Har iofs hört det förr men snälla "spoila" inte för oss andra
Dead Space (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
2
|
(5)
|
Inga priser |
Postad 20 December 2008 - 20:24
Har iofs hört det förr men snälla "spoila" inte för oss andra
Postad 20 December 2008 - 20:46
Hittade den här riktigt sköna recensionen. Jag hade dock inte tagit den på fullt allvar.
Riktigt rolig recension, kommer att köpa spelet ändå dock...
Ett riktigt höjdarcitat från recensionen:
as you near the entrance of the corridor, an enemy will walk across an intersection, accompanied with an orchestra’s reaction to the conductor’s being taken out by a sniper.
Postad 22 December 2008 - 00:17
Läääääbisch
Postad 22 December 2008 - 01:21
Men det finns ju folk i tråden som sprungit igenom snabbare om man säger så.
Postad 22 December 2008 - 02:15
Postad 23 December 2008 - 00:36
Genomspelat på hard, tog runt 17 timmar. Undrar om det finns något samband mellan de av oss som tyckte att impossible hade varit lagom att börja med och lång speltid. Jag gick runt långsamt, fegade och utforskade överallt och fick så mycket grejjer att jag konstant kunde lägga undan ammo och hälsa i mitt safe, behövde aldrig handla.
Körde 90% av spelet med pulse rifle, force gun och line gun, helt överlägset bäst de vapnen var. Sen så använde jag contact beam på bossar. Lite synd att rippern och framför allt eldkastaren var så dåliga.
Bra känsla när man aldrig kan känna sig riktigt säker. Duktigt skraj jag blev när jag hade stått i ett "säkert" rum och knåpat vid en upgrade bench för att vända mig om rätt i famnen på en fiende när jag var klar.
Bra story, kul att de byggde upp den ordentligt med serietidningar och filmen.
Nåt som jag undrar över är:
Redigerat av Unregistered6116c5cb, 23 December 2008 - 12:44.
Postad 23 December 2008 - 01:34
Rippern var inte dålig. Den använde jag ihop med den överlägsna Force Gun. Fungerade väldigt bra som avståndsvapen och funkade även på nära håll, även om Force Gun användes mest då. Maxade du den?Körde 90% av spelet med pulse rifle, force gun och line gun, helt överlägset bäst de vapnen var. Sen så använde jag contact beam på bossar. Lite synd att rippern och framför allt eldkastaren var så dåliga.
Det var väldigt konstigt faktiskt. Enda gången i spelet det händer. Då SKA man vara säker, hade redan varit där. Men den utlöstes efter man varit på uppgraderingsbänken.Bra känsla när man aldrig kan känna sig riktigt säker. Duktigt skraj jag blev när jag hade stått i ett "säkert" rum och knåpat vid en upgrade bench för att vända mig om rätt i famnen på en fiende när jag var klar.
Nåt som jag undrar över är:
Spoiler
Postad 23 December 2008 - 08:53
Det var väldigt konstigt faktiskt. Enda gången i spelet det händer. Då SKA man vara säker, hade redan varit där. Men den utlöstes efter man varit på uppgraderingsbänken.
Det där skrämde skiten ur mig också. Detta trots att jag hörde att något hände när jag aktiverade bänken.
Det hände något liknande i ett annat kapitel, men det berodde mest på att jag inte "städat" rummet ordentligt innan.
Spoiler
Redigerat av Unregisterede32cf070, 23 December 2008 - 08:57.
Postad 23 December 2008 - 13:17
Rippern var inte dålig. Den använde jag ihop med den överlägsna Force Gun. Fungerade väldigt bra som avståndsvapen och funkade även på nära håll, även om Force Gun användes mest då. Maxade du den?
Nej, la mina nodes på Line Gun istället, det jag störde mig på med rippern var att den knappt hade någon knockback, så fienderna hade inga större problem med att ta sig igenom/förbi klingan. Visst man hade kunnat lägga stasis och stå och såga men där fungerade minorna bättre i vilket fall. Fast putta omkull med force gun och sen såga verkar roligt. Ska fokusera på vapnen jag inte körde med om jag orkar spela om det.
Spoiler
Spoiler
Redigerat av Unregistered6116c5cb, 23 December 2008 - 13:20.
Postad 23 December 2008 - 14:54
Oj, cutter menade jag. Rippern och eldkastaren sög ja. Ingen knockback gjorde rippern för dålig tyvärr och eldkastaren var mer eller mindre ett skämt med tanke på att man inte visste hur mycket som behövde slösas innan de dog (och de dog ju inte heller direkt). Kanske är bra när de är maxade.Nej, la mina nodes på Line Gun istället, det jag störde mig på med rippern var att den knappt hade någon knockback, så fienderna hade inga större problem med att ta sig igenom/förbi klingan. Visst man hade kunnat lägga stasis och stå och såga men där fungerade minorna bättre i vilket fall. Fast putta omkull med force gun och sen såga verkar roligt. Ska fokusera på vapnen jag inte körde med om jag orkar spela om det.
Spoiler
Ser ut som vi båda kan ha rätt.
Spoiler
Postad 23 December 2008 - 17:21
/Genis
Redigerat av genstruktur, 23 December 2008 - 17:23.
Postad 24 December 2008 - 11:31
Postad 24 December 2008 - 12:21
Men vilket spel!! Trodde aldrig att det skulle vara så ruskigt bra!
Postad 24 December 2008 - 12:25
Postad 25 December 2008 - 00:07
Hade det funnits med "trubbig sked" som vapen hade jag nog troligtvis kört med den.
Varför kör du inte med eldkastaren då?
Postad 25 December 2008 - 00:16
Det var i stort sett det enda vapen jag använda tills de två sista kapitlen då jag började använda lite andra vapen också.
Tyckte den var bra för att hålla multipla fiender på avstånd, sikta neråt och såga precis ovanför låren, benen rök ju direkt, sen var det bara att såga på när de kom krypande
Postad 25 December 2008 - 02:04
Bara jag som tyckte att rippern var bra alltså? (För det var väl sågklingsvapnet?)
5 inlägg ovan.
Bara jag som körde stenhårt på Ripperna, alltså?
Postad 25 December 2008 - 13:40
Varför kör du inte med eldkastaren då?
En sked är bra mycket värre än en eldkastare. Tror nog fler har strukit med i skedrelaterade olyckor än med Eldkastare involverade:P Nä, men ärligt talat, visst var eldkastaren det klart klenaste vapnet i spelet, men det fanns ju inget som helst nöje med den. Roligare att använda vapen man aldrig har sett i tidigare spel.
Postad 25 December 2008 - 14:39
Postad 25 December 2008 - 14:44
Men hela gruppen dör av ett forcegun skottJag tyckte eldkastaren var så värd det när de små minimonstren som kryper i stim kom krälandes.
Postad 25 December 2008 - 17:46
Men är det verkligen ingen som gett sig på den högsta svårighetsgraden??
Postad 25 December 2008 - 17:49
Tyckte också att eldkastaren var kass. Tacka vet jag rippern och linegunen. Om man kunde bli kär i ett vapen skulle jag vara ihop med rippern, vilket underbart härligt ljud när den sågar i necromorpherna
Men är det verkligen ingen som gett sig på den högsta svårighetsgraden??
Jag kommer nog att göra det, ska bara spela mig less på Fallout 3 och Fable 2 först ;-)
Själv spelade jag med enbart plasma cutter.
Redigerat av Unregisterede32cf070, 25 December 2008 - 17:50.
Postad 25 December 2008 - 17:55
Körde andra varvet med plasma cuttern och tredje varvet maxade jag alla vapen och tog all achivements jag missat. Så nu är det bara en achivement kvar och det är nämligen att klara det på impossible-mode.Jag kommer nog att göra det, ska bara spela mig less på Fallout 3 och Fable 2 först ;-)
Själv spelade jag med enbart plasma cutter.
Postad 26 December 2008 - 00:52
Har du klarat det? Hur svårt är det egentligen?ElakaRune, jag har!
Zoiler, men force gun är löjlig.
Postad 26 December 2008 - 09:17
Som jag skrev då: svårt men långt ifrån "impossible".
Edit: Jag körde det på impossible med bara plasmacuttern. Jag tror faktist att spelet blir lättare om man bara kör med den. Man lär sig vapnet till max samt får gott om ammo eftersom att man kan sälja allt annat och bara köpa plasma-ammo och noder och eftersom att du bara ska lägga noderna på plasmacuttern, dräkten och stasismodulen så är prioriteringen väldigt simpel. Och så länge man kommer ihåg att använda stasis samt att springa och fylla på den vid stasis-stationer så kommer man rätt långt. Hela vägen till slutet faktist. För när plasmacuttern är maxad så är den väldigt kraftfull.
Vid vissa tillfällen blev det ju lite halvsvårt när det verkligen inte fanns någon ammo, men de tillfällena var inte överdrivet många.
Redigerat av lifter, 26 December 2008 - 09:37.
Postad 26 December 2008 - 16:03
Bara plasmacuttern är ganska irriterande när det kommer småkryp dock. Och rätt svårt när man blir överröst av fiender och behöver något bredare.
Postad 26 December 2008 - 18:00
Postad 26 December 2008 - 19:53
Postad 02 January 2009 - 13:20
Postad 02 January 2009 - 13:33
Jag är har precis klarat av level 7 på Medium, ingen annan som tycker spelet är svårt, jag känner mig rätt värdelös när jag lirar detta. Levithan-bossen fick jag hålla på otroligt länge med, lite frustrerande faktiskt. Stället där man ska skjuta sönder asteroider var under all kritik tyckte jag, svårt och tråkigt. Börjar faktiskt tröttna och vill bara bli klar, precis som med Bioshock, men båda dessa spela har NÅT som gör att man fortsätter spela. Nån som känner igen detta?
Skumt både Bioshock och Dead Space tyckte jag var för lätta och då spelade jag på Hard i bägge fallen. Har du någon speciellt taktik när du skjuter nekromorfer?
Postad 02 January 2009 - 15:53
Bioshock upplevde jag också som ganska lätt, det var mer känslan som var lik DS. Ang ha ihjäl Necros. Jag brukar köra på Plasma cutter eller Line gun och är dom många kör jag , vad det nu heter, så att dom fryser. Jag har även force gun och stun gun, tror jag det heter. Det som förbryllar mig är att jag aldrig får scheman så jag kan uppgradera line gun och plasma cutter mer än vad jag gjort nu.Skumt både Bioshock och Dead Space tyckte jag var för lätta och då spelade jag på Hard i bägge fallen. Har du någon speciellt taktik när du skjuter nekromorfer?
Självklart siktar jag på lemmarna.
Några tips?
Men vadå, man kanske är lite kass helt enkelt
Postad 02 January 2009 - 16:01
Bioshock upplevde jag också som ganska lätt, det var mer känslan som var lik DS. Ang ha ihjäl Necros. Jag brukar köra på Plasma cutter eller Line gun och är dom många kör jag , vad det nu heter, så att dom fryser. Jag har även force gun och stun gun, tror jag det heter. Det som förbryllar mig är att jag aldrig får scheman så jag kan uppgradera line gun och plasma cutter mer än vad jag gjort nu.
Självklart siktar jag på lemmarna.
Några tips?
Men vadå, man kanske är lite kass helt enkelt
Du behöver inga scheman* för att uppgradera. Det enda du behöver är noder och workbenches. Noder är det ganska sällsynt att man hittar utan man får köpa de flesta i "affärerna". Jag körde enbart med plasma cutter och uppgraderade snabbt magasinstorleken och skadan.
Börja med att skjuta av ett av deras ben så att du enkelt kan hålla dig på avstånd, sen var det bara att plocka lem efter lem. Undvik att skjuta av de huvudet, de blir bara farligare då.
* Scheman används bara för att du ska kunna köpa vapnet över huvud taget.
Postad 02 January 2009 - 16:05
Sälj alla vapen utom 2. Behåll Force Gun och maxa den så fort du kan för pengarna du får för försäljningen (maxa dmg alltså). Sen skulle jag tipsa om cutter som longrange-vapen. På nära håll använder du Force Gun, bra om det kommer många.Några tips?
En maxad Force Gun tar många fiender på ett skott, de flesta på 1-2. Vänta in dem och skjut.
Postad 02 January 2009 - 16:32
är återstående kapitel långa? känns som man börjar se slutet..
skräck? nja.. alltså, jag skulle säga mer - panik. inte silent hill/perfect zero/forbidden signal typ av asian horror liksom.. utan mer överlevndads-terror, jaa - panik, helt enkelt.
Postad 02 January 2009 - 16:51
Det är väl den som skjuter granater som secondary, den kan vara användbar men känns lite tråkig va.
Postad 02 January 2009 - 16:57
HahahaForce gun är för noobs som inte kan sikta
Det är väl den som skjuter granater som secondary, den kan vara användbar men känns lite tråkig va.
Ingen aning vad den har för secondary, använde den aldrig. Jag kör alltid mina spel med kraftfullaste vapnen, spela roll hur långsamma de är bara de dödar fienden snabbt.
Essentiellt är det en framtidens shotgun. Jag älskar shotguns med dess råa styrka - kul att se lite slungeffekt när man skjuter fienden istället för att bara skjuta av benen hela tiden.
Men jag antar att vissa räddharar tycker det är roligare och säkrare att på säkert avstånd kapa benen på motståndaren istället för att invänta honom, stirra honom i vitögat och trycka av
De är väl ungefär som de tidigare. Sista kapitlet är långtrååååkigt.är återstående kapitel långa? känns som man börjar se slutet..
Redigerat av Zoiler, 02 January 2009 - 16:58.
Postad 02 January 2009 - 17:03
Som de andra har sagt, bär bara runt på 2 vapen, då får de mest ammo till de vapnen. Använd Plasma Cuttern eller köp en Pulse Rifle som avståndsvapen om du inte har investerat för mycket i plasma cuttern redan. Force Gun och Line Gun är i princip bra på samma sak så behåll den av dem som du har uppgraderat mest.Några tips?
Redigerat av Unregistered6116c5cb, 02 January 2009 - 17:06.
Postad 02 January 2009 - 19:10
Men jag antar att vissa räddharar tycker det är roligare och säkrare att på säkert avstånd kapa benen på motståndaren istället för att invänta honom, stirra honom i vitögat och trycka av
Right, svårt att våga stirra någon i vitögat när man har en futuristisk shotgun som inte går att missa med sålänge du ser fienden på skärmen och knuffar bak alla 10 meter
Postad 02 January 2009 - 20:32
Ja, eller så flyr man då
Postad 02 January 2009 - 20:52
Men man kan alltså bara uppgradera tex Plasma Cuttet med dmg och cap? Det finns ju massa kvar, jag har noder men det står nåt som säger att att det inte går uppgradera.Du behöver inga scheman* för att uppgradera. Det enda du behöver är noder och workbenches. Noder är det ganska sällsynt att man hittar utan man får köpa de flesta i "affärerna". Jag körde enbart med plasma cutter och uppgraderade snabbt magasinstorleken och skadan.
Börja med att skjuta av ett av deras ben så att du enkelt kan hålla dig på avstånd, sen var det bara att plocka lem efter lem. Undvik att skjuta av de huvudet, de blir bara farligare då.
* Scheman används bara för att du ska kunna köpa vapnet över huvud taget.
Så här ser det ut typ: dmg ----- svart punkt------ rel-------cap osv
Är det en svart punk emellan så får jag inte i mitt exempel uppgradera "rel"
Har jag förstått saken rätt?
Postad 02 January 2009 - 21:21
Postad 02 January 2009 - 22:13
Du måste bygga på med noder "hela vägen fram" till den punkt som ger uppgraderingen. Det betyder tyvärr att vissa noder går åt för att man överhuvudtaget ska få en förbättring. Du får planera lite hur du vill lägga noderna så du inte använder några i onödan. Plasma cuttern kan förutom dmg och cap uppgraderas i reload time och firing speed (har jag för mig). Jag har ingen koll på några andra vapen ännu. Ska börja min andra play through på impossible när jag är klar med Fallout 3 och Fable 2.Men man kan alltså bara uppgradera tex Plasma Cuttet med dmg och cap? Det finns ju massa kvar, jag har noder men det står nåt som säger att att det inte går uppgradera.
Så här ser det ut typ: dmg ----- svart punkt------ rel-------cap osv
Är det en svart punk emellan så får jag inte i mitt exempel uppgradera "rel"
Har jag förstått saken rätt?
Postad 02 January 2009 - 23:04
Jag kom på det i skrivande stund, tack! Kan vara en förklaring till att jag tyckte det var lite svårt.Du måste bygga på med noder "hela vägen fram" till den punkt som ger uppgraderingen. Det betyder tyvärr att vissa noder går åt för att man överhuvudtaget ska få en förbättring. Du får planera lite hur du vill lägga noderna så du inte använder några i onödan. Plasma cuttern kan förutom dmg och cap uppgraderas i reload time och firing speed (har jag för mig). Jag har ingen koll på några andra vapen ännu. Ska börja min andra play through på impossible när jag är klar med Fallout 3 och Fable 2.
Postad 02 January 2009 - 23:23
Postad 03 January 2009 - 12:19
Postad 04 January 2009 - 09:41
edit: måste fråga.. var astrött igår när jag klarade det (SENT) så stängde av på direkten när sluttexterna började rulla..missade jag något? angående omstart med bevarade upgrades etc, powernodes som någon sa man skulle få på slutet etc..? eller hur gör jag nu om jag vill spela om igen med samma utrustning? och: det går alltså bara om jag kör samma svårighetsgrad en gång till, right?
Redigerat av torslanda423, 04 January 2009 - 10:56.
Postad 04 January 2009 - 10:58
Så! Completed.. Ett rktigt jäkla grymt spel, imponerad.. En Topp 10-upplevelse på 360:n. Rekommenderas till alla! Även er som tänkt stå över, det hade jag gjort tills GAME:s julerbjudande dök upp..tack för det!
edit: måste fråga.. var astrött igår när jag klarade det (SENT) så stängde av på direkten när sluttexterna började rulla..missade jag något? angående omstart med bevarade upgrades etc, powernodes som någon sa man skulle få på slutet etc..? eller hur gör jag nu om jag vill spela om igen med samma utrustning? och: det går alltså bara om jag kör samma svårighetsgrad en gång till, right?
Du får ett erbjudande om att spara efter eftertexterna. Den savefilen behöver du för att spela med samma utrustning som du hade innan...
Postad 04 January 2009 - 21:06
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
22 bilder
130 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?