Gårdagen blev inte direkt bättre av att precis innan jag skulle hålla talet drog jag mej undan för att läsa igenom en sista gång, men upptäckte då att jag glömt lappen hemma...
Jag vet att jag vek ihop lappen, och var säker på att jag lagt den i innerfickan, men kom på att en polare var hos mej för att låna några filmer.
Han kom precis när jag vek ihop lappen, och istället för att lägga den i fickan la jag den på köksbordet.
Pratade med toastmastern om att jag inte grejade att improvisera det.
Som TUR var var det en tjej som körde.
Toastmastern flyttade mitt tal till desserten, och en annan stackare fick ta sitt tidigare än han räknat med.
Jag fick skjuts hem för att hämta lappen, men det ökade ju givetvis på förväntningarna på mitt tal ÄNNU mer..
Fördelen för mej var att både jag och alla andra hann att få en extra innanför västen.
Talet blev en total homerun!
Alla skrattade där jag hoppades att dom skulle skratta. Jag hade medvetet lagt in ett par svårsagda rader med riktigt dåliga skämt
där jag visste att jag skulle staka mej och börja skratta så jag fick börja om på raden.
Det blev riktigt roligt.
Jag hade givetvis en del seriöst och känslosamt med i talet också, och det blev också bra.
Jag kunde tom det mesta utantill så pass bra att jag kunde improvisera ganska mycket.
Så det gick skitbra.
Det var dock både första och sista gången...