Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sharp XL2E serien

862 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 30 October 2007 - 22:02

toler
  • toler
  • Veteran

• 1548 inlägg
  • 0
tycker du ska visa var står x20 har 100hz; mycket svårt att tänka mig eftersom XL2 släpptes samtidigt å skillnaden var främst 100hz

Bifogad fil(er)

Postad 30 October 2007 - 23:04

nubira
  • nubira
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Isnt there a "demo mode" that you can switch on which gives you a split screen with 100hz and 50hz? Saw that on the XL1 and HD1 so i would be surpised if they dont have it on the XL2?

Do you notice a difference with 100h via HDMI for the PS3 and DVD/BL content? Perhaps it only works on digital sources where it can duplicate pixel/frames directly without any D/A conversion (just guessing here)? But then again if you say that its stated in the manual that all except PC(VGA) should support it...
/Roger

Yes there is the split screen demo mode and on the scrolling demo text the difference is very clear.

I also the looked at the Bloomberg channel with horizontally scrolling stock market tickers on Sky HD receiver (HDMI connection). There I saw a very subtle difference between the two modes, not nearly as clear as on the demo mode.

Postad 31 October 2007 - 01:49

PNorth6
  • PNorth6
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Har nu lagt en order hos Krishav och betalat. De har mottagit betalningen men under order status är det 2 saker som inte är fullbordade. Det ena är "An invoice for payment has been issued". Verkar som jag måste skicka nåt slags kvitto på att jag betalt? När jag frågade i mejl har jag bara fått i uppgift att skicka foto. Har skickat bild på framsidan av Visa kortet och körkort.

Nån som gjort en fulländad beställning o vet vad som krävs innan de skickar? Jag ska mejla dem imorgon också.

Postad 31 October 2007 - 09:38

cruse
  • cruse
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0

tycker du ska visa var står x20 har 100hz; mycket svårt att tänka mig eftersom XL2 släpptes samtidigt å skillnaden var främst 100hz

Den diagonala visningsytan är ju 10 cm mindre på X20 än på XL2!!!! Felskrivning, eller??? :)

Postad 31 October 2007 - 10:05

nubira
  • nubira
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Har nu lagt en order hos Krishav och betalat. De har mottagit betalningen men under order status är det 2 saker som inte är fullbordade. Det ena är "An invoice for payment has been issued". Verkar som jag måste skicka nåt slags kvitto på att jag betalt? När jag frågade i mejl har jag bara fått i uppgift att skicka foto. Har skickat bild på framsidan av Visa kortet och körkort.

Nån som gjort en fulländad beställning o vet vad som krävs innan de skickar? Jag ska mejla dem imorgon också.

The order page on Krish is not working completely. I have ordered LC46XL2E to Finland and paid with credit card. On my order there are still the red crosses on "An invoice for payment has been issued" and "the order has been dispatched". And I have received my Sharp a week ago.

So the trouble is that you can´t track she shipment, because you can´t see it has left UK on reviewing your account and Krish does not send email either. At least this is how it happened with my order.

Postad 31 October 2007 - 11:49

PNorth6
  • PNorth6
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Thank you Nubira!

I just got a mail from Krishav said that everything was okey and that they will ship the tv today.

Are you satisfied with your tv? Have you any problems with the texttv or anything else?

I suppose you bought a new AC cable because the electricity standard is not the same in UK, right?

Postad 31 October 2007 - 14:22

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

• 2791 inlägg
  • 0
Digicom har nu lagt upp dem på hemsidan, 2000 kr lägre än Dustin för 46".

Jag pratade med Pause i dag och de tror att de får in dem om 3-4 v.

Postad 31 October 2007 - 14:29

Dave R
  • Dave R
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Pratade med Dustin om de visste nåt om 52"-modellen och de kommer troligen att få in den för 33990kr, oklart när.

Postad 31 October 2007 - 14:54

nubira
  • nubira
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Are you satisfied with your tv? Have you any problems with the texttv or anything else?

I suppose you bought a new AC cable because the electricity standard is not the same in UK, right?

Krish had changed the electric plug in the package for the one used here. It is a standard separate (not permanently attached) electric cable, so it is not a big deal, if it must be changed by yourself.

I have written in this thread some of my findings earlier. Largely I am happy with the picture quality. The troubles I´ve had with Sharp are connected to the 100 hz performance and the use of native resolution on PC-HDMI-connection (probably due to ATI graphics card or drivers)

Postad 31 October 2007 - 16:10

Unregistered611195e9
  • Unregistered611195e9
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Fick svar från Krishav att de även kommer att få in 42"s modellen i mitten på november. Detta till ett pris av £1199 och frakt till Sverige på £115.

Låter inte så tokigt! Frågan är ju ungefär vad den kommer hamna på när den dyker upp här. Dustins 22995:- känns lite i överkant kanske? Eller är det rimligt?

Ska ju till London nästa vecka, kanske tar en sväng in på Krishav för att se hur XL2E:modellerna ser ut på riktigt... =)

Postad 31 October 2007 - 16:28

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0
52XL2 listas på prisjakt nu och försöker lägga till den här. Men det vill inte lyckas. Varför?

Postad 31 October 2007 - 16:37

toler
  • toler
  • Veteran

• 1548 inlägg
  • 0
nu när ni är säkert 5-10 stycken svenskar med samma kunskaper som beställer samtidigt så blir ni starkare konsument, och krish kommer anstränga ser mer för er, eftersom krish vet ni hänger ihop, krish finns ju inte på PJ. Men det är klart - ni har ju bara skrivit hur man beställer, vad som händer sedan blir ju mer individuellt. Iaf bra att kunna kolla i tråden hur det går för andra. Blir faktiskt själv sugen att beställa för under 20000kr, istället för XL1 på FB, men nu avvaktar jag lite iaf och ser hur jag går när priset lär falla snabbare mer på tjocka XL1 och förhoppningsvis även HD1 - som dock ändå är för dyr och omodern till så högt pris. Vill ju ha DVB-C, så en TV utan är bara temporärt hemma hos mig, vill inte ha en fjärr i onödan, önskar det fanns FM-radio med, fanns en Diboss som hade det - utan att vara en lyxTV. Märkligt att bara några TVs har FM-radio, det skulle ju bara kosta några hundra mer, mycket värde i det. Tråkigt detta att det är för osäkert läge att slå till på nån TV; vare sig det är huvudTV eller inte. Men FHD 46/47 ska jag ha med 100hz. Skulle inte köpa en TV utan 100hz ens jättebilligt. Förstår inte hur nån kan vilja köpa X20 (om den kan köpa XL2). Nej läget är osäkert - sonys är nya dyra påväg in, sharp är "billiga" men nya och saknar dvb-c, liksom kommande toshiba 3030 som kommer jämföras hårt med XL2. Philips är för dyra och LG har inge nytt. Samsung har läcker bild men är ju lite osäker med alla problem med FW som vart och att den speglar. Så jag skuggar: XL1/XL2 som andraTV, och HD1/X3000 med dvb-c. Dessa ser jag är mest prisvärda i high-end. D3000 är ju slut.

Postad 31 October 2007 - 17:49

Unregistered1b7717ae
  • Unregistered1b7717ae
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0
Argh!
De skulle få inTV:n i början på denna vecka och skicka den direkt men fick detta mail idag:

sorry stefan - the delay is from sharp (uk) we should have actually suspended orders for the 52XL2E as sharp inform us ard 10 - 14th November

please hang on in there and we will get your order to you as soon as we can

many thnks

Ska förösk titta lite på pricerunner.co.uk och se om nån annan har den och skickar till sverige...

Edit: gäller 52xl2e

Redigerat av Unregistered1b7717ae, 31 October 2007 - 17:49.

Postad 01 November 2007 - 09:33

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0
La nyss märke till på sharp.co.uk att XL2 (och X20) har "HD Ready 1080p" logo vilket väl ska garantera att dom klarar 24p osv.

Postad 01 November 2007 - 10:58

Raven
  • Raven
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

La nyss märke till på sharp.co.uk att XL2 (och X20) har "HD Ready 1080p" logo vilket väl ska garantera att dom klarar 24p osv.

Från EICTAs hemsida:
"Display products bearing the 1080p qualifier logos not only feature a minimum 1920 x 1080 resolution, but also guarantee that the relevant 1080p signal variants – 24 Hz, 50 Hz and 60 Hz – can be acquired, as well as reproduced with the same or higher frame rate. These minimum requirements are aimed to stop the proliferation of proprietary logoed products in the European marketplace that are creating confusion among consumers surrounding products which claim to conform to a variety of “Full HD” and “1080” standards. "

Om jag tolkar det rätt behöver det inte innebära att Sharp presenterar 24p på det sätt vi tycker är rätt. De kan fortfarande köra pulldown 3:2 eller vad det nu kallas och få kalla den 24 Hz kompatibel.

Postad 01 November 2007 - 11:08

The Real Mr x
  • The Real Mr x
  • Forumräv

• 638 inlägg
  • 0

Från EICTAs hemsida:
"Display products bearing the 1080p qualifier logos not only feature a minimum 1920 x 1080 resolution, but also guarantee that the relevant 1080p signal variants – 24 Hz, 50 Hz and 60 Hz – can be acquired, as well as reproduced with the same or higher frame rate. These minimum requirements are aimed to stop the proliferation of proprietary logoed products in the European marketplace that are creating confusion among consumers surrounding products which claim to conform to a variety of “Full HD” and “1080” standards. "

Om jag tolkar det rätt behöver det inte innebära att Sharp presenterar 24p på det sätt vi tycker är rätt. De kan fortfarande köra pulldown 3:2 eller vad det nu kallas och få kalla den 24 Hz kompatibel.

man kan tolka det så men också tolka det som om dom menar jämn mulltippel. (48, 72, 96)
Men som sagt en tolkningsfråga.

Postad 01 November 2007 - 11:19

cruse
  • cruse
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0

Den diagonala visningsytan är ju 10 cm mindre på X20 än på XL2!!!! Felskrivning, eller??? ;)

Eller??? Ingen som vill dementera?

Postad 01 November 2007 - 11:29

Guppa
  • Guppa
  • Bredbildad

• 731 inlägg
  • 0
Med HD-ready 1080p behöver den klara att ta emot en 24Hz signal och visa den i 24Hz eller högre vilket kommer vara 48, 50, 60, 72, 96, 100 ELLER 120Hz. Dvs den behöver inte visa 24Hz signalen rätt.

Postad 01 November 2007 - 11:59

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

• 2791 inlägg
  • 0

Den diagonala visningsytan är ju 10 cm mindre på X20 än på XL2!!!! Felskrivning, eller??? ;)

Eller??? Ingen som vill dementera?

10 cm = 4 tum = trolig felskrivning.

Postad 03 November 2007 - 15:48

staeff
  • staeff
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Pnorth6: hur har det gått med din beställning? Fått någon bekräftelse osv? Någon som hört talas om något officiellt releasedatum för denna teve i sverige?

Postad 04 November 2007 - 17:41

Dave R
  • Dave R
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Lade till 52"-varianten, är det verkligen värt 9000kr för de där extra 5" upp till 52"...?

Postad 04 November 2007 - 18:17

TheRoggan
  • TheRoggan
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0

Lade till 52"-varianten, är det verkligen värt 9000kr för de där extra 5" upp till 52"...?

Näe för 5" hade det inte varit värt det, men för 6" så är det lätt det! :-)

Skämt o sido så upplevs 52" ganska mycket större än 46:an. Sen om det är värt 9 lakan beror nog på hur djup plånbok man har eller hur desperat man är efter att ha "det värsta" inom rimliga grännser (som i mitt fall)

/Roger

Postad 04 November 2007 - 18:44

staeff
  • staeff
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Fast för min del så känns det som nio tusen anledningar till att tycka att 46" är både fint och lagom! :)

Alla som beställer/beställt/ska beställa, hur går det?

Postad 04 November 2007 - 19:48

Unregistered1b7717ae
  • Unregistered1b7717ae
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0
Försening från sharp UK. Beräknad leverans till krishav 10-14 nov. Sedan ett par dagar för frakten hit... Längtar!
Klart man ska köpa 52", det är det värt...

Postad 05 November 2007 - 00:40

PNorth6
  • PNorth6
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0

Försening från sharp UK. Beräknad leverans till krishav 10-14 nov. Sedan ett par dagar för frakten hit... Längtar!

Antar att du menar enbart 52 tummaren? Jag har iaf fått besked att teven är skickad och ska nå mig på måndag. Själv räknar jag med senast onsdag.

Någon som beställt från Krishav o vet om man får hemleverans eller om man måste hämta ut teven? Antar att de ringer först? Får se om man hör något idag.

Redigerat av PNorth6, 05 November 2007 - 09:51.

Postad 05 November 2007 - 09:55

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0
Kul att någon får sin XL2 denna vecka, då får vi se ...

Postad 05 November 2007 - 10:22

Haddirajan
  • Haddirajan
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0
XL2 är inne för godkännande av Boxer.
Hittils har tre st apparater tagit sig igenom Boxertester. För två veckor sedan hade inte Sharp en enda godkänd tv, men nu börjar de ramla in.

http://www.boxer.se/...r...scart=&typ=

Postad 05 November 2007 - 11:13

Dave R
  • Dave R
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

Hittils har tre st apparater tagit sig igenom Boxertester. För två veckor sedan hade inte Sharp en enda godkänd tv, men nu börjar de ramla in.

Vad betyder det att den är godkänd egentligen?

Är det förresten något som skiljer mellan den svenska versionen och den som säljs i England? Tänker främst på den inbyggda digitaltvmottagaren. Bor i lägenhet i dagsläget så har ingen koll på detta med digitalboxar.

Redigerat av Dave R, 05 November 2007 - 11:28.

Postad 05 November 2007 - 12:01

Haddirajan
  • Haddirajan
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0
Om den är godkänd av Boxer så får Sharp i detta fallet nyttja "boxernätet" till att skicka ut uppdateringar. Sen om nätet kan skilja på en importerad eller ej vet jag inte, men jag skulle tippa på inte.
Man slipper alltså att skicka in uppdateringar via usbminne.
Flera fördelar någon?

Postad 05 November 2007 - 12:18

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

• 2791 inlägg
  • 0
En fördel med boxergodkännande är att man säkrare vet att tv:n klarar av att hantera de svenska dttv-signalerna på ett bra sätt. Mellan olika länder kan ex metadata-info skilja sig åt och en tv kan vara olika bra på att hantera dessa, trots att såväl tv:n som Teracom/Boxer håller sig till dvb-standarder. I standard-specarna finns det nämligen lite möjligheter till variationer och trots att såväl Teracom som tv-tillverkaren håller sig inom specarna så kanske det inte lirar 100-procentigt.

Ett boxergodkännande innebär också att man vet att tuners etc inte är av vilken skräpkvalitet som helst (därmed inte sagt att det behöver vara toppkvalitet heller).

Postad 05 November 2007 - 21:24

Unregistered1b7717ae
  • Unregistered1b7717ae
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0

Antar att du menar enbart 52 tummaren? Jag har iaf fått besked att teven är skickad och ska nå mig på måndag. Själv räknar jag med senast onsdag.

Någon som beställt från Krishav o vet om man får hemleverans eller om man måste hämta ut teven? Antar att de ringer först? Får se om man hör något idag.

Jepp menade endast 52", blev erbjuden att ta en 46" om jag inte vill vänta som de kunde skicka samma dag... Men den som väntar på något gott!
Tror min TV är påväg från Japan i skrivande stund, sedan till sharp UK sedan till krihav och sedan till mig i sverige. Lååång resa det!!

Postad 05 November 2007 - 23:10

h_berg
  • h_berg
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Vad betyder det att den är godkänd egentligen?

Är det förresten något som skiljer mellan den svenska versionen och den som säljs i England? Tänker främst på den inbyggda digitaltvmottagaren. Bor i lägenhet i dagsläget så har ingen koll på detta med digitalboxar.

Var det XL2 som var godkänd?
Länken visar helt andra sharp apparater...men det är ju en början...då vet de vad som krävs <_<

Börjar bli tid att släppa dessa apparater nu.....om de vill sälja dem innan nästa modell kommer :wub:

Postad 06 November 2007 - 00:45

toler
  • toler
  • Veteran

• 1548 inlägg
  • 0
I 52" får du c:a fjärdedel mer skrämyta. 52" säljs mycket mindre än 46" och de som köper 52" är oftast rikare folk som kan betala det överpriset som finns, trots att 52" kostar mer att tillverka och transportera. Det är med 52" som du får någon hembiokänsla.

Den modeller WD1S som godkänts är gammal skåpmat.
Läs mina inlägg om vad det innebär med Boxergodkänd. Bifogar bild som försvann.

En boxergodkänd TV klarar all textning, kan ta emot uppdateringar.
Troligen är det en skillnad i hårdvaran - eftersom det tar sån tid att få den boxergodkänd - sharp håller väl på att tillverka S-modellen nu - bara för oss 9miljoner. Därmed kan inte E-modellen FW-uppdateras till S-status, den får inget av Boxer. Den kommer kanske även funka lite sämre själva mottagningen av signal. Men skillnaden är nog försumbar (har använt en XD1 som funka fint fritt i tunern).

Bifogad fil(er)

Redigerat av toler, 06 November 2007 - 00:48.

Postad 06 November 2007 - 09:31

PNorth6
  • PNorth6
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Hejsan! Idag kommer teven. Någon som har en länk eller tips till kalibrering av XL2:an? Det kanske funkar med XD1:ans bildinställningar?

Ska springa iväg o köpa ett ps3 idag med. Vi får hoppas teven är hel.

Postad 06 November 2007 - 11:29

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0

Hejsan! Idag kommer teven. Någon som har en länk eller tips till kalibrering av XL2:an? Det kanske funkar med XD1:ans bildinställningar?

Har inte sett något kalibreringstips, men kanske bäst att kalibrera själv med t.ex. DVE så blir det enligt dina förhållanden.

Postad 06 November 2007 - 11:48

staeff
  • staeff
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Den där teven och ett ps3.. Kommer vi någonsin att återse dig här på forumet? :)

Väntar i alla fall med spänning på din recension!

Postad 06 November 2007 - 13:24

Dave R
  • Dave R
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

En boxergodkänd TV klarar all textning, kan ta emot uppdateringar.
Troligen är det en skillnad i hårdvaran - eftersom det tar sån tid att få den boxergodkänd - sharp håller väl på att tillverka S-modellen nu - bara för oss 9miljoner.

Det där låter å ena sidan väldigt osannolikt, å andra sidan troligt. Vore intressant att få någon slags bekräftelse eller dementi på detta från Sharp. Det förklarar isf det väldigt höga priset jämfört med omvärlden, det kommer ju bara säljas ett fåtal exemplar av denna tv i Sverige. Man kan importera denna tv (52") från England för strax över 23k och här kostar den iaf 32k. Så frågan om det är värt 9k för en inbyggd boxergodkänd digitalmottagare? Vad kostar en motsvarande extern mottagare?

Redigerat av Dave R, 06 November 2007 - 13:24.

Postad 06 November 2007 - 23:15

PNorth6
  • PNorth6
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Nu har jag pillat lite med nya XL2 och även nya PS3 några timmar. Kan inte riktigt bedöma teven ännu då jag bara testad dvd film o inte fått till inställnignarna riktigt. Ska skaffa några BR filmer till helgen o fixa lite mer med kalibreringen. Vore shcysst om nån har nån länk till bildinställningar att ge. Det ser än så länge helt okej ut dock med vanlig dvd, ej uppskalat. Det enda jag inte lyckats få in än är vanlig tv. Det kanske inte funkar med digitala signaler om man bor i ett privatägt hyreshus? Ska se om det går o söka analoga kanaler.

Kan bara säga att även om jag importera teven från England så funkar svenska menyer på teven och jag fick även med svensk bruksanvisning. Har inte sett någon störande banding ännu. Återkommer med mer info..

Postad 07 November 2007 - 09:33

Claes.j
  • Claes.j
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Återkommer med mer info..

gör gärna det....

Går själv o funderar på denna, men man vill ju höra lite åsikter innan man törs beställa om man nu inte orkar vänta på en sverige leverans.

vore riktigt kul om du kunde posta några screenshots på den.

Mvh Claes

Postad 07 November 2007 - 18:57

Dave R
  • Dave R
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

Nu har jag pillat lite med nya XL2 och även nya PS3 några timmar. Kan inte riktigt bedöma teven ännu då jag bara testad dvd film o inte fått till inställnignarna riktigt. Ska skaffa några BR filmer till helgen o fixa lite mer med kalibreringen. Vore shcysst om nån har nån länk till bildinställningar att ge. Det ser än så länge helt okej ut dock med vanlig dvd, ej uppskalat. Det enda jag inte lyckats få in än är vanlig tv. Det kanske inte funkar med digitala signaler om man bor i ett privatägt hyreshus? Ska se om det går o söka analoga kanaler.

Kan bara säga att även om jag importera teven från England så funkar svenska menyer på teven och jag fick även med svensk bruksanvisning. Har inte sett någon störande banding ännu. Återkommer med mer info..

Just den digitala mottagaren är ju högintressant om/hur den fungerar i Sverige på en tv importerad från UK. Väldigt tacksam för mer info, har fingret på beställningsknappen.

Någon som vet vad det är för typ av paneler i 52"-modellen förresten? S-IPS eller VA eller vad?

Redigerat av Dave R, 07 November 2007 - 18:57.

Postad 07 November 2007 - 19:32

Haddirajan
  • Haddirajan
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0
Idag har tre nya apparater blivit godkända hos Boxer, men en modellbetckning som jag inte känner igen, ex LC42RD2S? Mera nytt på ingång från Sharp eller skrivfel?

Postad 07 November 2007 - 21:08

snaljapen
  • snaljapen
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
RD2S presenteras i sharps katalog för 2007,
42RD2S har tydligen 100hz men bara 1500:1 i kontrast & 6 500:1 dynamisk.

Märkligt att den får ett boxergodkännande nu?
Kanske är det någon de tänker kränga i jul med argument 100hz och inbyggd DVB-T ?

Jag har svårt tro att den kan konkurrera annat än i pris!

Postad 08 November 2007 - 17:24

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0

Nå hur går det? :)

Postad 09 November 2007 - 00:49

naaman
  • naaman
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Går o väntar på ett riktigt test av XL2an..
Stå just idag mellan Philips 42PFL9632D eller Sharps 42XL2...
Dom ligger i samma prisklass. Verkar ha liknade spec. Hur ska man kunna välja!?

Postad 09 November 2007 - 10:30

Unregistered1b7717ae
  • Unregistered1b7717ae
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0
någon ycklig ägare som kan uttala sig om banding?

Postad 09 November 2007 - 10:33

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0
På utländska forum har man ännu inte sett banding :) eller hört buzzning :D

Postad 09 November 2007 - 11:11

snaljapen
  • snaljapen
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Fråga återstår om mans ka köpa en XL2E eller en D3000?

D3000 är flera tusen billigare i dagens läge om jag inte såg fel, de som köpt D3000 verkar ju helt nöjda med!?

Det finns väl ingen som sett eller provat båda två som kan ge något svar?

Postad 09 November 2007 - 18:03

Icewall
  • Icewall
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Fråga återstår om mans ka köpa en XL2E eller en D3000?

D3000 är flera tusen billigare i dagens läge om jag inte såg fel, de som köpt D3000 verkar ju helt nöjda med!?

Det finns väl ingen som sett eller provat båda två som kan ge något svar?

Jag köpte en D3000 iofs 32", men min far funderar poå att köpa xl2e 10" större. Om du orkar vänta några veckor kan du få ett bra svar:)

Postad 09 November 2007 - 19:06

Det rockar
  • Det rockar
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Hejsan

Vill fågon vara vänlig att posta moninfo för TV:n. Jag vill se om den klarar 24p.

Tack på förhand!

Postad 09 November 2007 - 20:28

devils
  • devils
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Kan nån vänlig själ hjälpa mig.

Jag skall till 99,99999% köpa mig en 52" XL2E, men innan jag köper en så skall jag fixa till vardagsrummet.
Jag skall kunna fixa till väggar mm, skall bla förstärka upp väggen där TV skall monteras , så jag behöver veta vilken typ av väggfäste man skall använda till denna TV.

Om man tittar på Specarna på prisjakt.se så står det Vesa 200x200 och 400x400.

/devils aka Jocke W

Redigerat av devils, 09 November 2007 - 21:06.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.