Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung TV med inbyggd Com Hem-box = problem

336 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 14 maj 2009 - 15:21

freddeg
  • freddeg
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Fungerar previewfönstret med de nya modellerna? dvs LExxBxxx ?
Har en LE40a796 (nordisk) där ruten ej fungerar, och jag kan ej välja "grönknapp" däremot när jag kör EPG och väljer rödknapp så får jag upp "ingen anslutning" och kastas ur.

Postad 15 maj 2009 - 09:05

Lindfors
  • Lindfors
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0
Någon som testat nya firmware för 656/676 serien och ser om den hjälper?

Postad 15 maj 2009 - 12:10

Hannity
  • Hannity
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Har en Samsung 46 B655 sedan typ 10 dagar, och kan konstatera att problemet verkar vara löst med de nya modellerna!
Det fungerar perfekt med EPG:n, och Ingen Anslutning dyker inte heller upp som det gjorde på A676 jag tidigare testade.
Ingen synbar clouding i mörkt rum heller med sorgkanter och kanonbild! så för en gångs skull hade man tur!!!

Med "perfekt", menar du då att preview fungerar som det ska i guiden?

Efter att ha läst ditt inlägg så ringde jag Samsung angående just previewfönstret i guiden och fick då beskedet att det helt enkelt inte fungerar med Comhem, "de har en pairing i deras signal" var beskedet. Så vad gäller? Fungerar det för någon eller är det bara att ge upp?

Postad 15 maj 2009 - 15:08

Torino gt
  • Torino gt
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Någon som testat nya firmware för 656/676 serien och ser om den hjälper?

Har en 656:a men det vart ingen skillnad på EPG:n, fungerar lika dåligt som förut.

Postad 20 maj 2009 - 19:59

Christian_Andersson
  • Christian_Andersson
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
På 676 verkar den funka nu efter uppgradering, dock inte preview fönstret men har ej blivit utsparkad från guiden.

Redigerat av jonsod76, 28 maj 2009 - 17:30.
Citat av hela föregående inlägg - Dubbelpost

Postad 24 maj 2009 - 18:30

Unregistered28787da3
  • Unregistered28787da3
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Har uppdaterat min för snart en månad sen men det hjälpte inte. Jag måste först gå till fyran och därifrån kan jag köra guide knappen och bläddra igenom annars får jag "ingen anslutning" såååå jäkla drygt!

Postad 24 maj 2009 - 19:29

xms67
  • xms67
  • Användare

• 225 inlägg
  • 0
Efter att ha läs denna tråd så måste jag få ställa två frågor:
- Comhem har inte UE46B7050 - eller ingen alla av de nya led midellerna. Beror det på att de inte "hunit" få upp dom på hemsidan eller fungerar det inte alls?
- Stämmer det att HD TV inte fungerar alls via inbyggda boxar?

Postad 24 maj 2009 - 20:15

matte2k
  • matte2k
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0
ÄNTLIGEN.
Nu fungerar EPGn med min 467a.
Inte preview fönstret men resten. Men det är ju jävligt värdo om man inte kan få den att bara visa sina favoritkanaler. Blir ju ett ###### bläddrande annars.
Finns nå trix?
Någon som löst ngt workaround för previewfönstret? Missat ett par sidor i denna tråd.

Postad 25 maj 2009 - 18:38

Crall
  • Crall
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Efter att ha stört mig ett bra tag på att prewiev fönstret inte fungerar i min epg (LE46A796R) så hittade jag denna tråden.
Satt och läste hela tråden och kände att hoppet försvann, tänkte att jag skulle kanske prova att trycka på den gröna knappen fast jag inte kan välja favoriter i min epg meny (jag har en favorit lista i min kanal-lista) sätter på tvn, klickar på Guide knappen och trycker på den gröna knappen.
Se på fan!! prewiev bilden fungerade!! Men den lycka som varar för evigt...
Efter att ha klickat mig ur epgn och in igen så kan jag inte få fram den igen. Har testa med att ha den på tv1000 mm och tryckt på alla knappar som finns på fjärren men jag kan inte få fram den igen.
Är ju nöjd för övrigt med tvn så det får väl bli en dreambox i stället i framtiden.

OT:Är det någon mer än jag som får en av touch-knapparna att börja blinka ibland. Måste göra tvn strömlös (Norsk reset) för att bli av med det....inget händer iofs men jag stör mig på det lilla blinkade blåa ljuset när jag kolla på film.

Postad 25 maj 2009 - 19:10

conrom
  • conrom
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

OT:Är det någon mer än jag som får en av touch-knapparna att börja blinka ibland. Måste göra tvn strömlös (Norsk reset) för att bli av med det....inget händer iofs men jag stör mig på det lilla blinkade blåa ljuset när jag kolla på film.

Har för mig att jag har läst om det här, kanske berode på att du har en HD kanal igång i bakgrunden via CA-medulen. tex när du tittar på RGB/ Analog tv så börjar dioden blinka efter några minuter.

Postad 25 maj 2009 - 20:05

Crall
  • Crall
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Aha...skall hålla ett öga på det. tack för tipset!

Redigerat av jonsod76, 28 maj 2009 - 17:30.
Citat av hela föregående inlägg - Dubbelpost

Postad 28 maj 2009 - 17:12

Crall
  • Crall
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Uppdatering:

Pratade med samsung i dag, enligt kille på supporten så skall inte epg preview fungera om man inte har dubbla tuners i tvn. Påpekade att jag faktiskt fått den att fungera på min en gång, fick som svar att det måste blivit något fel då det är omöjligt. Berättade om andras erfarenheter här på forumet (med favotitknappen eller att stå på tv 1000) och det sa han att han aldrig hade hört om innan med trodde att det kunde vara någon typ av mjukvaru workaround som bara fungerade på vissa mjukvaror, ha sa att det inte var något som var officiellt i dera mjukvarureleaser iaf.

Mycket skall man höra innan öronen ramlar av :)

Kommer förövrigt få ut en servistekniker för översyn av tvn för den blinkade + knappen. Dom skulle troligtvis byta mainboardet. Han hade hört om detta innan iaf :)

Postad 13 juni 2009 - 21:16

p1son
  • p1son
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Jag har en LE46A676A1WXXE med vilken har använder mig utav kjell & co CAM http://www.kjell.com/?item=30550
jag uppdaterade nyss till
FW build-datum : 2009-04-17 LCD TV HD DTV 5, 6, 760 series for Nordic model

Nu fungerar "allt" utom preview, men det kan jag leva med.

Väntar på post om preview uppdatering

Postad 02 juli 2009 - 22:46

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Hallå där!

Mitt första inlägg :)

Har inte brytt mig så mycket om EPGn och prewiev. Det var när jag sökte efter mitt problem med AG-menyn och ingen anslutning som jag hittade hit till denna tråden.

Har en Samsung LE40A556 (nordic) med en sådan här http://www.dustinhom...5010088523.aspx (fast modellen/firmwaren innan tror jag). Har haft tvn i ett år lr nåt.
EPG funkar fint, inga utkastningar.

Men, fick ett nytt kort från comhem nyligen och såg alla kanaler gratis i typ 2 veckor. Och efter "provveckorna" är EPG knas, när jag inte har mina favoriter kan jag bläddra i EPGn några få sekunder innan det kommer upp "AG-meny Ingen anslutning" eller något och slängs ut i kanalen jag var i innan. Och det tar några sekunder innan kanalen syns
Det är grymt störande. Edit: Märke nu att när jag sätter på en kanal så kommer AG-listan upp och det står ingen anslutning gång på gång på gång.

Till Preview i EPGn kan jag tipsa er om en annan sak som funkar för mig.

Jag går in i EPGn, sedan går jag snabbt ut å in igen. Då brukar den komma fram direkt. Alltså, trycker på Guide, sedan trycker jag på Guide två ggr till någorlunda snabbt.

Men något som var lite skumt. När jag fick det nya kortet från comhem, då funkade preview utan problem titt som tätt. Men slutade efter "provveckorna".

Sedan undrar jag en sak. Eller tre.
Är det någon som uppdaterat sin CAM? Försöker hitta ny firmware till min men ej lyckats, den CAMen finns inte med på deras sida.
Är det fler än mig som har problem med AG menyn? Och vad är AG menun för nåt?
Och denna är väl den rätta firmwaren till min burk (funkade iaf att uppdatera med den hehe)?
http://www.samsung.c...mp;menu2=detail

Edit:
Applikationsinfo
Conax 4.00e

Programversion: T-NHBTEDEUC-1002
Firmware-version: T-EMMA2DEUB-0106

Edit2: Saxat från comhem.se
"Rekommenderade CA-moduler
Technicrypt BCX & CX Smit Conax med serienummer som börjar på EFF, HFF och GFF."

Redigerat av Unregisteredf5f99731, 03 juli 2009 - 00:12.

Postad 24 juli 2009 - 15:55

dabo
  • dabo
  • Användare

• 194 inlägg
  • 0
Hade tänkt skaffa digital-tv från comhem och använda den inbyggda boxen i min LE37A457 tv. Verkar som jag har något att se fram emot...

Edit: Ett tillägg, om man inte bryr sig i EPGn, hur fungerar det över lag med att få störningsfri bild/ljud på kanalerna? Är detta också ett problem?

Redigerat av dabo, 24 juli 2009 - 16:04.

Postad 25 augusti 2009 - 16:15

Unregistered28787da3
  • Unregistered28787da3
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
De är inget problem att titta på själva kanalen. Men när man väljer "guide" där man ser alla kanalerna och vad de sänder så får man "connection error" eller fan man får. Det löser man genom att först gå till tv4 och därifrån trycka guide.
EPG funkar inte för mig.

Postad 25 augusti 2009 - 18:16

Carhub
  • Carhub
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej!
Ni anar inte hur glad jag blev när jag hittade denna tråd! Jag har hållit på i snart 1 år med min Samsung m inbyggd Com Hem. Enligt Samsung har de aldrig hört talas om detta problem med EPG:n, utan min tv är tydligen den enda.. Nu vet jag att så inte är fallet! :) En servicefirma har varit hemma hos mej 5-6ggr nu för att fixa tv:n men inte lyckats. Idag fick jag reda på att det är på g att jag ska få en ny! Tack konsumentköplagen!! Men, jag har en PS42A416 och de vill ev ge mej en i 3-serien. Är inte det att "byta ner sig"?
Mitt mainboard har de bytt 3ggr tror jag.. Fast 2 av gångerna var det helt fel så då fick jag ingen bild alls :)
Sen skulle de ansluta den till en dator och tanka över ny mjukvara, men då hitades inte min tv och enligt Samsung hade det aaaaldrig hänt innan.. Har nu en lånebox och EPG:n funkar utmärkt! Då kan det väl för bövelen inte bero på Com Hem tycker jag. Isåfall borde det ju inte funkat nu heller...

Postad 29 augusti 2009 - 17:42

Unregisteredf45c8090
  • Unregisteredf45c8090
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Idag provade jag för första gången på några månader att trycka på guide-knappen på min LE40A866. Och döm om min förvåning när jag ser att preview-fönstret funkar. Jag har medium 8 favoriter.
Däremot funkar inte infoknappen som den ska. När jag trycker på den kommer rutan upp som vanligt men det står bara, ingen information, samma på alla kanaler.

Är det någon fler som har samma problem?

Postad 01 september 2009 - 20:46

Balkongen
  • Balkongen
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Har haft samma problem. Tidigare gick den bara med PiP fönster om man bara tittade på analoga kanaler och aldrig hoppade över till digitalt då den slutade fungera, fast då gick fick man ju inte in någon data till EPGen. Men nu så hoppade den igång lite grann. Jag hittade nya kanaler i ch-list, bla 2 samsungkanaler med ngn typ av data-service, även en kanal tittelerad tv-guide. Har någon lite mer detaljer kring dessa kanaler alternativt vad som har hänt i comhem-nätet?
Vad som saknas nu iaf är guide för SVTs kanaler utom SVT HD. tok skummt men man förväntar sig inte så värst mycket när det gäller com-hem, har rätt ruttna erfarenheter av deras tekniska expertis.
(har en LE40-566P1WXXE köpt i vintras. uppdaterad till 1013 firmware)

:UPPDATERING: 2009-09-02 17:25
Nu fungerar epgn som den ska utom att alla kanaler jag har i mitt abonemang saknar epg. medans alla kanaler jag inte har, har fullständig info. så det e lagom värt att använda EPGn nu när det inte finns info om de kanaler jag kan titta på. suck

Redigerat av Balkongen, 02 september 2009 - 16:27.

Postad 01 september 2009 - 22:52

Unregisteredf45c8090
  • Unregisteredf45c8090
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Nu är det tillbaks som vanligt igen.
Dvs. info-knappen funkar som den ska, visar info osv.
Trycker jag på guide så funkar inte preview-fönstret.

Någonting skumt är det...

Postad 13 september 2009 - 13:48

pafl
  • pafl
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag har en LED 55" 7 serie där Preview funktionen inte fungerar. Det där med dubbla tuners måste vara fel för vilken TV skulle det funka för om det inte gör det på min. I sådana fall skulle ju alla manualer också vara fel. Sedan verkar det funka med BOXER om jag har förstått det hela rätt. Jag uppgraderade just till version 2008 bygdd 20090820 enligt samsung och det funkar fortfarande inte. Den jäkla TVn kan läsa filer från nätverket men de kan inte få preview funktionen att fungera. Man blir ju lite arg. Man kanske ska ge Samsungs test-team ett tack för bra utfört arbete. Du som startade tråden är en hjälte med stort stort tålamod.

Patrik

Postad 16 januari 2010 - 20:58

Gaggig
  • Gaggig
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Nu återuppväcker jag en gammal tråd här, men måste fråga: Är det någon som fått det att fungera? Jag har haft samma problem som alla andra i ett år ungefär och det börjar bli ruggigt tröttsamt. Trodde det skulle vara ordnat vid det här laget men kan inte hitta nåt om det. Kanske är värt att skicka in ett klagomål till fairshopping.se? :D

Postad 16 januari 2010 - 21:17

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Jag har gett upp hoppet. Som tur är ska vi snart flytta till ett icke comslem-hem...

Postad 17 januari 2010 - 10:47

frim
  • frim
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Jag har gett upp hoppet. Som tur är ska vi snart flytta till ett icke comslem-hem...

Jag gav också upp, skaffade Humax HD-box istället, bättre bild, mycket snabbare och allt fungerar som det ska.

Postad 17 januari 2010 - 16:16

Phunky
  • Phunky
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0

Ja det är ju comslems fel att inte mjukvaran till en tv inte fungerar fullt ut men det fungerar på deras boxar de själv säljer? Ansvaret ligger ju såklart hos samsung eller de andra tvleverantörerna. Jag kör med en Samsungtv men använder sepparat box delvis för buggarna och delvis för att ha PVRfunktion. Varje gång man går över till HDMIigången där det inte är något anslutet står det "ingen signal" fast på spanska även fast språket är ställt till svenska i tv'n. Tror det står buscando sinal" eller nått liknande. Säger ju en hel del om kvaliteen på de som testar och utvecklar mjukvaran. Visst, det är kanske ingen "fatal" bugg men endå sänker det helhetsintrycket. Upptäckt även andra buggar som borde ta 10min för en programerings-indier att fixa om nån på samsung brydde sig. Uppdaterat tv'n själv då det funnits nya mjukvaror men ingen skillnad.

Ser inte fördelen i att ha en inbyggd box i tvn heller för då saknas pvr och även möjlighet att ha ondemand i framtiden då tekniken är rätt operatörsstyrd hur den fungerar och lär ej gå att knacka in i tvapparaterna. Dessutom kan man ju inte se HDmaterial. Multifjärr och box är vägen man får gå... Dessutom är inte CAmodulerna SÅ mycket billigare än en box.

Postad 17 januari 2010 - 16:36

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Comhem i helhet suger där vi bor. Har haft bredband, telefoni och tv (tv har vi fortfarande). Bara krångel. Tacka vet jag stadsnät.

Postad 17 januari 2010 - 18:23

Gaggig
  • Gaggig
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Ja det är ett jäkla skit det här. Det roliga/konstiga är att jag har för mig att allt fungerade helt korrekt medans man fortfarande hade alla kanaler på prov i början, och att det inte började strula förrens man fick kodade kanaler. Det är kanske därför det fungerar med favorit funktionen? Eftersom man inte har lagt in några kanaler som är kodade där?
Inte så haj på sånt här men det låter ganska logiskt för mig :)

*Edit* Testade att lägga in en kanal som jag inte abonnerar på, men blir bara utkastad ur EPG'n om jag står på den kanalen när jag går in i guiden.

Redigerat av Gaggig, 17 januari 2010 - 18:31.

Postad 17 januari 2010 - 19:14

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Här har det funkat fint med EPG (inga utkastningar) enda tills vi fick ett nytt kort från comhem för några månader sen. Står man på tex 4 eller 20 funkar EPGn fint.

Postad 17 januari 2010 - 20:42

Phunky
  • Phunky
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0

Comhem i helhet suger där vi bor. Har haft bredband, telefoni och tv (tv har vi fortfarande). Bara krångel. Tacka vet jag stadsnät.

Må så vara men det förklarar ju inte varför man klagar på comhem då de som tillverkar tvn säljer en undermålig produkt. comhem kan ju enbart vidarebefodra infon till samsung etc och hoppas att de löser felet. Om inte, surt för kunden lixom. Hade comhem sålt produkten som är fallet med deras boxar har de ju ett visst ansvar att ligga på tillverkaren men så är knappast fallet här.

Dessutom är det alldeles för många tvapparater i dagens läge som ska stödja både dvb-t + dvb-c med olika lösningar även inom samma produktlinje så det är ju 15 a4a att bara räkna upp buggarna. Man kan ju dock tycka att det sköts bättre men tror det är samma hos alla leverantörer i sverige och i övriga världen. Tvleverantören skyller på operatören och tvärt om. Här tycker jag dock tvtillverkarna får ta sitt ansvar. comhems nät ser ut på ett sätt, då får tillverkaren se till att det fungerar eller vara utan "emblemet" dvb-c enabled.

Postad 17 januari 2010 - 20:45

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Ja det är dåligt.

Något jag tycker är lustigt som jag skrev ovan. EPG har funkat sedan jag köpte tvn, men när comhem skickade ut nytt kort så började man bli utkastad på de flesta kanalerna.

Postad 06 mars 2010 - 17:11

Unregistered43614
  • Unregistered43614
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0
Har en Samsung LE-40B550 som preview i EPG inte fungerar på. Testade "gröna knappen-tricket" utan resultat. Finns inget annat sätt att få igång den på?

Postad 25 april 2010 - 20:16

boksel
  • boksel
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej,

Tror mig ha samma strul som de flesta av er, på mina 8 betalkanaler från Comhem så får jag upp felmeddelandet "CI-meny Ingen anslutning" på 6 av kanalerna, men det konstiga är att Eurosport 1 och Eurosport 2 fungerar.
Har gjort nya ominstallationer och då fått det att fungera ett tag för att lite senare råka ut för samma problem igen.

Har en Samsung LE40A tv med inbyggd comhem box.

Någon som har råkat ut för samma problem?
Någon som vet hur man kommer runt problemet?

Tar reda på vad dekodern har för serienr så kanske den ligger med i en serie som de byter ut.
Testa att ha kanal 20 (comhem kanalen) på i 60 min för att uppdatera kortet.

Redigerat av boksel, 27 april 2010 - 07:18.

Postad 12 augusti 2010 - 10:43

Ramius
  • Ramius
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0

Hej,

Tror mig ha samma strul som de flesta av er, på mina 8 betalkanaler från Comhem så får jag upp felmeddelandet "CI-meny Ingen anslutning" på 6 av kanalerna, men det konstiga är att Eurosport 1 och Eurosport 2 fungerar.
Har gjort nya ominstallationer och då fått det att fungera ett tag för att lite senare råka ut för samma problem igen.

Har en Samsung LE40A tv med inbyggd comhem box.

Någon som har råkat ut för samma problem?
Någon som vet hur man kommer runt problemet?

Tar reda på vad dekodern har för serienr så kanske den ligger med i en serie som de byter ut.
Testa att ha kanal 20 (comhem kanalen) på i 60 min för att uppdatera kortet.

Har samma problem som bosel.
Men jag får bara in SVT HD och TV4+ esten av mina betalkanaler, resten blir jag utsläng på.

Ringde comhem-supporten igårkväll och efter 30min kö så kom jag fram och han frågade mig efter en stunds felsökning vad jag hade för "serienummer" på min CA-modul, en SMIT ca-modul Conax.
Då sade han att jag hade en Ca-modul i "fel" produktionsserie.
Just den jag hade var något produktionsfel på och det var "bara" att byta ut. (den tar inte emot de utsända koderna rätt)

Idag när jag pratade med supporten till netonnet så hade dom aldrig hört talas om något sådant problem/fel.
Skall åka till butiken i kväll så får vi se om jag kan få byta ut den. (dom brukar vara medgörliga).

Jag återkommer med mera info...

Postad 13 augusti 2010 - 12:44

Ramius
  • Ramius
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
Vart till NetonNet i går.

På kundservice så hade dom inte hört något om att vissa serier var "korrupta" men han hade ett "direktnummer" till Comhem.

Efter lite väntetid så kunde han enbart konstatera att det stämde och jag fick ca-modulen utbytt.

Kom hem, stoppade i kortet och i med modulen i tv.

Men ingen skillnad.

Men efter en stund så kunde jag komma åt mina kanaler. skönt.
Så nu fungerar mina kanaler igen, men inte EPGn (skall dock prova det där tricket som stog lite längre upp i denna tråd).
Och så är det lika trögt att bläddra som innan, typ 1,5sek mellan kanalbyterna. (så är det inte på de fria kanalerna (alla digitala)).

Postad 22 september 2010 - 23:01

Vennersten
  • Vennersten
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Kan man reklamera en tv för ett problem som detta? Har gått i tankarna kring det och det är så ###### irriterande att de inte kommer med en lösning.

Postad 09 oktober 2010 - 16:17

cpt
  • cpt
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0
Har en Samsung LE40B535 sedan ett år och har precis köpt en CA-modul för att kunna titta på mina Comhem-kanaler. Men hur får jag det att funka? Har gjort ny kanalsökning via antenn och Digitala kanaler men tv:n hittar inga kanaler? Är det fel på min tv eller mig? :D
Edit: Ringde Comhem, visade sig att man skulle köra plug & play istället för vanlig kanalsökning. Nu funkar det galant!

Redigerat av cpt, 09 oktober 2010 - 16:58.

Postad 30 november 2010 - 20:36

Unregistered59dcaef6
  • Unregistered59dcaef6
  • Guru

• 5 025 inlägg
  • 0
Har en (säkert korkad) fråga angående Samsung LE46B657, Dilog CA-modul och ComHem-kort.

Vår HD-box gick sönder idag och jag försöker nu få igång de kodade kanalerna på TV:n. Enligt Samsung ska det vara en CA-modul och TV som ska funka med de kodade kanalerna.
Glömde dock fråga supporten där hur man gör för att få igång dem, mer än att stoppa i CA-modul och kort då... :)

Måste man köra Plug&Play-installationen för att de kodade ska komma igång och vad använder man i så fall för PIN-kod där? Kanske inte behövs ngn PIN-kod alls?

Ber om ursäkt ifall svaret redan finns här någonstans, men jag hittar det inte. :)

Postad 14 januari 2011 - 11:59

Unregisteredd21d799a
  • Unregisteredd21d799a
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Har det kommit någon lösning på detta än?.

Kör en Samsung LED U40C8705 hemma med Comhems HD modul direkt i tv.n.

Kommer in i guiden men ser inget i prewview fönstret, pratat med samsung som säger att det är comhems fel, Comhem är förvirrade som vanligt.

Något som har samma problem med comhems nya HD modul?

Postad 20 januari 2011 - 13:19

Midnight
  • Midnight
  • Forumräv

• 770 inlägg
  • 0
Verkar vara samma skit som vanligt... Det har nog med Com Hems kodning till Samsung TV och därmed kommer Preview i vänstra fönstret på Samsung aldrig fungera.
Jag klarar mig utan den, men det är störande att det hela tiden står loading

Postad 02 februari 2011 - 19:04

jonen
  • jonen
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Jag har en SAMSUNG 40" LED UE40C6005 RWXXE (inköpt dec 2010) med COMHEMs nya inbyggda HD-modul.
Modulen fungerar i alla avseenden, även betalda HD-kanaler, FÖRUTOM den där efterlängtade PIP-bilden i EPG:n.

När jag går i på GUIDE snurrar bara laddsymbolen för lilla bilden PIP, inget ljud ens.
EPG:n fungerar i övrigt som den ska.

Det intressanta är att om jag byter "visningsläge" inne i EPG:n till "Schemavy" (alltså där man ser de program jag reserverar med "Timervisning") så fungerar (!) PIP-bilden och ljudet strömmar ut. Men det är ju inte så intressant att bläddra bland de program jag redan reserverat...

Detta tyder på att det endast är en liten bug kvar att fixa i kopplingen, men sjukt störande. Jag stör mig så pass mycket på detta att jag skriver detta! Jag bytte precis upp mig till HD-modulen för att jag trodde att detta skulle funka med den för att jag hade den vanliga innan men det var exakt samma skit.

Hur svårt skall detta vara att fixa Comhem & Samsung???? :)

Fakta:
Comhem signalstyrka 92

HD-modul:
Modulmjukvaruversion: 07.00.61.01.00.R (senaste)
SmarCam 3
Conax 5.0
Art.nr: CI0311CHM201

TV: SAMSUNG 40" LED UE40C6005 RWXXE

Postad 02 februari 2011 - 20:16

Unregistered8feabad9
  • Unregistered8feabad9
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Jag har en SAMSUNG 40" LED UE40C6005 RWXXE (inköpt dec 2010) med COMHEMs nya inbyggda HD-modul.
Modulen fungerar i alla avseenden, även betalda HD-kanaler, FÖRUTOM den där efterlängtade PIP-bilden i EPG:n.

När jag går i på GUIDE snurrar bara laddsymbolen för lilla bilden PIP, inget ljud ens.
EPG:n fungerar i övrigt som den ska.

Det intressanta är att om jag byter "visningsläge" inne i EPG:n till "Schemavy" (alltså där man ser de program jag reserverar med "Timervisning") så fungerar (!) PIP-bilden och ljudet strömmar ut. Men det är ju inte så intressant att bläddra bland de program jag redan reserverat...

Detta tyder på att det endast är en liten bug kvar att fixa i kopplingen, men sjukt störande. Jag stör mig så pass mycket på detta att jag skriver detta! Jag bytte precis upp mig till HD-modulen för att jag trodde att detta skulle funka med den för att jag hade den vanliga innan men det var exakt samma skit.

Hur svårt skall detta vara att fixa Comhem & Samsung???? :)

Fakta:
Comhem signalstyrka 92

HD-modul:
Modulmjukvaruversion: 07.00.61.01.00.R (senaste)
SmarCam 3
Conax 5.0
Art.nr: CI0311CHM201

TV: SAMSUNG 40" LED UE40C6005 RWXXE

Jag har en LE46C675M1 samsung tv med HD modulen och har samma problem , det ända sättet att få igång PiP är att ta bort alla kanaler i din kanalista som du inte har abonemang på, dvs alla som säger kodad / Ingen åtkomst. funkar perfa för mig.
MEN
Då slutar EPG att ladda tv info mer en det nuvarande progamet plus 1 timme frammåt.

Postad 02 februari 2011 - 20:35

jonen
  • jonen
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Jag har en LE46C675M1 samsung tv med HD modulen och har samma problem , det ända sättet att få igång PiP är att ta bort alla kanaler i din kanalista som du inte har abonemang på, dvs alla som säger kodad / Ingen åtkomst. funkar perfa för mig.
MEN
Då slutar EPG att ladda tv info mer en det nuvarande progamet plus 1 timme frammåt.

Schysst snabbt svar!

Jag har nu rensat favoritlistan "Min kanal 1" helt så den endast innehåller kanaler som jag får bild på och har "Min kanal 1" aktiverad när jag går in i GUIDE. Får ändå ingen bild i EPG:n ... :)

Menar du att jag måste radera kanalerna helt?
Alltså via "Kanalhantering" -> "Alla" -> markera kanaler, sedan "Tools" och "Ta bort" kanalerna helt så de raderas från TV:n?
Lite surt när jag kör Medium 8 Favoriter och vill byta ibland, men var det så du gjorde? I så fall kan det vara värt en massradering...

Postad 02 februari 2011 - 20:57

Unregistered8feabad9
  • Unregistered8feabad9
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Schysst snabbt svar!

Jag har nu rensat favoritlistan "Min kanal 1" helt så den endast innehåller kanaler som jag får bild på och har "Min kanal 1" aktiverad när jag går in i GUIDE. Får ändå ingen bild i EPG:n ... :)

Menar du att jag måste radera kanalerna helt?
Alltså via "Kanalhantering" -> "Alla" -> markera kanaler, sedan "Tools" och "Ta bort" kanalerna helt så de raderas från TV:n?
Lite surt när jag kör Medium 8 Favoriter och vill byta ibland, men var det så du gjorde? I så fall kan det vara värt en massradering...

yes helt,,jag testade att göra egen lista också men det hjälpte ej

Postad 02 februari 2011 - 21:04

jonen
  • jonen
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
OK!
Då får jag nog ta det omaket och radera alla kanaler för att prova! Sweet!

Redigerat av jonen, 02 februari 2011 - 21:35.

Postad 02 februari 2011 - 21:35

jonen
  • jonen
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
SWEEEET!! Good news! :)
Nu fungerar EPG:n perfekt!
Liten PIP-bild när jag har min favoritlista aktiverad och ALLA andra kanaler är raderade enligt ovan!
Bild+ljud+programinfo på alla kanaler och fram i tiden!
(jag behövde inte ta bort radiokanalerna med Medium8Fav)

All heder till --> pjankovic som visst kan detta bättre än både Comhem & Samsungs/Sonys tekniker :)

Redigerat av jonen, 02 februari 2011 - 21:41.

Postad 03 februari 2011 - 19:54

Unregistered8feabad9
  • Unregistered8feabad9
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

SWEEEET!! Good news! :P
Nu fungerar EPG:n perfekt!
Liten PIP-bild när jag har min favoritlista aktiverad och ALLA andra kanaler är raderade enligt ovan!
Bild+ljud+programinfo på alla kanaler och fram i tiden!
(jag behövde inte ta bort radiokanalerna med Medium8Fav)

All heder till --> pjankovic som visst kan detta bättre än både Comhem & Samsungs/Sonys tekniker :P

tjaa vad ska man säga :D hur lyckades du med att ha en favorit lista och ta bort övriga ? för mina kanaler försvinner i alla listor :blush:

Postad 14 februari 2011 - 00:53

mikaelekvall
  • mikaelekvall
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej!
Gud vad jag ångrar att jag inte hittade den här tråden för några månader sedan.
Jag har naturligtvis de båda felen med EPG samt "kodad signal".
Jag köpte min TV (Samsung LE40C535F1WXXE) i december och jag bor i ett comhem-hus.
Fixen med att ta bort alla kanaler som man inte har, löste mitt problem med EPG:n. Men efter många timmar med Comhem så återstår fortfarande mitt problem med "kodad signal" som återkommer titt som tätt. Några nyheter om detta problem?
Jag har maximal signalstyrka. Kanalerna fungerar som de ska förutom när problemet uppstår. Gjort felanmälan till Comhem, efter ett tag fick jag ett sms med svaret: Vi bedömer felkällan till din digitala tvmottagare.
Jag kör på medskickad modul från Comhem.

TV: Samsung LE40C535F1WXXE
Firmware: 2010/09/03_002005

Redigerat av mikaelekvall, 14 februari 2011 - 00:55.

Postad 17 februari 2011 - 18:16

BrokenDreams
  • BrokenDreams
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Men efter många timmar med Comhem så återstår fortfarande mitt problem med "kodad signal" som återkommer titt som tätt. Några nyheter om detta problem?

Jag lider av samma problem med min LE40B535 och har kommit fram till den kvalificerade gissningen att det beror på att TVn och CA-modulen inte trivs ihop.

På en gammal sida hos ComHem nämns två serier som det tydligen har varit mycket problem med och serienumret på min modul börjar med HFF2910 vilket är tillräckligt nära för gissningen.
http://www.comhem.se...34/-/index.html

Postad 05 mars 2011 - 10:31

Midnight
  • Midnight
  • Forumräv

• 770 inlägg
  • 0

MEN

Skumt. Har du löst problemet med 1 timme frammåt i EPG?
Min fungerade bra under veckan men nu visar den bara 1 timme frammåt precis som ditt problem. Skumt

Postad 26 mars 2011 - 10:54

roger_w
  • roger_w
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0
Hejsan.

Har testat lite fram och tillbaka. Comhem använder 6 kanler för att skicka ut EPG information på följande kanaler. HRT1, Mezzo, TV Polonia, TV 1000, TV 1000 Action och Viasat Motor. Om man plockar bort dessa ur sin TV lista så fungerar preview men då får man ingen fungerande EGP :)
Då jag har Viasat Guld så har jag tillgång till TV1000, TV 1000 action och viasat motor, står jag på någon av dessa när jag trycker guide så fungerar det ibland, verkar bero på vilken kanal den senast kollade efter EPG.
Antingen får vi se till att comhem sänder EPG info på samtliga kanaler eller så får Samsung se till att fixa stöd för Nordig Enhanced i sina apparater.

/Roger

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.