Fast jag har turen att hämta ut på posten.. valfri bensinstation/seven-eleven kanske kör med lite andra regler.
* Officiell tråd - BenQ PE7800 *
Benq PE7800
(Projektorer)
|
1
|
(35)
|
Inga priser |
BenQ-klubben (200 inlägg)
|
12 år sedan |
Eagle kabel + converter supra 12 m - BENQ PE 7800 (0 inlägg)
|
19 år sedan |
BenQ PE7800 vs Sharp Z201E (9 inlägg)
|
20 år sedan |
Toshiba MT-200 vs Benq 7800 (5 inlägg)
|
20 år sedan |
BenQ PE7800 (0 inlägg)
|
21 år sedan |
Efterföljare till BenQ 7800/8700 (157 inlägg)
|
21 år sedan |
HTPC till BenQ PE7800 (24 inlägg)
|
21 år sedan |
TEST: Benq PE7800 (27 inlägg)
|
21 år sedan |
Plv-Z2 vs Benq PE7800? (3 inlägg)
|
21 år sedan |
Dukstorlek med BenQ PE7800 (17 inlägg)
|
21 år sedan |
Vilken DVD-spelare till BenQ PE7800? (3 inlägg)
|
22 år sedan |
Benq PE7800 eller Hitachi PJ-TX100? (8 inlägg)
|
22 år sedan |
Postad 15 June 2004 - 13:50
Fast jag har turen att hämta ut på posten.. valfri bensinstation/seven-eleven kanske kör med lite andra regler.
Postad 15 June 2004 - 14:07
//Cineoholic
Postad 15 June 2004 - 14:18
//PG
Postad 15 June 2004 - 19:42
Arrrgh!!! Det där var ju inte ett dugg bra att läsaHej hopp, Nicke68 pastade en fin recension i BenQlubbens tråd som iaf inte jag läst om PE7800.
http://www.projector...s...id=20§id=71
//Cineoholic
Jag hoppas innerligt ni som nyligen fått den eller har den på ingång inte glömmer bort att ge oss en liten recension
Nicke68, varför är du inte helt nöjd och hur illa är det med det låga lumenstalet egentligen? Har du något tidigare att jämföra med?
Postad 15 June 2004 - 20:34
Körde med den medföljande komponentkabeln från min Yamaha s540 genom bnc adaptrarna till bnc ingångarna. Testade både progressiv och icke progressiv signal, tyckte dock projektorns gjorde ett bättre jobb än dvdn att skapa progressiv bild. Hade projektorn stod på bordet framför soffan och bilden blev ca 60-70".
Har inte ändrat några inställningar än men tyckte bilden var helt godkänd. Skulle kanske behöva öka ljusstyrkan och kontrasten lite.
Jag lyckades se en "regnbåge" när jag ansträngde mig för att se en (slängde med huvudet fram och tillbaka som en tok
Ljudnivån är helt klart hörbar, men det är inget man tänker på när man tittar på filmen, och nu satt jag ju typ en halvmeter bakom den så det påverkar väl med. Men som sagt när man väl kollar på filmen tänker man inte på projektorljudet.
Förhoppningsvis ska jag få upp den i taket snart och dra dvi-kabel från HTPC:n. Just nu står allt bara lite temporärt med sladdar överallt.
//PG
Postad 15 June 2004 - 20:57
Så kan man kanske hitta den optimala inställningen.. det enda jag tycker mig läst är att bilden kan kännas något soft vid dvd material,, men att man kan höja shaprness 1 steg för att få bilden lit e skarpare, mer än 1 skulle det visst medföra någon artifakt, ringing eller ghosting eller va det nu stog..
Men era instäälningar bitte, när ni pillat lite
btw: såhär kan det se ut när posten shabblar sig, som dom gjorde för mig
2004-06-15 20:25 Stockholm Tomteboda Försändelsen har ankommit och sorterats på den spridande Postterminalen.
2004-06-15 11:50 Postcenter Bävernsgränd Försändelsen har kommit till mottagarens serviceställe.
2004-06-15 11:50 Postcenter Bävernsgränd Försändelsen riskerar att bli försenad. Posten arbetar nu med att åtgärda det inträffade.
2004-06-15 01:49 Stockholm Tomteboda Försändelsen har ankommit och sorterats på den spridande Postterminalen.
Aja är ia skickad nu och dyker nog upp imorrn
//Cineoholic
Postad 16 June 2004 - 00:16
Posten arbetar nu med att åtgärda det inträffade.
Tappade nån den i golvet?....
Postad 16 June 2004 - 05:13
Postad 16 June 2004 - 07:22
Dette er allerede svart på minst 3 ganger i denne tråden:Vad har Benq 7800 för throw distance. Är det 80" vid 3 meters avstånd?
http://www.projector...fm?part_id=2343
Robert-
Postad 16 June 2004 - 08:08
Postad 16 June 2004 - 10:14
Bara en tanke.
//Cineoholic
Postad 16 June 2004 - 15:05
//PG
Postad 16 June 2004 - 15:19
//Cineoholic
Postad 16 June 2004 - 16:33
Har inte heller fått med något linsskydd, men linsen sitter ju så långt in så att man skulle lyckas komma åt den av misstag finns inte.
Har inte dragit igång den än, skall läsa lite manual, och tänkte börja med att mata den med DVI anslutning, då datorn är precis under(är kvar i pojkrummet tills min lägenhet är klar renoverad)
Sedan att man fick med typ alla kablar som existerar känns ju också väldigt najs.
Fjärkontrollen har jag inte hunnit testa hur knapp laoyoten känns, men den lyser iaf väldigt snyggt rött i mörker hehe.
Aja, jag återkommer när jag kört igång denna "silver"klimp
//Cineoholic
Postad 16 June 2004 - 16:50
Precis vad jag kände när jag packade upp den igår. Skitsnygg!
>>Har inte heller fått med något linsskydd, men linsen sitter ju så långt in så att >>man skulle lyckas komma åt den av misstag finns inte.
Inte jag heller. Hade varit trevligt att ha ett som man kunde använda när den inte används för att slippa få damm i den.
>>Har inte dragit igång den än, skall läsa lite manual, och tänkte börja med att >>mata den med DVI anslutning, då datorn är precis under...
Jag körde med s-video igår från min gamla pioneer dv-525 och bilden var verkligen najs! Då körde jag direkt på väggen på en inte helt vit tapet.
Ingen inställning har man behövt ändra på heller. Coolt att det blir så bra bild direkt ur kartongen.
Postad 16 June 2004 - 17:03
Men jag hoppar på det värsta kabeln direkt,, tänka se hur DVI från datorn aka htpc nu, ser ut,, dock fortfarande på en vit vägg, men hmm måste lägga in powerstrip så jag kan pixelmappa 1024*576
Kliar i fingrarna nu, sitter och läser manualen, och allt är inkopplat men har inte satt igång den ännu bara
//Cineoholic
Postad 16 June 2004 - 17:08
Har funderat på att sätta den under en hylla men den behöver ju lite utrymme bakom, så då sticker hyllan ut en bra bit. Ska kolla upp lite olika lösningar.
//PG
Postad 16 June 2004 - 17:15
//Cineoholic
Postad 16 June 2004 - 18:16
Tacksam för snabbt svar.
//Cineoholic
Postad 16 June 2004 - 19:16
Postad 16 June 2004 - 19:20
Postad 16 June 2004 - 19:43
Braskens blir ju iofs bra mycket (200 spänn iaf
Hoppas större priskrig än såhär utvecklas under sommaren...
Postad 16 June 2004 - 21:25
Jag projicerar trots allt på en vit rätt kornig vägg, så optimalt var det defenitivt inte.
Sedan fick jag aldrig powerstrip att göra som jag ville,, dvs att pixelmappa 1024*576, någon som vet hur man gör... lade till 1024*576 som custom resolution.
Programmet säger sedan att man måste starta om datorn för att den skall testa inställningarna mot bildskärmen, i mitt fall projektorn, men vart väljer man upplösningen egentligen?, jag tittar under powerstrip, men kan inte välja denna upplösning, finns inte med, finns dock fortfarande kvar under custom resolutions,, någon som kan guida mig igenom kanske?.
Aja återigen till själva projektorn och lite mera intryck
Ljudnivå:
Visst låter den en del, skulle tippa på samma ljudnivå som hos SHarp XV-201, hörs klart i ett litet rum som mitt, på hela 9kvm
Ni som undrar angående avstånd bak kan nog sluta oroa er, utblåset sitter i ena framkanten(vänster sida) och under på vänsta sidan, vy sett på projektorn framifrån.
Insugen är alltså bak på projektorn, och på höger sida fram.
Vid avstängning drar fläkten på rejält och står så i ca 2 minuter, detta är dock beroende på hur varm den hunnit bli, med andra ord hur länge du haft projektorn på
Färrkontroll:
Känns hittils väldigt bra, ligger lätt i handen och allt känns logiskt.
Menyer:
Så bra som det kan bli,, ligger i vänstra överstadelen av bilden, och alla inställningar man gör, så ser man klart vad som händer med bilden.
Färgflimmer:
Jag har sett tydliga färglimmer på projektorer som Infocus, Optoma, och Nec, jag tror mig även när jag fick Infocus demad för mig att det var därför jag fick lämna lokalen med huvudvärk och krafigt illamående.
Om man säger såhär, jag fick inte fram en enda regnbåge hur mycket jag än flackade med ögonen fram och tillbax, jag valde även ut scener som jag vet har sett dom förr på andra projektorer, se ovan.
Färghjulet på dena projektor verkar vara av högsta klass, helt obefintligt i min mening, jag har kollat non stop nu i lite mer än 1h och har varken ont i huvuder, eller känner mig illamående.
Jag vet ej om något annat spelat in, såsom att jag inte använt duk eller så, men detta är mitt första intryck.
Bild:
Jag körde projektorn via DVI-ut från datorn, upplösningen blev då 1024*768, då jag inte lyckades få till det med 1024*576 i powerstrip.
Vad kan man säga?, bilden är helt enkelt hur bra somhelst, filmer jag tittat på, är Finding Nemo, toy story, terminator 2 D-cut, LOTR sagan om konungens återkomst, matrix revolutions och en hel del HDTV klipp, mer har jag inte hunnit.
Det var rentav en fantasisk bild om man borstsåg från den kornighet som genomlystes av min eminenta vägg.
Ljusstyrka, det snack om att ljustyrkan inte skulle räcka till, det avfärdar iaf jag, dock projicerade jag från ett avstånd av låt oss säga 2.3m, vet inte vad bilden blir då, men ljustyrkan var mer än nog, och då har jag heller inte varit och pillat på just brightnes o contrast, dessa stog båda ungefär i mitten, så det finns ju mer att hämta om man så vill.
Men redan ur kartongen och utan att ha pillat nått är jag förvånad över hur mycket bild man får för ja nu 20 000.
Svärtan känns så bra som den kan bli, i ett inte helt mörklagt rum, med vita väggar, och lite lätt ljus som strimmar igenom hålen på persiennerna.
Somsagt såg jag en del HDTV material,, fantastiskt, kan bara säga fantastiskt
Screendoor/synlig pixelering:
kunde inte alls se någon screendoor på det korta avstånd jag satt ifrån, som är ca 2m.
Inte heller någon pixelisering såg jag.
Dock som jag nämnt tidigare, så är inte min projektionsyta något vidare, kornig tapet. detta kan säkert spela in att bilden inte är lika ren, och man inte uppfattar det.
Ja, mer än såhär kan jag nog inte få med.
Det enda jag är lite halvorolig över är att jag tror mig kan ha fått en död pixel! dock i längst ner i vänsta hörnet, så det är klart inget jag stör mig på, eller skulle lämna tillbaks denna projektor för.
Det jag menar med tror, är att den lysande vita pixeln försvinner när jag körde HDTV material.?.
Syns dock när jag kör dvd filmer genom htpc:n.
Någon som har en aning om hur detta fungerar?
Hursomhelst, det var allt för mig....Totala intrycket.. supernöjd, spring och köp om ni inte är för kräsna på fläktljud.
Ni som är känsliga för regnbågar, försök få en demo av denna, det kan va värt det, för jag har inte sett en enda regnbåge hur mycket jag än försökt.
//Cineoholic
Postad 16 June 2004 - 21:41
Det där med att du inte sett en endaste regnbåge fast du gjort det på andra (vilken InFocus var det du mådde kasst av?) låter hemskt bra!
Att du inte såg någon screendoor eller pixelering låter också suveränt! Räknade lite snabbt ut att om dina uppskattningar stämmer med projektorn 2.3 meter iväg och du på 2 meters avstånd (projektorn maxzoomad; största möjliga bild alltså, hade du det?), så är din position mindre än 1.5xdukens bredd. Mycket gott betyg för noll screendoor!
Den vita pricken...inte kan det vara så att du har en sån OTROLIG otur på en ny DLP!?! Särskilt inte som den inte alltid är där. Måste vara något annat skumt...
Apropå HDTV, var får ni tag på HDTV-material egentligen?
Postad 16 June 2004 - 21:52
You most certainly did!Told you so.
![]()
Robert-
Tror mer och mer att den kan funka även för mig, och blir mer och mer lockad av att få den demad någonstans i detta alldees för glesa projektorbutiksland!
Postad 16 June 2004 - 21:53
Har även tänkt och pröva att köra H/K DVD-22 till den, skall bara se om medföljande komponent kabel räcker.
Ja färgflimmret är ju mycket positivt, tycker alla som vet dom är lite regnbågskänsliga skall ta en titt på denna, då jag ser dessa själv på andra projektorer som jag nämde i min recension.
Ja det var Infocus 5700 vid demo hos Cinemaconcept som jag började må riktigt dåligt av, lämnade lokalen innan dom demat kvar den, behövde luft.
Det som kan varit orsaken ill det är iofs att det var rätt varmt vid det tillfället, många förväntansfullt flåsande människor då, och man fick stå upp, kan ha bidragit till att jag började må som jag gjorde.
Det där med den lysande pricken är lite halvkonstigt ja, då den syns vid dvd filmer men inte hdtv material.
Annat är att när jag lekte lite med aspect ratio på projjen, switchade emellan anamorphic, och wide, i wide lyste den mycket mindre, blev lite grå hehe.
Aja, fårse hur det blir när jag kan pixelmappa via hptc.n, eller kopplar in dvd spelaren och kör PS från den.
//Cineoholic
Redigerat av Unregistered6675e297, 16 June 2004 - 21:54.
Postad 16 June 2004 - 21:57
Postad 16 June 2004 - 21:57
http://www.bjornange.se/HDTVforum/
//Cineoholic
Postad 16 June 2004 - 21:59
Som du säger,, blir nog rätt svårt att ha denna rättvänd på en hylla, då det blir för stor offset, jag hade min projje först på mitt datorbords översta del som kanske är 1.5m högt, och då projicerades bilden upp på taket vid max zoom, när jag flyttade ner den till ca 1m hamnaden bilden rätt bra, kanske 1.2m från golvet från bilden nederkant.
Ljudnivån är högre än på många andra projektorer, inge snack om saken, därför är det nog bäst att ha den i taket.
//Cineoholic
Redigerat av Unregistered6675e297, 16 June 2004 - 22:03.
Postad 16 June 2004 - 21:59
//PG
Postad 16 June 2004 - 22:13
Återkommer med resultat.
//Cineoholic
Postad 16 June 2004 - 22:14
Postad 16 June 2004 - 22:20
Postad 16 June 2004 - 22:24
Jag har precis sett en film med projen ca 50 cm från huvudet (i samma höjd) och jag tänker inte alls på det. Jag kanske inte är så känslig men eftersom det är ett konstant ljud som "ligger i bakgrunden" försvinner det liksom. Hmmm, svårt att förklara. 1 meter ovanför huvudet borde inte vara något problem om du inte är otroligt ljudkänslig.Ni som har denna projje... Vet inte hur ni sitter i förhållande till projektorn, men tror ni att ljudnovån är störande om projektorn sitter på en hylla 1 meter ovanför huvudet. Om jag förståttt saken rätt har den inte lens shift och måste därmed monteras uppochned.
Ikväll satte jag upp ett lakan på väggen och om jag var nöjd igår så är det ingenting mot vad jag är idag. Bilden är sjukt bra!!!
cineoholic: Trevlig beskrivning av ditt testande så här långt! Du verkar lika nöjd som jag.
Postad 16 June 2004 - 23:15
Har inte lyckats sett någon direkt i bilden faktiskt, kanske inte flaskar med ögonen tillräckligt fort,, men om man inte ser dom vid vanligt tittande så varför försöka få fram dom,, hursomhelst, jag stör mig inte på denna,, mår inte dåligt på nått sett.
Angående den lysande SK pixeln, så var det nog bara nått jocks med signalen från datorn, då den inte syns längre vid dvd tittande via dvd spelaren, dvs jag har ett ex komplett utan döda pixlar,, känns bra.
Vad kan jag nu säga om dvi mot dvd spelaren via komponent,jo först och främst var det något fel med aspectration när jag körde via DVI, bilden blev väldigt smal osv.
Nu hamnar ju dvd spelaren i helt annan dager, då bilden blir något större. men kan säga att i mitt fal, så är att mata med progressiv signal från dvd spelaren att föredra, bilden blir faktiskt lite lugnare.
Har även börjat pula lite med inställningar, och cinema mode gör lite för bilden, färgerna stog även som warm, ställde om det på normal och bilden är nu SUPERB för att projiceras på en halvtaskig vägg dvs,, men man ser att det finns en riktigt fin bild, om bara kornigheten försvinner som min tapet har
//Cineoholic
Postad 16 June 2004 - 23:21
Det lär bli bättre...
Ljudet stör jag mig inte på utan det är regnbågarna som är jobbiga. Hoppas att man vänjer sig.
Bilden pulserade inte via komposkit utan bara TV via S-video. Att köra digitalbox via komposkit var som ett skämt. Com Hems Sagembox verkar inte ha ett fungerande komposituttag om det inte är fel på min box.
Postad 17 June 2004 - 08:36
I själva bilden har jag inte sett några regnbågar än men väl att jag fick ett snabb stycke i (kapittel 10 i sagen om de 2 tornen) var vissa detaljer röda
Zoomen i max på 3 meters avstånd och större bild vill jag inte ha.
Screendoor existerar inte och upplösningen är bra och jag är glad över att jag inte valde en proj med lägre upplösning så att jag fått en bild som man upplever är byggd med lego.
Valde den ljusaste bildalternativet som fanns längst upp. Ökade kontrast och färg. Vill dock inte ha "naturliga färger" utan jag vill ha ganska så mycket färg i bilden.
Körde med komponent in på 3 BNC och provade aldrig progscan via HK 25, det fanns ingen anledning till det men jag ska ändå prova i kväll.
M4 skruv till takfästet.......hade gärna sett att det var M6. 7 kilo i knoppen och en trasig proj är inget dröm senario.
Har inte direkt tänkt på fläktljudet då jag är så kåt på bilden än men visst låter den en del. Vilken mumsig DLP svärta den har
50 cm framför vägg kommer jag INTE att ha utan det blir nog 5-10cm. Om varmluften kom ut bak så hade jag haft förståelse för 50 cm men den kom ju ut fram och på sidan.
Körde med lite ljus på i rummet så att jag kunde läsa manualen och jag trodde att det låga ljusflödet skulle göra bilden till babba men det funkade relativt bra vilket är tur då min sambo garanterat vill elda i öppnaspisen i vinter.
16 300kr känns inte som att jag en tog en chansning med osett på en matterhorn utan det är bara att tacka BenQ, min sambo och mig själv för dom lyckliga omständigheterna.
Redigerat av Unregisteredd35fadb9, 17 June 2004 - 09:12.
Postad 17 June 2004 - 12:04
Tror ni att det skull funka att montera projjen i en hylla, tänkte på Effektiv från IKEA.
Jag antar att jag måste montera den hängande, misstänker även att man måste förbättra luft cirkulationen inne i skåpet så att varmluften inte blir stående därinne. Tänker då på att tex. montera 2x120mm fläktar (tysta) som kan evakuera varmluften i bakkant på hyllans ovansida.
Jag kan inte tänka mig att det skulle vara riskabelt att montera den i en hylla om man bara ser till att luften rör på sig och att insug och utblås får tillräckligt med fritt utrymme...
Vad tror ni...?
Har för mig att jag läst att det går att hitta 7800 billigare i Norge, är det fortfarande så?
Hälsningar Ippo
Postad 17 June 2004 - 14:32
Om du fixar en pra ventilation för utblåset på sidan så är det nog cool, om inte kommer värmen från sidan garanterat att sitta kvar i skåpet.
Angående priset i Norge, hmm, senast jag såg priser här från norge, så var den billigaste på 18999 nått NOK/SEK kommer inte ihåg riktigt, så priserna är nog rättså lika skulle jag tro.
btw: jag kör på ca 165cm bred bild med max zoom ifrån troligtvis 2.2-3m avstånd för er/dig som undrade.
Någon som hittat någon sida med lite inställningstips, eller rentav någon som hittat ett sjysst läge?.
Den är så goo dena projektor, ångrar mig inte en sekund att jag valde denna före tex Sanyo Z2, TX-100.
//Cineoholic
Postad 17 June 2004 - 15:40
Jag får inte till det med några vettiga 16:9 upplösningar, såsom 1280*720, 1024*576, 848*480, när man försöker med dessa, säger den unsupported resolution.
Konstigt nog säger datorn när jag väljer 1280*720 att den stöds, men inte projektorn och när man väljer den endå, då försvinner syncen=ingen bild
Projektorn tar endast 800*600, 1024*768, 1280*1024 iaf via mitt gfx och DVI.
Jag provade även att köra med VGA->5BNC kabeln, här fungerar 1280*720 iaf, men bilden är långt ifrån bra, bilden va helt suddig, oskarp, utsmetade färger osv, inget lyft på nått håll, så det bortsåg jag ifrån rätt snabbt.
Eftersom när jag kör en film via DVI i 1024*768 så blir bilden jätte bra, förrutom att den blir långsmal(4:3 upplösning).
Via min DVD, H/K DVD-22 blir bilden bäst med att man matar PS scan ifrån dvd:n, det känns snäppet bättre.
Hursomhelst, konstigt att det inte går att mata några bra uppslöningar genom DVI.
Somsagt kanske det är mitt GFX som inte är kompatibelt med projektorn, ATI kort skall ju vara bättre har jag läst.
är det någon som provat att köra DVI genom datorn och lyckats, dvs med uppslöningar som 1280*720, 1024*576?
Har ju läst att robertaas har kört via DVI ut från en DVD utan problem i 720p så..
//Cineoholic
Postad 17 June 2004 - 16:30
Märkligt att bilden på TV-spelen var så mycket bättre än från DVD. Det verkar helt klart som att XBox är en riktigt dålig DVD-spelare. Nu är HD-packet beställt så det lär snart bli annat ljud i skällan.
Postad 17 June 2004 - 16:46
TjaJag har nu kommit underfun med att mata via HTPC via DVI-ut inte fungerar särskillt tillfredställande, iaf inte med mitt grafikkort, ett nividia GF4.
Jag får inte till det med några vettiga 16:9 upplösningar, såsom 1280*720, 1024*576, 848*480, när man försöker med dessa, säger den unsupported resolution.
Konstigt nog säger datorn när jag väljer 1280*720 att den stöds, men inte projektorn och när man väljer den endå, då försvinner syncen=ingen bild
Projektorn tar endast 800*600, 1024*768, 1280*1024 iaf via mitt gfx och DVI.
Jag provade även att köra med VGA->5BNC kabeln, här fungerar 1280*720 iaf, men bilden är långt ifrån bra, bilden va helt suddig, oskarp, utsmetade färger osv, inget lyft på nått håll, så det bortsåg jag ifrån rätt snabbt.
Eftersom när jag kör en film via DVI i 1024*768 så blir bilden jätte bra, förrutom att den blir långsmal(4:3 upplösning).
Via min DVD, H/K DVD-22 blir bilden bäst med att man matar PS scan ifrån dvd:n, det känns snäppet bättre.
Hursomhelst, konstigt att det inte går att mata några bra uppslöningar genom DVI.
Somsagt kanske det är mitt GFX som inte är kompatibelt med projektorn, ATI kort skall ju vara bättre har jag läst.
är det någon som provat att köra DVI genom datorn och lyckats, dvs med uppslöningar som 1280*720, 1024*576?
Har ju läst att robertaas har kört via DVI ut från en DVD utan problem i 720p så..
//Cineoholic
Kör du Dscaler?
Postad 17 June 2004 - 16:51
Eller har jag missuppfattat användningsområdet
Jag är fortfarande väldigt intresserad av era inställningar.
Tänkte prova de inställningar som snubben som testar 8700an i hometheaterhifi använder sig av, då det verkar vara samma.
//Cineoholic
Postad 17 June 2004 - 18:58
Hoppas man vänjer sig eller så.
Någon som har någon länk till en av de norska affärer som sålde den billigt? Kan ju vara kul att se om de också har rasat i pris som i Sverige med tanke på att de var billigare från början.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
BenQ-klubben
1 bild
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?