Bifogad fil(er)
Redigerat av MattiasBGD, 17 October 2014 - 20:08.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Startad av
Bakerman
, Mar 24 2010 22:28
35062 svar till detta ämne
Postad 17 October 2014 - 20:01
Crest CA9 vs Inuke 6000dsp
Bifogad fil(er)Redigerat av MattiasBGD, 17 October 2014 - 20:08. Postad 17 October 2014 - 20:04
Ja det borde ju vara en del pondus i SVS golvarna om dom ska leva upp till subbarna.
Postad 17 October 2014 - 20:22
De ska nå 28hz men blir nog att köra pluggat och dela dem vid 50-80hz, fick mkt bra kritik för midbasen och just hemmabio bruk, lite blandade känslor vid finlyssning men jag är van med Proson så vad skulle möjlgtvis kunna gå fel
Postad 18 October 2014 - 12:37
Det försvann 488kr extra från mitt konto vid beställningen och L-sound säger att de drog korrekt summa,
Ngn som vet om banken, i mitt fall handelsbanken tar någon avgift vid större utlandsköp? subbarna jag beställde blev 6kr billigare tillockmed men det köpet var strax under 10k sek Postad 18 October 2014 - 12:42
Det där ser ut att vara ett gediget bygge. Ser mycket bra ut Postad 18 October 2014 - 14:11
Eventuellt senare idag måste fixa nya kablar till minidspn eftersom Mclaren försteget inte har balanserat som Marantzen hade. Postad 18 October 2014 - 14:16 Jag har HB och brukar inte få någon extra avgift. Vad står det på den posten, eller blev det draget extra i samma transaktion? Är det det sista har den du handlade av dragit för mycket. Postad 18 October 2014 - 14:17
Blir spännande att höra vad du tycker om SVS högtalare, verkar inte vara så många som har sådana. I alla fall här i Sverige? Redigerat av genstruktur, 18 October 2014 - 14:17. Postad 18 October 2014 - 14:23
Det blev draget i samma transaktion använt Valuta.se för att räkna om och det är rätt exakt 50euro för mkt som dragits
SVS skriver: Jan (L-Sound As) Oct 17 20:02 Hi, we charge 1999EUR only and your bank would use the currency to exchange to SEK. Please contact your bank or card provider if you think they have charged you more than you should. Best Regards, Jan Ove Lassesen Ja det var en del av anledningen till köpet, ville vara lita annorlunda och ha något mer ovanligt Jag hoppas på en Cerwin-Vega möter Focal blandning Postad 18 October 2014 - 14:23
Bankerna tar ut en avgift för växelkurs mellan SEK och EUR dessvärre.
Köpt två 80mm fläktar 12volt för att ändra mitt EP4000. Satt dem i serie och de är tysta och fina. Får dock inte ihop lådan då där ligger en fet bunte kablar under fläktarna. Vad gör jag? ![]()
Redigerat av Unregistered295546cf, 18 October 2014 - 14:30. Postad 18 October 2014 - 14:26
Kolla på forex i stället för om man tittar på kursen på valuta.se så är det den kursen banken köper valutan för. Om du handlat på slutet har kursen legat runt ca 9.70-9.90.
Redigerat av MikaelJ, 18 October 2014 - 14:27. Postad 18 October 2014 - 15:13
Konstigt fläkt montage ska dom sitta efter varandra så? kan du inte montera en i andra änden på kylflänsen istället? samma flödesriktning såklart. Postad 18 October 2014 - 15:47
Sätt plåten på rätt sida så går allt perfekt haha! Är väl en nackdel att vara stark här för jag glömde att plåten skulle vara innanför baksidan och inte utanför så jag böjde plåten för hand....
Redigerat av Unregistered295546cf, 18 October 2014 - 15:47. Postad 18 October 2014 - 18:04
Imorrn hämtar jag Dali Ikon 8. Har haft 7an och var fruktansvärt nöjd med dem. Har inte hittat en högtalare i samma klass sedan dess.
Postad 18 October 2014 - 23:18
Jag läste en recension om Canton Reference där han tyckte att man skulle ta bort gallren framför högtalaren för att det lät bättre,kan det ligga någon sanning i det.
Postad 18 October 2014 - 23:25 Har du testat? Tar 2 sekunder att lossa. Postad 19 October 2014 - 18:22
Någon som postat denna redan`?
https://www.youtube....h?v=f6j703wMQTI Redigerat av Assman, 19 October 2014 - 18:24. Postad 19 October 2014 - 18:25
Ja de blev skitbra!
Vet inte om jag ska köra på 2 eller 4. Får se Postad 19 October 2014 - 18:27
Fördelen med den elementplaceringen på baffeln är alla möjligheter man får att förskjuta elementet till olika placeringar.
Postad 19 October 2014 - 20:55
Vart hittar man en färsk prislista på Ino? Jag hittar bara gammal från 2006. Är det någon som har en, så får ni gärna skicka pm.
Postad 20 October 2014 - 10:18
Är otroligt glad att första Bastornet är målat.
IMG_1939.JPG 5.51MB
3 Antal nerladdningar
IMG_1933.JPG 5.78MB
3 Antal nerladdningar
Postad 21 October 2014 - 11:22 Tack! Man blev lite lurad av storlek på basen vid lackering.
varning.jpg 2.7K
2 Antal nerladdningarför starka bilder HaHa
IMG_9876.jpg 125.24K
1 Antal nerladdningar
IMG_7516.jpg 136.09K
2 Antal nerladdningar
IMG_3940.jpg 158.84K
3 Antal nerladdningarJag varnade Robert som är ungkarl för tillfälle att med Bastornen kommer du bli det för evigt Postad 21 October 2014 - 12:27
Haha älskar att han har System Audio som är väldigt smala bredvid
Postad 21 October 2014 - 15:10
Tänkte jag skulle prova att poppa på lite här hemma idag, hittade ett skönt basdrop i "låten" Warm Swarm som jag tänkte jag skulle se hur starkt det går att spela. Det gick inte att spela alls så starkt som jag ville, det blev helt plötsligt helt tyst då automatsäkringen i Supragrendosan löste ut...
Måste skaffa en till grendosa tydligen. Postad 21 October 2014 - 16:57
Och när det problemet är borta kommer du tyvärr upptäcka att något annat säger stopp Postad 21 October 2014 - 19:09
Haha.... Det där har ju vi också råkat ut för hemma hos Robert, fast då släckte vi hela huset samtidigt Postad 21 October 2014 - 19:12
Det blev ju bra det där. Nu måste du bara komma på någon bra placering. Så där stör dom ju frontarna alldeles för mycket. Postad 21 October 2014 - 19:29
Ja just de det var väl när vi startade steget som Adhoc hade med sig Postad 21 October 2014 - 19:35
Ja det är väl antalet element som är nästa flaskhals, effektmässigt så torde det vara nästan tillräckligt.
Hehe Har 13 ampere till stereon så det borde räcka ett tag till, tror det är 10 ampere i grendosan. Postad 21 October 2014 - 19:42
Tackar vet jag gamla hederliga diazed säkringar dom brinner inte av lika lätt som en standarddvärgbrytare. Postad 21 October 2014 - 20:04
Det stämmer bra. Tror det skulle underlätta med mjukstart till det steget. Vägde väll 35kg också har jag för mig Postad 22 October 2014 - 08:42 Tack ! Jag tror grabbarna var lite slut efter ha burit basen tre våningar upp så dom ställde den tillfälligt. Men det ser förjävligt ut med så små frontar men han ska byta frontar men som du säger tycker jag han ska ställa den på vänstersidan av dörröppningen. Så den inte tar så mycket uppmärksamhet/plats utav tv väggen Postad 23 October 2014 - 04:22
Tråkigt var lite trötta igår när det snickrades högtalare blev fel så vi fick skrota två kvällars arbete. Långa dagar nu upp 04:45 hemma 17:00 sen iväg igen till 20:30. Tyvärr jobbar kompisen 06:00-17:00 och ibland 18:00 sen semestern så det blir inte många kvällar i månaden att få utlopp för sin hobby.
Får hoppas 2015 blir ett mer produktivt DIY år. Postad 24 October 2014 - 15:38
Det här är inte så härligt. Beställt 600x600x50mm mineralullsabsorbenter med ramspänt tyg på Ljudfokus(Fynda). När jag fick första paketet var det enkelwellpapp, absorbenterna låg lösa, utan plastpåse ens. Detta hade självklart spräckt tyget i hörnen och slitit och skitat ner tyget. Det såg ut såhär:
https://www.dropbox....T03XuBhfzqdo3Va Ljudfokus skickar ett nytt paket, med retursedel för de andra, jag ville inte ha de trasiga för halva priset. Det nya paketet har några ark med plast nedslängt, skurna i samma storlek som absorbenten, ingen omslutande påse, inget mjukt runt kanterna, inget stöd på långsidorna, men istället extra wellpapp i hörnen. Vad tror ni resultatet blev? https://www.dropbox....Rj-TJYIjYC5eYga Man blir less. Postad 24 October 2014 - 17:05
Sånt blir man en aning trött på. Jag hade skickat tillbaka skiten och köpt någon annanstans. Nu har dom ändå fått en andra chans.
Postad 24 October 2014 - 17:12
Suckar tvett , tråkigt MattiasBGD.
Äntligen en helg utan måsten och ett paket från cdon med lite film. JackRyan boxen samt nya xmen. Ska bli spännande att höra hur de fått till ljudet i ubåten, hoppas systemet får jobba på Ha det gött med fredagsmyset 2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |