Ok så vi fick bitmapping "typ 3" men ingen som helst doumentation på vad det innebär. Någon som har koll? (har läst om typ 1 och 2 innan men jag minns inte alls vad det stod om dem, än mindre vad typ 3 innebär)
Av mina egna tester på nya uppdateringen:
VC1/WMV:
Enkla filer nerladdade från nätet med ljud och bild i wmv/wma i låg bitrate och "enkel enkoding" funkar nästan alltid.
Recodes från HD DVD-filmer (som redan låg i VC men kodas om med lägre bitrate dvs) funkar men utan ljud.
Filmer kodade från HD OTA eller liknande funkar inte ("fel datatyp")
Filmer tagna med min polares kamera som fångar i wmv (ovanligt, jag vet) funkar inte alls ("fel datatyp").
DivX/XviD:
Enklare klipp med MP3-ljud fungerar för det mesta (typ TV-serieavsnitt).
Ganska många klipp säger den "skadad data" om eller "fel datatyp".
Några få började spela fast utan ljud.
H.264:
Den klarar av det mesta jag försöker med, även med AC3 ljud, så länge det är 720p med mina 1080p encodes blir det ofta bara svart bild dock.
När det är DTS-ljud skiter den antingen i att spela upp det (fel datatyp eller skadad data) eller så blir det bild utan ljud.
MPEG:
Den spelar bara upp vissa få MPEG1-klipp, verkar ganska random.
Den spelar upp majoriteten av MPEG2-klipp men fortfarande får jag "skadad data" eller fel datatyp" på ett par filmer som funkar bra på både datorn och på xbox 360.
Känns som ett framhaffsat försök att komma ikapp MS på så kort tid som möjligt. Speciellt VC1/WMV-stödet är ju riktigt sunkigt implementerat (de filmer den väl spelade upp blev också väldigt pixliga jämfört med hur de ser ut på xbox 360).