Ser särskillt framemot högtalarkablarna då även jag väntar lite sådana. Skall också bli kul att se och höra om du har samma uppfattning av byggkvalitén som jag fått.

* Officiell tråd - Cattylink mfl *
Startad av
Unregistered99d4557e
, feb 27 2004 11:51
996 svar till detta ämne
Postad 14 april 2004 - 18:08 ![]() Ser särskillt framemot högtalarkablarna då även jag väntar lite sådana. Skall också bli kul att se och höra om du har samma uppfattning av byggkvalitén som jag fått. ![]() Postad 15 april 2004 - 05:01 Det verkar vara något serverfel där just nu (kanske är det mina jättebilder som spökade till det ![]() ![]() Xindakkablarna kom i 2.5 meter paret. Verkar mycket seriöst gjorda och kommer att provas rejält också men jag börjar som sagt med cdspelaren. Den stora prövningen kommer ju när den skall jämföras med betydligt bättre än den elektronik jag har hemma just nu och av mer objektiva öron än mina ![]() Ha tålamod. Än så länge har jag bara lovord om mail-brevväxlingen, leveransen, paketeringen, råden/tipsen och slutligen också varorna. ![]() Postad 15 april 2004 - 05:43 ![]() Vad blev totalkostnaden? Spännande att höra fortsättningen. Postad 15 april 2004 - 06:18 Dra bort kablarna och du hamnar på ca 5054Kr för bara cdspelaren inklusive allt. Detta inkluderar allt !!! Återkommer i en test-tråd om hur den ser ut och låter". Tjena Jonas ! Detta finns i en annan tråd på detta forum. Än så länge är jag mycket nöjd men skall naturligtvis djuplyssna ett par dagar nu och även till helgen. Vi kan väl höras av dom närmaste veckorna så tar jag gärna med mig cdspelaren under armen och så jämför vi med din Copland. Detta är ju Esounds minsta modell så den borde inte matcha din men jag vill gärna höra din mer objektiva syn (hörsel) på apparaten. ![]() Postad 15 april 2004 - 10:05 jag hjälper till lite.... Här kan ni se herr Brickmans recension: http://www.hififorum...?TOPIC_ID=28255 ![]() ![]() ![]() Hoppas att det var ok... ![]() Postad 15 april 2004 - 10:11 ![]() Postad 15 april 2004 - 10:33 Vet du om dina kablar fanns i biwire utförande? Postad 15 april 2004 - 10:42 Annars så finns Xindak-jumpers, jag beställde sådana till mina FS-2 kablar:
Postad 15 april 2004 - 11:06 ![]() Postad 15 april 2004 - 11:07 Köp 2 par, de är ändå så billiga!Vet du om dina kablar fanns i biwire utförande? ![]() Postad 15 april 2004 - 11:16 Har mailat honom om ett köp men inget svar på de 2 sista mailen. ![]() Postad 15 april 2004 - 14:03 När jag mailade Snowy om ett bud på en Opera A120 så skrev han tillbaka och menade att jag skulle koppla av och njuta av cdspelaren några veckor (relax and enjoy the spring outside and inside) och läsa på på hemsidan för att sedan bestämma mig för en förstärkare även om han tyckte att den var en mycket kompetent förstärkare till ett bra pris. Kul inställning. Visst kan det ha att göra med att han inte har några prylar inne och så men kom ihåg att kulturskillnaderna i Kina och Sverige är ganska stora. "Babelfisha" en beskrivning av en audioprodukt så förstår ni. Mer poesi än hard facts. Cattylink har uppträtt mycket trevligt hela vägen mot mig medans Coem audio har skrivit en del saker om kunkurrenter som jag inte tycker är värdigt en hifibutik vare sig den ligger i Sverige eller Hongkong. Mailen från dom börjar oftast med typ: "Vi are the best because we telling the truth bla bla bla". Blir det en kinabeställning till så blir det till 95% Cattylink ![]() Redigerat av Unregisteredc786ddee, 15 april 2004 - 14:04. Postad 15 april 2004 - 23:23 De produkter jag har efterfrågat pris+frakt på hos Coem/Catty är : 1. CAYIN CDT-15A CD 2. E&T Spider racks, wooden frame 3. Xindak FS-1 Priset jag har fått hos Catty är : FOR REGULAR PRICES YOU MAY CHECK THAT ON OUR PRICE LIST. OUR MANAGEMENT HAS APPROVED A NEW SERVICE "DIRECT SHIPMENT PROCESS" - WITHOUT QA TESTS AND PACKAGING. THE COST OF YOUR ITEMS INCLUDING EXPRESS DOOR-TO-DOOR DELIVERY WOULD BE USD858- Pris från Coem är : Door to door service to sweden included :USD815 if you do telegraphic transfer. and USD822 if you do paypal. Jag vill även säga att jag endast har meddelat Coem vad Catty var villiga att ge mig för pris. Coems svar kommer att skickas över till Catty för att se om det går att göra något mer på priset som de gav. Det som Coem saknar är det många av oss som har påpekat, just testandet av produkterna som Catty säger sig göra. Dock är ingen av oss med på plats när detta utförs, utan blir endast informerad om att det görs,kommer att göras. Så här håller jag nog mig lite utanför. Postad 16 april 2004 - 00:09 ![]() Cattylink vet vi fungerar klockrent, coem verkar vid mailkontakt väldigt bra också men man vet ju inte hur det verkligen fungerar. Jag har också funderat över Cattys 7% i handling, de tar troligen betalt får sin test fast de säger att den är gratis vilket bakas in i handling avgiften. Hurvida den testas vet man inte, kanske de som fått CD spelarna märkt något som tyder på att de varit ur förpackningar och provkörts? De verkar uppenbarligen i alla fall packa sina varor väl så de ska klara resan bra. Jag avvaktar pris från båda innan jag bestämmer mig vem som ska få min order. Gått ett dygn nu utan svar, senaste dagarna har Snowy varit snabb, men inte nu när det drar ihop sig till affär... ![]() Redigerat av Unregistered1c5b3749, 16 april 2004 - 00:14. Postad 16 april 2004 - 00:55
Hittade lite trevlig info ang. Ming Da rörstärkare om det är någon som vill ha lite mer info om dem.
Postad 16 april 2004 - 01:07 Grymt med ett par sådana här: http://www.tubeampau...MC300B-845A.htm Undra hur de står sig mot ex EAR, BAT och andra "fina" rörsteg. Priset i H/K är ju inte mycket mer än en bättre integrerad svensk iaf. I USA kostar de ganska mycket dock, som jämförelse med de amerikanska stegen. Postad 16 april 2004 - 05:25 ![]() Den har dessutom balanserade ingångar. Föregångaren låg på ca 653Usd (Coem audio) och 798 !! usd på Cattylink. Här måste ju Cattylink pruta lite tycker man ![]() Postad 16 april 2004 - 06:04 ![]() http://www.swfm.com/...3/dali-room.jpg ![]() klicka på länken för att se stor bild, detta är en förminskning. Undrar vad regeringen skulle säga om man beställde sådana. Mvh Henrik Redigerat av Unregistered3ecb30f4, 16 april 2004 - 06:10. Postad 16 april 2004 - 07:57 Jösses, vilka as.... Tur att man är särbo, då kan man liksom köpa vad man vill utan alltför mycket gnäll.... Det gäller att köpa så mycket leksaker som man bara kan innan man flyttar ihop - för då är det ju liksom ngn annan som ska vara med och bestämma... Helt ot nu, och MASSA MASSA IRONI... Apropå regering så tycker jag man inte kan kalla våra bättre häft regering, för hur många har rösträtt hemma?? Och även om man har rösträtt så kan man ju inte direkt säga att den rösten räknas... så då blir det ju liksom en diktatur och vad kallar man då en kvinnlig diktator? Diktorinna kanske..... ![]() Åter till ämnet och se ovan som humoristiskt.... ![]() Redigerat av Matsen, 16 april 2004 - 09:43. Postad 16 april 2004 - 13:14 du ändrade ditt inlägg efter att jag ändrat mitt.... ![]() ![]() ![]() du insåg inte ironi/humor-faktorn eller??? Postad 16 april 2004 - 13:32 ![]() Matsen, visst är det diktatur i många hem, men om folk tar illa upp så skriv inte om det, ok ![]() Postad 16 april 2004 - 13:40 det här blir mitt sista OT-inlägg angående detta... Sexism har inget med ovanstående att göra - när jag hör ordet sexism så är det i nedvärderande betydelse. Och isåfall är ju min lilla utläggning om diktatur helt fel - där är ju kvinnan det starka könet som trycker ner mannen. I många fall är det ju så att det är kvinnan som bestämmer inredningsfrågorna hemma och förmodligen är det ofta bäst. Vi killar kan ju vara lite färgblinda. Och om någon tolkar ovanstående som nedvärderande eller sexistiskt så ber jag om ursäkt - inte alls menat som så utan mera som en parodi som vi många lever i, dvs att ens älskling får vara med och bestämma när man ska köpa nya leksaker a la högtalare eller liknande. Hur många killar blir tillfrågade eller lägger sig i när tjejen har köpt nya skor eller väskor? Inte jag iallafall - och jag vill inte lägga mig i deras inköp heller. Nog om det. sorry Martin - var bara tvungen att förklara mig.... Ta bort ovanstående inlägg om du vill! Vi ska ju hålla oss till ämnet. Och ämnet är för de som glömt bort det - snorbillig härlig Kinesisk Hifi!!! Varför gör inte Kineserna projektorer och dukar???? Postad 16 april 2004 - 17:50 Jag är på din sida, jag har inte mycket att säga till om då det gäller...Jösses, vilka as.... Eller jo, men det gäller att låta sambon tro att det är hon som bestämmer. ![]() Redigerat av Unregistered1c5b3749, 16 april 2004 - 17:52. Postad 16 april 2004 - 18:59 jag som är inne på sådana. undrar var i hela friden man ev.ska placera dom. undrar vilka som är bäst-meixing300b mod845 eller antique soundlab hurricane?? de sista var det tydligen mycket fel på enl.snömannen. Redigerat av pak, 16 april 2004 - 19:00. Postad 16 april 2004 - 21:47 Har lyssnat på den och den låter finfint, vilken tur att man har en massa semesterdagar som fås i cash snart ... ![]() Postad 16 april 2004 - 21:51 Postad 16 april 2004 - 22:04 På T100:an??? Vart och med vilka högtalare? Postad 16 april 2004 - 22:06 Redigerat av Unregistered69a7a1ce, 16 april 2004 - 22:07. Postad 17 april 2004 - 11:35 Postad 17 april 2004 - 18:36 Tittar man på Shengyas hemsida så finns varken SA T1, SA T100 eller Sp-993 kvar. Är det nån annan som har hört något om detta? Det var väl för bra för att det skulle vara nån längre tid................. ![]() Postad 17 april 2004 - 20:50 ![]() Postad 17 april 2004 - 22:56 Man får tydligen inte köpa vad man vill var man vill ![]() Postad 18 april 2004 - 01:16
Verkar ju konstigt att dom skulle sluta sälja lokalt. Kanske det bara är en bojkott av Coem eller Catty, eller så kan det ju helt enkelt vara så att just dom modellerna utgått. Det är ju fan oxå, var nästan lite småsugen att prova ett par av dom där hybridstegen. /Anders Redigerat av Unregistered3eca1c15, 18 april 2004 - 01:17. Postad 18 april 2004 - 12:26 ![]() 28 kg 5x125 w 8ohm. Och stegen slår på sig ett efter ett för att inte säkringarna ska gå.. ![]() Edit: Såg nu att man kan bryggkoppla till 2x320 + 1x125 Watt 8 Ohm ! En tvåkanalslösning med kraft till en sub... ![]() Mer info...Interceptor (Danmark) ![]() Redigerat av hobbes, 18 april 2004 - 13:54. Postad 18 april 2004 - 14:28 Grymt bra pris. Undra vad den har för Amp... Postad 18 april 2004 - 15:59 Med 5st 500VA trafos och en total kondensator bank på 16400 uf så räcker nog strömstyrkan till iallafall. Steget borde även funka bra som värmeelement eller likanande ![]() ![]() ![]() Mvh Henrik Postad 19 april 2004 - 00:35 ======= 2004-04-14 18:11:00 ÄúÔÚÀ´‹ÅÖ‹‹´µÀ£º======= Hey. I'm thinking about ordering a Aurum Cantus Leisure 2 Luxury Edition MK2 from Cattylink, but a friend told me that this wasn't the same speaker as sold in Europe, in fact, it was inferior to the one sold in Europe. And that Cattylink are cheating their customers with false pictures. Could you please provide some clarity on this? Subject: Reply From: "aurumcantus" <[email protected]> Date: Wed, April 14, 2004 22:57 To: "nox" <[email protected]> Priority: Normal Hello, Thanks a lot for your inquiry. Firstly I need tell you that we have no any business relation with Cattylink. I don´t know from which channel they can get Aurum Cantus Leisure 2 luxury MK2 only distributed in Chinese mainland market, but I am suspicious that they are supplying customers with fake Leisure 2 luxury MK2. The info your friend told you is completely true, Aurum Cantus Leisure 2 SE(only for export) and Leisure 2 Luxury MK2 are two completely different products, Cattylink is using fake pictures to cheat their customers. I put my explanation in the attachments you will see after you read the files. Best Regards, Andrea Liu Det attachment som nämns ovan finns här: https://www.prisjakt...hp?pic_id=15933 ----- Original Message ----- From: "nox" <[email protected]> To: <[email protected]> Sent: Thursday, April 15, 2004 6:14 AM Subject: Aurum Cantus I'm thinking about ordering a Aurum Cantus Leisure 2 Luxury Edition MK2, but it has come to my attention that this is not the same speakers as sold on the Europe market. In fact, it's claimed to be inferior to the one on the Europe market. And that you're providing a picture of Leisure 2 SE, not Luxury Edition MK2 and that Aurum Cantus doesn't sell speakers to you? Could you please provide some clarity on this? I'm really looking forward to these speakers. Subject: Re: Aurum Cantus From: "CATTYLINK ANALOG RESEARCH" <[email protected]> Date: Wed, April 14, 2004 18:30 To: "nox" <[email protected]> DEAR SIR, We are operating on a practical business concept "Actual Distribution plus Virtual Distribution Principle" and this would effect a control over the whole range of products from Chinese manufacturers.In short, "Actual distribution" means the straight forward distributor status for a manufacturer while "Virtual Distribution" implies the background control of authorized distributors in China - by, for example direct capital investment. This is important to escape the control of manufacturers, especially those have strong interests in overseas markets, so as to achieve a long term low price strategy with stable stock supply to fulfill our mission requirement. At this stage we think that you may know that our products are indeed directly from Aurum Cantus. We once know a jokethat Aurum Cantus had told that we are selling faked products, if that is true, it means that Aurum Cantus is supplying faked products since our Aurum Cantus Speakers are directly from them. Different versions results in different prices but is that the sound is really different? Clients are free to choose and we will carry on supplying the products from the original manufacturers in China. CATTYLINK ANALOG [email protected]@cattylink.com Når det gjelder fake eller ikke fake, så har jeg selvsagt ingen peiling. Det eneste jeg har å gå på i så måte er en rekke mailer lik disse: ----- "Aurum Cantus makes really nice gear, but there are many versions of each product available as I explained above, and what Cattylink sells I am not sure. For instance, there are several versions of the AC MKII 130/135 woofer they use, (My recollection is a bit rusty) but some have a paper cone and others a Kevlar cone. The crossovers are also different from version to version. Over here one seller is using a highly upgraded version for $2600. I have sold several of these speakers myself and they are indeed very nice. The craftsmanship in the models I had were second-to-none and their sonic qualities more than justified their price against similarly priced US speakers. I have included a few e-mail addresses to customers at the end of this mail, so that you can verify my comments against theirs." ----- "Hiya John, Yep, I do indeed own the AC Leisure 2 Dlx. Ordered it from Cattylink in HK as you guessed and man, I couldn't be more pleased with it. The build is simply awsome and as far as sound quality goes their easily as good as my $900 Odyssey TS2Rs ---- Redigerat av Unregisteredaa394401, 19 april 2004 - 10:45. Postad 19 april 2004 - 00:40 Här är iaf mitt lilla "test" detta gjorde att jag lade ner planerna på Cantus (iaf stativarna) - elektroniken lockar såklart fortfarande *dregel* ![]() Test & bilrepotage! Aurum Cantus Leisure 2 SE Postad 19 april 2004 - 02:38 ![]() ![]() Hoppas ni förstår ni mitt konstiga inlägg och kan ge mej lite svar! ![]() Postad 19 april 2004 - 06:37 Synd på så rara ärtor men det var väl rätt väntat att det skulle komma en reaktion ![]() Postad 19 april 2004 - 06:42 ![]() PS: Det är ingen av er som beställt en V8i nu som ångrat er? Hör av er annars så tar jag den! Redigerat av Unregistered573423b7, 19 april 2004 - 06:43. Postad 19 april 2004 - 07:27 Det finns ju trots allt en hel del godis kvar ![]() Postad 19 april 2004 - 07:30 eller/och i Europa, så det kan nog bli bekymmer med dom oxå? 2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |