* Officiell tråd - InFocus SP4805 *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
![]() |
20 år sedan |
![]() |
20 år sedan |
![]() |
20 år sedan |
Postad 05 maj 2004 - 19:17
Postad 05 maj 2004 - 20:40
Du har den hemma när du...... gått till en affär som fått hem den, pungat upp stålarna och slutligen åkt hem...
Mvh
Postad 05 maj 2004 - 21:03
nej du !!! jag har den hemma när ljudshopen har fått hem den och sedan skickat mig mitt ex förstår duMerry:
Du har den hemma när du...... gått till en affär som fått hem den, pungat upp stålarna och slutligen åkt hem...
Mvh

Postad 05 maj 2004 - 21:04
X2:an är helt data anpassad medans 4805 är helt anpassad för hembio.
X2 har 4:3 panel 4 seg 2x färghjul, mycket högre ljusstyrka, ingen DCDi mm..
Mvh /Mattias
Postad 05 maj 2004 - 22:53
Postad 06 maj 2004 - 14:52
Postad 06 maj 2004 - 15:32
Nej. Detta borde räcka:Fredrik, vad säger du om att takmontera SP4805:an går det? är det nått man ska tänka på?
https://www.minhembi...ndpost&p=419832
Sedan vänder du projektorn upp och ner och vänder bilden i menyn, fast det känner du säkert redan till.

Optimalt är att ha projektorn vinkelrät mot duken. Undvik all typ av horisontell och vertikal keystone, och håll inblås (bak) ~ 1 dm fritt och utblås (fram) ~ 3 dm fritt.
Vi kommer med ett originaltakstativ till denna med:
http://store.infocus...22b73:&tab=desc
Detta stativ kommer ligga på runt 1.875:- och finns hos alla våra InFocus handlare.
Fredrik
InFocus
Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 06 maj 2004 - 17:06.
Postad 06 maj 2004 - 15:53
Fredrik, menar du att man ska ha 3 decimeter mellan bakvägg och projektor?
Redigerat av ericdvd, 06 maj 2004 - 15:54.
Postad 06 maj 2004 - 17:05
Ja, framtill där värmen går ut (vad skulle man förresten ha framför?Vänta nu?
Fredrik, menar du att man ska ha 3 decimeter mellan bakvägg och projektor?

Fredrik
InFocus
Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 06 maj 2004 - 17:07.
Postad 07 maj 2004 - 08:24
Jag säljer dem inte, jag bara marknadsför dem.Fredrik vad kan jag få för special pris på en SP4805:a då

Septon är som sagt vår InFocus ScreenPlay distributör på 031-93 92 70.
De kan ge dig tips på en butik nära dig.
Fredrik
InFocus
Postad 07 maj 2004 - 14:40
Du vet inget om en eventuell försening av 4805? Går rykten om att Q2 inte kommer att kunna hållas.
Postad 08 maj 2004 - 10:01
Postad 12 maj 2004 - 16:18
FredrikÄven på infocus sveriges hemsida nu!
http://www.infocusho...play/sp4805.asp
Borde hända saker nu m.a.o...
/nobba
Stavfel på hemsidan.
Postad 12 maj 2004 - 20:45
detta tycker jag är en väldigt viktig fråga , vore skönt om du fredrik kunde kasta lite ljus på den åt mig ?hmm, det känns lite motigt att köpa en projje som är anpassad för DVD nu när HD introduceras "redan" nästa år. (blu ray har redan släppts i Japan).
måste fråga hur en HD bild med upplösningen 1280x720 ser ut på denna projektor eller på en dlp överhuvudtaget. är vansinnigt intresserad av denna projektor, men jag vill inte heller sitta där med mina nya HD prylar o inte kunna uppleva upplösningen till fullo.
jag har hört att upplösningen är "no issue" på DLP, men jag vill ändå höra lite från någon som eventuellt testat o se på HD material på t.ex AE500 med full upplösning hela vägen, vs en dlp projje med lägre upplösning.
/seb
Postad 13 maj 2004 - 07:41
Jag har som sagt var inte spenderat mycket tid med 4805:an än, men när jag såg den sist i Wien för några månader sedan, så såg den väldigt "tät" ut med HD material 720p och 1080i från ett JVC DVHS deck.detta tycker jag är en väldigt viktig fråga , vore skönt om du fredrik kunde kasta lite ljus på den åt mig ?hmm, det känns lite motigt att köpa en projje som är anpassad för DVD nu när HD introduceras "redan" nästa år. (blu ray har redan släppts i Japan).
måste fråga hur en HD bild med upplösningen 1280x720 ser ut på denna projektor eller på en dlp överhuvudtaget. är vansinnigt intresserad av denna projektor, men jag vill inte heller sitta där med mina nya HD prylar o inte kunna uppleva upplösningen till fullo.
jag har hört att upplösningen är "no issue" på DLP, men jag vill ändå höra lite från någon som eventuellt testat o se på HD material på t.ex AE500 med full upplösning hela vägen, vs en dlp projje med lägre upplösning.
/seb

DarkChip2 teknik (samma som på HD2+) ger en väldigt hög "fill factor" och kontrasten/svärtan bryter nacken av LCD i samma prisklass.
Visst kan du få 1280x720 LCD idag för dessa pengar, men glöm inte alla andra fördelar du dras med med LCD tekniken (som tagits upp otaliga gånger i en mängd olika trådar här).

Överhuvudtaget så är det lite hysteri kring upplösning. Att själva källan har hög upplösning gör, tycker jag, faktiskt mer för bilden än att projektorn i sig har den högsta upplösningen, såvida inte du skall köra väldigt stor bild.
Akta dig för all del för LCD:erna med kring 854x480 upplösning. De är billiga, men inte så roliga att se film på.

Fredrik
InFocus
Postad 13 maj 2004 - 20:48
men nu kan det väl inte bli mer mitt på veckanJag har pratat med Septon som är importören och dem kommer att få dem nästa vecka säger dem. Jag ska prata med en kille igen i mitten på veckan

Postad 14 maj 2004 - 09:33
Nejmen nu kan det väl inte bli mer mitt på veckanJag har pratat med Septon som är importören och dem kommer att få dem nästa vecka säger dem. Jag ska prata med en kille igen i mitten på veckan

Har haft för mycket på jobbet så jag har inte hunnit att ringa förrän precis nu.
Så nu kommer det ni alla har velat veta!!!
Har dem fått in Infocus 4805 till Sverige och svaret är:
NEJ!

Infocus har problem med att leverera och Septon har nu fått beskedet att dem kan tidigast komma i månadsskiftet maj/juni.
Om Infocus kommer att leverera till det datumet låter jag vara osagt då dem har skjutit på lanseringen av den här produkten jag vet inte hur länge. Suck!
När väl Septon har fått projektorerna så tar det max 3 dagar för dem att få det ut i butikerna.
Infocus kommer att ha en kampanj i juni i hela europa där man betonar fotbolls-em så Infocus bör nog snabba på med leverensen av projjarna. Det kan väl tilläggas att leverenser av 4805 i USA sker först i juli. Så vi i Europa kommer att få projektorn först!

Något att glädjas över i alla fall.
and so the story continues....
Postad 14 maj 2004 - 11:23

Postad 14 maj 2004 - 11:33
Postad 14 maj 2004 - 12:11
Beklagar att det har blivit såhär, men vi har stött på en del problematik hos en leverantör, som gör att vi bromsas upp lite.Jag gav upp på denna projektor tidigare i veckan p.g.a. "leveranssvårigheter", om jag nu får säga så(?), och slog istället till på en Sanyo PLV-Z2:a som jag fick en kanondeal på.
Jag ligger också på och vill få ut denna fort.
Blir det LCD på er inköpslista istället, så är det ju bara att beklaga, fast vi är inte långt ifrån nu.
Fredrik
InFocus
Postad 14 maj 2004 - 12:23
Postad 14 maj 2004 - 20:16

Sen blir det en SP4805:a för mig, vill dock få en prov titt osså först.
Vore toppen om vi fick ett test hos bigscreen på den osså

Postad 15 maj 2004 - 06:59
Tror nog att 4805:an blir väldigt bra men det känns ännu bättre med full PAL upplösning för min egen del.
Nu är det bara att hoppas att 7800:an levererar....

Postad 15 maj 2004 - 08:33
red. när fasen e fotbolls EM föresten? (alltså mitten juni eller?)
Redigerat av Unregistered91705c63, 15 maj 2004 - 08:34.
Postad 15 maj 2004 - 09:51
Jag visste att du gillade film å så , men "måste" ha proj nu... e inte D å överdriva LITE....Jag betvivlar inte att projektorn är bra för sitt pris, när den väl kommer ut till allmänheten d.v.s., men eftersom jag fick bra deal på LCD:n, samt att jag måste ha en projektor nu så får Sanyo PLV-Z2:an agera som ett mellanting tills jag kliver på DLP-tåget (med HD2/HD2+/kommande) om något år eller så...

Postad 15 maj 2004 - 11:23
inge farudija iden eller ?Nu har jag också tröttnat att vänta på elendet och beställt en Benq PE7800.
Tror nog att 4805:an blir väldigt bra men det känns ännu bättre med full PAL upplösning för min egen del.
Nu är det bara att hoppas att 7800:an levererar....
Postad 15 maj 2004 - 17:06
Postad 15 maj 2004 - 21:58
Jag tror det är Sil 504 men inte säker så jag ska låta det va osagt.
Enl uppgift från Avsforum så ska Deinterlaceingen skötas bra på denna.
Mvh /Mattias
Postad 16 maj 2004 - 00:01
om deinterlaceingen är bra på den så kan det nog bli att jag överger infocusen pga att jag inte orkar vänta , kan väl medge att bra deinterlaceingen är ganska viktig för mig , kanske viktigare än att få hdtv upplösning.Merry.
Jag tror det är Sil 504 men inte säker så jag ska låta det va osagt.
Enl uppgift från Avsforum så ska Deinterlaceingen skötas bra på denna.
Mvh /Mattias

kanske nån som har lite mer info om videoprocessorn på Benq PE7800 ????
Postad 16 maj 2004 - 03:50
Ahh! Shysst, blir till att åka dit ett par dar och hälsa på päronen då... hehe...För er som bor i närheten av Linköping så kan jag tipsa om att Lefflers ska ha demo på 4805 och 7205 den 27-28 maj, ska själv dit för att se om DLP är nåt att ha..
Länk till Lefflers.
/tjalve
Postad 16 maj 2004 - 12:24
kan det betyda att det blir leverans dagarna efter demo då ???Ahh! Shysst, blir till att åka dit ett par dar och hälsa på päronen då... hehe...För er som bor i närheten av Linköping så kan jag tipsa om att Lefflers ska ha demo på 4805 och 7205 den 27-28 maj, ska själv dit för att se om DLP är nåt att ha..
Länk till Lefflers.
/tjalve
Postad 16 maj 2004 - 15:37
jaja, så illa är det förmodligen inte, och visst, när de demar i butik så borde lev. datumet vara hyfsat nära...
Ringde och snacka med dem i fredags och då sa de att jag kunde komma in efter lunch den 27, antar att septonkillen riggar på förmiddagen?
/tjalve
Postad 16 maj 2004 - 18:39
då väntar jag med spänning på en recention av dig.Kan tyvärr också vara att de bokade demon (en kille från septon skulle vara där ) innan de senaste förseningarna, så att man får se något halvtaskigt förproduktionsexemplar (långt ord..)
jaja, så illa är det förmodligen inte, och visst, när de demar i butik så borde lev. datumet vara hyfsat nära...
Ringde och snacka med dem i fredags och då sa de att jag kunde komma in efter lunch den 27, antar att septonkillen riggar på förmiddagen?
/tjalve

jag och polarn börjar bli otålig på denna proj , så vi hade funderingar på att ta bilen till norge och fynda på en benq pe7800 läste att man kunde få en sån för 16000:- där så det är bäst att infocus rappar på nu, jag misstänker att ett antal pers redan har börjat sneglat på andra märken eller till och med slagit till på en konkurent
Postad 17 maj 2004 - 09:21
Eftersom jag varit utan både projektor och komplett hifi/hembioanläggning sedan januari(!!!), så köpte jag en annan projektor (Z2) istället för den här (SP4805).Jag visste att du gillade film å så , men "måste" ha proj nu... e inte D å överdriva LITE....Jag betvivlar inte att projektorn är bra för sitt pris, när den väl kommer ut till allmänheten d.v.s., men eftersom jag fick bra deal på LCD:n, samt att jag måste ha en projektor nu så får Sanyo PLV-Z2:an agera som ett mellanting tills jag kliver på DLP-tåget (med HD2/HD2+/kommande) om något år eller så...
Så ja, "måste ha projektor nu" är helt korrekt...

Postad 18 maj 2004 - 11:21
Postad 18 maj 2004 - 11:35
Jojo, men du verkar åtminstone haft en komplett hifi/hembioanläggning (utöver projektor) under tiden som du väntat/väntar på att köpa en projektor?vafan januari e väl en baggis jag har väntat sen i nov/dec. snacka om att Z2:an har rasat i pris sen dess visserligen..
Jag har nämligen så gott som INGET att spela på/med (förutom en TV), men nästa vecka smäller det dock (läs: nästa vecka får jag min nya anläggning)...
Sorry, no more off-topic chit-chat...

Postad 18 maj 2004 - 13:42
Vissa projektorer, t.ex. Optoma H30, har inte internationell garanti, eftersom modellerna skiljer sig på något obetydligt sätt mellan markanderna som t.ex en kabel för scart/vga konvertering.
Redigerat av Unregisteredc0400291, 18 maj 2004 - 13:43.
Postad 18 maj 2004 - 13:59
Inte helt säker, men om du har alla införselpapper ihop med kvitto (så klart), så skall det inte vara några problem att laga den i Sverige.Fredrik, har Infocus internationell garanti på denna modell? Om jag köper en i USA, gäller då garantin hemma i Sverige?
Vissa projektorer, t.ex. Optoma H30, har inte internationell garanti, eftersom modellerna skiljer sig på något obetydligt sätt mellan markanderna som t.ex en kabel för scart/vga konvertering.
Dock gäller de garantierna du fick i USA, så kolla noga innan du importerar till Europa.
Ring vår tekniska support/service för 100 % bekräftelse och posta gärna feedback här i tråden:
020-470026
Fredrik
InFocus
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar