![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
6 år sedan |
![]() |
10 år sedan |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
Postad 15 mars 2013 - 18:12

Postad 15 mars 2013 - 19:54
Idag läste på AVForum om att dem vänt glasögonen upp och ner för att vissa titlar som "Hobbit" har sync problem. När jag testade detta idag med glasögonen upp och ner så öppnades en helt ny Värld det var 3D så det skrek om det..
Nu har jag en Sony HW50 och kan inte välja inverted så att höger öga börjar före vänster eller hur det fungerar, helt skumt! Det som jag är glad över att jag kan se 3D i alla fall så det inte var fel på mig

Postad 15 mars 2013 - 20:50
För att det ingick i US versionernaGår att ändra i service menyn. Varför fick du en extra lampa då?

Postad 15 mars 2013 - 20:52
Redigerat av jimjans, 15 mars 2013 - 20:54.
Postad 15 mars 2013 - 21:37
SV SåldKöpte du din usa? Eller lyckades du få en för att de fick en extra i usa?

Postad 16 mars 2013 - 01:42
Postad 17 mars 2013 - 08:11
Fick min från Prime Support gratisNi som har TMR-pJ2, var har ni beställt den ifrån? Har letat överallt efter en sån då mina glasögon tappar sync hela tiden. Finns ju ingen svensk sida som har fått in den eller?

Postad 17 mars 2013 - 22:47
I read in American Yankee forums (avsforum) a guy is telling that, is it true? if its i am so dissapointed

quote from original author: On a similar note; although the detail in 3d was way better than the Epson, I found the Epson to have more depth; i.e. the snowflakes over Paris in Hugo were literally hitting me in the face on the Epson, but not on the Sony - would also welcome any comments from folk about how to get more depth from the Sony without introducing crosstalk.
Postad 12 april 2013 - 22:36
Jahopp då har man hittat ännu en stor nackdel. Trodde först att jag hade fel på mina ögon då jag inte kan uppleva 3D som mina vänner gör, kollade på Hobbit 3D förra veckan och var riktigt besviken över att det knappt var ngn 3D. Polarn undra om jag sovit genom filmen.
Idag läste på AVForum om att dem vänt glasögonen upp och ner för att vissa titlar som "Hobbit" har sync problem. När jag testade detta idag med glasögonen upp och ner så öppnades en helt ny Värld det var 3D så det skrek om det..
Nu har jag en Sony HW50 och kan inte välja inverted så att höger öga börjar före vänster eller hur det fungerar, helt skumt! Det som jag är glad över att jag kan se 3D i alla fall så det inte var fel på mig
Finns det någon sida där man kan se vilken 3D det är på filmer?
Och hur kommer man in i den där service menyn som man pratar om?
/Andreas
Postad 13 april 2013 - 10:10
Dedikerade filmtitlar är 1080p/24 Frame Packing. Side-by-side och top-bottom har jag endast träffat på med demodiskar och liknande men det är inte otänkbart med exempelvis en dokumentär i de formaten då sådana ofta produceras för utsändning snarare än att de produceras för Blu-ray.Finns det någon sida där man kan se vilken 3D det är på filmer?
Postad 13 april 2013 - 13:18
All så kallad blu ray 3D är frame packed...
Postad 13 april 2013 - 14:14
Ni som har TMR-pJ2, var har ni beställt den ifrån? Har letat överallt efter en sån då mina glasögon tappar sync hela tiden. Finns ju ingen svensk sida som har fått in den eller?
Datapryl.se beställde jag nyligen ifrån. Bättre pris.
Postad 13 april 2013 - 17:28
Postad 13 april 2013 - 17:46
Btw, jag har oppo 103. Den kanske fixar sånt? Har aldrig tänkt på problemet förr.
Postad 13 april 2013 - 18:24
Postad 13 april 2013 - 21:13
Postad 13 april 2013 - 22:46
Postad 14 april 2013 - 07:37
Läste på forum ang inverted trodde det var aprilskämt, testade och vipps vilken skillnad!
Popcorn Hour A-400 har funktionen för detta i senaste firmware tyvärr är inte Dune uppdaterad för detta ännu men som sagt de går ju ändra i servicemenyn så länge. Alt vända glasögonen

Men jag skulle också vilka veta hur detta kommer sig?!
Life of Pi är ett annat exempel
Postad 16 april 2013 - 12:03
Värt att nämna är att jag har kört vattenpass som en galning, projektorn sitter helt rakt. Jag använder ca 80% av lense-shiften i höjdled men inget i sidled. Nån som vet vad detta kan bero på och hur man kan få bort det..?
Redigerat av b0wlingb0y, 16 april 2013 - 12:06.
Postad 16 april 2013 - 12:17
Det kan också vara distorsion från optiken. Ifall det är praktiskt möjligt, testa att projicera mot en yta du vet är helt plan och se ifall samma konkava böjning finns kvar med och utan lens shift.
Postad 16 april 2013 - 13:03
Till glasögonen då, jag har 5 par glasögon.
Xpand 104 (2 stycken)
Har dessa i storlek Medium, köpte dessa för barnen men funkar även för vuxna om man tar bort ett litet fäste som medföljde. Dessa är riktigt sköna, inga problem med att ansluta dom till projectorn, tog mig kanske 10s.
PS3 3D glasses (1 styck)
Dessa glasögon sitter mycket bra, går att justera så dom passar just din näsform vilket är ett plus. Dom är är även
helt klart billigast jämfört med dom andra två. För det priset är dom helt klart värda.
Båda dessa glasögon är en aning ljusare än originalen som medföljde (TDG-PJ1 x2)
Tack för hjälpen med alla frågor. /Andrés
Postad 16 april 2013 - 13:13
Är väggen och duken plan?
Det kan också vara distorsion från optiken. Ifall det är praktiskt möjligt, testa att projicera mot en yta du vet är helt plan och se ifall samma konkava böjning finns kvar med och utan lens shift.
Skulle nämnt att jag kör på en motordriven duk så den borde ju vara helt plan. Ska testa att skjuta direkt på väggen men kan detta uppstå pga av att jag använder lense shift? Trodde det var hela grejen att bilden inte skulle påverkas...
Postad 16 april 2013 - 13:35
Väggar är heller inte nödvändigtvis raka.

Lens shift försämrar alltid bilden, det ligger i sakens natur. Du måste upp i kvalitetsklass för en optik som i tillräcklig utsträckning behåller kvaliteten. Nu brukar det inte vara några stora problem med Sonys HW-modeller. Du kan se problemen ifall du letar efter dem, men sällan värre än så. Får du konkav distorsion på en yta du vet är plan skulle jag säga att du har ett måndagsexemplar.
Redigerat av Ringblixt, 16 april 2013 - 13:36.
Postad 16 april 2013 - 13:46
Skulle detta kunna vara ett garantiärende menar du..? För det är riktigt irriterande när man ser bilden skjutas på maskeringen...
Redigerat av b0wlingb0y, 16 april 2013 - 13:48.
Postad 16 april 2013 - 17:11
Så nu skaffade jag mig en 3D Sync Transmitter (TMR-PJ2), beställde från nätet efter tips från er. Hade problem med att glasögonen tappade sync ofta vilket gjorde att 3D filmer har stått och samlat damm. Iaf kopplade in transmitten, satte på en 3d film och testade. Ställde mig bakom projectorn, på sidan, höger, vänster, gick till och med ut från rummet, kikade genom öppningen och inte en enda gång tappade jag sync, riktigt skönt. Även "Buzz" ljudet försvann.
Till glasögonen då, jag har 5 par glasögon.
Xpand 104 (2 stycken)
Har dessa i storlek Medium, köpte dessa för barnen men funkar även för vuxna om man tar bort ett litet fäste som medföljde. Dessa är riktigt sköna, inga problem med att ansluta dom till projectorn, tog mig kanske 10s.
PS3 3D glasses (1 styck)
Dessa glasögon sitter mycket bra, går att justera så dom passar just din näsform vilket är ett plus. Dom är är även
helt klart billigast jämfört med dom andra två. För det priset är dom helt klart värda.
Båda dessa glasögon är en aning ljusare än originalen som medföljde (TDG-PJ1 x2)
Tack för hjälpen med alla frågor. /Andrés
Intressant. Fungerar de lika bra, crosstalk, 3D-effekt etc? Var köper man billiga PS3 glasögon (vad heter modellen)?
Redigerat av Keiser, 16 april 2013 - 18:05.
Postad 16 april 2013 - 18:44
Ifall det buktar så att bilden hamnar på maskningen skulle jag helt klart säga att din duk inte är helt rak, för de är de sällan. Det är också lätt att kontrollera.Skulle detta kunna vara ett garantiärende menar du..? För det är riktigt irriterande när man ser bilden skjutas på maskeringen...
Postad 17 april 2013 - 06:36
Intressant. Fungerar de lika bra, crosstalk, 3D-effekt etc? Var köper man billiga PS3 glasögon (vad heter modellen)?
Här har du en till som undrar vart man hittar ps3 brillor. Är väldigt nöjd med brillorna som följer med (hw30) men är dessa likvärdiga till ett fördelaktigt pris funkar det också såklart

Postad 17 april 2013 - 06:46

Är också sugen på fler 3D glasögon, dock tycker jag HW50´s trycker på mitt näsben så hade gärna köpt annat märke, PS3 brillor senast jag sökte efter sådana var det bara Ebay och icke svenska företag som sålde dessa ? De känns också som ett budgetalternativ så jag skulle helst vilja testa innan man köper på sig, vill ju gärna inte ha leksakskvalite bara för det är billigt
Postad 17 april 2013 - 08:45
Postad 17 april 2013 - 09:10
Vill oxå prova andra glasögon
Jag har en Sony HW30 och till den anv jag xpand x104 3D brillor som funkar mycket bra samt är bekväma och dem borde väl funka på HW50 också

Redigerat av fenix71, 17 april 2013 - 09:11.
Postad 28 april 2013 - 11:03
Här har du en till som undrar vart man hittar ps3 brillor. Är väldigt nöjd med brillorna som följer med (hw30) men är dessa likvärdiga till ett fördelaktigt pris funkar det också såklart
Funderar starkt på att beställa två par från Amazon. Har en bekant som ska till NY nästa vecka så jag tänkte få det levererat till hotellet. Priset blir ca 330 kr för båda, rätt ok. Återkommer om det funkade!

Redigerat av Keiser, 28 april 2013 - 11:04.
Postad 29 april 2013 - 16:08
Toppen! Låter som en bra deal om det fungerar med ps3 brillorna.Funderar starkt på att beställa två par från Amazon. Har en bekant som ska till NY nästa vecka så jag tänkte få det levererat till hotellet. Priset blir ca 330 kr för båda, rätt ok. Återkommer om det funkade!
Postad 29 april 2013 - 16:21
Postad 29 april 2013 - 16:52

Postad 02 maj 2013 - 10:00
Det låter inte normalt. Om den beter sig så där fler gånger så får du nog ta den till doktorn. /Marcus, The Rock Hemmabio i LundÄr det någon här som råkat ut för att projektorn bara stängt av sig och går ner i standby ? Den går alltså från fullt igång till helt avstängd inte som när man stänger av den riktigt och fläkten går m.m. Råkade även ut för att fläkten gick över en timme när jag stängt av den och lät som ett reaplan fick rycka kontakten till slut...
Postad 02 maj 2013 - 10:22
Redigerat av jimjans, 02 maj 2013 - 10:41.
Postad 11 maj 2013 - 17:48
Postad 11 maj 2013 - 17:58

Postad 13 maj 2013 - 11:08
Postad 13 maj 2013 - 14:05
Postad 13 maj 2013 - 14:42
Postad 13 maj 2013 - 14:58
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar