Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nya Pioneer receivrar

351 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 januari 2008 - 16:20

Unregistered163eb4a3
  • Unregistered163eb4a3
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0
Nu ska jag hem och koppla in min nya LX60 ;)

Postad 04 januari 2008 - 21:57

Unregistered163eb4a3
  • Unregistered163eb4a3
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0
OK , nu inkopplad ....dock ännu ej kalibrerad och satt på svåra prov.
Första intryck är:
Hög kvalitet och finish
Enormt stoooor , betydligt större än RXV2600 och en ny mediamöbel måste investeras
Snygg och matchar naturligtvis de övriga Pioneer-prylarna utmärkt (bild kommer imorrn)

Har en fråga till er som har haft LX50,60,70 nu ett tag...

Tänds inte Dolby HD lampan när man kör med HDMI...???
Jag matar med HDMI från min BDP-LX70
Kollat lite på 300 som har TrueHD och lampan tänds inte.
Är det automatiskt TrueHD när man kör med HDMI...??? Framgår ej i manualen

Redigerat av Unregistered163eb4a3, 04 januari 2008 - 22:46.

Postad 04 januari 2008 - 23:22

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

• 2 498 inlägg
  • 0

Har en fråga till er som har haft LX50,60,70 nu ett tag...

Jag svarar, trots att jag inte har någon Pioneer...

Antagligen tänds ingen lampa på din receiver om du inte skickar en signalen som rå bitstream från din spelare. Alltså din reciever måste sköta avkodningen för att lampan skall lysa.

MVH
/Chuck

Postad 04 januari 2008 - 23:35

Unregistered163eb4a3
  • Unregistered163eb4a3
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0

Antagligen tänds ingen lampa på din receiver om du inte skickar en signalen som rå bitstream från din spelare. Alltså din reciever måste sköta avkodningen för att lampan skall lysa.

Med andra ord kan man lita på att man automatiskt får avnjuta HD-ljud är detta erbjuds när man åker HDMI
Ursäkta om jag låter novis men detta är nytt för mig så.... :unsure:

Redigerat av Unregistered163eb4a3, 04 januari 2008 - 23:37.

Postad 05 januari 2008 - 01:11

Unregisteredf0eacfec
  • Unregisteredf0eacfec
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
Någon som har koll på vilka nyheter inom A/V förstärkare som kommer att presenteras på CES?

CES press releasees ligger uppe på Pio USAs sida (för tidigt), men givetvis fungerar alla länkar utom den om A/V förstärkare;

Pio USA press release

Postad 05 januari 2008 - 09:39

Unregistered0a3e2b6b
  • Unregistered0a3e2b6b
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

--------

Har inte prövat med TrueHD, men däremot med DTS HD och då står det i skärmen!

Postad 05 januari 2008 - 09:44

Unregistered163eb4a3
  • Unregistered163eb4a3
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0

Har inte prövat med TrueHD, men däremot med DTS HD och då står det i skärmen!

Och du matar med HDMI...???

Postad 05 januari 2008 - 09:46

Unregistered0a3e2b6b
  • Unregistered0a3e2b6b
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Ja, från BDP-LX70A

Postad 05 januari 2008 - 09:54

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

• 2 498 inlägg
  • 0
Men grabbar, lyssna nu.

Det har att göra med VAR avkodningen sker, att ni måste mata receivern med en HDMI-kabel är ett krav från början. Men det tänds inte någon lampa automatiskt bara man kopplar in en HDMI-kabler till receivern...

För att reveivern skall tända någon lampa så MÅSTE antagligen spelaren skicka ut signalen som bitstream för avkodning i receivern. Görs avkodningen i spelaren så skickar den bara en avkodad PCM-signal som receivern inte har en aning om vad den var för format innan avkodning, alltså kan det omöjligt tändas några lampor.

Anledningen att någon ovanför fått lampan att lysa när dey gäller DTS HD MA är att den således kodas av i receivern, INTE spelaren. Och så måste det vara, då det i dagsläget inte finns en spelare som avkodar DTS HD MA och kan skicka signalen vidare som bitstream.

MVH
/Chuck

Redigerat av Chuck, 05 januari 2008 - 09:55.

Postad 06 januari 2008 - 10:13

Unregistered163eb4a3
  • Unregistered163eb4a3
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0
I manualen till BDP-LX70 står det att DTS-HD matas ut som DTS och TrueHD som DD så det borde ju förklara ju varför det inte tänder någon lampa.

Nu är den kalibrerad och testad och klar och jag måste säga att jag är jättenöjd med investeringen.
Musikmässigt tycker att den spelar mjukare och inte lika vasst som min tidigare RXV2600...
Bioljudet är likvärdigt och svårt att jämföra.
Klarheten i ljudet är jämförbart.
Den är snyggare och är enklare att kalibrera/justera.
Fler HDMI-ingångar och HDMI 1.3

Den förlorar mot Yamman när det gäller fjärrkontroll , storlek och när man skiftar mellan olika bildupplösningar där den tar längre tid på sig att ställa om.

Vad som är ganska bra för husfriden är att vi nu oftast bara behöver 2 fjärrkontroller istället för från början 4.... :)

Nu till en fråga: Kan man ta in HD-ljuden genom optisk/Coax eller bara genom HDMI....???

Postad 06 januari 2008 - 10:54

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2 339 inlägg
  • 0
Sen behöver den ju spelas in och blir då bättre.

Postad 06 januari 2008 - 15:21

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

• 2 498 inlägg
  • 0

Nu till en fråga: Kan man ta in HD-ljuden genom optisk/Coax eller bara genom HDMI....???

Nej, bara genom HDMI eller om du kan avkoda i spelaren och skicka via analoga utgånger till din receiver.

MVH
/Chuck

Postad 07 januari 2008 - 12:54

Unregistered1139
  • Unregistered1139
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Vad har VSX-LX70 för videochip? :D

Redigerat av Unregistered1139, 07 januari 2008 - 12:55.

Postad 07 januari 2008 - 19:11

Unregisteredcb365a13
  • Unregisteredcb365a13
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Faroudja DCDi

Postad 07 januari 2008 - 20:13

Unregisteredb38af287
  • Unregisteredb38af287
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0
Jag har varit och lyssnat och kännt på alla de nya pioneererna, och jag fick uppfattningen att man dragit ner på byggkvalitén då det gäller materialet, plast, plast och åter plast och faktiskt också ljudmässigt. Den lilla 917 var den som lät tveklöst bäst. Konstigt nog.

Kan detta hänga ihop med dom hopplösa glädjespeccarna på de större maskinerna, och att man matat ner massa lull och skurit ner på allt annat?
förutom "gamlingen" 917?

Isf går jag nog hellre på en A4ASI beggad eller ny, eller en nyare Denon eller Marantz möjligen. Å - dessa valmöjligheter är ett ständigt gissel!

Kunde dom inte ha gjort rätt med den här nya serien?! PLAST!??? Undrar hur leds folk lär vara på dessa blänkande svarta plastbitar om ett år eller två, det var nog därför man ledsnade på "silver" också... det är ju snyggt med borstad metall, men när allt och alla gjorde "silver metall" av plast, då sjönk vill-ha-faktorn rejält.
Tycker fortfarande Yamahas receievrs är snudd på snyggast, tyvärr =)

Postad 07 januari 2008 - 20:51

Unregistered163eb4a3
  • Unregistered163eb4a3
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0

Kunde dom inte ha gjort rätt med den här nya serien?! PLAST!??? Undrar hur leds folk lär vara på dessa blänkande svarta plastbitar om ett år eller två, det var nog därför man ledsnade på "silver" också... det är ju snyggt med borstad metall, men när allt och alla gjorde "silver metall" av plast, då sjönk vill-ha-faktorn rejält.

Det är ju tur att vi alla tycker olika.
Själv så har jag först kört svart sedan silver för att sedan gå över till Yamahas titanium.
Nu är jag tillbaka i svart och trivs jättebra där.
Det tråkiga med Yamahas titanium är att det är färgdifferenser i deras "titanium"
Först hade jag en DVD-S2500 och kompletterade med en RXV 2600 men döm av min besvikelse då dom inte var i samma färg trots att båda var "titanium"...det var inte ens nära...
Sedan hade jag en DVD-S2700 men inte den heller var i samma nyans som RXV:n
Nu har jag 3st svarta "plastiga" Pioneer-lådor i min nyinköpta mediabänk och jag tycker det är skitsnyggt
Bilder kommer strax....

Postad 08 januari 2008 - 21:13

Unregisteredd0ceac43
  • Unregisteredd0ceac43
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Själv så har jag först kört svart sedan silver för att sedan gå över till Yamahas titanium.
Det tråkiga med Yamahas titanium är att det är färgdifferenser i deras "titanium"
Först hade jag en DVD-S2500 och kompletterade med en RXV 2600 men döm av min besvikelse då dom inte var i samma färg trots att båda var "titanium"...det var inte ens nära...
Nu har jag 3st svarta "plastiga" Pioneer-lådor i min nyinköpta mediabänk och jag tycker det är skitsnyggt
Bilder kommer strax....

Håller med!Instämmer!Mina ex yamaha var fula!!Plast kan man tycka, men, nä-det är ju piano lack!!Syns lång väg...Tom tjejerna tycker att den är cool o snygg!Nöjd.Mycket nöjd.Fick min i veckan, har precis kopplat in den....:-)

Postad 08 januari 2008 - 21:24

Unregisteredd0ceac43
  • Unregisteredd0ceac43
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Bifogad fil  VSX_LX70.JPG   697,94K   0 Antal nerladdningar

Bilder kommer strax....

Håller med!Instämmer!Mina ex yamaha var fula!!Plast kan man tycka, men, nä-det är ju piano lack!!Syns lång väg...Tom tjejerna tycker att den är cool o snygg!Nöjd.Mycket nöjd.Fick min i veckan, har precis kopplat in den....:-)

Bifogad fil(er)

Postad 09 januari 2008 - 18:25

Unregisteredb38af287
  • Unregisteredb38af287
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0
Jo, jag håller med om att pianolack KAN vara snyggt. Men då är ju mattsvart eller eloxerat/borstat svart snyggare i många miljöer i många fall.
Svart är klart stilrenast och nog snyggast om man bara ser till färgen överlag.

Har själv en "pianolackad" plastbit ståendes här hemma, den är snygg i kontrast mot det andra (vita/grå) jag har i det rummet. Men där är det borstad stål-volym osv. Inte plast/plast/plast som jag får intrycket av i nya Pio´sarna... tyvärr... designen är ju skitsnygg i övrigt tycker ju jag med.
Var nyss och kände på dom igen, rappel känns det som när man vrider på plastrattarna. Även på 10.000,- + apparaterna.

Men tänk, Pioneer-design á la svart blank, blank svart på TV, Monitorn, stereodelarna, svarta lampor mm mm... det BLIR för mycket av det svarta till slut och då kräks man på det. Inte just färgen, utan "silver-plast-metall-lookalike-effekten" jag pratade om ovan.

Svart är kanske snyggast, men - less is more...

Och så kanske jag inte skulle ha skrivit att jag "fortfarande" tycker Yamahas modeller är snyggast, helt felaktigt ordval, för där har jag också tidigare och än idag stört mig på plastiga detaljer och intryck.
Det är dom största modellernas, nya, design och materialval som jag tycker ser snyggt och kvalitetsmässigt gediget ut.
Men det där med olika nyanser på metallen är ju ett aber förstås, då får man kanske gå på svarta modellerna då.
Dom är ju snyggare ändå faktiskt. Gedigna!
(synd på lite murrigt ljud och snikiga skitfjärrar bara... man kan tyvärr inte få allt!)

Redigerat av Unregisteredb38af287, 09 januari 2008 - 18:28.

Postad 10 januari 2008 - 13:02

Unregisteredb38af287
  • Unregisteredb38af287
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0
Efter mycket tänkande och övervägande fick jag idag beställt en Pioneer AX2-AS då jag gillar ljudet i dessa "gamla" apparater.
Alternativen var nyare Pioneer eller Marantz (som jag haft 3 modeller av tidigare) och kanske Denon, Onkyo går bort på grund av deras minst sagt kortslutningsbenägna kuber jag sett tidigare =)

Frågan är hur mycket eller litet jag prioriterar bort med det valet, jämfört med de nyare Piosarna, alternativen i prisklassen är rätt få vad jag vet. Fick den för 7500,- inkl. frakt.
En av de sista tillgängliga vad jag kunde förstå =)

Postad 14 januari 2008 - 20:39

c_honken
  • c_honken
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Ingen annan som tycker det är glest med HDMI ingångar på deras VSX-LX50? Bytte upp i förra veckan mig till VSX-LX60 för att slippa störa mig på problemet bara för att konstatera att det inte finns några direktknappar för HDMI på fjärren utan jag måste använda shift som gör att man ser ut som ett miffo varje gång jag växlar mellan boxer/DVD/PS3. Känns som det är generationsskiftesversion?

Annars? Ett grymt ljud, synd att man bor i lägenhet...

Postad 27 januari 2008 - 14:07

putte79
  • putte79
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
jag har köpt en VSX-LX60 och köp med en PS3.

Men jag har problem med ljudformatet.
Jag får inte till det så förstärkaren visar att den kör True-HD tex i 300, väljer jag True-HD så står det bara dolby digital på förstärkaren

Någon som vet hur jag ska göra?

Postad 31 januari 2008 - 21:53

maba1009
  • maba1009
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Är det någon som har testat nätverksanslutningen på VSX-LX70? Vad har man för inställningsmöjligheter? Jag skulle vilja koppla in förstärkaren i en trådlös enhet (accesspunkt?) för att på så sätt kunna ansluta till min trådlösa router och hemmanätverk..jag vill alltså inte dra en lång kabel från förstärkaren till routern..möjligt?

Tacksam för hjälp!

Postad 31 januari 2008 - 21:59

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0
Yep försök med den:
http://www.inwarehou...d...86&node=843

Postad 01 februari 2008 - 08:48

Unregistered0a3e2b6b
  • Unregistered0a3e2b6b
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Är det någon som har testat nätverksanslutningen på VSX-LX70? Vad har man för inställningsmöjligheter?

------------------------

Hade hoppats att Hembiotidningen skrivit något om detta, när de testade i senaste numret. Har bara kollat att den kommer upp i nätverket med ett serverprogram jag hittade på nätet. Men vad som är bäst att använda för att koppla ihop ett hemmanätverk med förstärkare, DVD och dator vet jag inte!

Postad 01 februari 2008 - 09:35

_green_
  • _green_
  • Lärjunge

• 443 inlägg
  • 0

Jag får inte till det så förstärkaren visar att den kör True-HD tex i 300, väljer jag True-HD så står det bara dolby digital på förstärkaren

Har jag fattat rätt så kan inte PS3 skicka ut True-HD utan gör om det till PCM eller endast skickar core-formatet=DD när man kör bitstream. Alltså borde det vara bättre att sätta putput till PCM? Eller?
Rätta mig gärna, kommer snart sitta i samma situation så det hade vart kul å veta vad som gäller.

Postad 01 februari 2008 - 10:56

putte79
  • putte79
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0

Har jag fattat rätt så kan inte PS3 skicka ut True-HD utan gör om det till PCM eller endast skickar core-formatet=DD när man kör bitstream. Alltså borde det vara bättre att sätta putput till PCM? Eller?
Rätta mig gärna, kommer snart sitta i samma situation så det hade vart kul å veta vad som gäller.

Japp nu kör jag på PCM, ljudet låter ju bra, men i displayen står det bara PCM, inget om True-HD, men de kanske skla vara så!?

Postad 06 februari 2008 - 16:23

sweper
  • sweper
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
tjo alla Pioneer användare :)

för mig existerar nästan bara pioneer.

Nu sitter jag me en gammal VSX-912 men ska köpa en ny stärkare nu. å valet lutar nog åt LX70. Hur är OSD på den.? är det fult å tråkigt. har ni porvar att stream musik å så från en NAS/PC.
jag är i köpar takter just nu. har just beställt en NAS server (Qnap TS 109 pro) med en 1T HDD och en Katherina UFS910 HDTV sattelit mottagare. Sen blir det även ett meda center Dvico TVIX M-6500 när den släpps om nån vecka, å så en lcd-32" till sovrummet måste man ju ha oxå :rolleyes:

Pioneer just nu:
TV = PDP-427XD
DVD = DV-696
Högtalre = S-V710-IV
Stärkare VSX-912 (snart LX70)
DJ mixer = DJM-600
DJ CD = CMX-3000
DJ hörlurar = HDJ-1000
I bilen sitter det pioneer steg å en 12"
nån gamla DEH-7XX cd spelare i båten
står även en vsx-908 å ett komplett 5.1 högtalar paket i källaren.

Postad 06 februari 2008 - 18:44

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2 339 inlägg
  • 0
OSD är fortfarande lika tråkig som den alltid har varit.

Postad 07 februari 2008 - 09:30

sweper
  • sweper
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Grejjen e den att jag aldrig sett hur OSD ser ut. :/

har du provat att stream musk?
Eller det är kanske lika bäst att satsa på en squeeze box ist?

Postad 07 februari 2008 - 10:31

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2 339 inlägg
  • 0
Har ej provat att streama musik, men vad jag har hört så ska det vara skitenkelt.

Postad 07 februari 2008 - 15:39

kpt.blau
  • kpt.blau
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Har lånat hem en LX70 och testar lite

Jag sitter i samma sits och har kommit fram till att PS3:an inte stödjer True-HD. Och då måste PCM vara det bästa alternativet efter True-HD (från PS3:an).

Jag har ett annat problem: om jag väljer att skicka 1080P från min PS3:a eller min Denon DVD (2930) in i LX70 så står det "NOT SUPPORTED" på LX70 displayen. Kör med supra HDMI. Och jag vet att min projje (Hitachi PJ-TX300) tar emot 1080P signal. För med min Denon 2807 så är det inga problem. Så nu är frågan är det någon som testat att skicka en 1080P signal och fått det att fungera? Eller någon som har några lösningar på problemet ?

Postad 07 februari 2008 - 16:05

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2 339 inlägg
  • 0
Vissa har haft problem med just Supra och Pioneer. Vet ej ifall det är så i ditt fall.
Det är inte så att din proj bara tar emot 1080P /24fps och därav står NOT SUPPORTED när du kör vanlig 1080P 50/60?

Postad 07 februari 2008 - 16:18

kpt.blau
  • kpt.blau
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Vissa har haft problem med just Supra och Pioneer. Vet ej ifall det är så i ditt fall.
Det är inte så att din proj bara tar emot 1080P /24fps och därav står NOT SUPPORTED när du kör vanlig 1080P 50/60?

Ja jag har också hört det där med supra och pioneer, men LX70:n skickar 720P, 1080i utan problem till projjen med en 10m lång supra kabel. Jag har även Supra mellan LX70:n och PS3 och DVD, verkar långsökt att den inte tar emot med supra men kan skicka med supra. Och jag har både provat 1080P /24fps med PS3:an och även 1080P 50/60 med Denon DVD:n.

Postad 07 februari 2008 - 16:19

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2 339 inlägg
  • 0
Du har inte ställt in stärkaren på att den ska skala upp, utan bara skicka vidare signalen.

Postad 07 februari 2008 - 16:22

_green_
  • _green_
  • Lärjunge

• 443 inlägg
  • 0

Jag sitter i samma sits och har kommit fram till att PS3:an inte stödjer True-HD. Och då måste PCM vara det bästa alternativet efter True-HD (från PS3:an).

Jag har ett annat problem: om jag väljer att skicka 1080P från min PS3:a eller min Denon DVD (2930) in i LX70 så står det "NOT SUPPORTED" på LX70 displayen. Kör med supra HDMI. Och jag vet att min projje (Hitachi PJ-TX300) tar emot 1080P signal. För med min Denon 2807 så är det inga problem. Så nu är frågan är det någon som testat att skicka en 1080P signal och fått det att fungera? Eller någon som har några lösningar på problemet ?

Men, får du någon bild på proj/tv när du skickar 1080p via LX70? Eller står det NOT SUPPORTED på LX70 och du får bild fortfarande på proj/tv?

Kör du med supra både in och ut ur LX70? Har du möjlighet att testa med annan kabel?
Edit: Du hann svara innan jag postat frågan.

Redigerat av _green_, 07 februari 2008 - 16:23.

Postad 07 februari 2008 - 16:24

kpt.blau
  • kpt.blau
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Du har inte ställt in stärkaren på att den ska skala upp, utan bara skicka vidare signalen.

Bra tanke där. Jag tror inte jag gjort det, men ska kolla upp det. Jag återkommer.

Postad 07 februari 2008 - 16:31

kpt.blau
  • kpt.blau
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Men, får du någon bild på proj/tv när du skickar 1080p via LX70? Eller står det NOT SUPPORTED på LX70 och du får bild fortfarande på proj/tv?

Kör du med supra både in och ut ur LX70? Har du möjlighet att testa med annan kabel?
Edit: Du hann svara innan jag postat frågan.

Det står NOT SUPPORTED på LX70 och projjen vill inte visa någon bild.

Jag har lånat hem denna LX70 och jag tycker den är kanon ljudmässigt (5.1). 2 kanal var den inget vidare men just nu är det bara film som gäller. Så bara jag får till det här med 1080P så blir det ett köp :(

Postad 07 februari 2008 - 20:42

Unregistered163eb4a3
  • Unregistered163eb4a3
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0
Jag får inte heller igenom 1080P när jag väljer den upplösningen.
Men när jag väljer "source direct" dvs 1080P24 så funkar det bra....

Jag har en BDP-LX70 länkat ihop med en VSX-LX60 och 506FDE via Supra kablar....

Inget som direkt stör mig men om det är kablarna det är fel på så är det ju rätt så intressant.... :(

Postad 07 februari 2008 - 21:23

_green_
  • _green_
  • Lärjunge

• 443 inlägg
  • 0

När du skriver att du väljer 1080p, menar du då att du ställer in förstärkaren på 1080p? Eller i spelaren?
Jag gissar att du menar det första pga att du nämner "Source Direct" sen som väl är läget på förstärkaren när den endast skickar vidare bilden helt obehandlad ut på HDMI.

Jag är mycket intresserad av detta då jag antagligen kommer köpa en snart och jag har som absolut krav att den skall kunna skicka vidare 1080P på HDMI. Skall se på BD-filmer juh... :(

Postad 07 februari 2008 - 21:45

Unregistered163eb4a3
  • Unregistered163eb4a3
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0

När du skriver att du väljer 1080p, menar du då att du ställer in förstärkaren på 1080p? Eller i spelaren?
Jag gissar att du menar det första pga att du nämner "Source Direct" sen som väl är läget på förstärkaren när den endast skickar vidare bilden helt obehandlad ut på HDMI.

Jag är mycket intresserad av detta då jag antagligen kommer köpa en snart och jag har som absolut krav att den skall kunna skicka vidare 1080P på HDMI. Skall se på BD-filmer juh... :(

Sorry , kanske inte var tydlig...

Det är i spelaren jag väljer vilken upplösning jag vill skicka ut och recievern släpper ju bara igenom signalen
Min reaktion avsåg Supra-kablarna och om det är därför jag inte kan skicka 1080P utan bara source direct där mtrl är 1080P24
Recievern i sig lär inte ha några problem med att skicka vidare 1080P....angående det kan du vara lugn
Jag rek verkligen recievern... :rolleyes:

Postad 08 februari 2008 - 07:50

kpt.blau
  • kpt.blau
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Jag kanske inte heller varit tydlig. Jag skickar en 1080P signal från källan in i LX70 och den verkar inte kunna ta emot den och skicka den vidare. Och naturligtvis har jag uppskalning ställd till "OFF" på LX70. Och då borde LX70 bara släppa igenom signalen. Har även provat 1080P /24fps och det funkar inte heller.

Har pratat med återförsäljaren och det enda vi kommit fram till är att det är som kablarna spökar. Ska åka och låna en uppsättning med HDMI kablar. Hoppas det funkar..

Postad 08 februari 2008 - 08:00

_green_
  • _green_
  • Lärjunge

• 443 inlägg
  • 0

Sorry , kanske inte var tydlig...

Det är i spelaren jag väljer vilken upplösning jag vill skicka ut och recievern släpper ju bara igenom signalen
Min reaktion avsåg Supra-kablarna och om det är därför jag inte kan skicka 1080P utan bara source direct där mtrl är 1080P24
Recievern i sig lär inte ha några problem med att skicka vidare 1080P....angående det kan du vara lugn
Jag rek verkligen recievern... :rolleyes:

Jag kanske inte heller varit tydlig. Jag skickar en 1080P signal från källan in i LX70 och den verkar inte kunna ta emot den och skicka den vidare. Och naturligtvis har jag uppskalning ställd till "OFF" på LX70. Och då borde LX70 bara släppa igenom signalen. Har även provat 1080P /24fps och det funkar inte heller.

Har pratat med återförsäljaren och det enda vi kommit fram till är att det är som kablarna spökar. Ska åka och låna en uppsättning med HDMI kablar. Hoppas det funkar..

Tack för svaren.
Nu känner jag mig endast lite lugnare, då jag också har Supra-kabel. Men, jag har det endast ut från förstärkaren till projektorn (det enda som verkar funka på 12 meter eller längre). In i förstärkaren har jag någon mer "normal" svart kabel.
kpt.blau kör du med supra hela vägen både in och ut?

Greenblood jo, den verkar grymt trevlig förstärkaren, även om det är LX60 som gäller för min del, den är lite billigare. Har haft en AX2AV tills nyligen så jag vet att det låter bra från stärkare som har MCACC Airstudios. (Men det kanske finns ett fint mässerbjudande på LX70 i Lund i helgen... man får se.)

Postad 08 februari 2008 - 08:05

kpt.blau
  • kpt.blau
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
_green_;

Jag kör med supra både in och ut. (10 meters kabel till projjen)

Postad 09 februari 2008 - 11:24

Unregisteredf1e67a95
  • Unregisteredf1e67a95
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Jag kör en VXS-AX4ASi och BDP-LX70A med en Supra HDMI mellan och sedan en Supra HDMI upp till PDP-508 an med 1080p utan problem.
Det måste vara en inställning i förstärkaren?!

Postad 11 februari 2008 - 20:04

putte79
  • putte79
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0

Nä nu har jag fått klart för mig, PS3 stöjder inte HD ljud:(
###### skit, maskinen är märkt med True-HD loggan men den kan inte skicka ut formatet!!!
Jaja får väll hoppas på en uppdatering.

Postad 12 februari 2008 - 13:25

Rutger6
  • Rutger6
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0

Nä nu har jag fått klart för mig, PS3 stöjder inte HD ljud:(
###### skit, maskinen är märkt med True-HD loggan men den kan inte skicka ut formatet!!!
Jaja får väll hoppas på en uppdatering.

PS3 stödjer True-HD, den skickar ut signalen som PCM. Det behöver inte stå True-HD i recivern för att man ska kunna njuta av HD-ljud, står det PCM i recivern så även det HD-ljud... Välj att PS3 ska koda om ljudet bara.

Postad 12 februari 2008 - 18:07

Silverfisk
  • Silverfisk
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
hur väljer jag att ps3 ska göra avkodningen ? röcker det då med en förstärkare med v1.2 på hdmi ex Marantz 6001 el 7001 ?

Mvh
Silverfisk

Postad 12 februari 2008 - 18:41

Thomas S.
  • Thomas S.
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

hur väljer jag att ps3 ska göra avkodningen ? röcker det då med en förstärkare med v1.2 på hdmi ex Marantz 6001 el 7001 ?

Mvh
Silverfisk

Ja HDMI v1.2 duger, fast egentligen räcker det med om receivern är av version 1.1 för att klara av HD-ljud. Så länge avkodningen sker i t.ex. dvd-spelaren. Ännu har det väl inte kommit receivers som avkodar HD-formatet…?

PS. Det finns en gammal tråd där det ämnet avhandlats väl: Dolby Digital Plus, Dolby True HD och DTS HD

T

Postad 12 februari 2008 - 18:55

johsel
  • johsel
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

Mvh
Silverfisk

Ja HDMI v1.2 duger, fast egentligen räcker det med om receivern är av version 1.1 för att klara av HD-ljud. Så länge avkodningen sker i t.ex. dvd-spelaren. Ännu har det väl inte kommit receivers som avkodar HD-formatet…?

PS. Det finns en gammal tråd där det ämnet avhandlats väl: Dolby Digital Plus, Dolby True HD och DTS HD

T

Jodå, finns flera receivrar som avkodar HD-formaten

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.