Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.

35062 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#29651

Postad 05 October 2014 - 10:09

Nattlorden
  • Nattlorden
  • Forumräv

  • 553 inlägg
  • 0
Kul det gick bra.

Men ärligt, hade du inte kunnat det utantill efter övandet - om det för effektens skull behövdes ett papper hade det kanske gått med ett blankt?

#29652

Postad 05 October 2014 - 10:55

MattiasBGD
  • MattiasBGD
  • Veteran

  • 2068 inlägg
  • 0
Kul med lite dramatik i sista sekund :D

Jag hade haft samma skräck som du med att hålla ett tal så det var ju bra att det blev så lyckat :)

#29653

Postad 05 October 2014 - 18:20

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1403 inlägg
  • 0
Najs att det gick bra till slut B)


MEN!
Vi vill ha bild eller film bevis :P

Annars så hände det aldrig :rolleyes:

#29654

Postad 05 October 2014 - 18:45

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0
Fan va mäktigt! :D
http://youtu.be/3aUB0URk1W8

#29655

Postad 05 October 2014 - 20:44

Unregistered47f8c37b
  • Unregistered47f8c37b
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

Talet blev en total homerun! :)
Jag hade givetvis en del seriöst och känslosamt med i talet också, och det blev också bra.
Jag kunde tom det mesta utantill så pass bra att jag kunde improvisera ganska mycket.
Så det gick skitbra. :)
Det var dock både första och sista gången...


Jag känner igen mig själv en hel del där. Ville nog mest bara inflika att det är en vanesak. Första gången jag höll tal på ett bröllop var jag så nervös att jag inte visste var jag skulle ta vägen. Nu, två miljoner bröllop senare, så VILL jag hålla tal, även om jag knappt känner brudparet i fråga. :D

Hur som helst, det var gôtt att höra att ditt tal blev bra. De brukar oftast bli rätt bra, om man känt brudgummen (eller bruden) ett tag, eftersom det tenderar att finnas en hel del anekdoter att dra upp.

#29656

Postad 05 October 2014 - 21:10

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9561 inlägg
  • 0

Fan va mäktigt! :D


Jag har 32 st av Auras 3-tummare.
Dom har ännu längre slaglängd. Skitroliga små element. :)

http://www.parts-exp...-8-ohm--296-258

Redigerat av Bakerman, 05 October 2014 - 21:10.


#29657

Postad 06 October 2014 - 06:53

Nattlorden
  • Nattlorden
  • Forumräv

  • 553 inlägg
  • 0
Trevliga småttingar!

#29658

Postad 09 October 2014 - 10:48

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4127 inlägg
  • 0
Jag tänkte på det här med subwoofers, är det något man måste ha?
Har sett att ni har pratat om hz och sånt, är det jätteviktigt att ha det?

#29659

Postad 09 October 2014 - 11:08

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

  • 1319 inlägg
  • 0

Jag tänkte på det här med subwoofers, är det något man måste ha?
Har sett att ni har pratat om hz och sånt, är det jätteviktigt att ha det?

Du får allt anstränga dig lite mer än så. ;)

#29660

Postad 09 October 2014 - 11:40

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4251 inlägg
  • 0

Jag tänkte på det här med subwoofers, är det något man måste ha?
Har sett att ni har pratat om hz och sånt, är det jätteviktigt att ha det?

HZ är väl ungefär som HK i bilar, ju fler desto bättre. Så skippa subwoofer :)

#29661

Postad 09 October 2014 - 12:17

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4127 inlägg
  • 0

Du får allt anstränga dig lite mer än så. ;)


Va, ne nu förstår jag ingenting :rolleyes:

Redigerat av Evil Homer, 09 October 2014 - 12:34.


#29662

Postad 09 October 2014 - 19:59

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1403 inlägg
  • 0
:lol: :D

https://www.youtube....h?v=ItLRjuP4N_s

Bifogad fil(er)



#29663

Postad 09 October 2014 - 20:34

MattiasBGD
  • MattiasBGD
  • Veteran

  • 2068 inlägg
  • 0
Slog till på ett begagnat Crest CA9 är så ruskigt nyfiken på hur den kommer driva jämfört med inuke 6000. :)

Har läst runt på en massa forum + recensioner och det pratas bara gott om detta steg.

Redigerat av MattiasBGD, 09 October 2014 - 20:56.


#29664

Postad 09 October 2014 - 22:58

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9561 inlägg
  • 2

Jag tänkte på det här med subwoofers, är det något man måste ha?
Har sett att ni har pratat om hz och sånt, är det jätteviktigt att ha det?

Du får allt anstränga dig lite mer än så. ;)


?

#29665

Postad 10 October 2014 - 00:01

robert293
  • robert293
  • Guru

  • 4533 inlägg
  • 0

Slog till på ett begagnat Crest CA9 är så ruskigt nyfiken på hur den kommer driva jämfört med inuke 6000. :)

Har läst runt på en massa forum + recensioner och det pratas bara gott om detta steg.


Den får du mer än gärna komma hit med o piska mina basar också :)

#29666

Postad 10 October 2014 - 04:12

MattiasBGD
  • MattiasBGD
  • Veteran

  • 2068 inlägg
  • 0

Den får du mer än gärna komma hit med o piska mina basar också :)


Ja de kan jag göra är bara rädd att jag får skicka ett mail till ett visst företag efteråt när Crest får spö utav en karaoke preppad surroundmaskin.

Skulle nog vara mer intressant att mata dina Klipsch med Crest steget för dom är nog ganska undernärda med en Marantz reciver.

Redigerat av MattiasBGD, 10 October 2014 - 04:18.


#29667

Postad 10 October 2014 - 16:46

Unregistered31eb059f
  • Unregistered31eb059f
  • Veteran

  • 2085 inlägg
  • 0

?


Brallson misstänkte nog att Evil Homer sysslade med dragrodd (eng trolling).

Redigerat av Unregistered31eb059f, 10 October 2014 - 16:49.


#29668

Postad 11 October 2014 - 14:16

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4127 inlägg
  • 0

?

Du matchar ditt utseende heeelt perfekt ;)
Pöss lilla göbben :D

#29669

Postad 11 October 2014 - 19:00

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1403 inlägg
  • 0
www.youtube.com/watch?v=E_dd1uY3FTc
Skål era fetton :D

Bifogad fil(er)



#29670

Postad 11 October 2014 - 19:10

robert293
  • robert293
  • Guru

  • 4533 inlägg
  • 0

Ja de kan jag göra är bara rädd att jag får skicka ett mail till ett visst företag efteråt när Crest får spö utav en karaoke preppad surroundmaskin.

Skulle nog vara mer intressant att mata dina Klipsch med Crest steget för dom är nog ganska undernärda med en Marantz reciver.


Haha... ja risken finns nog ;)
Klipschen klarar nog lite till ja men frågan är om man vill spela så mkt högre än det jag gjorde när du var här sist med need for speed :)
Men det kan ju vara intressant ur andra aspekter (ljudkvalite/kontroll)

Redigerat av robert293, 11 October 2014 - 19:12.


#29671

Postad 11 October 2014 - 22:20

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

  • 1403 inlägg
  • 0
Jag i sällskap utav Glenlivet 12 tittade på Edge of Tomorrow.
En bra rulle, såg den dock med lurar för att inte störa resten utav familjen. Men denna ska ses igen, tror nog att det finns tillräckligt med bas för att höja upplevelsen.



Skål gubbar!

#29672

Postad 12 October 2014 - 22:23

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6366 inlägg
  • 0
Om man ska kolla runt efter hus med stort garage som man kan tänka sig bygga om till en hemmabio. Vad ska man hålla koll på?

#29673

Postad 12 October 2014 - 22:41

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4115 inlägg
  • 2

Om man ska kolla runt efter hus med stort garage som man kan tänka sig bygga om till en hemmabio. Vad ska man hålla koll på?

Håll koll efter hus med stort garage :-P

Eller menar du riskkonstruktioner?

#29674

Postad 16 October 2014 - 18:07

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0
När man delar 80hz i förstärkaren ska man vrida reglaget på subben till max då? eller försöka hitta 80hz (min ratt visar 0 och 150hz)
Vred på fel ratt först och märkte en ökning i basen när ena fasen var vänd på en av subbarna trots att de står på varandra

Redigerat av Degpojken, 16 October 2014 - 18:09.


#29675

Postad 16 October 2014 - 18:10

MattiasBGD
  • MattiasBGD
  • Veteran

  • 2068 inlägg
  • 0

När man delar 80hz i förstärkaren ska man vrida reglaget på subben till max då? eller försöka hitta 80hz (min ratt visar 0 och 150hz)


Max om du delar externt... vissa subbar har även ett bypassreglage för detta (typ Xover bypass) annars blir det kaka på kaka och en väldig dipp i delningen.

Redigerat av MattiasBGD, 16 October 2014 - 18:13.


#29676

Postad 16 October 2014 - 18:17

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0
Tackar :)
Är så sjukt nöjd med svsèrna att jag sitter med muspekarn på köpknappen på golvarna med! Ultra tower, blandade recensioner på dem men jag tror karaktären passar mig perfekt, gillar det feta USA soundet. Sen ser de rätt mäktiga ut

#29677

Postad 16 October 2014 - 19:39

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9561 inlägg
  • 0
Vet att jag har postat bilder på mitt badrum någonstans på forumet, kanske tom i denna tråd.
Någon som vet var?

Skulle varit bra att ha paa på MHB...

#29678

Postad 16 October 2014 - 19:47

MattiasBGD
  • MattiasBGD
  • Veteran

  • 2068 inlägg
  • 0
Jag har sett en bild på en bubbelkopp i ett badrum som jag har för mig var ditt. Kanske inte superlätt att hitta med tanke på hur lång denna tråd är :D

#29679

Postad 16 October 2014 - 20:47

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9561 inlägg
  • 0
Precis...
Tänkte om jag postat i någon mer tråd?

#29680

Postad 16 October 2014 - 22:02

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4115 inlägg
  • 0
https://www.minhembi...howtopic=294522

Såg riktigt trevlig ut.
Googlade site:minhembio.com bakerman badrum

#29681

Postad 16 October 2014 - 22:17

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4127 inlägg
  • 1
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah, fyttifan vad det är fint med en wirre ibland.
Caol Ila 12 slinker just nu ner i min strupe, mumms!

#29682

Postad 16 October 2014 - 23:34

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0
16st 18" :-O
http://youtu.be/l7OX6l-9TXQ

#29683

Postad 16 October 2014 - 23:42

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2941 inlägg
  • 0
Ser lagom husdjursvänligt ut :P

#29684

Postad 16 October 2014 - 23:50

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0
Haha ja de har en liten stackars hund man ser skymten av 1 gång

#29685

Postad 16 October 2014 - 23:55

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2941 inlägg
  • 0
:D

Redigerat av Unregistered2294, 17 October 2014 - 00:57.


#29686

Postad 17 October 2014 - 00:05

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2941 inlägg
  • 0
Vad var det för ras? :)

Haha ja de har en liten stackars hund man ser skymten av 1 gång


Var den liten menar jag? :D

Typ Jack Russel eller något sådant :P

#29687

Postad 17 October 2014 - 00:08

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2941 inlägg
  • 0
Det var inte en sån här?

Postad bild

#29688

Postad 17 October 2014 - 00:12

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0
16:28 in i klippet chiwawa!? tror jag

#29689

Postad 17 October 2014 - 00:17

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2941 inlägg
  • 0
Dom hör väl ner till minus 20dB har jag för mig hundarna :)

#29690

Postad 17 October 2014 - 00:20

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0
Vet att de har extremt bra luktsinne iaf, tänker på det varje gång jag ser ngn med hund röka i bilen :-/
eller ute och går med dem

#29691

Postad 17 October 2014 - 00:27

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2941 inlägg
  • 0
Jo, har man sett en hund lukta så vet man haha :D

Vet att de har extremt bra luktsinne iaf,


Redigerat av Unregistered2294, 17 October 2014 - 00:59.


#29692

Postad 17 October 2014 - 00:36

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2941 inlägg
  • 0
Ånej, alla gick å la sig :(

Ok, natti natti då :P

Redigerat av Unregistered2294, 17 October 2014 - 01:03.


#29693

Postad 17 October 2014 - 07:05

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9561 inlägg
  • 1

https://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=294522

Såg riktigt trevlig ut.
Googlade site:minhembio.com bakerman badrum


Tack. Såna där avancerade grejer kan ju inte jag...

#29694

Postad 17 October 2014 - 18:16

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4115 inlägg
  • 0

Tack. Såna där avancerade grejer kan ju inte jag...

Då har du lärt dig något nytt idag :)

#29695

Postad 17 October 2014 - 19:04

MattiasBGD
  • MattiasBGD
  • Veteran

  • 2068 inlägg
  • 0
Happy!!!

Tur att jag var så nyfiken på insidan satt en rejäl klump med damm vid varje fläkt, aldrig öppnad gissar jag.

Posten får en rejäl skopa för lång leveranstid (10dagar) och för att dom lät paketen ligga i grannkommun så jag fick åka 3mil dit 3mil hem för att hämta de när vi har postkontor där jag bor :(

Bifogad fil(er)



#29696

Postad 17 October 2014 - 19:18

Unregistered31eb059f
  • Unregistered31eb059f
  • Veteran

  • 2085 inlägg
  • 0
Hehe, det var inte mycket luftflöde in i flänsen där inte.
Fläktbyte på G med?

#29697

Postad 17 October 2014 - 19:30

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0
Fullsketet! ser ut å kunna leverera! :-)

#29698

Postad 17 October 2014 - 19:32

MattiasBGD
  • MattiasBGD
  • Veteran

  • 2068 inlägg
  • 0

Hehe, det var inte mycket luftflöde in i flänsen där inte.
Fläktbyte på G med?


Förmodligen har inte kopplat in den ännu så då märks det nog om det väsnas :)

#29699

Postad 17 October 2014 - 19:42

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0
Klickade hem ett par SVS Ultratower idag, hoppas de levererar!

Bifogad fil(er)



#29700

Postad 17 October 2014 - 19:54

Unregistered31eb059f
  • Unregistered31eb059f
  • Veteran

  • 2085 inlägg
  • 0
Ja, om de inte leverar så står du ju utan.... :P



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.