![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 09 oktober 2013 - 19:48
Postad 09 oktober 2013 - 21:34
Nej det skulle jag inte tro. Linebleed är förekommande på alla plasmor mer eller mindre.
Jo, kunde se bilderna nu och det är line bleed /banding som ni redan sagt. Här finns lite mer info:
http://www.avsforum....eeding-on-a-pdp
Postad 09 oktober 2013 - 21:55
Hm. Min tidigare 46PZ85 hade inte något problem med det. Så om det inte är något måndagsex av ST60 jag har, vad är oddsen att det skulle bli bättre med en VT60 istället?
Har du kollat det nu igen efter att du upptäckt det på din nya större ST60? Alltså kollat på din gamla mindre skärm?
Kan ju vara så att du aldrig tänkt på det tidigare och nu när du fått en ny skärm så granskar du allt mer och dessutom är den större och har en skarpare och renare bild. Lättare att upptäcka då.
Jag kan säga att jag ibland ser det på min Pioneer KRP-500. Jag hade även en samsung plasma D8005. Där såg jag det jätte tydligta. Speciellt i spelmenyer. Man ser det klart och tydligt på min polares 50" panasonic G30. Som sagt, mycket vanligt med plasmor.
Postad 10 oktober 2013 - 06:16
Har du kollat det nu igen efter att du upptäckt det på din nya större ST60? Alltså kollat på din gamla mindre skärm?
Kan ju vara så att du aldrig tänkt på det tidigare och nu när du fått en ny skärm så granskar du allt mer och dessutom är den större och har en skarpare och renare bild. Lättare att upptäcka då.
Jag kan säga att jag ibland ser det på min Pioneer KRP-500. Jag hade även en samsung plasma D8005. Där såg jag det jätte tydligta. Speciellt i spelmenyer. Man ser det klart och tydligt på min polares 50" panasonic G30. Som sagt, mycket vanligt med plasmor.
Det är möjligt, men jag tycker jag borde ha sett det när jag skaffade den eftersom jag satt närmre tvn då. Men, men. Jag tror nog att jag får stå ut eftersom bilden är ju inte så dum i övrigt.
Tack för hjälpen, alla som svarat.
Postad 10 oktober 2013 - 06:47
Det är möjligt, men jag tycker jag borde ha sett det när jag skaffade den eftersom jag satt närmre tvn då. Men, men. Jag tror nog att jag får stå ut eftersom bilden är ju inte så dum i övrigt.
Tack för hjälpen, alla som svarat.
ja exakt. om det bara är i spelmenyer och liknande är det inte ett problem men ifall du ser det i vanligt material typ i ansikten etc då kanske man ska kontakta panasonic så kanske man får en ny skärm som är bättre på den fronten(fast då kan du råka ut för andra problem

Postad 10 oktober 2013 - 10:17
Kör dock med min externa box och då fungerar det strålande.

Får väl leva med det felet, orkar inte plocka ned detta "monster" från väggen och skicka tillbaka. Blir då utan TV ett tag.
Hur hade ni resonerat?
Kanske det går att få hemservice?
Inhandlad hos komplett.se
Postad 10 oktober 2013 - 11:04
Glömde att skriva att jag redan testat flera moduler, dessutom kontrollerat med en bekant med st60 att modulen är ok.Känns som att man kanske borde testa med en annan CA-modul först?
Postad 10 oktober 2013 - 11:13
Glömde att skriva att jag redan testat flera moduler, dessutom kontrollerat med en bekant med st60 att modulen är ok.
Aha, då så

Postad 10 oktober 2013 - 11:24
Kolla med panasonic support dom kanske kan ta det på plats, jag skulle iaf helt klart sett till att få det fixat.Tyvärr lyckas inte min nya 65st60 detektera min ca+ modul från comhem. Får inte in några kanaler digitalt från den interna boxen. Står under inställ ingar att den inte är isatt. Säker på att den är intryckt på rätt sätt.
Kör dock med min externa box och då fungerar det strålande.
Får väl leva med det felet, orkar inte plocka ned detta "monster" från väggen och skicka tillbaka. Blir då utan TV ett tag.
Hur hade ni resonerat?
Kanske det går att få hemservice?
Inhandlad hos komplett.se
Postad 11 oktober 2013 - 16:18
Funderar på om man kanske kan hitta en 65" ST50 någonstans alt. begagnad.
Postad 11 oktober 2013 - 16:48
Postad 11 oktober 2013 - 17:23

Öppet köp 45 dagar
Köp nu - betala om 6 månader

Tjena. Nu är denna nedsänkt som jag vet att många väntar på här i tråden. förmodligen är det bara över helgen. men jag hoppas att detta inlägg kan glädja någon iaf. själv ska jag försöka hålla ut lite till.
Det är alltså en [color=#000000]P55ST60Y det gäller.[/color]
Redigerat av Unregistered2df24d9e, 11 oktober 2013 - 17:25.
Postad 11 oktober 2013 - 18:57
Är det stor skillnad på ST50 och ST60?
Funderar på om man kanske kan hitta en 65" ST50 någonstans alt. begagnad.
Jag skulle gå gå ST60 om så bara för att slippa vertical banding.
Postad 11 oktober 2013 - 20:26
NI som äger är ni nöjda? Några direkta nackdelar?
Postad 12 oktober 2013 - 00:46
Jaha vad säger ni om P55ST60Y för 11990:- Har varit på jakt efter en tv i snart ett år. Vill helst inte lägga mer än dessa pengar. Egentligen hade jag velat ha 60" Men jag antar att jag skulle kunna sänka mig till 55" i värsta fall. Men vill ha en bra, prisvärd tv i denna prisklassen. Var tidigare inne på en samsung PS60F5505. Men var lite tveksam till om den levererade ordentligt!
NI som äger är ni nöjda? Några direkta nackdelar?
12K är ett fantastiskt pris. Valet av TV beror ju en del på tittarvanor. Om man mest ser på HD-film i mörker på kvällen/natten är den ytterst prisvärd. LED har inte en chans.
Postad 12 oktober 2013 - 20:49
Postad 13 oktober 2013 - 11:43
Enda oron är väl om den är trasig etc men man kan nog begära hemservice om man inte vill byta ut just den tv:n.
Har testat 2 led o insett att det fan är plasma som gäller än. Oavsett om det buzzar lite etc så är det mindre "fel" på plasma fortfarande så länge man ska se på standard tv/film/serier. Hd eller ej!
Sen som sagt jobbar man dagtid så är det just kvällar man ser på tv:n o ingen anledning att vara rädd för plasma då direkt. Dagtid får man dra ner persiennerna helt enkelt då.
Men då är flera års velande (kanske) över då..
Redigerat av Mäster_M, 13 oktober 2013 - 11:44.
Postad 13 oktober 2013 - 13:50
Japp då slog man till på en 55st60 från komplett. 12000 vägrade mediamarkt gå ner till lokalt så då blev det nät beställning.
Enda oron är väl om den är trasig etc men man kan nog begära hemservice om man inte vill byta ut just den tv:n.
Har testat 2 led o insett att det fan är plasma som gäller än. Oavsett om det buzzar lite etc så är det mindre "fel" på plasma fortfarande så länge man ska se på standard tv/film/serier. Hd eller ej!
Sen som sagt jobbar man dagtid så är det just kvällar man ser på tv:n o ingen anledning att vara rädd för plasma då direkt. Dagtid får man dra ner persiennerna helt enkelt då.
Håller med! Jag köpte Philips toppmodell 2013 55" 8008S men lämnade tillbaka den till Elgiganten (inte nöjd med bilden). Jag köpte i stället en 50" ST60 på SIBA, den får duga det närmaste året. Man får se vad som kommer ut under 2014. Ev. blir det en uppgradering till större TV. Men exempelvis Samsung 64" F8505 för 27 papp är bara löjligt.
Postad 13 oktober 2013 - 16:19
Håller med! Jag köpte Philips toppmodell 2013 55" 8008S men lämnade tillbaka den till Elgiganten (inte nöjd med bilden). Jag köpte i stället en 50" ST60 på SIBA, den får duga det närmaste året. Man får se vad som kommer ut under 2014. Ev. blir det en uppgradering till större TV. Men exempelvis Samsung 64" F8505 för 27 papp är bara löjligt.
Varför är 64" F8505 löjligt när VT60 i samma storlek kostar lika?
Postad 14 oktober 2013 - 06:31
Japp då slog man till på en 55st60 från komplett. 12000 vägrade mediamarkt gå ner till lokalt så då blev det nät beställning.
Samma här, slog till på en igår kväll. Hoppas verkligen nu att denna TV gör skäl för alla utmärkelser den fått.
Ska bli grymt skönt med en TV utan fläkt... aldrig mer
säger jag...
Ska bli spännande.
Postad 14 oktober 2013 - 06:52
Men exempelvis Samsung 64" F8505 för 27 papp är bara löjligt.
är du seriös eller? en av dem bästa skärmarna som någonsin producerats och hela 64" stor för bara 27k! skulle det vara löjligt?
Postad 14 oktober 2013 - 08:45
http://www.siba.se/p...blu-ray-spelare
En 3D-BD-spelare för 1 290 kr på köpet, passa på då erbjudandet kan försvinna när som helst...
Postad 14 oktober 2013 - 11:53
När jag köpte min nuvarande TV år 2007 så var det med nöd och näppe att jag hann få tag på en. Sony 46 KDL-D3000, släpptes i April det året vill jag minnas. Den slutade tillverkas redan på höstkanten och försvann väldigt snabbt från lagren! Jag är fortfarande grymt nöjd med den, men det är ändå dags att uppgradera sig

Postad 14 oktober 2013 - 12:06
Jag har fått upp ögonen för TX-P50VT60Y och tänker köpa en framöver. Törs man vänta till mellandagarna och hoppas på att den finns snorbilligt då, eller har den försvunnit från marknaden vid det laget?
När jag köpte min nuvarande TV år 2007 så var det med nöd och näppe att jag hann få tag på en. Sony 46 KDL-D3000, släpptes i April det året vill jag minnas. Den slutade tillverkas redan på höstkanten och försvann väldigt snabbt från lagren! Jag är fortfarande grymt nöjd med den, men det är ändå dags att uppgradera sig
Den kommer finnas fram till en ny generation presenteras vilket oftast är vårkanten så mellandagsrea bör inte vara några problem.
Postad 14 oktober 2013 - 12:27
Den kommer finnas fram till en ny generation presenteras vilket oftast är vårkanten så mellandagsrea bör inte vara några problem.
Ok, ja det låter ju logiskt förstås. Men det ryktas ju samtidigt om att Panasonic ska sluta tillverka plasma http://www.svd.se/na...-tv_8597140.svd
Man får hoppas att denna tillverkas fram tills dess i alla fall

Postad 14 oktober 2013 - 13:20

Redigerat av wesslan, 14 oktober 2013 - 13:20.
Postad 14 oktober 2013 - 22:50
Såg föregångaren VT50 senast igår på Elgiganten i Sickla. (9995 kr om någon är intresserad, vill minnas att det var 50")Jag har fått upp ögonen för TX-P50VT60Y och tänker köpa en framöver. Törs man vänta till mellandagarna och hoppas på att den finns snorbilligt då, eller har den försvunnit från marknaden vid det laget?
Men jag jag skulle inte räkna med att det kommer att finnas snorbilliga VT60Y i mellandagsrean, tror de försöker bli av med alla budgetmodeller då eftersom det är de som blir svårare att bli av med när de nya modellerna börjar komma.
Postad 16 oktober 2013 - 21:18
Postad 17 oktober 2013 - 00:47
... inte intresserad av ST då folk klagat över filtret som tar bort all detaljrikedom i svärtan.
Man skall inte tro på allt skröfs folk skriver på nätet...

Postad 17 oktober 2013 - 07:00
Ja fast det är ju helt fel så det kan du bortse ifrån.Är inte intresserad av ST då folk klagat över filtret som tar bort all detaljrikedom i svärtan.
Om man tänker efter lite så inser man rätt fort att ett [passivt] filter aldrig kan fungera på det sättet.
Redigerat av pacman, 17 oktober 2013 - 12:51.
Postad 17 oktober 2013 - 08:53
Om det kommer, när kommer i så fall nästa "UT" modell. Är inte intresserad av ST då folk klagat över filtret som tar bort all detaljrikedom i svärtan. Vill dessutom inte betala de extra pengarna som skiljde modellerna emellan för förra årets modeller. Dvs en bang-for-the-buck från panasonic?!
Eftersom det inte kom nån UT i 60-serien så är det osannolikt att det kommer någon mer UT över huvudtaget. Om det är priset som är problemet får du försöka hitta en UT50 som någon ev. kan ha kvar i lager eller annars köpa en ST60 ändå. Enda fördelen med en UT50 är lägre inputlag jämfört med ST60 så om det är hard core gaming som gäller så kanske en ST60 inte är optimal, då får du kolla på GT60/VT60 men då är det andra pengar.
Postad 17 oktober 2013 - 12:21
Jag har både pillat på overscan på tv:n och i datorn samt ställt in aspect ratio i TV men får inte bilden ända ut till kanten. Det fattas ungefär 5-7mm runt om hela skärmen.
Ska det vara så eller ?
Postad 17 oktober 2013 - 16:06
Ja fast det är ju helt fel så det kan du bortse ifrån.
Om man tänker efter lite så inser man rätt fort att ett [passivt] filter aldrig kan fungera på det sättet.
Fast, om jag tar en roller och målar på lite färg på din TV så har du ett passivt filter som lär påverka detaljerna i svärtan

Postad 18 oktober 2013 - 08:44
Jag tror ditt rollerfilter påverkar hela omfånget, inte bara botten.
Förvisso, men i det ingår ju detaljerna i svärtan...liksom alla detaljer

Postad 18 oktober 2013 - 09:25
Bilden blir mörkare, punkt slut (i fallet kontrastfilter i plasma så går ev dämpning kompenseras med ökad drivspänning, mer kräm för att motverka ljusdroppet helt enkelt).
Pratar man om "mindre detaljer i svärtan" så innebär det nått helt annat som antyder att nivåerna inom omfånget förändras relativt varandra (rent konkret, gamman ökar i botten). Och DET har jag då aldrig sett vare sig kontrastfilter eller rollerfilter göra.

Postad 18 oktober 2013 - 18:19
Själv sitter jag fortfarande på enorm beslutsångest:(
Postad 18 oktober 2013 - 19:13
Postad 18 oktober 2013 - 20:00
Jag har en ST60 55" och jag tycker inte bilden går ut helt till kanterna på tv:n. På datorn märks det bättre men syns även på tv-sändningar och jag vet inte om det ska vara så eller om jag inte lyckas ställa in overscan.
Jag har både pillat på overscan på tv:n och i datorn samt ställt in aspect ratio i TV men får inte bilden ända ut till kanten. Det fattas ungefär 5-7mm runt om hela skärmen.
Ska det vara så eller ?
Ja det ska vara så.
Postad 18 oktober 2013 - 23:51
Eftersom det inte kom nån UT i 60-serien så är det osannolikt att det kommer någon mer UT över huvudtaget. Om det är priset som är problemet får du försöka hitta en UT50 som någon ev. kan ha kvar i lager eller annars köpa en ST60 ändå. Enda fördelen med en UT50 är lägre inputlag jämfört med ST60 så om det är hard core gaming som gäller så kanske en ST60 inte är optimal, då får du kolla på GT60/VT60 men då är det andra pengar.
Planen var faktiskt en gaming-tv, lika mycket som film-tv och att köpa den i samband med nästa generations spelkonsoler släpps. Därför är det lite surt att UT-modellen utgått.
Postad 19 oktober 2013 - 12:40
Kan säga att min samsung har jag haft i 9 år och planerar att ha nästa tv minst lika länge som den. Ska man vänta några år till för Ultra HD eller?
Redigerat av Unregistered9148001a, 19 oktober 2013 - 12:53.
Postad 19 oktober 2013 - 13:11
Jag kör 23hz läget ut från datorn.. då det är närmast 23.976fps.
Min Sony VPL vw85 proj är galet bra på rörelsehantering.
Postad 19 oktober 2013 - 14:20
Har funderat ett bra tag nu gällande köp av ny tv då min gamla 50" samsung kommer passas vidare inom familjen, det lär bli en 60"+ tv helst 65" var länge inne på en st60 men med tanke på inputlag föll den bort och nu när vt60n är nere på 28890kr känns den oerhört attraktiv, vad säger ni här inne är det köpläge på en sådan idag?
Kan säga att min samsung har jag haft i 9 år och planerar att ha nästa tv minst lika länge som den. Ska man vänta några år till för Ultra HD eller?
Det enda jag kan bidra till efter ha köpt en 55" ST60 nyligen är att så länge du matar den med HD material kan du aldrig gå för stort. Jag har som sagt en 55" och sitter bara 2.8 meter i från TV:n och direkt när jag fick hem den kände jag att jag skulle ha tagit en 60" skärm. Nu i efterhand några dagar senare är jag inte missnöjd av storleken utan den duger fint.
Det jag menar är att om du sitter och velar mellan två storlekar tycker jag att du ska ta den större.
Sedan har jag själv gillat panasonics plasmor sedan jag köpte min första plasma TV för flera år sedan och iom att de lägger ned produktionen i början av nästa år så känns det som att det helt klart är köpläge. Jag tror 4k/oled skärmar är ett par år bort innan de är både nere i pris och har större utbud och då är det lika bra köpa en bra tv idag tills den dagen kommer.
Redigerat av kaka, 19 oktober 2013 - 14:23.
Postad 19 oktober 2013 - 20:56
Postad 20 oktober 2013 - 07:45
Bör jag se efter en annan TV?
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar