Philips 42PFL9632D
329 svar till detta ämne
Postad 07 januari 2008 - 18:08
EdBaker
-
EdBaker
-
Användare
-
-
163 inlägg
Undrar om EPG:n, hur långta kan ni se framåt..jag kan bara se nuvarande och nästa program.(fria kanaler och antenn) ska man inte kunna se typ 7-8 dagar fram? någon som vet...?
Jag ser bara aktuellt och nästa program för visad kanal. Ingen 8 dagars EPG som manualen antyder. Jag har 42PFL9632D.
Postad 07 januari 2008 - 18:41
burnis
-
burnis
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Undrar om EPG:n, hur långta kan ni se framåt..jag kan bara se nuvarande och nästa program.(fria kanaler och antenn) ska man inte kunna se typ 7-8 dagar fram? någon som vet...?
Jag ser bara aktuellt och nästa program för visad kanal. Ingen 8 dagars EPG som manualen antyder.
Jag har 42PFL9632D.
ok, samma som jag då...farsan har en samsung m87 han kan se alla program i en tvådagars EPG. de e ju trist att de inte är så på denna annars fina tv. undrar åxå varför de är så?
Postad 07 januari 2008 - 23:16
No1Hitman
-
No1Hitman
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Jag tänkte köpa en Samsung F86 men tvekade då en konsument klagat över vita flimmrande streck då han körde 1080p24. Jag surfade runt lite och fastnade för 42PFL9732D, men efter att ha läst att den också hade/har? dessa problem fick jag kalla fötter. Efter att ha läst hela denna tråd så undrar jag nu om jag har förståt rätt med att dessa problem nu är ur världen med rätt inställning på hdmi portarna samt ny firmware? Jag undrar också vilken USB version den har? ps. jag har ännu inte plöjt igenom någon F86 tråd för någon lösning på samsungs problem.
Postad 08 januari 2008 - 08:27
EdBaker
-
EdBaker
-
Användare
-
-
163 inlägg
Jag ser bara aktuellt och nästa program för visad kanal. Ingen 8 dagars EPG som manualen antyder.
Jag har 42PFL9632D.
ok, samma som jag då...farsan har en samsung m87 han kan se alla program i en tvådagars EPG. de e ju trist att de inte är så på denna annars fina tv. undrar åxå varför de är så?
Jag har en annan Philips (LCD med inbyggd DVB-T) som har ett par år på nacken. Den EPGn är inte mycket bättre... Det verkar inte vara en prioriterad funktion hos Philips.
Postad 10 januari 2008 - 01:03
Buckner
-
Buckner
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Jag tänkte köpa en Samsung F86 men tvekade då en konsument klagat över vita flimmrande streck då han körde 1080p24. Jag surfade runt lite och fastnade för 42PFL9732D, men efter att ha läst att den också hade/har? dessa problem fick jag kalla fötter. Efter att ha läst hela denna tråd så undrar jag nu om jag har förståt rätt med att dessa problem nu är ur världen med rätt inställning på hdmi portarna samt ny firmware? Jag undrar också vilken USB version den har? ps. jag har ännu inte plöjt igenom någon F86 tråd för någon lösning på samsungs problem.
Har samma funderingar, är väldigt sugen på denna tv men efter att ha läst om diverse problem känns den inte riktigt lika klockren som jag först trodde. Kan någon med senaste firmware på 42PFL9732D berätta lite mer?
Postad 11 januari 2008 - 16:13
Dancen
-
Dancen
-
Rookie
-
3 inlägg
fick hem min 42pfl9632 idag och jag undrar vilken den senaste firmware version är den programvara jag kör på nu är Q581E-0.64.14.11 med release datum 29/10/2007, ska man upgradera för bästa prestand har jag den senaste? upplever dvd tittande med Philips hts9800W som ganska dålig bild.
Vid det här laget förstår ni säkert att jag är ganska så grön på tv-apparater så någon trevlig själ får gärna förklara vad som ska göras för att få ut det mesta från tvn, ska också nämnas att jag har laptop som jag har inkopplad till tv via HDMI
/Danne
Postad 13 januari 2008 - 01:27
Bumpa Berra
-
Bumpa Berra
-
Användare
-
-
144 inlägg
fick hem min 42pfl9632 idag och jag undrar vilken den senaste firmware version är den programvara jag kör på nu är Q581E-0.64.14.11 med release datum 29/10/2007, ska man upgradera för bästa prestand har jag den senaste? upplever dvd tittande med Philips hts9800W som ganska dålig bild.
Vid det här laget förstår ni säkert att jag är ganska så grön på tv-apparater så någon trevlig själ får gärna förklara vad som ska göras för att få ut det mesta från tvn, ska också nämnas att jag har laptop som jag har inkopplad till tv via HDMI
/Danne
Hej! O grattis! Senaste version är Version: 000.064.014.014 Länk: http://www.p4c.phili...t=Link_Software
Postad 13 januari 2008 - 19:51
Soviac
-
Soviac
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
funderar på öppna penningpungen för en 9732 snart, men Ni som har den - kan någon av er säga hur USB-porten fungerar?
- Går det koppla in extern HD och se film på den?
> om ja - vilka filmformat stöds?
> om nej - vad kan man köra egentligen via USB-porten?
Sen hörde jag att ni sa att det fanns kortläsare, varit i butik o kollat på 9732:an men inte har jag märkt någon sådant på han, vars sitter den?
tack på förhand.
Postad 13 januari 2008 - 20:43
jolllebollle
-
jolllebollle
-
Rookie
-
8 inlägg
jag får inte min inbyggdadigitala mottagare att hitta digitalt sända kanaler, men går jag in på CA modulens meny hittar den iaf att jag har tele2 vision.. någon som vet om jag måste aktivera ngt och i så fall hur?
en annan fråga.. jag har valt att avaktivera HD natural motion, och nu är plötsligt menyn för 100hz crystal clear gråmarkerad så jag varken kan välja till eller från.. är det automatiskt 100hz påslaget då?
edit: var i kontakt med philips, den kunde bara ta in boxers sändningar digitalt, 100hz aktiverat automatiskt. bra o ch snabb support från philips
Redigerat av jolllebollle, 15 januari 2008 - 00:09.
Postad 13 januari 2008 - 21:47
Bumpa Berra
-
Bumpa Berra
-
Användare
-
-
144 inlägg
funderar på öppna penningpungen för en 9732 snart, men Ni som har den - kan någon av er säga hur USB-porten fungerar? - Går det koppla in extern HD och se film på den? > om ja - vilka filmformat stöds? > om nej - vad kan man köra egentligen via USB-porten?
Sen hörde jag att ni sa att det fanns kortläsare, varit i butik o kollat på 9732:an men inte har jag märkt någon sådant på han, vars sitter den? 
tack på förhand.
Hej! Via USB kan du läsa de flesta usb-minnen är dock ganska säker att den inte kan vara USB-host dvs inte driva t.ex. en 2.5 USB-HD. Filer som stödjs är JPEG, LPCM och vissa bildspels filer ( .alb) samt MP3.
Postad 14 januari 2008 - 11:26
Soviac
-
Soviac
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Hej! Via USB kan du läsa de flesta usb-minnen är dock ganska säker att den inte kan vara USB-host dvs inte driva t.ex. en 2.5 USB-HD. Filer som stödjs är JPEG, LPCM och vissa bildspels filer ( .alb) samt MP3.
Tack för svar.  Jag hade isådana fall tänkt ha en 3.5" HDD m. extern strömkälla ofc. Men som sagt, synd att de inte planterade in fler stöd för fler fil-format.  Skulle varit toppen.
Postad 14 januari 2008 - 14:16
pakarlss
-
pakarlss
-
Forumräv
-
-
893 inlägg
funderar på öppna penningpungen för en 9732 snart, men Ni som har den - kan någon av er säga hur USB-porten fungerar? - Går det koppla in extern HD och se film på den? > om ja - vilka filmformat stöds? > om nej - vad kan man köra egentligen via USB-porten?
tack på förhand.
TVn är helt klart en USB host. USB-sticks och USB-HD är alla slavar, så en 2.5" USB-HD ska funka utan problem. Det går i alla fall finfint med min gamla 42PF7621D.
Postad 16 januari 2008 - 22:48
Bumpa Berra
-
Bumpa Berra
-
Användare
-
-
144 inlägg
tack på förhand.
TVn är helt klart en USB host. USB-sticks och USB-HD är alla slavar, så en 2.5" USB-HD ska funka utan problem. Det går i alla fall finfint med min gamla 42PF7621D.
Då provar jag det imorgon. Återkommer. Provat nu idag: Min Seagate 40GB med NTFS fungerar ej. Tror inte TV:n klarar NTFS då det ej är ett fritt format. Orkar inte trixa om disken till FAT32 då jag vill kunna ha stora filer på den. Men Det skulle nog funka då.. Ny mjukis har dessutom kommit, tänk om man visste vad som är ändrat ;-) Version: 000.064.014.015
Redigerat av Bumpa Berra, 17 januari 2008 - 18:17.
Postad 19 januari 2008 - 09:16
makaz
-
makaz
-
Rookie
-
3 inlägg
Hej
Angående LAG (ursäkta en okunnig). Som jag förstår det så är problemet när man kör en extern bildkälla (dator eller DVD) och från denna går med ljudet till en extern förstärkare. Ljudet kommmer ligga före bilden. Hur är det med ljudet i TVn kommer om jag inte går extern är det även här LAG??? Om det inte är sån att jag får LAG i TVljudet hur är det om jag går från extern enhet till tv med både ljud och bild och sedan från tv med ljud från den externa ljud utgång som finns på TVn till extern förstärkare kommmer jag då ha kvar LAGGet?? (Om än lite sämre ljud)
Tacksam för svar så man vet vad man skall köpa.
///Martin K
Postad 19 januari 2008 - 15:03
Bumpa Berra
-
Bumpa Berra
-
Användare
-
-
144 inlägg
Hej
Angående LAG (ursäkta en okunnig). Som jag förstår det så är problemet när man kör en extern bildkälla (dator eller DVD) och från denna går med ljudet till en extern förstärkare. Ljudet kommmer ligga före bilden. Hur är det med ljudet i TVn kommer om jag inte går extern är det även här LAG??? Om det inte är sån att jag får LAG i TVljudet hur är det om jag går från extern enhet till tv med både ljud och bild och sedan från tv med ljud från den externa ljud utgång som finns på TVn till extern förstärkare kommmer jag då ha kvar LAGGet?? (Om än lite sämre ljud)
Tacksam för svar så man vet vad man skall köpa.
///Martin K
Hej Martin! Jag svarade i den andra tråden som du ställde samma fråga i
Postad 21 januari 2008 - 16:47
Ödlan
-
Ödlan
-
Användare
-
-
146 inlägg
... Provat nu idag: Min Seagate 40GB med NTFS fungerar ej. Tror inte TV:n klarar NTFS då det ej är ett fritt format. Orkar inte trixa om disken till FAT32 då jag vill kunna ha stora filer på den. Men Det skulle nog funka då.. ...
Stämmer Berra,. Du måste nog formatera om disken till FAT32 om TV'n ska begripa nå't. Men va fasen 40 GB har du väl ledigt i PC'n? Eller ?
Postad 21 januari 2008 - 21:04
Bumpa Berra
-
Bumpa Berra
-
Användare
-
-
144 inlägg
... Provat nu idag: Min Seagate 40GB med NTFS fungerar ej. Tror inte TV:n klarar NTFS då det ej är ett fritt format. Orkar inte trixa om disken till FAT32 då jag vill kunna ha stora filer på den. Men Det skulle nog funka då.. ...
Stämmer Berra,. Du måste nog formatera om disken till FAT32 om TV'n ska begripa nå't. Men va fasen 40 GB har du väl ledigt i PC'n? Eller ?
Jo då det finns utrymme där. men om jag kör FAT32 på disken kan jag ju inte ha stora imagear på den :-)
Postad 24 januari 2008 - 22:08
TPS
-
TPS
-
Lärjunge
-
-
429 inlägg
Jo då det finns utrymme där. men om jag kör FAT32 på disken kan jag ju inte ha stora imagear på den :-)
Dessvärre är jag ganska säker att den inte fungerar även om det vore så att du körde FAT32. Förr hade Philips som så att man kunde streama filmer via USB-enheten på TVn men inför nya 9-serien som släpptes så valde man att ta bort den funktionen. Är dock osäker hur det blir om man lägger in en film på te.x. ett SD-kort och kör in i kortläsaren på 9732an? Någon som har den tvn och kan testa det?
Postad 25 januari 2008 - 12:14
Ödlan
-
Ödlan
-
Användare
-
-
146 inlägg
Dessvärre är jag ganska säker att den inte fungerar även om det vore så att du körde FAT32. Förr hade Philips som så att man kunde streama filmer via USB-enheten på TVn men inför nya 9-serien som släpptes så valde man att ta bort den funktionen.
Är dock osäker hur det blir om man lägger in en film på te.x. ett SD-kort och kör in i kortläsaren på 9732an? Någon som har den tvn och kan testa det?
OK! Men... vad har dom tänkt att USB-porten ska användas till då (förutom FW-uppdateringar alltså)???  Jovisst bildvisning men vaf-n en TV ska ju visa rörliga bilder först & främst
Redigerat av Ödlan, 25 januari 2008 - 12:17.
Postad 26 januari 2008 - 09:35
TPS
-
TPS
-
Lärjunge
-
-
429 inlägg
Dessvärre är jag ganska säker att den inte fungerar även om det vore så att du körde FAT32. Förr hade Philips som så att man kunde streama filmer via USB-enheten på TVn men inför nya 9-serien som släpptes så valde man att ta bort den funktionen.
Är dock osäker hur det blir om man lägger in en film på te.x. ett SD-kort och kör in i kortläsaren på 9732an? Någon som har den tvn och kan testa det?
OK! Men... vad har dom tänkt att USB-porten ska användas till då (förutom FW-uppdateringar alltså)???  Jovisst bildvisning men vaf-n en TV ska ju visa rörliga bilder först & främst
Som du själv säger, bildvisning är ungefär det den fungerar till. Men jag vet att det på något vis går att få upp rörlig bild på TVn via USB-enheten. Det hela efter att ha sätt Philips köra demo på ambilight. Ni har säkert sätt denna slinga rulla på någon philips-tv förut. Är massa flaggor och liknade som rör sig.... Den slingan körs via USB-enheten direkt in i TVN. Men går du in i menyn när du har en USB inkopplad så hittar den inget alls. Så troligen har det något med kodning och liknade att göra.... Men dessvärre kan jag tro att det börjar bli dags för oss att summera att USB-enheten på 9632 är användbar för familjefarsan som visar semesterbilderna!
Postad 26 januari 2008 - 18:03
Bumpa Berra
-
Bumpa Berra
-
Användare
-
-
144 inlägg
Som du själv säger, bildvisning är ungefär det den fungerar till. Men jag vet att det på något vis går att få upp rörlig bild på TVn via USB-enheten. Det hela efter att ha sätt Philips köra demo på ambilight. Ni har säkert sätt denna slinga rulla på någon philips-tv förut. Är massa flaggor och liknade som rör sig....
Den slingan körs via USB-enheten direkt in i TVN. Men går du in i menyn när du har en USB inkopplad så hittar den inget alls. Så troligen har det något med kodning och liknade att göra.... Men dessvärre kan jag tro att det börjar bli dags för oss att summera att USB-enheten på 9632 är användbar för familjefarsan som visar semesterbilderna!
Nja....det finns en demoslinga intergrerad i tvn. Har inte hört något om att man skulle kunna köra annat än bild o musik från usb och då menar jag stillbild. Tyvärr men jag kör det ju från HTPCn :-)
Postad 27 januari 2008 - 04:14
danove
-
danove
-
Rookie
-
2 inlägg
Jag har just bytt upp min gamla tjockTV (Philips32PW9527-12)
till en 42PFL9632D/10 från OnOff.
Vi har Comhem i fastigheten och vanliga tv-kanalerna ser förfärliga ut på nya TVn.
Enstaka filmer och en del andra bildsekvenser (från filmat material, tror jag) kan se acceptabla ut -
om jag står ut med att alla mörkare bildpartier återges som helsvart, utan vare sig nyanser och detaljer.
Men detta är undantag.
Det som utmärker den här TVn är att den har flera skuggbilder bredvid varandra
och pixlarna flimmrar över hela ytan som ser grynig och oskarp ut.
I direktsändning från svt går det tex inte att urskilja anletsdragen på personer ca 6m bort i bild
(detta med senaste updateringen!)
I OnOff-butiken fanns inga av dessa problem på demoexet.
Filmer från DVD-spelare ser bra ut - lika bra som i min gamla Philips, vilken faktiskt har perfekt bild på alla kanaler.
Min nya 9632 har alltså en bild som i stort sett är oanvändbar till annat än hemmabio och TV-spel.
Postad 27 januari 2008 - 04:27
Unregistered1115
-
Unregistered1115
-
Användare
-
-
183 inlägg
Jag har just bytt upp min gamla tjockTV (Philips32PW9527-12) till en 42PFL9632D/10 från OnOff.
Vi har Comhem i fastigheten och vanliga tv-kanalerna ser förfärliga ut på nya TVn. Enstaka filmer och en del andra bildsekvenser (från filmat material, tror jag) kan se acceptabla ut - om jag står ut med att alla mörkare bildpartier återges som helsvart, utan vare sig nyanser och detaljer. Men detta är undantag. Det som utmärker den här TVn är att den har flera skuggbilder bredvid varandra och pixlarna flimmrar över hela ytan som ser grynig och oskarp ut. I direktsändning från svt går det tex inte att urskilja anletsdragen på personer ca 6m bort i bild (detta med senaste updateringen!)
I OnOff-butiken fanns inga av dessa problem på demoexet.
Filmer från DVD-spelare ser bra ut - lika bra som i min gamla Philips, vilken faktiskt har perfekt bild på alla kanaler.
Min nya 9632 har alltså en bild som i stort sett är oanvändbar till annat än hemmabio och TV-spel.
suck, detta är ju så tråkigt. Detta borde ju säljaren ha upplyst dig om i butiken. Antagligen så demades tvn i butiken med digital-tv altenativt HDTV eller en HD-generator. För att du ska få acceptabel bild på en full HD LCD-skärm krävs minst Digital TV. Antar att du kör på com hems skräp analoga signal? Då blir det inte bättre bild på tv-sändningar än som du skrivit här. Det är alltså inte fel på tvn utan på den signal du använder. Finns egentligen bara 2 alternativ, lämna tillbaka tvn och köp en lågupplöst plasmaskärm, på den kan skräp com hem se acceptabel ut men inte perfekt, alternativt skaffa digital-tv.
Postad 27 januari 2008 - 11:49
Bumpa Berra
-
Bumpa Berra
-
Användare
-
-
144 inlägg
COMHEM är skurken i detta drama. Hos mig är bilden KANON via boxer :-)
Postad 27 januari 2008 - 12:38
pakarlss
-
pakarlss
-
Forumräv
-
-
893 inlägg
Nja, man ska väl inte beskylla Comhem för allt  . Snarare är det som sagt så att skillnaden mellan analog och digital mottagning upplevs mycket tydligare på en stor skärm.
Digital-TV från Comhem eller Boxer borde inte ha någon större betydelse.
Postad 27 januari 2008 - 13:16
TPS
-
TPS
-
Lärjunge
-
-
429 inlägg
Som du själv säger, bildvisning är ungefär det den fungerar till. Men jag vet att det på något vis går att få upp rörlig bild på TVn via USB-enheten. Det hela efter att ha sätt Philips köra demo på ambilight. Ni har säkert sätt denna slinga rulla på någon philips-tv förut. Är massa flaggor och liknade som rör sig....
Den slingan körs via USB-enheten direkt in i TVN. Men går du in i menyn när du har en USB inkopplad så hittar den inget alls. Så troligen har det något med kodning och liknade att göra.... Men dessvärre kan jag tro att det börjar bli dags för oss att summera att USB-enheten på 9632 är användbar för familjefarsan som visar semesterbilderna!
Nja....det finns en demoslinga intergrerad i tvn. Har inte hört något om att man skulle kunna köra annat än bild o musik från usb och då menar jag stillbild. Tyvärr men jag kör det ju från HTPCn :-)
Jorå, det är fullt möjligt att få ut rörligbild med ljud på TVn via USB-enheten. Testade idag med USB-stickan jag fått från Philips och det rullar på jätte bra. Nja, man ska väl inte beskylla Comhem för allt . Snarare är det som sagt så att skillnaden mellan analog och digital mottagning upplevs mycket tydligare på en stor skärm. Digital-TV från Comhem eller Boxer borde inte ha någon större betydelse.
Jo, i detta fall så ska vi nog skylla på COMHEM. Deras analoga är under all kritik...
Postad 27 januari 2008 - 13:30
pakarlss
-
pakarlss
-
Forumräv
-
-
893 inlägg
Inte för att jag på något sätt vill stödja Comhem (har haft en del dåliga erfarenheter med dom), men den analoga signalstyrkan är beroende av fastighetens nät. Har man dålig signalstyrka så ska man felanmäla det hos Comhem.
Men som tidigare sagts, digital-tv ger ett klart lyft på större skärmar.
Postad 27 januari 2008 - 13:41
TPS
-
TPS
-
Lärjunge
-
-
429 inlägg
Inte för att jag på något sätt vill stödja Comhem (har haft en del dåliga erfarenheter med dom), men den analoga signalstyrkan är beroende av fastighetens nät. Har man dålig signalstyrka så ska man felanmäla det hos Comhem. Men som tidigare sagts, digital-tv ger ett klart lyft på större skärmar.
Oavsett om det är så att man bor i en lägenhet med otroligt bra fastighetsnät så kommer du aldrig få en bra bild med analog signal. Spelar ingen roll att signalstyrkan är helt 100%, så länge det är analogt så blir de inte bra.
Postad 27 januari 2008 - 13:45
pakarlss
-
pakarlss
-
Forumräv
-
-
893 inlägg
Bra, då är vi överens om det!
Postad 27 januari 2008 - 13:53
TPS
-
TPS
-
Lärjunge
-
-
429 inlägg
Är det någon som har problem med att TVn knackar och knäpper när man sätter på samt stänger av den? Känner till detta problem hos många andra märken då plasten blir varm. Men aldrig hört talas om att Philips skulle ha det.
Postad 28 januari 2008 - 00:22
danove
-
danove
-
Rookie
-
2 inlägg
 Tack- då var det som jag befarade, den analoga signalen som spökar.
Säljaren nämnde inget om detta i OnOff-butiken - att jag jag måste
betala en extra månadsavgift för att få bild
/
Hannes, jag har inte hört något sådant från min.
/
Postad 28 januari 2008 - 17:27
Bumpa Berra
-
Bumpa Berra
-
Användare
-
-
144 inlägg
Jorå, det är fullt möjligt att få ut rörligbild med ljud på TVn via USB-enheten. Testade idag med USB-stickan jag fått från Philips och det rullar på jätte bra.
Nja, man ska väl inte beskylla Comhem för allt . Snarare är det som sagt så att skillnaden mellan analog och digital mottagning upplevs mycket tydligare på en stor skärm. Digital-TV från Comhem eller Boxer borde inte ha någon större betydelse.
Jo, i detta fall så ska vi nog skylla på COMHEM. Deras analoga är under all kritik...
Vilket bildformat för rörlig bild? Har du sagt A får du säga B ;-)
Postad 28 januari 2008 - 20:57
Ödlan
-
Ödlan
-
Användare
-
-
146 inlägg
... Jorå, det är fullt möjligt att få ut rörligbild med ljud på TVn via USB-enheten. Testade idag med USB-stickan jag fått från Philips och det rullar på jätte bra. ...
OK! Med minnepinne från Philips hmmm, har du testat med någon annan sticka? Vet du hur Philips-pinnen är fomaterad? Och jag är också intresserad av samma sak som Bumpa Berra.
Redigerat av Ödlan, 28 januari 2008 - 20:58.
Postad 28 januari 2008 - 23:35
TPS
-
TPS
-
Lärjunge
-
-
429 inlägg
... Jorå, det är fullt möjligt att få ut rörligbild med ljud på TVn via USB-enheten. Testade idag med USB-stickan jag fått från Philips och det rullar på jätte bra. ...
OK! Med minnepinne från Philips hmmm, har du testat med någon annan sticka? Vet du hur Philips-pinnen är fomaterad?
Och jag är också intresserad av samma sak som Bumpa Berra. 
Det konstiga i det hela är att när jag stoppar in pinnen i TVn och sedan går in i menyn för att se filer i stickan så ligger det ingenting på den. Men jag ska ta reda på hur den är gjord och vad det är för format på den, återkommer imorgon.
Postad 29 januari 2008 - 19:45
TPS
-
TPS
-
Lärjunge
-
-
429 inlägg
Så har jag äntligen tagit reda på vad innehållet på USB-stickan var. En vanlig .mpg-fil. Prova föra över en liten .mpg-fil på en USB-sticka och sedan sätt in den i TVn. Ha TVn på valfri kanal och gör ingenting med kontrollen. TVn letar automatiskt upp .mpg-filen och kör igång den! Lycka till!
Postad 29 januari 2008 - 22:49
Bumpa Berra
-
Bumpa Berra
-
Användare
-
-
144 inlägg
Så har jag äntligen tagit reda på vad innehållet på USB-stickan var. En vanlig .mpg-fil. Prova föra över en liten .mpg-fil på en USB-sticka och sedan sätt in den i TVn. Ha TVn på valfri kanal och gör ingenting med kontrollen. TVn letar automatiskt upp .mpg-filen och kör igång den! Lycka till!
Tack skall testa!!!!
Postad 29 januari 2008 - 23:26
TPS
-
TPS
-
Lärjunge
-
-
429 inlägg
Värt att veta är att stickan är i formaterad till FAT!
Men jag tror ändå inte någon kommer lyckas. Verkar som att det ligger någon kodning bakom det hela. För en liten ruta kommer upp på TVn med texten: "Demostrationsfilm startas..."
Så helt klart är detta en speciallare för Philips. Synd bara att man inte gjorde USB-porten lika bra som den var på föregående 9-serien! 9831 mfl!
Postad 30 januari 2008 - 18:14
Bumpa Berra
-
Bumpa Berra
-
Användare
-
-
144 inlägg
Men jag tror ändå inte någon kommer lyckas. Verkar som att det ligger någon kodning bakom det hela. För en liten ruta kommer upp på TVn med texten: "Demostrationsfilm startas..."
Så helt klart är detta en speciallare för Philips. Synd bara att man inte gjorde USB-porten lika bra som den var på föregående 9-serien! 9831 mfl!
Vore intressant att veta med om den filmen/filen t.ex. storlek....
Postad 30 januari 2008 - 21:13
TPS
-
TPS
-
Lärjunge
-
-
429 inlägg
Så helt klart är detta en speciallare för Philips. Synd bara att man inte gjorde USB-porten lika bra som den var på föregående 9-serien! 9831 mfl! Vore intressant att veta med om den filmen/filen t.ex. storlek....
Den är drygt 100mb stor.. Som sagt, det är någon speciell kodning på den!
Postad 31 januari 2008 - 10:10
Dandersson
-
Dandersson
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Hej. Har läst en del i denna tråd och har själv väldigt starka funderingar, men sen blev jag osäker. Jag är väldigt känslig för storningar i bilden, skimmer, eftersläpningar, otydligheter med mera. Jag läste ett test på 37" och blev lite konfunderad  . Philips har ju en konstig teknik av bildhantering. När det matas en 1080P signal så konverterar dom den till 1080i för att sen konvertera tillbaka till 1080P. Sending a 1920x1080 progressive signal from my HTPC to the 37PFL9632D confirmed my suspicions (I made sure [Picture Format] was "Unscaled"). In any non-[PC] modes, when the desktop was static everything looked fine and dandy, but once I moved my mouse cursor the originally-crisp alphabets started flickering/ shimmering. Engaging [PC] mode would extinguish the flicker (or line twitter in deinterlacing terms). "Remembering what I wrote earlier about [PC] being the only mode that successfully converts video-based 1080i to 1080p without any loss in resolution, this is more evidence that the 37PFL9632D actually converts 1080p source signal to 1080i before reconstructing it (erroneously most of the time) to 1080p."Testsida: http://www.hdtvtest....lips-37PFL9632DDetta skulle medföra att om man är en riktig filmnörd så lär man upptäcka problem och jag som är känslig lär väl göra det. Är det någon här som märkt av problem med telecine judder, deinterlacing/ interpolation artifacts? Är inne på 42" eller 46". I värsta fall lutar det mod Sonys 46X3500. Mvh Daniel
Redigerat av Dandersson, 31 januari 2008 - 10:11.
Postad 31 januari 2008 - 10:24
snowstorm
-
snowstorm
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
Så helt klart är detta en speciallare för Philips. Synd bara att man inte gjorde USB-porten lika bra som den var på föregående 9-serien! 9831 mfl! Vore intressant att veta med om den filmen/filen t.ex. storlek....
Tveksamt om man lägger ner på att implementera sådant som inte ger något kundvärde, men vad vet jag? Vad sägs om att TVn bara spelar filer med just precis detta filnamnet som din fil har? Eller bara från USB-minnen med det volymettiketten minnet har?
Postad 31 januari 2008 - 18:02
Bumpa Berra
-
Bumpa Berra
-
Användare
-
-
144 inlägg
Tveksamt om man lägger ner på att implementera sådant som inte ger något kundvärde, men vad vet jag? Vad sägs om att TVn bara spelar filer med just precis detta filnamnet som din fil har? Eller bara från USB-minnen med det volymettiketten minnet har?
Kul!! Då vill vi veta exakt filnamn samt volymnamn på minnet....tack!
Postad 31 januari 2008 - 20:53
Ödlan
-
Ödlan
-
Användare
-
-
146 inlägg
Med risk för att verka tjatig Är du säker på att det inte är FAT-32? Bara FAT är ju egentligen FAT-16 och det skulle vara mycket underligt. Har du hunnit hitta något mer?
Redigerat av Ödlan, 31 januari 2008 - 20:55.
Postad 31 januari 2008 - 21:01
sunekempe
-
sunekempe
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Hej,
någon som vet om den digitala (coax) utgången på TVn skickar vidare alla former av ljudsignaler från HDMI 1,2,3 In eller digital in (coax) ?
- S
Postad 01 februari 2008 - 07:16
EdBaker
-
EdBaker
-
Användare
-
-
163 inlägg
Hej, någon som vet om den digitala (coax) utgången på TVn skickar vidare alla former av ljudsignaler från HDMI 1,2,3 In eller digital in (coax) ?
- S
Det finns ingen separat digitalingång på 9632. All Dolby Digital skickas vidare (synkat med bild = fördröjd) ut på digital ut (coax), dock inte DTS.
Postad 01 februari 2008 - 10:54
sunekempe
-
sunekempe
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Hej, någon som vet om den digitala (coax) utgången på TVn skickar vidare alla former av ljudsignaler från HDMI 1,2,3 In eller digital in (coax) ?
- S
Det finns ingen separat digitalingång på 9632.
All Dolby Digital skickas vidare (synkat med bild = fördröjd) ut på digital ut (coax), dock inte DTS.
Hej, tack för info. Jag läser dock i Svenska bruksanvisningen s. 40 att det finns Digital Audio In (koaxial-cinch-S/PDIF) samt Digital Audio Out (koaxial-cinch-S/PDIF), synkroniseradvisning. Stämmer inte det på den fysiska TVn? Skickas inte DTS vidare okodat så det kan avkodas i en DTS-receiver? Mvh, - S
Postad 01 februari 2008 - 14:23
RoN78
-
RoN78
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Hej
Jag har hämtat ut min 9632 för 2 dagar sedan och ganska snart upptäckte jag att den brummar ganska högt när man lyssnar vid baksidan då TV är igång. Dock är inte det det underligaste för när den är avstängd, både på standby och på TV-knappen så tjuter det om den. det är inte högt men endå. Jag har haft en Sharp XD1 tidigare så jag är kanske lite känslig nu.
Dock när jag läste HDTVtest så hittade jag detta:
Background Noise
My Philips 37PFL9632D review unit exhibited a high-pitched whine from the back of the panel during standby, which became louder two days after I first switched it on from new. This may be specific to my sample, but I could hear the standby whine from 8 feet away when the room is silent, prompting me to unplug the LCD television from the mains when not in use.
During normal viewing the whine never posed any problems, as its loudness decreased significantly whenever the Philips 37PFL9632D was turned on.
NÅGON som också har detta på sin TV, eller har man haft otur igen??
Kan tillägga att jag har 42" och inte uppgraderat programvaran.
Postad 01 februari 2008 - 15:27
sunekempe
-
sunekempe
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Hej,
kan inte påstå att jag hört någon ljud i standby vare sig före eller efter senaste firmware uppgradering.
Jag får iofs nåt störningsljud på vissa DVD-iso:er i högtalarna med Popcorn Hour, verkar vara sånt där färgrelaterat ljud.
Skall lyssna sen natt i helgen för på dagen hör jag då inget.
Varit borta från hemmet och den kära TVn några dagar.
- S
Redigerat av sunekempe, 01 februari 2008 - 16:54.
Postad 01 februari 2008 - 17:48
Bumpa Berra
-
Bumpa Berra
-
Användare
-
-
144 inlägg
- S
Det finns ingen separat digitalingång på 9632.
All Dolby Digital skickas vidare (synkat med bild = fördröjd) ut på digital ut (coax), dock inte DTS.
Hej, tack för info. Jag läser dock i Svenska bruksanvisningen s. 40 att det finns Digital Audio In (koaxial-cinch-S/PDIF) samt Digital Audio Out (koaxial-cinch-S/PDIF), synkroniseradvisning. Stämmer inte det på den fysiska TVn?
Skickas inte DTS vidare okodat så det kan avkodas i en DTS-receiver?
Mvh, - S
Det är någe strul med DTS pga upphovsrätt eller dylikt. Tydligen skall HDMI3 skicka det vidare om GAME är inställt. Läs mer i denna "lilla" tråd: Forum
Redigerat av Bumpa Berra, 01 februari 2008 - 17:52.
Postad 01 februari 2008 - 21:57
sunekempe
-
sunekempe
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
/*snip */
Det är någe strul med DTS pga upphovsrätt eller dylikt. Tydligen skall HDMI3 skicka det vidare om GAME är inställt. Läs mer i denna "lilla" tråd:Forum
Aha, tack för tråden. Då finns det hopp, skumt med dessa lösningar, med vissa ingångar med vissa inställningar. Lika bra att inse att allt kommer vara mjukvara framöver, på gott och på ont ! - S
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|