* Officiell Tråd - Denon AVR-4310, 3310 *
Denon AVR-2310
(Förstärkare)
|
3
|
(15)
|
Inga priser | |
Denon AVR-1610
(Förstärkare)
|
2
|
(20)
|
Inga priser | |
Denon AVR-1910
(Förstärkare)
|
2
|
(16)
|
Inga priser | |
Denon AVR-3310
(Förstärkare)
|
4
|
(5)
|
Inga priser | |
Denon AVR-4810
(Förstärkare)
|
6
|
(3)
|
Inga priser | |
Denon Avr-4310
(Förstärkare)
|
0
|
(13)
|
Inga priser |
Postad 03 November 2009 - 16:47
Postad 21 November 2009 - 21:26
Kan inte svära på att firmwareuppgraderingen gick helt OK. Satt inte och stirrade på uppgraderingen, men efter en 10min sådär så startade den om. Problemet jag fick var att när jag byter kanal på min digital tv box (HUMAX HDPVR-1000C) så fixar den inte ljudet utan man måste trycka om på SAT/CBL eller byta mellan cinema/ DTS... då får man tillbaka ljudet.
Efter lite testande, så märkte jag att den klarar av de kanaler som sänder dolby digital utan problem. Varpå jag börjar fundera på om det är nåt skit bakom spakarna eller någon inställning antingen på receivern eller digitalboxen.
Hursom, om ni har tips på vilken sättning som ska behöva pillas till eller har samma problem, eller om er firmwareuppgradering gått bra. Dela gärna med er.
Tack på förhand!
Postad 23 November 2009 - 19:57
Jag har precis samma fel. Gjorde uppdateringen i går utan problem (jag hade bara koll på displayen den första minuten och de sista fyra, men under denna tid var det i alla fall inga problem), och nu har jag också problem med att ljudet försvinner när jag växlar kanal på min Humax HDPVR-1000c. Om jag går till SVT1 eller SVT2 så dyker ljudet upp och om jag går till en "tyst" kanal direkt efter detta så är ljudet kvar. Om jag däremot går till ytterligare en kanal så försvinner det igen. Det kommer tillbaka om jag trycker på rätt input-knapp för min box, men det är ju inte direkt en långsiktig lösning.Någon mer än jag som har problem efter den senaste firmware uppgraderingen?
Kan inte svära på att firmwareuppgraderingen gick helt OK. Satt inte och stirrade på uppgraderingen, men efter en 10min sådär så startade den om. Problemet jag fick var att när jag byter kanal på min digital tv box (HUMAX HDPVR-1000C) så fixar den inte ljudet utan man måste trycka om på SAT/CBL eller byta mellan cinema/ DTS... då får man tillbaka ljudet.
Efter lite testande, så märkte jag att den klarar av de kanaler som sänder dolby digital utan problem. Varpå jag börjar fundera på om det är nåt skit bakom spakarna eller någon inställning antingen på receivern eller digitalboxen.
Hursom, om ni har tips på vilken sättning som ska behöva pillas till eller har samma problem, eller om er firmwareuppgradering gått bra. Dela gärna med er.
Tack på förhand!
Om jag kollar input när jag har gått över till en kanal och tappat ljudet så står det ändå att den tar in ljudsignaler, både via menyn och displayen, men ingenting hörs. Jag har precis märkt detta fel så jag har inte sett om det är någon annan som har det, men jag ska undersöka lite...
Postad 24 November 2009 - 09:08
Postad 01 December 2009 - 23:59
Postad 03 December 2009 - 10:56
Postad 03 December 2009 - 12:34
2310 kan firmware-uppdateras via seriporten på den. Ny firmware finns här: http://firmware.denon-online.eu/Jag märkte nåt liknande, men reflekterade inte så mycket över det. Ska vara lite mer uppmärksam. Samma box, men jag har en 2310, och har inte gjort någon firmware-uppdatering på den (går det öht?) eller boxen.
Postad 03 December 2009 - 13:33
2310 kan firmware-uppdateras via seriporten på den. Ny firmware finns här: http://firmware.denon-online.eu/
Det där lät ju jätteintressant, är det någon särskild sorts kabel man behöver? (Utöver att det är serieport på ena hållet, det förstår jag ju =).)
Har du mer information om detta någonstans så skulle det uppskattas.
Postad 04 December 2009 - 15:51
Man ska ha en rak seriekabel. Dessutom är det ett windows-program i datoränden så en windows-dator med serieport är ett krav.Det där lät ju jätteintressant, är det någon särskild sorts kabel man behöver? (Utöver att det är serieport på ena hållet, det förstår jag ju =).)
Har du mer information om detta någonstans så skulle det uppskattas.
Mer intstruktioner finns tillsammans med firmware som man kommer till om man knappar in sitt serie-nr.
Postad 07 December 2009 - 09:48
Toppen, det ska testas.Man ska ha en rak seriekabel. Dessutom är det ett windows-program i datoränden så en windows-dator med serieport är ett krav.
Mer intstruktioner finns tillsammans med firmware som man kommer till om man knappar in sitt serie-nr.
En annan fråga, OSD går ibland inte över till svart-skärm. Jag har inte sett någon systematik bakom det än. Lite jobbigt att TV:n lyser upp hela rummet... Det verkar som det räcker att jag går in på Information och sen tillbaka med Return, för att skärmsläckningen ska gå igång. Någon mer med samma problem? Något som kan ställas om för att det ska funka bättre?
Postad 07 December 2009 - 21:40
Recievern ändrar på något sätt formatet på bilden till tvn. Märks inte på 16:9 signaler men på serier (vänner, family guy mfl) får jag de klassiska remsorna på sidorna för att formatet ska bli "rätt". Detta är något jag ej önskar och jag blir inte klok på hur jag kan få väck det. Har aldrig varit ett problem innan jag körde via recievern...
Kan man inte bara få den att skicka vidare signalerna i samma skick som de kommer in??
kanon om någon kan svara,
martin
Postad 07 December 2009 - 22:05
Du får återkomma med en ljudjämförelse med din 2105:aKöpte en 2310 ikväll och har precis kopplat upp och filat inställningarna. Väldigt nöjd måste jag erkänna.
Postad 08 December 2009 - 16:00
Jag har egentligen varit jättenöjd med min 2105a, tyvärr saknade den audio delay samt hdmi. Annars hade jag inte funderat på att byta.
Men visst, fasen va skönt det är med en riktig OSD.'
Fortfarande ingen som vet hur man fixar "format-klyddet" via hdmi??
Postad 08 December 2009 - 19:07
Nu minns jag inte exakt hur 2310 betedde sig då jag bara lånat en i en vecka. Men jag tror det var samma som på 1910 och där kan man ställa den till antingen normal eller full. Full innebär att den alltid sträcker ut bilden över hela. Men du måste slå på skalningsfunktionerna för just den källan du kör (det är per källa).Köpte en 2310 ikväll och har precis kopplat upp och filat inställningarna. Väldigt nöjd måste jag erkänna. Ett strul jag inte får rätt på dock;
Recievern ändrar på något sätt formatet på bilden till tvn. Märks inte på 16:9 signaler men på serier (vänner, family guy mfl) får jag de klassiska remsorna på sidorna för att formatet ska bli "rätt". Detta är något jag ej önskar och jag blir inte klok på hur jag kan få väck det. Har aldrig varit ett problem innan jag körde via recievern...
Kan man inte bara få den att skicka vidare signalerna i samma skick som de kommer in??
kanon om någon kan svara,
martin
Om det inte är utrustningen som matar bilden till 2310:an som lägger på svarta remsor på sidorna. Det gör min digitalbox t.ex.
(Jag tycker det är kanonbra, står inte ut med förvrängd bild.)
Postad 09 December 2009 - 11:18
Har inte receivern ifråga, men Denon brukar ha på ungefär detta sätt (antar att du har kopplat med HDMI-kabel):
-gå in på video settings
-sätt i/p scalern i läget "off" för den input där du vill ha "orörda" signaler
Postad 09 December 2009 - 13:12
får se om jag kommer på nåt
Postad 15 December 2009 - 18:22
EDIT: Det finns ju HDMI ljud ut att välja. Stoppat valet på TV men ljudet kommer fortfarande från högtalarna. Bruksanvisningen hjälper mig inte heller.
Redigerat av New Player, 15 December 2009 - 19:40.
Postad 15 December 2009 - 22:21
Postad 15 December 2009 - 22:31
Får ni ljud ut ur er tv?
Redigerat av New Player, 15 December 2009 - 23:15.
Postad 16 December 2009 - 09:41
Digitalboxen är kopplad till förstärkaren och tv:n har jag på en annan vägg av rummet. Så jag måste kolla genom förstärkaren. Tycker det är märkligt att inget ljud kommer fram till tv asså. Får ju inget ljud vare sig det är tv, xbox eller ps3.
Får ni ljud ut ur er tv?
Är inte hela meningen med hemmabio att ljudet ska komma från högtalarna och inte tv´n?
(förlåt, jag kunde inte låta bli...)
Jag har möjlighet att testa ikväll när jag kommer hem och återkomma senare.
Postad 16 December 2009 - 09:56
EDIT: Nu har jag lyckats och få ljud ur tv när jag använder Xbox 360 och PS3. Men jag får inget ljud när jag använder Wii och digitalboxen och dom har ju analoga signaler in i stärkaren. Fattar inte skillnaden, den ska bara mata ut ljud.
Redigerat av New Player, 16 December 2009 - 10:56.
Postad 16 December 2009 - 18:56
HDMI AUDIO OUT: This selects whether HDMI audio is “stripped” from the signal to be played on your surround sound speakers, or whether you want the HDMI audio passed through to your TV. If you leave it on the default setting, "AMP", the sound will come from your speakers. If you switch it to "TV", the sound will be passed to your TV. Note that this is an either/or setting! You can't do both at the same time! Also, this only applies to HDMI audio. Your receiver will not "upconvert" other types of audio to be output to your TV via the HDMI cable.
Postad 16 December 2009 - 22:30
Redigerat av New Player, 16 December 2009 - 22:33.
Postad 17 December 2009 - 13:42
Du kan ju säga till om du hittar någon annan receiver som fixar det...Vilken skit man köp. Hur jäkla svårt ska det vara och göra analoga signaler till digital och köra ut dom på HDMI? Får väl koppla in digital boxen i tv:n igen då.
Postad 17 December 2009 - 13:52
http://www.batpigwor...html#hdmi_setup
Citera
HDMI AUDIO OUT: This selects whether HDMI audio is “stripped” from the signal to be played on your surround sound speakers, or whether you want the HDMI audio passed through to your TV. If you leave it on the default setting, "AMP", the sound will come from your speakers. If you switch it to "TV", the sound will be passed to your TV. Note that this is an either/or setting! You can't do both at the same time! Also, this only applies to HDMI audio. Your receiver will not "upconvert" other types of audio to be output to your TV via the HDMI cable.
Betyder det att man kan få ljud (och naturligtvis även bild) från digitalbox till TV, via förstärkaren (Denon 1610), när förstärkaren står i stand by-läge?
Jag vill alltså kunna se på TV ibland utan att behöva slå på förstärkaren.
Postad 17 December 2009 - 18:14
Du kan ju säga till om du hittar någon annan receiver som fixar det...
Det var ju kasst. Måste ju bero på att det inte är efterfrågat, för att det är ju ingen raketforskning direkt. Det är bara accptera och gå vidare.
Postad 17 December 2009 - 18:25
Betyder det att man kan få ljud (och naturligtvis även bild) från digitalbox till TV, via förstärkaren (Denon 1610), när förstärkaren står i stand by-läge?
Jag vill alltså kunna se på TV ibland utan att behöva slå på förstärkaren.
Japp, förutsatt att digitalboxen har HDMI-utgång. Obs att förstärkaren drar ca 30W i standby med HDMI Control aktiverat.
Postad 18 December 2009 - 09:22
Japp, förutsatt att digitalboxen har HDMI-utgång. Obs att förstärkaren drar ca 30W i standby med HDMI Control aktiverat.
Utmärkt!
30W, är det mycket?
Postad 18 December 2009 - 21:41
Postad 20 December 2009 - 09:57
kör Denon 2310 och Anthony Gallo Nucleus Micro med TR-1 i 5.1 och det funkar hur bra som helst med min htpc. I htpcn kör jag ett grafikkort som heter Gigabyte silentcell 9800 GT med ljudet ifrån moderkortet till Grafikkortet och sedan via HDMI kabeln ut till Denon och vidare till TVn.
Jag är helnöjd
Postad 21 December 2009 - 10:04
Hade inte tänkt köpa den nu men blev upplyst att det är på gång en prishöjning kring årsskiftet, så jag slog till på en gång.
Har en fråga dock, funkar Harmony 525 bra tillsammans med 2310? Denonfjärren lämnar en del att önska, min gamla fjärr till Yamaha RX-V659 är mycket bättre som multifjärr. Nu kan jag tex inte styra digitalboxen längre.
Postad 21 December 2009 - 10:23
Köpte en AVR-2310 i helgen, är helnöjd. Blev ett lyft för ljudet, mina högtalare har aldrig låtit bättre.
Hade inte tänkt köpa den nu men blev upplyst att det är på gång en prishöjning kring årsskiftet, så jag slog till på en gång.
Har en fråga dock, funkar Harmony 525 bra tillsammans med 2310? Denonfjärren lämnar en del att önska, min gamla fjärr till Yamaha RX-V659 är mycket bättre som multifjärr. Nu kan jag tex inte styra digitalboxen längre.
Tjenare.
Jag har en Logitech 555 (tror den är nära nog identisk med din 525). Den fungerar i vilket fall utmärkt till 2310:an, styr allt med den, och det som inte finns att välja på direkt kan man ju lära från den gamla fjärren, behövde dock inte lära något mot 2310:an, men däremot min boxer-mottagare fick jag lära alla signaler med för att den skulle funka.
/D
Postad 21 December 2009 - 11:30
Funkar kanonbra. Jag körde så när jag hade en 2310 hemlånad i någon vecka.
Postad 23 December 2009 - 00:27
Ju mer jag läser desto mer förvirrrad jag blir. vad ska jag göra??
Tack på förhand!!
Postad 23 December 2009 - 10:53
Troligtvis hade jag varit lika nöjd med 1910, men prisskillnaden till 2310 (som går upp efter idag) klarade jag inte av.....
Nu spelar det ut mycket bättre
I filmläget så blev trycket betydligt bättre på golvaran och subben, basen är korrekt och inte "lång".
Postad 23 December 2009 - 19:14
Postad 23 December 2009 - 19:37
nåt hjälp!!!!! tack.
Postad 23 December 2009 - 22:07
Jag fick inget svar så jag köpte avr 2310. Men jag får inget sw ljud från receiver. kollat kabeln och inställningar sw "yes". när jag kollar med finger får ljudet men inte när jag kopplar till receivern.
nåt hjälp!!!!! tack.
Du får inget ljud på subwoofern, så långt är jag med men sen fattar jag ingenting.. vad menar du med finger och ljud? Är det jag som är dum?
Postad 23 December 2009 - 22:20
Kan han mena att när han sätter fingret på sub-kabeln så brummar subben. (dvs detta skapar "rundgång" och gör att subben ger ifrån sig ett brummande.)
Kan de vara något med att du har för låg crossover frekvens?
Vad jag har läst på forumet så ska frekvensen sättas till max på subben och crossover frekvensen dvs styras via recievern. Standard verkar vara 80hz.
Postad 23 December 2009 - 22:45
Postad 26 December 2009 - 17:21
Nu har jag provat avr1610,avr1910 och avr2310. och jag kan säga att skillnaden mellan 1910 och 2310 är enorm! båda bild och ljudmässigt.
Jag måste oxå nämna att personalen i butiken (Uppsala) var otroligt hjälpsamma trots rushour.
Redigerat av buddhabar, 26 December 2009 - 17:22.
Postad 26 December 2009 - 17:38
Idag har jag varit i butiken igen. och det visade sig att subout utgången på min avr 2310 inte fungerade,så fick jag en ny receiver. Äntligen VILKET LJUD!!!!! Jag som är trogen H/K användare och som trodde HK255 var en bra receiver, insåg jag att avr 2310 är en ojämförtbar maskin!!
Nu har jag provat avr1610,avr1910 och avr2310. och jag kan säga att skillnaden mellan 1910 och 2310 är enorm! båda bild och ljudmässigt.
Jag måste oxå nämna att personalen i butiken (Uppsala) var otroligt hjälpsamma trots rushour.
Kul läsning!
Har själv en HK AvR 235 som det börjar bli dags att byta. Har vart nöjd med ljudet på den men mao om jag byter upp till en denon 2310 så blir jag inte besviken?!
För mig är ljudet det viktigaste, videofunktioner osv kommer på andra plats. Lite synd dock att den inte har 2 hdmi ut, verkar bara vara marantz sr 6004 som erbjuder det för under 10000?
Ska nog försöka tigga till mig ett hemlån av denna från hifiklubben iaf...
Postad 26 December 2009 - 20:51
Kul läsning!
Har själv en HK AvR 235 som det börjar bli dags att byta. Har vart nöjd med ljudet på den men mao om jag byter upp till en denon 2310 så blir jag inte besviken?!
För mig är ljudet det viktigaste, videofunktioner osv kommer på andra plats. Lite synd dock att den inte har 2 hdmi ut, verkar bara vara marantz sr 6004 som erbjuder det för under 10000?
Ska nog försöka tigga till mig ett hemlån av denna från hifiklubben iaf...
Gör det!
visst HK är bra receiver men har brister också. jag har inte hittat något minus tecken för 2310 förutom sw ljudet, då var det fel på receivern. men när jag kollade på nätet många har haft likadant problem med sw utgången. enligt hifiklubben har de inte fått några anklagelser pga detta. efter multEQ setup låter allt perfekt. jag har kollat marantz 8003 också men jag behöver inte 2 hdmi utgångar så valet blev 2310 istället. när jag kopplar front high högtalarna blir ljudet säkert ännu bättre. skillnaden med HK levererar 2310 mer kraftigt bass.
jag tror inte att du blir besviken oavsett du provar marantz eller 2310 men jag kan rekomendera warmt 2310 förstås![]()
OBS: hifiklubben höjde tillbaka priset på 2310 från 7395 till 8xxx.
Postad 26 December 2009 - 23:57
Ska man bara koppla in hdmi från projektorn till hdmi out porten på stärkaren för att komma åt menyerna? men jag får inte till det heller då projektorn inte får någon signal? :/
Redigerat av swOOp, 27 December 2009 - 10:56.
Postad 30 December 2009 - 01:56
Edit:
Har beställt ett ex.
Redigerat av Tompa123, 30 December 2009 - 19:56.
Postad 30 December 2009 - 07:54
Köpte mig en AVR 2310 idag och har redan problem :/ problemet är att jag inte får någon bild till projektorn ( Infocus x10 ) Kopplar jag in HDMI kablarna till förstärkaren och sedan drar igång projektorn så börjar det " lagga " den tappar ljudet så fort jag stänger av projektorn så funkar ljudet klockrent men då har man ingen bild.. och ljudet går via HDMI från 360 vilket jag inte vill.. så vad är det som spökar? så fort jag drar igång projektorn så börjar ljudet hacka och lagga och ingen bild får jag
Ska man bara koppla in hdmi från projektorn till hdmi out porten på stärkaren för att komma åt menyerna? men jag får inte till det heller då projektorn inte får någon signal? :/
Hur lång kabel har du mellan förstärkare och projektor? Låter ju nästan som om inte signalen "orkar" fram, om uttrycket tillåts?
Det skall räcka med att koppla till hdmi-ut, då skall du få menyer, OSD osv...
Postad 30 December 2009 - 09:19
Köpte mig en AVR 2310 idag och har redan problem :/ problemet är att jag inte får någon bild till projektorn ( Infocus x10 ) Kopplar jag in HDMI kablarna till förstärkaren och sedan drar igång projektorn så börjar det " lagga " den tappar ljudet så fort jag stänger av projektorn så funkar ljudet klockrent men då har man ingen bild.. och ljudet går via HDMI från 360 vilket jag inte vill.. så vad är det som spökar? så fort jag drar igång projektorn så börjar ljudet hacka och lagga och ingen bild får jag
Funkar det om du kopplar in den på en tv? Bara för test.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
Köpråd - Surroundförstärkare 5-15000
7 bilder
37 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?