Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Curanta MB-801S, eGreat EG-M31A

636 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 August 2008 - 21:41

Webtrader
  • Webtrader
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Kan man spela iso filer på ngt sätt? vet att man kan det på pch

.iso filer är inga problem att spela upp. Den bygger på samma programvara som PCH och det innebär att den har likande spec och möjligheter så .iso - inga problem.

Postad 09 August 2008 - 21:58

Safeboot
  • Safeboot
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Har kört min MB (Mediabox) hemma via HDMI utan några problem under en vecka, dock missnöjd med det "berömda" fläktljudet.
Nu har jag kopplat in den via komposit in i TV:n på landet.
Mitt problem är att ljudvolymen är alldeles för låg ut från MB via komposit, dvs vi måste sätta volymen på TV:n nästan på max.
Ngn som vet hur detta kan lösas, eller är det en bugg ?

Ingen som har ngt tips för att lösa detta problem ?

Postad 09 August 2008 - 23:08

mrkooz
  • mrkooz
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

.iso filer är inga problem att spela upp. Den bygger på samma programvara som PCH och det innebär att den har likande spec och möjligheter så .iso - inga problem.

ok låter bra. Kan bara inte se iso filerna på ngt sätt i mediaboxen eller nätverket är väl ngt jag gör fel kanske?
några tips? har läst i den oerhört långa pch tråden och fått fram till att dom fixat det med firmware. Orkade inte sitta och läsa hela.

Postad 10 August 2008 - 15:11

m1m3r
  • m1m3r
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Jag har tillverkat ett nytt lock till min låda och monterat en 80 mm Noctua i stället för originalfläkten som surrade något extremt - nu är lådan sval och helt tyst. Har den även inkopplad med en fjärrströmbrytare så man kan sätta på och stänga av den från soffan.

Suverän maskin.

Postad 10 August 2008 - 15:21

Unregistered629e3d05
  • Unregistered629e3d05
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0
Jag får IP-nummer i burket och jag kan använda onlinetjänster såsom youtube, men jag får inte upp burken som NAS.

Någon som vet vad detta beror på? Min router är trasig, så jag kopplar ihop allt via modemets inbyggda switch.

Btw, jag vet att det finns någon begränsning för DTS-ljud. Funkar DTS om stärkaren kan avkoda DTS? Min är på service, så jag kan inte prova. Som det är nu får jag inget ljud i TVn.

Postad 10 August 2008 - 15:33

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
StaLin:

Curantan kan inte mixa ner DTS till 2 kanalsljud (tex till TV:n), utan ljudet måste tas ut o dekodas via Receiver/Förstärkare! Så du får vänta tills den kommer tillbax från reparationen!

Ditt NAS-problem. Du har väl hårddisk i? Har du det, har du kollat under "Setup", "NMT-appl" att NAS är aktiv? När du kollat det, checka att du kan Pinga din Curanta från din PC. Vill du har mer info kolla första posten i Popcorn Hour A-100 tråden, där står en del om nätverksproblem.

mrkooz:

Hur kör du, intern Hårddisk? eller kör du via dator o MyIhome?? Kör du via USB-disk är det ett problem idag... tyvärr!

Safeboot:

Har du ställt Curantans volym på Max? Det kan även skifta vilken volym din fil har.

m1m3r:

Har du någon lite bild på ditt nya lock??... Spännande!!

Postad 10 August 2008 - 16:15

m1m3r
  • m1m3r
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Man får se det som en prototyp, ska göra det bättre när jag är tillbaka på jobbet. B)

http://www.geting.se...8-IMG_1915.jpg#

Kom förresten på en sak som jag irriterar mig på, fjärren är grymt riktningskänslig - är era det också? Om så är fallet är det läge för att modda även IR-ögat...

Postad 10 August 2008 - 16:17

TaubermaN
  • TaubermaN
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Jag har tillverkat ett nytt lock till min låda och monterat en 80 mm Noctua i stället för originalfläkten som surrade något extremt - nu är lådan sval och helt tyst. Har den även inkopplad med en fjärrströmbrytare så man kan sätta på och stänga av den från soffan.

Suverän maskin.

Vad för fläkt köpte du? B) Är det likadan fläktar som man använder till datorn eller är det någon special kontakt?

Postad 10 August 2008 - 16:21

m1m3r
  • m1m3r
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
http://www.noctua.at...t...id=9&lng=en

Lödde på ett nytt kontaktstycke direkt på moderkortet där strömanslutningen finns.

Postad 10 August 2008 - 16:49

TaubermaN
  • TaubermaN
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Hur ser kontakten ut på boxen då?

Postad 10 August 2008 - 17:09

Unregistered629e3d05
  • Unregistered629e3d05
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0
Tack för all hjälp Kanelbulle. Det måste vara jobbigt att svara på samma frågor om och om igen från alla oss nybörjare...

Konstigt ang NASen, när jag prövade att sätta några torrents på nedladdning blev burken synlig för andra datorer...

Finns det något sätt att få burken att ladda ner torrents till egna kataloger? Som det är nu hamnar alla filer huller om buller (ja, i bokstavsordning så klart) i downloadmappen.

Och hur hittar jag andra burkar i nätverket (deras utdelade mappar så klart)?

Postad 10 August 2008 - 17:37

Unregistered3fea0e38
  • Unregistered3fea0e38
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
hej, min spelare klarar inte vanliga iso filmer, med allt hd material har den spelat upp.
jag har inte uppdaterat den än för jag hittar inget ställe som har fungerande firmware.
det blir error i winrar när jag ska packa upp firmware.
var laddar ni ner firmware?
det går inte via boxen heller, error direkt (jag har bara extern hårddisk)

Postad 10 August 2008 - 18:11

Unregistered629e3d05
  • Unregistered629e3d05
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0

jag har inte uppdaterat den än för jag hittar inget ställe som har fungerande firmware.

Kollar du på www.curanta.se så hittar du en ftp. Filerna där behöver inte packas upp.

Postad 10 August 2008 - 18:20

Unregistered629e3d05
  • Unregistered629e3d05
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0

Kollar du på www.curanta.se så hittar du en ftp. Filerna där behöver inte packas upp.

Postad 10 August 2008 - 18:26

Unregistered629e3d05
  • Unregistered629e3d05
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0

Postad 10 August 2008 - 20:33

m1m3r
  • m1m3r
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Hur ser kontakten ut på boxen då?

Liten på moderkortet, större på fläkten. Ville inte göra åverkan på någon av dem.

Postad 10 August 2008 - 21:49

Unregisteredcd298aa9
  • Unregisteredcd298aa9
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
väntar på nya firmwaren.... B)
och tänkte bara berätta att .img filer bara kan döpas om till .iso så går de att köra direkt i mediaboxen.
lyckades jag klura ut :(

Postad 10 August 2008 - 22:04

m1m3r
  • m1m3r
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Har nu några gånger stött på ett problem - efter att man sett på en film och trycker STOP blir skärmen bara svart och inget mera händer utan man måste starta om maskinen.

Tips?

EDIT

Verkar vara denna bugg som kvarstår;

- fixed occasional HDMI black-screen after stopping video playback

http://www.popcornho...15-POP-402.html

Redigerat av m1m3r, 10 August 2008 - 22:23.

Postad 11 August 2008 - 08:05

Safeboot
  • Safeboot
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Safeboot:
Har du ställt Curantans volym på Max? Det kan även skifta vilken volym din fil har.

Volymen står på Max, när den är inkopplad via HDMI hemma.
Är det samma volym inställning som via Composit ?

Alla filmer har samma låga signal ut från MB:n..

Redigerat av Safeboot, 11 August 2008 - 08:09.

Postad 11 August 2008 - 12:12

robber
  • robber
  • Forumräv

• 521 inlägg
  • 0

Man får se det som en prototyp, ska göra det bättre när jag är tillbaka på jobbet. :P

http://www.geting.se...8-IMG_1915.jpg#

Kom förresten på en sak som jag irriterar mig på, fjärren är grymt riktningskänslig - är era det också? Om så är fallet är det läge för att modda även IR-ögat...

Precis sådär tänkte jag göra, kör utan kåpa nu. Har du mätt temperaturer innan och efter?

Gjort en tråd där vi kan behandla detta https://www.minhembi...howtopic=205554 dvs snacka modifikationer mm. Så slipper vi dryga ut denna tråd mer :lol:
/R

Postad 11 August 2008 - 13:23

Zilverfish
  • Zilverfish
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0

Har nu några gånger stött på ett problem - efter att man sett på en film och trycker STOP blir skärmen bara svart och inget mera händer utan man måste starta om maskinen.

Tips?

EDIT

Verkar vara denna bugg som kvarstår;

- fixed occasional HDMI black-screen after stopping video playback

http://www.popcornho...15-POP-402.html

Samma fel uppstår för mig ibland men ibland går det att rädda situationen och slippa starta om boxen genom att helt enkelt trycka på PLAY igen, oftast startar då videon och trycker man då STOP så fungerar det oftast som det ska.

Finns det förresten något sätt att starta om boxen på eller är det on/off knappen på baksidan som gäller?
Undrar även vad det är för mening med power-knappen på fjärren, okej bilden blir svart men det verkar ändå inte som man stänger av den riktigt eftersom fläkten bara fortsätter?

Redigerat av Zilverfish, 11 August 2008 - 13:24.

Postad 11 August 2008 - 13:34

robber
  • robber
  • Forumräv

• 521 inlägg
  • 0

Finns det förresten något sätt att starta om boxen på eller är det on/off knappen på baksidan som gäller?
Undrar även vad det är för mening med power-knappen på fjärren, okej bilden blir svart men det verkar ändå inte som man stänger av den riktigt eftersom fläkten bara fortsätter?

Håller med, verkar som att bildkällan stryps. Gör som jag och köp en fjärrbrytare som klipper strömen. smidigt och gott.

/R

Postad 11 August 2008 - 14:20

rasmus84
  • rasmus84
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Tja

Fick hem min box idag. Skulle installera allt + uppdatera firmwaren. Försökte köra ifrån min externa hårddisk, vid 82% fick jag "fel källa...". Nu när jag startar upp boxen, får jag ingen bild alls. Helt svart.

Någon som vart med om detta? Börjar bli lite orolig. Sitter förövrigt en 750 gig Samsung HD i den.

Tacksam för svar

Postad 11 August 2008 - 14:38

robber
  • robber
  • Forumräv

• 521 inlägg
  • 0

Tja

Fick hem min box idag. Skulle installera allt + uppdatera firmwaren. Försökte köra ifrån min externa hårddisk, vid 82% fick jag "fel källa...". Nu när jag startar upp boxen, får jag ingen bild alls. Helt svart.

Någon som vart med om detta? Börjar bli lite orolig. Sitter förövrigt en 750 gig Samsung HD i den.

Tacksam för svar

Fick samma fel. Startade om några gånger och fick samma fel, testade med usbminnet igen och då funkade det kanon. Ha tålamod! är mtt tips :P

/R

Postad 11 August 2008 - 16:12

m1m3r
  • m1m3r
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
robber:

Har inte mätt men rimligtvis borde det vara svalare nu men framförallt tyst - vilket var tanken.

Fläkten (Noctua) har tre akustiklägen där jag nu kör på standard men den är ändå ofantligt mycket tystare än original.

Acoustical Noise 17 dB(A)
Acoustical Noise with L.N.A. 10 dB(A)
Acoustical Noise with U.L.N.A. 7 dB(A)

Redigerat av m1m3r, 11 August 2008 - 16:14.

Postad 11 August 2008 - 16:40

rasmus84
  • rasmus84
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Nu fick jag igång den tillslut ;)

Redigerat av rasmus84, 11 August 2008 - 21:41.

Postad 11 August 2008 - 17:21

mrkooz
  • mrkooz
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Kanelbulle

Kör allt som går, men .iso filerna har jag på den interna. Kladdade några timmar med och försöka installera Llink
utan framgång ;) men efter ett antal omstarter så fanns plötsligt .iso filerna dar ;) är total nybörjare på ftp och sånt hur kommer man åt cgi filen som man ska aktivera eller omvandla via total commander eller filezilla? hittar filen i total commander men förstår inte hur jag ska ge den kommando.

Postad 11 August 2008 - 17:27

mrkooz
  • mrkooz
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
angående fläkt ljudet jag skar bort plasten framför fläkten den hörs an men blev ofantligt mycke tystare

Postad 12 August 2008 - 12:45

robber
  • robber
  • Forumräv

• 521 inlägg
  • 0

angående fläkt ljudet jag skar bort plasten framför fläkten den hörs an men blev ofantligt mycke tystare

Funderat länge på om det inte skulle bli så. Skoj att du provade :)

Någon som har mer info om när nya FW kommer? Webtrader?

/R

Redigerat av robber, 12 August 2008 - 12:45.

Postad 12 August 2008 - 14:20

ekendahl
  • ekendahl
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Någon som har någon info om när m31b versionen kommer till Sverige - webtrader?

Postad 12 August 2008 - 16:58

royalcoach
  • royalcoach
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Kanelbulle

Kör allt som går, men .iso filerna har jag på den interna. Kladdade några timmar med och försöka installera Llink
utan framgång :P men efter ett antal omstarter så fanns plötsligt .iso filerna dar :) är total nybörjare på ftp och sånt hur kommer man åt cgi filen som man ska aktivera eller omvandla via total commander eller filezilla? hittar filen i total commander men förstår inte hur jag ska ge den kommando.

Har du installera Llink på curanta? Här är en länk om hur man gör. Llink nmt

Jag använde ett usbminne, och det funkade fint.. iaf efter jag kom på att pröva att ha med llink-2.1.1-nmt.tar.gz tillsammans med llink-installer.htmoch llink-installer.cgi . Sätt i usbminnet i Curanta och starta sedan filezilla skriv in ip numret samt login :ftpuser och lösen:1234 .

För att göra .cgi filen körbar så använde jag filezilla, om du kollar i någon av menyerna så finns det "send raw command" klicka på den och skriv in "site chmod 755 llink-installer.cgi" sedan är det bara att följa instruktionen på länken... hoppas det var till någon hjälp ..

Postad 12 August 2008 - 19:18

m1m3r
  • m1m3r
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Har du installera Llink på curanta? Här är en länk om hur man gör. Llink nmt

Jag använde ett usbminne, och det funkade fint.. iaf efter jag kom på att pröva att ha med llink-2.1.1-nmt.tar.gz tillsammans med llink-installer.htmoch llink-installer.cgi . Sätt i usbminnet i Curanta och starta sedan filezilla skriv in ip numret samt login :ftpuser och lösen:1234 .

För att göra .cgi filen körbar så använde jag filezilla, om du kollar i någon av menyerna så finns det "send raw command" klicka på den och skriv in "site chmod 755 llink-installer.cgi" sedan är det bara att följa instruktionen på länken... hoppas det var till någon hjälp ..

Körs Llink jämsides original-GUIt så man kan växla fritt? Vad är den stora fördelen med Llink?

Postad 12 August 2008 - 19:29

royalcoach
  • royalcoach
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Körs Llink jämsides original-GUIt så man kan växla fritt? Vad är den stora fördelen med Llink?

När jag installerade Llink på Curantan så la den sig som en Mediasource, alltså jag kan välja att gå in via hårddisken, nätverket, eller via Llink-Deamon .. så ja...

Den största fördelen är väl att den kan spela upp RAR:ade filer, man behöver alltså inte packa upp.....

Postad 12 August 2008 - 20:00

m1m3r
  • m1m3r
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Kan inte hitta något på dess hemsida om hur man avinstallerar det hela - vet du?

Postad 12 August 2008 - 20:08

royalcoach
  • royalcoach
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Jag tog bort Llink mappen som blir skapad under apps ...

Postad 12 August 2008 - 21:00

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
robber:

Den nya Firmwaren kommer någon/några dar efter den släppts till Popcorn Hour, den är framme vid Release Candidate 4, så det är snart...

ekendahl:

Som jag förstått det så kommer 31B relativt snart... men något exakt besked har jag inte hört.

Postad 12 August 2008 - 21:55

maseman
  • maseman
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Hej,

Jag fundrar på att köpa mig en Curanta MB-801S, men skulle vilja ha svar på ett par frågor först.

1. Att visa bilder och bild spel med jpg, går det bra och hur sanbbt går det mellan varje bild, om bilden är på ca: 2.5 MB.
2. Varför ska jag välja denna produkt, jämför med popcorn hour? vad talar för och emot? någon som har erfarenhet?
3. Är den högljud, om man kör med intern HDD

/maseman

Postad 12 August 2008 - 22:29

anrin
  • anrin
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej maseman och alla andra!

Jag kör MB-801S sedan en vecka tillbaka. Kopplad via A/V receiver till 1080p LCD-TV. Nätverksansluten via kabel till router. Kör MyiHome 5.0.2 på PC. Ingen hårddisk ansluten till Mediaboxen. Senaste firmware (080612).

Video och musik lirar helt ok. Streamar 1080p mkv utan problem. Problemet är foton. Jag har ett mappträd med jpg-komprimerade bilder från 2-5Mb/bild. Standard från Canon Ixus kamera. Mediaboxen vägrar streama foton. Jag kan bläddra bland mapparna och ibland får jag upp "thumbnails" men när jag försöker visa en bild i fullskärm så snurrar "tänka"-symbolen i evigheter. Ibland kommer det upp "cannot show this picture" och ibland hänger sig maskinen. Måste då starta om. :blink:

Jag kan visa samma bilder utan problem om jag tankar ned dem på en USB-sticka och ansluter direkt till Mediaboxen.

Har andra samma erfarenhet? Finns det någon work-around? Kan jag ha fått ett måndagsexemplar? Om man söker i andra forum så hittar man trådar om liknande problem med Popcorn Hour, men det verkar vara avhjälpt för ett par firmwareversioner sedan.

Tacksam för svar!

Postad 12 August 2008 - 22:48

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
anrin:

Faktum är att du svarat på din fråga själv... Nej, du har inte fått ett måndagsexemplar, felet/begränsningen ligger i MyIhome. Om du inte kan streama den från datorn, men klarar direkt från USB-stickan då är det MyIhome som är boven i dramat, tyvärr!!

Det finns mycket åsikter om NMT-mjukvaran, mycket har blivit bättre, men det finns fortfarande mycket förbättringspotential! Som jag skrivit vid ett par tillfällen så kommer det efter nästa Firmware (som kommer snart) satsas en del på Photo hanteringen i NMT-mjukvaran. Så räkna med att det kommer bli bättre. I dagsläget skulle jag rekommendera dig att faktiskt köra foton antingen via USB-sticka eller USB-disk om du inte hittar någon inställnign i MyIhome som kan hjälpa dig. Själv kör jag med intern disk o använder inte MyIhome!

Postad 13 August 2008 - 05:19

anrin
  • anrin
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag tackar för snabbt svar, Kanelbulle! Får väl tiga still ett tag och se om det löser sig om ett par firmwareversioner... jag har uttömt alla möjligheter kring inställningar i MyiHome, inklusive flera äldre versioner.

Frid! :blink:

Postad 13 August 2008 - 08:33

maseman
  • maseman
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Hej,

Tackar för era svar, väldigt bra. VVet dock inte hur jag ska tolka det, frågan är kluven om jag ska välja en Curanta eller popcorn hour.

Vad är det som avgör?

Postad 13 August 2008 - 11:53

ekendahl
  • ekendahl
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Hej,

Tackar för era svar, väldigt bra. VVet dock inte hur jag ska tolka det, frågan är kluven om jag ska välja en Curanta eller popcorn hour.

Vad är det som avgör?

Det är väl inte så mycket mer än utseende och att Curantan har en fläkt...? Det som talar för PH är ju att den borde vara tystare. Lite jobbigt å andra sedan med värme problem. SJälv hoppas jag på eGreat m32b (vad den nu kommer att heta i svensk upplaga). Jag har själv inte hört hur mycket Curantan låter men man kan tycka att en något större låda samt fläkt på sidan borde få den att gå tystare.

Postad 13 August 2008 - 12:48

royalcoach
  • royalcoach
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Det är väl inte så mycket mer än utseende och att Curantan har en fläkt...? Det som talar för PH är ju att den borde vara tystare. Lite jobbigt å andra sedan med värme problem. SJälv hoppas jag på eGreat m32b (vad den nu kommer att heta i svensk upplaga). Jag har själv inte hört hur mycket Curantan låter men man kan tycka att en något större låda samt fläkt på sidan borde få den att gå tystare.

Nja, lite mer skillnad är det... Usb slave, och s-ata till hd, ja just det 512 i ddr istället som för i PH som har 256 ddr där ... :unsure: Och det är klart det låter litegrann, men det kan man ju lösa om man vill...

Postad 13 August 2008 - 13:56

ekendahl
  • ekendahl
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Nja, lite mer skillnad är det... Usb slave, och s-ata till hd, ja just det 512 i ddr istället som för i PH som har 256 ddr där ... :unsure: Och det är klart det låter litegrann, men det kan man ju lösa om man vill...

Jag jämför så klart med PH 110 och inte 100 ;) . ddr vet jag inte för 110:an men i övrigt har den ovanstående.
Jag vill ha fläkt i min så det blir antagligen Currantan trots ljud. Ytterligare något dock till PH's fördel är garanterat snabbare uppdatering av firmware. Ok jag ar hört antydningar om c:a en veckas fördröjning till Currantan och det är mycket möjligt att det stämmer men säkert är det ju inte...

Postad 13 August 2008 - 15:00

royalcoach
  • royalcoach
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
aha! tänkte väl :unsure: . Enligt vad jag har läst så kommer fw lite senare till curantan.. Så det stämmer nog.. PH 110 har hdmi 1.3 det har inte curanta ... (om man nu behöver det....) fast nästa version av curantan har ju det iof..

Postad 13 August 2008 - 18:40

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1820 inlägg
  • 0
Är det samma mjukvara dvs samma buggar som på Popcorn Hour A-100?
Jag brukar ibland lira från mitt ubs-minne (snabbt) eller min externa hd (usb) och det är ingen höjdare på Popcorn Hour A-100 iaf. Hänger sig titt som tätt. En hel film går nästan aldrig att se. Minst 2-3 omstarter får man räkna med.
Så är det någon som testat detta på Curanta och kan säga om det funkar som tänkt?

Brukar köra trådlöst till min Pop för det mesta. Men möjligheten att koppla till externt och köra vill jag gärna ha..

Postad 13 August 2008 - 19:46

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
twebbas:

Jojjomensan! Det är NMT från Syabas i Curantan oxå. Distributionerna till Curantan kommer strax efter till Curantan. Samtliga Betor görs framförallt för Popcorn först, när de släpps kommer de även direkt för de andra! Jag tror du kommer bli mer nöjd med nästa Firmware, video-prestandan är mycket förbättrad!

Funderar du på ny spelare så kolla förutom A-110 även Curanta Mediabox MB-801B, samma som idag, plus HDMI 1.3 o även Externa e-sata portar o lite annat gött! Ser mycket lovande ut!

Maseman:

Har du behov av HD-audio? Har du en Receiver som kan decoda HD-audio? Då är HDMI 1.3 ev. något, annars är det nästan bara USB-slave som skiljer. Vill du springa runt med Mediaspelaren under armen o kopiera filer?? Då är USB-slave bra. DTS klarar A-110 att mixa ner om du bara har TV o ingen Receiver.

Annars skiljer det ju en del prisässigt: A-100 1500kr, A-110 ca 2500kr. Curantorna ligger ungefär jämbördigt, MB-801S 1700kr, MB-801B (vet ej, men ungfär som A-110).

När det gäller Firmware så kommer det vara samma mjukvara till A-100/A-110 o MB-801S/MB-801B. Så stödet för de olika hårdvarorna kommer ligga i samma mjukvara, det blir nog enklast så uppdateringsmässigt!

Postad 13 August 2008 - 21:05

Webtrader
  • Webtrader
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Funderat länge på om det inte skulle bli så. Skoj att du provade :unsure:

Någon som har mer info om när nya FW kommer? Webtrader?

/R

Det sista jag hört är slutet på Aug. Så det borde vara snart. Ska bli en hel del nyheter där sägs det.

Någon som har någon info om när m31b versionen kommer till Sverige - webtrader?

Tjena,

Vi håller nu på att testa varianten med HDMI 1.3, som vi kallar 801B. Den har en del nytt att bjuda på och så fort vi är klara så kommer de ut till berörda distributörer. Borde inte ta för lång tid nu (1 mån).

Postad 14 August 2008 - 06:48

cloud79
  • cloud79
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Vi håller nu på att testa varianten med HDMI 1.3, som vi kallar 801B. Den har en del nytt att bjuda på och så fort vi är klara så kommer de ut till berörda distributörer. Borde inte ta för lång tid nu (1 mån).

Vad kommer riktpriset bli på denna box?
2499.99:- som popcorn a-110?! ;)

Postad 14 August 2008 - 09:03

ekendahl
  • ekendahl
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Jag undrar även om du kan säga något om fläktljudet? Låter 801B mindre?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.