Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tappar signal kodade kanaler (boxer + ca-modul strul?)

260 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 31 October 2008 - 03:12

whome
  • whome
  • Forumräv

• 949 inlägg
  • 0
Svart i rutan här också!

Postad 31 October 2008 - 04:21

sven99
  • sven99
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Nu fungerar ALLA kanaler igen. Boxer har släppt kodningen så jag kan se ALLA kanaler. Även de som INTE finns i Boxers grundpaket. Passa på och titta på ALLA filmkanaler som du inte betalt för.

Mitt programkort är dock INTE uppdaterat så det slutar 2008/10/30.

Jag kan ÄVEN titta på samtliga betalkanaler med min Sagem gratisbox utan Boxer-kort. Passa på och titta så länge det varar.

Postad 31 October 2008 - 06:54

whome
  • whome
  • Forumräv

• 949 inlägg
  • 0
Samma här. Alla kanaler är okodade!

Postad 28 December 2008 - 20:37

Hajfenan
  • Hajfenan
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hejsan!

Är ny på forumet och ser att denna tråd ej varit aktiv på ett bra tag. Har dock själv haft problem ett långt tag men varit för lat för att ta tag i det. Men nu är det dags. Behöver dock er vishet till min hjälp. Har en samsung m87-serien 37'', en SCM (PCMCIA) CA-modul och en gammal Boxerkort-version (2.0). Har haft samma problem som andra med svart i rutan ibland. Kan då ta ~1 minut innan det återkommer (kodade kanaler). Kan alltid se svt 1,2, tv4 och 6:an.

Min fråga blir nu: Vilken åtgärd bör jag ta till? Kan det räcka med att prata med Boxer och be dem skicka ett nyare kort (v 3 eller 3.5)?

Eller ska jag skaffa en dilog, Ca-modul?

Tacksam för svar.

Mvh Hajfenan

Postad 29 December 2008 - 07:58

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0
Jag tycker definitivt att du ska prata med boxer, men du kanske måste be att få prata med en tekniker, för de i kundtjänsten som jag pratade med visste ingenting... :D

Jag fick en dilog ca-modul gratis av denne och sedan dess har jag inte haft några problem.
Behövde inte heller skicka in den gamla och krångla.

Postad 03 March 2010 - 14:24

Jizzler
  • Jizzler
  • Forumräv

• 522 inlägg
  • 0
Så spännande!

Efter tre problemfria år med Boxer har det nu kört ihop sig en aning. Kodade kanaler rullar i c:a 30 sekunder varvid det blir "Tjänsten är krypterad". Byter man kanal och sedan återvänder till den kanal som just hängt sig funkar den på nytt en kortare stund innan den fryser igen. Okodade kanaler fungerar utmärkt utan några som helst problem.

Är det fler som åter upplever dessa problem eller är det isolerat till mig och min utrustning?

Postad 04 March 2010 - 11:12

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3945 inlägg
  • 0

Efter tre problemfria år med Boxer har det nu kört ihop sig en aning. Kodade kanaler rullar i c:a 30 sekunder varvid det blir "Tjänsten är krypterad". Byter man kanal och sedan återvänder till den kanal som just hängt sig funkar den på nytt en kortare stund innan den fryser igen. Okodade kanaler fungerar utmärkt utan några som helst problem.

Är det de nya MPEG4-kanalerna som beter sig så?

Har du MPEG4-mottagare i din TV/Box?
Har du en CA-Modul godkänd för MPEG4?

Eller så är det din registrering som saknas - man måste registrera sig hos Boxer på deras hemsida för att kunna se de nya MPEG4-kanalerna.

Läs mer i bl.a.:

https://www.minhembi...howtopic=251212

https://www.minhembi...howtopic=254241

https://www.minhembi...howtopic=256727

Nån, några eller alla av de där trådarna inehåller info om detta.
OBS att flera trådar har fler än bara en sida!

Redigerat av anderswillhelmsson, 04 March 2010 - 11:14.

Postad 04 March 2010 - 15:52

Jizzler
  • Jizzler
  • Forumräv

• 522 inlägg
  • 0
Nej, MPEG4 avstår jag tills det är fastställt att det fungerar (vilket på intet sätt är givet just nu). Lät den stå och kvarna på en kanal som hängt sig i ett dygn och nu verkar det som att allt fungerar igen - peppar peppar! Återstår att se om det håller sig...

Postad 30 October 2010 - 19:17

Unregistered1e2f12b7
  • Unregistered1e2f12b7
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Är detta löst ännu?
Efter en massa försök att återställa mottagaren till fabriksinställningar p.g.a. problem med avkodningen åkte jag jag och köpte en ny CA-modul på maxi, en PCMCIA Viaccess DVB, den rödsvarta med P/N 904240 R1.2 efter att jag misstänkte original-modulen som jag fått från Netonnet med min Maximum-mottagare som orsak till problemen. En del problem har försvunnit, men en del andra har uppstått som att det ideligen dyker upp att kanalen är kodad, eller att bilden helt enkelt hänger sig, eller blir svart. Jag har ringt Boxer support och de har skickat ut ett nytt kort som inte fungerade, ens efter att det suttit i ett dygn. Ringde dem igen och frågade om de kunde skicka ut en ny uppdateringssignal vilket de gjorde efter vilda diskutioner om att jag borde återställa mottagaren igen fast med det nya kortet i, men ingen kortuppdatering skedde. Kopplade då in min gamla dilog med inbyggd kortläsare och vips så var bilden där. Flyttade då över kortet igen i CA-modul/Maximum och det fungerade felfritt i en dag, sen samma sak igen. Provade då en gaaaaammal CA-modul som egentligen är avsedd för SVT för utlandssvenskar och smack så kommer bilden på min Maximum utan ett problem på hela kvällen. Min slutledningsförmåga säger mig att det är något med boxer/min ca-modul/maximumdekoder. Hittade då denna tråden som har drivits under något år utan att det verkar ha löst sig. Hur är det egentligen, är det bara jag som har problem, eller är det allmänt så. Skitdåligt av boxer att inte meddela detta då jag diskuterat med dem i totalt ett par timmar senaste dagarna.

Postad 30 October 2010 - 20:13

Unregistered6f4e89a3
  • Unregistered6f4e89a3
  • Forumräv

• 887 inlägg
  • 0
kan bara säga att jag har kvar mina problem att den tappar alla kodade kanaler vid månadsskiftet så jag får sätta i kortet i en vanlig mottagare och uppdatera kortet den vägen.... är i princip hundra på att det är min ca modul som e boven i dramat...dpå jag har bytt tv under tiden och det är samma visa. Funkade dock en smula bättre efter att jag tecknat mig för canal+ funkade nog felfritt ca 4mån då men nu har som sagt problemen återkommit..

ps har samma modul som ovanstående använder....

Postad 16 November 2010 - 20:56

RoSt_Swe
  • RoSt_Swe
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0

kan bara säga att jag har kvar mina problem att den tappar alla kodade kanaler vid månadsskiftet så jag får sätta i kortet i en vanlig mottagare och uppdatera kortet den vägen.... är i princip hundra på att det är min ca modul som e boven i dramat...dpå jag har bytt tv under tiden och det är samma visa. Funkade dock en smula bättre efter att jag tecknat mig för canal+ funkade nog felfritt ca 4mån då men nu har som sagt problemen återkommit..

Jag har de senaste 2-3 veckorna också haft problem med att det inte går att se kodade kanaler. Det går att se ~15-20 sekunder, men sedan fryser bilden (jag kör PC med FireDTV). Jag hade samma CA-modul som Brusquini (som bara klarar MPEG2) men idag chansade jag på att köpa en Neotion som klarar MPEG4 (se http://www.boxer.se/...nda-ca-moduler/ för olika modeller). Detta verkade lösa problemet och jag har nu sett snart 1 timme på TV3.

Jag sätter problemen i samband med att Boxer började sända HD den 1 November, men det kan vara slumpen...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.