Panasonic TH-50PX8
918 svar till detta ämne
Postad 04 juli 2008 - 08:18
Joesely
-
Joesely
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Har haft denna tv sen i måndags, och intrycken är blandade.
Positivt:Grymt sjukt bra bild med blu-ray och riktigt fin bild med bredbandsbolagets IP-TV.
Negativt: Phosphor trails när man spelar ps3 & 360! Hoppas det blir bättre med tiden. Tycker även att bilden blir lite suddig och hackar lite när bilden sveper snabbt i film och tv, även när man snurrar kameran i spel. Fast det kanske blir bättre när skärmen är inkörd?.
Fosforspåren blir Mycket svårare att se när skärmen har fått jobba ett par hundra timmar.
Postad 08 juli 2008 - 21:23
LeeRoy
-
LeeRoy
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Okej
De blir en PX8 för mig :-)
Kommer de gå ner i pris? va tror ni. Kommer Expert köra nån mer kampanj??
11999:- låter ju inte alls fel... :-P
Vart kan man köpa denna tv i en fysisk butik? till bästa pris? alla som har bra priser så är det via webben.
Vill köpa i butik, så man har nån fysisk människa att skälla på om de blir fel på prylarna...
Dustin verkar ju klart bäst om man tar via webben prismässigt plus att man får en väggstativ på köpet. 12999:-
Men de har ju slut på lager :-(
Råd tack :-P
Postad 09 juli 2008 - 06:13
jaQoB
-
jaQoB
-
Veteran
-
-
1 691 inlägg
Okej
De blir en PX8 för mig :-)
Kommer de gå ner i pris? va tror ni. Kommer Expert köra nån mer kampanj??
11999:- låter ju inte alls fel... :-P
Vart kan man köpa denna tv i en fysisk butik? till bästa pris? alla som har bra priser så är det via webben.
Vill köpa i butik, så man har nån fysisk människa att skälla på om de blir fel på prylarna...
Dustin verkar ju klart bäst om man tar via webben prismässigt plus att man får en väggstativ på köpet. 12999:- Men de har ju slut på lager :-(
Råd tack :-P
Känner du någon stackars student du kan muta med två paket nudlar och ett paket kaffe så kostar den 11 200 kr för studenter på dustinhome
Postad 09 juli 2008 - 12:27
zeber
-
zeber
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Dustin verkar ju klart bäst om man tar via webben prismässigt plus att man får en väggstativ på köpet. 12999:- Men de har ju slut på lager :-(
När jag skulle beställa så var den också slut hos dustin, kotaktade dem och då sa de att den finns för omgående leverans från Panasonic. Jag beställde den 3:e juli och om jag "godssöker" på kollinr så står det att den skickades dagen efter. (status nu är 2008-07-07 06:14 Göteborg Pall Försändelsen ankomstbehandlas) Lycka till!
Postad 09 juli 2008 - 12:58
LeeRoy
-
LeeRoy
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Känner du någon stackars student du kan muta med två paket nudlar och ett paket kaffe så kostar den 11 200 kr för studenter på dustinhome 
Vore ju klart bäst... MEN ja ska betala med mitt kort, för ja får prisgaranti och 2års förlängd garanti på TV:n genom mitt kort.... så de funkar inte om polarn handlar i sitt namn :-(
Postad 09 juli 2008 - 14:00
KJE
-
KJE
-
Beroende
-
-
1 076 inlägg
Vore ju klart bäst... MEN ja ska betala med mitt kort, för ja får prisgaranti och 2års förlängd garanti på TV:n genom mitt kort.... så de funkar inte om polarn handlar i sitt namn :-(
Inte helt omöjligt att det går att beställa i din polares namn och betala med ditt kreditkort...
Postad 10 juli 2008 - 12:15
sluggos
-
sluggos
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Inte helt omöjligt att det går att beställa i din polares namn och betala med ditt kreditkort...
Vad är det för kort du har och betalar med? Ringde dustin nyss och dom sa kanske i slutet av Juli (palla vänta så länge). Bara att skicka in mecenatkorts nr + pr nr så får man den för 11200:- med väggfäste och hdmi kabel då tydligen... Undrar hur det är med LPG om jag lägger en order imorn och den går ner i pris under tiden jag väntar på tv:n?
Postad 10 juli 2008 - 12:28
LeeRoy
-
LeeRoy
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Vad är det för kort du har och betalar med? Ringde dustin nyss och dom sa kanske i slutet av Juli (palla vänta så länge). Bara att skicka in mecenatkorts nr + pr nr så får man den för 11200:- med väggfäste och hdmi kabel då tydligen...
Undrar hur det är med LPG om jag lägger en order imorn och den går ner i pris under tiden jag väntar på tv:n?
America Express genom Mer konceptet Swedbank har. Slutet på juli? shieze...... hmm bra du ringde skulle precis beställa... får kika vidare... Om man skickar in på polarns studentkort, kommer han stå som ägare och då kan inte ja skicka in kopia på garanti och iinköp till Mer konceptet, eftersom jag inte står som ägare?? hmm....
Postad 10 juli 2008 - 12:47
sluggos
-
sluggos
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Du får väl bli medlem i mecenat då =) bara att regga dig för en kurs på komvux eller nått =) Kan jag även få 2 års förlängd garanti med mitt vanliga VISA kort på swedbank och LPG oxå?
Postad 10 juli 2008 - 12:57
LeeRoy
-
LeeRoy
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Du får väl bli medlem i mecenat då =) bara att regga dig för en kurs på komvux eller nått =) Kan jag även få 2 års förlängd garanti med mitt vanliga VISA kort på swedbank och LPG oxå?
Tror de är en bonus grej på swedbanks Mer koncept, skiten kostar 100:- i månaden så nått ska man väl ha för det... Expert verkar ha tv:n i lager, men då får man ju inge vägghänge......... fan va allt va jobbigt nu.... Klarar man sig utan tv i 3veckor till? hmm.... vart utan nu i 2 veckor... Kostar de nått å regga en kurs på komvux? å måste man gå den för att få ett sånt kort?? :-)
Postad 10 juli 2008 - 14:20
nobba
-
nobba
-
Lärjunge
-
-
498 inlägg
Räcker inte med att regga sig på en kurs för att få ett studentkort/csn-kort/mecanetkort.
De ställer krav att du skall läsa visst mycket och använder dig av studiemedel i någon mening.
Fast visst kanske det går på nåt vis men räkna inte med det.
Redigerat av nobba, 10 juli 2008 - 14:20.
Postad 10 juli 2008 - 15:04
sluggos
-
sluggos
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
hmm, jag har kvar mitt mecenat kort...började på Chalmers hösten -05 och har väl tagit 5 poäng sedan dess =) Hoppade av för ett år sedan men jag fortsatte betala...står nog inte längre reggad på ett program heller ^^
Postad 10 juli 2008 - 18:59
LeeRoy
-
LeeRoy
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Vad är det för kort du har och betalar med? Ringde dustin nyss och dom sa kanske i slutet av Juli (palla vänta så länge). Bara att skicka in mecenatkorts nr + pr nr så får man den för 11200:- med väggfäste och hdmi kabel då tydligen...
Undrar hur det är med LPG om jag lägger en order imorn och den går ner i pris under tiden jag väntar på tv:n?
Vad är det för nummer till dustin? hittade inget på deras hemsid?
Postad 11 juli 2008 - 16:42
sirbuyallot
-
sirbuyallot
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Hej alla!
Har nu varit ägare till Panasonic TH-50px8 i 3 veckor, inköpt på Expert under derans kampanj 11.999 minus 5% rabatt via medmera kortet totalt 11.400 k.
Här kommer lite intryck.
Kringutrustning:
Tv via Canal Digital HD-Box HDMI, DVD via Denon-1730 HDMI, Ljud via Pioneer VSX-2016AV och DALI Concept 6 högtalarsystem med Dali sub
Utseende: Kanske inte så viktigt för mig men jag tycker att den mattsvarta ramen är helt ok, och den är inte en sån dammsamlare som pianolack och ingen reflektion i ramen. Foten är ful och klumpig men man glömmer när tv´n är igång.
In/ut anslutningar: Visst skulle man vilja har fler HDMI men jag kör via min pioneer-2016 så jag klarar mig, ingen optisk ut, Varför inte? Panasonic sa bara att så är det, men men, jag klarar mig, Har hitintills bara använt HDMI.
Fjärkontroll: Jag gillar den. Snygg, enkel, överskådlig, inte så riktningkänslig som jag trodde
Ljudet: tja, vad ska man säga, det duger
Inställningar: Körde de första 150 timmarna i Bioläge, kontrast lite under hälften, färgtemp normal, övriga AV.
Och nu kanske till det viktigaste, BILDEN:
Efter att ha släpat hem den jättelika kartongen i klubb Bussen( fick inte plats i 745:an), och döm om min förvåning när butiksägaren sa att den inte behöver stå upp vid transport bara jag körde lugnt och inte siktade på väghålen, så packades den upp, första intryck mmmm Nice. Kanske ska tillägga att min tidigare tv var en panasonic tjocktv 36 tum vikt 80 kilo. När alla kablar var färdigdragna med hemmabio, box, DVD etc så körde vi igång. Andra intrycket var mmmm mycket nöjd. Bilden var mjuk och fin efter lite inställningar.
Med DVD HDMI Både brända och orginal ser bilden alldeles utmärkt mycket bra ut, varm fyllig bild, svärtan enligt mig klart godkännd, även om jag inte har så mycket att jämföra med. All film ses i Bio-läge, kontrast lite över hälften.
Med Canal Digital HD-Box HDMI, som för övrigt fortfarande har sin 80-tals design kvar, är bilden mycket bra, HD-sändningar helt underbart, visst skiljer sig kvaliteten sig åt beroende på kanalsändningar men totalt sett mycket nöjd. Tv ses i Normal-läge, film på tv ses i bio-läge 1080i och sportsändningar(mest fotboll) ses i 720p, ska visst vara bäst så. Detta gällande HD-sändningar
Jag har kanske haft tur men jag har inte sett tillstymmelse av inbränningar, ghosting, röda och gröna ormar, eftersläpningar och allt det skrivs om utan jag är faktiskt riktigt nöjd. Tv:n avger vad jag tycker märkbar värme men då kan man sänka elementen vintertid. Jag har tyvärr fönster framför tv:n så speglingar syns tydligt dagtid men jag har införskaffat bra rullgardiner så det blir mörkt om man nu tvunget ska se tv på dagtid.
Jag har sett bluray och spelat hos en vän med samma tv via PS3 och det var mycket bra, inga
hack vid panoreringar etc.
Jag är ingen expert och utger mig inte för att vara det utan bara en vanlig svensson som gillar stor bra bild och jag är mycket nöjd
Tack för mig
Postad 11 juli 2008 - 17:28
CeEss
-
CeEss
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Fick hem denna TV igår kväll och har nu kopplat in datorn vi hdmi ingången till mitt 8800GTS 320mb. På datorn kör jag Vista x64 med nvidias senaste drivrutiner, kör upplösningen 1366x768 till teven vilket borde resultera i en korrekt pixelmappad bild? Men kollar ja på denna sidan pixelmappat.nu så stämmer det inte ändå. Någon som haft samma problem eller vet varför det är såhär?
Postad 11 juli 2008 - 18:19
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1 821 inlägg
Hej alla! Har nu varit ägare till Panasonic TH-50px8 i 3 veckor, inköpt på Expert under derans kampanj 11.999 minus 5% rabatt via medmera kortet totalt 11.400 k.
Här kommer lite intryck.
Kringutrustning: Tv via Canal Digital HD-Box HDMI, DVD via Denon-1730 HDMI, Ljud via Pioneer VSX-2016AV och DALI Concept 6 högtalarsystem med Dali sub
Utseende: Kanske inte så viktigt för mig men jag tycker att den mattsvarta ramen är helt ok, och den är inte en sån dammsamlare som pianolack och ingen reflektion i ramen. Foten är ful och klumpig men man glömmer när tv´n är igång.
In/ut anslutningar: Visst skulle man vilja har fler HDMI men jag kör via min pioneer-2016 så jag klarar mig, ingen optisk ut, Varför inte? Panasonic sa bara att så är det, men men, jag klarar mig, Har hitintills bara använt HDMI.
Fjärkontroll: Jag gillar den. Snygg, enkel, överskådlig, inte så riktningkänslig som jag trodde
Ljudet: tja, vad ska man säga, det duger
Inställningar: Körde de första 150 timmarna i Bioläge, kontrast lite under hälften, färgtemp normal, övriga AV.
Och nu kanske till det viktigaste, BILDEN: Efter att ha släpat hem den jättelika kartongen i klubb Bussen( fick inte plats i 745:an), och döm om min förvåning när butiksägaren sa att den inte behöver stå upp vid transport bara jag körde lugnt och inte siktade på väghålen, så packades den upp, första intryck mmmm Nice. Kanske ska tillägga att min tidigare tv var en panasonic tjocktv 36 tum vikt 80 kilo. När alla kablar var färdigdragna med hemmabio, box, DVD etc så körde vi igång. Andra intrycket var mmmm mycket nöjd. Bilden var mjuk och fin efter lite inställningar.
Med DVD HDMI Både brända och orginal ser bilden alldeles utmärkt mycket bra ut, varm fyllig bild, svärtan enligt mig klart godkännd, även om jag inte har så mycket att jämföra med. All film ses i Bio-läge, kontrast lite över hälften.
Med Canal Digital HD-Box HDMI, som för övrigt fortfarande har sin 80-tals design kvar, är bilden mycket bra, HD-sändningar helt underbart, visst skiljer sig kvaliteten sig åt beroende på kanalsändningar men totalt sett mycket nöjd. Tv ses i Normal-läge, film på tv ses i bio-läge 1080i och sportsändningar(mest fotboll) ses i 720p, ska visst vara bäst så. Detta gällande HD-sändningar
Jag har kanske haft tur men jag har inte sett tillstymmelse av inbränningar, ghosting, röda och gröna ormar, eftersläpningar och allt det skrivs om utan jag är faktiskt riktigt nöjd. Tv:n avger vad jag tycker märkbar värme men då kan man sänka elementen vintertid. Jag har tyvärr fönster framför tv:n så speglingar syns tydligt dagtid men jag har införskaffat bra rullgardiner så det blir mörkt om man nu tvunget ska se tv på dagtid.
Jag har sett bluray och spelat hos en vän med samma tv via PS3 och det var mycket bra, inga hack vid panoreringar etc.
Jag är ingen expert och utger mig inte för att vara det utan bara en vanlig svensson som gillar stor bra bild och jag är mycket nöjd
Tack för mig
Intressant läsning, du är istort sätt samma bild av TVn som jag har. Dock har jag uppmärksammat de gröna eftersläpningarna och detta är något du också har på din TV, det är bara det att du har inte tittat noga efter det eller försökt framkalla det. Inbränningar har jag inte häller märkt av men vad jag förstår så ska det väääldigt mycket till på nyare plasma skärmar för att det ska bli inbränningar. Men det är ingen tvekan om att man får väldigt mycket för pengarna! Det enda som ajg kan klaga på är att när man kopplar in en HDMI kabel från en dator och sen slår över till analoga nätet så är nästan alla kanaler myrornas krig. Enda sättet att bli av med det är att koppla ur HDMI kabeln eller stänga av datorn. Detta är något som Panasonic måste göra något åt, frågan är bara hur.
Postad 11 juli 2008 - 18:29
Unregistered951ada42
-
Unregistered951ada42
-
Lärjunge
-
-
439 inlägg
Intressant läsning, du är istort sätt samma bild av TVn som jag har. Dock har jag uppmärksammat de gröna eftersläpningarna och detta är något du också har på din TV, det är bara det att du har inte tittat noga efter det eller försökt framkalla det.
Inbränningar har jag inte häller märkt av men vad jag förstår så ska det väääldigt mycket till på nyare plasma skärmar för att det ska bli inbränningar.
Men det är ingen tvekan om att man får väldigt mycket för pengarna!
Det enda som ajg kan klaga på är att när man kopplar in en HDMI kabel från en dator och sen slår över till analoga nätet så är nästan alla kanaler myrornas krig. Enda sättet att bli av med det är att koppla ur HDMI kabeln eller stänga av datorn. Detta är något som Panasonic måste göra något åt, frågan är bara hur.
Gäller detta bara analog tv och inte om man tittar på tv via den inbyggda digitalboxen?
Postad 11 juli 2008 - 18:34
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1 821 inlägg
Gäller detta bara analog tv och inte om man tittar på tv via den inbyggda digitalboxen?
Vi har ingen digital TV alls här så det vet jag inget om. Men det ser iallafall ut som att samtliga 42PX80 och 50PX8 har någon bug med HDMI ingång kontra analog TV ingång.
Postad 11 juli 2008 - 22:43
Unregistered951ada42
-
Unregistered951ada42
-
Lärjunge
-
-
439 inlägg
Går det mata 5v ut ur digitaltvutgången för en antenn? Går detta att slå av/på?
Postad 12 juli 2008 - 09:07
Bowtienr1
-
Bowtienr1
-
Rookie
-
6 inlägg
Nu har jag efter många om och men beställt min nya tv. Det blev en Panasonic TH-50PX8 
Passade även på att beställa Canal Digitals HD-box PVR 101 ST.
Nu fattas bara ett Panasonic DVD hemmabiosystem, har dock svårt att bestämma modell, men det löser sig nog...
Postad 12 juli 2008 - 15:24
Unregistereda61f6864
-
Unregistereda61f6864
-
Rookie
-
4 inlägg
Fick hem denna TV igår kväll och har nu kopplat in datorn vi hdmi ingången till mitt 8800GTS 320mb. På datorn kör jag Vista x64 med nvidias senaste drivrutiner, kör upplösningen 1366x768 till teven vilket borde resultera i en korrekt pixelmappad bild? Men kollar ja på denna sidan pixelmappat.nu så stämmer det inte ändå. Någon som haft samma problem eller vet varför det är såhär?
Du kan helt enkelt inte få pixelmappat från dator till denna TV (inte heller från BlueRay/PS3/HD decoder/m.m.). Via HDMI så tar TV:n emot upplösningarna 720p och 1080p/i, vilket är 1280x720 och 1920x1080. Själva TV:n har upplösningen 1366x768, vilket ju inte är lika med 1280x720, och därför skalas det upp något. Därmed blir det inte pixelmappat. En god nyhet däremot är att det går att köra 1920x1080p med 24fps från datorn, vilket är att föredra för film! :-)
Redigerat av Unregistereda61f6864, 13 juli 2008 - 09:35.
Postad 13 juli 2008 - 11:04
LeeRoy
-
LeeRoy
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Nu har jag efter många om och men beställt min nya tv. Det blev en Panasonic TH-50PX8  Passade även på att beställa Canal Digitals HD-box PVR 101 ST. Nu fattas bara ett Panasonic DVD hemmabiosystem, har dock svårt att bestämma modell, men det löser sig nog...
jag har med beställt en nu :-P hoppas man blir nöjd! har velat fram å tebaka i 3 veckor vilken modell ja ska ha....
Postad 13 juli 2008 - 23:03
Unregistered951ada42
-
Unregistered951ada42
-
Lärjunge
-
-
439 inlägg
Någon som kan säga mig hur djup den är utan fot?
Hmm, såg följande på deras hemsida: "The images that are recorded onto movie film at 24 frames per second (fps) are reproduced at two times that speed by 24p Playback", räcker 48 hz eller upplevs bilden som skakig?
EDIT: snacka om missvisande info, på deras svenska sida står det "Processorn är också kompatibel med 24p (24 bildrutor i sekunden) så om du har en källa som kan skicka ut 24p-signal kan du njuta av samma bildkänsla som på en riktig biograf. PX8 växlar också om automatiskt från 100Hz (normal visning) och går över till 96Hz visning vilket ger äkta 24p utan bildflimmer.", det är alltså HELT motsägelsefulla uppgifter från panasonic sverige o deras utlandssida.... jag mejlar dem o frågar...
EDIT: De har ingen mejlkontakt på panasonic sverige, så jag ids inte ringa just nu..
Redigerat av Unregistered951ada42, 14 juli 2008 - 09:09.
Postad 14 juli 2008 - 16:17
Zworykin
-
Zworykin
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Någon som har gjort en jämförelse mellan px8 och Samsung PS-50A456.
Den är väl ändock en nyare generation till ett likvärdigt pris.
Postad 14 juli 2008 - 17:40
Tomlund
-
Tomlund
-
Lärjunge
-
-
299 inlägg
Jag står i valet o kvalet vilken av dessa apparater jag ska välja. Har samsungen samma problem som q96/97 har då blir det helt klart en px8. Finns fortfarande så lite info och tester på dessa apparater, hoppas att det kommer mer info väldigt snart!
Postad 15 juli 2008 - 10:31
Unregisteredde4e00c0
-
Unregisteredde4e00c0
-
Rookie
-
8 inlägg
Ni som sitter på 3m avstånd, hur ser bilden ut på vanlig tv via digitalbox?
Är den grynig på något sätt om inte hur nära måste ni komma för att märka av det?
Postad 15 juli 2008 - 11:39
Unregistered951ada42
-
Unregistered951ada42
-
Lärjunge
-
-
439 inlägg
Ni som sitter på 3m avstånd, hur ser bilden ut på vanlig tv via digitalbox? Är den grynig på något sätt om inte hur nära måste ni komma för att märka av det?
Är det inte skillnad på vilken kanal som du tittar på? Jmfr svt med tex kanal 3, brukar vara ganska stor kvalitetsskillnad på sändningarna
Postad 15 juli 2008 - 13:40
Zworykin
-
Zworykin
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Goblin wizard... har du lagt ned PS-50A456? Och i så fall varför?
Postad 15 juli 2008 - 14:17
Unregistered951ada42
-
Unregistered951ada42
-
Lärjunge
-
-
439 inlägg
Goblin wizard... har du lagt ned PS-50A456? Och i så fall varför?
Jag tror jag har varit och harvat på varenda plasma out there... LGPG6000 -> ghostingproblemen är för stora, 3:2 judder vid visning av 24 fps, sen har den enligt test mycket sämre svärta än 42px80.. Samsung -> alla modeller -> dubblar 24fps till 48fps. Är inte riktigt nöjd med det om man tänker hur "orolig" bilden känns på en 50hz tv. Pioneer -> allt är frid och fröjd förutom att de lever om som om man hade en rakapparat i bakgrunden, går inte, jag är allergisk mot oljud. 50px8 -> mest prisvärda plasman "out there". 24 fps fyrdubblas till 96hz. Sen enligt hdtvtest var det ingen skillnad i svärta mellan 42pz85 och 42px80. Och 42px8 ligger just vid 42px80, så det blir lite svårt att motivera att köpa någon annan 50 tummare än 50px8 om man inte står ut med att Pioneer lever om. Det jag blev lite orolig över var att det stod på den engelska sidan om 50px8 nått luddigt om att den "dubblar" 24 fps, men på den svenska var det klart uttryckt att en 24 fps signal visas i 96 hz. Skulle dock gärna ha detta verifierat av nån panasonicmänniska. Om det stämmer så beställer jag en från Dustin så snart jag skrivit klart min avhandling.. vill inte ha en stor, härlig distraktion just nu 50px8 + Oppo DV-980H + ev. en ny mac mini när den uppdateras eller bygga egen HTPC = SwEEET Sorry att jag misshandlade tråden lite grann...
Redigerat av Unregistered951ada42, 16 juli 2008 - 12:28.
Postad 16 juli 2008 - 10:19
Zworykin
-
Zworykin
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Jag var på Expert och Siba för att kolla på 50px8 och Sam. A456.
Expertsäljaren hade någorlunda koll men kunde inte visa något annat än Hd-sändning,
"Visar vi något med sämre kvalitet så frågar kunder varför bilden är så dålig jämfört med den de sett i en annan butik.
Det spelar ingen roll att man förklarar att signalen är en annan. Då köper de samma modell av den förra butiken istället."
Det måste vara härligt att vara säljare.
På Siba hävdade säljaren efter en stunds tittande på tv:n att det inte var en 50px8 utan en 50px80 som jag tittade på.
"Det står fel på lappen". Jag orkade inte argumentera. Men jag undrar ju vad som krävs för att få anställning på det företaget?
Utan att ha rattat nämnvärt på de båda modellerna var min magkänsla att px8 är den jag kommer att köpa.
Dvd såg jäkligt bra ut på den. Svärtan var ingen skillnad mot en pio. som stod bredvid. Självklart kan man inte göra en jämförelse i butik men vad tusan skall man gå efter? Orkar inte vela längre.
Postad 16 juli 2008 - 12:27
Unregistered951ada42
-
Unregistered951ada42
-
Lärjunge
-
-
439 inlägg
Jag var på Expert och Siba för att kolla på 50px8 och Sam. A456. Expertsäljaren hade någorlunda koll men kunde inte visa något annat än Hd-sändning, "Visar vi något med sämre kvalitet så frågar kunder varför bilden är så dålig jämfört med den de sett i en annan butik. Det spelar ingen roll att man förklarar att signalen är en annan. Då köper de samma modell av den förra butiken istället."
Det måste vara härligt att vara säljare.
På Siba hävdade säljaren efter en stunds tittande på tv:n att det inte var en 50px8 utan en 50px80 som jag tittade på. "Det står fel på lappen". Jag orkade inte argumentera. Men jag undrar ju vad som krävs för att få anställning på det företaget?
Utan att ha rattat nämnvärt på de båda modellerna var min magkänsla att px8 är den jag kommer att köpa. Dvd såg jäkligt bra ut på den. Svärtan var ingen skillnad mot en pio. som stod bredvid. Självklart kan man inte göra en jämförelse i butik men vad tusan skall man gå efter? Orkar inte vela längre.
Veckans inlägg! "Det står fel på lappen", HAHAHAHAHA,
Postad 16 juli 2008 - 12:55
LeeRoy
-
LeeRoy
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Sååå glad å nöjd!! fick Tv:n igår... satt å dregla hela kvällen igår :-)
Postad 16 juli 2008 - 13:52
Vigilante
-
Vigilante
-
Lärjunge
-
-
307 inlägg
Fram med lite bilder nu ni nya som köpt tv:n 
Gärna bilder som visar svärta m.m.
Postad 16 juli 2008 - 15:38
nobba
-
nobba
-
Lärjunge
-
-
498 inlägg
Fram med lite bilder nu ni nya som köpt tv:n  Gärna bilder som visar svärta m.m. 
Hold your horses... Bilder kan för all del vara skoj men förvänta dig för guds skull inte att de skall ge någon kvalitativ information om TVns egenskaper såsom svärta, färg å kontrast. Konstruktiva och objektiva besktrivningar av hur man upplever apparaten är nog väsentligare även om det till sist och synes bara är en själv som kan avgöra huruvida man uppskattar produkten.
Postad 16 juli 2008 - 16:43
Vigilante
-
Vigilante
-
Lärjunge
-
-
307 inlägg
Hold your horses...
Bilder kan för all del vara skoj men förvänta dig för guds skull inte att de skall ge någon kvalitativ information om TVns egenskaper såsom svärta, färg å kontrast.
Konstruktiva och objektiva besktrivningar av hur man upplever apparaten är nog väsentligare även om det till sist och synes bara är en själv som kan avgöra huruvida man uppskattar produkten.
Ja, självklart!
Postad 16 juli 2008 - 18:36
Unregisteredc27b1e79
-
Unregisteredc27b1e79
-
Mästare
-
-
2 665 inlägg
vet inte om de varit uppe förut men har denna tv 2 st glas så att man ser dubbel text som man gör på px80 från sidan.
Postad 16 juli 2008 - 20:19
Unregistered951ada42
-
Unregistered951ada42
-
Lärjunge
-
-
439 inlägg
vet inte om de varit uppe förut men har denna tv 2 st glas så att man ser dubbel text som man gör på px80 från sidan.
Jo men jag kommer inte att sitta 75 grader från tvn eller vad det nu krävs så jag tycker inte det spelar någon roll, jag tror förresten det är precis det som gör att panasonics tvapparater inte buzzar som pioneer gör, så för mig tar jag gärna lite dubbeltext vid extrem vinkel för att få slippa BUUUUUUUUUUZZZZZZ i sweetspot, precis där jag vill sitta
Postad 18 juli 2008 - 16:48
Unregisteredde4e00c0
-
Unregisteredde4e00c0
-
Rookie
-
8 inlägg
Skulle få min px8 idag men p.g.a. klantarslena på posten så är jag 800kr fattigare plus att jag får vänta tills på måndag...
Nån som vet om man kan få ersättning utifall posten klantar sig och isåfall vart vänder man sig?
Postad 18 juli 2008 - 17:40
Zworykin
-
Zworykin
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Var på Media Markt och skulle kolla om de hade någon px8. Icke.
Men säljaren visade en TH-46PZ8:a. Jädrans vilken bra bild. Kollade även SD och det såg förvånansvärt bra ut.
Nu är jag egentligen inte inne på full-HD men för 14990:- blir man ju fundersam.
Ångesten infinner sig åter igen. Jag tar en näve sobril och slår tärning.
Förresten är det någon som vet något mer om den? Är den identisk med px8 i övrigt?
Postad 18 juli 2008 - 18:57
Unregistered951ada42
-
Unregistered951ada42
-
Lärjunge
-
-
439 inlägg
Var på Media Markt och skulle kolla om de hade någon px8. Icke. Men säljaren visade en TH-46PZ8:a. Jädrans vilken bra bild. Kollade även SD och det såg förvånansvärt bra ut. Nu är jag egentligen inte inne på full-HD men för 14990:- blir man ju fundersam. Ångesten infinner sig åter igen. Jag tar en näve sobril och slår tärning.
Förresten är det någon som vet något mer om den? Är den identisk med px8 i övrigt?
Det är ju massa specifikationsskillnader mellan pz8 serien och px8 serien men i praktiken... hdtvtest kunde inte visa på någon mätbar skillnad i svärta mellan px80 och pz85. De har iofs inte mätt px8 men folk säger att det inte går att se någon skillnad mellan px8 och px80 så.. 50 tum för ca 11000 på dustinhome (dock.. studentpris) eller 46 tum för ca 14000 (dustin-home, studentpris)? Full HD eller inte spelar mindre roll på en 46:a http://m3.idg.se/2.1022/1.132631
Postad 19 juli 2008 - 21:28
sluggos
-
sluggos
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Det är ju massa specifikationsskillnader mellan pz8 serien och px8 serien men i praktiken... hdtvtest kunde inte visa på någon mätbar skillnad i svärta mellan px80 och pz85. De har iofs inte mätt px8 men folk säger att det inte går att se någon skillnad mellan px8 och px80 så.. 50 tum för ca 11000 på dustinhome (dock.. studentpris) eller 46 tum för ca 14000 (dustin-home, studentpris)?
Full HD eller inte spelar mindre roll på en 46:a http://m3.idg.se/2.1022/1.132631
Var oxå lite sugen på 46:an i 2 sekunder, men efter att ha läst artikeln i M3 så köper jag nu en från Dustin (den finns även nu i lager)
Postad 19 juli 2008 - 21:36
Unregistered1514
-
Unregistered1514
-
Veteran
-
-
1 554 inlägg
Sluggos , aktivera "inkl moms" på dustin innan du köper , priset kan skilja , bara so u know
Postad 19 juli 2008 - 22:20
sluggos
-
sluggos
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Sluggos , aktivera "inkl moms" på dustin innan du köper , priset kan skilja , bara so u know 
moms är borttaget på dustinhome då privatpersoner inte handlar med moms, or am i wrong?
Postad 20 juli 2008 - 00:48
Boxer
-
Boxer
-
Amatör
-
-
73 inlägg
moms är borttaget på dustinhome då privatpersoner inte handlar med moms, or am i wrong?
Precis tvärtom, privatpersoner betalar moms, i och för sig även företag men dessa kan dra av denna och kvitto mot ingående moms i verksamheten. Mot slutkonsumenter skall moms alltid inräknas och visas.
Postad 20 juli 2008 - 02:18
sluggos
-
sluggos
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Precis tvärtom, privatpersoner betalar moms, i och för sig även företag men dessa kan dra av denna och kvitto mot ingående moms i verksamheten. Mot slutkonsumenter skall moms alltid inräknas och visas.
Så sant, moms står med på kvittot...men som privatperson behöver du ALDRIG tänka moms på sådana här sidor som dustinhome, onoff, siba etc då dom måste skriva alla priser ink moms...
Postad 20 juli 2008 - 08:34
Boxer
-
Boxer
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Så sant, moms står med på kvittot...men som privatperson behöver du ALDRIG tänka moms på sådana här sidor som dustinhome, onoff, siba etc då dom måste skriva alla priser ink moms...
Majoriteten har som alternativ med en liten kryssruta, "Priser ink. moms", som inte alltid är ikryssad faktiskt. Sen att många affärer har som ovana att ange alla radpriser på ett kvitto utan moms och sen lägga på 25% på slutet är ett otyg jag inte alls gillar. Men vi glider lite från ämnet med TV nu
Postad 20 juli 2008 - 15:09
Unregisteredb01a57ec
-
Unregisteredb01a57ec
-
Rookie
-
6 inlägg
Är i farten att köpa en sånn här själv, men är det någon som vet hur mycket den kostar på dustin med studentrabatt idag? kan nog köpa den genom en kompis som pluggar om det nu är värt det.
Postad 20 juli 2008 - 15:36
Boxer
-
Boxer
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Är i farten att köpa en sånn här själv, men är det någon som vet hur mycket den kostar på dustin med studentrabatt idag? kan nog köpa den genom en kompis som pluggar om det nu är värt det.
11200, då ingår ett vägfäste samt en HDMI-kabel.
Postad 21 juli 2008 - 22:13
Unregisteredde4e00c0
-
Unregisteredde4e00c0
-
Rookie
-
8 inlägg
Efter många turer så kom tv:n upp ikväll.
Är helt nöjd t.o.m. vid analog sändning
Så nu gäller det väl bara att undvika o kolla in pioneer så kommer allt o vara frid o fröjd...
Sitter 2.5-3 m ifrån kan det vara skadligt för ögonen på något sätt?
Redigerat av Unregisteredde4e00c0, 21 juli 2008 - 22:17.
Postad 22 juli 2008 - 01:05
Fangface
-
Fangface
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Sitter 2.5-3 m ifrån kan det vara skadligt för ögonen på något sätt?
Tror jag inte. Isåfall borde mina ögon vara gravt skadade. Har suttit på det avståndet med 50/52" i åtta år....märker ingen skillnad på synen än iaf...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|