Swedxs ny Camoserie
419 svar till detta ämne
Postad 14 april 2009 - 12:31
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8 528 inlägg
Du kanske borde ta reklamationsärenden via företaget och inte genom ett forum?
Förövrigt skitnöjd med min Swedx 40". Min Sony DVD var trasig från start däremot. Det tar jag med Sony..
Det är väl just exakt sånt här som ett forum är till för? Dvs att informera och utbyta erfarenheter om inte bara produkter utan om företagen som säljer dom. Speciellt intressant är ju reklamationsärenden! Specar och tester och allmän info går ju lätt att googla fram om en produkt, men info om hur butiker sköter sina åtaganden gentemot sina konsumenter är helt ovärdeligt och nåt som inte går att hitta hur lätt som helst. Tycker du tänker lite fel där..
Postad 14 april 2009 - 13:06
Jack-SWEDX
-
Jack-SWEDX
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Beställde hem en SWEDX Camo SG-40x3-A2 och ja kan bara säga en sak tyvär. Det var nog en av dom sämsta köpen ja gjort genom tiderna. jobbigt var det kan ja säga då ja väntade så j*vla förväntansfull på den...
Provade me analoga och det var bara brus. och slutsnackat om hur stark analoga signalen är hit o dit. har haft samma kabel på alla mina andra tvn och inte har det vart brus på dom. men just med SWEDX Camo SG-40x3-A2 så är det brus som in i "!?#%!"
provade bilden med vga från datorn och nästan allt är grönt. vad det beror på vet ja inte... och när man har dynamiskt så får man nästan ont i ögonen då det e så starkt me allt vitt. vilket inte gör bilden bättre fortfarande!
Men däremot e digitala rätt bra men då det varken funkar bra med vga eller analoga så kan ja rekomendera en tjocktv.
Va har jack och säga om det här ?
Hej Gällande analoga kanaler. Skicka gärna en bild till oss så att vi kan utvärdera problemet. Det är viktigt att signalstyrkan är bra och att antenn kabeln är också bra. Du skriver att du har testat med andra TVn och de visar bra bild, vad är det för TVn? Gällande VGA, TVn klarar av pixelmappad upplösning via VGA och du blir bilden mycket skarp. Vad kör du för upplösning? Och vad har du för firmware version på din TV? Mvh Jack / SWEDX
Postad 17 april 2009 - 12:19
Matteh76
-
Matteh76
-
Rookie
-
2 inlägg
Jag passar på att fråga lite om just den analoga signalen jag med! Jag vet inte men det verkar som om den anloga signalen måste vara extremt bra för att man ska få en bra TV bild med Swedx TV'n. Jag har en XV1-40TV i mahogny som jag har haft ett tag nu men den analoga bilden har aldrig varit riktigt bra. Jag har testat med olika antennförstärkare och dylikt men det har väl inte blivit så mycket bättre. Jag köpte mig en liten 32" till mitt sovrum, en Sony 32" LCD-TV KDL-32V4000 och den bilden på samma analoga signal ger en sååå mycket bättre bild än Swedx TV'n, jag har inte ens kommit i närheten av den bilden med min Swedx tv. Det är lite trist men bara att gilla läget.
Jag är sugen på att köpa en 46" Swedx, SG-46X5-A2 men lite orolig om den analoga mottagaren ska vara lika på Swedx tv'n. Jag bor i en lägenhet ska man kanske påpeka
Några kommentarer nån?
Mvh
Matte
Postad 18 april 2009 - 21:39
volt
-
volt
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
LCD och analog signal är väl inget att hänga i julgranen direkt? LCD giller digitala signaler generellt, med få undantag.
Postad 19 april 2009 - 13:15
Jack-SWEDX
-
Jack-SWEDX
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Jag passar på att fråga lite om just den analoga signalen jag med! Jag vet inte men det verkar som om den anloga signalen måste vara extremt bra för att man ska få en bra TV bild med Swedx TV'n. Jag har en XV1-40TV i mahogny som jag har haft ett tag nu men den analoga bilden har aldrig varit riktigt bra. Jag har testat med olika antennförstärkare och dylikt men det har väl inte blivit så mycket bättre. Jag köpte mig en liten 32" till mitt sovrum, en Sony 32" LCD-TV KDL-32V4000 och den bilden på samma analoga signal ger en sååå mycket bättre bild än Swedx TV'n, jag har inte ens kommit i närheten av den bilden med min Swedx tv. Det är lite trist men bara att gilla läget. Jag är sugen på att köpa en 46" Swedx, SG-46X5-A2 men lite orolig om den analoga mottagaren ska vara lika på Swedx tv'n. Jag bor i en lägenhet ska man kanske påpeka
Några kommentarer nån?
Mvh Matte
Hej Skicka gärna ett par bilder på 32" och 40" meda analog sändning så att vi kan jämföra. Tänk på att om samma bild (upplösning) visas på en större skärm så blir bilden sämre då samma bild visas på en större yta. Tidigare i den här tråden har jag lagt upp bilder på analog och digital sändning som du kan titta på och jämföra. Mvh Jack / SWEDX
Postad 22 april 2009 - 23:29
Chris_Kadaver
-
Chris_Kadaver
-
Användare
-
-
168 inlägg
Såhär ligger det till. Det som skiljer en kvalitativ dyrare tv och en budget modell är främst hur den hanterar lågupplöst material samt hur den hanterar brus. I det här fallet får man oftast inte mer än det man betalar för.
Jag vet att swedx vill jämföra sig med dyrare modeller från samsung och andra tillverkare, och det kan dom i vissa fall. Högupplöst material ser i många fall okey ut med blåaktig svärta som på mellansegments 46" apparater.
Analog signal med lågupplöst material på lcd överhuvudtaget är ett skämt. Hur stor skämtet blir avgörs av tvns bildprocessor och hur den hanterar brus, vilket de i dom flesta fallen är helt värdelösa på.
Men det ligger även en del i det jack säger. Jag har själv sett sonys w4500 serien och hur dom hanterar lågupplöst material via analog signal. Kvaliteten blir i klass med lågupplöst youtube material. På en 32" tv kanske det inte är lika påtagligt som en 46". Kan man leva med att analoga tv signaler ser ut som piss så är lcd i den här storleken ofta ett prisvärt val. I alla andra fall så är det plasma som gäller i väntan på oled tekniken. Möljligen att årets lcd apparater är bättre på analoga signaler då jag hört att sharps senaste serie (DH77S) ska ha en brusreducering som påminner om en plasmas.
Postad 24 april 2009 - 13:27
agazza
-
agazza
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Hallå Jack, jag såg att du nämnde en 52a för runt tiotusen. Ifall detta är på ingång, hur länge behöver man vänta innan den släpps?
Postad 24 april 2009 - 13:57
callehenry
-
callehenry
-
Användare
-
-
155 inlägg
Håller med Chris !
Har själv satsat på Viewpia, Siemens och Swedx. Men de regler som finns där ute köper jag "dåliga" tv-apparater, matar dem med en bra källa och så har man absolut inget att klaga på i bildväg. När jag valt "dåliga" tv har de gått sönder ganska omedelbart (mellan 1-2 år) så kan man ju få en ny tv tack vare konsumentköplagen och en massa slit med supportsamtal, mail och gnabb. På detta sätt håller man sig ganska uppdaterad på tekniken trots att man inte behöver lägga så mycket pengar;)
På min Swedx är det kalasbild med XBOX 360 men uruselt med COMHEMs analoga TV.
Postad 24 april 2009 - 15:15
whiking
-
whiking
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Jag passar på att fråga lite om just den analoga signalen jag med! Jag vet inte men det verkar som om den anloga signalen måste vara extremt bra för att man ska få en bra TV bild med Swedx TV'n. Jag har en XV1-40TV i mahogny som jag har haft ett tag nu men den analoga bilden har aldrig varit riktigt bra. Jag har testat med olika antennförstärkare och dylikt men det har väl inte blivit så mycket bättre. Jag köpte mig en liten 32" till mitt sovrum, en Sony 32" LCD-TV KDL-32V4000 och den bilden på samma analoga signal ger en sååå mycket bättre bild än Swedx TV'n, jag har inte ens kommit i närheten av den bilden med min Swedx tv. Det är lite trist men bara att gilla läget. Jag är sugen på att köpa en 46" Swedx, SG-46X5-A2 men lite orolig om den analoga mottagaren ska vara lika på Swedx tv'n. Jag bor i en lägenhet ska man kanske påpeka
Några kommentarer nån?
Mvh Matte
Jag kan kommentera. Det analoga är tveksamt, jag hade en vanlig (tjock tv(rptv )) tidigare och hade inga problem med min antennsignal. Jag har nu bytt uttag, bytt till dyrare antennkabel. Tagit bort T-kors /grendosor, ca 7meter mellan teve och vägg, och dessutom utökat med en aktiv antennförstärkare ( där man kan ställa in signalstyrkan ), och vissa kanaler är helt osebara. Har en andersson i köket som går på samma anslutning och där är det inga som helst problem med bilden. Så helt klart är den analaoga tunerdelen känslig i swedx skärmarna. I övrigt är jag toknöjd, tvspel, dvd, och annat matriell går juh alldeles klockrent. Design & Pris är helt rätt åxå. Men för att glo på tv via det analoga vet jag inte vad för monster signal som krävs. ps har comhem , vilket i sin tur kan ha sina förklaringar .ds
Postad 25 april 2009 - 17:06
friddeman
-
friddeman
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Hej ja har köpt en swedx 46" med 3hdmi & sen har jag ett logitech z-5500 som jag vill använda ihop med det. Hur ska jag koppla för att få ut ljudet rätt, ja har en optisk ingång & en coax ingång på logitech & sen har ja 3vanliga 3,5mm kontakter från logitech.
Går det koppla in en coax kabel i tv någonstans? & isåfall var.
Postad 30 april 2009 - 10:19
robbot
-
robbot
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Hejsan
Har haft min Camo 32 i några månader och den har fungerat bra förutom en sak. Då och då helt slumpmässigt har den slutat svara på signaler från fjärrkontrollen och knapp-panelen på framsidan. Är det någon annan som har haft det problemet. Det verkar vara omöjligt att återskapa också, det kan dyka upp när teven har varit på en hel dag eller så dyker det upp redan efter en timme.. Eller så dyker det inte upp alls..
Enda sättet att fixa det är att bryta strömmen till teven..
Jag kör via analoga tunern och har comhem.
Har felanmält till swedx och har fått klartecken att komma in med teven. Men om det inte går att återskapa så är det svårt för dem att felsöka och därför har jag väntat. Om någon annan har problemet och kanske till och med vet en lösning så är det enklare?
Hälsningar,
Robert
Postad 30 april 2009 - 14:54
Unregistered42148
-
Unregistered42148
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Håller med Chris !
Har själv satsat på Viewpia, Siemens och Swedx. Men de regler som finns där ute köper jag "dåliga" tv-apparater, matar dem med en bra källa och så har man absolut inget att klaga på i bildväg. När jag valt "dåliga" tv har de gått sönder ganska omedelbart (mellan 1-2 år) så kan man ju få en ny tv tack vare konsumentköplagen och en massa slit med supportsamtal, mail och gnabb. På detta sätt håller man sig ganska uppdaterad på tekniken trots att man inte behöver lägga så mycket pengar;)
På min Swedx är det kalasbild med XBOX 360 men uruselt med COMHEMs analoga TV.
Hur skulle du jämföra bilden mellan Viewpian (har en sån själv) och SWEDX'n? Framförallt svärtan är jag nyfiken på! mvh BND
Postad 02 maj 2009 - 08:35
callehenry
-
callehenry
-
Användare
-
-
155 inlägg
Det är väl ljusår av generationer mellan Pian och Swedx i panel-generationer. Skulle säga att det är bättre svärta på Swedx men samtidigt lyssnade jag fortfarande på eurodisco när jag hade Viewpia så jag minns knappt. Är svärta något att sträva efter ska man väl ha plasma?
Postad 02 maj 2009 - 14:23
TheSaurus
-
TheSaurus
-
Lärjunge
-
-
331 inlägg
Lägger in en fråga till:
Det verkar som att TVn tappar kontakten med receivern ganska ofta (eller rättare sagt när man får "pausbilden" utav inaktivitet (den ljusblå skärmen.).
Finns det något sätt att sedan få ut signaler igen till receivern utan att starta om enheten (datorn) som man kör som försätter TVn i vänteläge eller får man helt enkelt gå och röra tangentbord eller något dylikt lite då och då för att det skall fungera?
Marants SR4002/32" camo/EN8600GTS.
Postad 03 maj 2009 - 11:05
Dante-San
-
Dante-San
-
Användare
-
-
115 inlägg
Låter lite som ett problem som jag har, den hittar ibland inte HPTCn och Xboxen om jag inte startar om dom o såna grejer. Mycket jobbigt. Jag har SG-46X5 modellen. Om nån har några frågor om 46" modellen kan jag försöka svara på dom med, minns att det var många som hade frågor för ca en månad sen iaf. Har haft min 46" ett tag nu. Jag är lite blandat nöjd. När det är svart så lyser det olika mycket på olika delar av tven. Ska det vara så? Sen tycker jag att bilden blir väldigt grön i vissa nyanser. Kan iofs bero på mitt grafikkort då jag bara kört genom dator än så länge. Ska också säga att det bara är så när jag spelar upp film. Vad tror ni? Är det någon som haft samma problem?
Ska se om det blir någon skillnad när jag får mitt hdtv kit från comhem. Är det likadant så måste jag nog ta kontakt med Swdex.
Kör du VGA? Jag testade VGA utgången till min HTPC och då vart det som ett grönt filter över hela bilden, via HDMI är det dock inga problem alls. För folk som har problem med analoga bilden och har en HTPC kan en billig lösning på problemet vara att skaffa ett billigt tv-kort. Jag gjorde det o bilden vart enormt mycket bättre nu är det bara att byta antennkabeln o skaffa antenn förstärkare så kanske jag kan få en bra bild på analoga tv signal med.
Redigerat av jonsod76, 28 maj 2009 - 13:52.
Citat av hela tidigare inlägg - Dubbelpost
Postad 05 maj 2009 - 07:45
erikba
-
erikba
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Mer funderingar kring ljud-ut. Du kan få ljudet ut från TVn på 4 olika sätt. 1. Genom kontakterna för externa högtalare (du kan skarva kablar till RCA om det önskas). 2. Genom digital ljud-ut 3. Genom Scart1 ingången som är full scart och kan skicka ut både bild och ljud från TVn 4. Genom hörlur-utgången
Angående att skarva till RCA (#1). Jag har en gammal fin NAD 306. NAD gillade inte fjärrkontroller på den tiden. Fråga 1:Om jag skarvar extern högtalarkontakt till RCA borde jag väl kunna höja/sänka volymen med TV:ns fjärr? (Eftersom den rimligen skickar variabel utsignal till externa högtalare). Fråga 2:Hur ser kontakterna ut som man kopplar de externa högtalarna till på TV:n?
Redigerat av erikba, 05 maj 2009 - 08:00.
Postad 06 maj 2009 - 10:31
erikba
-
erikba
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Angående att skarva till RCA (#1).
Hur ser kontakterna ut som man kopplar de externa högtalarna till på TV:n?
Provade maila min fråga direkt till SWEDX support, men ågon ägare av en SWEDX-tv kanske kan svara på hur kontakterna till externa högtalarna ser ut?
Postad 08 maj 2009 - 11:50
foppa72
-
foppa72
-
Rookie
-
9 inlägg
Vet inte vad kontakterna heter, men det är "vanliga" a-la högtalare kläm-fast-tråden-i-hålet-med-en-fjädrande-knapp-modell...
(ang din fråga 1 om kontroll av ljudet av de externa via tvns fjärr så funkar det.)
Redigerat av jonsod76, 28 maj 2009 - 13:51.
Postad 09 maj 2009 - 17:19
erikba
-
erikba
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Vet inte vad kontakterna heter, men det är "vanliga" a-la högtalare kläm-fast-tråden-i-hålet-med-en-fjädrande-knapp-modell... 
Tack! Jag fick ett svar som kunde tolkas så av Jack på SWEDX, men nu fattar jag precis.  (ang din fråga 1 om kontroll av ljudet av de externa via tvns fjärr så funkar det.)
Gött mos! Då tror jag att jag har allt jag behöver.
Postad 12 maj 2009 - 23:48
Sleaze
-
Sleaze
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Har letat som attan efter hur man får till Pixelmappning på denna.
Jag får helt enkelt inte till det, hade en hyundai 1080P förut, var inga problem att få det att funka.
Det är mot en vista burk med ATI HD 3200 integrerat kort.
Fick även sänka ccfl styrkan på min för att få den att sluta flimra, så jag funderar på att häva köpet...
För att komma in i service menyn är det meny och fyra nollor.
Postad 14 maj 2009 - 12:07
jos_
-
jos_
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Är riktigt sugen på 46-tummaren (när den kommer utan TV-tuner)... ingen som kan youtuba upp något där de spelar lite film med 46-tummaren? :-D
Postad 16 maj 2009 - 22:11
Dante-San
-
Dante-San
-
Användare
-
-
115 inlägg
Du kommer ju inte direkt se nån bildkvalité då om det är det du är ute efter. Men jag kan ta några bilder på min med systemkameran så får du iaf se hur bildkvalitén är någorlunda.
Redigerat av jonsod76, 28 maj 2009 - 10:52.
Postad 17 maj 2009 - 03:52
aziraphele
-
aziraphele
-
Användare
-
-
117 inlägg
Någon som kan uttala sig om hur 46" klarar att visa digital tv från comhem via Samsung PVR-boxen. Kommer att mata via scart eller via scart->komponent i såfall. HD boxen kanske kommer i ett senare skede. Bild från xbox360 via hdmi blir vad jag förstår bra.
Postad 17 maj 2009 - 09:16
Dante-San
-
Dante-San
-
Användare
-
-
115 inlägg
Xbox via HDMI blir kanon för mig. Har inte testat nånting annat än HDMI och den analoga tunern än så länge och analoga tunern är det ända jag fått dålig bild med. Kör via TV via HTPCn nu och får helt duglig bild(beror inte på tvn, beror på kabeln som är 20 år gammal och går på utsidan av huset)
Redigerat av jonsod76, 28 maj 2009 - 10:52.
Postad 17 maj 2009 - 10:57
Asmedia
-
Asmedia
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Du kommer ju inte direkt se nån bildkvalité då om det är det du är ute efter. Men jag kan ta några bilder på min med systemkameran så får du iaf se hur bildkvalitén är någorlunda.
Ge mig bilder   :D:D
Postad 18 maj 2009 - 15:55
Dante-San
-
Dante-San
-
Användare
-
-
115 inlägg
Istället för att göra ett 4 sidor inlägg med bilder så länkar får du en länk till ett photobucket galleri där jag laddade upp bilderna http://s163.photobuc...2046/?start=all
Redigerat av jonsod76, 28 maj 2009 - 10:51.
Postad 19 maj 2009 - 10:24
Filimon
-
Filimon
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Tjenare!
Jag skapade en tråd för ett tag sedan om vilken TV jag skulle köpa. Blev 40" swedx:en med 2 hdmi med 720p panel.
Så jag tänke skriva en kort vals om min upplevelse hittills . Jag sitter i talande stund och väntar på att limmet i foten ska torka. Ja ni läste rätt. Jag blev tvungen att ta isär foten för att den vickade. Jag tror inte riktigt på att skicka någonting fram och tillbaka så jag bestämde mig för att laga den. Fram med skruvmejseln, skruva isär. Och vad ser jag? Jo att "muttern" som håller ihop allting i princip är helt urgängad. Så jag tog fram nya muttrar, passade även då på att limma ihop allting så nu ska det förhoppningsvis hålla. Annars blir det väll till att snida ett fäste själv.
Byggkvaliteten är ju inte av det bästa slaget. TV:n känns lite plasttig. Ska bli spännande att se om panelen fungerar som den ska.
Uppdaterar senare när limmet torkat och allt är monterat.
Update! vol.1
Jag provade först att koppla in x360 med scart detta ledde till den hemskaste bild jag sätt. Sen provade jag med vga-kabel vilket gav ok bild. Inget för för x360 dock då bilden blir lite för grönaktig. Har läst innan om detta så jag är inte förvånad. Detta är ju lätt fixat om man kopplar PC:n till TV:n då kalibrering är mycket enklare. Sedan provade jag med HDMI vilket var bättre men fortfarande inte helt skitbra, tycker inte jag får till en bra ballans mellan kontrast, lumminositet och färgmättnad.. Ska kanske tilläggas att jag sitter ungefär 1.8m från TV:n vilket är preliminärt. Jag pilla lite med inställningarna i mån av tid och se om jag inte kan få till den färgen jag känner för exakt. Ska mäta inputlag nån dag och se om det är markant.
DVD spelat ur x360:n är OK, inte toppenkvalitet men det duger nog vid det rätta betraktningsavståndet ska skaffa mig en DVD-spelare som kan skala upp bilden och se hur det blir.
I övrigt en helt OK TV trots krånglet, om du dock ska köpa en sån här ska du nog satsa på en TV-bänk istället för foten dock. Då den inte är särskilt bra eller snygg.
Jag har f.ö. kopplat in ett par billiga 2.1 högtalare modell dator och upplever att ljudet laggar lite. Speciellt när man startar TV:n sen så avtar det. Vet inte om det beror på TV:n eller om det är pga dålig koppling mellan dumburk och högtalare. Har kopplat genom högtalarutgångarna på TV:n med en skarvad RCA -sladd. Ganska smidigt, men jag har en känsla av att det inte är optimalt. Blir digitalt ljud-ut till reciever sen när det införskaffas.
Update vol.2
Har kalibrerat skärmen nu och jag måste medge att nu är det skit bra. Det var inte svårt att kalibrera panelen, gjorde som så att jag laddade ner några högupplösta kalibrerings-bilder från nätet la in på en usbstick pillade i 10 minuter med inställningar och *tada* bilden är toppen!
Slutsats:
Bra TV kontra pris, mycket prisvärt. Minus på att foten va så kass och ful som den är. Lite besviken på att VGA:uttaget inte presterade lika bra som jag hade hoppats med x360:n men man kan inte kräva för mycket när man betalar lite pengar. 8/10
Redigerat av Filimon, 20 maj 2009 - 09:31.
Postad 20 maj 2009 - 02:18
aziraphele
-
aziraphele
-
Användare
-
-
117 inlägg
Xbox via HDMI blir kanon för mig. Har inte testat nånting annat än HDMI och den analoga tunern än så länge och analoga tunern är det ända jag fått dålig bild med. Kör via TV via HTPCn nu och får helt duglig bild(beror inte på tvn, beror på kabeln som är 20 år gammal och går på utsidan av huset)
Ok Tack. Låter bra. Digital Tv från Comhem då. Någon som kan uttala sig om hur det gör sig på en swedx 46"?
Postad 21 maj 2009 - 11:12
erikba
-
erikba
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Jag skapade en tråd för ett tag sedan om vilken TV jag skulle köpa. Blev 40" swedx:en med 2 hdmi med 720p panel.
Själv blev det en 40" 720p-panel med 5HDMI (SWEDX Camo SG-40T5-A2).
Analog TV är inte bra, men det beror en hel del på kanal (ironiskt nog är SVT sämst, medan andra kanaler är helt ok). Jag är tveksam till kvalitén på comhems analoga signal dock - på min gamla tjock-TV (28") var det faktiskt inte särskilt bra där heller. Av någon anledning får jag in DVB-T signal också. Det kanske är typ antennsladden som får in signal. Där är bilden godkänd. Digital-TV är nog att föredra.. Allmännyttan i Linköping (Stångåstaden) bjuder alla hyresgäster på en HDTV-box (Motorola VIP1920), men eftersom det är typ 15k-20k lägenheter får inte jag min förrän Augusti. Jag får hålla ut.. I övrigt är TVn något över förväntan. På komposit är bilden godkänd. HDMI är bilden mycket bra.  Om du ska ha en billig PS3/XBOX360 + film-TV är nog pris/prestanda extremt svårslaget. Om jag idag redan haft en (H)DTV-box hade jag i ärlighetens namn kunnat ta en FullHD-panel och skippat inbyggd TV-tuner. 2 detaljer till: - Med billiga väggfästet från Swedx är faktiskt alla kontakter nåbara även med TVn hängande på väggen. Jag trodde jag skulle få krångla med det.
- Fjärrkontrollen är uppdaterad. Bättre än den som var med i prylportalens test.
PICT1145.JPG 2,08MB
1 Antal nerladdningar
Postad 21 maj 2009 - 15:54
frust
-
frust
-
Användare
-
-
122 inlägg
Jag är sugen på 46" och kommer isåfall att mata den med en HTPC som bara står och väntar. Vill bara ha klart för mig om den verkligen pixelmappar till 100%
Postad 22 maj 2009 - 03:25
Dante-San
-
Dante-San
-
Användare
-
-
115 inlägg
Jag har inte fått min att göra det, fast kan vara inställningarna på HTPCn.
Redigerat av jonsod76, 28 maj 2009 - 10:51.
Postad 22 maj 2009 - 07:37
Dante-San
-
Dante-San
-
Användare
-
-
115 inlägg
Dubbel Post
Redigerat av Dante-San, 22 maj 2009 - 07:37.
Postad 22 maj 2009 - 12:38
Sleaze
-
Sleaze
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Jag får inte min att visa pixelmappat, 1080@50Hz funkar inte heller.
Alla lägen fungerar perfekt mot min projektor, så det är inte htpc'n.
Har felanmält den.
Postad 22 maj 2009 - 21:44
erikba
-
erikba
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Jag är sugen på 46" och kommer isåfall att mata den med en HTPC som bara står och väntar. Vill bara ha klart för mig om den verkligen pixelmappar till 100%
Min 40" pixelmappar 720p, dvs 1280x720@50/60Hz, men det krävdes nya drivrutiner för ATI-kortet. Innan det funkade det bara i 1280x768. PS3:an pixelmappar korrekt (såklart). (och jag har inte Full-HD-modellen, så mer än 720p ska inte jag få)
Redigerat av erikba, 25 maj 2009 - 07:04.
Postad 22 maj 2009 - 22:50
Dante-San
-
Dante-San
-
Användare
-
-
115 inlägg
Min Xbox pixelmappar perfekt mot tvn med.
På datorn får jag "Hz: 30i" som vad jag förstått ska vara motsvarande 60 Hz, jag kör 1920x1080.
Redigerat av Dante-San, 22 maj 2009 - 23:48.
Postad 24 maj 2009 - 11:20
Sleaze
-
Sleaze
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Fick en ny firmware för 1080@50Hz problemet, snabb och bra service. Tyvärr ingen pixelmappning i sikte.
Det är en Camo SG-46X5-A2 jag har.
Postad 24 maj 2009 - 14:25
Unregistered977d1c7d
-
Unregistered977d1c7d
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
kan man pixelmappa med camo 32"? står nämligen det på prisjakts information men det blir då inge pixelmappning för mig när jag provar. kör 1360x768
Postad 24 maj 2009 - 14:45
nickr
-
nickr
-
Användare
-
-
124 inlägg
Jag funderar på en 32'' och undrar ifall bilden med Telia Digital-Tv är bra. Är det någon som har prövat?
Postad 24 maj 2009 - 21:51
Filimon
-
Filimon
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Jag kan lite snabbt lägga till lite saker som jag är lite besviken på. GTA IV blir inte ok, visserligen beror det nog mer på konsolen än på TV:n. Skulle varit 1080p för att speal det spelet riktigt bra. En annan grej jag också är konfunderad över är varför jag inte kan får 1366-768 (om du är det) från xboxet, optimal setting eller vad det står blir 1024-768. Vet inte om detta beror på TV:n eller xbox:et. Kan ju få "rätt" upplösning med VGA, men då får man ju den där gräsliga gröna hinnan över bilden. INTE ok.
ÄR det någon som har haft "gröna-hinnan problemet" med VGAporten och lyckats få det fixat?
Postad 25 maj 2009 - 06:14
foppa72
-
foppa72
-
Rookie
-
9 inlägg
Jag funderar på en 32'' och undrar ifall bilden med Telia Digital-Tv är bra. Är det någon som har prövat?
Jag har en 32'' och Telias Digital-Tv, funkar bra. Viktigt att du har den "nya" boxen dock (svarta lådan) och HDMI-matning.
Postad 25 maj 2009 - 10:21
Unregistered737af219
-
Unregistered737af219
-
Rookie
-
4 inlägg
Är riktigt sugen på 46-tummaren.
skall använda den mestadels till lira PS3 + Film.
Ni som matar PS3, (Xbox360) med full HD, hur bra är bildkvaliten på en skala mellan 1-5?
Uppkommer det lagg när ni lirar?
Postad 25 maj 2009 - 21:23
nickr
-
nickr
-
Användare
-
-
124 inlägg
Jag har en 32'' och Telias Digital-Tv, funkar bra. Viktigt att du har den "nya" boxen dock (svarta lådan) och HDMI-matning. Ok, tack så mycket. Tur att jag 1910 då.
Postad 26 maj 2009 - 00:05
Filimon
-
Filimon
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Har som sagt 40" och på den är det inget lag, i alla fall inte så att det stör mig, då spelar jag i huvudsak fightingspel där tajming är a och o. Tror väll att 46" ska vara lika. Elektroniken är ju fortfarande samma det är ju bara panelen som är annorlunda. Ett litet PS. Bilden är nice på 720p på 40" så jag antar att 1080p på en 6 tum större tv inte kan vara så pjåkigt
Postad 26 maj 2009 - 00:29
Dante-San
-
Dante-San
-
Användare
-
-
115 inlägg
Är riktigt sugen på 46-tummaren.
skall använda den mestadels till lira PS3 + Film.
Ni som matar PS3, (Xbox360) med full HD, hur bra är bildkvaliten på en skala mellan 1-5?
Jag skulle ge det en 4:a. Jag har bara kört HDMI till tvn och det har funkat utmärkt. Testade Analoga TV signalen, men det vart hopplöst dåligt.
Redigerat av Dante-San, 27 maj 2009 - 23:32.
Postad 28 maj 2009 - 03:24
Chris_Kadaver
-
Chris_Kadaver
-
Användare
-
-
168 inlägg
Har funderat lite på det där och det måste vara uppskalningen i tvn som inte håller måttet. Skaffa en digitalbox med uppskalning till 1080p via hdmi så blir det nog bra. Lite svårt att hitta dock... kollar man efter digitalbox med 1080p så är dom svindyra och jag skulle tro att det beror på att dom klarar av att ta emot 1080p signaler. Om det finns dvd spelare för 500 kr som skalar upp 576p till 1080p så borde det finnas digitalboxar? någon som har bättre koll på det än mig?
Redigerat av jonsod76, 28 maj 2009 - 10:50.
Postad 28 maj 2009 - 08:04
erikba
-
erikba
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Jag har fått fatt i Comhems nya HD-box, Motorola VIP1920. Jag kan säga att SD är klart godkänd bild (lite beroende på kanal, 3:an och 6:an har ju känd låg bitrate). HD är skevt bra. Såg CL-finalen i HD igår, myyyys!
VIP1920 verkar skala upp bilden, eftersom TVn hela tiden rapporterar 720p@50hz.
Redigerat av jonsod76, 28 maj 2009 - 10:50.
Postad 28 maj 2009 - 11:37
foppa72
-
foppa72
-
Rookie
-
9 inlägg
Det borde ju vara samma box som Telia har (sk svart låda). På den boxen kan man gå in och ställa in vilken upplösning som boxen ska leverera ut genom att hålla in någon knapp i samband med start av boxen, inställningarna görs då i ett gränssnitt som kommer upp innan boxen loggar in.
Kolla instruxen
/f
Redigerat av jonsod76, 28 maj 2009 - 13:43.
Postad 29 maj 2009 - 04:37
Chris_Kadaver
-
Chris_Kadaver
-
Användare
-
-
168 inlägg
Är 720p högsta upplösningen den skalar till eller klarar den 1080p?
isf ska ja ringa telia och beställa en ny box.
ps. ni som fått motorola boxen med hdmi från att haft den första (grå boxen som enbart har scart). Var ni tvugna att binda er fler månader eller fick ni den gratis?
Redigerat av jonsod76, 31 maj 2009 - 12:07.
Citat av hela föregående inlägg - Dubbelpost
Postad 29 maj 2009 - 05:34
foppa72
-
foppa72
-
Rookie
-
9 inlägg
När jag behövde en box med HDMI ringde jag Telia och sade att inte fick någon bra bild med scart-boxen eftersom jag bytt från tjocktv med scartkontakt till LCD (vilket var sant) då skickade dom en ny box med HDMI, jag kunde välja att köpa boxen eller låna boxen gratis. Jag valde låna...
/f
Redigerat av jonsod76, 29 maj 2009 - 19:12.
Postad 30 maj 2009 - 23:00
Viz
-
Viz
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Kan någon svara på om den Pixelmappar via HDMI ifrån PC samt Komponent via Xbox 360?
Och när kommer 50 Tummaren? börjar bli sugen faktiskt...
Tacksam för svar!
//Viz
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|