Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
35062 svar till detta ämne
#30051
Postad 23 November 2014 - 10:18
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Skål, idag har jag varit och hämtat 1st 1090 och 2st bryggkort. Nu finns det så man kan gasa på lite om man skulle vilja det. 
Sitter och smuttar på en sån här jäkel framför eldstaden, inte helt fel... 
Grattis! Kan man inte få se lite helhetsbilder på vardagsrummet, för du har pysslat väl endel? Micke! Nu ligger det en 93:a ute för 2500kr, dessutom i Stockholm.
#30052
Postad 23 November 2014 - 11:04
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3878 inlägg
Nja det har inte hänt så mycket faktiskt, har ju varit varmt och sommar och då är man hellre ute än inne.
Men kan dra av någon bild senare, nu ska jag ute och göra en jättebrasa av all sly jag röjt!
#30053
Postad 23 November 2014 - 13:43
Unregistered757ca215
-
Unregistered757ca215
-
Lärjunge
-
-
332 inlägg
Tack Nicklas  .
#30054
Postad 23 November 2014 - 22:12
Unregistereda9666aa5
-
Unregistereda9666aa5
-
Forumräv
-
-
606 inlägg
In och klagar lite snabbt. Hur stor sannolikhet är det att man får igenom ett garantiärende på en nio månader gammal mobil?
har en z1 compact som displayen spontant sprack på för två timmar sedan och därpå slutade touchfunktionen helt att funka.
Den är ju som sagt några månader gammal, så den är ju lite sliten här och där. Reporna på baksidan är inte att leka med efter att ha haft ett skydd där (varpå all smuts fastnar bakom och gnider runt - snacka om värdelöst skydd) .. Läser att Sony haft ett hundratal ärenden med samma tema där kunden fått ta smällen själv om det inte är så att det var otvetydigt att det inte varit yttre åverkan..
För att återknyta till trådtopicen är det väl härligt med andra utgifter än de planerade?
#30055
Postad 23 November 2014 - 22:18
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Lika med noll. Såvida det inte är ett erkänt problem på modellen så kommer dom säga yttre påverkan och därmed har du utsatt mobilen för sånt den inte ska klara.
#30056
Postad 23 November 2014 - 22:31
Unregistereda9666aa5
-
Unregistereda9666aa5
-
Forumräv
-
-
606 inlägg
Mm, det är ju lite känslan. Men just att det faktiskt finns sådana dokumenterade fall gör det ju lite intressant att iallafall lyfta. Inte för att det går hitta något telefonnummer till sony sverige, men..
Lutar åt en S5 istället då, eller en G3..
edit: verkar vara samma sak på z3compacten..
Redigerat av Unregistereda9666aa5, 23 November 2014 - 22:34.
#30057
Postad 24 November 2014 - 06:03
kalle12dussin
-
kalle12dussin
-
Beroende
-
-
1456 inlägg
Mm, det är ju lite känslan. Men just att det faktiskt finns sådana dokumenterade fall gör det ju lite intressant att iallafall lyfta. Inte för att det går hitta något telefonnummer till sony sverige, men.. 
Lutar åt en S5 istället då, eller en G3..
edit: verkar vara samma sak på z3compacten..
08 58 769 220
#30058
Postad 24 November 2014 - 15:37
Unregistered2020
-
Unregistered2020
-
Lärjunge
-
-
486 inlägg
Det var någon här som skrev att man skulle tjäna på att få upp subbarna 10 cm eller så från golvet att det skulle bli bättre på något sätt kan det stämma.
#30059
Postad 24 November 2014 - 16:05
Unregistered757ca215
-
Unregistered757ca215
-
Lärjunge
-
-
332 inlägg
Det kan stämma i vissa fall. Men det beror på...
Lätt att testa dock  .
#30060
Postad 24 November 2014 - 19:11
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Behövdes en Atari 2600 till min retrohörna.
#30061
Postad 24 November 2014 - 19:23
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3878 inlägg
#30062
Postad 24 November 2014 - 22:36
Unregistereda299ec85
-
Unregistereda299ec85
-
Guru
-
-
4115 inlägg
Tröttnade på u-soffan i textil vi hade och hittade två skinnsoffor till äckligt lågt pris. Men fan vad det ekar nu efter jag lyckades bli av med textilsoffan
Måste man köra med diffusorer för att bli av med eko, eller räcker det med ljudabsorbent(er) från ex sofsci?
#30063
Postad 25 November 2014 - 06:25
MattiasBGD
-
MattiasBGD
-
Veteran
-
-
2068 inlägg
Tröttnade på u-soffan i textil vi hade och hittade två skinnsoffor till äckligt lågt pris. Men fan vad det ekar nu efter jag lyckades bli av med textilsoffan 
Måste man köra med diffusorer för att bli av med eko, eller räcker det med ljudabsorbent(er) från ex sofsci?
Till hela familjen https://www.google.s...biw=360&bih=519
#30064
Postad 25 November 2014 - 07:04
Unregistereda299ec85
-
Unregistereda299ec85
-
Guru
-
-
4115 inlägg
Kan bli skoj 
Om inte annat så slipper man ha värmepumpen igång, vare sig man "brottas" eller bara har dem på sig
#30065
Postad 25 November 2014 - 14:37
Nattlorden
-
Nattlorden
-
Forumräv
-
-
553 inlägg
Behövdes en Atari 2600 till min retrohörna. 
Underbart! Nightdriver.... där hade jag inofficiellt svenskt rekord troligen. Min kamera klarade aldrig av att fotograferna av tv:n, så jag kunde inte skicka in det. River Raid måste vara en given titel att leta upp *tips* Ångrar verkligen att mitt såldes av, men det var nog ett krav från föräldrarna när jag köpte 8-bitarsdator sen...
#30066
Postad 25 November 2014 - 16:38
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
250kr för en Technics 1200mk2 med en Orthofon Om pro, rätt ok va
#30067
Postad 25 November 2014 - 16:45
Unregistered757ca215
-
Unregistered757ca215
-
Lärjunge
-
-
332 inlägg
Om allt fungerar så  .
#30068
Postad 25 November 2014 - 16:46
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Allt funkar, full hastighet på 1/4 varv på tallriken
Priserna ligger mellan 5000-6500kr på blocket!
Redigerat av Evil Homer, 25 November 2014 - 17:00.
#30069
Postad 25 November 2014 - 18:23
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Underbart!
Nightdriver.... där hade jag inofficiellt svenskt rekord troligen. Min kamera klarade aldrig av att fotograferna av tv:n, så jag kunde inte skicka in det.
River Raid måste vara en given titel att leta upp *tips*
Ångrar verkligen att mitt såldes av, men det var nog ett krav från föräldrarna när jag köpte 8-bitarsdator sen...
Har faktiskt aldrig ägt en Atari 2600 innan. Min första dator var en C-128, var (och är) mer av en film och musiknörd än spelnörd. Idag så har jag en C-64, NES, SNES, Sega megadrive, PS1 och snart Atari 2600 i min retrohörna (plus gameboy, olika game & watch etc). Har lite funderingar på mer konsoler framöver.
#30070
Postad 25 November 2014 - 21:00
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3878 inlägg
Bra fynd där Niklas, har dålig koll på det där med vinyl men enligt förståsigpåarna så aka det ju vara en bra spelare!
#30071
Postad 25 November 2014 - 23:04
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Frågade dottern vad hon ville ha i julklapp, och fick vinylsvarv till svar.
Riktigt avis då jag vill ha den själv
Men men skoj att man kan smitta med sitt musik/stereointresse.
#30072
Postad 26 November 2014 - 15:01
Unregistered757ca215
-
Unregistered757ca215
-
Lärjunge
-
-
332 inlägg
Apropos andra härliga saker, så beställde jag just ett nytt miniväxthus med undervärme. Kombinerat med extra belysning ser jag fram emot att odla upp lite skojiga passionsblommor i vinter. Tänkte också ge mig på att odla lite Tacca... svårt sägs det, men att försöka skadar inte.
#30073
Postad 27 November 2014 - 07:48
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4251 inlägg
Säkert någon som tipsat om det tidigare, men Conjuring har rätt bra med bas på vissa ställen. Om det är djupbas eller inte får ni fråga nån som har kapacitet där nere
#30074
Postad 27 November 2014 - 09:53
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Dessutom en förbaskat bra skräckis!
#30075
Postad 27 November 2014 - 10:04
Unregisterede93ec5d9
-
Unregisterede93ec5d9
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Ja verkligen, tack för tipset om den Niklas!
#30076
Postad 27 November 2014 - 10:24
hifimarcus
-
hifimarcus
-
Guru
-
-
4251 inlägg
Sinister var också en skräckis jag såg för ett tag sen, tungt ljud i den med  Samt grym stämning i filmen
#30077
Postad 27 November 2014 - 19:49
jdaniels
-
jdaniels
-
Lärjunge
-
-
321 inlägg
Cloverfield har den extremaste basen jag har hört, tycker även filmen var helt ok.
#30078
Postad 28 November 2014 - 01:58
Degpojken
-
Degpojken
-
Forumräv
-
-
572 inlägg
Grymaste basrullen jag har i närminnet är TRON en riktig referens rökare som jag dessvärre aldrig hittar i 2 för 99 kronorslådan på maxi
Även Croodarna har mäktig djupbas i skalven och dessutom ett väldigt pompöst soundtracl A`la Jurassic park
Redigerat av Degpojken, 28 November 2014 - 02:00.
#30079
Postad 28 November 2014 - 11:14
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Om allt fungerar så .
Köpte du den?
#30080
Postad 28 November 2014 - 11:21
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
Dessutom en förbaskat bra skräckis!
Mycket bra! Såg den en mörk vinterkväll, usch, var på spänn i 30 minuter efter filmen slutat ☺.
#30081
Postad 28 November 2014 - 11:21
Unregistered757ca215
-
Unregistered757ca215
-
Lärjunge
-
-
332 inlägg
Köpte du den?
Nej, jag hittade den inte och försöker väl hålla ut tills nästa år. Köpte lite grejor till blommorna istället. Ska försöka odla kryddväxter i vinter. Måste ha en sollampa. Lite kul att om man ska nörda på att odla inomhus så är det brajodlarna man skall läsa om. De är mer målmedvetna än några andra odlare  . Men jag behöver inte ha en dold garderob med filtrerad utluft för det jag tänkte odla. Och behöver inte köpa "lyxfågelfrön"... jag behöver bara tänka på WAF.
#30082
Postad 28 November 2014 - 11:57
MikaelJ
-
MikaelJ
-
Forumräv
-
-
758 inlägg
Bara tänka på WAF, tycker det kan vara nog jävligt  . Odla är kul, vi har drivit upp mycket genom åren. Mest chili, tomter och perenner. Sen grabben kom så har det dock blivit mindre, lite chili på början av året.
Lycka till!
#30083
Postad 28 November 2014 - 15:13
Unregistered757ca215
-
Unregistered757ca215
-
Lärjunge
-
-
332 inlägg
Jag tänkte odla timjan och basilika främst. Och de behöver ljus på vintern. Men en uppvärmd plantskola med hög WAF är bra att ha om man vill få fjutt på ett stim passiflora i vinter också. Hade tänkt att plantera lite idag i en sådan, men grejorna har inte kommit ännu.
#30084
Postad 28 November 2014 - 15:41
Mr_Empa
-
Mr_Empa
-
Veteran
-
-
1742 inlägg
Det extremaste i basväg jag har hört hemma är nog 30s in i Edge Of Tomorrow, var försiktiga bara, när jag testade sist så gick förstärkaren in i protective mode och brände en säkring i högtalaren.
#30085
Postad 28 November 2014 - 16:50
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Empa, BD, online lr "fulis"?
#30086
Postad 28 November 2014 - 17:11
doglas2009
-
doglas2009
-
Forumräv
-
-
763 inlägg
En skräckfilm som rekommenderas är denna: http://www.imdb.com/title/tt2321549/ Enligt mig riktigt läskig och dessutom riktigt bra, en film där dom verkligen fick till en läskig stämning genom hela filmen. Hur ljudet är kan jag inte svara på då vi sänkte ordentligt efter en stund...
#30087
Postad 28 November 2014 - 17:59
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3878 inlägg
Det extremaste i basväg jag har hört hemma är nog 30s in i Edge Of Tomorrow, var försiktiga bara, när jag testade sist så gick förstärkaren in i protective mode och brände en säkring i högtalaren.
Kan tipsa om att den finns för 49kr idag på CDON.coms Black Friday! Har inte sett den hemma än utan såg den på bio men gillade filmen.
#30088
Postad 28 November 2014 - 18:43
Degpojken
-
Degpojken
-
Forumräv
-
-
572 inlägg
En skräckfilm som rekommenderas är denna: http://www.imdb.com/title/tt2321549/
Enligt mig riktigt läskig och dessutom riktigt bra, en film där dom verkligen fick till en läskig stämning genom hela filmen. Hur ljudet är kan jag inte svara på då vi sänkte ordentligt efter en stund... 
Ser riktigt lovande ut! ska genast "inhandlas" på pirate bay
#30089
Postad 28 November 2014 - 19:31
Unregistered757ca215
-
Unregistered757ca215
-
Lärjunge
-
-
332 inlägg
Plantskolan hann komma  . Så nu har jag sått vintersådd. Ska fixa lite belysning åt dem imorgon.
Jo, jag gillade också Edge of Tomorrow. Skitbra rulle faktiskt.
#30090
Postad 28 November 2014 - 19:42
Unregistered31eb059f
-
Unregistered31eb059f
-
Veteran
-
-
2085 inlägg
Just satt på Transcendence, vet inte vad jag ska förvänta mig.
#30091
Postad 28 November 2014 - 19:46
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3878 inlägg
Den var ingen höjdare tvett, 5 av 10 skulle jag säga..
#30092
Postad 28 November 2014 - 19:48
Unregistered31eb059f
-
Unregistered31eb059f
-
Veteran
-
-
2085 inlägg
Fint, då kan den bara överträffa mina förväntningar.
Men för att kolla, gillar du Gräsklipparmannen?
#30093
Postad 28 November 2014 - 20:46
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3878 inlägg
Oj, den har jag nog inte sett?
#30094
Postad 29 November 2014 - 02:41
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Fint, då kan den bara överträffa mina förväntningar. Men för att kolla, gillar du Gräsklipparmannen?
The lawnmover man är ju en klassiker. Men med dagens mått mätt är den kanske inte så läskig. Säjer jag som tittade på The ring i fullt dagsljus för att jag höll på att skita ner mej.  Vidrigaste filmen jag har sett... Har inte en aning om ljudet. Hade fullt upp med att inte skita på mej.
#30095
Postad 29 November 2014 - 10:07
MattiasBGD
-
MattiasBGD
-
Veteran
-
-
2068 inlägg
The lawnmover man är ju en klassiker. Men med dagens mått mätt är den kanske inte så läskig.
Säjer jag som tittade på The ring i fullt dagsljus för att jag höll på att skita ner mej.  Vidrigaste filmen jag har sett... Har inte en aning om ljudet. Hade fullt upp med att inte skita på mej. 
Här luktar det nog skit  http://www.youtube.com/watch?v=UEnyJxaxTp8 Sponant kopplar vi ovanstående til... http://www.youtube.c...h?v=9gLN3QoN-q8
Redigerat av MattiasBGD, 29 November 2014 - 10:05.
#30096
Postad 29 November 2014 - 13:02
Unregistered31eb059f
-
Unregistered31eb059f
-
Veteran
-
-
2085 inlägg
The lawnmover man är ju en klassiker. Men med dagens mått mätt är den kanske inte så läskig.
Nu är ju inte Transcendence så läskig heller, men exempel på nutida cyberpunk. Jag gillade AI-delarna, men hade klarat mig utan nano-tekniken och drönarna.
#30097
Postad 29 November 2014 - 18:06
magnusson_85
-
magnusson_85
-
Beroende
-
-
1219 inlägg
Någon som har tips på mindre högtalare (stativ eller mindre golvare) att ha så långe som är helt ok? Får kosta ca 10 000, kanske lite över. Hade tänkt att använda dom till en mindre anläggning senare.
Detta är i väntan på de rätta högtalarna.
#30098
Postad 29 November 2014 - 18:11
MikaelJ
-
MikaelJ
-
Forumräv
-
-
758 inlägg
Jag hade valt att koll hifimagasinet.com el rehifi.se för att se vad jag kan få för dem pengarna. Sen ska det stämma med smaken oxå, men Dynaudio o Audio Vector är tips och so jag tycker dyker upp då o då.
#30099
Postad 29 November 2014 - 18:27
Unregistered757ca215
-
Unregistered757ca215
-
Lärjunge
-
-
332 inlägg
Ino piP kanske? Lätt att få igen pengarna när man tröttnat på dem.
#30100
Postad 29 November 2014 - 18:36
MikaelJ
-
MikaelJ
-
Forumräv
-
-
758 inlägg
Bra tips Komorok, dålig på iö vad övrigt högtalare kostar beg. Sen som vanligt så är det en smaksak.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|