Samsung UE46D7005 och UE46D8005
1003 svar till detta ämne
Postad 24 June 2011 - 10:58
Unregistereda0c3eb70
-
Unregistereda0c3eb70
-
Användare
-
-
101 inlägg
För att ändra kanal eller höja volymen framme på TVn finns på höger sida knappar. Hur gör ni för att få fram den menyn? Räcker det att ni viftar lite i luften bakom panelen så att displayen dyker upp? Tror nämligen min har gett med sig, och jag var ganska säker på att det räckte att komma i närheten med handen för att displayen skulle dyka upp. Nu måste jag verkligen peta på knapparna för att se den. Någon som kan kontrollera hur det fungerar på sin?
På min kan man bara "vifta" framför knapparna så dyker den upp.. sen lägger man fingret på den knapp man vill "aktivera".
Postad 24 June 2011 - 21:40
Saltakatten
-
Saltakatten
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Tack! Då verkar den funktionen gett med sig på min. Får slå en pling till Samsung.
Postad 26 June 2011 - 09:27
trekis
-
trekis
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Jag måste tycka på dom för att min ska dyka upp.
Postad 27 June 2011 - 17:50
Saltakatten
-
Saltakatten
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Jag ringde Samsung och han kontrollerade mot en han hade där, och för honom räckte det att viftade framför knapparna. Vilken firmware har du? Fler får gärna kontrollera hur det är för dem.
Postad 28 June 2011 - 10:17
trekis
-
trekis
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Jag kör den senaste 1013.3. Nu har jag 55D8005 men det skall inte ha någon betydelse. I bruksanvisningen så står där att man ska trycka för att aktivera OSD. PDF
Redigerat av trekis, 28 June 2011 - 10:30.
Postad 28 June 2011 - 11:55
Saltakatten
-
Saltakatten
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Lustigt. Innan reagerade min som om där var en sensor. Jag läste en recension som sa samma sak och när jag ringde Samsung så kontrollerade han att det var så den fungerade också. Hur som helst så ska Samsung komma ut och titta/reparera funktionen.
Postad 28 June 2011 - 13:40
sebrock
-
sebrock
-
Användare
-
-
158 inlägg
Jag slänger mig in i tråden. Det var ett tag sedan jag var involverad med Hi-Fi i alla dess former. Hur som helst står jag nu inför ett TV-inköp och har sneglat på Samsungs modeller. Efter att ha läst tråden förstår jag att många klagar på clouding. Men varför kör man inte Plasma-varianten av samma TV? ...och varför är Plasman så otroligt mycket billigare?
Något annat som skiljer dem åt eller är det bara tekniken på bildskärmen?
Hur funkar plasma med konsoll-spel etc?
Postad 06 July 2011 - 17:08
juanlasergun
-
juanlasergun
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Jag är också oerhört sugen på att införskaffa en Samsung UE46D8005, mest för den snygga och slimma designen. Jag gillar det minimalistiska utseendet, den tunna ramen, och den diskreta logotypen (som går att släcka!).
Jag har testat den i butik, och tycker dock att mjukvaran känns lite omogen, t.ex. känns webbläsaren väldigt klumpig och krånglig och navigera. Jag önskar mig en mer strömlinjeformad upplevelse för att t.ex. titta på progam i svtplay för att ta ett exempel (när jag provade kändes det som ett himla micklande, fast man vänjer/lär sig så klart). Skulle kunna skaffa en extern HTPC för sådant, men jag vill slippa en extern låda. Och det känns dessutom onödigt när nu teven redan är kraftfull nog att köra något liknande själv.
Men trenden går ju helt klart mot "smarta" TV-apparater med mer och mer integrerat, förhoppningsvis kommer det en TV med en bättre upplevelse.
Jag misstänker (hoppas!) också att andra tillverkare kommer att haka på trenden med slimmat utseende (tunn ram, diskret logotyp, tunn skärm).
Någon som vet något annat märke som är på gång med någonting liknande?
Även om jag gillar UE46D8005 supermycket känns det lite dumt att köpa en sådan nu, eftersom det är en av de första apparaterna som lyckas kombinera slimmad look med kraftfull (dock omogen) mjukvara - om jag ska lägga nästan 20k på en teve så vill jag ha något som jag är nöjd med i mer än åtminstone tre fyra år.
Hur länge ska jag vänta med att våga köpa en teve i detta segment? Och finns det någon jämförbar modell (från Samsung eller annan tillverkare) som är på väg ut under hösten och som är värd att vänta på?
Postad 14 July 2011 - 17:30
Darthan
-
Darthan
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Jag har en 46D7005 och är nöjd, är inte supernöjd än. Får jag detta fixat som jag har problem med så blir jag det
Jo Sf anytime är ju en av apparna som finns i denna TV och det är en app som jag inte kunnat använda, det bara buffrar hela tiden. Jag har uppkoppling från BBB med 60mb/s, och en D link 655 med wifi-n. Bredbandet har funkat bra på datorn och min PS3a så det kan inte vara det, häromdan kom jag på tanken att koppla upp TVn mot min router som hängde med mitt bredand från BBB istället, det är en billig router som ändast kör på wifi-g. Men då verkade det funka perfekt.
Nån som har nån ide på varför det inte funka med min "bättre" router? är det nån inställning bara som blockar kanske?
Postad 16 July 2011 - 12:32
itr
-
itr
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Intressant fråga !!
Ni som har köpt 46 eller 55UE8005 för runt 20-25000kr , är tv så bra att man accepterar clouding?
Tycker att om tv kostar så mycket så borde den vara perfekt, känns om att det är svårt att köpa en
LCD nu förtiden utan problem oavsett om man valt top of line.
Postad 16 July 2011 - 23:04
homery
-
homery
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
Köpt en 46a idag 8 serie, å efter d lilla jag hunnit testa måste jag säga att tvn e helt underbar.
inget å klaga på än sålänge,inte märkt av nå clouding heller...
Postad 17 July 2011 - 22:30
Audio One
-
Audio One
-
Forumräv
-
-
832 inlägg
Helt klar de snyggaste apparaterna på marknaden, så snyggt när det knappt finns någon kant på sidorna. Det liknar mer en projektor bild liksom.
Postad 18 July 2011 - 09:46
Vioxx
-
Vioxx
-
Rookie
-
5 inlägg
varför köper många den dyrare 8 serien? var det inte samma teknik ibåda eller har jag missat något ?
det skiljer ju nästen 6000 på 55"
Postad 18 July 2011 - 10:04
ekon
-
ekon
-
Guru
-
-
5779 inlägg
Postad 18 July 2011 - 11:21
Thomas i Örebro
-
Thomas i Örebro
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
varför köper många den dyrare 8 serien? var det inte samma teknik ibåda eller har jag missat något ? det skiljer ju nästen 6000 på 55" 
Det är Micro dimming "plus" på 8000 serien medans 7000 serien "bara" har Micro dimming. Det gör väl att det blir något bättre svärta på 8000 och då kanske lite bättre djup i bilden. Det står inget om detta på Samsungs svenska hemsida(tror jag) som jag kunnat hitta iaf. Man kan läsa om detta på andra internationella Samsungsidor. Micro dimming plus påverkar nog(egen teori) cloudingen så att den syns mindre på 8000 än 7000. (obs: vild gissning) Och ang. de kommande 60" o 65" modellerna så kommer bara 60" med den fina smala ramen medans 65" kommer att se ut som en C8000, alltså med den breda metall ramen. Kanske för att styva upp den stora panelen...
Postad 18 July 2011 - 12:45
THomaX
-
THomaX
-
Lärjunge
-
-
355 inlägg
Det är Micro dimming "plus" på 8000 serien medans 7000 serien "bara" har Micro dimming. Det gör väl att det blir något bättre svärta på 8000 och då kanske lite bättre djup i bilden. Det står inget om detta på Samsungs svenska hemsida(tror jag) som jag kunnat hitta iaf. Man kan läsa om detta på andra internationella Samsungsidor. Micro dimming plus påverkar nog(egen teori) cloudingen så att den syns mindre på 8000 än 7000. (obs: vild gissning)
Och ang. de kommande 60" o 65" modellerna så kommer bara 60" med den fina smala ramen medans 65" kommer att se ut som en C8000, alltså med den breda metall ramen. Kanske för att styva upp den stora panelen... 
Är du säker på att U E55D800 5 har micro dimming plus? Om jag fattat det rätt så har inte våra europeiska 8005-serie det, det är den amerikanska U N55D800 0 modellen som har det. Rätta mig om jag har fel. Vet du när 60" modellen ska komma ut på marknaden? Skulle helst vilja ha större än 55" om det inte blir enormt prispåslag på dom större modellerna. Edit: Kan svara på den sista frågan själv nu, 60" kommer ut i augusti och kostar 40k. http://www.komplett....aspx?sku=64092114k extra för att få 5" större låter lite väl saftigt tycker jag. Blir nog bara 55" för min del.
Redigerat av THomaX, 18 July 2011 - 13:27.
Postad 18 July 2011 - 14:17
Thomas i Örebro
-
Thomas i Örebro
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Är du säker på att UE55D8005 har micro dimming plus? Om jag fattat det rätt så har inte våra europeiska 8005-serie det, det är den amerikanska UN55D8000 modellen som har det. Rätta mig om jag har fel.
Vet du när 60" modellen ska komma ut på marknaden? Skulle helst vilja ha större än 55" om det inte blir enormt prispåslag på dom större modellerna.
Nej, jag är inte säker på nåt när det gäller såna här saker!  Men jag tror att det är så. Varför skulle Samsung ta bort en sån finess på just bara EU:s marknad och inte nån annan världsdel!? Då kan de väl isf finnas nån annan konspirationsteori varför Europas importör väljer att mörka just den finessen på just 8000 modellerna. Det är mina egna slutsatser att det kanske ändå är så. Tex varför verkar många 7000ägare klaga på clouding men nästan inga alls av 8000 ägarna. Var f.ö. inne i en av våra "fantastiska" köplador för nån månad sedan där de hade en UE55D7005 och en UE55D8005 uppställda bredvid varann. De var identiskt (kan jag intyga) lika inställda bildmässigt och ändå var det en klar skillnad i bildkvalité. Jag påpekade det för en av försäljarna och han berättade då att försäljarna sinsemellan hade försökt klura ut varför det var bättre på 8005 än 7005 när specarna var identiska, det enda de kom fram till var väll i princip att 8005:an är en dyrare/finare teve..!? hmmm....? Mina åsikter om detta är inte huggna i sten, tvärtom, är bara glad om nån kunnig förklarar och benar ut allt det här och varför(om?)D8005 är en vassare skärm.
Postad 19 July 2011 - 10:24
Vioxx
-
Vioxx
-
Rookie
-
5 inlägg
Nej, jag är inte säker på nåt när det gäller såna här saker! Men jag tror att det är så. Varför skulle Samsung ta bort en sån finess på just bara EU:s marknad och inte nån annan världsdel!? Då kan de väl isf finnas nån annan konspirationsteori varför Europas importör väljer att mörka just den finessen på just 8000 modellerna. Det är mina egna slutsatser att det kanske ändå är så. Tex varför verkar många 7000ägare klaga på clouding men nästan inga alls av 8000 ägarna. Var f.ö. inne i en av våra "fantastiska" köplador för nån månad sedan där de hade en UE55D7005 och en UE55D8005 uppställda bredvid varann. De var identiskt (kan jag intyga) lika inställda bildmässigt och ändå var det en klar skillnad i bildkvalité. Jag påpekade det för en av försäljarna och han berättade då att försäljarna sinsemellan hade försökt klura ut varför det var bättre på 8005 än 7005 när specarna var identiska, det enda de kom fram till var väll i princip att 8005:an är en dyrare/finare teve..!? hmmm....? Mina åsikter om detta är inte huggna i sten, tvärtom, är bara glad om nån kunnig förklarar och benar ut allt det här och varför(om?)D8005 är en vassare skärm. 
men i denna tråd är det fler 8000 ägare som klagar än 7000 men du kanske här läst i fler forum ? man får väl avakta och se om samsung kan få arselt ur vagnen och förklara hur det ligger till.
Postad 19 July 2011 - 10:46
Vioxx
-
Vioxx
-
Rookie
-
5 inlägg
efter lite googlande hittade jag detta vet inte om det är skit snack men jag delar med mig Samsunk UK have confirmed to me by email that Uk d8000 series doesn't come with the micro dimming plus "chip" which would give the TV set micro dimming in Hardware, as opposed to software. (hardware implementation is obviously better, freeing processing power for other tasks): Customer reference number: 2113882090 Email response ID: 1103363987 Please quote your customer reference number when contacting Samsung
Dear Sir,
Thank you for contacting Samsung and I have pleasure in providing the following assistance.
Regarding your enquiry, kindly note that this chip was not included in our TVs which are for the UK market.
If you require any further assistance, please contact Samsung again and we will be more than happy to help.
Kind regards Joe Online Support Team SAMSUNG Customer Support Centre
Samsung Customer Support Centre PO Box 479 GATESHEAD NE9 9BJ United Kingdom avforum.no
Postad 19 July 2011 - 11:45
Thomas i Örebro
-
Thomas i Örebro
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
efter lite googlande hittade jag detta vet inte om det är skit snack men jag delar med mig
avforum.no
Tack för den infon! Hmmm... mycket intressant faktiskt! Men det bevisar ju egentligen ingenting..? Eller?  Tycker bara att det verkar så märkligt varför Samsung Europa skulle välja att ta bort en sån "viktig" funktion. Om jag inte minns fel så skröt Samsung ju väldans över den funktionen på senaste CES-mässan. Och Vioxx: Jag vill  fortfarande hävda att 7000ägarna är mera missnöjda med clouding än 8000ägarna. Om, det nu är så att det inte är någon som helst skillnad mellan EU:s 7000 o 8000 modeller i spec. Hur motiverar då Samsung ett flera tusenlappar högre pris på den ena?  Och hur förklaras isf att det är bättre bild på 8000? Känns som att jag satt foten i ett stort "jordgetingbo" nu kanske...men håll med om att det är nåt som inte stämmer?
Postad 19 July 2011 - 11:55
THomaX
-
THomaX
-
Lärjunge
-
-
355 inlägg
Nej, jag är inte säker på nåt när det gäller såna här saker! Men jag tror att det är så. Varför skulle Samsung ta bort en sån finess på just bara EU:s marknad och inte nån annan världsdel!? Då kan de väl isf finnas nån annan konspirationsteori varför Europas importör väljer att mörka just den finessen på just 8000 modellerna. Det är mina egna slutsatser att det kanske ändå är så. Tex varför verkar många 7000ägare klaga på clouding men nästan inga alls av 8000 ägarna. Var f.ö. inne i en av våra "fantastiska" köplador för nån månad sedan där de hade en UE55D7005 och en UE55D8005 uppställda bredvid varann. De var identiskt (kan jag intyga) lika inställda bildmässigt och ändå var det en klar skillnad i bildkvalité. Jag påpekade det för en av försäljarna och han berättade då att försäljarna sinsemellan hade försökt klura ut varför det var bättre på 8005 än 7005 när specarna var identiska, det enda de kom fram till var väll i princip att 8005:an är en dyrare/finare teve..!? hmmm....? Mina åsikter om detta är inte huggna i sten, tvärtom, är bara glad om nån kunnig förklarar och benar ut allt det här och varför(om?)D8005 är en vassare skärm. 
Här kan du läsa lite mer om micro dimming UN vs UE och se vad du kommer fram till... http://www.avsforum........721&page=44Från början var det meningen att jänkarna skulle få fjärren med touchscreen men den togs bort i sista stund. Men dom får 2 par 3D-glasögon medans vi i EU får bara ett par. Så visst skiljer det en del på "samma" vara i olika världsdelar.
Postad 19 July 2011 - 12:10
Thomas i Örebro
-
Thomas i Örebro
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Här kan du läsa lite mer om micro dimming UN vs UE och se vad du kommer fram till...
http://www.avsforum........721&page=44
Från början var det meningen att jänkarna skulle få fjärren med touchscreen men den togs bort i sista stund. Men dom får 2 par 3D-glasögon medans vi i EU får bara ett par. Så visst skiljer det en del på "samma" vara i olika världsdelar.
Då är jag beredd att vika mig i frågan micro dimming plus.  Men frågan blir ju ännu mer högaktuell isf: Vad är det som gör bilden bättre på 8000 än 7000? Och varför den stora prisskillnaden?
Postad 19 July 2011 - 12:36
THomaX
-
THomaX
-
Lärjunge
-
-
355 inlägg
Då är jag beredd att vika mig i frågan micro dimming plus. Men frågan blir ju ännu mer högaktuell isf: Vad är det som gör bilden bättre på 8000 än 7000? Och varför den stora prisskillnaden? 
Ju mer man läser desto mer förvirrad blir man! Egentligen bryr jag mig inte om MD eller MD+ bara jag får en tv med minimal clouding. Läste att det är rätt många som stänger av MD+ när dom kalibrerar tv'n för dom tycker att det blir bättre så. Så eftersträvar vi nåt i onödan? Att/om D8005 är bättre än D7005 vet jag inte för jag har aldrig jämfört dom själv. Kan det ha något med panellotteriet att göra? En del påstår ju att det är samma tv med olika kanter bara, en del hävdar att det inte är så, själv har jag inte forskat nåt i det eftersom jag alltid varit inriktad mot D8005. Grubblar lite på om tv'n duger att spela på också, en del säger att den är för seg för det, men game mode gör att det funkar okey men gör bilden sämre. Varför ska allt vara så zatans komplicerat jämt? Är rätt sugen att åka till elgiganten (för att det påstås vara lättast att lämna tillbaka saker där) och köpa en D8005 så man slipper hålla på vela och fundera längre. Men det som bromsar lite är ju det här med cloudingen och att det är jobbigt att åka tillbaka med tv'n (har ingen bil just nu) sen när den inte uppfyller ens krav. En tv för 26k ska man få ha lite krav på tycker jag. Och den sista frågan är om man kan köra hem tv'n liggandes eller om den måste stå upp?
Postad 19 July 2011 - 13:50
Flash78
-
Flash78
-
Forumräv
-
-
784 inlägg
THomaX: Tvn ska vara ståendes när den körs hem.
Postad 19 July 2011 - 14:02
THomaX
-
THomaX
-
Lärjunge
-
-
355 inlägg
THomaX: Tvn ska vara ståendes när den körs hem.
Okey, så det gäller samma sak på dagens LCD som på gamla plasmor. Hade hoppats att den tiden var förbi.
Postad 19 July 2011 - 14:18
Flash78
-
Flash78
-
Forumräv
-
-
784 inlägg
Mm tyvärr är det så, Undra om dom någonsin kommer komma förbi det så man kan köra hem dom liggandes.
Postad 19 July 2011 - 14:58
THomaX
-
THomaX
-
Lärjunge
-
-
355 inlägg
Mm tyvärr är det så, Undra om dom någonsin kommer komma förbi det så man kan köra hem dom liggandes.
Man fundrar ju lite på om dom alltid fraktas ståendes runt om i världen och hur våra svenska fraktare handskas med dom, stora som små bolag.
Postad 19 July 2011 - 16:51
Jolt
-
Jolt
-
Beroende
-
-
1323 inlägg
Jag fick varor till jobbet idag o på pallen innanför LÅG 5st UE55D8005 som skulle till den lokala EL ladan.
Ang priset så är det väl bara senaste v som skillnaden varit så stor..varit 1000-1500 skillnad tills 7005 modellen sänktes kraftigt i veckan.
Postad 19 July 2011 - 19:11
THomaX
-
THomaX
-
Lärjunge
-
-
355 inlägg
Jag fick varor till jobbet idag o på pallen innanför LÅG 5st UE55D8005 som skulle till den lokala EL ladan.
Ang priset så är det väl bara senaste v som skillnaden varit så stor..varit 1000-1500 skillnad tills 7005 modellen sänktes kraftigt i veckan.
Där fick man det bekräftat, att apparaterna inte alltid transporteras ståendes. Buden bryr sig knappast hur dom transporterar varorna så länge emballaget är helt på utsidan.
Postad 20 July 2011 - 08:31
oooo_quattro
-
oooo_quattro
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Hej.
Har själv haft två olika exemplar av UE55D8005 hemma hos mig och kunnat jämföra. Skillnaden i clouding/bleeding är mkt stor mellan två 8005 så det kanske är den variationen ni ser när ni jämför mot en 7005.
Postad 20 July 2011 - 23:34
homery
-
homery
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
Har en 46 8005 å undrar vilken e den senaste program versionen? i min står det 001013
Postad 22 July 2011 - 11:04
Unregistered3ccab6ad
-
Unregistered3ccab6ad
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Tja,har köpt mig en 46" D6507 och funderar om de bara går att ansluta till en pc trådlöst?
Har hemmanätverk och har fått den ansluten till internet men när jag går in på filmer/foton/musik eller all-share så finns de ingen enhet ansluten.
Vad gör jag för fel?
Mvh Kim
ps:kan man använda samma bildinställningar på 6-serien som på 7 och 8-serien,alltså är de samma panel?
Postad 22 July 2011 - 16:38
Flash78
-
Flash78
-
Forumräv
-
-
784 inlägg
Har en 46 8005 å undrar vilken e den senaste program versionen? i min står det 001013
Är det UE46D8005 du har? isåfall är den senaster firmwaren 1013.3 Jag ringde samsung idag i ett annat ärende, passade då på och fråga ang cloudingen. Dom sa att man kunde ta en lampa med en 5watts lampa i och ha bakom tvn det skulle tydligen hjälpa mot det. Och clouding engligt dom uppkommer för att panelen på dagens apparater är så tunna och lamporna som finns i apparaterna så starka så dom lyser igenom och ger såkallad clouding.
Postad 22 July 2011 - 17:38
homery
-
homery
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
Är det UE46D8005 du har? isåfall är den senaster firmwaren 1013.3
Jag ringde samsung idag i ett annat ärende, passade då på och fråga ang cloudingen. Dom sa att man kunde ta en lampa med en 5watts lampa i och ha bakom tvn det skulle tydligen hjälpa mot det. Och clouding engligt dom uppkommer för att panelen på dagens apparater är så tunna och lamporna som finns i apparaterna så starka så dom lyser igenom och ger såkallad clouding.
yes det är UE46D8005 jag har... tack
Postad 22 July 2011 - 18:31
homery
-
homery
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
Laddat ner senaste mjukvarufilen från samsungs hemsida,och får en ikon me samsung logga på skrivbordet,packar upp den å får en mapp som heter T-GAP8DEUC. räcker det då att lägga över hela mappen på usb minnet å stoppa in i tvn när den e igång?
Postad 22 July 2011 - 21:36
Flash78
-
Flash78
-
Forumräv
-
-
784 inlägg
Postad 23 July 2011 - 10:40
homery
-
homery
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
Borde fungera.
Får inte det att funka iaf. Stoppar in usb stickan in i tvn å då dyker det upp info ruta me namnet på stickan i detta fall data traveler g3. När man sedan går in via tv menyn å försöker uppdatera via usb får jag upp meddelande att uppdaterings fil inte kan hittas?? Vet inte om jag gör någe fel, men har uppdaterat min samsung blueray spelare på samma sätt flera gg utan problem. Aktuell programvers. 001013
Postad 23 July 2011 - 16:02
Unregistered6a791ded
-
Unregistered6a791ded
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Har precis sålt min Samsung och köpt en panasonic plasma vt30, finns ingenting som kan få mig att någonsin köpa en Samsung TV igen, tittar man på Samsung och BD filmer med svarta band uppe och nere så är det grått coh lite flimrigt ljusvitt vilka skit TV Samsung gör helt otroligt. Samsung TV ser bra ut på HD TV om du inte kikar på National Geogrpahic och deras logga kommer upp som då får en fantaiskt fin Clouding runt omkring 
Köp inte Samsung pga clouding och input lagg som gör att du loosar alla hand combat dueller i tex Halo etc
Postad 23 July 2011 - 16:09
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1954 inlägg
Har precis sålt min Samsung
swift77, Vilken modell hade du? /Fredrik
Postad 23 July 2011 - 17:00
Unregistered6a791ded
-
Unregistered6a791ded
-
Amatör
-
-
71 inlägg
swift77, Vilken modell hade du?
/Fredrik
Jag har haft både förra årets 46C8705 och årets 46D8000 båda är skit sorry uttrycket köp panasonic GT eller VT eller Samsung årets plasma 51 tummarn istället så blir du helnöjd och oroa dig inte för spegling i plasmorna för jag har ljus lägenhet och det är inget problem, fattar inte hur Samsung lyckas dupera så många resecenter. Jag blev helbesvkien när jag bytte mid LCD Samsung F86 modellen till Edge C8705 och sedemera D8000 funkar bra med HD TV men inte så bra med BD eller xbox/ps3 iaf jämfört med Plasma eller min gamla LCD TV. Ner med Samsung EDGE lureriet kanske borde starta facebook sida om det
Postad 25 July 2011 - 10:23
Kringlan
-
Kringlan
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Jag beställde D7005 modellen här i förra veckan.
Jag har inte sett någon clouding på mitt exemplar.
Inte ens efter några timmars tittande.
Det som jag dock blivit lite irriterad över är backlight bleeding på mitt exemplar i högra nederkanten.
Dock så ser man det "bara" som grövst när man står ur betraktningsvinkel.
Inget problem vid normalt tv tittande i soffan.
Syntes en kväll utifrån köket,
Gav 13.990 för mitt ex hemskickat och klart.
Än så länge är jag hyfsat rätt nöjd då jag bytte upp mig från er 3 år gammal Samsung Plasma.
Den var endast HD ready och ja höll inte måttet längre tyckte jag.
Jag är ingen bild nörd men vill självklart att tv ska lira bra.
Var inne på att köpa en plasma först, men det valet föll bort .
Har fått barn etc och ja var lite orolig för att bränna in bild i tv, vilket hade hänt med min förra plasma.
Återkommer om jag har någon negativ feedback här inom några fler dagar.
Postad 25 July 2011 - 12:30
MaestroGarcia
-
MaestroGarcia
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Mycket intressant att du inte märkt av clouding eller bleeding värst mycket.
Jag är själv intresserad av att köpa denna modell men en 55 tumamre.
Av de recensioner jag läst så verkar de ju inte ha betydlig clouding eller bleeding men i detta forum skrivs det väldigt mycket om detta? Vet inte om folk på detta forum är för petiga?
Sedan swift77 kommentarer tar jag med en nypa salt eftersom jag ägt Samsung i många år och nu senast LED TV och visst har jag lite clouding på min (förra modellens LED) men inte så att det blir en dålig TV.
Tycker fortfarande att Samsung gör de grymamste TV apapraterna när man lägger ihop design/bild/funktioner
Fasen ska man köpa denna TV eller
Postad 25 July 2011 - 12:55
Honkium
-
Honkium
-
Forumräv
-
-
918 inlägg
Kan inte se om de nämner nått om clouding?
Kolla in folks omdömen för både 7005:orna och 8005:orna, diverse storlekar så skall du få se att risken för clouding/bleeding är överhängade stor. Är det hysterin för LED verkligen värst risken för clouding....varför inte gå på vedertagen och bra teknik såsom CCFL eller plasma.
Postad 25 July 2011 - 13:10
MaestroGarcia
-
MaestroGarcia
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Det jag undrar är om det verkligen är så illa.
Som sagt jag har en LED nu med lite clouding besvär men absolut inget man stör sig av när man tittar på film.
Jag har aldrig gillat bilden en PLASMA ger. Tycker alltid de ser för mörka ut. Jag gillar de ljusstarka LED/LCD.
Har ju många bekanta som har PLASMA och har aldrig imponerats.
Många rekomenderar Panasonic men fyfan de ser ju ut som om de var designade för 50 talet he he.
Frugan hade aldrig låtit en sådan ful TV dimpa ner i vardagsrummet. Jag tycker design är vikitgt jag med.
Har även en 32 tums samsung LED som spel/dator skärm som fungerar grymt bra.
Spelar xbox360/PS3 på den och har aldrig haft problem med något.
Jag vet inte PLASMA är inget för mig.
Redigerat av MaestroGarcia, 25 July 2011 - 13:11.
Postad 25 July 2011 - 13:29
THomaX
-
THomaX
-
Lärjunge
-
-
355 inlägg
Mycket intressant att du inte märkt av clouding eller bleeding värst mycket. Jag är själv intresserad av att köpa denna modell men en 55 tumamre.
Av de recensioner jag läst så verkar de ju inte ha betydlig clouding eller bleeding men i detta forum skrivs det väldigt mycket om detta? Vet inte om folk på detta forum är för petiga?
Sedan swift77 kommentarer tar jag med en nypa salt eftersom jag ägt Samsung i många år och nu senast LED TV och visst har jag lite clouding på min (förra modellens LED) men inte så att det blir en dålig TV.
Tycker fortfarande att Samsung gör de grymamste TV apapraterna när man lägger ihop design/bild/funktioner
Fasen ska man köpa denna TV eller 
Jag har nyss köpt en UE55D8005, kan ju säga att jag inte ser någon clouding i bilden, men kantbleeding, speciellt i hörnen som vanligt men annars är bleedingen ganska jämn runt om. Det stör mig en del när filmen har sorgkanter och när filmen har svarta partier ända ut i kanterna, det kanske inte direkt stör mig att sorgkanterna inte är perfekt svarta utan att dom blir ojämnt svarta pga bleedingen. Sorgkanten blir lite tonad, ljusare längs kanten och mörkare mot själva bilden. Hur mycket bleeding jag ser beror på var jag sitter i soffan, bästa plats är ju precis framför TVn, desto längre ut på sidorna man sitter desto mer bleeding ser man. Det som stör mig är inte säkert att det stör andra, för jag har många bekanta som har jäkligt dålig bild men inte klagar dom för det, allt är ju individuellt.
Postad 25 July 2011 - 13:42
THomaX
-
THomaX
-
Lärjunge
-
-
355 inlägg
Det jag undrar är om det verkligen är så illa. Som sagt jag har en LED nu med lite clouding besvär men absolut inget man stör sig av när man tittar på film.
Jag har aldrig gillat bilden en PLASMA ger. Tycker alltid de ser för mörka ut. Jag gillar de ljusstarka LED/LCD. Har ju många bekanta som har PLASMA och har aldrig imponerats.
Många rekomenderar Panasonic men fyfan de ser ju ut som om de var designade för 50 talet he he. Frugan hade aldrig låtit en sådan ful TV dimpa ner i vardagsrummet. Jag tycker design är vikitgt jag med.
Har även en 32 tums samsung LED som spel/dator skärm som fungerar grymt bra. Spelar xbox360/PS3 på den och har aldrig haft problem med något.
Jag vet inte PLASMA är inget för mig.
Du får nog testa dig fram och se om du accepterar kantbleedingen, svårt för andra att svara på det. Men har du en clouding tv redan idag och tycker det är okey så tror jag inte att du kommer tycka dagens samsung är sämre. Det jag har sett av plasma har inte heller imponerat på mig med deras grådaskiga bild, för jag är som dig som gillar lite ljusstarkare och något färgglad bild utan att det får gå till någon överdrift. Jag ska försöka hitta en PS64D8005 för att få en uppfattning om den plasman, är bilden okey så byter jag nog ut min UE55D8005 för att slipa kantbleedingen, ett bonus blir att jag får 9" extra för 4k. Panasonics design är kanske inte så ful på TVn, men foten är ful som stryk i mina ögon.
Postad 25 July 2011 - 14:47
Unregistereda0c3eb70
-
Unregistereda0c3eb70
-
Användare
-
-
101 inlägg
Nån som tips på någon usb-driven hdd till 8005:an utan problem??
Postad 25 July 2011 - 15:55
Ribbons
-
Ribbons
-
Amatör
-
-
73 inlägg
hmm jag är på G att köpa ny TV. har tidigare haft UE55C8705. funderar nu på 8 serien från 2011 eller 9 serien från 2010. men jag har hört så blandade saker om dessa två modeller. när man köper samsung är det väl 50/50 vad man får. kan bli bra men kan bli skit också. plasma vill jag inte ha. pratade just med PANASONICS support. jag citerar "det finns risk för inbränning på våra plasmor". jag har haft plasma förut. det var inte kul
jag vill ha en led igen. blir väl antigen 8 serien från 2011 eller 9 serien från 2010.
har någon erfarenhet av 9 serien?
kortfattat om min erfarenhet med samsung under ett år nu:
jag köpte tre samsungprodukter för ett år sen:
UE55C8705 3 led 8 serie tv, 3d blu-ray spelare och ett 5.1 receiver system.
spelare var sönder redan från början. fick en ny som funkat bra sen dess.
konstigt ljusflimmer i tv:n började jag få tidigt. dom beställde en ny panel. den funkade inte alls.
dom beställde en till panel som funkat bra. men för några veckor sen började ett högt brusljud komma från bakisdan av tv:n. jag fick den nu krediterad.
5.1 systemet var riktigt dåligt. den tappade hdmisignalen ibland. oftast kunde den inte känna av min ena blurayspelare alls. den åkte in på service tre gånger. fick den sen krediterad. fick en ny av samma model men den hade samma problem. jag gav upp helt och köpte denon med dalihögtalare istället.
ja... mycket strul med slamsung. och nu är det dags för ny tv åter igen. frågan är vilken.
Redigerat av Ribbons, 25 July 2011 - 19:41.
Postad 25 July 2011 - 19:30
juanlasergun
-
juanlasergun
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Någon som vet om detta väggfäste passar till UE46D8005? http://www.kjell.com...00000,676500000Eller måste man köpa Samsungs eget väggfäste som är flera gånger dyrare ( http://www.dustinhom...duct/5010588684) Har Samsungs eget väggfäste några andra fördelar?
Postad 25 July 2011 - 20:42
Flash78
-
Flash78
-
Forumräv
-
-
784 inlägg
Jag använder Samsungs egna fäste, Kan se 1 skildnad på fästena. Samsungs egna gör att tvn sticker ut 20 mm från väggen och Kjell&Companys sticker ut 14mm, Jag skulle lagt de extra slantarna på samsungs egna då tvn har en förmåga att bli rätt varm.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|