Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.

35062 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#30051

Postad 23 November 2014 - 10:18

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4127 inlägg
  • 0

Skål, idag har jag varit och hämtat 1st 1090 och 2st bryggkort. Nu finns det så man kan gasa på lite om man skulle vilja det. :D

Sitter och smuttar på en sån här jäkel framför eldstaden, inte helt fel... ;)


Grattis!
Kan man inte få se lite helhetsbilder på vardagsrummet, för du har pysslat väl endel?

Micke!
Nu ligger det en 93:a ute för 2500kr, dessutom i Stockholm.

#30052

Postad 23 November 2014 - 11:04

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3878 inlägg
  • 0
Nja det har inte hänt så mycket faktiskt, har ju varit varmt och sommar och då är man hellre ute än inne. :blush:

Men kan dra av någon bild senare, nu ska jag ute och göra en jättebrasa av all sly jag röjt! :D

#30053

Postad 23 November 2014 - 13:43

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
Tack Nicklas :) .

#30054

Postad 23 November 2014 - 22:12

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0
In och klagar lite snabbt. Hur stor sannolikhet är det att man får igenom ett garantiärende på en nio månader gammal mobil?

har en z1 compact som displayen spontant sprack på för två timmar sedan och därpå slutade touchfunktionen helt att funka.
Den är ju som sagt några månader gammal, så den är ju lite sliten här och där. Reporna på baksidan är inte att leka med efter att ha haft ett skydd där (varpå all smuts fastnar bakom och gnider runt - snacka om värdelöst skydd) .. Läser att Sony haft ett hundratal ärenden med samma tema där kunden fått ta smällen själv om det inte är så att det var otvetydigt att det inte varit yttre åverkan..

För att återknyta till trådtopicen är det väl härligt med andra utgifter än de planerade?

#30055

Postad 23 November 2014 - 22:18

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18233 inlägg
  • 0
Lika med noll. Såvida det inte är ett erkänt problem på modellen så kommer dom säga yttre påverkan och därmed har du utsatt mobilen för sånt den inte ska klara.

#30056

Postad 23 November 2014 - 22:31

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0
Mm, det är ju lite känslan. Men just att det faktiskt finns sådana dokumenterade fall gör det ju lite intressant att iallafall lyfta. Inte för att det går hitta något telefonnummer till sony sverige, men.. :)

Lutar åt en S5 istället då, eller en G3..

edit: verkar vara samma sak på z3compacten..

Redigerat av Unregistereda9666aa5, 23 November 2014 - 22:34.


#30057

Postad 24 November 2014 - 06:03

kalle12dussin
  • kalle12dussin
  • Beroende

  • 1456 inlägg
  • 0

Mm, det är ju lite känslan. Men just att det faktiskt finns sådana dokumenterade fall gör det ju lite intressant att iallafall lyfta. Inte för att det går hitta något telefonnummer till sony sverige, men.. :)

Lutar åt en S5 istället då, eller en G3..

edit: verkar vara samma sak på z3compacten..

08 58 769 220

#30058

Postad 24 November 2014 - 15:37

Unregistered2020
  • Unregistered2020
  • Lärjunge

  • 486 inlägg
  • 0
Det var någon här som skrev att man skulle tjäna på att få upp subbarna 10 cm eller så från golvet att det skulle bli bättre på något sätt kan det stämma.

#30059

Postad 24 November 2014 - 16:05

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
Det kan stämma i vissa fall. Men det beror på...

Lätt att testa dock :) .

#30060

Postad 24 November 2014 - 19:11

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6366 inlägg
  • 2
Behövdes en Atari 2600 till min retrohörna. :wub:

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  atari.JPG   293.18K   5 Antal nerladdningar


#30061

Postad 24 November 2014 - 19:23

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3878 inlägg
  • 0
Cool!!

#30062

Postad 24 November 2014 - 22:36

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4115 inlägg
  • 0
Tröttnade på u-soffan i textil vi hade och hittade två skinnsoffor till äckligt lågt pris. Men fan vad det ekar nu efter jag lyckades bli av med textilsoffan :(

Måste man köra med diffusorer för att bli av med eko, eller räcker det med ljudabsorbent(er) från ex sofsci?

#30063

Postad 25 November 2014 - 06:25

MattiasBGD
  • MattiasBGD
  • Veteran

  • 2068 inlägg
  • 1

Tröttnade på u-soffan i textil vi hade och hittade två skinnsoffor till äckligt lågt pris. Men fan vad det ekar nu efter jag lyckades bli av med textilsoffan :(

Måste man köra med diffusorer för att bli av med eko, eller räcker det med ljudabsorbent(er) från ex sofsci?


Till hela familjen

https://www.google.s...biw=360&bih=519


#30064

Postad 25 November 2014 - 07:04

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4115 inlägg
  • 0
Kan bli skoj :)
Om inte annat så slipper man ha värmepumpen igång, vare sig man "brottas" eller bara har dem på sig :)

#30065

Postad 25 November 2014 - 14:37

Nattlorden
  • Nattlorden
  • Forumräv

  • 553 inlägg
  • 0

Behövdes en Atari 2600 till min retrohörna. :wub:


Underbart!

Nightdriver.... där hade jag inofficiellt svenskt rekord troligen. Min kamera klarade aldrig av att fotograferna av tv:n, så jag kunde inte skicka in det.

River Raid måste vara en given titel att leta upp *tips*


Ångrar verkligen att mitt såldes av, men det var nog ett krav från föräldrarna när jag köpte 8-bitarsdator sen...

#30066

Postad 25 November 2014 - 16:38

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4127 inlägg
  • 0
250kr för en Technics 1200mk2 med en Orthofon Om pro, rätt ok va :D

#30067

Postad 25 November 2014 - 16:45

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
Om allt fungerar så :) .

#30068

Postad 25 November 2014 - 16:46

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4127 inlägg
  • 0
Allt funkar, full hastighet på 1/4 varv på tallriken :D

Priserna ligger mellan 5000-6500kr på blocket!

Redigerat av Evil Homer, 25 November 2014 - 17:00.


#30069

Postad 25 November 2014 - 18:23

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6366 inlägg
  • 0

Underbart!

Nightdriver.... där hade jag inofficiellt svenskt rekord troligen. Min kamera klarade aldrig av att fotograferna av tv:n, så jag kunde inte skicka in det.

River Raid måste vara en given titel att leta upp *tips*


Ångrar verkligen att mitt såldes av, men det var nog ett krav från föräldrarna när jag köpte 8-bitarsdator sen...

Har faktiskt aldrig ägt en Atari 2600 innan. Min första dator var en C-128, var (och är) mer av en film och musiknörd än spelnörd. Idag så har jag en C-64, NES, SNES, Sega megadrive, PS1 och snart Atari 2600 i min retrohörna (plus gameboy, olika game & watch etc). Har lite funderingar på mer konsoler framöver. B)

#30070

Postad 25 November 2014 - 21:00

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3878 inlägg
  • 0
Bra fynd där Niklas, har dålig koll på det där med vinyl men enligt förståsigpåarna så aka det ju vara en bra spelare!:)

#30071

Postad 25 November 2014 - 23:04

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4127 inlägg
  • 0
Frågade dottern vad hon ville ha i julklapp, och fick vinylsvarv till svar.
Riktigt avis då jag vill ha den själv :P
Men men skoj att man kan smitta med sitt musik/stereointresse.

#30072

Postad 26 November 2014 - 15:01

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
Apropos andra härliga saker, så beställde jag just ett nytt miniväxthus med undervärme. Kombinerat med extra belysning ser jag fram emot att odla upp lite skojiga passionsblommor i vinter. Tänkte också ge mig på att odla lite Tacca... svårt sägs det, men att försöka skadar inte.

#30073

Postad 27 November 2014 - 07:48

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4251 inlägg
  • 0
Säkert någon som tipsat om det tidigare, men Conjuring har rätt bra med bas på vissa ställen. Om det är djupbas eller inte får ni fråga nån som har kapacitet där nere ;)

#30074

Postad 27 November 2014 - 09:53

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4127 inlägg
  • 1
Dessutom en förbaskat bra skräckis!

#30075

Postad 27 November 2014 - 10:04

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

  • 1319 inlägg
  • 0
Ja verkligen, tack för tipset om den Niklas! :)

#30076

Postad 27 November 2014 - 10:24

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4251 inlägg
  • 0
Sinister var också en skräckis jag såg för ett tag sen, tungt ljud i den med :) Samt grym stämning i filmen

#30077

Postad 27 November 2014 - 19:49

jdaniels
  • jdaniels
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0
Cloverfield har den extremaste basen jag har hört, tycker även filmen var helt ok.

#30078

Postad 28 November 2014 - 01:58

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0
Grymaste basrullen jag har i närminnet är TRON en riktig referens rökare som jag dessvärre aldrig hittar i 2 för 99 kronorslådan på maxi
Även Croodarna har mäktig djupbas i skalven och dessutom ett väldigt pompöst soundtracl A`la Jurassic park

Redigerat av Degpojken, 28 November 2014 - 02:00.


#30079

Postad 28 November 2014 - 11:14

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4127 inlägg
  • 0

Om allt fungerar så :) .


Köpte du den?

#30080

Postad 28 November 2014 - 11:21

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5655 inlägg
  • 0

Dessutom en förbaskat bra skräckis!


Mycket bra!

Såg den en mörk vinterkväll, usch, var på spänn i 30 minuter efter filmen slutat ☺.

#30081

Postad 28 November 2014 - 11:21

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0

Köpte du den?


Nej, jag hittade den inte och försöker väl hålla ut tills nästa år. Köpte lite grejor till blommorna istället. Ska försöka odla kryddväxter i vinter. Måste ha en sollampa. Lite kul att om man ska nörda på att odla inomhus så är det brajodlarna man skall läsa om. De är mer målmedvetna än några andra odlare :lol: . Men jag behöver inte ha en dold garderob med filtrerad utluft för det jag tänkte odla. Och behöver inte köpa "lyxfågelfrön"... jag behöver bara tänka på WAF.

#30082

Postad 28 November 2014 - 11:57

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0
Bara tänka på WAF, tycker det kan vara nog jävligt :D. Odla är kul, vi har drivit upp mycket genom åren. Mest chili, tomter och perenner. Sen grabben kom så har det dock blivit mindre, lite chili på början av året.
Lycka till!


#30083

Postad 28 November 2014 - 15:13

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
Jag tänkte odla timjan och basilika främst. Och de behöver ljus på vintern. Men en uppvärmd plantskola med hög WAF är bra att ha om man vill få fjutt på ett stim passiflora i vinter också. Hade tänkt att plantera lite idag i en sådan, men grejorna har inte kommit ännu.

#30084

Postad 28 November 2014 - 15:41

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

  • 1742 inlägg
  • 0
Det extremaste i basväg jag har hört hemma är nog 30s in i Edge Of Tomorrow, var försiktiga bara, när jag testade sist så gick förstärkaren in i protective mode och brände en säkring i högtalaren.

#30085

Postad 28 November 2014 - 16:50

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6366 inlägg
  • 0
Empa, BD, online lr "fulis"?

#30086

Postad 28 November 2014 - 17:11

doglas2009
  • doglas2009
  • Forumräv

  • 763 inlägg
  • 0
En skräckfilm som rekommenderas är denna: http://www.imdb.com/title/tt2321549/

Enligt mig riktigt läskig och dessutom riktigt bra, en film där dom verkligen fick till en läskig stämning genom hela filmen. Hur ljudet är kan jag inte svara på då vi sänkte ordentligt efter en stund... :D :ph34r:



#30087

Postad 28 November 2014 - 17:59

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3878 inlägg
  • 0

Det extremaste i basväg jag har hört hemma är nog 30s in i Edge Of Tomorrow, var försiktiga bara, när jag testade sist så gick förstärkaren in i protective mode och brände en säkring i högtalaren.


Kan tipsa om att den finns för 49kr idag på CDON.coms Black Friday!
Har inte sett den hemma än utan såg den på bio men gillade filmen. :)

#30088

Postad 28 November 2014 - 18:43

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0

En skräckfilm som rekommenderas är denna: http://www.imdb.com/title/tt2321549/

Enligt mig riktigt läskig och dessutom riktigt bra, en film där dom verkligen fick till en läskig stämning genom hela filmen. Hur ljudet är kan jag inte svara på då vi sänkte ordentligt efter en stund... :D :ph34r:


Ser riktigt lovande ut! ska genast "inhandlas" på pirate bay

#30089

Postad 28 November 2014 - 19:31

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
Plantskolan hann komma :) . Så nu har jag sått vintersådd. Ska fixa lite belysning åt dem imorgon.

Jo, jag gillade också Edge of Tomorrow. Skitbra rulle faktiskt.

#30090

Postad 28 November 2014 - 19:42

Unregistered31eb059f
  • Unregistered31eb059f
  • Veteran

  • 2085 inlägg
  • 0
Just satt på Transcendence, vet inte vad jag ska förvänta mig.

#30091

Postad 28 November 2014 - 19:46

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3878 inlägg
  • 0
Den var ingen höjdare tvett, 5 av 10 skulle jag säga..

#30092

Postad 28 November 2014 - 19:48

Unregistered31eb059f
  • Unregistered31eb059f
  • Veteran

  • 2085 inlägg
  • 0
Fint, då kan den bara överträffa mina förväntningar.
Men för att kolla, gillar du Gräsklipparmannen?

#30093

Postad 28 November 2014 - 20:46

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3878 inlägg
  • 0
Oj, den har jag nog inte sett?

#30094

Postad 29 November 2014 - 02:41

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9561 inlägg
  • 0

Fint, då kan den bara överträffa mina förväntningar.
Men för att kolla, gillar du Gräsklipparmannen?


The lawnmover man är ju en klassiker.
Men med dagens mått mätt är den kanske inte så läskig.

Säjer jag som tittade på The ring i fullt dagsljus för att jag höll på att skita ner mej. :D
Vidrigaste filmen jag har sett... Har inte en aning om ljudet. Hade fullt upp med att inte skita på mej. :D

#30095

Postad 29 November 2014 - 10:07

MattiasBGD
  • MattiasBGD
  • Veteran

  • 2068 inlägg
  • 0

The lawnmover man är ju en klassiker.
Men med dagens mått mätt är den kanske inte så läskig.

Säjer jag som tittade på The ring i fullt dagsljus för att jag höll på att skita ner mej. :D
Vidrigaste filmen jag har sett... Har inte en aning om ljudet. Hade fullt upp med att inte skita på mej. :D


Här luktar det nog skit :D
http://www.youtube.com/watch?v=UEnyJxaxTp8

Sponant kopplar vi ovanstående til...

http://www.youtube.c...h?v=9gLN3QoN-q8

Redigerat av MattiasBGD, 29 November 2014 - 10:05.


#30096

Postad 29 November 2014 - 13:02

Unregistered31eb059f
  • Unregistered31eb059f
  • Veteran

  • 2085 inlägg
  • 0

The lawnmover man är ju en klassiker.
Men med dagens mått mätt är den kanske inte så läskig.


Nu är ju inte Transcendence så läskig heller, men exempel på nutida cyberpunk.
Jag gillade AI-delarna, men hade klarat mig utan nano-tekniken och drönarna.

#30097

Postad 29 November 2014 - 18:06

magnusson_85
  • magnusson_85
  • Beroende

  • 1219 inlägg
  • 0
Någon som har tips på mindre högtalare (stativ eller mindre golvare) att ha så långe som är helt ok? Får kosta ca 10 000, kanske lite över. Hade tänkt att använda dom till en mindre anläggning senare.

Detta är i väntan på de rätta högtalarna.

#30098

Postad 29 November 2014 - 18:11

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0
Jag hade valt att koll hifimagasinet.com el rehifi.se för att se vad jag kan få för dem pengarna. Sen ska det stämma med smaken oxå, men Dynaudio o Audio Vector är tips och so jag tycker dyker upp då o då.

#30099

Postad 29 November 2014 - 18:27

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
Ino piP kanske? Lätt att få igen pengarna när man tröttnat på dem.

#30100

Postad 29 November 2014 - 18:36

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0
Bra tips Komorok, dålig på iö vad övrigt högtalare kostar beg. Sen som vanligt så är det en smaksak.



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.