Jepp har slagit på det på grafikkortet. står bara "mode not suported" på tvn när jag försöker klona.
Okej, prova alla möjliga inställningar om det kan vara det, jag kör på dualview iaf och det funkade direkt jag koppla in hdmi kabeln...
* Officiell tråd - Samsungs Q96 & Q97 *
Startad av
hedda
, apr 12 2007 20:33
2925 svar till detta ämne
34 relaterade trådar
Postad 06 maj 2008 - 21:46
Okej, prova alla möjliga inställningar om det kan vara det, jag kör på dualview iaf och det funkade direkt jag koppla in hdmi kabeln... Postad 06 maj 2008 - 21:54 Eller mörkt till taskig grå. Snälla testa ni som har möjlighet med hdmi kabel och kolla noga. Jag tror fortfarande inte att det är fel på tv.n snarare att uppscalningen är kass. Jag vätar otoligt på svar. Det kanske sitter fler personer med en q97 som ej har har testat med hdmikabel på en dvd.Det är ju en viktig sak att veta om det fungerar eller om tv.n ej klarar av uppscalning.(kanske fungerar olika med märke på dvd) Verkligen nyfiken. Kan ochså passa på att säga att jag har fått hjälp av er alla här på forumet med alla mina frågor om funderingar innan mitt köp. Hoppas att det finns någon som vet något om mitt stora problem. Tack på förhand alla som vill hjälpa mig. Postad 06 maj 2008 - 22:07
Hej Nejdå det borde fungera utmärkt, var bara jag som var ovanligt trögg tidigare idag och ej kom att tänka på detta. ![]()
Jag kopplade visserligen min via VGA men fick samma felmeddelande. Gick in bildskärmkortets inställningar/egenskaper och bockade ur att den skulle känna av tillåtna upplösningar automatiskt. Sedan ställde jag in tillåten upplösning manuellt till 1360x768 och 60Hz, sen fungerade det perfekt. Postad 06 maj 2008 - 22:52
Som sagt jag hade det problemet pga dåligt skärmade näkablar. Kan ju vara så att din HDMI är dåligt skärmad? Kan du inte låna en annan kabel och testa? Redigerat av Unregisteredb7bdb1f7, 06 maj 2008 - 22:53. Postad 06 maj 2008 - 23:04
Fick nu bild när jag testade en otroligt låg upplösning. men annars blir det fortfarande ingen bild. kanske kabeln som är kass? för man går väl vara in på nvidias kontroll panel och klonar eller kör men 1 skärm bara? hur exakt gör ni? Postad 06 maj 2008 - 23:28 Men kan aldrig tänka att det blir problem vid högupplöst material. Tror fortfarande att tv ej klarar av att scala upp material från en dvd. Forsätt gärna att ge mig svar på detta svåra problemet. Måste väl finnas någon som har en q9 som har testat att scala upp bildeb från en dvd. Jag blir tokig att inte veta om min tv är okey. Tror någon att det är fel på tv.n. Har testat nu alla utgångar för hdmi. Låter mycket underligt att det är fel på tv.n då det är samma problem vid alla utgångat (hdmi). Postad 07 maj 2008 - 01:41 Redigerat av saku, 07 maj 2008 - 01:42. Postad 07 maj 2008 - 05:16
Men har du använt samma kabel som innan och den är dåligt skärmad så är det ju fortfarande stor risk att det kan vara kabeln som är dålig... Redigerat av Unregistered36883, 07 maj 2008 - 05:17. Postad 07 maj 2008 - 07:22 Inställningarna som står för Ext1 Sky+ Är det dessa jag skall använda till att titta på TV via Boxer ? Postad 07 maj 2008 - 10:35 Jag tittade noga på brigtness på min samsung och såg att det faktiskt var mycket ljusare bild med hdmi kabeln. Ändrade från 47 på tv.n (med tv och scart) till 30 brightness med hdmi kabeln. Fick ungefär samma brightness som innan och bilden blev klart mycket bättre. NNu så ser man ej skifningarna längre. Tack och lov så kan jag nu koppla av. Måste ochså säga att jag berättade problemet för komlett data,fick till svar du kan bara vara lugn ifall det är fel på tv.n på under din garanti tid så kommer vi hem och hämtar tv.n. Han skrev ochså upp mitt problem på mitt ordernummer så han sa koppla av ifall det är fel så fixar vi det. Men nu är problemet löst(hoppasjag) för ljusskiftningarna ser jag ej längre när jag drog ner brightness(som var ett måste). Ifall någon tror sig veta varför så skriv gärna för detta problemet har jag aldrig hört talas om. Bra jobbat komplett,efter det bemötandet från supporten så är jag inte längre rädd att köpa något genom nätet från komplett. Postad 07 maj 2008 - 14:43
Det skiljer ju väldigt mycket beroende på källa så ingen inställning kommer att vara optimal för dig. Dom tre som finns där är väldigt snarlika så det spelar nog mindre roll vilken du använder. Efter att ha kalibrerat min tv så ligger jag ganska nära det han har för sin Toshiba DVD. Men du får så klart anpassa efter egen smak. Att kalibrera tvn är flera timmars jobb och det är omöjligt att få "perfekt" bild. Blå och röd är istort sett rätt, men grön fixar inte q96an att få bra så man får stanna när man tycker det är tillräckligt bra. Alla reglagen på tvn hör ju ihop. Så fort du pillar på vitbalanen så stämmer inte färg längre och om du höjer kontrasten så måste du kompensera med ljusstyrka och om du ändrar från warm1 till warm2 så skiter sig alltihop. Du behöver alltså inte använda någon av dom inställningarna men du bör hamna där någonstans och dom är bra att utgå ifrån. Har du inte tillgång till en kalibrerings dvd så får du gå på känsla helt enkelt. Men samsung har ju varit så vänliga att ge oss full frihet att kalibrera bilden så jag skulle rekomendera att köpa eller låna en DVE-skiva. Postad 07 maj 2008 - 17:33 Postad 07 maj 2008 - 18:45 Att det kunde skilja så här mycket på en dvd spelare kunde jag aldrig tro. En snabb jämförelse på ett ungefär,brightness på philips 30 samma bild med samsung 47. Kontrast på philips 80 samma med samsung 50. Alltså så mycket mer att ge med samsung samt mycket klarare bild. Nu blir ni av med mig för ett tag. Tack för all hjälp..Skall lämna in min philips och reklamera den som fel. Grannen bara skakade på huvudet när han såg vilken enorm skillnad det var på spelarna. Kanske det är fel på min philips. Ha det gött alla ni ägare av samsung q9. Postad 07 maj 2008 - 18:54 Hade helt nedsläckt, kolmörkt rum. Hoppas detta är endast på analog TV, eller att det är för att den är ny. Postad 07 maj 2008 - 19:04
Har du låg ljusstyrka på? Om det är hög ljusstyrka är det självklart att svärtan inte är så imponerande. Analog TV är ju oftast skit så det kan mycket väl vara det som är problemet. Testa en DVD eller något. Redigerat av Zimma, 07 maj 2008 - 19:04. Postad 07 maj 2008 - 19:13
Har på 40 på allt. Inkörningsperioden. Postad 08 maj 2008 - 14:14 Kopplat datorn till min Samsung Q97 via HDMI-kabel. Från tv:n till stereon med en optisk kabel. Kan någon svara på om jag då kan få 5.1 ljud från datorn hela vägen till stereon? Eller är det bara från tv:ns digitalbox man kan få 5.1? Postad 08 maj 2008 - 14:43
Tv'n stödjer ju inte HDMI 1.3 så gissar på att det inte går att få ut 5.1 från datorn då. Du måste nog köra optiskt från datorn direkt till stereo isf. Postad 08 maj 2008 - 14:59
HDMI 1.0 stödjer dolby digital och DTS så nog borde 1.2 göra det. Postad 08 maj 2008 - 15:42 ![]() Hur stänger man av funktionen att tvn stänger av sig själv vid myrornas krig? Tänkte köra dygnet runt en vecka så man kan köra fina inställningar sen. Postad 08 maj 2008 - 15:50
Låter som väldig överkurs. Har inte kört någon "inkörning" alls på min tv och har inte haft några problem. Bara man har huvudet med sig och inte tittar på 2,35:1 filmer hela dagarna eller somnar vid text tvn osv så behöver du nog inte oroa dig. Dessa problem löser sig inte av myrornas krig i en vecka heller. Är du orolig så kan du alltdi ladda ner en "break-in" dvd. Postad 08 maj 2008 - 15:56 Postad 08 maj 2008 - 21:35 Enda gången jag sett ränderna var när jag höll på att skruva upp väggfästet, då var soffbordet som plasman stog uppe på vridet ut mot fönstret. När jag kom in i rummet igen så syntes ränderna, jag uppskattar min betraktingsvinkel till bra en bit över 50 grader, kanske 75 grader.Alltså bra mycket mer än vid normalt tittande. Min första platt-tv och jag har inget att klaga på, är toknöjd och får bättre bild än jag hoppats på via parabolen. Enda som inte är perfekt är fotboll, närbilderna är perfekt men när det filmas högt uppe från läktaren blir det lite grynigt. Bollen har dock alltid varit rund. ![]() Redigerat av Reckie, 08 maj 2008 - 21:36. Postad 11 maj 2008 - 20:24 Har kalibrerat min tv med DVE är nöjd me det mesta förutom att det är för mycket grönt i vissa mörka scener. Hoppas någon testat att kalibrera via denna meny med framgång och kan tänka sig dela med sig av erfarenheten. Gärna posta de värden man ändrat Please help Skoter Postad 13 maj 2008 - 09:19
Ok ! Men inställningarna han har för Toshiba DVD är inställt via HDMI ? Min boxer körs via RGB-Scart. Hmm..Jag tycker jag har hållt på och fibblat rätt mycket med inställningar och bilden är nu ganska ok, dock lite "grå". Postad 14 maj 2008 - 08:25 Nu till det som gör mig tokig. Vilket otroligt störande ljud från transformatorn. Jag hör det hela tiden då det är en vanlig dialog i en film då jag har MYCKET HÖG VOLYM PÅ TV.N ELLER HEMMABION.Även om man tittar på nyheterna så hör man transformatorn mycket tydligt. Efter en stund så ljuter det i huvudet i flera timmar. Jag fick tipps på siba(jag fick en helt ny dvd då min gamla var helt kass efter nio månader bytte till en samsung)Att köpa en slags avskärmare som gjorde att transformatorljudet skulle minska kraftigt. Killen hade själv samma problem med sin pioneer men han löste det på det här sättet. Han sa att problemet med transformatorljud finns på dom flesta apparaterna men man kan lösa det för det mesta med en?????avskärmare. Någon som vet vad han menar,jag har torsdag på mig att lämna in apparaten men för 9995 känns det onödigt att släppa en sån här pärla annars. Hoppas verkligen att någon har ett svar. Läste på en annan trån att det var en kille med en q96 som hade köpt något ljudisolerande material och satt på baksidan av tv,n och han sa att surret i stort sett försvann(mycket tveksam till den lösningen då man ej skall täcka för bakstycket). Eller vänjer man sig med surret. Kan kanske klara av transformatorljudet om jag ger det lite tid men det får ju INTE surra i öronen som det gör nu efter sex timmar. Snälla hjälp mig alla som har en q97 och ge mig ett svar på problemet. Är det värt att behålla den annars om det ej går att fixa då man endast har betalat 9995(erat tycke) eller snabbt tillbaks till komplett. Vad tror ni om avskärmaren eller isoleringen? Ge mig ett svar någon.RAMONES Postad 14 maj 2008 - 17:27 Jag har varit inne o lyssnat på q96 inne på siba och man hör klart o tydligt på denna när man lyssnar nära den, men jag vet inte hur mkt det kommer att höras när man är i soffan hemma. Du kommer märka att det låter mer också om du slår upp en väldigt vit bild då fosforen får jobba "hårdare" ! Enligt mig så har Panasonics minst "buzz" men det verkar vara lite från plasma till plasma i samma serie också, det gör det ju inte mindre lätt att våga beställa en på nätet då det är avsevärt mkt billigare. Angående Pioneer så har dom en policy att om du har en viss volymnivå på tv-n och kan höra plasma surret på ett visst avstånd så kommer dom ut och åtgärdar tvn på plats. Jag tror att om man har börjat störa sig på surret så kommer man störa sig mer och mer på det!! (iallafall jag) Du kan ju prova att sätta sån där isolering som man har under motorhuven eller liknande på väggen bakom tv-n kan kanske hjälpa lite då det inte studsar lika lätt på väggen... Postad 14 maj 2008 - 22:24 Man får med en liten magnet som man kan spänna runt strömkabeln. Har inte satt på min iofs. Om jag lyssnar på ovansidan av TV:n så kan jag höra ett sorts väsande, dock, som rosenlorden sa, så är detta inte ett typiskt 50 Hz brum som man kan höra från transformatorer. Väsandet för mig överröstas helt av vilken användbar tv-volym som helst. Postad 15 maj 2008 - 09:02 Jag tänker att det kanske man vänjer sig med. Igår så var jag hemma hos min farsa och jämförde hans plasma med min och han hade exakt samma ljud som mig men han hör dåligt så han har ej märkt någonting medans min morsa märkte ljudet med en gång när jag påtalade henne om surret(lg pc55). Morsan sa att hon aldrig har tänkt så mycket på surret men efter att jag visade henne så hör hon det hela tiden nu. Eftersom att det är sista dagen i morgon fredag(först sa dom torsdag men jag sa att det måste ju räknas från den dagen man får tv en fredag)som jag kan lämna tillbaks den. Min stora dilemma är egentligen inte surret i sig. Jag kan stå ut med ljudet bara det inte sätter sig i örat som det gör nu. Därför är jag orolig att om jag nu bestämmer mig för att behålla q97 och att jag märker att titunus ljudet alltid kommer att finnas i huvudet efter tittande på tv. Men förhoppningsvis så vänjer man sig med det. Vad tror ni,tror ni att man kan vänja sig med ljudet eller är det jag som är överkänslig. Kan ochså påpeka att tanten hör surret men stör sig ingenting av det. Samt min stora pojk retade sig på surret i början men efter ett tag har vant sig med det. Ingen av dom får problem med sus i huvudet efter att ha kollat på tv. Även om jag har ganska hög volym på och inte för tillfället hör suset så får jag ont i huvudet. Det är som om ljudfrekvensen skär igenom ljudet. Ursäkta om inlägget blev lite långt men jag får huvudvärk av det här problemet och vill dela med mig mina erfarenheter samt få backup från alla er ägare av q9. Ursäkta felstavningarna men att skriva och formulera ord är inte min starka sida. Vänliga hälsningar ramones. Postad 15 maj 2008 - 09:11 Så klart du ska lämna tillbaka burken och skaffa en som är tystare.Eller försöka få en ny.För om det är som du säger , att den låter så illa, så måste det väl vara fel på tv: n. I värsta fall det kanske är värt att hosta upp ett par tusen till o få en tv som inte låter så mycket. Lycka till mannen Postad 15 maj 2008 - 10:13 Har endast ett lågt surr på min som drunkar i TV'-ljudet. Enda gången jag märker det är när jag har väldigt låg ljudvolym om det samtidigt visas en mycket ljus/vit bild. Postad 15 maj 2008 - 17:09 Men du verkar väldigt känslig, jag skulle råda dig till att se på LCD alternativ då dom är 100% ljudlösa, Samsungs M86/87 är grymt prisvärda fullHD maskiner, eller varför inte F86 med svärta som plasmor.. Snart sänks priserna ännu mer på Samsung priserna då deras nya A modeller lanserats precis. Lycka till ! Redigerat av rosenlorden, 15 maj 2008 - 17:10. Postad 15 maj 2008 - 17:44
Det där är ju inte till 100% sant..... Postad 15 maj 2008 - 18:06 Är det någon här som har råkat ut eller har samma problem som jag har? Har kollat signalstyrkan som ligger på 80-90 samt bytt ut boxerkorte. Samsung support vet inte vad felet är och hävdar att jag ska byta ca modulen och se om det blir bättre. Tacksam för svar om någon vet någonting om problemet... väldigt störande. Fanns tydligen inte heller någon uppdatering för själva boxern enligt supporten. Kanske felet sitter i tv:n??? kör med programverision 1011. //Macke Postad 15 maj 2008 - 19:01
Jag tror inte att priset är det avgörande eftersom Pioneer verkar ha större problem med surrandet. Jag själv hör bara ljudet när jag har huvudet inom 50 cm från TV:n. När det är vit bild kan jag dock höra det på längre avstånd (volymnivån på noll). Med låg volym på TV:n så hör jag inte alls surrandet. Postad 15 maj 2008 - 19:32
Jaja, jämfört med plasmor är dom "ljudlösa" om tv-n inte har en defekt / underdimensionerat nätagg ![]() Jag som nästan beställt en q42" men nu vet jag inte om jag vågar längre då jag är känslig för dessa ljud.. Men jag vill så mkt hellre ha plasma än Lcd, då jag anser bilden skönare på plasman. Suck... Redigerat av rosenlorden, 15 maj 2008 - 19:34. Postad 15 maj 2008 - 19:45 Postad 15 maj 2008 - 20:01 Det blir i alla fall inte en plasma i dagens läge som finns på marknaden ännu. Kankse samsung nya som kommer i dagarna eller f 86 lcd om man vågar. Eller varför inte philips nya 9603. Vet inte om jag orkar för tillfället att forska vidare. Det här har tagit musten av mig för tillfället. Att det skulle vara ett problem för mig med tjutande plasmor fanns inte i min vildaste dröm.Visst att det kan höras lite från tv ,n är väl helt naturligt men att bli störd till vansinne existerade ej för mig. Efter detta så skall jag vara mycket nogrann innan nästa köp ,för en q97 blir det ej då det finns många med mig som har haft stora problem. Nu börjar eländet att leta efter en ny härlighet. Undrar verkligen vad det blir. Vi hörs.ps nu efter ungefär 24 timmar börjar det släppa i örat vilken ###### pers det blev för att man köpte en ny plasma. Jag är helt matt efter dom här tio dagarna med en q97.Försökte den ta kol på mig eller? Nu kanske det blir ett vm utan fotboll.Kanske det var meningen att jag skulle byta modell då jag älskar fotboll.För visst hackar bollen emellanåt på fotbollsmatcher. Nästa apparat skall verkligen klra fotboll bättre änn denna. Hej då och tack för all support så hörs vi Postad 15 maj 2008 - 20:42 Postad 15 maj 2008 - 22:09 ![]() ![]() Postad 16 maj 2008 - 07:28 Nu har det registrerats på PJ. Det står att dom har 50-99st. Undrar om alla dessa är returer med högt plasma buzz, varför ska man vara så sugen på en!! Har ioförsig bara 15mil dit om man vill returnera den men.. Vill ju inte få Ramones tinnitus-framkallande tortyr tv ![]() Redigerat av rosenlorden, 16 maj 2008 - 15:52. Postad 16 maj 2008 - 16:16 ![]() Postad 16 maj 2008 - 17:38 Postad 18 maj 2008 - 12:23 Kan man få bort det på något vis? Är det ett bra pris eller ska man hoppa den affären? Postad 18 maj 2008 - 12:29 Postad 18 maj 2008 - 15:17 ![]()
Den på onoff här har fin inbränning. En disovery HD logga. Har suttit där f´lera månader nu. Gissar på att dom körde höga inställningar out the box, samma kanal hela dagarna. =/ Postad 18 maj 2008 - 16:55
Det gör min också ibland. Sjukt störande. Postad 18 maj 2008 - 20:48 Postad 18 maj 2008 - 20:54
En inbränning är en permanent skada. Du kan säkert få den att synnas mindre, kanske till och med så pass att du inte märker av den längre. Men det beror på hur håd innbränningen är, 8000 är ju ett bra pris. Du får helt enkelt väga av om du kan leva med den inbränning som är. 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |