Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.

35062 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#29701

Postad 17 October 2014 - 20:01

MattiasBGD
  • MattiasBGD
  • Veteran

  • 2068 inlägg
  • 0
Crest CA9 vs Inuke 6000dsp

Bifogad fil(er)


Redigerat av MattiasBGD, 17 October 2014 - 20:08.


#29702

Postad 17 October 2014 - 20:01

Unregistered295546cf
  • Unregistered295546cf
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0
Riktigt gut Degpojken, var nära själv på att köpa dem!

#29703

Postad 17 October 2014 - 20:04

MattiasBGD
  • MattiasBGD
  • Veteran

  • 2068 inlägg
  • 0
Ja det borde ju vara en del pondus i SVS golvarna om dom ska leva upp till subbarna. :)

#29704

Postad 17 October 2014 - 20:22

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0
De ska nå 28hz men blir nog att köra pluggat och dela dem vid 50-80hz, fick mkt bra kritik för midbasen och just hemmabio bruk, lite blandade känslor vid finlyssning men jag är van med Proson så vad skulle möjlgtvis kunna gå fel

#29705

Postad 18 October 2014 - 12:37

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0
Det försvann 488kr extra från mitt konto vid beställningen och L-sound säger att de drog korrekt summa,
Ngn som vet om banken, i mitt fall handelsbanken tar någon avgift vid större utlandsköp?
subbarna jag beställde blev 6kr billigare tillockmed men det köpet var strax under 10k sek

#29706

Postad 18 October 2014 - 12:42

magnusson_85
  • magnusson_85
  • Beroende

  • 1219 inlägg
  • 0

Crest CA9 vs Inuke 6000dsp


Det där ser ut att vara ett gediget bygge. Ser mycket bra ut :) Hoppas det låter bra. Du går återkomma med intryck när du spelat lite med det.

#29707

Postad 18 October 2014 - 14:11

MattiasBGD
  • MattiasBGD
  • Veteran

  • 2068 inlägg
  • 0

Det där ser ut att vara ett gediget bygge. Ser mycket bra ut :) Hoppas det låter bra. Du går återkomma med intryck när du spelat lite med det.


Eventuellt senare idag måste fixa nya kablar till minidspn eftersom Mclaren försteget inte har balanserat som Marantzen hade.

#29708

Postad 18 October 2014 - 14:16

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0

Det försvann 488kr extra från mitt konto vid beställningen och L-sound säger att de drog korrekt summa,
Ngn som vet om banken, i mitt fall handelsbanken tar någon avgift vid större utlandsköp?
subbarna jag beställde blev 6kr billigare tillockmed men det köpet var strax under 10k sek

Jag har HB och brukar inte få någon extra avgift. Vad står det på den posten, eller blev det draget extra i samma transaktion? Är det det sista har den du handlade av dragit för mycket.

#29709

Postad 18 October 2014 - 14:17

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5655 inlägg
  • 0

Klickade hem ett par SVS Ultratower idag, hoppas de levererar!


Blir spännande att höra vad du tycker om SVS högtalare, verkar inte vara så många som har sådana. I alla fall här i Sverige?

Redigerat av genstruktur, 18 October 2014 - 14:17.


#29710

Postad 18 October 2014 - 14:23

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0
Det blev draget i samma transaktion använt Valuta.se för att räkna om och det är rätt exakt 50euro för mkt som dragits
SVS skriver:
Jan (L-Sound As)
Oct 17 20:02
Hi,

we charge 1999EUR only and your bank would use the currency to exchange to SEK. Please contact your bank or card provider if you think they have charged you more than you should.

Best Regards,
Jan Ove Lassesen


Blir spännande att höra vad du tycker om SVS högtalare, verkar inte vara så många som har sådana. I alla fall här i Sverige?

Ja det var en del av anledningen till köpet, ville vara lita annorlunda och ha något mer ovanligt :)
Jag hoppas på en Cerwin-Vega möter Focal blandning

#29711

Postad 18 October 2014 - 14:23

Unregistered295546cf
  • Unregistered295546cf
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0
Bankerna tar ut en avgift för växelkurs mellan SEK och EUR dessvärre.

Köpt två 80mm fläktar 12volt för att ändra mitt EP4000. Satt dem i serie och de är tysta och fina. Får dock inte ihop lådan då där ligger en fet bunte kablar under fläktarna. Vad gör jag?

Postad bild

Postad bild

Redigerat av Unregistered295546cf, 18 October 2014 - 14:30.


#29712

Postad 18 October 2014 - 14:26

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0
Kolla på forex i stället för om man tittar på kursen på valuta.se så är det den kursen banken köper valutan för. Om du handlat på slutet har kursen legat runt ca 9.70-9.90.

Redigerat av MikaelJ, 18 October 2014 - 14:27.


#29713

Postad 18 October 2014 - 15:13

MattiasBGD
  • MattiasBGD
  • Veteran

  • 2068 inlägg
  • 0

Bankerna tar ut en avgift för växelkurs mellan SEK och EUR dessvärre.

Köpt två 80mm fläktar 12volt för att ändra mitt EP4000. Satt dem i serie och de är tysta och fina. Får dock inte ihop lådan då där ligger en fet bunte kablar under fläktarna. Vad gör jag?


Konstigt fläkt montage ska dom sitta efter varandra så? kan du inte montera en i andra änden på kylflänsen istället? samma flödesriktning såklart.

#29714

Postad 18 October 2014 - 15:13

Unregistered295546cf
  • Unregistered295546cf
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0
Det löste sig :) Nu är den tyst och fin!

#29715

Postad 18 October 2014 - 15:14

MattiasBGD
  • MattiasBGD
  • Veteran

  • 2068 inlägg
  • 0

Det löste sig :) Nu är den tyst och fin!


Bankbanka gummiklubba? :)

#29716

Postad 18 October 2014 - 15:47

Unregistered295546cf
  • Unregistered295546cf
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0
Sätt plåten på rätt sida så går allt perfekt haha! Är väl en nackdel att vara stark här för jag glömde att plåten skulle vara innanför baksidan och inte utanför så jag böjde plåten för hand.... :rolleyes:

Redigerat av Unregistered295546cf, 18 October 2014 - 15:47.


#29717

Postad 18 October 2014 - 18:04

Unregistered295546cf
  • Unregistered295546cf
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0
Imorrn hämtar jag Dali Ikon 8. Har haft 7an och var fruktansvärt nöjd med dem. Har inte hittat en högtalare i samma klass sedan dess.

#29718

Postad 18 October 2014 - 23:18

Unregistered2020
  • Unregistered2020
  • Lärjunge

  • 486 inlägg
  • 0
Jag läste en recension om Canton Reference där han tyckte att man skulle ta bort gallren framför högtalaren för att det lät bättre,kan det ligga någon sanning i det.

#29719

Postad 18 October 2014 - 23:25

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4115 inlägg
  • 0

Jag läste en recension om Canton Reference där han tyckte att man skulle ta bort gallren framför högtalaren för att det lät bättre,kan det ligga någon sanning i det.

Har du testat? Tar 2 sekunder att lossa.

#29720

Postad 19 October 2014 - 17:10

Unregistered295546cf
  • Unregistered295546cf
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 1
Postad bild

#29721

Postad 19 October 2014 - 17:33

MattiasBGD
  • MattiasBGD
  • Veteran

  • 2068 inlägg
  • 0
Passar bra! :)

#29722

Postad 19 October 2014 - 17:56

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0
Vart ska du ha de andra två? :)
Tummen upp

#29723

Postad 19 October 2014 - 18:22

Assman
  • Assman
  • Forumräv

  • 531 inlägg
  • 0
Någon som postat denna redan`?


https://www.youtube....h?v=f6j703wMQTI

Redigerat av Assman, 19 October 2014 - 18:24.


#29724

Postad 19 October 2014 - 18:25

Unregistered295546cf
  • Unregistered295546cf
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0
Ja de blev skitbra!

Vet inte om jag ska köra på 2 eller 4. Får se :) Isåfall får jag stapla dem ovanpå varandra!

#29725

Postad 19 October 2014 - 18:27

MattiasBGD
  • MattiasBGD
  • Veteran

  • 2068 inlägg
  • 0
Fördelen med den elementplaceringen på baffeln är alla möjligheter man får att förskjuta elementet till olika placeringar.

#29726

Postad 19 October 2014 - 20:55

magnusson_85
  • magnusson_85
  • Beroende

  • 1219 inlägg
  • 0
Vart hittar man en färsk prislista på Ino? Jag hittar bara gammal från 2006. Är det någon som har en, så får ni gärna skicka pm.

#29727

Postad 20 October 2014 - 10:18

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1158 inlägg
  • 2
Är otroligt glad att första Bastornet är målat.

Bifogad fil  IMG_1939.JPG   5.51MB   3 Antal nerladdningar

Bifogad fil  IMG_1933.JPG   5.78MB   3 Antal nerladdningar

#29728

Postad 20 October 2014 - 11:18

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3878 inlägg
  • 0
Riktigt snygga!!

#29729

Postad 20 October 2014 - 18:54

Unregistered5eafd1cc
  • Unregistered5eafd1cc
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Sjukt snygga bastorn

#29730

Postad 21 October 2014 - 11:18

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1158 inlägg
  • 0

Riktigt snygga!!

Ett stort Tack!

#29731

Postad 21 October 2014 - 11:22

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1158 inlägg
  • 2

Sjukt snygga bastorn

Tack!
Man blev lite lurad av storlek på basen vid lackering.

Bifogad fil  varning.jpg   2.7K   2 Antal nerladdningarför starka bilder HaHa :D

Bifogad fil  IMG_9876.jpg   125.24K   1 Antal nerladdningar

Bifogad fil  IMG_7516.jpg   136.09K   2 Antal nerladdningar

Bifogad fil  IMG_3940.jpg   158.84K   3 Antal nerladdningar

Jag varnade Robert som är ungkarl för tillfälle att med Bastornen kommer du bli det för evigt :lol:

#29732

Postad 21 October 2014 - 11:38

Unregistered295546cf
  • Unregistered295546cf
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0
Riktigt snygga!

#29733

Postad 21 October 2014 - 12:27

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4251 inlägg
  • 0
Haha älskar att han har System Audio som är väldigt smala bredvid :P Spelar ingen roll om man bor i lägenhet eller hus, den där kommer störa grannar oavsett :D

#29734

Postad 21 October 2014 - 15:10

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3878 inlägg
  • 0
Tänkte jag skulle prova att poppa på lite här hemma idag, hittade ett skönt basdrop i "låten" Warm Swarm som jag tänkte jag skulle se hur starkt det går att spela. Det gick inte att spela alls så starkt som jag ville, det blev helt plötsligt helt tyst då automatsäkringen i Supragrendosan löste ut... <_<

Måste skaffa en till grendosa tydligen. :angry:

#29735

Postad 21 October 2014 - 16:55

MattiasBGD
  • MattiasBGD
  • Veteran

  • 2068 inlägg
  • 0
Skippa supra dosan så är problemet löst :)

#29736

Postad 21 October 2014 - 16:57

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0

Tänkte jag skulle prova att poppa på lite här hemma idag, hittade ett skönt basdrop i "låten" Warm Swarm som jag tänkte jag skulle se hur starkt det går att spela. Det gick inte att spela alls så starkt som jag ville, det blev helt plötsligt helt tyst då automatsäkringen i Supragrendosan löste ut... <_<

Måste skaffa en till grendosa tydligen. :angry:


Och när det problemet är borta kommer du tyvärr upptäcka att något annat säger stopp :( .

#29737

Postad 21 October 2014 - 19:09

magnusson_85
  • magnusson_85
  • Beroende

  • 1219 inlägg
  • 0

Skippa supra dosan så är problemet löst :)


Haha.... Det där har ju vi också råkat ut för hemma hos Robert, fast då släckte vi hela huset samtidigt :D

#29738

Postad 21 October 2014 - 19:12

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9561 inlägg
  • 0

Tack!
Man blev lite lurad av storlek på basen vid lackering.



Det blev ju bra det där. :)
Nu måste du bara komma på någon bra placering. Så där stör dom ju frontarna alldeles för mycket.

#29739

Postad 21 October 2014 - 19:29

MattiasBGD
  • MattiasBGD
  • Veteran

  • 2068 inlägg
  • 0

Haha.... Det där har ju vi också råkat ut för hemma hos Robert, fast då släckte vi hela huset samtidigt :D


Ja just de det var väl när vi startade steget som Adhoc hade med sig :) avsaknad utav mjukstart.

#29740

Postad 21 October 2014 - 19:35

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3878 inlägg
  • 0
Ja det är väl antalet element som är nästa flaskhals, effektmässigt så torde det vara nästan tillräckligt.

Haha.... Det där har ju vi också råkat ut för hemma hos Robert, fast då släckte vi hela huset samtidigt :D


Hehe ��

Har 13 ampere till stereon så det borde räcka ett tag till, tror det är 10 ampere i grendosan.

#29741

Postad 21 October 2014 - 19:42

MattiasBGD
  • MattiasBGD
  • Veteran

  • 2068 inlägg
  • 0

Ja det är väl antalet element som är nästa flaskhals, effektmässigt så torde det vara nästan tillräckligt.



Hehe ��

Har 13 ampere till stereon så det borde räcka ett tag till, tror det är 10 ampere i grendosan.


Tackar vet jag gamla hederliga diazed säkringar dom brinner inte av lika lätt som en standarddvärgbrytare.

#29742

Postad 21 October 2014 - 20:04

magnusson_85
  • magnusson_85
  • Beroende

  • 1219 inlägg
  • 0

Ja just de det var väl när vi startade steget som Adhoc hade med sig :) avsaknad utav mjukstart.


Det stämmer bra. Tror det skulle underlätta med mjukstart till det steget. Vägde väll 35kg också har jag för mig :)

#29743

Postad 22 October 2014 - 08:35

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1158 inlägg
  • 0

Riktigt snygga!

Bifogad fil  Nr 4.jpg   3.69K   0 Antal nerladdningar

#29744

Postad 22 October 2014 - 08:42

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1158 inlägg
  • 0

Det blev ju bra det där. :)
Nu måste du bara komma på någon bra placering. Så där stör dom ju frontarna alldeles för mycket.

Tack !
Jag tror grabbarna var lite slut efter ha burit basen tre våningar upp så dom ställde den tillfälligt.
Men det ser förjävligt ut med så små frontar men han ska byta frontar men som du säger tycker jag han ska ställa den på vänstersidan av dörröppningen.

Så den inte tar så mycket uppmärksamhet/plats utav tv väggen :)

#29745

Postad 22 October 2014 - 17:29

Salkin87
  • Salkin87
  • Användare

  • 156 inlägg
  • 0
Riktigt snyggt de där (y)

#29746

Postad 22 October 2014 - 18:43

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0
Va ett tag sen ngn linka basfoder så här kommer lite gal1 bas :)
Psyph Morrison – Say She Wanna

#29747

Postad 23 October 2014 - 04:22

MattiasBGD
  • MattiasBGD
  • Veteran

  • 2068 inlägg
  • 1
Tråkigt var lite trötta igår när det snickrades högtalare blev fel så vi fick skrota två kvällars arbete. Långa dagar nu upp 04:45 hemma 17:00 sen iväg igen till 20:30. Tyvärr jobbar kompisen 06:00-17:00 och ibland 18:00 sen semestern så det blir inte många kvällar i månaden att få utlopp för sin hobby.
Får hoppas 2015 blir ett mer produktivt DIY år.

#29748

Postad 24 October 2014 - 15:38

Unregistered31eb059f
  • Unregistered31eb059f
  • Veteran

  • 2085 inlägg
  • 0
Det här är inte så härligt. Beställt 600x600x50mm mineralullsabsorbenter med ramspänt tyg på Ljudfokus(Fynda). När jag fick första paketet var det enkelwellpapp, absorbenterna låg lösa, utan plastpåse ens. Detta hade självklart spräckt tyget i hörnen och slitit och skitat ner tyget. Det såg ut såhär:
https://www.dropbox....T03XuBhfzqdo3Va

Ljudfokus skickar ett nytt paket, med retursedel för de andra, jag ville inte ha de trasiga för halva priset.

Det nya paketet har några ark med plast nedslängt, skurna i samma storlek som absorbenten, ingen omslutande påse, inget mjukt runt kanterna, inget stöd på långsidorna, men istället extra wellpapp i hörnen. Vad tror ni resultatet blev?
https://www.dropbox....Rj-TJYIjYC5eYga

Man blir less.

#29749

Postad 24 October 2014 - 17:05

magnusson_85
  • magnusson_85
  • Beroende

  • 1219 inlägg
  • 0
Sånt blir man en aning trött på. Jag hade skickat tillbaka skiten och köpt någon annanstans. Nu har dom ändå fått en andra chans.

#29750

Postad 24 October 2014 - 17:12

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0
Suckar tvett , tråkigt MattiasBGD.
Äntligen en helg utan måsten och ett paket från cdon med lite film. JackRyan boxen samt nya xmen. Ska bli spännande att höra hur de fått till ljudet i ubåten, hoppas systemet får jobba på :D
Ha det gött med fredagsmyset



2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.