Emotiva XPA-3
(Slutsteg)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
Emotiva XPA-5
(Slutsteg)
|
1
|
(10)
|
Inga priser | |
Emotiva UPA-7
(Slutsteg)
|
1
|
(4)
|
Inga priser | |
Emotiva XPA-2
(Slutsteg)
|
2
|
(17)
|
Inga priser | |
Emotiva USP-1
(Försteg)
|
0
|
(2)
|
Inga priser | |
Emotiva ERC-1
(CD-spelare)
|
0
|
(4)
|
Inga priser | |
Emotiva UPA-5
(Slutsteg)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
Emotiva UPA-1
(Slutsteg)
|
1
|
(4)
|
Inga priser | |
Emotiva UMC-1
(Försteg)
|
3
|
(5)
|
Inga priser | |
Emotiva XPA-1 Gen1
(Slutsteg)
|
1
|
(5)
|
Inga priser | |
Emotiva ERD-1
(Surroundhögtalare)
|
3
|
(0)
|
Inga priser | |
Emotiva XDA-1
(DAC & hörlursförstärkare)
|
6
|
(6)
|
Inga priser | |
Emotiva UPA-2
(Slutsteg)
|
0
|
(2)
|
Inga priser | |
Emotiva XPA-1L
(Slutsteg)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Emotiva XPR-1
(Slutsteg)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Emotiva XPR-2
(Slutsteg)
|
0
|
(2)
|
Inga priser | |
Emotiva XPR-5
(Slutsteg)
|
0
|
(1)
|
Inga priser | |
Emotiva Stealth 6
(PA-system & högtalare)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Emotiva Stealth 8
(PA-system & högtalare)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Emotiva UMC-200
(Försteg)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Emotiva XMC-1
(Försteg)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Emotiva BasX A-300
(Slutsteg)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
Emotiva BasX A-150
(Slutsteg)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Emotiva BasX A-100
(Förstärkare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Emotiva BasX MC-700
(Försteg)
|
4
|
(3)
|
Inga priser | |
Emotiva BasX TA-100
(Förstärkare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser |
Postad 05 November 2012 - 21:01
Postad 22 November 2012 - 16:19
http://shop.emotiva....products/umc200
Postad 23 November 2012 - 09:30
Jag väntar fortfarande på XMC-1...UMC-200 ser mycket intressant ut, snyggt att dom även skippat volymratten. Någon som funderat på att beställa?
Postad 23 November 2012 - 10:23
Gärna med någon seriös jämförelse mot annat?
Effekt är absolut inte allt men "låter" den bra och dessutom har pulvret så är det ju en go grund för bra dynamik
Postad 23 November 2012 - 19:59
Postad 24 November 2012 - 16:42
Om någon är intresserad.
Förbannat att säkringen ska j*vlas, vill verkligen inte sälja egentligen men blir tvungen för att slippa detta krångel med säkringsbyte varje vecka.
Redigerat av walle_1, 24 November 2012 - 16:42.
Postad 24 November 2012 - 17:31
Går det inte att byta till 10 A säkring istället?
Det går väl, men då måste jag hit med elektriker samt säkra upp huvudsäkringen med ökade kostnader som följd. Är inte så sugen på det tror jag.
Postad 24 November 2012 - 17:44
Måste kolla upp vad större huvudsäkring ger för extra kostnader.
Postad 24 November 2012 - 19:24
Inte riktigt värt...
Postad 24 November 2012 - 19:29
Postad 24 November 2012 - 19:31
Köp d-klass eller två monoblock istället
jag har två monoblock och dom är sjukt vackra dessutom!
Det är väl däråt det lutar
Postad 24 November 2012 - 19:46
Postad 24 November 2012 - 20:39
Från 16L (bor i bostadsrätt) till 20 ger 3500:- extra per år som det ser ut.
Inte riktigt värt...
Varför skulle du säkra upp från 16 till 20 i huvudcentralen menar du !!?
Det räcker att säkra upp från 6 till 10 i undercentralen.
Aldrig att du behöver mer än 10A.
Jag körde länge BETYDLIGT mer och större grejer än dej på en ensam tia.
Likaså kör Komorok alla sina grejer på en ensam tia, och han har bl.a två RS2000 och två NAD208...
Postad 25 November 2012 - 04:26
Varför skulle du säkra upp från 16 till 20 i huvudcentralen menar du !!?
Det räcker att säkra upp från 6 till 10 i undercentralen.
Aldrig att du behöver mer än 10A.
Jag körde länge BETYDLIGT mer och större grejer än dej på en ensam tia.
Likaså kör Komorok alla sina grejer på en ensam tia, och han har bl.a två RS2000 och två NAD208...
Nu är ju inte jag någon elekriker så förklara gärna för mig.
Har 16A som huvudsäkring. 10A till kök/sovrum och 6A till vardagsrum/hall. Menar du att jag kan plocka in 10A till vardagsrum/hall utan att behöva ändra på huvudsäkringen?
Om så är fallet är ju problemet löst.
Trodde i min enfald att undersäkringarna inte fick överstiga huvudsäkringen i sina avsäkrigar
Postad 25 November 2012 - 10:31
Nu är ju inte jag någon elekriker så förklara gärna för mig.
Har 16A som huvudsäkring. 10A till kök/sovrum och 6A till vardagsrum/hall. Menar du att jag kan plocka in 10A till vardagsrum/hall utan att behöva ändra på huvudsäkringen?
Om så är fallet är ju problemet löst.
Trodde i min enfald att undersäkringarna inte fick överstiga huvudsäkringen i sina avsäkrigar
Ja det är bara att sätta i en 10A, du behöver inte byta kablar eller greja för det, ta ur din 6A och skruva i en 10A så kommer allt funka och det kostar bara några kr.
Postad 25 November 2012 - 10:51
Det finns lösa bottnar för 10A att köpa och ett litet specialverktyg att byta med. Dessa grejer är billiga och ingen fara att göra själv.
Postad 25 November 2012 - 10:58
Om du har gamla sortens säkringar så måste du byta botten i hålet som man skruvar i säkringen i.
Det finns lösa bottnar för 10A att köpa och ett litet specialverktyg att byta med. Dessa grejer är billiga och ingen fara att göra själv.
Ja, det blir jag tvungen att göra. Hålet är för litet för att få i en 10.
Haha, vilket pucko man är!
Lyfter på hatten och tackar er som är lite smartare vad gäller elkopplingar!
Postad 25 November 2012 - 12:47
Dom har också ett speciellt verktyg till att byta den med. Kostar också i princip gratis.
Annars funkar en näbbtång precis lika bra. Den måste dock vara isolerad i handtaget, annars kan du få dej en kyss.
Det är bara att skruva ur botten som en vanlig skruv. Ut med den gamla, i med en ny, i med en säkring, och sen rullar det på utan problem.
Postad 25 November 2012 - 13:41
Postad 25 November 2012 - 16:53
... är detta tillåtet att göra i hyreslägenhet? Ska man sikta på att ha en propp som är max lika stor som den största man har i skåpet?
I en hyreslägenhet är det nog inte godkänt att göra detta utan att prata med värden.
På mina 10A säkringar har jag 1.5 mm kabel står det i skåpet och till 16A är det 2.5 mm kabel.
Så har man 6A säkring med 1.5 mm kabel ser jag ingen fara att säkra upp till 10A för det är grovleken
på kabeln som avgör om den klarar den mängd ström som matas och är det för mycket ström på
tunn kabel så brinner det ganska logist.
Postad 26 November 2012 - 09:52
Bor i bostadsrätt jag och vår ordförande tänker jag definitivt inte fråga
Har kontaktat en vän som är elektriker, får se vad han säger om saken.
Postad 26 November 2012 - 23:39
Postad 27 November 2012 - 00:27
Rätt sugen faktiskt, även om jag personligen tycker volymratten omgiven av blå lysdiod är snyggaste delen på hela UMC-1UMC-200 ser mycket intressant ut, snyggt att dom även skippat volymratten. Någon som funderat på att beställa?
Själv är jag inte så intresserad av XMC-1 framför allt pga storleken. Den feature som känns mest intressant där är annars TACT-systemet för rumskorrigering.
Jag är dock lite tveksam till den lägre höjden på 200:an, det finns inga svarta sidolister som passar och eftersom det efter 2 år fortfarande inte kommit några sådana till XDA-1 så räknar jag inte med att det ska gå fort nu heller. Hoppas också att UMC-1:s flexibla system för att konfigurera in- och utsignaler i olika kombinationer kommer finnas med.
Nya fjärren ser hur som helst läcker ut!
Postad 27 November 2012 - 10:31
Rätt sugen faktiskt, även om jag personligen tycker volymratten omgiven av blå lysdiod är snyggaste delen på hela UMC-1
Själv är jag inte så intresserad av XMC-1 framför allt pga storleken. Den feature som känns mest intressant där är annars TACT-systemet för rumskorrigering.
Jag är dock lite tveksam till den lägre höjden på 200:an, det finns inga svarta sidolister som passar och eftersom det efter 2 år fortfarande inte kommit några sådana till XDA-1 så räknar jag inte med att det ska gå fort nu heller. Hoppas också att UMC-1:s flexibla system för att konfigurera in- och utsignaler i olika kombinationer kommer finnas med.
Oki jag tycker volymratten gör så att UMC-1 ser "billig" ut men smaken är som baken
Postad 27 November 2012 - 12:26
Elektrikern gav grönt ljus på att säkra upp till 10A i vardagsrummet iaf så nu är det gjort. Nu vore det väl fan om man ska behöva byta säkring mer
Postad 27 November 2012 - 13:46
Någon som vet om Emotivas XLR-kablar är något att ha ???
Väldigt bra kvalité, har kört en 4 meters, som nu samlar damm.
Rätt sugen faktiskt, även om jag personligen tycker volymratten omgiven av blå lysdiod är snyggaste delen på hela UMC-1
Beställning på en UMC-200 lagd, mest eftersom jag vill ha en ersättare till min UMC-1 då jag beslutat att skippa XMC-1 till förmån för kommande RMC-1.
Ska bli intressant att se vilken "nivå" UMC-200 förmår att prestera för det priset.... :-)
Trevligt med ett företag som låter sina kampanjer omfatta ALLA sina produkter (100 USD i rabatt på en produkt som är så ny att den inte ens levereras ännu är inte fel), till skillnad från ElGenanten m fl.
Redigerat av Unregistered106e586d, 27 November 2012 - 13:49.
Postad 27 November 2012 - 17:45
Har du funderat på att sprej måla de befintliga?
Postad 27 November 2012 - 19:47
Jag väntar fortfarande på XMC-1...
Tomten kommer tidigt i år. Släpps 1 december. Fattar inte den som väntar på RMC-1... men men ... den som väntar på något gott kan fortsätta vänta
Postad 27 November 2012 - 20:27
Tomten kommer tidigt i år. Släpps 1 december. Fattar inte den som väntar på RMC-1... men men ... den som väntar på något gott kan fortsätta vänta
Vart hittade du den infon ang XMC-1 ?
Postad 27 November 2012 - 22:36
Postad 27 November 2012 - 22:58
Hur många har du ??? vad är det för längd på domDe är riktigt bra väldigt bra kvalitet. Har några som jag vill bli av med om någon är intresserad
Postad 27 November 2012 - 23:14
cdspelaren kommer att vara kopplad analogt mot min onkyo tx-nr1008 (surr-förstärkare) och slutsteget kommer bara driva fronthögtalarna.
har jag missat något uppenbart här eller är detta en bra idé?
Postad 28 November 2012 - 00:37
taget från Emotiva Lounge
"XMC-1 price is $1499. Non-TacT version first release NLT 4th quarter 2012, TacT version 1st quarter 2013. Pre-orders will be filled initially"
TacT är juh hela grejen med den nya processorn så fattar in dom som tar den utan denna funktion.
Kvartal 1 2013 för den med TacT ska va de senaste emotiva sagt men skulle inte vara brydd om det skjuts framåt i tiden.
Postad 28 November 2012 - 01:23
Spännande! Då inväntar jag rapport med lite intryck om ett par veckorBeställning på en UMC-200 lagd
Jo men då går man väl miste om den borstade aluminium-finishenHar du funderat på att sprej måla de befintliga?
Postad 28 November 2012 - 11:35
är det idiotiskt att köpa deras cdspelare och ett slutsteg.
cdspelaren kommer att vara kopplad analogt mot min onkyo tx-nr1008 (surr-förstärkare) och slutsteget kommer bara driva fronthögtalarna.
har jag missat något uppenbart här eller är detta en bra idé?
Slutstegen är bra men varför cd-spelare? Du får ju en bra blu-rayspelare hyfsat billigt idag, som förutom cd kan spela dvd och blu-ray.
Postad 28 November 2012 - 11:53
Slutstegen är bra men varför cd-spelare? Du får ju en bra blu-rayspelare hyfsat billigt idag, som förutom cd kan spela dvd och blu-ray.
En separat CD-spelare måste ju vara betydligt bättre än de som finns inbyggda i bl.a. blurayspelare.
Jag har redan en blurayspelare.
Postad 28 November 2012 - 13:07
En separat CD-spelare måste ju vara betydligt bättre än de som finns inbyggda i bl.a. blurayspelare.
Jag har redan en blurayspelare.
Varför måste det vara så?
Postad 28 November 2012 - 13:28
Postad 28 November 2012 - 13:33
Nej det känns bara så. Du får 5-6 olika funktioner (cd, dvd, bluray, media m.m.) med en bd-spelare och den kostar 2000 spänn. En CD-spelare från Primare kostar exempelvis 25 000 kr och kan bara spela CD, men vill mig tro att den gör det bättre än en BD-spelare. Framförallt DA-omvandlaren lär väl vara bättre.
Provlyssna först bara... Ett tips är annars att prova olika separata DAC:ar till BD-spelaren om du tror att dess DAC är av sämre kvalitet.
Redigerat av XavierJH, 28 November 2012 - 13:33.
Postad 28 November 2012 - 13:40
Provlyssna först bara... Ett tips är annars att prova olika separata DAC:ar till BD-spelaren om du tror att dess DAC är av sämre kvalitet.
Bra tips, tack Xavier JH.
Postad 28 November 2012 - 16:26
Får en känsla av ironi här
Nej då. Men jag har ingen lust att debattera kring svaret du gav, så jag tänkte att det vore trevligt att iaf tacka för svaret för att visa att jag hade sett det.
Postad 28 November 2012 - 16:28
Nej då. Men jag har ingen lust att debattera kring svaret du gav, så jag tänkte att det vore trevligt att iaf tacka för svaret för att visa att jag hade sett det.
Respekterar det och någon debatt i ämnet är jag inte mogen för då jag inte är särskilt hemma på den banan. En dialog skulle jag däremot gärna ta
Postad 28 November 2012 - 21:53
Spännande! Då inväntar jag rapport med lite intryck om ett par veckor
Jo men då går man väl miste om den borstade aluminium-finishen
Du kan väl alltid testa på annat föremål. Jag har dock bara sprayat skruvar hittills. Borde ju gå om man är lite sparsam med färgen.. Får la testa själv.
Vart hittade du den infon ang XMC-1 ?
Här:
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
CD spelare modell mellan eller bättre
3 bilder
4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler