Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Recension av XTZ 10!

694 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
XTZ 10 (Subwoofers) 1 7.408162 (48) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 28 December 2003 - 11:55

Unregisterede9a63b93
  • Unregisterede9a63b93
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
B 1.35. borde låta identiskt med Sub Nova eftersom de har exakt samma element och förstärkare. Någon sa i trådens begynnelse att det skulle krävas två stycken Sub Nova för att producera den bas man får ur XTZ 10, därmed inte sagt att den behöver låta så mycket bättre men att den kanske kan spela högre, men det är mycket möjligt att den också låter bättre.

Jag sitter själv med en Sub Nova som jag är nöjd med så jag vågar knappt tänkta på hur bra XTZ 10 kan vara om ovanstående påstående stämmer.

Postad 28 December 2003 - 12:11

andreas_bfs
  • andreas_bfs
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

jaså så du fick den för 2000kr jag pratade med olle i torsdags och då va det 2300kr men till jul så skulle dom få in ett stort parti så då skulle priset bli 2000kr igen

Du vet inget nytt om detta? Nu har jul passerat... (för min del)

Hehe :blink: :rolleyes: Mailade fyndbörsen :) och frågade om det gick att få den till det gammla priset och det fick jag ! ! ! ! ! ! Så nu är en snart på väg!!!!

Postad 28 December 2003 - 12:36

zsh
  • zsh
  • Forumräv

• 822 inlägg
  • 0
har ingen sub just nu och letar efter bra och billig (finns det?). Synd bara att den här xtz10 inte finns i lönn/maple :)

Postad 28 December 2003 - 13:04

PsyCor
  • PsyCor
  • Veteran

• 2402 inlägg
  • 0

har ingen sub just nu och letar efter bra och billig (finns det?). Synd bara att den här xtz10 inte finns i lönn/maple  :)

Måla.

Postad 28 December 2003 - 14:29

zsh
  • zsh
  • Forumräv

• 822 inlägg
  • 0

har ingen sub just nu och letar efter bra och billig (finns det?). Synd bara att den här xtz10 inte finns i lönn/maple  :)

Måla.

haha jo :blink:
*tar fram vattenfärger och min tjocka pensen*

Postad 29 December 2003 - 12:46

zsh
  • zsh
  • Forumräv

• 822 inlägg
  • 0
fyndborsen har sänkt priset till 1995 igen på körsbärs varianten.

Postad 30 December 2003 - 17:13

andreas_bfs
  • andreas_bfs
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Fick för ett par timmar sen hem en sån här "liten" ljuvlig sak.
Och jag märker att jag kommer älska denna subba :D .
Den märks inte när den är på. Men det märks när de är avstängd!!!

Postad 30 December 2003 - 19:15

Unregistered0bd3a3f1
  • Unregistered0bd3a3f1
  • Användare

• 223 inlägg
  • 0

Fick för ett par timmar sen hem en sån här "liten" ljuvlig sak.
Och jag märker att jag kommer älska denna subba  :D .
Den märks inte när den är på. Men det märks när de är avstängd!!!

fick också hem en nyss, 2tim sen för att vara exakt.
härlig det lilla jag hunnit testa den (Gladiator inledningsscen och Saving private ryan radarstationsscenen och slutstriden), går verkligen djupt

Postad 05 January 2004 - 01:41

Mattias76
  • Mattias76
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Ingen som har jämfört XTZ 8" vs 10"?

Lyssnar till 90% på musik, bor i lägenhet (betongväggar och griniga grannar) och vill ha en sub som kan kompensera det mina högtalare saknar. (Vägghögtalare Yamaha i pianolack)

Ett stort plus är ju att det även är pianolack på subben...

Postad 06 January 2004 - 20:26

andreas_bfs
  • andreas_bfs
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Funderar lite på volyminställningarna. Ska dessa ställas högt i receiver eller på baksidan av subben???

Postad 07 January 2004 - 00:36

Unregistered216d25eb
  • Unregistered216d25eb
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Tjena!

Jag har ett system bestående av:

Yamaha RX-340RDS
1 par Proson Twin 5.10
1 par Proson Sat 51
1 st Proson Center 515

Nu skulle jag behöva en Subwoofer och jag är väl inte direkt någon ljud expert. Så jag är mer än tacksam för all hjälp jag kan få. Det är mkt snack kring XTZ 10 om hur bra den är etc. Då undrar jag, skulle den fungera bra med mina prylar, måntro? Eller vad är det -Jag- söker eg.?
Vi pratar inte om jättedyra saker här. 2000:- max.

Vore hyvens om någon har en kommentar/svar på det här!

Tack på förhand..

Postad 07 January 2004 - 01:10

Unregistered38734535
  • Unregistered38734535
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Keysersoze: Att subben kan spela upp till 180Hz innebär inte att den gör det. Du väljer själv den övre gränsen för vilka frekvenser den ska spela - det är det som är gränsfrekvensinställningen.

/Fredrik

(en felstavning fixad i efterhand)

Redigerat av Unregistered38734535, 07 January 2004 - 01:22.

Postad 07 January 2004 - 01:20

ainatar
  • ainatar
  • Lärjunge

• 367 inlägg
  • 0
När ska man koppla till lågnivåingången eller högnivåingången?

Postad 09 January 2004 - 19:12

zsh
  • zsh
  • Forumräv

• 822 inlägg
  • 0
jaha då har man beställt en xtz 10. Vi får se hur det låter i mitt rum och mina prylar.

En liten följdfråga...hur kopplar man den till recievern? Ja, jag vet lågnivå lr högnivå, men från min reciever(lågnivå) så är det "ett hål/rca", men på xtz baksidan finns ej bara "ett hål/rca kontakt" utan massa left right. Är det ngn delare man ska ha då? Den Y kontakten alla snackar om? (hur ser en sådan ut?)

Postad 09 January 2004 - 20:10

Unregistered78e0ed10
  • Unregistered78e0ed10
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
SNÄLLA HJÄLP MIG!

Jag packade upp och kopplade in min XTZ 10 för tjugo minuter sen. Jag har ej testat den till film ännu men till musik.

För det första skall sägas att jag är n00b!

Vad ska jag ställa frekvensen på? Mina vanliga frontar har 50-50000 i omfång, och har en SONY reviever. Jag har testat att skruva på men hör knappt nån skillnad.

Iaf tycker jag vad jag än väljer så låter det bara dovt och bumligt. Det kanske är så det ska låta? Jag har aldrig ägt en sub förut.

Själva "dunket" hur tydligt hur ni det? Jag vill ju känna ett rejält slag / dunk, alltså både känna och höra. Jag tycker bara den står där och brummar med och slår lite dovt ibland...

Snälla hjälp mig, alla inlägg och kommentarer uppskattas!

Postad 09 January 2004 - 20:15

zsh
  • zsh
  • Forumräv

• 822 inlägg
  • 0

SNÄLLA HJÄLP MIG!

Jag packade upp och kopplade in min XTZ 10 för tjugo minuter sen. Jag har ej testat den till film ännu men till musik.

För det första skall sägas att jag är n00b!

Vad ska jag ställa frekvensen på? Mina vanliga frontar har 50-50000 i omfång, och har en SONY reviever. Jag har testat att skruva på men hör knappt nån skillnad.

Iaf tycker jag vad jag än väljer så låter det bara dovt och bumligt. Det kanske är så det ska låta? Jag har aldrig ägt en sub förut.

Själva "dunket" hur tydligt hur ni det? Jag vill ju känna ett rejält slag / dunk, alltså både känna och höra. Jag tycker bara den står där och brummar med och slår lite dovt ibland...

Snälla hjälp mig, alla inlägg och kommentarer uppskattas!

nu ska vi se om jag är ute och sitter på den röda cykeln..

1. Har du aktiverat subban i din reciever? Oftast finns det ngnstans i menyerna
2. Man kan även ställa in vid vilken frekvens man ska dela ...även det i recievern

3. sen enligt manualen:

(4) Frekvenskontroll
(CROSSOVER)

Med detta reglage kan du steglöst variera brytningsfrekvensen för lågpassfiltret mellan 40 och 160Hz.

Brantheten på filtret är 12 dB/oktav. Tack vare detta kan Du perfekt trimma in subwoofern (ändra basens ljudkaraktär) till dina sidohögtalare så att djupbasen och ingenting annat återges av subwoofern. Dina sidohögtalare avlastas och kommer att återge mellanbas, mellanregister och diskant mycket bättre.

4. Är den verkligen på ? =)
Kanske testa o skippa auto läget om du kör med den och testa köra "on" hela tiden.

bara lite tankar...........

Postad 09 January 2004 - 20:35

Unregistered78e0ed10
  • Unregistered78e0ed10
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Har basen på ON hela tiden. Enligt min förstärkar manual rekommenderar de högsta möjliga på basen ställning av frekvens så jag har den på topp. Ljudet på ca 40-50 %. Har nu ändrat i reciever att basen är på 10db. Givetvis SUB - YES.

Precis nu satte jag på multichannel och det lät som hela ruset skulle rasa. -lol-

Var tydligen det som var problemet, nu låter den iaf. Dock fortfarande rätt illa... får pilla vidare med inställningarna, kom gärna med tips. Uppskattas.

Postad 10 January 2004 - 09:28

Unregistered0bd3a3f1
  • Unregistered0bd3a3f1
  • Användare

• 223 inlägg
  • 0

Har basen på ON hela tiden. Enligt min förstärkar manual rekommenderar de högsta möjliga på basen ställning av frekvens så jag har den på topp. Ljudet på ca 40-50 %. Har nu ändrat i reciever att basen är på 10db. Givetvis SUB - YES.

Precis nu satte jag på multichannel och det lät som hela ruset skulle rasa. -lol-

Var tydligen det som var problemet, nu låter den iaf. Dock fortfarande rätt illa... får pilla vidare med inställningarna, kom gärna med tips. Uppskattas.

herregud människa, du ska dela subben mycket lägre!
klart den står o bumlar annars, har min crossover ungefär kl10 ... men jag antar att det är individuellt hur man vill att det ska låta, jag vill bara ha hjälp med dom djupaste bastonerna och explosionerna, subben ska inte ta över ljudbilden och bumla för minsta lilla sak

edit: tänk även på att den ska spelas in i 100tim innan den låter som bäst, märkte i början att jag var tvungen att vrida ner volymen mer och mer ju längre jag lyssnade, den "lossnar" på nå sätt ;)

Redigerat av Unregistered0bd3a3f1, 10 January 2004 - 09:29.

Postad 10 January 2004 - 11:50

Unregistered989
  • Unregistered989
  • Lärjunge

• 456 inlägg
  • 0
tzs: subben låter fruktansvärt dåligt ibörjan den måste spelas in typ i runda slängar 100 timmar som omnibus sa. det där dunket som du är ute efter, det vet inte om du kan få med xtz10, mina frotar är bättre iaf på att dunka med sina 6½" element ;)

för min del så använder jag subben till film där den ska förstärka de lägsta tonerna typ under 50Hz men även ibland till musik.

måste införskaffa mig en spl mätare för att få till delnings frekvensen bättre, jag är inte så haj på det än :wub:

Postad 10 January 2004 - 14:58

Unregistered78e0ed10
  • Unregistered78e0ed10
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Oggy: Tack för ditt svar. Okej då är det väl bara att börja spela in då.. Trodde inte det kunde va såå stor skillnad mellan ej inspelad och inspelad? För jag tycker verkligen den låter skit nu, bumlig och mullrig. Jag har också 6½" bas i mina frontar, och snart även i mina satteliter. :P

Omnibus: Japp märke att den dåna alladeles för mkt, blev ngt bättre när jag ändra till ca 50hz.

Men nu får väl subban stå och gå hela dan då. B) Ska även ändra placering, ställa den vid sängen som nattduksbord. :lol: Den dånar alldeles för mkt där den står nu vid ett fönster.

Postad 10 January 2004 - 15:29

walle_1
  • walle_1
  • Beroende

• 1174 inlägg
  • 0
Dunkar inte xtz10 något vidare?

Jag har just nu ett par cerwin vega med 12" bas och ett par pioneer med 10" bas. Skulle vilja komplettera med lite extra dunk, dessutom lite mer muller som ruskar om rummet lite.

Skulle xtz10 fungera till det?

MVH Martin

Postad 10 January 2004 - 16:24

Unregisterede9a63b93
  • Unregisterede9a63b93
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Beror väl på vad man menar med "dunka". Den kategoriseras väl inte som en snabb bas utan som en djupgående, vilket borde betyda att den kan skapa ganska bra liv i rummet. Tror personligen att den fungerara bra även till musik och inte bara som mullerskapare, med reservationen att den kanske inte hänger med helt vid snabb bas.

Den anses av många vara ganska lik Audio Pro Sub Nova ljudmässigt, fast med mer effekt. Har personligen inte hört någon XTZ-sub, men jag har haft ovan nämnda AP-sub och den låter i a f bra, relativt snabb och relativt djupgående.

Även jag ska nog troligtvis köpa en XTZ-sub, men då blir det kanske XTZ 99 för att komplettera mina XTZ-toppmoduler.

Redigerat av Unregisterede9a63b93, 10 January 2004 - 16:25.

Postad 10 January 2004 - 17:12

zsh
  • zsh
  • Forumräv

• 822 inlägg
  • 0

jaha då har man beställt en xtz 10. Vi får se hur det låter i mitt rum och mina prylar.

En liten följdfråga...hur kopplar man den till recievern? Ja, jag vet lågnivå lr högnivå, men från min reciever(lågnivå) så är det "ett hål/rca", men på xtz baksidan finns ej bara "ett hål/rca kontakt" utan massa left right.  Är det ngn delare man ska ha då? Den Y kontakten alla snackar om? (hur ser en sådan ut?)

får citera mig själv lite :P

..ingen som har har svar på min fråga ovan?

Postad 10 January 2004 - 19:10

Unregistered7faf97fa
  • Unregistered7faf97fa
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

En liten följdfråga...hur kopplar man den till recievern? Ja, jag vet lågnivå lr högnivå, men från min reciever(lågnivå) så är det "ett hål/rca", men på xtz baksidan finns ej bara "ett hål/rca kontakt" utan massa left right.  Är det ngn delare man ska ha då? Den Y kontakten alla snackar om? (hur ser en sådan ut?)

får citera mig själv lite :P

..ingen som har har svar på min fråga ovan?

Så här ser den ut: http://www.factory-o...php3?prodid=403

Postad 11 January 2004 - 11:22

zsh
  • zsh
  • Forumräv

• 822 inlägg
  • 0
ahh glöm det....fel tråd.

tack för svaret ovan om Y kabeln :-)

Redigerat av zsh, 11 January 2004 - 11:23.

Postad 11 January 2004 - 20:47

Unregistered23739
  • Unregistered23739
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som upplever ett skorrande ljud när man drar på lite? kan inte riktigt lokalisera om det kommer ifrån elementet eller basporten. är inget litet skorrande ljud utan ganska kraftigt.

Edit
Jag hittade problemet... det verkar som om man måste köra med spikesen då det verkar vara hål rakt in i lådan där dom sitter... då det är därifrån ljuden kommer...

Edit igen
Löste problemet genom att ställa subben på mina absorbkuddar med hållen där kuddarna är.

Redigerat av Unregistered23739, 11 January 2004 - 21:05.

Postad 12 January 2004 - 02:53

Unregistered217b1113
  • Unregistered217b1113
  • Beroende

• 1037 inlägg
  • 0
har fallit för grupptrycket :P
läste igenom tråden och vart sugen på 10" xtz villket ja beställt nu i natt..
verkar ju som att man får mycke sub för lite pengar o då e ja på <_<

har velat i flera månader på sub men ja tror ja blir nöjd :)

/mateye

Postad 12 January 2004 - 19:37

walle_1
  • walle_1
  • Beroende

• 1174 inlägg
  • 0
Hur är ljudet i en xtz10 jämfört med en yamaha SW800. Farsan har en yama så det skulle vara kul att höra skillnader mellan dom.

Jag tycker yamahan fungerar bra till musik, är xtz:an lika eller långsammare?

Hur är ljudtrycket jämfört med en yamaha?

Yaman kan ju både dunka och mullra, är xtz:an främst mullerpjäs eller duger den till trycka luften ur lungorna på en när dubbelstampen sätter igång? <_<

MVH Martin

Postad 13 January 2004 - 12:46

ainatar
  • ainatar
  • Lärjunge

• 367 inlägg
  • 0
Fick min XTZ10 igår kväll. Har börjat spela in den lite nu. I början lät det inte bra alls. Men nu börjar den bli lite kvickare och låta bättre. Men det tar väl sin tid antar jag. Jag har en fundering, jag har subben vid frontarna ca en halvmeter från väggen, soffan står ungefär i mitten i rummet. När jag sitter i soffan så är inte basen så jättehög men går jag till motsatta sidan intill hörnet så blir säkert basen dubbelt så hög. Är det alltid så att basen låter mer vid väggarna och hörnen? Jag har provat att flytta suben till olika ställen framme vid frontarna, men det verkar inte spela någon roll på vart basen låter mest iallafall.

Postad 13 January 2004 - 12:48

ainatar
  • ainatar
  • Lärjunge

• 367 inlägg
  • 0
Förresten, jag har ett tips. Köp en skärmad kabel och koppla till subben. Jag hade en vanlig kabel först, men jag tyckte suben brummade en del, så jag gick och köpte en skärmad kabel, och nu brummar den ingenting.

Postad 13 January 2004 - 14:08

Unregisteredae7e2fa8
  • Unregisteredae7e2fa8
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0
Min kompis påpekade en skum sak.
Dom har anget 22-180 Hz +/- 6dB

Brukar inte alla andra ange sina med +/- 3dB? ;)

ps.
min pc-speaker speler 10hz-30 khz +/- 90dB :P

Postad 13 January 2004 - 14:18

Unregisteredcba5b9a8
  • Unregisteredcba5b9a8
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Är Audio Pro Subnova dålig?

Postad 13 January 2004 - 18:58

AquaStealth
  • AquaStealth
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0
Ainatar: Du råkar inte veta var du köpte den skärmade kabeln och vad den hette och vad den kostade och..........?
;)

Postad 13 January 2004 - 19:10

ainatar
  • ainatar
  • Lärjunge

• 367 inlägg
  • 0

Ainatar: Du råkar inte veta var du köpte den skärmade kabeln och vad den hette och vad den kostade och..........?
;)

Artikelnummer 32-7705 på Clasohlson. Kostade 99 spänn för 2 meter.

Postad 13 January 2004 - 19:17

Unregisterede9a63b93
  • Unregisterede9a63b93
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Till min Audio Pro Sub Nova köpte jag (från fyndbörsen) en Prosons subbaskabel, vilken var dubbelskärmad och kostade 80 kr för fem meter. Jag ska säga att jag märke inte någon stor skillnad mot tidigare noname rca-kabel, men då hade inte jag några tidigare problem med brummande ljud heller. Jag köpte kabeln mest för att testa om det skulle bli någon stor skillnad, inte för att jag var missnöjd med den tidigare kabeln.

Det jag vill ha sagt är att många säkert klarar sig bra med vilken rca-kabel som helst, och om man nu ska köpa en skärmad eller dubbelskärmad så behöver det inte kosta någon förmögenhet.

FreddaO: Mycket vagt formulerad fråga, men de flesta skulle nog svara nej. Jag har tidigare ägt en så jag håller med majoriteten. Läs gärna mer på forumet om Novan. Det finns en hel del kommentarer.

Postad 13 January 2004 - 19:22

Unregisteredf85db188
  • Unregisteredf85db188
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

Jag har en fundering, jag har subben vid frontarna ca en halvmeter från väggen, soffan står ungefär i mitten i rummet. När jag sitter i soffan så är inte basen så jättehög men går jag till motsatta sidan intill hörnet så blir säkert basen dubbelt så hög. Är det alltid så att basen låter mer vid väggarna och hörnen? Jag har provat att flytta suben till olika ställen framme vid frontarna, men det verkar inte spela någon roll på vart basen låter mest iallafall.

Jag har min XTZ en bit från väggen, soffan står rakt mittemot den. Samma sak här, om jag går in i hörnet på samma vägg där subben står är basen rejält kraftig! En liten nackdel är att i just det hörnet har jag mitt lilla kök. Det innebär att alla lådor och skåpsluckor skallrar när basen kommer igång, fast jag får inget tryck i soffan ;)

Postad 13 January 2004 - 19:26

zsh
  • zsh
  • Forumräv

• 822 inlägg
  • 0

Jag har en fundering, jag har subben vid frontarna ca en halvmeter från väggen, soffan står ungefär i mitten i rummet. När jag sitter i soffan så är inte basen så jättehög men går jag till motsatta sidan intill hörnet så blir säkert basen dubbelt så hög. Är det alltid så att basen låter mer vid väggarna och hörnen? Jag har provat att flytta suben till olika ställen framme vid frontarna, men det verkar inte spela någon roll på vart basen låter mest iallafall.

Jag har min XTZ en bit från väggen, soffan står rakt mittemot den. Samma sak här, om jag går in i hörnet på samma vägg där subben står är basen rejält kraftig! En liten nackdel är att i just det hörnet har jag mitt lilla kök. Det innebär att alla lådor och skåpsluckor skallrar när basen kommer igång, fast jag får inget tryck i soffan ;)

jag men det blir väl så...är den nära väggen / hörnan så "sprider sig ljudet genom väggarna". Det finns en fin förklaring om subbar på www.component.se. Kolla efter "gundläggande bas blabla del 1 o 2"

Postad 13 January 2004 - 19:28

zsh
  • zsh
  • Forumräv

• 822 inlägg
  • 0
förresten så väger subben enligt hemsidan 25kg. Mitt paket är på 22,3 lr 23,2 minns ej riktigt.... :P

vad har de tappat på vägen ? ;)

Postad 14 January 2004 - 07:17

Unregisteredcba5b9a8
  • Unregisteredcba5b9a8
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

jämfört med XTZ 10"?

Postad 14 January 2004 - 07:20

Unregistered217b1113
  • Unregistered217b1113
  • Beroende

• 1037 inlägg
  • 0

QUOTE (FreddaO @ Jan 13 2004, 15:18 )

jämfört med XTZ 10"?

om den är dålig eller inte får man ju reda på om man lyssnar och jämför
det är ju personliga intryck...

du får helt enkelt provlyssna o jämföra

Postad 14 January 2004 - 20:55

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5548 inlägg
  • 0

förresten så väger subben enligt hemsidan 25kg. Mitt paket är på 22,3 lr 23,2 minns ej riktigt.... :huh:

vad har de tappat på vägen ?  :blink:

Om det stod lb istället för lr. Då innebär det att hela paketet med subben vägde cirka 12 kg.

Finns det något som stämmer angående XTZ förutom priset????

Redigerat av Unregisterede68eb861, 14 January 2004 - 21:03.

Postad 14 January 2004 - 23:03

Unregistered217b1113
  • Unregistered217b1113
  • Beroende

• 1037 inlägg
  • 0

Om det stod lb istället för lr. Då innebär det att hela paketet med subben vägde cirka 12 kg.

lr är ju förkortning på eller!!

Postad 14 January 2004 - 23:33

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5548 inlägg
  • 0
Sorry!!!! Vore bra om folk skrev så man förstod.

Att subben skulle vara felspecificerad med halva vikten verkade heltokigt...

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 15 January 2004 - 00:38.

Postad 15 January 2004 - 07:22

Unregistered0bd3a3f1
  • Unregistered0bd3a3f1
  • Användare

• 223 inlägg
  • 0
mitt paket vägde 23.6kg iaf

Postad 15 January 2004 - 12:59

Unregistered217b1113
  • Unregistered217b1113
  • Beroende

• 1037 inlägg
  • 0
haha olika bud på dom flestas.. :blink:

min vägde 22.7kg

Postad 15 January 2004 - 14:37

Agazzie
  • Agazzie
  • Beroende

• 1307 inlägg
  • 0
Hej
Är det någon som vet hur XTZ 10 låter tillsammans med en Yamaha RX-V440RDS? Att det funkar bra o så?

MVH//André

Postad 15 January 2004 - 14:41

Unregistered6de8f2a4
  • Unregistered6de8f2a4
  • Veteran

• 1504 inlägg
  • 0
Fick paket igår med 3 högtalare, center + 2 surrar.. 28 kilo stod det, 7+7+7=28 enligt posten..llr om det var DFDS

Postad 15 January 2004 - 16:50

ainatar
  • ainatar
  • Lärjunge

• 367 inlägg
  • 0
Nån som har provat att täppa för utblåset där bak på sin 10a? Vad blir egentligen skillnaden? Jag provade att trycka dit en socka, jag uppfattade det iallafall som att det blev lite mindre bumlig bas och kanske lite kvickare.

Postad 15 January 2004 - 19:11

zsh
  • zsh
  • Forumräv

• 822 inlägg
  • 0
har nu fått min xtz 10....omg :blink:

Iaf innan jag börjar skrika och drar en volley med den genom balkongen så kan jag kolla här hur man ska ställa in den ordentligt. Skit bakom spakarna är troligtvis anledningen men men..

Är för tillfället inte ALLS imponerad över (o)ljudet. Låter bajs rent ut sagt, lågt murmel och brumel. Visst subben behöver spelas in o så men ffs. Körde lite Dire strait "money for.." och det är bara dövt äckelljud jag hör.

Har inte fläskat på med volym (typ kl 09:00 ) och testat upp mot kl 12.

Det jag misstänker ska ställas in är delningen på subben och eventuellt recievern?

Vid vilken frekvens ska man dela på subben? Default är den inställd på kl 12. Jag kommer använda den framför allt för film. 50 hz? lägre?

Vad ska man ställa in sub crossover på recievern då ? Samma på subben?

Sen kunde jag ställa in 2 olika lägep å recievern, lfe eller lfe+main. Har läst manuallen och hoppas att man har uppfattat följande rätt. Endast LFE då kör den de kanaler i DTS / Dolby (när man ser dvd mm). LFE+MAIN om den ska även ta "basen" från de högtalare som är ställda som LARGE ?

Ta o förklara lite för idioten tack :)

Postad 15 January 2004 - 19:20

Unregistered0bd3a3f1
  • Unregistered0bd3a3f1
  • Användare

• 223 inlägg
  • 0
jag delar den ~kl.10 iaf, men sen måste du verkligen spela in den som du själv skrev :)
men testa med olika delningar, och framförallt, ställ den inte nära en vägg!

jag kör iaf lfe+main, mina frontar (b&w 602) är ställda som large. delar vid 80Hz i receivern.

Redigerat av Unregistered0bd3a3f1, 15 January 2004 - 19:21.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.