Postad 20 October 2004 - 16:28
jag håller medJag tycker att det är upp till dig, gör på det sätt som blir lättast för dig! Mvh Patrik
Postad 20 October 2004 - 16:39
Postad 20 October 2004 - 16:44
Rekommenderas!
/Henrik
Postad 20 October 2004 - 16:49
Känns som det är ditt beslut Henrik...vi litar på att du väljer vad som anses bäst. Har du inkluderad denna kostnad i priset så e ju allt lungt.....Här kommer en lite knivig fråga. Gäller endast dom som beställt.
Om vi vill vara säkra på att pengarna ska vara framme i tid så kan man betala med PayPal. Dom tar 4% för detta.
Det är alltså inte på hela summan utan Priset + fraktkostnaden. Inte tull och momsen.
Jag tycker nästan att det kan vara värt det för att vara på den säkra sidan.
Betalar vi via bank så kostar det 1% + ca 500kr.
Inget slagsmål nu, bara era åsikter tack
Postad 20 October 2004 - 17:00
Det gör att vi sänker fraktpriset med ca 2% istället
Edit:
Är det någon av oss som är extended user på paypal? Man måste vara det för att skicka såhär mkt och det tar ett par dagar att bli det... Hoppas att det går snabbt för mig att bli det eller att jag får svar från Norman ang. bankuppgiften som saknas...
Redigerat av Unregisteredabb40bc2, 20 October 2004 - 17:11.
Postad 20 October 2004 - 18:45
Redigerat av gainward_81, 20 October 2004 - 18:45.
Postad 20 October 2004 - 18:50
Förhoppningsvis fungerar mitt paypalkonto imorgon, får se
Postad 20 October 2004 - 18:52
Postad 20 October 2004 - 18:59
Yepp stämmer, för mig tog det 1-2 dagar(komemr inte exakt ihåg) att bli extended.HenrikN: Har för mig att man är begränsad att skicka 7500kr/månad om man inte är extended user.
edit: Ni har alltså order på ca. 120 000.-?, klår det allra första gruppköpet från Cattylink (hitills största?) Har för mig att vi låg på 116 000:- och dryga halvtonet i vikt.
Redigerat av Unregistered1c5b3749, 20 October 2004 - 19:00.
Postad 20 October 2004 - 18:59
Vi får se hur jag löser detta, men det ska f-n lösa sig efter all denna tid vid dumburken
PS. Har någon moderator statistik över den mest inloggade användaren på forumet?
Postad 20 October 2004 - 19:10
Redigerat av n1o_0, 20 October 2004 - 19:12.
Postad 20 October 2004 - 19:17
Vi hamnar nog runt 560 kg och ca 130000kr, men sista beställningen kommer senare ikväll.
Redigerat av Unregisteredabb40bc2, 20 October 2004 - 19:18.
Postad 20 October 2004 - 22:18
Postad 20 October 2004 - 22:42
Jag kommer antagligen gå till banken en gång till imorgon. Ser allt grön ut + att jag fått tillräckligt mkt pengar så kör jag kanske på det. Men risken finns att jag inte fått tillräckligt mkt pengar, och då hinner vi inte överföra via bank.
Den som får betala mest för detta betalar ca 550 kr.
Postad 20 October 2004 - 23:28
Postad 20 October 2004 - 23:30
Det var någon som inte kunde betala innan fredag, men det var inte en så stor beställning, så den kan lätt täckas av övrigas insättningar så länge.
Jag hoppas att det är ok för er andra, eftersom det ökar chansen till att vi kan betala i tid.
Postad 21 October 2004 - 00:13
Detta tror jag knappast finns några garantier vis Banköverföring men jag kan ha fel.
Postad 21 October 2004 - 06:02
Ja de e lungt, så länge du har koll på pengaflödena så ser inte jag något problem.Nej, jag tror att nästan alla har betalat, det tar bara lite tid för en del.
Det var någon som inte kunde betala innan fredag, men det var inte en så stor beställning, så den kan lätt täckas av övrigas insättningar så länge.
Jag hoppas att det är ok för er andra, eftersom det ökar chansen till att vi kan betala i tid.
Må vi bara få prylarna som planerat.....
Postad 21 October 2004 - 07:33
fx
lomen
stenblomma
kungfuu
molzzaq
HenkA4T
Cortez the killer
Traveller
Det saknas fortfarande ca 30k, men jag hoppas att det kommer in när banken öppnar.
Edit: La till Cortez the killer i listan över dom som betalat.
Edit2: La till Traveller i listan.
Redigerat av Unregisteredabb40bc2, 21 October 2004 - 09:28.
Postad 21 October 2004 - 08:59
- När lättar detta gruppköp?
- Vad tror ni, jag har utrustning enl. nedan men känner att musik i 2-kanal är långt ifrån där det var när jag körde allt mot min H/K670. Vad för produkt skulle ni rekommendera för att kunna få upp ljudet, där främst basen i rockmusik spiller in och förstör den rena stereobilden, istället för ett band på scen så får man en våg av blandat ljud mot sig på lite högre volym. Har läst en hel del o undrar om Classic 8b är min melodi? Ngn som kan svara? Går det att koppla den mellan Denon och B&W o bara köra den som effektsteg/slutsteg?
Postad 21 October 2004 - 09:08
Min rekomendation skulle vara en Zell-Md200mk2 (har själv beställt en)....där finns nog med kräma för att ersätta baresbäck...iaf om man tittar på trafosen. Den har blivit utsedd till vinnare i Kina..Gutta, ett par frågor:
- När lättar detta gruppköp?
- Vad tror ni, jag har utrustning enl. nedan men känner att musik i 2-kanal är långt ifrån där det var när jag körde allt mot min H/K670. Vad för produkt skulle ni rekommendera för att kunna få upp ljudet, där främst basen i rockmusik spiller in och förstör den rena stereobilden, istället för ett band på scen så får man en våg av blandat ljud mot sig på lite högre volym. Har läst en hel del o undrar om Classic 8b är min melodi? Ngn som kan svara? Går det att koppla den mellan Denon och B&W o bara köra den som effektsteg/slutsteg?
Den går att köra som ett rent slutsteg..
Redigerat av biofreak, 21 October 2004 - 09:08.
Postad 21 October 2004 - 09:42
Vad kostar en dylik?
Skulle Classic 8b möta behoven? Ngn som kan uttala sig? Alltså viktigt att jag kan köra hemmabio genom den samtidigt som det ska bli lite mer liv i 2-kanal.
Denon tar hand om allt det tekniska kring ljudet och steget ger liv o kraft.
Redigerat av Unregisteredae4b07cd, 21 October 2004 - 09:51.
Postad 21 October 2004 - 12:22
Norman sa att om sändningen inte går iväg i oktober så ger han oss samma fraktpris men till flygplatsern istället. Antar att vi kan hyra en skåbil och hämta det isåf.
Nu håller vi tummarna och ber till hifi-gudarna!
Postad 21 October 2004 - 12:31
Va bra !Nu är betalningen gjord. Tack Boniac som betalade när jag var på banken och diskuterade om det skulle räcka eller ej
Norman sa att om sändningen inte går iväg i oktober så ger han oss samma fraktpris men till flygplatsern istället. Antar att vi kan hyra en skåbil och hämta det isåf.
Nu håller vi tummarna och ber till hifi-gudarna!
Ps. Hoppas de inte blir för mkt jobb pga vi som måste få prylar med bussfrakt..
Postad 21 October 2004 - 14:10
här också...........
Är det någon förutom jag och min kompis som har beställt som
är från Skåne??
Vi är inte dom tålmodiga typerna så vi kör nog upp och hämtar
det hela i Göteborg. Är här fler kan vi ju dela på soppan upp
så blir det inte mer än Bussgodskostnaden+att vi får hem det
betydligt snabbare. Inte heller fel att slippa en mellanhand som
ev. kan ha sönder grejorna
Postad 21 October 2004 - 14:35
Japp från skåne här....obs södra skåne. Ja vi kan ju se hur vi gör...jag kan tänka mig pröjsa lite soppa...Har precis ställt denna fråga till HenrikN via PM, men tar den
här också...........
är från Skåne??
ev. kan ha sönder grejorna![]()
.
Postad 21 October 2004 - 14:36
OBS, jag ställer gärna upp på en inbränning av era besällningar om ni inte kan hämta dom direkt när dom kommer
Postad 21 October 2004 - 15:06
Edit: kör ni och hämtar så är jag med förstås och delar på soppakostnaden, men jag har nog inte möjlighet att hänga med själv
Redigerat av Unregistered803f725b, 21 October 2004 - 15:14.
Postad 21 October 2004 - 15:07
Jag bor i Trelleborg! om ni nu åker hela vägen upp till Örebro så kan nog jag sponsra med lite soppa pengar!Har precis ställt denna fråga till HenrikN via PM, men tar den
här också...........
är från Skåne??
ev. kan ha sönder grejorna![]()
.
Postad 21 October 2004 - 15:11
Det är precis det jag hoppas på med mitt Classicsteg, som jag kommer koppla som slutsteg till frontarna. Enda nackdelen är att frontarna kan får enn annan klangbild än centern. Det ultimata vore ju om man skulle lida av detta, att även sätta en classic som slutsteg till centern
edit det verka spela mindre roll enligt https://www.minhembi...showtopic=74987
Redigerat av Unregistered803f725b, 21 October 2004 - 16:08.
Postad 21 October 2004 - 15:34
Pytsa soppapengar visst. Men hur skall ni lösa det med samordningen? Köra dedikerad runda typ jultomten och dela ut klappar, vårt vackra skåne är stort, om man skall köra estcoast-westcoast zig-zag
Själv bor jag i Landskrona och efter den 30/10 beroende på resultatet ÖSK-BoIS kanske man inte bör visa sig i Örebro
Bra initiativ PÅGAR!
Postad 21 October 2004 - 16:28
Postad 21 October 2004 - 17:30
Du menar Örebro...?
Öhhh
Inte för att nervärdera Örebro men ni har väl ingen internationell
flygplats
Tullning och dylikt brukar bara finnas på dom stora flygplatserna.
Alltså tar DHL/FEDEX/WHATEVER sakerna till din hemadress (vilket
väl låg i Trollhättan?).
Jag trodde att sakerna kom till Göteborg och att man kunde
ta sina saker där
F*n.....aldrig får man vara glad
Nåja, det löser väl sig. Örebro är liiiiite för långt att köra!
Tar väl ändå ett par månader innan det dyker upp.
PS. Hur har det gått för "Vole"s beställning???
Redigerat av Unregistered6dda665b, 21 October 2004 - 17:32.
Postad 21 October 2004 - 17:35
Lyna di påg (skånskt för lungna dej) de löser sig nog me lite schysst bussfrakt, Henke har ju nämt tidigare att han ställer upp med detta o slaskare iväg våra prylar.....hehe han kanske får ryggskott min stärkare väger runt 40 pannorDu menar Örebro...?
Öhhh![]()
![]()
![]()
Inte för att nervärdera Örebro men ni har väl ingen internationell
flygplats![]()
!
Tullning och dylikt brukar bara finnas på dom stora flygplatserna.
Alltså tar DHL/FEDEX/WHATEVER sakerna till din hemadress (vilket
väl låg i Trollhättan?).
Jag trodde att sakerna kom till Göteborg och att man kunde
ta sina saker där![]()
![]()
.
F*n.....aldrig får man vara glad![]()
Nåja, det löser väl sig. Örebro är liiiiite för långt att köra!
Tar väl ändå ett par månader innan det dyker upp.
PS. Hur har det gått för "Vole"s beställning???
Postad 21 October 2004 - 17:52
Vole's kablar skickades för 2 dagar sedan (iaf. enligt Norman)
Edit: Saxat från Örebro flygplats hemsida...
"Specialitet
Reguljärtrafik till Köpenhamn, Stockholm Arlanda och Malmö Sturup.
Chartertrafik till Mallorca, Turkiet, Rhodos, Gran Canaria, Teneriffa och Cypern. "
Räknas detta som internationellt?
Redigerat av Unregisteredabb40bc2, 21 October 2004 - 17:55.
Postad 21 October 2004 - 18:07
Postad 21 October 2004 - 18:14
Nej jag tror inte Örebro är en internationell flygplats, tror att det bara finns fyra eller fem internationella flygplatser i Sverige!Tanken var ju från början att jag skulle ta emot i Gbg, men eftersom flera bor i Örebrotrakten + att jag känner mkt mer folk där (inkl. föräldrar med dubbelgarage) så tyckte jag att det var en lämplig plats att ta emot allting på.
"Specialitet
Chartertrafik till Mallorca, Turkiet, Rhodos, Gran Canaria, Teneriffa och Cypern. "
Postad 21 October 2004 - 18:19
Sen om dom tar emot våran leverans där är en annan femma
http://www.orb-airpo...ge____2331.aspx
Redigerat av Unregisteredabb40bc2, 21 October 2004 - 18:22.
Postad 21 October 2004 - 18:22
hmm...jag har för mig vi har åtminstone ett tjogotal sådana här i Sverige......Nej jag tror inte Örebro är en internationell flygplats, tror att det bara finns fyra eller fem internationella flygplatser i Sverige!Tanken var ju från början att jag skulle ta emot i Gbg, men eftersom flera bor i Örebrotrakten + att jag känner mkt mer folk där (inkl. föräldrar med dubbelgarage) så tyckte jag att det var en lämplig plats att ta emot allting på.
"Specialitet
Henrikn.. Fortfarande inget problem me bussgods nu när det blev ändring ang lev.ställe ??
Postad 21 October 2004 - 18:24
Edit: Måste bara saxa lite till
"Flygplatsen är komplett utrustad och
har kompetens att ta hand om:
flygplan,
lastbilar,
dokument och
tullhantering."
Redigerat av Unregisteredabb40bc2, 21 October 2004 - 18:28.
Postad 21 October 2004 - 18:28
hmm.ok, sorry....kom inte ihåg om vi pratat om de innan eller efter...Nej, leveransställe ändrade jag för länge sedan, tror att jag sagt att bussgods är ok efter det.
Postad 21 October 2004 - 18:36
Fel av mig, kollade på luftfartsverkets hemsida å Örebro är en internationell flygplats!Nej, leveransställe ändrade jag för länge sedan, tror att jag sagt att bussgods är ok efter det.
Edit: Måste bara saxa lite till![]()
"Flygplatsen är komplett utrustad och
har kompetens att ta hand om:
flygplan,
lastbilar,
dokument och
tullhantering."
Postad 21 October 2004 - 18:36
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning