Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.

35062 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#29551

Postad 23 September 2014 - 08:56

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4127 inlägg
  • 0
Körde någon 12.xx version av xbmc där undertexterna sen ett tag sen inte velat vara med längre, ruskigt dåligt med träffar.

Gjorde slag i saken och installerade 13.1 igår och jag har lagt till filmer som ligger på hårddisk och den hittar undertexter igen, kör undertexter.se.

Men får inte igång det med filmerna ifrån nasen än, men håller tummarna för att svaret kommer snart :)

#29552

Postad 25 September 2014 - 20:26

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1403 inlägg
  • 0
Har ni koll på mediaspelare?
Någon som sticker ut och inte kostar en förmögenhet?

#29553

Postad 25 September 2014 - 20:44

Unregistered31eb059f
  • Unregistered31eb059f
  • Veteran

  • 2085 inlägg
  • 0
Ni har väl uppdaterat bash grappar och sejer?

#29554

Postad 25 September 2014 - 21:08

MattiasBGD
  • MattiasBGD
  • Veteran

  • 2068 inlägg
  • 0

Har ni koll på mediaspelare?
Någon som sticker ut och inte kostar en förmögenhet?


Det är väl dessa som jag fått för mig funkar bra.
https://www.prisjakt...,966788,1164706

Har själv haft WD tv gen 3 i ett par år den spelar i princip allt man matar den med och man streamar enkelt youtube och musik med mera direkt från mobila enheter om man vill. Upplever att den blir slö om man kopplar en stor hårddisk (har en 1.5TB) via usb men över nätverk funkar de klockrent förutom dom absolut största videofilerna (+25GB) som kan lagga.
Apptjänsterna är slöa körde hellre netflix via ps3an.
Lite klent med minne om man streamat mycket och länge via telefon eller platta vilket resulterat i omstart... kan ha hängt ihop med den stora usb-disken. Idag sitter den i tvn i sovrummet sen jag köpte en Oppo 95a... Oppon har ljudet och bilden men mediahanteringen är förkastlig i jämförelse med WD tv även om Oppon är snabbare.

Har hört att Apple TV ska funka väldigt bra också men jag är lite allergisk mot apple grejer eftersom jag inte har något annat utav apples prylar. Tror Netflix och SVT play funkar ypperligt på Apple TV, Play finns inte ens på WD tv.

Boxee rekommenderade en kompis som kört med den väldigt länge.

MiniX Neo X8 ser intressant ut men kostar det dubbla.

Redigerat av MattiasBGD, 25 September 2014 - 21:10.


#29555

Postad 25 September 2014 - 21:45

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1741 inlägg
  • 0

Har ni koll på mediaspelare?
Någon som sticker ut och inte kostar en förmögenhet?


Beror på vad du ska ha den till.
Vill du ha en klockren spelare för mp3, flac, mkv, bluray isos m.m. samt möjligheten att spela upp bluray isos som en mkv, är Dune-spelarna klockrena!

De har dock inte spotify-klient, netflix osv som de flesta androidbaserade spelarna har idag.

#29556

Postad 25 September 2014 - 22:47

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9561 inlägg
  • 0
Fan vilken lyllo att bo i Umeå med köldrekord och skit. :D

#29557

Postad 25 September 2014 - 22:49

Unregistered31eb059f
  • Unregistered31eb059f
  • Veteran

  • 2085 inlägg
  • 0
Rattmuff på.

#29558

Postad 25 September 2014 - 23:43

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6366 inlägg
  • 0
Någon som känner till någon vettig förstärkare som klarar av 2,5 ohm nominellt och 1,75 ohm minimum? Gärna en 500 watt typ. Fixar Nad 208 det?

Redigerat av MKarlsson74, 26 September 2014 - 00:00.


#29559

Postad 26 September 2014 - 06:27

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18233 inlägg
  • 0

Fan vilken lyllo att bo i Umeå med köldrekord och skit. :D

Woo fucking hoo...

#29560

Postad 26 September 2014 - 06:45

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1741 inlägg
  • 0

Fan vilken lyllo att bo i Umeå med köldrekord och skit. :D


Det får man ta när man hade i princip Sveriges bästa sommar istället ;) :P
Näe men vi har haft en kanonhöst också, blev sjukt kallt från en vecka till en annan. Dubbdäck på snart!

#29561

Postad 26 September 2014 - 06:50

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18233 inlägg
  • 0
Det vänder idag och blir varmare. Plus att regnet kommer att forsa ner :D

#29562

Postad 26 September 2014 - 07:32

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0

Någon som känner till någon vettig förstärkare som klarar av 2,5 ohm nominellt och 1,75 ohm minimum? Gärna en 500 watt typ. Fixar Nad 208 det?


Tror faktiskt att den fixar det, men det hade jag aldrig utsatt någon förstärkare för.

Ring ftorsell på faktiskt annars. Han gillar ju att köra grejor med låg impedans. Kove skall tydligen vara the shit.

#29563

Postad 26 September 2014 - 08:55

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9561 inlägg
  • 0

Ring ftorsell på faktiskt annars. Han gillar ju att köra grejor med låg impedans. Kove skall tydligen vara the shit.

:lol:




Jag pratade med IÖ strax efter ett inatt.
Mycket märkligt att prata så sent med någon man inte känner väl.
Men jag vet ju att han är nattmänniska precis som jag är. :)

#29564

Postad 26 September 2014 - 10:24

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0
Här är det 28 grader och soligt, verkar vara så tills vi åker hem den 11okt. Nu kommer familjen hit oxå så då ska det bli många lata dagar med strandlek.
Nu har jag varit här nere i en månad så hemlängtan finns, ta en rulle �� och njuta av lite större bild och bättre ljud än tv'n.

Hoppas inte vi behöver vinterdäck när vi kommer hem.

#29565

Postad 26 September 2014 - 11:02

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0
Cinenova Grande ska ju ha bra nätdel och gott om kraft vid låga laster, dock är det väl sparsamma 300w. Dock ingen egen erfarenhet hur det funkar i så låga laster. Har dock ingen egen erfarenhet vid så låga laster.

#29566

Postad 26 September 2014 - 13:31

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4127 inlägg
  • 0

Har ni koll på mediaspelare?
Någon som sticker ut och inte kostar en förmögenhet?


XBMC, sen kan du ju välja på XBMC, och sen har du ju sista alternativet... XBMC då.
Jag är kär i detta, så jäkla fint så det finns inte.

#29567

Postad 26 September 2014 - 13:36

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4251 inlägg
  • 0

XBMC, sen kan du ju välja på XBMC, och sen har du ju sista alternativet... XBMC då.
Jag är kär i detta, så jäkla fint så det finns inte.

Men XBMC är ju ingen mediaspelare så, men däremot så går det att ha XBMC i vissa mediaspelare :) T.ex så har jag testat XBMC på min Boxee box.

#29568

Postad 26 September 2014 - 14:46

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4127 inlägg
  • 0
Alla har ju en dator, släng in det och kika runt, skitlitet och behöver ingen pulver alls.
Inget att förlora på att testa och se om man gillar det eller inte.

#29569

Postad 26 September 2014 - 14:54

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4127 inlägg
  • 0
**** vad det skall kosta med vitvaror då!

#29570

Postad 26 September 2014 - 15:02

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9561 inlägg
  • 0
Vitvaror har ju blivit nästan gratis!!?
Om man inte ska ha megaturbosuperduperdelyx då. Då kan det ju springa iväg hur långt som helst.

#29571

Postad 26 September 2014 - 15:11

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4127 inlägg
  • 0
Nerå ingen superduperlyx här inte, men det finns ju roligare saker att lägga pengarna på kan jag ju tycka :)
Ugn har jag ju redan köpt, men kyl/frys, diskmaskin, tvättmaskin, avfuktare och en induktionshäll med zoner som anpassar sig kikar vi efter nu.

Husqvarna ringer superfint i mina öron på kyl/frys och tvättmaskin och hällen, men det är säkert samma kvalitet som bosch,siemens eller någon av dom andra stora.

Redigerat av Evil Homer, 26 September 2014 - 15:11.


#29572

Postad 26 September 2014 - 16:42

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0
Vi renoverade köket för 2 år sen, vi köpte allt på 30.se . Vi bad om en offert och jag tror mig minnas att allt slutade på 45'. Spishäll, ugn, diskmaskin, vinkyl, kylskåp och frysskåp.
Jag tycker det är mycket pengar, nu valde vi kanske snäppet över lågpris, men ändå.
Vi har Simens, samma som bosch. Vi köpte det när vi gjorde om köket förra gången oxå , 18 år sen och har inte haft några bekymmer. Huskvarna är ju Electrolux och är säkert bra grejer. Jag jobbade en sommar och gjorde kylskåp på Electrolux och i Huskvarna var det lite enklare inredning annars var det samma skåp. Nu pratar vi 80 tal så det kan kanske ha ändrats lol.

Redigerat av MikaelJ, 26 September 2014 - 16:47.


#29573

Postad 26 September 2014 - 16:54

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9561 inlägg
  • 0

Nerå ingen superduperlyx här inte, men det finns ju roligare saker att lägga pengarna på kan jag ju tycka :)
Ugn har jag ju redan köpt, men kyl/frys, diskmaskin, tvättmaskin, avfuktare och en induktionshäll med zoner som anpassar sig kikar vi efter nu.

Husqvarna ringer superfint i mina öron på kyl/frys och tvättmaskin och hällen, men det är säkert samma kvalitet som bosch,siemens eller någon av dom andra stora.


Det är ju där pengarna springer iväg.

#29574

Postad 26 September 2014 - 17:19

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4127 inlägg
  • 0
Iofs, runt 10K för en häll...
Men stör mig som ******** just nu på att står inte plattan helt på zonen så blir värmen ojämn.

#29575

Postad 26 September 2014 - 17:26

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0
Köpte induktionsnäll och en platta som kan bli 2, avlång. Perfekt till stekytan eller om man vill ha 3 mindre kastruller på så funkar det oxå. Rekommenderas
Vi valde energisnåla produkter och det märktes på elräkningen ca 150-200 kr mot energisnålt från 1996. Det kan vara värt enkel i långa loppet.
Rättar mig. Glömde att vi byte ventilation samtidigt så det var inte bara vitvarorna som drog ner förbrukningen.

Redigerat av MikaelJ, 26 September 2014 - 18:23.


#29576

Postad 27 September 2014 - 06:54

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1741 inlägg
  • 0
Vi köpte allt förrutom kyl & frys (Electrolux) från IKEA. Fungerar kanon 6 år senare!
Kostade väl 4k för induktion och mindre än det för micro, ugn och diskmaskin.

De har ju även 5 års garanti på allt.

#29577

Postad 27 September 2014 - 08:21

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0

Vi köpte allt förrutom kyl & frys (Electrolux) från IKEA. Fungerar kanon 6 år senare!
Kostade väl 4k för induktion och mindre än det för micro, ugn och diskmaskin.

De har ju även 5 års garanti på allt.

När vi köpte byte man leverantör från Whirpool till Electrolux och det var rörigt med vad som fanns annars hade det varit ett alternativ även för oss.

#29578

Postad 27 September 2014 - 11:12

MattiasBGD
  • MattiasBGD
  • Veteran

  • 2068 inlägg
  • 0
Minidsp finns nu hos Europe Audio kanske inte blir billigare men garantiärenden kan nog bli smidigare.

edit... dom hade fläskat på rätt bra på den balanserade.

Redigerat av MattiasBGD, 27 September 2014 - 11:14.


#29579

Postad 27 September 2014 - 15:16

Unregistered295546cf
  • Unregistered295546cf
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0
Gissa vad detta ska bli :)

11,5m2 19 MDF
6 skruvtvingar
1 flaska trälim
2 tuber tätning
skyddsglasögon
100 6mm plugg

Postad bild

#29580

Postad 27 September 2014 - 15:22

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18233 inlägg
  • 0
Bäjs bäjbi!

#29581

Postad 27 September 2014 - 18:49

MattiasBGD
  • MattiasBGD
  • Veteran

  • 2068 inlägg
  • 0
Polaren har den gamla Cerwin Vega CLSC15S eller vad den heter dom specar den till 25Hz vet inte om det är -3, -6 eller -10dB men den ger väl helt ok tryck i rummet. Han är sugen på DIY nu och jag tänkte rekommendera AE TD15H i en portad 120-140liters låda.
Han ska dela vid 150-160Hz så den måste spela snyggt upp dit vilket AE garanterat gör men frågan är om han får mycket mer tryck? va tror ni? han är nog inte så petig med ljudet snarare trycket.

Han började peka på 18" men den funkar ju bara i slutet om lådan inte får vara större och då blir det en massa fix med EQ.

Kanske får gå hela vägen och köra safe med både Apollo upgrade och plus modellen.

Redigerat av MattiasBGD, 27 September 2014 - 18:51.


#29582

Postad 27 September 2014 - 18:53

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4127 inlägg
  • 0
Endel av Ikeas hällar skall visst ha haft för lite effekt så man har bara kunnat köra med två i stöten, kanske bara var på dom första dom körde ut?

#29583

Postad 27 September 2014 - 22:43

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1741 inlägg
  • 0

Endel av Ikeas hällar skall visst ha haft för lite effekt så man har bara kunnat köra med två i stöten, kanske bara var på dom första dom körde ut?


Ingen aning, kör sällan mer än två saker åt gången. Och gör jag det så är det aldrig på någon högre effekt på alla samtidigt. Enda gången man krämer på max är ju när man snabbt ska koka upp vatten t.ex., sen sänker man ju effekten snabbt efter det.

Sen är ju IKEA:s vitvaror bara ommärkta vitvaror från en större tillverkare. Så vore det sant så skulle du ju kunna få samma problem med en Whirlpool från närmaste ellada lika gärna :).

Vi är i allafall supernöjda. Ugn, micro, häll samt diskmaskin fungerar alla klockrent och felfritt än så länge.
Far och känn & klämm lite på dom.

#29584

Postad 28 September 2014 - 08:06

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0

Endel av Ikeas hällar skall visst ha haft för lite effekt så man har bara kunnat köra med två i stöten, kanske bara var på dom första dom körde ut?

Tänk på att när du läser om deras produkter att våren 2012 byte man från Whirpool till Electrolux.

#29585

Postad 28 September 2014 - 09:11

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4127 inlägg
  • 0
En Elon-butik skall få sätta ihop två paket åt oss, ett enklare och ett lite bättre så skall vi sen jämföra mot Ikea och se vad det blir för skillnader i slutändan. ( Samt ge oss lite rabatt iom att vi tar allt via dom då. )

Tänk på att när du läser om deras produkter att våren 2012 byte man från Whirpool till Electrolux.


Elektrolux med Ikea´s specar antar jag " Gör ett kylskåp som får kosta såhär mycket" ?
Eller är det " Vi vill ha det där kylskåpet, om vi köper in 100000 enheter får vi ner priset till detta då"

Redigerat av Evil Homer, 28 September 2014 - 09:32.


#29586

Postad 28 September 2014 - 09:20

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4127 inlägg
  • 0
Man är ju lite tappad bakom vagnen ibland, " Husqvarna ringer fint i mina öron, såg ett paket med kyl/frys som låg på 16K"
"Hmm ja, vänta lite QR och QT det är den serien som är gjord i Polen, inte Sverige därför är det lite billigare"

Är det kasst för att det kommer ifrån Polen eller är det samma skit oavsett, eller är det bättre för att det är gjort på hemmaplan, fan man blir ju galen på sånt här :)

#29587

Postad 28 September 2014 - 10:25

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9561 inlägg
  • 0
När jag köpte vitvaror såg jag till att allt som gick var tillverkat i Sverige. Det var kyl/frysen som var tillverkad i Italien tror jag.
När resten var Elux ville jag givetvis ha kyl/frysen i det också.
Nu har väl Elux knappt någon tillverkning kvar här..

Vet inte om det skiljer speciellt mycket rent kvalitetsmässigt. Det är ju inte mycket som tillverkas inom rikets gränser längre.
Men finns det samma produkt som är tillverkad både in och utrikes så tar jag hellre den som är tillverkad här om det inte skiljer massor i pris.
Dels för känslan, och dels för att spara pengasnurret och arbetstillfällena. ;)

#29588

Postad 28 September 2014 - 10:31

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4127 inlägg
  • 0
Sa precis samma sak till säljaren, att skiljer det inte massor mellan Polen och Sverige så vill jag såklart ha den svenska.

Behöver kolla upp vad De Buyers 36cm panna har för diameter i botten, vill ha en sådan och det vore ju själva s*tan om den inte passar på en vanlig zon.

Redigerat av Evil Homer, 28 September 2014 - 10:37.


#29589

Postad 28 September 2014 - 13:58

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0
Stämmer nog Niklas med att Ikea sätter tak pris men man är hårda på att kvalitén, så lite reklamationer som möjligt. Kolla med 30.se oxå de har riktigt bra service även om det strular. För oss gick det klockrent men det strulade för en granne och då löste de allt på ett mycket proffsigt sätt. Som sagt man ska be om offert så blir det billigare överallt utom Ikea.

Jag tror de är mer fösäljningssnak om kvalitetsskillnaderna beroende på tillverkningsland,har kompisar som köpte från elektroluxbutiken och då är det, Polen, Slovakien som varorna kom i från.

#29590

Postad 28 September 2014 - 14:11

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3878 inlägg
  • 0
Glöm inte att kolla Gränsbygden, har hört att dom ska vara jättebra!! :D

#29591

Postad 28 September 2014 - 15:01

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4127 inlägg
  • 0

Glöm inte att kolla Gränsbygden, har hört att dom ska vara jättebra!! :D



:D

#29592

Postad 28 September 2014 - 15:07

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4127 inlägg
  • 0

Stämmer nog Niklas med att Ikea sätter tak pris men man är hårda på att kvalitén, så lite reklamationer som möjligt. Kolla med 30.se oxå de har riktigt bra service även om det strular. För oss gick det klockrent men det strulade för en granne och då löste de allt på ett mycket proffsigt sätt. Som sagt man ska be om offert så blir det billigare överallt utom Ikea.

Jag tror de är mer fösäljningssnak om kvalitetsskillnaderna beroende på tillverkningsland,har kompisar som köpte från elektroluxbutiken och då är det, Polen, Slovakien som varorna kom i från.


trettio.se har väl ingen fysisk butik alls, jag vill kunna stövla in och prata med någon om det börjar strula.

#29593

Postad 28 September 2014 - 17:12

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0

trettio.se har väl ingen fysisk butik alls, jag vill kunna stövla in och prata med någon om det börjar strula.

Nix det har de inte, utan bra service via mail el. telefon.

#29594

Postad 30 September 2014 - 11:22

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6366 inlägg
  • 0
Precis snackat med Ingvar och har nu beställt ett par Y basmoduler till, så jag får Y-6. Har även beställt en cr80es med högre delning på samma sätt som komorok. :)

#29595

Postad 30 September 2014 - 11:37

Nattlorden
  • Nattlorden
  • Forumräv

  • 553 inlägg
  • 0
:)

Då fattas du bara 18 stycken sen då! B)

#29596

Postad 30 September 2014 - 12:30

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
Är nog en bra idé med högre delning om rummet är smalare än typ 4m iaf. Annars hamnar ju helvågsresonansen i topparnas register.

#29597

Postad 30 September 2014 - 13:32

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6366 inlägg
  • 0
3,6 meter :)

#29598

Postad 30 September 2014 - 13:36

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5655 inlägg
  • 0

Precis snackat med Ingvar och har nu beställt ett par Y basmoduler till, så jag får Y-6. Har även beställt en cr80es med högre delning på samma sätt som komorok. :)


Grattis! Eller vad man säger ;).

#29599

Postad 30 September 2014 - 15:53

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6366 inlägg
  • 0
Tackar. Sen verkar det på Ingvar som det är rätt enkelt att ändra tillbaka cr80es till ordinarie delningsfrekvens. Så om det inte funkar i mitt rum så går det att gå tillbaka. :)

#29600

Postad 30 September 2014 - 16:48

MattiasBGD
  • MattiasBGD
  • Veteran

  • 2068 inlägg
  • 0

Är nog en bra idé med högre delning om rummet är smalare än typ 4m iaf. Annars hamnar ju helvågsresonansen i topparnas register.


Intressant sånt har jag inte lärt mig ännu. :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.