Ska försöka lägga upp en bild, men sitter via appen på telefonen nu, och det verkar inte fungera, så fixar det om en liten stund
Atmos style
Jag vet, den är inte lätt att hitta
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Startad av
Bakerman
, Mar 24 2010 22:28
35062 svar till detta ämne
Postad 20 September 2014 - 20:39
Haha. Ja den subben! Jag tyckte mest att det såg ut som att strömkabeln skulle äta upp subben
Ska försöka lägga upp en bild, men sitter via appen på telefonen nu, och det verkar inte fungera, så fixar det om en liten stund Atmos style Jag vet, den är inte lätt att hitta Bifogad fil(er)Postad 20 September 2014 - 20:40
Var inne i det rummet, la aldrig märke till den suben ens
Fast funderade en kort stund på att ta Rotelsteget på andra bordet och springa Redigerat av genstruktur, 20 September 2014 - 20:41. Postad 20 September 2014 - 20:43
Opalen 5min promenad från park aveny.
Vi hann med mycket på en dag och då anlände jag ändå kl11 på arken. Sitter med mobilen missade quote till genstrukturs inlägg... Redigerat av MattiasBGD, 20 September 2014 - 20:45. Postad 20 September 2014 - 20:44
Ahh, vi orkade aldrig dit. Om jag är på humör kanske jag åker dit imorgon. Postad 20 September 2014 - 20:50
Gick med i LTS i alla fall och fick hjälp med att plocka ut 4 gamla nummer på köpet också. Verkar vara intressanta tester i dem.
Kollade lite efter dig mattias och magnusson också, men såg er aldrig. Redigerat av genstruktur, 20 September 2014 - 20:51. Postad 20 September 2014 - 20:54
Vi såg dig aldrig heller
Postad 20 September 2014 - 20:58
Jo så är det ju Postad 20 September 2014 - 21:03
Man såg säkert flera forumfolk, men man vet ju inte hur alla ser ut Postad 20 September 2014 - 22:22
Nej det är sant Postad 21 September 2014 - 08:19 Jo och helt oberoende är dom med . Postad 21 September 2014 - 09:36 Ser ni en skallig Tuffa Viktor så ligger jag pyrt till. Dock närmare 400 mil från Göteborg just nu. Postad 21 September 2014 - 10:45
Fräsprogrammen är i princip helt klara till golvaren vi ska bygga (ML-TL) bara lite fix med baksidan kvar. Egentligen skulle vi börjat redan under semestern men det är ju som det är under semestertider mycket aktiviteter så hobbygrejerna fick vänta men 2-3månader är länge nu när jag sålt högtalarna jag hade hemma. Fick ihop min sonosub med Dayton 15" när jag byggde borta i garaget iaf men där finns väldigt lite prylar till sånt. Redigerat av MattiasBGD, 21 September 2014 - 10:47. Postad 21 September 2014 - 11:02
Jag väntar också, på att kompisen ska bli klar med sin CNC-fräs. Vill inte fräsa 3st framsidor med oregelbundna elementsformer för hand.
Postad 21 September 2014 - 13:20
Nu vet jag att frågan inte var riktad till mig, men här ska det byggas en sub till. Blir med ett Seas lroy i en sluten låda på ca 40 liter. Ska agera hjälpryttare till den jag har fram. Kommer drivas av hypex 4.0 el. 8.0. Om allt går som önskat så ska jag få den på plats innan årets slut.
Kommer dock byggas i garaget på handmaskiner, så det kommer få ta tid för att orka vara så nogrann som möjligt. Det är mina höst planer Postad 21 September 2014 - 13:23
Tre toppar (LCR eller kanske annan form på centern) med 5.25" Peerless HDS nomex och Vifa D26NC.
Postad 21 September 2014 - 13:29
Har börjat planera en sub åt en nära vän också eftersom hans Cerwin Vega CLS15 har dött han har jobbat mycket med PA i sina dagar och nöjer sig med att bara komma aningen djupare i en lite större låda för han prioriterar luftsparken före den riktigt djupa basen. Lutar starkt åt en AE TD15H alt. Sluten TD18H+ men jag tror 15" i portad 140liter ska fixa biffen Tänkte just på inbyggnadssteg han kommer behöva högpassfilter vilket inte alla inbyggnadssteg samt delningsmöjlighet upp till minst 150hz eftersom han har CV vägghögtalare har har kikat på dessa alternativ. ZachryDSW-500N 3000kr Ställbart Subsonicfilter på 20, 35 eller 50Hz. Steglöst variabelt delningsfilter mellan 30-200Hz med en branthet på 24dB CSS CSS PA500 199dollar PA-500 sub woofer plate amplifier New CSS PA500 Class D plate amplifier with switching power supply. Multiple input/output connections, switchable voltage, flat response with 20Hz subsonic filter and usual controls. Canada's BASH 248dollar Features: 50 to 150 Hz low-pass crossover, 0 degree or 180 degree phase, line level inputs, speaker level inputs, line outputs, master on/off switch, auto on. Specifications: 500 watts RMS @ .5%THD into 4 ohm load. Signal to noise ratio 105 dB A-weighted, Dimensions: 12" W x 8" H x 3-1/2" D. This amp is also available modified for a $15 additional charge. Redigerat av MattiasBGD, 21 September 2014 - 13:30. Postad 21 September 2014 - 14:14
HDS elementen skrivs det ju en del om blir säkert bra Redigerat av MattiasBGD, 21 September 2014 - 14:15. Postad 21 September 2014 - 14:34
Tack för bilderna från Göteborg........MattiasBGD.
Nr 4.jpg 3.69K
0 Antal nerladdningarDet är alltid trevligt att få en visuell uppfattning av mässan. Postad 21 September 2014 - 16:22
Har kört med dessa 5,25" i mina gamla NHT Evolution M5, och om du har tänkt att spela riktigt starkt emellanåt så finns det bättre element, även delade vid 80hz så sätter elementet gränsen för tidigt. Postad 21 September 2014 - 16:28
Jag spelar oftast inte så starkt, bor i hyreslägenhet nu. Men basarnas placering medger hög delning, kör 100Hz till KEF R100 i dagsläget. Vill kunna dela brant ovanför topparnas egna avrullning. Postad 21 September 2014 - 16:43 Jag har Hypex 4.0 idag och är jättenöjd, vad jag förstått så behövs det mer kraft till slutenlåda där av att jag velar. Zachry provade jag när den kom med bytes mot Hypex,gillade den inte. På pappret bättre men saknade pondus och kontroll tyckte jag. De övriga har jag ingen koll på. 18" PA kan nog bli kul om det är vad man önskar, kan tycka att det är häftigt men jag gillar snabbare och mer musikaliska. Börjar bli gubbe tror jag Postad 21 September 2014 - 16:45
Intressant! Hur tycker du att KEF R100 presterar de gånger du testat att spela starkt? Och vad har du som bassystem? Redigerat av Cin3ma, 21 September 2014 - 16:47. Postad 21 September 2014 - 16:48
AE är kända för att ha väldigt fina element så snabbhet och musikalitet har dom.
Redigerat av MattiasBGD, 21 September 2014 - 16:48. Postad 21 September 2014 - 16:57
De funkar väldigt bra, trots att de förlorar mycket konarea till diskanten, delningen har ju en del med det att göra. Jag kör 4st SLS10 i små lådor, pushpull (inte isobarik), Linkwitz transform och RB991 (RB993 till toppar). Postad 21 September 2014 - 17:04
ok trevligt system du har, kör du även med center och surround eller enbart tvåkanal? sls10:or är trevliga element! har dock inte hört dessa element i en pushpull konstruktion. Kef r200 kan ju du annars uppgradera till om behov eller liknande skulle uppstå, dessa högtalare gör allt som r100 gör fast lite bättre, sålänge man delar dom runt 80hz. Redigerat av Cin3ma, 21 September 2014 - 17:08. Postad 21 September 2014 - 17:14
KEF R300 menar du nog. Jag har kommit fram till att jag nog inte skulle tjäna så mycket på att ha dem, föredrar tvåvägare med så högt delade basar som jag har. Det finns som ingen vits att ha en trevägare då.
Jag kör 2.1 idag genom ett Nuforce AVP-18 försteg. Det finns en kanal över center på RB993, så R200C lockar lite, men blir att bygga Rifilou-projektet först. Postad 21 September 2014 - 19:12
Ja! givetvis menar jag R300.
Kul att höra att fler tycker om tvåvägare delat mot basar som agerar bra lite högre upp. Dock tycker jag att just R300 i detta fall har en mer potent återgivning i mellanregistret och en klart bättre soundstage gentemot R100. (Men det är ju en smaksak som allt) Vad är Rifilou-projektet för något då? Postad 21 September 2014 - 21:46
Inte många som lyckats fånga denna mystiska man på bild, men här är iaf en. ![]()
Tackar Postad 21 September 2014 - 21:50
Ligger Faktiskt nere?!
" General Error SQL ERROR [ mysqli ] Table './faktisktdb/phpbb3_sessions' is marked as crashed and should be repaired [145] An sql error occurred while fetching this page. Please contact an administrator if this problem persists. " Postad 21 September 2014 - 21:54
Jag får samma fel på faktiskt, iaf förut när jag skulle länka till Rifilou-projektet, dvs Riri, Fifi et Loulou, Knatte Fnatte och Tjatte. De LCR jag ska bygga snart snart.
Postad 22 September 2014 - 01:21
Fått samma meddelande hela kvällen, antar att det är så. Postad 22 September 2014 - 13:13 Mycket nöjd med den, bra räckvidd. Fungerat klockrent, haft den i 3 till 4 månader. Postad 22 September 2014 - 14:20
Skall försöka hitta mig en lite bättre plats för den, stod att den inte gillade metallprylar och den står precis brevid min center som är en enda stor metallbåge, har lite halvtaskig mottagning i andra sidan huset.
Hade ju vart så jäkla skönt att slippa extendern. Redigerat av Evil Homer, 22 September 2014 - 14:27. Postad 22 September 2014 - 16:00
Bror ju på hur stort hus du kommer bo i men jag sitter ute på sommaren 15-20 m ifrån, inne står den mitt i huset så det blir aldrig mer än 10m
Postad 22 September 2014 - 19:16
Nu är det inte mer än 115kvm, men sen blir det lite större.
Skall försöka rodda fram en tp-kabel imorgon för att kunna flytta om routern, misstänker att det är murstocken som bråkar lite med mig med. Nu sitter jag och fipplar med XBMC, den fick nästan aldrig några träffar då jag sökte på undertexter så jag tänkte uppdatera till senaste versionen men den ville inte ens starta, lätt blodsmak i munnen men efter ett par omstarter och installation av 13.1 istället så har det snurrat igång igen. Skall se hur det var man la till filmerna nu igen, finns ju lite att välja på så att säga Redigerat av Evil Homer, 22 September 2014 - 19:18. Postad 22 September 2014 - 23:06
Du får ringa om du behöver hjälp. Postad 23 September 2014 - 06:03 Det låter ju som något stör. Min sitter på en gipsvägg 2.2 meter från golvet i rum på bottenvåningen. Har istortsätt bara installerat, fixat lösen ord och öppnat på för en nas så jag kommer åt den utifrån. Efter det har det fungerat, peppar peppar. Tidigare routrar har blivit varma och man har fått starta om dem lite då och då , det har funkat även denna varma sommaren. Lycka till Niklas Postad 23 September 2014 - 08:25
Skönt att veta att man har kunnig support om man behöver Sitter just nu och kliar mig i skallen vad jag skall välja i XBMC för att komma åt filerna ifrån nasen, NFS SMB och så finns det något mer att välja på, sen så får jag lista ut vad det skall vara för öppningar i routern efter jag fått det klart för mig. Postad 23 September 2014 - 08:27
Villket plugin för undertexter kör du, opensubtitles är default, undertexter.se måste installeras sen aktivt väljas när du söker en undertext. Sen beroende på hur filnamnet är skrivet kan du behöva söka manuellt.
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |