Apples nya iPods
404 svar till detta ämne
Postad 22 februari 2008 - 15:32
Unregistered8f70b8cb
-
Unregistered8f70b8cb
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Ja tipsa gärna om vilken som är enklare och förklara gärna varför denna är så dålig.
jag har redan nämnt den.
Jo jag vet men jag kan ju inte hålla med dig om att dom du tipsade om skulle vara enklare. Den jag länkade till är nästan samma som på ipodtouchfans fast på svenska. Och ska du säga att något är sämmre än något annat så förklara gärna varför.
Postad 22 februari 2008 - 15:48
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Jo jag vet men jag kan ju inte hålla med dig om att dom du tipsade om skulle vara enklare. Den jag länkade till är nästan samma som på ipodtouchfans fast på svenska.
Och ska du säga att något är sämmre än något annat så förklara gärna varför.
Det är en Soft-update, dvs en patchad firmware. Att jailbreaka den riktiga firmwaren är bättre/enklare och snabbare. Använd Ziphone från ziphone.org. Med Ziphone kan du enkelt och smidigt jailbreaka alla FW med två knapptryck.
Redigerat av Phindus, 22 februari 2008 - 15:49.
Postad 22 februari 2008 - 17:10
Unregistered8f70b8cb
-
Unregistered8f70b8cb
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Jo jag vet men jag kan ju inte hålla med dig om att dom du tipsade om skulle vara enklare. Den jag länkade till är nästan samma som på ipodtouchfans fast på svenska.
Och ska du säga att något är sämmre än något annat så förklara gärna varför. Det är en Soft-update, dvs en patchad firmware. Att jailbreaka den riktiga firmwaren är bättre/enklare och snabbare. Använd Ziphone från ziphone.org. Med Ziphone kan du enkelt och smidigt jailbreaka alla FW med två knapptryck.
Japp ziphone funkade kanon. Grymt enkelt. Tack
Redigerat av Unregistered8f70b8cb, 22 februari 2008 - 17:11.
Postad 23 februari 2008 - 00:03
Slapper
-
Slapper
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Har lyckats hitta en bra converter nu. TMPGenc . Men någon som vet varför den inte hämtar hem cd-omslagen när man hanterar filer och video manuellt? Svaret är säkert busenkelt om man kan itunes. Men e helt ny på det.
Dum fråga kanske: men har du skapat ett konto på iTunes? Alltså lämnat ditt kreditkortsnummer och lite övriga upplysningar som behövs för att du ska kunna få hem skivomslagen (gratis om jag har fattat det rätt). Detta måste göras även om du inte har för avsikt att köpa nånting men som tack för ditt kontonummer så får du alltså omslagen, det som kallas Coverflow. Själv är jag sugen på det till min Nano men gillar inte idén att lägga ut mitt kortnummer "permanent" på Internet utan att jag ens ska handla. Kanske är jag paranoid men det känns helt enkelt som man tar en onödig risk. // T
Yes. det har jag gjort! Saken är ju att jag fick fram coverflows när jag inte körde "hantera musik och video manuellt". Alltså så man slipper att touch måste synkas med samma bibliotek alltid. Detta är skumt enligt mig. En anna fråga jag har som säkert blivit besvarad men orkar inte läsa igenom tråden ännu en gång. Kan man bricka sin touch genom att jailbreaka eller det är bara att återställa med itunes och det värsta som händer är låt etc. försvinner?
Postad 23 februari 2008 - 00:15
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Yes. det har jag gjort! Saken är ju att jag fick fram coverflows när jag inte körde "hantera musik och video manuellt". Alltså så man slipper att touch måste synkas med samma bibliotek alltid. Detta är skumt enligt mig.
En anna fråga jag har som säkert blivit besvarad men orkar inte läsa igenom tråden ännu en gång. Kan man bricka sin touch genom att jailbreaka eller det är bara att återställa med itunes och det värsta som händer är låt etc. försvinner?
Klart du kan bricka den när du jailbreakar den. Du kan bricka den genom att uppdatera den i iTunes också.
Postad 23 februari 2008 - 03:12
Thomas S.
-
Thomas S.
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Har lyckats hitta en bra converter nu. TMPGenc . Men någon som vet varför den inte hämtar hem cd-omslagen när man hanterar filer och video manuellt? Svaret är säkert busenkelt om man kan itunes. Men e helt ny på det.
Dum fråga kanske: men har du skapat ett konto på iTunes? Alltså lämnat ditt kreditkortsnummer och lite övriga upplysningar som behövs för att du ska kunna få hem skivomslagen (gratis om jag har fattat det rätt). Detta måste göras även om du inte har för avsikt att köpa nånting men som tack för ditt kontonummer så får du alltså omslagen, det som kallas Coverflow. Själv är jag sugen på det till min Nano men gillar inte idén att lägga ut mitt kortnummer "permanent" på Internet utan att jag ens ska handla. Kanske är jag paranoid men det känns helt enkelt som man tar en onödig risk. // T
Yes. det har jag gjort! Saken är ju att jag fick fram coverflows när jag inte körde "hantera musik och video manuellt". Alltså så man slipper att touch måste synkas med samma bibliotek alltid. Detta är skumt enligt mig.
En anna fråga jag har som säkert blivit besvarad men orkar inte läsa igenom tråden ännu en gång. Kan man bricka sin touch genom att jailbreaka eller det är bara att återställa med itunes och det värsta som händer är låt etc. försvinner?
Det finns under fliken "Avancerat" en funktion som heter "Hämta bildmaterial till album". Försök med det.
Bild_1.png 56,61K
0 Antal nerladdningarThomas
Postad 23 februari 2008 - 03:42
Slapper
-
Slapper
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Det finns under fliken "Avancerat" en funktion som heter "Hämta bildmaterial till album". Försök med det.
Bild_1.png 56,61K
0 Antal nerladdningar
Thomas
Hmm, har testat det också, men den hämtar inte hem dem. När jag kör in filer i det vanliga biblioteket(grön ring), som används om kör på automatiskt läge så går det perfekt. Men när jag drar över filer till Ipod biblioteket(röd ring) så går det inte. Har testat hämta vi avancerat menyn, jag har konto osv. men den vägrar ge mig coverflow. Förstår inte detta. Sen har jag en fråga om jailbreaking till. När man väl lyckas jailbreaka och uppdatera till 1.1.3 som jag nu lyckats med. Hur tusan installerar man program osv. På den "installern" så finns det inte mycket att hämta. Kan man ha olika installers, typ jailbreakme, tinyurl(den svenska guiden). Eller hur fungerar det? Någon som e sugen på att förklara lite snabb och lätt? Mvh Micke
Postad 27 februari 2008 - 13:16
andreas30
-
andreas30
-
Användare
-
-
230 inlägg
Kör Videora Ipod touch Converter för att konvertera filmer till min Touch men när jag ska konvertera .iso filer
så säger programmet ifrån. Hittar ingen lösning på detta. Någon som kan hjälpa mig?
Postad 27 februari 2008 - 19:43
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Hmm, har testat det också, men den hämtar inte hem dem. När jag kör in filer i det vanliga biblioteket(grön ring), som används om kör på automatiskt läge så går det perfekt. Men när jag drar över filer till Ipod biblioteket(röd ring) så går det inte. Har testat hämta vi avancerat menyn, jag har konto osv. men den vägrar ge mig coverflow. Förstår inte detta.
Sen har jag en fråga om jailbreaking till. När man väl lyckas jailbreaka och uppdatera till 1.1.3 som jag nu lyckats med. Hur tusan installerar man program osv. På den "installern" så finns det inte mycket att hämta. Kan man ha olika installers, typ jailbreakme, tinyurl(den svenska guiden). Eller hur fungerar det? Någon som e sugen på att förklara lite snabb och lätt?
Mvh Micke
Alltså, jag kanske missförstår dig, men det du menar är att du ser cover flow i Musik-biblioteket men inte under Musik under iPoden (fortfarande i iTunes)? Om jag nu förstått rätt så har du tre knappar uppe bredvid sökrutan som tillåter dig byta vy (lista,album,cover flow). När du tittar på musiken i ditt bibliotek på datorn så kan du välja mellan alla tre. Tittar du på musiken på iPoden (dock i iTunes) så är de utgråade eftersom du endast kan använda listvyn när du tittar på en extern enhet. Albumbilderna finns på iPoden och aktiverar du Cover Flow på iPoden så ser du dem, på iPoden. Kör Videora Ipod touch Converter för att konvertera filmer till min Touch men när jag ska konvertera .iso filer så säger programmet ifrån. Hittar ingen lösning på detta. Någon som kan hjälpa mig?
iso är ingen filmfil utan en image. Testa att packa upp den eller montera den på datorn först.
Postad 28 februari 2008 - 00:58
andreas30
-
andreas30
-
Användare
-
-
230 inlägg
Jag packar upp rar-filerna på datorn men det blir ju en .iso av det. Kan man ändra nånstans så det blir
en .img istället? Jag använder Winrar.
Postad 28 februari 2008 - 07:45
pelle1
-
pelle1
-
Forumräv
-
-
582 inlägg
Hur ligger iPod nano i ljudklass jämfört med andra? (Antag att vi kör med samma lurar på alla, då jag hört att apples lurar är ganska dåliga). Jag hade tänkt att ha iPoden när jag tränar, cyklar till jobb, åker buss osv. Ingen finlyssning precis, men man vill ju ändå ha någorlunda kvalité.
Postad 28 februari 2008 - 10:26
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Jag packar upp rar-filerna på datorn men det blir ju en .iso av det. Kan man ändra nånstans så det blir en .img istället? Jag använder Winrar.
Det vet jag inte, den är ju packad som en iso fil så det är väl bara att packa upp den.
Postad 28 februari 2008 - 11:15
kribban
-
kribban
-
Mästare
-
-
3 037 inlägg
Jag packar upp rar-filerna på datorn men det blir ju en .iso av det. Kan man ändra nånstans så det blir en .img istället? Jag använder Winrar.
Packa upp den och ändra till .img MVH Kribban
Postad 28 februari 2008 - 12:25
andreas30
-
andreas30
-
Användare
-
-
230 inlägg
Jag blir inte klok på det här. Vad gör jag för fel?? Efter jag packat upp rarfilerna får jag en .iso fil.
Hur gör jag den till en .img fil?
Postad 28 februari 2008 - 12:37
PojPoj
-
PojPoj
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Jag blir inte klok på det här. Vad gör jag för fel?? Efter jag packat upp rarfilerna får jag en .iso fil. Hur gör jag den till en .img fil?
Prova att bara döpa om den från .iso till .img. Så gör jag fast tvärtom när jag ska bränna en image till DVD. När jag laddar ner så är det oftast en .img men min brännare kan bara bränna .iso. Det enda jag gör är att ändra filändelsen och det fungerar bra. Borde ju fungera tvärtom då också.
Postad 28 februari 2008 - 13:46
andreas30
-
andreas30
-
Användare
-
-
230 inlägg
Jag har provat att döpa om, men filändelsen ändras inte ändå. Åååå jag blir tokig.
Postad 28 februari 2008 - 14:33
andreas30
-
andreas30
-
Användare
-
-
230 inlägg
Laddade hem en .img fil men den funkade ju inte heller att konvertera i Videora Ipod Converter.
Har bara lyckats med .avi .wmw och lite andra filändelser, men inte .iso eller .img
Nån som vet hur man gör?
Postad 28 februari 2008 - 15:17
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Laddade hem en .img fil men den funkade ju inte heller att konvertera i Videora Ipod Converter. Har bara lyckats med .avi .wmw och lite andra filändelser, men inte .iso eller .img Nån som vet hur man gör?
Som jag sade tidigare så måste du mounta med tex DeamonTools eller packa upp den ( MagicISO för windows tex) för det är en image-fil och ingen film-fil. Dvs det är en avbildning av orginal-skivan. Dessutom så förutsätter jag att du har orginalskivan och då kan du ju rippa den direkt från den så slipper du böket.
Postad 29 februari 2008 - 19:03
ColinZeal
-
ColinZeal
-
Veteran
-
-
1 509 inlägg
Efter att jag synkat min Ipod Touch 8GB imorse så hade jag 880kb ledigt kvar på den.. Känslan av att se 23GB ledigt, när man senare på dagen efter att ha synkat sin nya 32GB, var helt suverän. Inga utrymmesproblem längre! Nu är det värt att testa hacka sin manick och slänga in Scumm osv (har fortfarande inte hunnit varva Day of the Tentacle eller Full Throttle t ex, nu ska det banne mig bli ändring på det!) Ja, det var väl bara det  edit: OJ!!! Ni med 1.1.3. Kolla cover flow.. Bläddra så snabbt ni kan så ser ni hur det hackar lite.. Sen installerar ni 1.1.4 och testa cower flow... Flooooooooooooow!! Mycket bra! Detta skriver någon på www.ipodtouchfans.com: Pros: SMS is better for me (not for you guys lol) Safari is MUCH more stable, smooth, pageable'y better, etc. As mentioned elsewhere, Youtube.app just seems quicker. Sometimes I turn it off and it psuedo-restarts in like 10 seconds. (Bug or cool feature?) Every app works like they did on 1.1.3 I don't really notice an audio difference, but some say it's there Cover Flow is much smoother and, while playing a song and in a song list and you turn it to it's side, it fades into CoverFlow. It looks MUCH better and I don't know why Apple still uses the album flip in the main window. Generally faster
Cons: Wi-Fi is shit, at least for me. I use an Ad-Hoc laptop to ssh into it but it drops connection every time you leave settings.app. This is a HUGE problem! I can no longer sync pics with iPhoto or Image Capture I had a weird ownership problem with ~/Library/ and I had to chown it. Without this, settings wouldn't save. AFP won't work with the mobile user, thus making it impossible to drop ROMs onto it from a Mac AT&T connection doesn't work sometimes, I need to restart Måste säga att jag var skeptisk till cower flows smoothness men det stämde. Porr! Förresten så hoppas jag verkligen dom har fixat till Safari så den laddar bakgrundsflikar under tiden man surfar på den primära.
Redigerat av ColinZeal, 29 februari 2008 - 19:24.
Postad 04 mars 2008 - 07:54
pelle1
-
pelle1
-
Forumräv
-
-
582 inlägg
Hur ligger iPod nano i ljudklass jämfört med andra? (Antag att vi kör med samma lurar på alla, då jag hört att apples lurar är ganska dåliga). Jag hade tänkt att ha iPoden när jag tränar, cyklar till jobb, åker buss osv. Ingen finlyssning precis, men man vill ju ändå ha någorlunda kvalité.
ingen som kan ge en kommentar ?
Postad 04 mars 2008 - 08:53
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Hur ligger iPod nano i ljudklass jämfört med andra? (Antag att vi kör med samma lurar på alla, då jag hört att apples lurar är ganska dåliga). Jag hade tänkt att ha iPoden när jag tränar, cyklar till jobb, åker buss osv. Ingen finlyssning precis, men man vill ju ändå ha någorlunda kvalité. ingen som kan ge en kommentar ?
Numera brukar den få ganska bra kritik för sitt ljud, men det mesta beror på vilken kvalitet du har på dina mp3-filer och vilka lurar du använder, och inte så mycket på apparaten i fråga. Det går säkert att hitta någon mp3-spelare med bättre ljudkvalitet, men jag har aldrig upplevt ljudet dåligt på något sätt. Inte ens på min gamla G3, även om min G2 shuffle och iPhone låter något bättre.
Postad 04 mars 2008 - 09:36
pelle1
-
pelle1
-
Forumräv
-
-
582 inlägg
Hur ligger iPod nano i ljudklass jämfört med andra? (Antag att vi kör med samma lurar på alla, då jag hört att apples lurar är ganska dåliga). Jag hade tänkt att ha iPoden när jag tränar, cyklar till jobb, åker buss osv. Ingen finlyssning precis, men man vill ju ändå ha någorlunda kvalité. ingen som kan ge en kommentar ?
Numera brukar den få ganska bra kritik för sitt ljud, men det mesta beror på vilken kvalitet du har på dina mp3-filer och vilka lurar du använder, och inte så mycket på apparaten i fråga. Det går säkert att hitta någon mp3-spelare med bättre ljudkvalitet, men jag har aldrig upplevt ljudet dåligt på något sätt. Inte ens på min gamla G3, även om min G2 shuffle och iPhone låter något bättre.
Ok, lurarna har jag inte hört mycket gott om, jag hade ändå tänkt lägga ca 500 kr på nya in-ear-lurar. Jag har själv bara .flac filer, så jag måste konvertera dem till 320 kbps för att kunna använda dem i någon spelare. Såg iofs att iAudio7 stödjer flac, men den är för stor tycker jag.
Postad 04 mars 2008 - 10:18
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Ok, lurarna har jag inte hört mycket gott om, jag hade ändå tänkt lägga ca 500 kr på nya in-ear-lurar. Jag har själv bara .flac filer, så jag måste konvertera dem till 320 kbps för att kunna använda dem i någon spelare. Såg iofs att iAudio7 stödjer flac, men den är för stor tycker jag.
iPodarna stöder Apple Lossless, vilket betyder att du kan konvertera utan att förlora kvalitet.
Postad 04 mars 2008 - 10:32
PojPoj
-
PojPoj
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Att bedöma ljudkvalitet är ju till ganska stor del en subjektiv bedömning iofs. Men kolla följande länk så finns det säkert en del att läsa: http://alatest.se/ap...e-48487028,287/
Postad 04 mars 2008 - 11:17
pelle1
-
pelle1
-
Forumräv
-
-
582 inlägg
Måste man använda iTunes för att dra över låtar ?
Postad 04 mars 2008 - 11:22
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Måste man använda iTunes för att dra över låtar ?
Nej, det finns andra tredjepartsprogram och plugins. Men du kan i regel inte bara dra över musiken från utforskaren iom att den använder en databas med metadata.
Redigerat av Phindus, 04 mars 2008 - 11:23.
Postad 06 mars 2008 - 10:47
Unregistered40880
-
Unregistered40880
-
Forumräv
-
-
865 inlägg
Hej!
Någon som har köpt en iPod Classic och kan svara. Får man med någon slags "tygpåse" som man fick med förra generationen som skydd/förvaring för spelaren? Står inget om det på hemsidan över innehållet man får med.
Postad 06 mars 2008 - 23:09
pelle1
-
pelle1
-
Forumräv
-
-
582 inlägg
hur stänger man av spelaren  (nano) är det bara att trycka på pause och låta den ligga eller ?
Postad 06 mars 2008 - 23:17
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
hur stänger man av spelaren (nano) är det bara att trycka på pause och låta den ligga eller ?
Håll inne play/paus i ett par sekunder. Till alla er iPod touch fans. Apple släppte idag en SDK för utveckling av program till iPhone och iPod touch som kommer att säljas och distribueras gratis vi App Store (väldigt likt Installer.app). App store kommer med FW 2.0 i Juni. iPod touch kommer även att få exchange stöd.
Postad 07 mars 2008 - 08:13
pelle1
-
pelle1
-
Forumräv
-
-
582 inlägg
hur stänger man av spelaren (nano) är det bara att trycka på pause och låta den ligga eller ? Håll inne play/paus i ett par sekunder.
Ok, tack, då ligger min iPod där hemma och laddas ur
Postad 07 mars 2008 - 08:51
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
hur stänger man av spelaren (nano) är det bara att trycka på pause och låta den ligga eller ? Håll inne play/paus i ett par sekunder.
Fast den stänger av sig efter en stund också, beroende på vad man ställt in i menyn. Men om man snabbt vill stänga av den så håller du bara inne play/paus en stund.
Postad 07 mars 2008 - 09:51
pelle1
-
pelle1
-
Forumräv
-
-
582 inlägg
Fast den stänger av sig efter en stund också, beroende på vad man ställt in i menyn. Men om man snabbt vill stänga av den så håller du bara inne play/paus en stund.
Lysande! Tack Phindus
Postad 11 mars 2008 - 15:17
JockeJ
-
JockeJ
-
Beroende
-
-
1 482 inlägg
Hm, jag är jäkligt sugen på en ipod nano men är lite tveksam till hur den hanterar ljudböcker. Det är mycket som lockar med spelaren, användargränssnitt, utseende, skärmen mm. men det verkar som sagt vara lite knöligt med ljudböcker. Är det verkligen så att den blandar olika album huller om buller som jag läste i något inlägg? Om jag lyssnar på "Bamse på strövtåg cd1", så kommer kanske "Tintin i Tibet cd2" efter den trots att "Bamse på strövtåg cd2" ligger i samma bibliotek? Min gamla simpla Creative zen nano plus har inga problem med att spela upp filer och mappar i rätt ordning bara de har samma namn och ligger i nummerordning. Är Ipod nano sämre på detta? Att koda om till AAC och merga till en stor fil och ändra ändelser till .m4b är inte intressant...
Redigerat av JockeJ, 11 mars 2008 - 15:18.
Postad 11 mars 2008 - 15:20
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Att koda om till AAC och merga till en stor fil och ändra ändelser till .m4b är inte intressant...
Om du inte är beredd att göra om det till en ljudbok så kan det bli problem då man inte direkt kan styra sorteringen på iPoden. Efter lite bök med detta så hittade jag ett trevligt program, Audiobook maker som automatiserade det hela genom att lägga ihop alla mp3-filerna och skapade en m4b med kapitel.
Postad 11 mars 2008 - 15:27
JockeJ
-
JockeJ
-
Beroende
-
-
1 482 inlägg
Det programmet är väl till Mac bara, jag har PC.
Det finns program för PC också, MP3 to iPod Audio Book Converter, men.. ja jag tvekar.
Är det bara om varje cd i en ljudbok ligger i en egen mapp som det blir problem?
Den mappen blir ett eget album då, men om allt är i samma mapp så kan man ha den bland "musik" och i mp3-format?
Postad 11 mars 2008 - 15:31
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Det programmet är väl till Mac bara, jag har PC. Det finns program för PC också, MP3 to iPod Audio Book Converter, men.. ja jag tvekar. Är det bara om varje cd i en ljudbok ligger i en egen mapp som det blir problem? Den mappen blir ett eget album då, men om allt är i samma mapp så kan man ha den bland "musik" och i mp3-format?
Du har inte mappar på en iPod utan du använder metadata för att sortera musiken.
Postad 26 mars 2008 - 13:53
andreas30
-
andreas30
-
Användare
-
-
230 inlägg
När jag ska konvertera .img och .iso filer i Videora Ipod Touch converter så kommer det upp ett
felmeddelande att det inte går. Nån som vet vad felet är, eller om det finns nåt annat program
som fixar dessa filformat?
Postad 26 mars 2008 - 14:59
PeterPlysch
-
PeterPlysch
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Hej!
Någon som har köpt en iPod Classic och kan svara. Får man med någon slags "tygpåse" som man fick med förra generationen som skydd/förvaring för spelaren? Står inget om det på hemsidan över innehållet man får med.
Nope, ingen tygpåse, ingen påse överhuvudtaget, inget fodral eller skydd. Det får man helt enkelt köpa löst, finns en del alternativ att välja på från olika tillverkare.
Postad 28 mars 2008 - 22:20
Dunis
-
Dunis
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Hur gör man så att man ser skivomslaget i coverflow på ipoden?
Alla mina skivor har bara ensåndär "not" som bild. Har ett iTunes konto
Kan någon visa mig snälla?
Redigerat av Dunis, 28 mars 2008 - 22:22.
Postad 28 mars 2008 - 22:26
ColinZeal
-
ColinZeal
-
Veteran
-
-
1 509 inlägg
Du ska se till så album-taggen är rätt.
Om du har en låt av Nirvana så ska det se ut på liknande sätt:
Artist: Nirvana
Namn: Lithium
Album: Nevermind
Högerklicka på låten, välj "Visa" och skriv i rätt saker på rätt ställen. Det verkar som att det är albumet och artisten som är viktiga. Kan ha fel. Någon som vill rätta mig?
När du skrivit rätt så är det bara att högerklicka på låten och välja "Hämta bildmaterial till album"
Du kan dubbelkolla vad albumet heter på iTunes, cdon, www.allmusic.com etc.
Postad 28 mars 2008 - 23:08
Dunis
-
Dunis
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Du ska se till så album-taggen är rätt.
Om du har en låt av Nirvana så ska det se ut på liknande sätt:
Artist: Nirvana Namn: Lithium Album: Nevermind
Högerklicka på låten, välj "Visa" och skriv i rätt saker på rätt ställen. Det verkar som att det är albumet och artisten som är viktiga. Kan ha fel. Någon som vill rätta mig?
När du skrivit rätt så är det bara att högerklicka på låten och välja "Hämta bildmaterial till album" Du kan dubbelkolla vad albumet heter på iTunes, cdon, www.allmusic.com etc.
Okej, tack så mycket! Någon sa nått om att man bara behövde trycka på en "knapp" i iTunes för att aktivera så det blir coverflow på alla låtar, men det kanske är precis det här du berättade?
Postad 29 mars 2008 - 00:10
ColinZeal
-
ColinZeal
-
Veteran
-
-
1 509 inlägg
Ähm nä? Tror han/hon menade dom där tre ikonerna högst upp till höger till vänster om sökfältet. Ikonen närmast ikonen aktiverar Cover Flow i iTunes.
I en Ipod Touch så har man Cover Flow så fort man vinklar ipodden 90 grader.
Postad 30 mars 2008 - 13:40
Dunis
-
Dunis
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Det funkade som ni sa tack!
Men om jag har rätt ID3 tagar o allt och den inte hittar bild till albumet finns det något man kan göra för att lägga in det då? Eller om det är en punkt fel på ett ställe eller liknande kan man kolla hur itunes "vill" att det ska heta för man ska få bild till skivan?
Nämligen många album som är rätt som det inte funakr till :/
Postad 01 april 2008 - 09:29
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Okej, tack så mycket! Någon sa nått om att man bara behövde trycka på en "knapp" i iTunes för att aktivera så det blir coverflow på alla låtar, men det kanske är precis det här du berättade?
För att byta till Coverflow läget så är det ju bara en knapp, men Cowerflow är ju bara ett visningssätt av din musik. För att du skall se omslag och inte bara tomma omslag (en not) så måste du lägga till omslagen för alla dina låtar. Det enklaste är att gå under Advanced->Get album artwork. Då vill jag minnas att den letar igenom ITS efter de omslag som de har och lägger in dem automatiskt åt dig.
Postad 01 april 2008 - 14:43
Dunis
-
Dunis
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Okej, tack så mycket! Någon sa nått om att man bara behövde trycka på en "knapp" i iTunes för att aktivera så det blir coverflow på alla låtar, men det kanske är precis det här du berättade? För att byta till Coverflow läget så är det ju bara en knapp, men Cowerflow är ju bara ett visningssätt av din musik. För att du skall se omslag och inte bara tomma omslag (en not) så måste du lägga till omslagen för alla dina låtar.
Det enklaste är att gå under Advanced->Get album artwork. Då vill jag minnas att den letar igenom ITS efter de omslag som de har och lägger in dem automatiskt åt dig.
Ahjo tack för hjälpen. Har fått det där att funka nu. Bara ta avencerat och "hämta bildmaterial till album." Men utav mina ~1000 låtar fattas det omslag till 200 av dem som den inte hittar av någon anledning, möjligt att dom inte finns i iTunes [?] Vissa finns det bilder på i iTunes store som t ex It's Hard Rock, Hallelujah! men den vill ändå inte få in bilden till albumet. :/ Kan man lägga in bilder manuellt på något sätt?
Postad 01 april 2008 - 15:05
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Ahjo tack för hjälpen. Har fått det där att funka nu. Bara ta avencerat och "hämta bildmaterial till album." Men utav mina ~1000 låtar fattas det omslag till 200 av dem som den inte hittar av någon anledning, möjligt att dom inte finns i iTunes [?] Vissa finns det bilder på i iTunes store som t ex It's Hard Rock, Hallelujah! men den vill ändå inte få in bilden till albumet. :/ Kan man lägga in bilder manuellt på något sätt?
Kan tänka mig att om man inte lagt in hela skivan så kan det bli lite besvär. Men manuellt gör du det via "Get info" på låten i fråga.
Postad 01 april 2008 - 23:29
andreas30
-
andreas30
-
Användare
-
-
230 inlägg
Går det att konvertera .img och .iso filer? Har provat Videora och Im too men inget av
programmen konverterar dessa format. Vilka program använder ni?
Postad 01 april 2008 - 23:41
Unregistered730fbd91
-
Unregistered730fbd91
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Kan man lägga in bilder manuellt på något sätt?
JA! Markera låten och välj VISA INFO i ARKIV-menyn. Välj fliken Bildmaterial och klicka på Lägg till ... ... och välj önskad bild. (Det går också att dra och släppa.)
Redigerat av Unregistered730fbd91, 01 april 2008 - 23:43.
Postad 15 april 2008 - 15:07
Unregistered2d5b6d9a
-
Unregistered2d5b6d9a
-
Lärjunge
-
-
346 inlägg
Är i valet och kvalet att köpa en Classic 160gb för att få plats med hela musiksamlingen. Men är det någon som vet om det dröjer till typ september innan de nya modellerna kommer för det brukar väl komma nya varje år?
Tråkigt att köpa en 160gb också kommer det en ny veckan efter med 250gb och som är tunnare eller nåt
Postad 15 april 2008 - 16:48
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2 854 inlägg
Är i valet och kvalet att köpa en Classic 160gb för att få plats med hela musiksamlingen. Men är det någon som vet om det dröjer till typ september innan de nya modellerna kommer för det brukar väl komma nya varje år?
Tråkigt att köpa en 160gb också kommer det en ny veckan efter med 250gb och som är tunnare eller nåt  http://buyersguide.macrumors.com/
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Bild/Ljuduppspelning (Övriga format & Vintage)
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|