Vad är skillnaden i ljud om man går upp i pris?
1144 svar till detta ämne
Postad 23 June 2012 - 16:27
Leif B
-
Leif B
-
Forumräv
-
-
934 inlägg
Karlsson
Att avgöra vilka högtalare man vill satsa på föregås av lyssning. Miljön där du lyssnar är oftast inte i hemmet första gången.
Ditt val tar du när du hittat något som just passar din musiksmak. Det är nog störst skillnad på ljudet mellan olika högtalarmärken.
Inom ett märke är det samma filosofi.
SA bygger sin på små element som har lättare för att mejsla ut detaljer. Elementen utmärker sig med lätta membran. Alla gillar inte ljudet.
Jag uppskattar det.
Postad 23 June 2012 - 16:31
Leif B
-
Leif B
-
Forumräv
-
-
934 inlägg
Xavier.
Dist beror på det du skickar till högtalarna eller att du spelar för starkt.
Alla högtalare distar om du överstyr dom, speciellt med en dålig förstärkare.
Postad 23 June 2012 - 16:32
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Alla gillar inte ljudet. Jag uppskattar det.
Jag uppfatta de som detaljlösa, distande och kraftigt färgade. Men enligt dig så bör dessa vara högupplösande och något man kan använda för särskilja kablar. Då är det konstigt att jag, som inte hör någon skillnad på vanliga vettiga kablar, anser dessa högtalare är långt ifrån högupplösande, men du hävdar att de är. Mina högtalare kostar även i runda slängor 20-25 gånger dina, så även pris "kravet" verkar också falla bort. Så vi verkar vara tillbaka till ruta ett. Där både påståendet om priset och "högupplösande prylar" verkar, om inte försvinna, vara tämligen svårgreppbara.
Postad 23 June 2012 - 16:34
Leif B
-
Leif B
-
Forumräv
-
-
934 inlägg
Karlsson
Vad är felet i din anläggning då du inte hör skillnad på kablar?
Postad 23 June 2012 - 16:40
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Karlsson Vad är felet i din anläggning då du inte hör skillnad på kablar?
Med vilken anledning skulle det vara något fel? Låt oss kolla på lite fakta: 1. Man kan med lätthet mäta upp kablar och då inser de flesta att även riktigt billig junk är tillräckligt bra (kolla t ex ageve mätningar). 2. Stort sett alla kontrollerade tester med de som innan testet hörde skillnad på kablar, klarade inte av att höra någon skillnad under kontrollerade former. När man begrundar detta, av vilken anledning anser du att jag borde "förstå" att det är något fel på min anläggning, när all bevisning pekar åt att i nästan alla fall så är det inte en verklig skillnad folk upplever?
Postad 23 June 2012 - 16:45
Leif B
-
Leif B
-
Forumräv
-
-
934 inlägg
Ok, jag har förstått vad du med andra påstår.
Jag hör skillnad. Du vill inte prova eller jämföra för att andra säger att det är ingen mätbar skillnad.
Postad 23 June 2012 - 16:51
XavierJH
-
XavierJH
-
Beroende
-
-
1185 inlägg
Xavier. Dist beror på det du skickar till högtalarna eller att du spelar för starkt. Alla högtalare distar om du överstyr dom, speciellt med en dålig förstärkare.
Vad jag försöker säga är att när rummet kan diffa 10-20db vid vissa frekvenser, så bör man ta hand om rummet innan man passar på att testa lite kopparkablar för att få bättre bas t.ex. Det är rätt ofta man kollar runt på olika rum med onekligen dyra prylar, men väggarna är kala och saknar absorbenter.
Postad 23 June 2012 - 16:59
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Ok, jag har förstått vad du med andra påstår. Jag hör skillnad. Du vill inte prova eller jämföra för att andra säger att det är ingen mätbar skillnad.
Jag har testat så det handlar inte om det. Jag ser ingen som helst anledning att fortsätta testa ett icke-problem.
Postad 23 June 2012 - 17:08
Leif B
-
Leif B
-
Forumräv
-
-
934 inlägg
Ok, ja men det är ditt val.
Bra att du är nöjd med enkla kablar (billiga).
Jag har inte investerat så mycket i mina heller för den delen. Men har provat lite olika konstruktioner av kablar. Även diy varianter.
Postad 23 June 2012 - 17:23
Ljudligt
-
Ljudligt
-
Forumräv
-
-
546 inlägg
Det här med kablar är onekligen ett bryderi för de som försöker bevisa musik ,(inte ljud eller sinustoner) ,(komplicerade ljudvågor med alla transienta frekvenser närvarande i varje ögonblick, runtskickade i rummet med 340 m/s i alla riktningar) genom mätning av nägra parametrar.
Att mäta hela musiksignalen är mycket komplicerat (transienter, timbre, frekvensgång, dynamik, lufttryck, lufttemperatur) så det är mycket lätt att mäta på fel sätt. Vi har helt enkelt inget instrument att mäta musiksignalens alla parametrar med.
Örat däremot är redan en optimerad musikmottagare (varierar det också från tid till tid, beroende på hur vi mår mm) som vi alla strävar efter att tillfredställa. Just det här med att hörseln kan variera från tid till tid är också en parameter som man får ta med.
Jag tror att man ska lita på det man hör för det är det enda som verkligen betyder något i slutändan. Jag hör skillnad på olika kablar och kontakter. Det är därför jag inte har banankontakter mm
Däremot kan det vara av intresse att kartlägga alla parametrar man kan för att kunna förstå något av vad som händer vid signalöverföringen i kabeln t.ex. för att kunna utveckla nya bättre (mer anpassat för örat och hjärnans sigaltolkning),
Det handlar också väldigt mycket om lyssning och åter lyssning för att utvärdera saker. Men eftersom det är ett nöje att lyssna på musik eller film så är det bara att fortsätta lyssna så mycket man hinner. Alltid lär man sig nåt.
Redigerat av Ljudligt, 23 June 2012 - 17:26.
Postad 23 June 2012 - 17:39
Leif B
-
Leif B
-
Forumräv
-
-
934 inlägg
Visst har vi bättre och sämre tider för aktiv lyssning. Humöret och hur trött/pigg man är varierar och påverkar ju koncentrationen.
Som du nämner så påverkar kontakter signalerna också. Jag vägrar att montera spadar eller annat på högtalarkablar. Däremot är mina flätade.
Det har en positiv inverkan att hålla bort alla typer av störningar.
Redigerat av Leif B, 23 June 2012 - 17:40.
Postad 23 June 2012 - 18:35
Ageve
-
Ageve
-
Über-Guru
-
-
12482 inlägg
Jag kör genom datorn till en squeezbox med lossless matrial. Därefter tar en avancerad Dac över. Dac:en är den viktigaste för att förmedla ett 3 D ljud. Skickas sen signalen över till en kombination av förförstärkare och effektförstärkare. Märke Copland. Högtalarna är inte speciellt dyra. Har just nu 2 par. XTZ 99,36 och SA Saxo30. Bägge kan återskapa en stor ljudbild.
Det var med andra ord stora ord med en ganska modest anläggning (obs: det betyder inte nödvändigtvis att det låter dåligt).
Postad 23 June 2012 - 18:41
nasjo
-
nasjo
-
Lärjunge
-
-
340 inlägg
Leif B
Kan du inte sluta trolla? Snälla!
Postad 23 June 2012 - 18:41
Leif B
-
Leif B
-
Forumräv
-
-
934 inlägg
Det kan tyckas. Det är just optimeringen av allt från strömsladdar till ljud ur högtalarna som tar tid.
Bara att placera högtalrna för optimal ljudbild kan ta väldigt lång tid.
Viktigt med exakt avstånd till bakväggen t.e.x.
nasjo
Gillar att trolla och kräma ur allt som går av anläggningen.
Lite magic är de allt.
Redigerat av Leif B, 23 June 2012 - 18:43.
Postad 23 June 2012 - 18:47
Ageve
-
Ageve
-
Über-Guru
-
-
12482 inlägg
Det kan tyckas. Det är just optimeringen av allt från strömsladdar till ljud ur högtalarna som tar tid.
Det måste vara årtiondets scoop. Köp rätt kablar så spelar det ingen roll vilka högtalare du har.
Postad 23 June 2012 - 18:50
Leif B
-
Leif B
-
Forumräv
-
-
934 inlägg
Nja så lätt är de inte.
Olika kablar passar bra till olika förstärkare och högtalare.
Postad 23 June 2012 - 18:51
Ageve
-
Ageve
-
Über-Guru
-
-
12482 inlägg
Nja så lätt är de inte. Olika kablar passar bra till olika förstärkare och högtalare.
Jag har en känsla av att du har rätt roligt när du skriver dina inlägg. Kanske kvarbliven nubbe som spökar?
Postad 23 June 2012 - 18:53
Leif B
-
Leif B
-
Forumräv
-
-
934 inlägg
Nejdå inte nubbe..
Men lite roligt allt.
Postad 23 June 2012 - 18:58
Ageve
-
Ageve
-
Über-Guru
-
-
12482 inlägg
Ser på en dokumentär om Beegees på TV. De skapade trumsolot i en av sina låtar genom att banka på soptunnor.
Antar att det behövs rätt sopiga kablar för att återge det...
Redigerat av Ageve, 23 June 2012 - 19:18.
Postad 23 June 2012 - 19:01
Unregistered2110
-
Unregistered2110
-
Användare
-
-
110 inlägg
Det här med kablar är onekligen ett bryderi för de som försöker bevisa musik ,(inte ljud eller sinustoner) ,(komplicerade ljudvågor med alla transienta frekvenser närvarande i varje ögonblick, runtskickade i rummet med 340 m/s i alla riktningar) genom mätning av nägra parametrar. Att mäta hela musiksignalen är mycket komplicerat (transienter, timbre, frekvensgång, dynamik, lufttryck, lufttemperatur) så det är mycket lätt att mäta på fel sätt. Vi har helt enkelt inget instrument att mäta musiksignalens alla parametrar med. Örat däremot är redan en optimerad musikmottagare (varierar det också från tid till tid, beroende på hur vi mår mm) som vi alla strävar efter att tillfredställa. Just det här med att hörseln kan variera från tid till tid är också en parameter som man får ta med. Jag tror att man ska lita på det man hör för det är det enda som verkligen betyder något i slutändan. Jag hör skillnad på olika kablar och kontakter. Det är därför jag inte har banankontakter mm Däremot kan det vara av intresse att kartlägga alla parametrar man kan för att kunna förstå något av vad som händer vid signalöverföringen i kabeln t.ex. för att kunna utveckla nya bättre (mer anpassat för örat och hjärnans sigaltolkning), Det handlar också väldigt mycket om lyssning och åter lyssning för att utvärdera saker. Men eftersom det är ett nöje att lyssna på musik eller film så är det bara att fortsätta lyssna så mycket man hinner. Alltid lär man sig nåt.
+1
Postad 23 June 2012 - 19:20
Stereotypen
-
Stereotypen
-
Forumräv
-
-
589 inlägg
Ser på en dokumentär om Beegees på TV. De skapade trumsolot i en av sina låtar genom att banka på soptunnor.
Antar att det behövs rätt sopiga kablar för att återge det...
Ja, eller iaf "rena skräpet"......
Postad 23 June 2012 - 19:29
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Det här med kablar är onekligen ett bryderi för de som försöker bevisa musik ,(inte ljud eller sinustoner) ,(komplicerade ljudvågor med alla transienta frekvenser närvarande i varje ögonblick, runtskickade i rummet med 340 m/s i alla riktningar) genom mätning av nägra parametrar. Att mäta hela musiksignalen är mycket komplicerat (transienter, timbre, frekvensgång, dynamik, lufttryck, lufttemperatur) så det är mycket lätt att mäta på fel sätt. Vi har helt enkelt inget instrument att mäta musiksignalens alla parametrar med.
Nu snackar du helt klart om saker du inte har någon susning om. Det är ytterst simpelt att mäta en kabel och se hur den klarar att transportera signalen. Att påstå något annat kräver rätt stora bevis, vart har du dessa?
Postad 23 June 2012 - 19:38
Leif B
-
Leif B
-
Forumräv
-
-
934 inlägg
Kan rekommendera en del förstärkare som är riktigt bra.
Hegel H200
Primare I32
Bladelius Tyr
Sugden A21SE
Naim Nait 5i
Hegel H100
Musical Fidelity M6i
Här får man valuta för sina pengar.
Redigerat av Leif B, 23 June 2012 - 19:48.
Postad 23 June 2012 - 19:49
Ageve
-
Ageve
-
Über-Guru
-
-
12482 inlägg
Sugden A21SE
Man hör ju på namnet att den suger.
Postad 23 June 2012 - 19:57
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Man hör ju på namnet att den suger.
Du behöver inte ens stärkare så länge kablarna går att höra skillnad på.
Postad 23 June 2012 - 20:13
Leif B
-
Leif B
-
Forumräv
-
-
934 inlägg
masse
Kablarna är bara en krydda i grytan.
Postad 23 June 2012 - 20:18
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
leif b
Ironin är bara en krydda i allt nonsens.
Postad 23 June 2012 - 20:21
Leif B
-
Leif B
-
Forumräv
-
-
934 inlägg
masse
Det ligger djupt allvar bakom mina antagande.
Vill gärna lära ut lite av mina kunskaper.
Redigerat av Leif B, 23 June 2012 - 20:22.
Postad 23 June 2012 - 20:23
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Jag har löst problemet kör TRÅDLÖST hehe:) Intressant tråd att följa måste jag säga:)
Postad 23 June 2012 - 20:28
Leif B
-
Leif B
-
Forumräv
-
-
934 inlägg
mcmike
Kör också trådlöst mellan dator och squeezbox.
Klar fördel
Postad 23 June 2012 - 20:34
Leif B
-
Leif B
-
Forumräv
-
-
934 inlägg
Här är en bra site för er som vill få ut max ur anläggningen med lite tweaks. http://www.svalander...akta/hifi-tips/
Postad 23 June 2012 - 20:38
Ageve
-
Ageve
-
Über-Guru
-
-
12482 inlägg
Haha ja Svalander är en rolig typ.
Jag hade en mailkonversation med honom för några år sedan, angående påstådda effekter av avmagnetisering av DVD-skivor (!). Han påstod att konstrast och färger förbättrades, något som givetvis är omöjligt, inte bara pga skivorna är gjorda utav plast och tunn aluminiumfolie, utan för att bilden ligger lagrad som en MPEG-2 dataström, som avläses med CRC-korrigering innan den avkodas i spelarens RAM-minne. Det hela blev som vanligt komik på hög nivå. Han hävdade t ex att skillnader kan finnas utan att någon teknisk förklaring finns osv.
Postad 23 June 2012 - 20:41
Leif B
-
Leif B
-
Forumräv
-
-
934 inlägg
Ha ha, ja där fick du lära dig konstens alla regler.
Det här med datamöss på högtalarna gillar jag.
Bara lite skeptisk, men de där shaktistenarna är fina med.
Ska placeras på cd spelare m.m.
Vad tycker du om cd svarven då?
Redigerat av Leif B, 23 June 2012 - 20:43.
Postad 23 June 2012 - 20:47
Ljudligt
-
Ljudligt
-
Forumräv
-
-
546 inlägg
Nu snackar du helt klart om saker du inte har någon susning om. Det är ytterst simpelt att mäta en kabel och se hur den klarar att transportera signalen. Att påstå något annat kräver rätt stora bevis, vart har du dessa?
Beskriv den mätmetod du refererar till och vad du menar med transporterar signalen. Du menar tranporterar musiken förmodar jag?
Postad 23 June 2012 - 22:02
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Kan rekommendera en del förstärkare som är riktigt bra.
Hegel H200 Primare I32 Bladelius Tyr Sugden A21SE Naim Nait 5i Hegel H100 Musical Fidelity M6i
Här får man valuta för sina pengar.
Jag vet inte vad du menar med valuta men om du menar bra återgivning till bra pris vill jag nog hävda att det finns mycket bättre än flera av dessa förslag. T ex var det flera här på forumet som blindtesta Primare I32 mot en vanlig billig reciever utan att kunna skilja dem åt. Beskriv den mätmetod du refererar till och vad du menar med transporterar signalen. Du menar tranporterar musiken förmodar jag?
Jag fråga dig vilka bevis du hade för detta. Kan du ge det? Transporterar signalen, ja.
Postad 23 June 2012 - 23:10
Nomad
-
Nomad
-
"Justice is coming"
-
-
6401 inlägg
Lugna ner er lite nu. Jag förstår att det inte alltid är lätt att komma överens med alla, men personangrepp och liknade ger inget förutom varningar och semester från forumet.
Postad 23 June 2012 - 23:22
Unregisteredb6367e16
-
Unregisteredb6367e16
-
Lärjunge
-
-
339 inlägg
Jag vet inte vad du menar med valuta men om du menar bra återgivning till bra pris vill jag nog hävda att det finns mycket bättre än flera av dessa förslag. T ex var det flera här på forumet som blindtesta Primare I32 mot en vanlig billig reciever utan att kunna skilja dem åt.
Har du någon mer fakta om detta test? Skedde det hemma hos någon av de som var med eller var det en "ny" lokal? Lyssnade man på lite högre nivåer (85-90 dB)? Jag har en Pioneer LX75 och en Audio Research DSi200 och vet att det är svårt att höra skillnad när man slölyssnar på låga volymer, men inte när man krämar på. Hade tidigare en "billig" reciever (Marantz SR6004) och den skulle man lätt kunna plocka i en blindtest hemma hos mig eftersom den helt enkelt inte orkade att driva mina 87 dB högtalare på högre volymer utan att disten blev outhärdlig.
Postad 23 June 2012 - 23:48
B8
-
B8
-
Guru
-
-
4536 inlägg
Har du någon mer fakta om detta test?
https://www.minhembi...dpost&p=3532789Lyssnade man på lite högre nivåer (85-90 dB)? Jag har en Pioneer LX75 och en Audio Research DSi200 och vet att det är svårt att höra skillnad när man slölyssnar på låga volymer, men inte när man krämar på.
Tydligen rätt höga nivåer ja.
Postad 24 June 2012 - 04:42
Leif B
-
Leif B
-
Forumräv
-
-
934 inlägg
Karlsson
Jag vill inte förstöra testet men jag är väldigt kritisk över hur det gick till.
Satt dom som lyssnade i sweetspot ?
Flyttade man runt högtalarna för att få optimalt resultat för ljudbilden?
Var dom säkra på att man hade rätt fas inkopplad i strömuttaget?
Nej som sagt väldigt skeptisk.
Kan tänka mig att dom använde billiga kablar också för den delen.
Trots allt hörde dom skillnad mellan dacarna men de kunde inte säga vilken av dom som spelade.
Musikmatrialet är väldigt viktigt också, finns mycket skräp ute som inte har ett dyft med High Fidelity att göra.
Nej jag vill ha mer kött på benen för en blindtest och
Inte bara någon som kopplar om och spelar utan att optimera anläggningen.
Förstärkaren Primare och högtalarna möjligtvis var det som stack ut lite.
Dacarna anser jag vara musikaliska men inte något jag skulla använt som redskap för en blindtest.
Inte alls rättvist att använde mindre bra saker för att skilja en bra och en mindre bra förstärkare åt när dom inte fick rätt förutsättningar och då speciellt mot Primare som kan betydligt mer än detta.
Så mitt omdömme blir att detta var en amatörtest.
Kan du nämna några förstärkare som du kan rekommendera?
Berätta också gärna vilken din egna anläggning består av?
Redigerat av Leif B, 24 June 2012 - 05:52.
Postad 24 June 2012 - 06:10
Falcy
-
Falcy
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
2850 inlägg
Karlsson Bra komponenter kostar pengar, bra konstruktioner kostar pengar.
Jag ogillar ditt malande och skulle mycket väl kunna stänga ner ditt konto med hänvisning till regelverket och särskilt då punkt 3.3 men även 3.7. Du blev ju iofs medlem här 2004 och nu helt plötsligt väldigt aktiv, så det kanske var ett tag sen du läste reglerna, friska upp minnet och gör det igen. https://www.minhembi...showtopic=41188Dina uttalanden är ytterst märkliga, du pratar om high fidelity och hi-fi, om hur saker måste kosta mycket för att låta bra osv. I andra trådar har jag sett dig rekommendera Dynavoice.  Så ditt snack här är ett tydligt exempel på att du bryter mot 3.3, men du får av mig, en chans till. Du presenterar dessutom felaktiga årtal angående JBL i "den där andra tråden".
Postad 24 June 2012 - 06:29
Leif B
-
Leif B
-
Forumräv
-
-
934 inlägg
Att välja högtalare är riktigt svårt.
Man kan delvis gå efter tester i t.e.x. Hifi & Musik men man ska veta att även dom som testar har olika uppfattningar.
Ljud är komplext och vi människor skiljer oss i det vi föredrar.
Finns ingen gängse mall där alla passar in.
När det gäller högtalare så kan vissa passa bättre för olika typer av musik.
Vilket märke som är bäst för varje musiksmak är svårt att veta.
Tycker testarna ska kolla på även den biten.
Att rekommendera högtalare är väldigt svårt.
Jag själv föredrar dom som tilltalar mig.
Här är några märken som jag föredrar;
Acoustic Energy
Audiovector
Audio Physic
Avalon
B&W
Dynaudio
Focal
GamuT
KEF
Monitor Audio
Mårten
Martin Logan
ProAc
Phonar
PMC
PSB
Reference 3A
Revel
Sonos Faber
System Audio
Totem
Wilson Audio
Wilson Benesch
XTZ
XTZ tycker jag ger mest för pengarna. Vettiga priser med riktigt bra element i. Har ofta möjligheten att anpassa ljudet till viss del i sina konstruktioner.
Monitor Audio är också väldigt prisvärda.
Oftast får man bättre ljud desto mer man betalar i det märke man föredrar.
Men det är inte säkert att en högtalare i ett märke måste vara bättre än ett annat för att den är dyrare.
Så välj just ditt märke och köp efter vad du anser vara värt pengarna.
Postad 24 June 2012 - 06:39
Leif B
-
Leif B
-
Forumräv
-
-
934 inlägg
Falcy
Angående Dynavoice så rekommenderade jag dessa med omtanke om budgeten som föreslogs.
Det är väl inte så märkligt. Alla prislägen har sina guldkorn. Pris/prestanda.
Årtal vet jag inget om vad jag vet, men ska kollas upp.
Tack för att du påminner mig om mina skyldigheter och regelverket.
Har inte läst dom sedan jag blev medlem här.
Postad 24 June 2012 - 06:39
Falcy
-
Falcy
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
2850 inlägg
Att välja högtalare är riktigt svårt.
Ja, det är det enda vi kan vara överens om. Man kan delvis gå efter tester i t.e.x. Hifi & Musik
Nej, det kan man inte. Din lista på högtalare är bara "tagna ur luften". Jag har iaf aldrig listat högtalare i bokstavsordning, kopiera och klistra från kända märken.  Du glömde HECO.  Och MA är inte prisvärt.
Redigerat av Falcy, 24 June 2012 - 06:41.
Postad 24 June 2012 - 06:48
Leif B
-
Leif B
-
Forumräv
-
-
934 inlägg
Jag tror inte jag har nämt något om JBL och årtal..
Hittade det påståendet och har ändrat det nu, ska vara 1946 !
Jag var med under 70 och 80-talet och då var det populärt med JBL bland annat.
Hade själv Technics högtalare på den tiden.
MA är prisvärt !
Min lista är en del av dom jag har erfarenhet av.
Lyssnat på alla och fler därtill på mässor m.m.
XTZ föll mig mest i smaken när det gäller min pris/prestanda måttstock.
Har inte så stor erfarenhet av Heco tyvärr.
Kul att vi har något gemensamt !
Redigerat av Leif B, 24 June 2012 - 07:19.
Postad 24 June 2012 - 08:31
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Det är ytterst simpelt att mäta en kabel och se hur den klarar att transportera signalen. Att påstå något annat kräver rätt stora bevis, vart har du dessa?
Men Karlsson, din husgud säger ju tom att han hör skillnad mellan kablar. Hur går detta ihop för dig, blir det inte lite jobbigt?
Postad 24 June 2012 - 08:34
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Jag ogillar ditt malande och skulle mycket väl kunna stänga ner ditt konto med hänvisning till regelverket
Ja jävlar, då skulle väl Karlsson och Yaxyxyx eller vad nu hans nick är vara avstängda för länge sedan. Det är ju inte en person som har sagt till dom att lägga ner deras eviga malande om samma saker.
Postad 24 June 2012 - 08:44
B8
-
B8
-
Guru
-
-
4536 inlägg
Man kan delvis gå efter tester i t.e.x. Hifi & Musik men man ska veta att även dom som testar har olika uppfattningar.
Det är kul att du kallar andra för amatörer och sen refererar till Hifi & Musiks svammel som något slags rättestnöre.  tror för övrigt du ska vara försiktig med att kasta det epitetet kring dig. Just nu är det mest du som framstår som en amatör... Därmed inte sagt att testet gjorde anspråk på att vara ett "laboratorie-test", men jag är väldigt övertygad om resultatet hade varit ungefär detsamma även under "striktare" former eller hur du nu velat ha det... Men Karlsson, din husgud säger ju tom att han hör skillnad mellan kablar. Hur går detta ihop för dig, blir det inte lite jobbigt?
En felkonstruerad kabel, eller kraftigt underdimensionerad, kan såklart låta annorlunda än en korrekt dito. IÖ har såvitt jag vet aldrig hävdat att det är någon skillnad på kablar som mäter likadant.
Postad 24 June 2012 - 08:50
Leif B
-
Leif B
-
Forumräv
-
-
934 inlägg
Det är kul att du kallar andra för amatörer och sen refererar till Hifi & Musiks svammel som något slags rättestnöre. tror för övrigt du ska vara försiktig med att kasta det epitetet kring dig. Just nu är det mest du som framstår som en amatör...
Därmed inte sagt att testet gjorde anspråk på att vara ett "laboratorie-test", men jag är väldigt övertygad om resultatet hade varit ungefär detsamma även under "striktare" former eller hur du nu velat ha det...
Menar du att Hifi & Musik som har duktiga medarbetare svamlar? Vad har du för belägg för detta?
Postad 24 June 2012 - 08:56
Leif B
-
Leif B
-
Forumräv
-
-
934 inlägg
En felkonstruerad kabel, eller kraftigt underdimensionerad, kan såklart låta annorlunda än en korrekt dito. IÖ har såvitt jag vet aldrig hävdat att det är någon skillnad på kablar som mäter likadant.
Är IÖ ett rättsnöre när det gäller din "tro" på vad du hör och inte hör?
Postad 24 June 2012 - 08:56
squiz
-
squiz
-
Forumräv
-
-
595 inlägg
Menar du att Hifi & Musik som har duktiga medarbetare svamlar? Vad har du för belägg för detta?
Bara för att man jobbar på tidning betyder inte det at dom har koll... Tidningen Mobil har ju t.ex. ofta mer fel än rätt... Tro inte på allt du läser!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Högtalare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|