Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dreambox DM800HD PVR

1127 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 juni 2008 - 18:41

humlan57
  • humlan57
  • Beroende

• 1 434 inlägg
  • 0
Hur har Ni det med värme/överhettning på era DM800, nåt som tydligen allt fler får problem med, t.o.m så pass att boxarna lägger av efter några timmar. Försök vara obejktiv å hävda inte att det beror på placeringen, det tror jag alla förstår ändå.. Är det ett mjukvaru-problem, så att boxen jobbar stenhårt i onödan, eller börjar det likna hårdvara-problem? Är det det senare..., ja då har DMM problem att brottas med. Har frågat samma sak på vårat/mitt forum, men bara fått svar om placeringen, med det vet jag att det inte är hela sanningen...

humlan.

Redigerat av humlan57, 15 juni 2008 - 18:42.

Postad 15 juni 2008 - 18:46

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Det är förmodligen tunerdelen som blir för varm.

Den blir för varm även i standby så det har inget med mjukvara att göra

De kommer att få byta ut alla tuners inom snar framtid.

Jag skall reklamera min redan nu så att det gäller som fabrikationsfel
men de skall inte byta in den, för det gäller ju alla. De skall få byta tuner
när de tagit fram en ny.

Sedan är det allt för lite plats för komponenterna. De har gjort lådan allt för
liten. Onödigt liten. Detta gör att värmen från tunern överförs till andra komponenter
och snacka inte om när man tryckt in sin HD i boxen då är där noll luft.

Men som sagt .. 3 års reklamationsrätt gäller i sverige så det är ingen fara på färde.

Maveric :P

Postad 15 juni 2008 - 19:15

humlan57
  • humlan57
  • Beroende

• 1 434 inlägg
  • 0
Ok, tack för ett bra å rakt svar. Sån´t uppskattas av mig, å alldeles säkert alla andra som läser.

humlan.

Postad 16 juni 2008 - 12:41

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0
får väl hoppas att dm sköter det bra isf (om det nu är värmeproblem) jag håller med om att lådan är i minsta laget.
måste dock säga att jag mer eller mindre har haft boxen igång 24/7 sen jag fick den för nån vecka sen och den är inte varmare än min gamla 500.
jag har den visserligen rätt fritt placerad och den är som mest ljummen. sätter den inte ens i standby utan den är som sagt på hela tiden.

Postad 16 juni 2008 - 14:21

humlan57
  • humlan57
  • Beroende

• 1 434 inlägg
  • 0
Det ska tydligen finnas 2 revisioner ute..., men jag har inte kunnat få det bekräftat till 100%. Men stämmer det, så ska det vara större problem med värmen på den tidigare versionen, enligt vad jag kunnat läsa mig till. Bifogar ett dokument som jag tycker ägare av en DM800 åtminstone bör titta på. Men att nån/några gjort sig besvär att sammanställa det, bör räcka för att varningsklockorna ska börja ringa... Det är bl.a på lättläst engelska, inkl tydliga instruktioner.

humlan.

Bifogad fil(er)

Postad 16 juni 2008 - 15:02

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0

Det ska tydligen finnas 2 revisioner ute..., men jag har inte kunnat få det bekräftat till 100%. Men stämmer det, så ska det vara större problem med värmen på den tidigare versionen, enligt vad jag kunnat läsa mig till. Bifogar ett dokument som jag tycker ägare av en DM800 åtminstone bör titta på. Men att nån/några gjort sig besvär att sammanställa det, bör räcka för att varningsklockorna ska börja ringa... Det är bl.a på lättläst engelska, inkl tydliga instruktioner.

humlan.

enligt den tabellen så är min box tillverkad 21 april 08 vilket isf bör vara tidigare versionen?
åter igen vill jag säga att även efter 20 min inspelning på discovery hd så är min box ljummen på chassit.
har tyvärr inte möjlighet att kolla tempen nu men kan säga att om man jämför mot min gamla DM500 så är den betydligt varmare efter en stunds användning mot 800

i övrigt kan jag säga att får man löst den lite buggiga timeshift funktionen så är den här mottagaren ett riktigt guldkorn :(

Postad 16 juni 2008 - 18:41

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

• 1 886 inlägg
  • 0

humlan.

Det är ju knappast något nytt, Dreambox har alltid haft problem med hårdvaran.

Postad 16 juni 2008 - 19:13

MartinG
  • MartinG
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Det är ju knappast något nytt, Dreambox har alltid haft problem med hårdvaran.

Du är otrolig - har du inget liv utan har spilltid att lägga på att läsa allt som skrivs om en produkt du verkligen inte vill ha att göra med? Och dessutom kommentera det i tid och otid?

Postad 17 juni 2008 - 07:58

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

enligt den tabellen så är min box tillverkad 21 april 08 vilket isf bör vara tidigare versionen?
åter igen vill jag säga att även efter 20 min inspelning på discovery hd så är min box ljummen på chassit.
har tyvärr inte möjlighet att kolla tempen nu men kan säga att om man jämför mot min gamla DM500 så är den betydligt varmare efter en stunds användning mot 800

i övrigt kan jag säga att får man löst den lite buggiga timeshift funktionen så är den här mottagaren ett riktigt guldkorn :P

Välkommen i klubben ;)

Postad 17 juni 2008 - 09:20

Output
  • Output
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

Hur har Ni det med värme/överhettning på era DM800, nåt som tydligen allt fler får problem med, t.o.m så pass att boxarna lägger av efter några timmar. Försök vara obejktiv å hävda inte att det beror på placeringen, det tror jag alla förstår ändå.. Är det ett mjukvaru-problem, så att boxen jobbar stenhårt i onödan, eller börjar det likna hårdvara-problem? Är det det senare..., ja då har DMM problem att brottas med. Har frågat samma sak på vårat/mitt forum, men bara fått svar om placeringen, med det vet jag att det inte är hela sanningen...

humlan.

Intressant inlägg. Efter din maniska jakt på DM så undrar man ju varför du frågar eller är intresserad av DM800 problem när du sagt att du inte skall köpa en utan väntar på en klon istället. I ditt egna forum går det inte hitta någon som frågar om dm800, utom i news där ngn hänvisar till 2 tester samt en användare som säger att mottagaren fungerar klockrent. Jag har provat att regga mig på ditt forum men det verkar inte fungera heller, för att söka dvs....

Skumt också att det i ditt forum först skulle komma frågor om DM800 problem när denna tråd redan här..

Kan du peka ut var i digitala världen dina påstående kommer ifrån? Eller vill du bara sänka DM's försäljning.

Postad 17 juni 2008 - 10:37

humlan57
  • humlan57
  • Beroende

• 1 434 inlägg
  • 0
Vet inte varför Du inte kan regga dig.., Du får skicka en fråga till [email protected] för då jag inte driver den delen av bordet, kan jag heller inte hjälpa dig med det. Sen har Vi en hel avdelning för Dreambox, men den kan Du inte se förrän Du reggat dig antar jag. Att jag är kritisk mot DM800 boxen är inte alls konstigt, det behövs bara lite objektivitet för att se vad det är frågan om. En billig produkt till hutlöst pris, vilket inte bara omtalas av mig, utan finns att läsa om på ett flertal forum som inte är helt insöade på Dreambox. Jag har haft Sat-Tv som hobby i massvis med år, å kan dessutom försäljningsbranschen kring det rätt bra. Äger just nu ett antal Dreamboxar + Kathrein UFS+910 å en Imperial HD SatBox på väg å har ägt å testat ett otal andra boxar. Men aldrig förr har en box gjort mig så besviken å förbannad som just DM800 boxen, nåt som man tydligen här i Sverigen inte gillar att jag uttrycker mig om. Sänk priset med ett par tusen, minst, å boxen hamnar i en prisklass där den hör hemma, bland lågpris-produkterna. Angående länkar så finns Google + att dokumentet jag laddat upp, bör räcka som bevis att värmeproblemen finns. Å för aatt än en gång upprepa mig, det är inte boxen jag är emot, utan DMM som prissätter en lågprisprudukt som om det vore nåt mycket mer genomarbetat. Å kan jag genom att enbart skriva lite på några forum tvinga ner priset, ja då är jag nöjd. Men nu lär det förstås ge sig själv, i.o.m att Enigma2 blivit publik till Kathrein-boxen...
Sen är alla välkomna att dela med sig av sina erfarenheter om DM800, på vårat forum. Men det verkar vara väldigt svårt att i Sverige få mer än lite "hurrarop" från några ägare, å än har bara MaVeRiC uttryckt sina erfarenheter ang värmeproblemet..., å dessutom skrivit ner vad han anser problemet beror på. Mer sån´t, så kanske det går att komma fram till en smart lösning, innan en massa boxar börjar strula...

humlan.

Postad 17 juni 2008 - 11:10

humlan57
  • humlan57
  • Beroende

• 1 434 inlägg
  • 0
Det är tunern (Alps BSBE2) som tidigare sagts, som blir het, å att det gäller när man tittar på HD-kanaler. Om övriga delar åxå blir varmare när boxen används på HD-kanaler, har jag inte kunnat hitta nån info om.., än, men antar processorn blir varmare då .

humlan.

Redigerat av humlan57, 17 juni 2008 - 11:13.

Postad 17 juni 2008 - 11:21

Output
  • Output
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

Det är tunern (Alps BSBE2) som tidigare sagts, som blir het, å att det gäller när man tittar på HD-kanaler. Om övriga delar åxå blir varmare när boxen används på HD-kanaler, har jag inte kunnat hitta nån info om.., än, men antar processorn blir varmare då .

humlan.

Synd att forumet inte är publikt och att det inte går att regga sig... men men, jag har googlat och infon man hittar gällande värme problem ser då ut som det inte finns ngt större problem ( kan inte tyska...)

Eftersom jag och troligtvis fler är i startgropparna för att köpa denna box är det ju viktigt att fakta kommer fram, inte ryckten. Att en ägare har problem är ju rätt troligt, att 5% av alla boxar har problem är ju också troligt, men är det 50% så är det ju ngt riktigt fel.

Postad 17 juni 2008 - 11:56

humlan57
  • humlan57
  • Beroende

• 1 434 inlägg
  • 0
Måste kolla upp varför det inte går att regga sig för vissa..., för jag ser ju att Vi fått 4 nya medlemmar idag.

Problem/barnsjukdomar med nya boxar tar en viss tid att upptäcka, men ju fler som blir uppmärksammade i ett tidigt skede, är såklart bra för alla inblandade, även för tillverkaren. Det är inte så lätt att simulera fram hur en vara kommer att användas av konsumenten, det dyker alltid upp nåt handhavande som ingen har förutsett. Men det konstiga i det här fallet, är att nästan ingen verkar villja veta av problemen, nåt som aldrig hänt mig förut..., det brukar vara precis tvärtom..

humlan.

Postad 17 juni 2008 - 12:03

humlan57
  • humlan57
  • Beroende

• 1 434 inlägg
  • 0
Kan Ni beskriva varför det inte går att regga sig, vad som händer. Vi prövde med att ha forumet helt öppet, men då fick Vi så mycket skit från "spiders" m.m som la in reklam å div länkar till allt skräp.... Vi försöker hålla så högt i tak det bara går, men vill ändå hålla forumet fritt från det som innte hör hemma där.

humlan.

Postad 17 juni 2008 - 12:26

Output
  • Output
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

Kan Ni beskriva varför det inte går att regga sig

Jag fick inget reg-mail, där av så är mitt konto ej aktivt än.

Postad 17 juni 2008 - 12:37

humlan57
  • humlan57
  • Beroende

• 1 434 inlägg
  • 0

Aha, det ska jag föra vidare. Trodde det problemet var löst, för Vi har haft det förut. Men det är/var ett sån´t där problem som inte var konsekvent, så det är möjligt att det ännu inte blivit löst, å att dom ibland manuellt får bekräfta..

humlan.

Redigerat av humlan57, 17 juni 2008 - 12:38.

Postad 17 juni 2008 - 13:00

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Vet inte varför Du inte kan regga dig.., Du får skicka en fråga till [email protected] för då jag inte driver den delen av bordet, kan jag heller inte hjälpa dig med det. Sen har Vi en hel avdelning för Dreambox, men den kan Du inte se förrän Du reggat dig antar jag. Att jag är kritisk mot DM800 boxen är inte alls konstigt, det behövs bara lite objektivitet för att se vad det är frågan om. En billig produkt till hutlöst pris, vilket inte bara omtalas av mig, utan finns att läsa om på ett flertal forum som inte är helt insöade på Dreambox. Jag har haft Sat-Tv som hobby i massvis med år, å kan dessutom försäljningsbranschen kring det rätt bra. Äger just nu ett antal Dreamboxar + Kathrein UFS+910 å en Imperial HD SatBox på väg å har ägt å testat ett otal andra boxar. Men aldrig förr har en box gjort mig så besviken å förbannad som just DM800 boxen, nåt som man tydligen här i Sverigen inte gillar att jag uttrycker mig om. Sänk priset med ett par tusen, minst, å boxen hamnar i en prisklass där den hör hemma, bland lågpris-produkterna. Angående länkar så finns Google + att dokumentet jag laddat upp, bör räcka som bevis att värmeproblemen finns. Å för aatt än en gång upprepa mig, det är inte boxen jag är emot, utan DMM som prissätter en lågprisprudukt som om det vore nåt mycket mer genomarbetat. Å kan jag genom att enbart skriva lite på några forum tvinga ner priset, ja då är jag nöjd. Men nu lär det förstås ge sig själv, i.o.m att Enigma2 blivit publik till Kathrein-boxen...
Sen är alla välkomna att dela med sig av sina erfarenheter om DM800, på vårat forum. Men det verkar vara väldigt svårt att i Sverige få mer än lite "hurrarop" från några ägare, å än har bara MaVeRiC uttryckt sina erfarenheter ang värmeproblemet..., å dessutom skrivit ner vad han anser problemet beror på. Mer sån´t, så kanske det går att komma fram till en smart lösning, innan en massa boxar börjar strula...

humlan.

Varför får inte vi som vill betala 4500:- för en RIKTIG satbox göra det? Det är ingen som tvingar dig att köpa en DM800, alla har väl en egen vilja?

Postad 17 juni 2008 - 13:19

humlan57
  • humlan57
  • Beroende

• 1 434 inlägg
  • 0

Manuellt utskick har gått till en hoper med folk som försökt regga sig nu, så Vi hopas att alla nu kan komma in.. Å det är fritt fram å posta eller lägga upp det Ni tycker platsar. Å sätt gärna fart på DM800 delen, då Vi inte kommer at ha tid att ägna oss åt den så mycket, p.g.a av de nya dekodrar Vi ska försöka följa...

humlan.

Postad 17 juni 2008 - 14:13

Output
  • Output
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

Varför får inte vi som vill betala 4500:- för en RIKTIG satbox göra det? Det är ingen som tvingar dig att köpa en DM800, alla har väl en egen vilja?

Håller med. Den e ju inte så dyr heller, en Lynxbox ligger ju på 6500, en Kathrine ligger på lite över 3. Denna ligger mellan dessa 2.

Postad 17 juni 2008 - 15:17

humlan57
  • humlan57
  • Beroende

• 1 434 inlägg
  • 0
En Kathrein hittar Du mycket billigare än så: http://www.idealo.de...0-kathrein.html

humlan.

Postad 17 juni 2008 - 15:47

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0

Håller med. Den e ju inte så dyr heller, en Lynxbox ligger ju på 6500, en Kathrine ligger på lite över 3. Denna ligger mellan dessa 2.

precis å på dm800 har vi även text som fanns fungernade från första dagen :P jag betalar gärna mera för nåt som funkar än laborerar runt med billigare skräp som har funnits på marknaden i ett år eller mer å inte har textning som funkar tillfredställande.

självklart får man vara kritisk å objektiv mot saker å ting... men ni grabbar e ju bara för mycket.

jag står till 100% för vad jag skrivit om värme samt funktionalitet på DM800 dom 3 veckor boxen snurrat här hemma.
och ja, jag kollar nästan bara på HD kanalerna... det var därför jag köpte boxen ;)
den är värd dom pengarna enligt mig!

Postad 18 juni 2008 - 10:25

MartinG
  • MartinG
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Ni som har en 800: Hur funkar streaming av HD-kanaler?

Antar att det förutsätter kraftig CPU på PCn för att VLC ska orka med (den använder ju inte DXVA...)

Postad 18 juni 2008 - 10:27

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
ska inte vara nåt problem men det krävs som du säger antingen krafitg processor eller nyare grafikkort som klarar mpeg4 då behöver man inte ha så kraftig processor...
självklart måste ju nätverket vara friskt med för att orka med 15-20mbit/s hela tiden...

Redigerat av Leatherface, 18 juni 2008 - 10:28.

Postad 18 juni 2008 - 10:28

MartinG
  • MartinG
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

ska inte vara nåt problem men det krävs som du säger antingen krafitg processor eller nyare grafikkort som klarar mpeg4 då behöver man inte ha så kraftig processor...

Vilken viewer klarar både att ta in DBs streaming OCH använda grafikkortets potential? VLC gör det då inte...

Postad 18 juni 2008 - 10:53

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
funkar då här iaf men det har betydelse vilken video driver du använder i VLC... i linux ska du använda xv

Redigerat av Leatherface, 18 juni 2008 - 10:54.

Postad 18 juni 2008 - 10:58

MartinG
  • MartinG
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

funkar då här iaf men det har betydelse vilken video driver du använder i VLC... i linux ska du använda xv

Video driver hittar jag ingen sättning för in windows. Hade varit kanon om man kunnat använda externa codecs i VLC så hade problemet varit löst.

Postad 18 juni 2008 - 11:02

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
tja installera linux så funkar det :blink:

Postad 18 juni 2008 - 11:05

MartinG
  • MartinG
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

tja installera linux så funkar det :blink:

Har en linuxinstallation men i detta sammanhanget vill jag köra win :(

Postad 18 juni 2008 - 11:08

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
du borde väl kunna använda alla mediaspelare som klarar av mpeg4 och streams...

Postad 18 juni 2008 - 12:16

Output
  • Output
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Har nu beställt en DM800, ger feedback när den kommit.

Postad 18 juni 2008 - 12:34

flovv
  • flovv
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0
Tjena alla,

Jag har planer på att köpa en dm800 och har haft det ett bra tag nu. Jag kör för tillfället med en dm600 vilket fungerar utmärkt för mig med scart->component, men vill ha dvi/hdmi signal och möjligheten till att se hd-sändningar.

Jag har comhem och undrar om om man måste ha någon speciel tuner för att ta emot hd-sändningarna på cabel, typ som med satelits dvb-s2 eller räcker det att man har en dvb-c tuner (verkar vara samma för dm600 och dm800) för att kunna ta in hd-kanalerna ?? Känner annars till problemet med comhem och pairingen.

Undrar också om det finns någon annan box som rekomenderas för cabel som klarar HD ??

Mvh flovv

Ps. Nivån på tråden har blivit bättre sen apparaten kom ut i handeln, men lite gnälligt från "båda" sidorna kan fortfarande förekomma, men lite tjafs kan vara bra för att se olika sidor på saker, så länge det inte urartar.

Postad 18 juni 2008 - 12:38

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
HD sändningarna via comhem kommer inte funka då dom kanalerna är pairade till deras box... tunern däremot är samma för kabel som den till dm600... enbart SVT HD och SD kanalerna kommer att funka... samma sak med alla andra boxar enbart comhems egen box funkar...

Redigerat av Leatherface, 18 juni 2008 - 12:42.

Postad 18 juni 2008 - 14:16

flovv
  • flovv
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0

HD sändningarna via comhem kommer inte funka då dom kanalerna är pairade till deras box... tunern däremot är samma för kabel som den till dm600... enbart SVT HD och SD kanalerna kommer att funka... samma sak med alla andra boxar enbart comhems egen box funkar...

Tjena Leatherface,

Som jag skrev känner jag till problemet med comhems pairing.
Tack, då vet jag att jag kan skaffa en dm800 och ett dvb-c kort och löser nån problemet med pairing iframtiden så kan man med dessa se hd-kanalerna, så länge blir det svt-hd då.

Mvh flovv

Postad 18 juni 2008 - 14:42

MartinG
  • MartinG
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

du borde väl kunna använda alla mediaspelare som klarar av mpeg4 och streams...

Har du ngt exempel? Har testat en hel del, men inte lyckats.

Postad 18 juni 2008 - 17:50

Torra Björnen
  • Torra Björnen
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Ni som har problem med att boxarna blir för varma, är det boxar med hårddisk (inbyggd el extern)?

Postad 18 juni 2008 - 22:05

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0

Ni som har problem med att boxarna blir för varma, är det boxar med hårddisk (inbyggd el extern)?

Det spelar ingen roll om man har HD i eller inte

Maveric

Postad 19 juni 2008 - 08:00

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Det spelar ingen roll om man har HD i eller inte

Maveric

Hur märker du att din box blir för varm?

Postad 20 juni 2008 - 08:32

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Problemet löst!

DMM och generalagenterna vet om problemet med hängande och för varma boxar.
Reklamera boxen där du köpt den så får du den utbytt...

Postad 20 juni 2008 - 09:20

humlan57
  • humlan57
  • Beroende

• 1 434 inlägg
  • 0

Problemet löst!

DMM och generalagenterna vet om problemet med hängande och för varma boxar.
Reklamera boxen där du köpt den så får du den utbytt...

En liiiten ursäkt kanske jag kan få då :) Med tanke på vad Du sagt om mig å det här på annat ställe... Å trots allt, som den "pain in the ass", jag är för många.., det här blev ju bra :) . Nu jobbar Vi vidare på eländet med FRA-lagen, å kanske kan få den att aldrig tad i bruk... Ja lagligt alltså.., FRA har ju alltid lyssnat på allt Vi säger..

humlan.

Postad 20 juni 2008 - 10:09

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

En liiiten ursäkt kanske jag kan få då :) Med tanke på vad Du sagt om mig å det här på annat ställe... Å trots allt, som den "pain in the ass", jag är för många.., det här blev ju bra :) . Nu jobbar Vi vidare på eländet med FRA-lagen, å kanske kan få den att aldrig tad i bruk... Ja lagligt alltså.., FRA har ju alltid lyssnat på allt Vi säger..

humlan.

Okej då... Ber om ursäkt :)

Postad 20 juni 2008 - 11:59

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

• 1 886 inlägg
  • 0

Okej då... Ber om ursäkt :)

Faanboy:P

Redigerat av Packetloss, 20 juni 2008 - 11:59.

Postad 22 juni 2008 - 11:00

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2 129 inlägg
  • 0
Har problem med min DM 800, när jag försöker välja en kanal får jag bara "tuning misslyckades".

Har haft boxen hemma hos en kompis för config och test, där funkar allt ok.

Har en Selfsat parabol riktad mot Thor med 18 SNR samt 0 BER, kan signalen var för svag för DM 800 ?
Kan det vara så att jag inte fått träff på Thor utan någon annan sat., men skulle boxen visa signal då
trots att den är inställd på singel sat. Thor 0.8 w ???

Får heller inte klockan eller EPGn att funka vilket tyder på att jag inte låst på Thor, trots att satfindern i boxen säger "locked".

Har hållt på säkert 20-30 tim med felsökning, blir snart galen.

En sak till, jag har glapp i DVI donent i boxen, får blå/rosa bild, försvinner om jag rör lite på kabeln, någon annan som drabbats av samma fel ?

Postad 23 juni 2008 - 07:55

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Har problem med min DM 800, när jag försöker välja en kanal får jag bara "tuning misslyckades".

Har haft boxen hemma hos en kompis för config och test, där funkar allt ok.

Har en Selfsat parabol riktad mot Thor med 18 SNR samt 0 BER, kan signalen var för svag för DM 800 ?
Kan det vara så att jag inte fått träff på Thor utan någon annan sat., men skulle boxen visa signal då
trots att den är inställd på singel sat. Thor 0.8 w ???

Får heller inte klockan eller EPGn att funka vilket tyder på att jag inte låst på Thor, trots att satfindern i boxen säger "locked".

Har hållt på säkert 20-30 tim med felsökning, blir snart galen.

En sak till, jag har glapp i DVI donent i boxen, får blå/rosa bild, försvinner om jag rör lite på kabeln, någon annan som drabbats av samma fel ?

Testa med en annan box så du kan utesluta parabolen...

Postad 26 juni 2008 - 08:13

Output
  • Output
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

Testa med en annan box så du kan utesluta parabolen...

Har du en switch kopplad mellan box och parabol? isf ta bort den, min DM600 har problem med vissa switchar.

Postad 29 juni 2008 - 09:23

Output
  • Output
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Nu har jag haft min DM800 i några dagar. Fungerar finfint! Blir varm men har inte krashat för det.

Hade problem med DVI -> Sanyo Z2 pga att den endast tar 60hz ( verkade som om den matades med 50hz när kanalerna avkodades). Efter att jag bytte en dll så fungerar det helt perfekt. Kan bara säga att än så länge är jag 100% nöjd. Ikväll skall det ses finalen i HD!

Postad 30 juni 2008 - 00:30

Apocalypse Dude
  • Apocalypse Dude
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Jag har kabel-tv från Canal Digital och kör deras HDTV-paket. Tyävrr är den medföljande boxen ganska värdelös(blir lätt överhettad och ingen kanalsortering o.s.v.). Därför undrar jag nu om den här boxen kanske kan lösa mitt problem? Kommer Canal Digitals kabel-HDTV utbut fungera med den här boxen?

Postad 11 juli 2008 - 08:07

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Jag har kabel-tv från Canal Digital och kör deras HDTV-paket. Tyävrr är den medföljande boxen ganska värdelös(blir lätt överhettad och ingen kanalsortering o.s.v.). Därför undrar jag nu om den här boxen kanske kan lösa mitt problem? Kommer Canal Digitals kabel-HDTV utbut fungera med den här boxen?

Nyfiken... Har du köpt en DM800 och testat om det fungerar?

Det borde fungera då CD inte kör med pairing som CH.

Postad 12 juli 2008 - 21:10

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0
Klockrent med delat Viasat och CD-satellit? Mina enda krav förutom bra bild. Prövat en annan hd-box, bilden sämre på hd än Nokia 220 på SD och kanalbyten tog 1 min. MINNS INTE ENS NAMNET PÅ DETTA SKITMÄRKE. Började på A?

Postad 15 juli 2008 - 07:54

Unregisteredc2e15e02
  • Unregisteredc2e15e02
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Hur pass bra funkar 800:an som mediaspelare i dagsläget?
Är den duglig som MP3-spelare?
Klarar den köra XVID och lite andra format som filmer lagras i??
Vad tror ni om möjligheter att spela upp h.264 -filmer i den?

Funderar på att byta min DM500 mot denna och även använda den som lite mediacenter även om jag förstår att den inte är fullt utvecklad än, men kanske kan va duglig iaf så man inte behöver skaffa en popcorn oxå.

/MVH

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.