Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Klipsch RF serien *

642 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Klipsch Reference RF-35 (Golvhögtalare) 1 9.468748 (31) Inga priser
Klipsch Reference RF-15 (Golvhögtalare) 1 9.249998 (11) Inga priser
Klipsch Reference RF-5 (Golvhögtalare) 1 8.75 (3) Inga priser
Klipsch Reference RF-25 (Golvhögtalare) 1 9.166666 (5) Inga priser
Klipsch Reference RF-3 II (Golvhögtalare) 0 7.666666 (2) Inga priser
Klipsch Reference RF-3 (Golvhögtalare) 1 8.874998 (7) Inga priser
Klipsch Reference RF-7 (Golvhögtalare) 1 9.285714 (6) Inga priser
Klipsch Reference RF-83 (Golvhögtalare) 1 9.583332 (11) Inga priser
Klipsch Reference RF-63 (Golvhögtalare) 1 9.299998 (9) Inga priser
Klipsch Reference RF-52 (Golvhögtalare) 1 9.705882 (16) Inga priser
Klipsch Reference RF-62 (Golvhögtalare) 2 9.482758 (28) Inga priser
Klipsch Reference RF-82 (Golvhögtalare) 1 9.557692 (51) Inga priser
Klipsch Reference RSW-10D (Subwoofers) 0 8.833332 (5) Inga priser
Klipsch Reference RF-82 II (Golvhögtalare) 8 9.296296 (26) Inga priser
Klipsch Reference RC-52 II (Centerhögtalare) 1 8.714284 (6) Inga priser
46 relaterade trådar
KLIPSCH-klubben (2368 inlägg) 20 dagar sedan
Gästbok för Anton9101 (1 inlägg) 8 år sedan
Uppgradering utav mina RF-82 II (14 inlägg) 9 år sedan
Rf82 eller rp160 (8 inlägg) 10 år sedan
Vilken receiver driver ni era klipsch med? (11 inlägg) 10 år sedan
B&W 683 S2 vs Klipsch RF-82 II (32 inlägg) 10 år sedan
Tips! Klipsch på Black Friday hos Elgiganten (20 inlägg) 10 år sedan
dls r66 vs klipsch rf 82 (12 inlägg) 10 år sedan
Ska jag byta ner till mindre högtalare? (5 inlägg) 10 år sedan
Nya monitor Audio silver 10 vs Wharfedale Jade 7 mfl (19 inlägg) 11 år sedan
Vill ha tips på golv-högtalare för max 20k där diskanten inte går att mosa. (175 inlägg) 11 år sedan
Hjälp ang högtalare (17 inlägg) 11 år sedan
dynavoice m-85 gen 1 vs Klipsch rf-82 mk1 (32 inlägg) 11 år sedan
Externa förstärkare (10 inlägg) 11 år sedan
Klipsch RF 82 II vs KEF Q900 vs Canton Ergo 695 DC (30 inlägg) 12 år sedan
Klipsch Reference RF-82 II vs. Monitor Audio Silver RX8 (10 inlägg) 12 år sedan
Denon X4000 + DM683 VS Marantz Sr7008 + Klipsch RF82-II (10 inlägg) 12 år sedan
Uppgradering från Dynavoice M-65 (19 inlägg) 13 år sedan
Ersätta Harman Kardon HK3390 med AVR460? (0 inlägg) 13 år sedan
Klipsch RF-35 aktivt drivna! (0 inlägg) 13 år sedan
Vad är skillnaden i ljud om man går upp i pris? (1144 inlägg) 13 år sedan
Hjälp en amatör att fixa vardagsrummet! (16 inlägg) 14 år sedan
Klipsch RF82 eller RF63? (19 inlägg) 14 år sedan
gå över till 2-kanal (24 inlägg) 14 år sedan
hjälp med val av högtalare (9 inlägg) 14 år sedan
Val av nya högtalare (3st) (27 inlägg) 16 år sedan
Högtalare med rejält TRYCK! (244 inlägg) 16 år sedan
Förstärkare till Klipsch RF-82 (58 inlägg) 16 år sedan
Högtalarrekommendationer till Onkyo 807 (12 inlägg) 16 år sedan
Lyssningsintryck: Golvare mellan 8000 och 200000 sek (130 inlägg) 16 år sedan
Förslag på ersättningshögtalare (8 inlägg) 16 år sedan
Provlyssnat! (115 inlägg) 17 år sedan
Tippskydd för golvhögtalare (24 inlägg) 17 år sedan
Söker ny högtalarkabel till mina Klipsch F3´or (19 inlägg) 17 år sedan
Ingen bas (26 inlägg) 17 år sedan
Ny Hk970 med nya Klipsch RF-82 o basen är borta. (19 inlägg) 17 år sedan
Reciever till Klipsch högtalare (39 inlägg) 18 år sedan
Klipsch RF82 (50 inlägg) 18 år sedan
Lyssningsrunda i Stockholm (26 inlägg) 18 år sedan
Angående Klipsch RF15 (56 inlägg) 19 år sedan
Förstärkare + högtalare - 20 000 kr (15 inlägg) 19 år sedan
Högtalare för metal (75 inlägg) 19 år sedan
nya frontar, rf82 eller rs8 (67 inlägg) 19 år sedan
Klipsch Reference IV 2006 (0 inlägg) 20 år sedan
Högtalarråd! Klipsch r35? (22 inlägg) 21 år sedan
Var kan man lyssna på Klipsch RF35? (6 inlägg) 21 år sedan

Postad 03 October 2005 - 16:13

AquaStealth
  • AquaStealth
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0
Förresten är det någon som vet något om dessa???
Postad bild
Postad bild
Postad bild

Postad 03 October 2005 - 16:16

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Det är nya premiereserien som ska ersätta R*-7 serien... Den borde komma snart nu.

De två översta bilderna ska vara på en prototyp, finalmodellen ska bli en trevägare som de på nedersta bilden... Kommer kosta flis :D

Postad 03 October 2005 - 16:16

Unregistered168c8572
  • Unregistered168c8572
  • Lärjunge

• 472 inlägg
  • 0
Mmmm dom var lixom liet fulsnygga :D

/ Joakim

Postad 04 October 2005 - 06:27

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

• 1687 inlägg
  • 0
Dom var jävligt snygga :D

Postad 12 October 2005 - 01:31

FritZ^
  • FritZ^
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Tjenare.. funderar på ett par RF25- eller RF35 till mitt nya system.. har yamaha rxv1500 som reciver.. hur funkar den ihop med dom två olika? klarar den driva dom bra?
Sen har litet rum så hur stor roll spelar detta igentligen? Hur tycker ni dom är mot dali ikon 6 som jag oxå funderar på köpa står mellan dom tre...
Gillar techno/trance/rock igentligen allt men det är väl mest de ja lyssnar på och radiomusik typ.
Mvh

Postad 12 October 2005 - 06:41

Unregistered28512
  • Unregistered28512
  • Forumräv

• 629 inlägg
  • 0
FritZ: Har du varit och provlyssnat på några klipsch högtalare? Vad tyckte du om dom i så fall?

Postad 12 October 2005 - 09:20

Unregistered94256dec
  • Unregistered94256dec
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0

Tjenare.. funderar på ett par RF25- eller RF35 till mitt nya system.. har yamaha rxv1500 som reciver.. hur funkar den ihop med dom två olika? klarar den driva dom bra?
Sen har litet rum så hur stor roll spelar detta igentligen? Hur tycker ni dom är mot dali ikon 6 som jag oxå funderar på köpa står mellan dom tre...
Gillar techno/trance/rock igentligen allt men det är väl mest de ja lyssnar på och radiomusik typ.
Mvh

<{POST_SNAPBACK}>

Hör med domenicer! Han har nyligen ägt kombon RXV1500/RF35 :) .

Postad 12 October 2005 - 09:26

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5774 inlägg
  • 0
Dessa nya Klipsch är ju bara för snygga, kärlek vid första ögonblicket :)
Jag är dock väldigt nöjd med mina Klipsch RSX5 satteliter, de är fina också :(

Postad 22 October 2005 - 21:26

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Jag hörde att Klipsch fanns med på mässan nu i Malmö, några av dom nya modellerna kanske?

Någon som var där och har lite kort, lägg upp dom här eller länka till vart man kan se :)

Postad 22 October 2005 - 23:08

AquaStealth
  • AquaStealth
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0
Här är bilder från mässan:
Mässan i Malmö
Ser bara ut att vara RF35orna som visades.
Infinitys nya högtalare var designmässigt riktigt
snygga men de ser aningen små ut.

Postad 22 October 2005 - 23:15

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Jo jag såg dom, trist! Trodde att man kanske skulle få se lite nytt :)

Postad 29 October 2005 - 09:11

Unregisteredfce03283
  • Unregisteredfce03283
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0

Mvh

<{POST_SNAPBACK}>

Hör med domenicer! Han har nyligen ägt kombon RXV1500/RF35 :rolleyes: .

<{POST_SNAPBACK}>

Har inte varit här på ett tag men här kommer ett par synpunkter iaf...

RXV-1500 funkar fint till RF35 för film, och klarar även att driva dom bra till musik, men tvåkanalsljudet är nog inte Yamahans starka sida direkt. Jag jämförde iofs med min Zell och det är nog inte många bioreceivers som hänger med där :) Jämfört med Zellen lät det väldigt ljust och livlöst med Yamahan, det var delvis därför jag satsade på tvåkanal istället. Men om du gillar techno/trance tycker jag absolut att du ska satsa på ett par Klipsch, dom är som gjorda för att pumpa trance på hög volym B)

Angående priserna på Klipsch i Sverige vs. Litauen nu så är det ju inte bara i Sverige priserna har sänkts... även om skillnaden blir klart mer märkbar här.
En kompis beställe ett paket med RF35, RS35, RC35 och en RW12 för 19.000 kr med DHL hem till dörren förra veckan så det får man väl säga är ett klipp..
Jag köpte ju mina RF-7 innan prissänkningen så det känns lite surt men samtidigt betalade jag ändå några tusen mindre än dom kostar i Sverige efter prissänkningen...

Postad 29 October 2005 - 19:33

Unregistered28512
  • Unregistered28512
  • Forumräv

• 629 inlägg
  • 0
vilken web butik i Litauen säljer klipsch billigt?

//Micke

Postad 29 October 2005 - 23:20

Unregisteredfce03283
  • Unregisteredfce03283
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0

vilken web butik i Litauen säljer klipsch billigt?

//Micke

<{POST_SNAPBACK}>

Mudu Abudu

Postad 02 November 2005 - 23:35

stuffe1
  • stuffe1
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
För två veckor sedan fick jag äntligen mina Klipsch RF-35. De låter otroligt bra tycker jag är bara lite orolig över att grannarna ska komma och klaga över basen. Än så länge har det inte ringt på dörren.

Satt på kuddarna som Ljudmakarn rekommonderade för dämpning. Är mycket nöjd med mitt köp och de passar förvånandsvärt bra in i min lägenhet. Bor på 26 kvm och var rädd att de skulle bli lite stora eventuellt. Valde ändå RF-35 eftersom jag nog kommer att flytta före jag byter högtalare.

Min utrustning består av en Sugden A25B förstärkare, Rega Planer 2 och en gammal Sony CD-spelare.

CD-spelare står näst i tur att bytas ut. Tänkte fråga om ni andra RF-35 ägare har någon CD att rekommondera i 9k-10k klasssen? Funderar på Atoll 100 CD eller Original 2008.

Är glad att jag köpte Klipschen och inte Canton Karat S8 DC som jag först hade tänkt. Var en slump att jag hörde Klipschen. Den trevliga och kunniga personal på Ljudmakarn spelade lite olika cd-spelare och stärkare för mig. Hade nämligen tänkt byta stärkare då jag skulle gå upp ett par prisklasser vad gällde högtalare. Då körde Klipsch RF-35 och jag var fast direkt.

De låter mycket varmare och skönare än Canton som är rätt skarp och tyska, kliniska. Tycker att Klipschen mer kan liknas vid en tjock cardigan, gammal läderfåtölj, pipa öppen spis och en god whisky.

Personalen på Ljudmakarn tyckte att jag skulle byta ut CD-spelaren istället för min Sugden då man enligt dem måste lägga upp minst 9k- 10k för att match den och det är tveksamt om man hör en skillnad då.

Postad 03 November 2005 - 17:02

Bilbo79
  • Bilbo79
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Intresserad av Klipsch!

Vet bara inte vilken model jag ska välja!
Har lyssnat på RF-35, o dom lät riktigt bra o dom är riktigt snygga!
Undrar om man ska kliva upp ett steg till RF-5, men RF-35 är väl tillverkad senare med "kanske" nyare teknik!?
Pris skillnaden ligger på 3000, i Usa!
Har tänkt börja med stereo högtalare o lite senare bygga ut.
Lyssnar mest på Techno o disco, RnB!

Tack på Förhand

Postad 09 November 2005 - 10:54

Unregistered28512
  • Unregistered28512
  • Forumräv

• 629 inlägg
  • 0
Ljudmakaren har fått in RB-75 som demo nu!!

Finns det någon som bor där i närheten som kan gå och provlyssna
RB-75 och RF-35 som är mina mest intressanta högtalar allternativ
just nu...

Skulle vara roligt med en snabb recention av dom :)

//Micke

Postad 09 November 2005 - 13:57

tulling
  • tulling
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Har lyssnat på båda och tycker mera om 35 då det är lite mera av "allt" . RB75 låter kanonbra men jag tycker att den måste kompletteras med sub,annars blir den lite "tunn".
,

Postad 09 November 2005 - 15:16

Unregistered28512
  • Unregistered28512
  • Forumräv

• 629 inlägg
  • 0
Hmm... så du tycker att RB-75 inte ens klarar av musik? Dvs utan låg bas?
Till film har jag nog förstått att man behöver en sub... men musik trodde jag dom skulle
klara av bra.

Är det stor skillnad på diskant/mellan? Tänkte pga att det är ett större horn och större driver.

//Micke

Postad 10 November 2005 - 17:52

Unregisteredeb2b50da
  • Unregisteredeb2b50da
  • Forumräv

• 668 inlägg
  • 0
Sitter just nu och funderar allvarligt om man ska åka iväg ex antal mil för att lyssna på ett par klipsch.

Men jag har några funderingar innan, bla så skulle jag vilja veta hur ni som äger ett par upplever ljudbilden. Är den stor och omfamnande? Eller låter det som att allt ljud kommer från varje burk?

Hur är upplösningen? Är själv väldigt kräsen och vill ha en hög transparens.
Att de är riktiga partyhögtalare som kan spela högt har jag förstått, men hur skulle de låta med till exempel Rotel, med tanke på att Rotel är ganska kalla i karktären.

Den modellen jag är sugen på är ju i så fall RF 7. För de har ju blivit riktigt billiga sista tiden, jämfört med vad de kostade för ett år sen. När kommer RF 7 ersättas av en nyare modell, någon som vet?

Många frågor och funderingar som kräver svar, hoppas att nån kan ha lite förbarmande över en vilsen själ och kan åtminstone räta ut några frågetecken... :)

Edit: Stavfel... :)

Redigerat av Unregisteredeb2b50da, 10 November 2005 - 17:54.

Postad 10 November 2005 - 20:15

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Den modellen jag är sugen på är ju i så fall RF 7. För de har ju blivit riktigt billiga sista tiden, jämfört med vad de kostade för ett år sen. När kommer RF 7 ersättas av en nyare modell, någon som vet?

Det kommer nog en ny modell rätt snart, men priset ska landa på 50-70.000:- ungefär så det är ju lite dyrare :)
Att jag älskar Klipsch har du nog inte missat, ska se om jag inte kan få en annan medlem här att skriva sina omdömen, han har precis köpt ett RF-7 paket! :)

Postad 10 November 2005 - 20:35

Dr.Pohl
  • Dr.Pohl
  • Lärjunge

• 371 inlägg
  • 0

Sitter just nu och funderar allvarligt om man ska åka iväg ex antal mil för att lyssna på ett par klipsch.

Men jag har några funderingar innan, bla så skulle jag vilja veta hur ni som äger ett par upplever ljudbilden. Är den stor och omfamnande? Eller låter det som att allt ljud kommer från varje burk?

Att de är riktiga partyhögtalare som kan spela högt har jag förstått, men hur skulle de låta med till exempel Rotel, med tanke på att Rotel är ganska kalla i karktären.

Många frågor och funderingar som kräver svar, hoppas att nån kan ha lite förbarmande över en vilsen själ och kan åtminstone räta ut några frågetecken... :)

Edit: Stavfel... :)

<{POST_SNAPBACK}>

Sitter själv just med ovanämnda kombo RF7 samt center samt bakre ur samma serie...Rotel samt marantz som drivkraft...har inte hunnit spela in de änne..men jag kan redan konstatera att ljudbilden är mycket omfattande..men vad som är ännu mer påtaglig är dynamiken!

Svårbedömt angående transparens...med tanke på att de endast har spelats ca 5-8 timmar...dvs..lång tid kvar innan de är ens i närheten av inspelade...men jag upffattar ljudet som väldigt detaljerat.

Jag säger såhär..det finns garanterat bättre högtalare...men för det priset är det inte ens en match att försöka hitta bättre!! Speciellt nu när de i princip går för halva priset!

Postad 10 November 2005 - 23:20

Unregisteredeb2b50da
  • Unregisteredeb2b50da
  • Forumräv

• 668 inlägg
  • 0

Det kommer nog en ny modell rätt snart, men priset ska landa på 50-70.000:- ungefär så det är ju lite dyrare :lol:
Att jag älskar Klipsch har du nog inte missat, ska se om jag inte kan få en annan medlem här att skriva sina omdömen, han har precis köpt ett RF-7 paket! :)

<{POST_SNAPBACK}>

Nej det har inte undgått att du är en äkta klipschoman :lol:

Vore kanon om jag kan få lite mer kött på benen, för jag är väldigt sugen på RF 7 som det är just nu. Och hur snart är rätt snart på en tidsaxel...en månad två eller....?

Många frågor och funderingar som kräver svar, hoppas att nån kan ha lite förbarmande över en vilsen själ och kan åtminstone räta ut några frågetecken... :D

Edit: Stavfel... :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Sitter själv just med ovanämnda kombo RF7 samt center samt bakre ur samma serie...Rotel samt marantz som drivkraft...har inte hunnit spela in de änne..men jag kan redan konstatera att ljudbilden är mycket omfattande..men vad som är ännu mer påtaglig är dynamiken!

Svårbedömt angående transparens...med tanke på att de endast har spelats ca 5-8 timmar...dvs..lång tid kvar innan de är ens i närheten av inspelade...men jag upffattar ljudet som väldigt detaljerat.

Jag säger såhär..det finns garanterat bättre högtalare...men för det priset är det inte ens en match att försöka hitta bättre!! Speciellt nu när de i princip går för halva priset!

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har ju tänkt att bara köra stereo då jag är mer för hifi än surround.
Det är ju priset som gör att man är ruggigt intresserad just nu...
Så låter de så bra som alla säger så måste jag bara ha ett par.
Sitter just nu på Thule försteg och NAD slutsteg, men har inom en snar framtid planer på att byta allt till Rotels tyngsta stereo kombo.
Spela på ordentligt nu så att du kan ge mig en bra recension av RF 7... :)

Redigerat av Unregisteredeb2b50da, 10 November 2005 - 23:30.

Postad 11 November 2005 - 07:34

Dr.Pohl
  • Dr.Pohl
  • Lärjunge

• 371 inlägg
  • 0
Kan bli aningen tight att hinna med en ordentlig recension, speciellt med tanke på att inspelnings tiden är sjukt lång...närmare 150 timmar...tveksamt om du kommer att orka vänta så pass länge!..:D

Summa summarum, finns inte en chans i hela världen att du hittar bättre högtalare, i samtliga avseenden, i denna prisklass...för att vara ännu mer kaxig ,så skulle jag nog direkt antyda att närmaste konkurrent som är bättre hamnar nånstans i 60-70.000 klassen...jag vet att det låter som stora ord...men faktum är att de är så pass bra.

Har du pengarna, tveka inte en sekund...kommer inte att ångra dig!

Redigerat av Dr.Pohl, 11 November 2005 - 07:36.

Postad 11 November 2005 - 13:17

Unregisteredeb2b50da
  • Unregisteredeb2b50da
  • Forumräv

• 668 inlägg
  • 0

Kan bli aningen tight att hinna med en ordentlig recension, speciellt med tanke på att inspelnings tiden är sjukt lång...närmare 150 timmar...tveksamt om du kommer att orka vänta så pass länge!..:D

Summa summarum, finns inte en chans i hela världen att du hittar bättre högtalare, i samtliga avseenden, i denna prisklass...för att vara ännu mer kaxig ,så skulle jag nog direkt antyda att närmaste konkurrent som är bättre hamnar nånstans i 60-70.000 klassen...jag vet att det låter som stora ord...men faktum är att de är så pass bra.

Har du pengarna, tveka inte en sekund...kommer inte att ångra dig!

<{POST_SNAPBACK}>

Tusan oxå, nu blir jag ännu mera sugen... :D
Mailade iväg till en återförsäljare för att kolla tillgänglighet och ev finansiering...
Hade tänkt att skaffa nya strutar efter nyår. Så jag hoppas då att dessa finns att få kvar då.

Fick ett besked precis att RF 7 kommer att finnas ett bra tag till så efter nyår lär det bli ett par rackare som det ser ut nu.... blir det nudlar till middag ett par månader framöver... :D

Redigerat av Unregisteredeb2b50da, 11 November 2005 - 15:22.

Postad 11 November 2005 - 16:42

Crille99
  • Crille99
  • Forumräv

• 801 inlägg
  • 0
Jag lyssna på både RF-25 och RF-7 på mässan i Malmö.
Skillnaden på dessa två var givetivis att RF-7 hade mera bas och verkade kunna lira på sjukligt hög volym men för övrigt tyckte jag att dem lät väldigt lika varandra.
RF-25 är verkligen en prisvärd högtalare den med.

Postad 11 November 2005 - 17:07

Unregisteredeb2b50da
  • Unregisteredeb2b50da
  • Forumräv

• 668 inlägg
  • 0

Skillnaden på dessa två var givetivis att RF-7 hade mera bas och verkade kunna lira på sjukligt hög volym men för övrigt tyckte jag att dem lät väldigt lika varandra.

<{POST_SNAPBACK}>

Oooooh gött, jag som älskar att dra på ordentligt.
Tycker även att RF 35 verkar väldigt prisvärd nu när den dessutom är så billig.
Så det skiljer kanske inte så mycket mellan dessa modeller vad det beträffar transparens och dynamik...

Postad 11 November 2005 - 20:15

Crille99
  • Crille99
  • Forumräv

• 801 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Så det skiljer kanske inte så mycket mellan dessa modeller vad det beträffar transparens och dynamik...

<{POST_SNAPBACK}>

Personligen tycker jag inte det.
Det som utmärker RF-7 är som sagt att man kan spela obegränsat högt.

Postad 11 November 2005 - 20:43

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Kan bli aningen tight att hinna med en ordentlig recension, speciellt med tanke på att inspelnings tiden är sjukt lång...närmare 150 timmar...

<{POST_SNAPBACK}>

Jag skulle vilja vara lite elak och säga att ta den tiden x 3 för att få dom att verkligen släppa, Klipsch är sega som bara den i början!

Postad 12 November 2005 - 16:54

Unregisteredeb2b50da
  • Unregisteredeb2b50da
  • Forumräv

• 668 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Personligen tycker jag inte det.
Det som utmärker RF-7 är som sagt att man kan spela obegränsat högt.

<{POST_SNAPBACK}>

Ska upp till Örebro i början av Januari för att lyssna på Rf 7 för det finns väl inget närmare antar jag. Bor i Västervik i småland så om nån vet någon närmare butik så speak up... :P

Kan bli aningen tight att hinna med en ordentlig recension, speciellt med tanke på att inspelnings tiden är sjukt lång...närmare 150 timmar...

<{POST_SNAPBACK}>

Jag skulle vilja vara lite elak och säga att ta den tiden x 3 för att få dom att verkligen släppa, Klipsch är sega som bara den i början!

<{POST_SNAPBACK}>

Det är så pass lång inspelning. Det var som tusan, men den som väntar på något gott... :blink:

Pratade med en god vän igår och han upplevde Klipsch som väldigt transparenta, så han rekommenderad att jag ska lyssna på dessa då han vet att jag kommer älska de. :lol:

Postad 16 November 2005 - 08:41

AquaStealth
  • AquaStealth
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0
Såg följande bild från Malmö mässan och undrar vad det är för modell:
Postad bild

Är det uppfäljaren till RF serien?
I så fall verkar den alldeles überintressant då basporten är vänd framåt
(och man kan ställa den närmare väggen än RF serien)
Någon som lyssnat och jämfört?

edit: Oooops såg att det var Synergy serien men det kan ändå
vara kul att höra åsikter och jämförelser mot RF serien

Redigerat av AquaStealth, 16 November 2005 - 08:45.

Postad 16 November 2005 - 12:39

Unregistered28512
  • Unregistered28512
  • Forumräv

• 629 inlägg
  • 0
Har inte lyssnat på Synergy serien men det är en billigare serie än reference serien.
F-3 kostar 8000:- och RF-35 kostar 10000:-

Om man bara jämför specar på RF-35 och F-3 så märker man att
F-3 går ner till 35hz och väger 27.2kg och RF-35 går ner till 37hz och väger 24.5kg.
Så Synergy väger mer och går djupare i basen, men F-3 har ingen äkta compression driver
som RF-35 har utan en vanlig aluminium dome med ett horn på. Hornen är lika stora... men
det skulle vara intressant att provlyssna dom.

Den minsta golvaren i Synergy serien heter F-1 och den kostar bara 4000:- Det är ett mycket
intressant pris... skulle vara rejält att ha golv högtalare som surround kanaler.

Om det är någon som har lyssnat på Synergy serien och kan skriva lite om dom skulle det vara intressant.

//Micke

Postad 16 November 2005 - 13:37

Unregistered0c078b54
  • Unregistered0c078b54
  • Beroende

• 1421 inlägg
  • 0
Var faktiskt och lyssnade på F-1, RF-25 samt RF-35 i helgen som gick.

Har tidigare fått en riktig a-ha upplevelse vid ett tidigare besök på samma butik när jag lyssnade på Arcam 300 och RF-25, fasiken vilket ljud och tryck. Detta var typ ljudet jag hade letat efter.
Så nu var det riktigt intressant att A/B-testa mest på skoj den nya billigare serien mot RF.

Vi körde dessa båda i stereoläge med en Onkyo integra ca 4 år gammal?
Hade med mig Masterplan och Gary More (bluessamling) att lyssna på.
Körde först med F-1 som har endast en 6,5" till mid och bas och kostar 4000:- Lät faktiskt förvånansvärt bra för prisklassen och bestyckningen. Duktigt med bas kunde jag konstatera.
Bytte till RF-25 och nu djäklar... Öhh... vänta nu, det blev liksom ingen ahaupplevelse denna gången. Faktiskt mindre bas än F-1 och diskanten var jobbig för öronen. Spelade dock renare. Kan faktiskt inte säga att RF-25 lät bättre utan snarare tvärt om förutom "renheten". Var himla förvånad och kunde konstatera att man får väldigt mkt för de fyra tusen om man lägger dom på F-1. "klipsch-ljudet" fanns kvar, lite mer bas och lite snällare diskant var mina intryck.
Bytte sedan till "finrummet" och kopplade upp RF-35 med en H/K 635? och nu lät det bättre igen men inte lika bra som när jag tidigare lyssnade med Arcam.

Vad drar man för slutsats av detta? Tja var tidigare ganska inställd på att Klipsch RF-25 skulle det bli, men tyckte inte det lät särskilt bra över huvudtaget denna gången. Onkyo integra dålig matchning? Krävs det en Arcam för att de ska låta bra? Låter den billigare F-serien bättre även med Arcam eller vänder vinden då kanske?
Hur som helst F-serien är värd att kolla upp om man har en mindre slant att lägga upp, och lyssna gärna mot RF-serien, måhända mina intryck är helt uppåtväggarna men så var mina öron i alla fall.

Postad 16 November 2005 - 14:40

Unregistered28512
  • Unregistered28512
  • Forumräv

• 629 inlägg
  • 0
Hmm... intressant.

Till veckan ska jag lyssna på RF-35 vs. RB75, mina närmaste kandidater till nya högtalare...
så får vi se hur dom låter. Kommer att bli mycket intressant.

//Micke

Postad 16 November 2005 - 14:54

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5774 inlägg
  • 0
Jag märkte en markant skillnad på mina Klipsch RF25 inspelade och oinspelade, efter ca ett halvår lät dem riktigt bra då hade jag en HK 4550 och Vincent SP331 som drev högtalarna. Framförallt blev basen bättre efter ett halvårs inspelning, Klipsch är lite tröga i början och diskanten blir även den bättre med tiden. Så det kan vara ganska stor skillnad att lyssna på nya Klipschhögtalare och inspelade högtalare. Klipsch har det skönaste ljudet jag har lyssnat på sedan jag hörde ett par B&W med Natilius diskant för ca 30.000 på Hifiklubben ;)

Postad 24 November 2005 - 09:00

Unregistered28512
  • Unregistered28512
  • Forumräv

• 629 inlägg
  • 0
Så... då har man varit och provlyssnat lite Klipsch högtalare.
Jag var och lyssnade hos ljudmakaren, och där får man som vanligt ett
mycket bra bemötande, trevlig butik och trevlig personal.

Jag lyssnade på RB-75, RF-35 och RF-7
Elektroniken var främst rotel men även naim.

Först körde vi RB-75. Och jag måste säga att det är en trevlig högtalare
som jag blev possitivt överaskad av men även negativt.
Det är ett mycket transparant och lufftigt mellan och diskant, men det fanns
ingen fyllighet alls i högtalarna :-( mycket dålig bas, detta trotts det är en av
dom största stativ högtalarna jag har sett... dom är stoooora. Dessa högtalare
fungerar inte utan sub. Det bara är så.

Så... över till RF-35.
Där blev det sååååå mycket bättre. Man kan säga att det var en mer fullständigt
högtalare. Mellan och diskant är inte lika högupplöst och lufftigt men det vägs
upp av att högtalaren är mer komplett.

Sen så var jag ju tvungen att testa RF-7 då dom hade ett par hemma.
Det var en likartad upplevelse som med RB-75 fast med lite bättre bas.
Men fortfarande tämligen återhållsam i basen. Ska man köra RF-7 så vill
man nog komplettera med en sub... säljaren påpekade även detta.
För övrigt så var det en enormt stor högtalare... rikgigt låg waf.

Så blev jag nå klokare?, tja det blev jag.
Så nu blir det nog att beställa ett par RF-35, dom passar mig nog bäst.

//Micke

Postad 24 November 2005 - 20:16

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Vad drev högtalarna? Beskrivningen av RF-7 känner jag inte igen faktiskt.
Dom kanske inte var riktigt inspelade, behöver ju många 100 timmar för att lossna i basen dom rackarna :P

Postad 25 November 2005 - 09:13

Unregistered28512
  • Unregistered28512
  • Forumräv

• 629 inlägg
  • 0
RB-75 var inspelad ca 80 timmar...
och RF-7 var bara körd under en mässa... så dom var inte mycket
inspelade... så det var säkert så. Men dom är endå för dyra :-(
och för låg waf.

Nu är RF-35'orna beställda i alla fall.... så då är det bara att spara mera så
man kan köpa en RC-35 och ett par RB-35 till surround... jag tror det blir bra.

//Micke

Postad 25 November 2005 - 12:54

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Ah okej, det förklarar nog en del. När jag först fick mina RF-35 trodde jag att dom var trasiga nästan, dom måste verkligen få rejält med sväng på membranen i flera hundra timmar! OCh RF-7 är än värre sega.
Får hoppas du blir nöjd med dina RF-35 :P ... Mina säljs idag nu, en epok dör hehe.. men that´s life :unsure:

Postad 25 November 2005 - 13:22

Unregistered28512
  • Unregistered28512
  • Forumräv

• 629 inlägg
  • 0
Hmmm... vad ska du ha i stället då?
Och vad fick du för dina RF-35?
Och varför byter du....

//Micke

Postad 25 November 2005 - 13:33

Unregistered8c0df0f5
  • Unregistered8c0df0f5
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0
Martin!! varför ska du sälja?

Postad 25 November 2005 - 14:51

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5774 inlägg
  • 0
Ser ut som han har köpt dessa bjässar istället :)
https://www.minhembi...m/produkt/74663
Törs man fråga vad dom kostade?

Postad 25 November 2005 - 18:40

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Svara på alla tre på en gång här!

Vad jag ska ha istället är Vienna Strauss
Sålde RF-35 + center för 9k till en jobbarkompis!
Jag byter för att det var dags att gå upp några snäpp i nivå (eller sjunka djupare i träsket om man ser det så hehe)

Och svar ja, jag har köpt dom bjässarna. Butikspriser är 69.000:- men jag fick ett par demo-ex till ett så bra pris att jag inte kunde stå emot!

Jag kommer inte att överge klipsch dock om ni tror det! Håller benhårt fast vid att för priset dom kostar kan man inte få något bättre :)
Ett system med Klipsch i vardagsrummet kommer garanterat att komma framöver så fort jag har råd med en plasma!

Kan glädja er alla med bilder på Klipsch nya flaggskepp också från mässan i Berlin.
Ska kostar ungefär 100 lökar är det senaste jag har hört.
Bifogad fil  klipsch.jpg   46.86K   1 Antal nerladdningar

Bifogad fil  klipsch.jpg   37K   1 Antal nerladdningar

Bjussar även på en liten film också, doch var det inget filmat på nya högtalarna... :D
Bifogad fil  1024_wm9.wmv   8.73MB   149 Antal nerladdningar

edit: Ni ser olika fanér nere vid högtalarnas fot!

Redigerat av Martin.M, 25 November 2005 - 18:41.

Postad 25 November 2005 - 19:29

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5774 inlägg
  • 0
Högtalarna var ju inte lika snygga som Klipsch högtalare i träfanér tycker jag, lite väl mycket Audio Pro över dem, om jag får säga det, däremot lär dom låta dessto bättre :)

Postad 25 November 2005 - 19:31

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Högtalarna var ju inte lika snygga som Klipsch högtalare i träfanér tycker jag, lite väl mycket Audio Pro över dem, om jag får säga det, däremot lär dom låta dessto bättre  :D

<{POST_SNAPBACK}>

Kolla fanérbitarna till vänster :) ... Kommer nog inte se tokigt ut!

Postad 05 December 2005 - 08:46

Unregistered28512
  • Unregistered28512
  • Forumräv

• 629 inlägg
  • 0
Så... nu är mina RF-35 nära förestående....
Så jag har en snabb fundering...

Hur lång inspelnings tid kan jag räkna med?

//Micke

Postad 05 December 2005 - 09:29

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Ett par hundra timmar innan dom släppt helt.
Dock räcker det med kanske 15-20 timmar innan den värsta hårdheten har släppt.

Postad 05 December 2005 - 12:14

Unregistered28512
  • Unregistered28512
  • Forumräv

• 629 inlägg
  • 0
Hmmm... ok... då blir det att köra cd spelaren på "repeat" nån vecka framöver...
Bra att man bor i hus i alla fall... då behöver man ju inte störa nån...

//Micke

Postad 05 December 2005 - 20:44

Unregistered28512
  • Unregistered28512
  • Forumräv

• 629 inlägg
  • 0
Hohohoho

Nu har jag fått mina RF-35.... och jag måste säga att dom låter förånansvärt bra "out of the box".
Dom rockar helt enkelt. Och då kör jag enbart med några gammla stereo grejor.
Till förstärkare använder jag en Rotel RB-930bx och en Rotel RC-930 cd.
Så jag driver dom endast med 2x30w i 8 ohm!! men det funkar fint.

Jag är mycket nöjd med mina klipsch!.

//Micke

Redigerat av Unregistered28512, 05 December 2005 - 20:46.

Postad 08 December 2005 - 10:41

Unregisteredfce03283
  • Unregisteredfce03283
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0
Kollade lite på Sagan om de två tornen igår med mina RF-7 på "lagom" volym.. kan inte alls hålla med om att de skulle vara basfattiga ;-) Mina börjar släppa mer och mer nu men jag har lite problem med inspelningen eftersom jag bor i lägenhet... ska jag få membranen att röra på sig ordentligt så låter det rejält högt :rolleyes: Högtalarna känns lite för stora för min lägenhet men planen är ju att flytta till hus och komplettera med center + surrar i samma serie.. till film är Klipsch svårslagna! Jämfört med RF-35 som jag hade innan så känns RF-7 som en mer komplett högtalare, både bättre diskant och djupare bas.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.