PVR-box, Samsung DCB-P850Z
2769 svar till detta ämne
Postad 02 oktober 2006 - 06:35
Hoff
-
Hoff
-
Forumräv
-
-
867 inlägg
Hoff: jag skrev tidigare i tråden att jag lyckades få 12 mån bindningstid. Men som jag skrev ovan så gick det inte.
<{POST_SNAPBACK}>
aha ok. Inte säkert det fungerar för mig då heller. Nu vet jag iofs inte om jag ska ta erbjudandet
<{POST_SNAPBACK}>
Verkar inte som jag får 12mån bindningstid heller fast det var comhems support som fixade fram avtalet. Jag kommer inte ta ngt 24måns kontrakt med comhem utan vända mig till boxer med inomhus-antenn ist. Fick ett bekräftelsemail av comhem där det står 24mån bindningstid men boxen kostar ändå 2495:- för mig. Grymt avtal, samma bindningstid och dessutom får du boxen 500kr dyrare. WOW
Postad 04 oktober 2006 - 20:03
Silversparr
-
Silversparr
-
Användare
-
-
143 inlägg
Hej!
Kan man koppla så man kan se två olika kanaler på två olika tv-apparater? På min nuvarande Humax skickar jag UHF signalen från vardagsrummet till sovrummet så jag kan se canal+ även därinne. Kan man på ngtvis göra likadant med denna men ha möjligheten att kolla på olika kanaler i de olika rummen, exempelvis canal+ i sovrummet och canal+ sport i vardagsrummet?
Postad 04 oktober 2006 - 20:38
jorwik
-
jorwik
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Hej! Kan man koppla så man kan se två olika kanaler på två olika tv-apparater? På min nuvarande Humax skickar jag UHF signalen från vardagsrummet till sovrummet så jag kan se canal+ även därinne. Kan man på ngtvis göra likadant med denna men ha möjligheten att kolla på olika kanaler i de olika rummen, exempelvis canal+ i sovrummet och canal+ sport i vardagsrummet?
<{POST_SNAPBACK}>
Tyvärr inte... Det hade ju onekligen varit trevligt :-)
Postad 04 oktober 2006 - 21:05
Silversparr
-
Silversparr
-
Användare
-
-
143 inlägg
Postad 07 oktober 2006 - 00:42
Unregisteredfe65247c
-
Unregisteredfe65247c
-
Användare
-
-
190 inlägg
Drygt en månad har nu gått sedan jag skaffade denna PVR.
Märker av samma brister som många påpekat tidigare i tråden, dock har den bara hängt sig en gång. Text-TV-åtkomsten är ju inte så smidig direkt, och redigering A-B är tidskrävande.
För oss som har en HDD-recorder går det ju bra att "flytta" filmer/TV-program dit när hårddisken börjar bli full på PVR'n.
Nu till mina frågor:
Jag har min volymmätare ställt på 80!!!(av100) och ändå är det låg ljudnivå från de digitala kanalerna om jag jämför med analogt. Har ingen hembio-anläggning, utan lyssnar från TV'n.
Någon som tycker att SRS-systemet är bra(har ej aktiverat det själv)?
Visst är det fortfarande mjukvaru-version 11 som gäller?
Postad 07 oktober 2006 - 02:12
Unregistered76636631
-
Unregistered76636631
-
Beroende
-
-
1 029 inlägg
Drygt en månad har nu gått sedan jag skaffade denna PVR.
Märker av samma brister som många påpekat tidigare i tråden, dock har den bara hängt sig en gång. Text-TV-åtkomsten är ju inte så smidig direkt, och redigering A-B är tidskrävande. För oss som har en HDD-recorder går det ju bra att "flytta" filmer/TV-program dit när hårddisken börjar bli full på PVR'n.
Nu till mina frågor: Jag har min volymmätare ställt på 80!!!(av100) och ändå är det låg ljudnivå från de digitala kanalerna om jag jämför med analogt. Har ingen hembio-anläggning, utan lyssnar från TV'n. Någon som tycker att SRS-systemet är bra(har ej aktiverat det själv)?
Visst är det fortfarande mjukvaru-version 11 som gäller?
<{POST_SNAPBACK}>
A Text-Tv suger hårt på boxen. Sen väntar man ju på text- och ljudsynk lösningen fr Samsung. Det där med volymen e ju rätt logiskt 100 på boxen motsvarar ju samma volym analogt. Så ställ antigen in tv:n s volym efter hur du vill ha det och använd boxens eller tvärtom! Comhem skall ju releasa en ny version än 11:an så fort Samsung är klara med uppdateringen enl dem. SRS använder jag på min TV då den har det i sportsammanhang. Typ fotboll mm
Postad 07 oktober 2006 - 11:01
briskeby
-
briskeby
-
Amatör
-
-
86 inlägg
SRS använder jag på min TV då den har det i sportsammanhang. Typ fotboll mm
<{POST_SNAPBACK}>
En puckad fråga... vad är egentligen detta SRS? Varför just vid fotboll?
Postad 07 oktober 2006 - 17:39
Unregistered76636631
-
Unregistered76636631
-
Beroende
-
-
1 029 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
" SRS Labs develops audio, voice and surround sound technologies that enrich and enhance the audio experience of any consumer electronics product" Från Wikipedia.org Hemsida: http://www.srslabs.com/home100.aspDeras varumärke står för en upplevelse i stil med virtuellt surround ljud. Vilket brukar höja inlevelse och känsla i bl fotbollsmatchet. Man får höra lite mer av publiken!
Postad 07 oktober 2006 - 19:56
briskeby
-
briskeby
-
Amatör
-
-
86 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
" SRS Labs develops audio, voice and surround sound technologies that enrich and enhance the audio experience of any consumer electronics product" Från Wikipedia.org
Hemsida: http://www.srslabs.com/home100.asp
Deras varumärke står för en upplevelse i stil med virtuellt surround ljud. Vilket brukar höja inlevelse och känsla i bl fotbollsmatchet. Man får höra lite mer av publiken! 
<{POST_SNAPBACK}>
Tack för infon!
Postad 09 oktober 2006 - 16:31
Unregistered60ec3204
-
Unregistered60ec3204
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Hej, vet inte hur det gått för Er som haft problem, har Ni fått den åtgärdad? Jag köpte min för 5 veckor sedan och har sedan dess haft den på verkstad, den funkade ca 4 timmar sedan var det dött. Jag har ringt och frågat/tjatat till verkstaden flera ggr. Jag ringde precis till Samsung och enl dom så skall det ha gått ut information i torsdags hur dom skall hantera det, tyvärr så fick jag inte veta vad åtgärden var. Hoppas jag får hem den snart.....
Postad 10 oktober 2006 - 07:02
maghag
-
maghag
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Hej Jag har haft boxen i en dryg månad och är jättenöjd! Men visst finns det små problem/frågor: - Kan man ställa in tiden på boxen själv? Jag hittar inte var man gör det och klockan går nästan 3 minuter för fort. - Kan man ställa in en inspelning och sedan börja titta innan den är slut? Jag kan bara starta TimeShift manuellt... - Text-tv kan jag inte längre se via tv'n, bara via boxen och den lämnar ju mycket att önska. Har någon lyckats se text-tv via tv'n? - Kan man få bort inspelningsinfon som syns uppe i högerbildkant?!? /Magdalena PS. Förresten...jag har haft problem med fjärrkontrollen några gånger. Men nu har jag en ny från Comhem och då funkar det bättre. DS.
Redigerat av maghag, 10 oktober 2006 - 12:32.
Postad 10 oktober 2006 - 08:40
Unregisteredae5a715f
-
Unregisteredae5a715f
-
Rookie
-
8 inlägg
- Kan man få bort inspelningsinfon som syns uppe i högerbildkant?!?
<{POST_SNAPBACK}>
Tryck på exit knappen så försvinner det. Samma sak gäller vid timeshift för att slippa se progress baren.
Postad 10 oktober 2006 - 21:28
ronnang
-
ronnang
-
Användare
-
-
119 inlägg
- Text-tv kan jag inte längre se via tv'n, bara via boxen och den lämnar ju mycket att önska. Har någon lyckats se text-tv via tv'n?
/Magdalena
Tryck gulknapp och sedan OK. Då skickas text-tv genom boxen till TV:n. Logiskt va? (Hoppas Samsung lägger in detta som standard i nya mjukvaran) /M
Redigerat av ronnang, 10 oktober 2006 - 21:31.
Postad 10 oktober 2006 - 21:31
ronnang
-
ronnang
-
Användare
-
-
119 inlägg
Det kanske inte är Comhem vi ska bombardera med frågor om TV3, TV6 och Kanal 5. Det är kanske snarare programbolagen. Nu när vi börjar få allt fler digitalboxar ut till kunder så innebär det ju att deras kanaler inte kommer få lika många tittare (dom är ju aldrig med när man zappar på digitalboxen). Så det logiska borde vara att informera programbolagen om att vi inte ser på deras program längre?
Postad 11 oktober 2006 - 10:09
noyada
-
noyada
-
Rookie
-
1 inlägg
Efter det att man slagit in koden för vilken tv man har på fjärren kan man bara påverka tv-volymen. Om jag minns rätt kunde man innan detta ställa in boxens volym...hur kan man ställa in boxens volym ut sen?
Går det att välja digitalkanal direkt +/- eller via 0-9 knapparna på något sätt? Fruktansvärt jobbigt att behöva kalla upp favoritlistan hela tiden om man vill zappa lite...
Postad 11 oktober 2006 - 17:55
JimSlim
-
JimSlim
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Hejsan!
Funderar på att skaffa en Samsung DCB-P850Z, men har fortfarande lite frågor.
Är det någon som med säkerhet vet vilka värden man kan välja på inställningen "Video ut" (kapitel 5.2.3 på sidan 44 i den svenska manualen)? Först pratar de om "RGB, Sammansatt, S-Video och Komponent", men sedan så verkar det "bara" att gå att välja på "RGB eller Sammansatt".
Någon som kan göra mig en tjänst och kolla detta på sin burk?
/LeiEn
<{POST_SNAPBACK}>
Du kan välja på RGB eller composit, jag har löst det så att jag får component ut med en omvandlare: CYP CSY-2100
<{POST_SNAPBACK}>
Kan ingen förklara vad RGB/Composit e för nåt...olika signaler eller?...jag kan bara välja mellan RGB och Sammansatt...vad innebär det...förklara gärna på dagisnivå så jag fattar
Postad 11 oktober 2006 - 23:55
Unregistered76636631
-
Unregistered76636631
-
Beroende
-
-
1 029 inlägg
Hejsan!
Funderar på att skaffa en Samsung DCB-P850Z, men har fortfarande lite frågor.
Är det någon som med säkerhet vet vilka värden man kan välja på inställningen "Video ut" (kapitel 5.2.3 på sidan 44 i den svenska manualen)? Först pratar de om "RGB, Sammansatt, S-Video och Komponent", men sedan så verkar det "bara" att gå att välja på "RGB eller Sammansatt".
Någon som kan göra mig en tjänst och kolla detta på sin burk?
/LeiEn
<{POST_SNAPBACK}>
Du kan välja på RGB eller composit, jag har löst det så att jag får component ut med en omvandlare: CYP CSY-2100
<{POST_SNAPBACK}>
Kan ingen förklara vad RGB/Composit e för nåt...olika signaler eller?...jag kan bara välja mellan RGB och Sammansatt...vad innebär det...förklara gärna på dagisnivå så jag fattar 
<{POST_SNAPBACK}>
Det finns en mängde trådar som behandlar ämnet. För att förenkla: på Boxen har du möjlighet att via scartsladden välja om signalen till din TV skickas som RGB eller komposit. Tar din TV emot RGB via scarten så väljer du det alla tider. Det ger kort och gott en mycket bättre bild. Allt snack om komponent är bara snack det har inget med denna box att göra så strunta i det. // Chuck Spin-
Postad 12 oktober 2006 - 07:41
thepalm
-
thepalm
-
Användare
-
-
199 inlägg
Imorse när jag slog på boxen fick jag information om att 155 komponenter hade uppdaterats.
Kan det vara så att Samsung/Comhem äntligen skickat ut en uppdatering?
I sådana fall var det baske mig på tiden!
Uppenbarligen har ju något skett med boxen och nu får vi jobba ihop lite för att ta reda på vad som uppdaterats!
HALLELULJA!
Redigerat av thepalm, 12 oktober 2006 - 07:42.
Postad 12 oktober 2006 - 08:53
Unregistered76636631
-
Unregistered76636631
-
Beroende
-
-
1 029 inlägg
Imorse när jag slog på boxen fick jag information om att 155 komponenter hade uppdaterats. Kan det vara så att Samsung/Comhem äntligen skickat ut en uppdatering? I sådana fall var det baske mig på tiden! Uppenbarligen har ju något skett med boxen och nu får vi jobba ihop lite för att ta reda på vad som uppdaterats! HALLELULJA! 
<{POST_SNAPBACK}>
Såg samma sak! Dock handlar det om kanalplatsuppdatering. Mjukvaran är fortfarande orörd! Sry to disappoint u
Postad 12 oktober 2006 - 08:56
thepalm
-
thepalm
-
Användare
-
-
199 inlägg
Postad 13 oktober 2006 - 21:25
briskeby
-
briskeby
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Nån som får in aftonbladets nya kanal Tv7? Här i Göteborg får jag inte in den i boxen trots att jag gjort en "auto-scanning"...
Postad 13 oktober 2006 - 22:13
Unregistered728bf06e
-
Unregistered728bf06e
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Jag har ej lyckats fått in kanalen här i Kumla (Örebro) heller. Varken analogt eller digitalt.
Postad 13 oktober 2006 - 23:12
ronnie47
-
ronnie47
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Den kommer på måndag enligt en automatisk telefonsvarare på Comhems supporttelefon.
Själv har jag ett annat problem. Det är Animal Planet, där det ligger en finsk textremsa ovanför den svenska texten. Och jag kan inte bli av med den. Däremot kan jag ändra den till norska eller danska. Men jag vill inte ha den alls, eftersom den svenska texten finns under.
Postad 14 oktober 2006 - 03:13
Unregistered76636631
-
Unregistered76636631
-
Beroende
-
-
1 029 inlägg
Den kommer på måndag enligt en automatisk telefonsvarare på Comhems supporttelefon.
Själv har jag ett annat problem. Det är Animal Planet, där det ligger en finsk textremsa ovanför den svenska texten. Och jag kan inte bli av med den. Däremot kan jag ändra den till norska eller danska. Men jag vill inte ha den alls, eftersom den svenska texten finns under.
<{POST_SNAPBACK}>
Har samma problem, jag inkl. en notis om det i mitt "klago" mail till comhem så de borde vara medvetna om problemet. Tror dock att det går att lösa i inställningsmenyn på boxen. Finns en ruta där man väljer texting AV/PÅ. Borde lösa problemet väl? //Chuck Spin
Postad 16 oktober 2006 - 20:41
albinohrn
-
albinohrn
-
Rookie
-
3 inlägg
Är det någon som har prövat funktionen som gör att man kan få ut bild från boxen till husets övriga TV-apparater? Måste man koppla på något speciellt sätt eller är det bara att göra en ny kanalsökning på TVn där man vill få in bilden?
Tacksam för svar!
Postad 16 oktober 2006 - 21:31
Pinnen
-
Pinnen
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Är det någon som har prövat funktionen som gör att man kan få ut bild från boxen till husets övriga TV-apparater?
Hade iofs varit trevligt om det funnits en sån funktion men tyvärr gör det inte det
Postad 16 oktober 2006 - 22:29
albinohrn
-
albinohrn
-
Rookie
-
3 inlägg
Hade iofs varit trevligt om det funnits en sån funktion men tyvärr gör det inte det
Men RF-modulatorn då? Jag läste detta i en annan tråd: En RF-modulator har även ett annat värde, vilket jag ser som det största värdet.
Den kan skapa en kanalplats för boxen som kan återledas till antennätet vilket jag gör i mitt småhus.
Det innebär att vi kan få tillgång till boxen på samtliga TV i huset, då de tar in det boxen sänder som en vanlig TV-kanal via antennkabeln.
Du får PAL-standard på bilden och mono, men vad gör det när man kan kolla på favoritfilmen i sovrummet.
Kanske är jag som är dum...
Postad 18 oktober 2006 - 18:07
maghag
-
maghag
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Kom igen nu, är det bara jag som har problem med klockan i boxen???
Min klocka går mer än 4 minuter för fort...kan man fixa detta?
/Magda
Postad 18 oktober 2006 - 18:26
ianto
-
ianto
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej! Jag fungerar på att köpa denna box snart. Men era synpunkter får mig att tveka. Är buggarna så pass allvarliga att man bör avstå från köp? Eller ska man köpa och vänta på att problemen kommer att fixas?
Postad 18 oktober 2006 - 21:44
ronnie47
-
ronnie47
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Kom igen nu, är det bara jag som har problem med klockan i boxen??? Min klocka går mer än 4 minuter för fort...kan man fixa detta?
/Magda
<{POST_SNAPBACK}>
Det är konstigt Magda, för det finns ingen tidsinställning. Så jag antar att den kommer från Comhem. Vad är det för tid du jämför med? Själv har jag just jämfört med SVR:s textTV och den visar exakt samma tid som boxen, och jag har inte ställt in någon tid.
Postad 19 oktober 2006 - 07:54
maghag
-
maghag
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Kom igen nu, är det bara jag som har problem med klockan i boxen??? Min klocka går mer än 4 minuter för fort...kan man fixa detta?
/Magda
<{POST_SNAPBACK}>
Det är konstigt Magda, för det finns ingen tidsinställning. Så jag antar att den kommer från Comhem. Vad är det för tid du jämför med?
Själv har jag just jämfört med SVR:s textTV och den visar exakt samma tid som boxen, och jag har inte ställt in någon tid.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag jämför med SVT's klocka.
Postad 19 oktober 2006 - 08:14
ronnie47
-
ronnie47
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
/Magda
<{POST_SNAPBACK}>
Det är konstigt Magda, för det finns ingen tidsinställning. Så jag antar att den kommer från Comhem. Vad är det för tid du jämför med?
Själv har jag just jämfört med SVR:s textTV och den visar exakt samma tid som boxen, och jag har inte ställt in någon tid.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag jämför med SVT's klocka.
<{POST_SNAPBACK}>
Mycket skumt. Det är inte din timer du menar, att den startar för tidigt när du ska spela in? Du menar verkligen klockan, som du ser på den blå listen om du klickar på Info-knappen?
Postad 19 oktober 2006 - 11:42
thepalm
-
thepalm
-
Användare
-
-
199 inlägg
När man spelar in så kan man ställa in tidsbuffert, dvs att den skall börja spela in fem minuter innan programmet går igång, och fem minuter efter att det är slut. Denna funktion finns förmodligen för att säkerställa att allt spelas in även om EPG:ns klocka och kanalens klocka inte stämmer överens. Annars håller jag väldigt mycket med Maghag. Min klocka går också fel. Jag har kört på 0 (noll) i tidsbuffert och då missat väldigt, väldigt mycket av programmen. Jag skulle uppskatta att klockan går 4 - 5 minuter fel. Vi viktiga inspelningar (ex Timrå - Malmö på Canal+ ikväll) så ställer jag in tiden manuellt och tar extra hänsyn till den här jäkla tisförskjutningen. Naturligtvis borde man kunna ställa klockan på boxen!!!!!!!
Redigerat av thepalm, 19 oktober 2006 - 11:46.
Postad 19 oktober 2006 - 13:16
maghag
-
maghag
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Jag menar klockan som man ser i den blå listen, och det är väl samma tid som även används när man ska spela in?!?
Visst har jag hittat funktionen med buffert, men det känns som en dålig lösning som bara delvis löser symptomen. Sätter jag fem minuter som buffert så spelar den in ca 10 min före start och jag får med nöd o näppe med slutet.
Dessutom verkar det här problemet bara bli värre, för när jag fick boxen var det ca 3 minuters fel och nu är det uppe i 4-5 minuter...det blir alltså bara värre o värre. Om ett år får jag ha buffert på 20-30 min.
Postad 20 oktober 2006 - 08:42
thepalm
-
thepalm
-
Användare
-
-
199 inlägg
Jag spelade såklart in Timrå - Malmö på C+ igår. Ställde in inspelningen manuellt och satte starttid till 18:58 (ord starttid 19:00). När jag kollade på inspelningen senare på kvällen så hade sändningen pågått i ganska många minuter. JÄVLIGT IRRITERANDE. Inspelningar via EPG:n programguide är snart helt omöjliga att göra pga tidsförskjutningen för den ligger upp till 5 minuter snett (precis som Maghag säger)..
Postad 20 oktober 2006 - 10:36
ronnie47
-
ronnie47
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Jag spelade såklart in Timrå - Malmö på C+ igår. Ställde in inspelningen manuellt och satte starttid till 18:58 (ord starttid 19:00). När jag kollade på inspelningen senare på kvällen så hade sändningen pågått i ganska många minuter. JÄVLIGT IRRITERANDE. Inspelningar via EPG:n programguide är snart helt omöjliga att göra pga tidsförskjutningen för den ligger upp till 5 minuter snett (precis som Maghag säger)..
<{POST_SNAPBACK}>
Helskumt. Maghags inspelningar börjar för tidigt och dina börjar för sent. Finns det trots allt en ställbar klocka i maskinen?
Postad 20 oktober 2006 - 15:31
Unregistered68c36d4f
-
Unregistered68c36d4f
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Jag är nu också ägare av denna maskin (2 kvällar).
Har bara testat TV-tittandet så här långt.
Irriteras av ljudnivån från burken ( HD:en?).
Irriteras av den dåliga 'läppsyncen'.
Jag har vhs-video inkopplad i mitt system, som får fungera som analog tuner.
Irriteras av att behöva stänga av boxen för att kunna se analogt.
Funderar över en sak:Hur ska man kunna spela in något på VHS-videon , från boxen?
Det står ju i och för sig bara att man kan ansluta en VHS, men till vilken nytta.
Scarten till videon skall ju enligt manualen leverera composit.
Kan den spela in samma program som man tittar på för tillfället?
Eller kan den spela in samma program som man spelar in på boxen?
Är det någon som har någon information om detta?
Postad 21 oktober 2006 - 17:56
JimSlim
-
JimSlim
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Hej! Jag fungerar på att köpa denna box snart. Men era synpunkter får mig att tveka. Är buggarna så pass allvarliga att man bör avstå från köp? Eller ska man köpa och vänta på att problemen kommer att fixas?
<{POST_SNAPBACK}>
Ni som tvivlar...gör inte det....boxen är grym...jag är skitnöjd... Läppsynken är förvisso ett problem men kommer säkert snart att lösas... Hoppas bara tröga comhem levererar 3:an 5:an m.fl i digital form snart....
Postad 23 oktober 2006 - 16:04
Figgis
-
Figgis
-
Användare
-
-
190 inlägg
Hej alla
Har ni som väntat på digitala versioner av TV3 o Kanal 5 kollat in ComHem´s hemsida idag.
Tydligen är det så att UPC fr.o.m idag ingår i ComHem. Och dom kunderna som tidigare var UPC kunder kan beställa något som heter DigitalTVMix och döm om min förvåning att i det paketet ingår både TV3 o Kanal 5 i digitala versioner.
Skumt
Kanske finns hopp för oss "vanliga" Comhemare också.
Postad 23 oktober 2006 - 16:32
ufot
-
ufot
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Ja, hoppet är det sista som överger människan... Dock så känns det som att det är större risk för att dom stackars UPC-kunderna blir utan TV3, Kanal 5 & TV6 i framtiden....
Postad 23 oktober 2006 - 18:05
Figgis
-
Figgis
-
Användare
-
-
190 inlägg
Kom igen nu Ufot
Cheer up
Postad 23 oktober 2006 - 20:21
ufot
-
ufot
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Haha...  Ja, men en annan blir ju lite luttrad när det är dom kanaler man ser mest på som inte finns... Annars hade man ju kunnat köpt denna box blixtsnabbt utan att blinka...
Postad 24 oktober 2006 - 07:32
Unregistered68c36d4f
-
Unregistered68c36d4f
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Angående 'extern' inspelning.
Har nu testa inspelningsmöjligheter utanför hårdisken.
Om man har en VHS/DVD-recorder ansluten till scart -2, kunde jag ( i mitt fall till en VHS) spela in det program som jag just för tillfället tittade på, via boxen (SVT 1).
Provade också en planerad inspelning till HDD (Canal +) och VHS samtidigt. => Det blev inget.
Återstår att pröva om det går att spela in externt, samtidigt som man spelar upp(tittar på) det inspelade HDD matrialet.
Borde fungera.
Någon som hört något om uppdatering av drivrutin/firmware?
Min svarta lista:
-dålig 'läppsync' (ljudet före bilden)
-finsk text på Animal planet
-osynkad klocka
-osynkad text (texten lite före)
-text-tv onödigt med flera tryckningar, borde kunna ligga som en förinställning.
-avsaknad att välja inspelningsmedia ; HDD, VHS/DVD-Recorder.
-för hög ljudnivå
- + lite andra små saker som jag inte kommer i håg just nu.
Vi hörs
Postad 25 oktober 2006 - 01:58
Unregistered76636631
-
Unregistered76636631
-
Beroende
-
-
1 029 inlägg
Har nu testa inspelningsmöjligheter utanför hårdisken. Om man har en VHS/DVD-recorder ansluten till scart -2, kunde jag ( i mitt fall till en VHS) spela in det program som jag just för tillfället tittade på, via boxen (SVT 1).
Provade också en planerad inspelning till HDD (Canal +) och VHS samtidigt. => Det blev inget.
Återstår att pröva om det går att spela in externt, samtidigt som man spelar upp(tittar på) det inspelade HDD matrialet.
Borde fungera.
Min svarta lista: -dålig 'läppsync' (ljudet före bilden) -finsk text på Animal planet -osynkad klocka -osynkad text (texten lite före) -text-tv onödigt med flera tryckningar, borde kunna ligga som en förinställning. -avsaknad att välja inspelningsmedia ; HDD, VHS/DVD-Recorder. -för hög ljudnivå - + lite andra små saker som jag inte kommer i håg just nu.
Vi hörs
<{POST_SNAPBACK}>
Maila gärna över dina synpunkter till Comhem. Ju fler som gör det ju bättre anser jag. //Chuck Spin
Postad 26 oktober 2006 - 07:23
Unregistered68c36d4f
-
Unregistered68c36d4f
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Har nu testa inspelningsmöjligheter utanför hårdisken. Om man har en VHS/DVD-recorder ansluten till scart -2, kunde jag ( i mitt fall till en VHS) spela in det program som jag just för tillfället tittade på, via boxen (SVT 1).
Borde fungera.
Min svarta lista: -dålig 'läppsync' (ljudet före bilden) -finsk text på Animal planet -osynkad klocka -osynkad text (texten lite före) -text-tv onödigt med flera tryckningar, borde kunna ligga som en förinställning. -avsaknad att välja inspelningsmedia ; HDD, VHS/DVD-Recorder. -för hög ljudnivå - + lite andra små saker som jag inte kommer i håg just nu. - text-TV , hänger sig vid bläddring med '=>' - text-TV , kan inte visa 'Å' och tyskt u (u med ä-prickar) - inget ljud när man visar lokal-tv (ex.vis 'ABC-nytt')
Vi hörs
<{POST_SNAPBACK}>
Postad 30 oktober 2006 - 12:45
Seppan
-
Seppan
-
Rookie
-
1 inlägg
Är intresserad av Samsung-boxen. Någon som har testat detta?
Om boxen står i Dolby Digitalläget, klarar den att skicka ut analogt ljud i scarten samtidigt?
Min Humax gör det inte.
Om man spelar in en kanal med 5.1-ljud, kan man då titta på/spela in en annan med vanlig
MPEG-ström?
Fungerar det att kopiera filer från boxen via USB, för att spara på DVD t ex.
Postad 30 oktober 2006 - 16:59
Unregistered755e55da
-
Unregistered755e55da
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Är intresserad av Samsung-boxen. Någon som har testat detta?
Om boxen står i Dolby Digitalläget, klarar den att skicka ut analogt ljud i scarten samtidigt? Min Humax gör det inte.
Om man spelar in en kanal med 5.1-ljud, kan man då titta på/spela in en annan med vanlig MPEG-ström?
Fungerar det att kopiera filer från boxen via USB, för att spara på DVD t ex.
<{POST_SNAPBACK}>
Den skickar alltid ut analogt ljud i båda scarten + RCA utgången /Anders
Postad 01 november 2006 - 09:39
Unregistered68c36d4f
-
Unregistered68c36d4f
-
Amatör
-
-
63 inlägg
Några frågor till er andra ägare av denna box.
Storleken på hårdisken anges 160G, men när jag tittar på inställningarna så står det 145G.
Vad beror detta på?
Har anget att jag föredrar Dolby-Digital som förval.
Har koppla ljudet med en optisk kabel till recievern.
Under förutsätting att ljudet på sändningen är anget som; 'swe - dolby digital' så,
visar recievern ibland att 'äkta' dolby -digital går ut,
men för det mesta visar den PLII-C (pro logic II i cine3ma läge).
Vad beror detta på?
Med ovanståend inställning får jag INGET ljud på lokala TV-sändningar (typ ABC-nytt, Öst-nytt etc).
Det gäller bara dessa sändningar.
Måste alltså gå in och ändra ljud inställningen tillfälligt och det vill man ju inte.
Vad beror detta på?
Är det någon som har kommit runt denna obekvämhet?
Tack och hej
Postad 01 november 2006 - 19:22
Aroskillen
-
Aroskillen
-
Forumräv
-
-
591 inlägg
Några frågor till er andra ägare av denna box.
Storleken på hårdisken anges 160G, men när jag tittar på inställningarna så står det 145G. Vad beror detta på?
Har anget att jag föredrar Dolby-Digital som förval. Har koppla ljudet med en optisk kabel till recievern. Under förutsätting att ljudet på sändningen är anget som; 'swe - dolby digital' så, visar recievern ibland att 'äkta' dolby -digital går ut, men för det mesta visar den PLII-C (pro logic II i cine3ma läge). Vad beror detta på?
Med ovanståend inställning får jag INGET ljud på lokala TV-sändningar (typ ABC-nytt, Öst-nytt etc). Det gäller bara dessa sändningar. Måste alltså gå in och ändra ljud inställningen tillfälligt och det vill man ju inte. Vad beror detta på? Är det någon som har kommit runt denna obekvämhet?
Tack och hej
<{POST_SNAPBACK}>
Det beror på att hårddisktillverkaren anger att diskens storlek är 160 Gb, 160.000.000.000 byte, vilket den också är. Men sen om man lägger in en fil på t.ex. en gigabyte, så är inte den en miljard byte stor, utan 2^30 byte, vilket blir 1.073.741.824 byte. Om man delar 160 miljarder byte med 1.073.741.824 byte, blir det ca. 149,01 miljarder byte. Hårddisktillverkarna definerar "giga" som 10^9, medans operativsystemet räknar att "giga" betyder 2^30.
Postad 04 november 2006 - 10:31
Idealman
-
Idealman
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Hej! All ni som är sugna på att köpa CYP CSY-2100 lådan 1195:- (rgb till Komponent omvandlare) http://www.hembiobut...p?pgrpnr=110080så såg jag ett betydligt billigare alternativ på http://www.kabelgiganten.se/ (artikelnr:9082) för endast 399 spänn - vid en snabb jämnförelse verkar produkterna vara identiska tycker iaf jag.(förutom den "lilla" prisskillnaden förståss...  ) mvh  Kabelgigantens box
1653.jpg 7,71K
78 Antal nerladdningarHemmabiobutikens dito
110080.jpg 3,4K
18 Antal nerladdningarPs En annan fråga - Hur f-n  gör man när man ska skapa sin favoritlista? jag fattar ingenting  - manualen är ju dessutom helt kass. Skulle behöva lite steg-för-steg instruktioner. tack på förhand d.s
Redigerat av Idealman, 04 november 2006 - 10:56.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|