Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sharp™ - XL1E- FullHD LCD

253 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 januari 2008 - 22:01

FromHelll
  • FromHelll
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Jepp det blev 4 ex till slut. Skulle inte tro att alla kom från samma serie då det sista (och även "bästa") exemplaret anlände direkt från sharp flera månader efter första exemplaret på grund av tv-brist.

Mina apparater/sladdar spökar inte heller då jag sett det både på kabel-tv, blu-ray via hdmi, dator via hdmi och xbox via komponent.

Extremt känslig kan man nog säga att jag är, tror jag. Min omgivning hade iallafall svårt att se bandingen tillochmed mot testskärm och vid vanlig användning var det hopplöst. Dock såg jag bandingen väldigt ofta på mina apparater, så det kanske handlar om att "vänja" sig att se det, eller nåt.

Jag har en ny Sony D3550 nu, och jag har banding även på denna. Kanske har jag otur, eller så har jag hittat något som ingen annan har, för jag har inte hört några klagomål på Sony och banding. Det är dock extremt lite och syns verkligen inte ofta även om det kanske dyker upp vid enstaka tillfällen. Hade detta varit min första tv hade jag nog lämnat tillbaka den, men det är min sjätte (inräknat LG som jag hade i början av denna cirkusen) så nu får den duga. Den kommer trots allt att ta en ganska passiv roll då jag ska inskaffa projektor inom en snar framtid.

Postad 10 januari 2008 - 22:41

BoL79
  • BoL79
  • Användare

• 230 inlägg
  • 0
Pratade med Ullared om detta med bandning på Sharp.
De sa att de hade haft en kund (kanske du... :D ) som oxå klagat på bandning. Han tog med sin utrustning till affären och det slutade med att de hittade bandning på det mesta de tittade på, även på plasmor. Det var bara tydligt dock i väldigt specifika scener.

Det är nog som sagt en fråga om hur mycket man tolererar.
Är intresserad av Sharp men har fått lite kalla fötter pga dessa problemen.
Jag frågade bara för jag har en teori att Sharp kan ha fått extra dåligt rykte i forum etc så alla "letar" bandning på deras modeller. Själv har jag som sagt aldrig sett det.

Tack för hjälpen iaf!

Få se om det blir en Sharp och i så fall vilken det blir. Nu är ju XL2S försenad....

Postad 11 januari 2008 - 14:49

nyh
  • nyh
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Tror ni att de kommer vara stor skillnad på xl1 o x20....

xl1 har ju 100hz, 4 m responstid,
x20 har ej 100hz, 6m responstid, slimmad, 24p..

detta e de skillnaderna som jag vet om... var skulle ni rekommendera? eller ska man titta på xl2

Eller vågar man köpa en sharp efter alla probelm som en dal har haft?

Postad 22 april 2008 - 05:06

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 745 inlägg
  • 0
Dött i denna tråden ;)

Jag har en XL1:a hemma just nu.
Mycket bättre svärta och kontrast än den Sony D3550 jag hade hemma tidigare :(

MEN problemet är att jag tycker bilden är för grön.
Delar av det grå i bilden har en grön ton i sig vilket gör att alla filmer får lite av den där Matrix looken :P

Är detta en typisk karaktär på bilden i denna modell eller är mitt ex fel kalibrerat från fabrik.
Om jag ser på samma scen/bild på min data monitor så finns inte det gröna med i bilden.

Kanske är är det bara nåt som blivit förstärkt liksom det röda som är mycket starkt på denna panel?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Baffelväggen
    Globe
    2025-04-28 19:31:57
  • 2st Slutsteg till köket
    Anton
    2025-04-27 22:56:09
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.