dd-audio-3512-super-3.jpg 87.9K
4 Antal nerladdningar
DD3512g-D2_SUPER_1.jpg 293.21K
3 Antal nerladdningar80 mm Xmax totalt !! får se om det blir att byta bakrutan i sommar...
Redigerat av cobra-427, 06 December 2014 - 15:42.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.
Startad av
Bakerman
, Mar 24 2010 22:28
35062 svar till detta ämne
Postad 05 December 2014 - 11:16
Bas julklapp....Digital Designs 3512g "SuperCharged" till sonen.
dd-audio-3512-super-3.jpg 87.9K
4 Antal nerladdningar
DD3512g-D2_SUPER_1.jpg 293.21K
3 Antal nerladdningar80 mm Xmax totalt !! får se om det blir att byta bakrutan i sommar... Redigerat av cobra-427, 06 December 2014 - 15:42. Postad 05 December 2014 - 11:29
Hej alla bastokar!
Är det någon som lyssnar på Spotify och vill veta/dela hur senaste året sett ut så finns denna tråd och länk https://www.minhembi...0 Hur många minuter av doomsday-infra har ni utstått? Postad 05 December 2014 - 13:26
DD i bilen, helt rätt!
Den där lär kunna spela på så att man mår illa på riktigt! Postad 05 December 2014 - 14:54
Hmm om ni hade fått välja mellan jamo D500 LCR eller Atlantic Technology 4200E 5.0(har redan subbar) vad hade ni valt? Miljön är endast för filmtittande med kommande projektor och ljudtransparent duk.
PDF för 4200: http://www.atlantict...200e_manual.pdf Postad 05 December 2014 - 15:14
Äntligen.... blir att bygga en 100L låda med en SLS 12"
Finns det några invändningar på lådvolymen? Postad 05 December 2014 - 16:53
100L är lite mycket med om man ska få nå UMF.
4st SLS12 på 75 liter kanske? Postad 05 December 2014 - 16:53
Gillar inte dina tumregler En sub som kan placeras helt fritt i rummet eller om det är två som bara kan placeras på ett ställe då? Postad 05 December 2014 - 17:54
Jag har en skitbra tumregel om basmoduler. Det är bättre med många, bra jättebasar än en ensam, liten och dålig.
Postad 05 December 2014 - 18:13
Sen finns det de som hellre skulle ha en mindre projektorduk i ett mörkt och bra rum än en stor duk i ett dåligt ljust rum. Postad 05 December 2014 - 18:20 Ja ! Eller om man är dum/elak som lurar in dom i BasZsen värld... Postad 05 December 2014 - 18:25 Det är sjukt mycket stryk dom tål jag har för mig att mellan 130-140db går att spela bara du har nog effekt till den. Jag har läst flera som piska dom hårt och mycket i db-tävlingar och ändå inte gått sönder... Redigerat av cobra-427, 05 December 2014 - 19:08. Postad 05 December 2014 - 18:32 När jag tittar på dina basar undrar jag om du inte ska plocka ihop ett system från klipsch för att möta upp vad basarna levererar när det gäller dynamik/kraft. Postad 05 December 2014 - 18:34
Vad hade de med basmoduler att göra? Edit. Eller tumregler för den delen? Redigerat av Unregistered757ca215, 05 December 2014 - 18:44. Postad 05 December 2014 - 18:44
Med basmoduler? Inget Däremot syftar det till människors olika behov/förmåga/önskning Att kommentera som du gjorde tillför ingenting, klart som fan alla förstår att 10 st stora moduler är bättre än en ensam mindre modul, men alla kanske inte kan/vill ha halva rummet fullt av moduler utan bara vill ha lite extra skjuts i botten. Antar att du vet att det är en större upplevelse att kolla på film i ett mörkt rum? Varför har du ett ljust? Just det, en kompromiss Postad 05 December 2014 - 18:48
Ska jag svara som jag gjort tio andra gånger istället då? Bättre två små än en stor. Jag tycker att något borde ha gått in vid det här laget.
Edit. Japp, jag vet att det blir bättre om jag gör mitt rum mörkare. Men jag tror inte folk i allmänhet har förstått att möjligheterna att få till en basåtergivning blir bättre med fler basmoduler. VSB. Redigerat av Unregistered757ca215, 05 December 2014 - 18:53. Postad 05 December 2014 - 18:52
Det svaret vore ju mycket bättre, och tog troligen lika lång tid att skriva så ja du borde svarat så Postad 05 December 2014 - 19:05
Är väldigt sugen på klipsch men har inte pengar till deras fina bio system, bara front/center ligger ju runt 25' dessvärre. Jag vet inte riktigt hur bra deras bookshelf presterar, har själv haft Jamo innan med en klipsch rc64mkII och jag var nöjd med bägge märkena, positiva med Jamo är att de är rätt så billiga och helt OK ljud. Samtidigt vill man ju gärna kunna kräma på lite när man ser film. Postad 05 December 2014 - 19:23
Jag tror inte Homer tog illa upp av min replik. Jag förstår inte varför du ska behöva recensera mina inlägg eller mörkläggningen av mitt och min frus vardagsrum. Lägg ned. Postad 05 December 2014 - 19:24 http://www.hifimagas...annonsID=121403 http://www.brl.se/sv...talarpaket.html Det tog jag fram på 6 minuter Redigerat av cobra-427, 05 December 2014 - 19:55. Postad 05 December 2014 - 20:13
Tre Jamo D500 kostar 6900:-
Synergy är inget höjdarpaket dessvärre, de går tokbort. Postad 05 December 2014 - 20:16 Jo men det hörssssss Sen får du inte glömma att det är fem högtalare Redigerat av cobra-427, 05 December 2014 - 20:18. Postad 05 December 2014 - 20:39
Du skulle parat ihop RC-64:an med tex RF-82 så skulle du kunna kräma på utav bara helv.... Finns typ inga alt förutom INO som kan spela så jädrans högt o rent för normala pengar o storlek. Postad 05 December 2014 - 20:45
Men även RB-81 II och RC-62 II tror jag inte Jamo D500 har mycket att säga till om totalt för 10 00:-
Postad 05 December 2014 - 20:46 Jag tog inte illa upp men denna gången blir det bara en st. Så nu åter till frågan, räcker 100L ? Postad 05 December 2014 - 21:01
Edge of tomorrow... Fy faaaaan!!!
Ny referensrulle, vad det gäller bas! Postad 05 December 2014 - 21:18
Kollar det... Edit. Tog värdena från : http://www.europe-au...less\830669.pdf För mig ser det ut som att man nog vill ha den dubbla volymen för en sluten låda. Jag hade inte stoppat in det i 100l iaf. Redigerat av Unregistered757ca215, 05 December 2014 - 21:24. Postad 05 December 2014 - 22:33
Har ju tyvärr inte plats, är ute efter vägghängt framförallt. Då får jag gå upp till deras THX serie isåfall. Blir en den kulor ju.
Får kolla vidare, blev imponerad av rf 62orna när jag lyssnade på dem men de är golvmodeller....Vill helst ha vägghängt som sagt. Cinema från xtz är helt okej men de är för dyra i mitt tycke. De blir lite väl mörka med när man har spelat in dem, har haft dem hemma. Postad 06 December 2014 - 01:27
Nu är ni ju långt förbi den diskussionen kanske, men Evil Homer har en poäng.
En sub kan placeras var som helst i rummet, tillochmed fritt svävande framför duken. Två subbar innebär att ingen av dem kan placeras där den andra är, skitdumt ju! Postad 06 December 2014 - 01:46 De säger det. Men är den bra? Postad 06 December 2014 - 09:49 jo så är det i bilstereo värden mycket x-max men inte med den konstruktionen Postad 06 December 2014 - 11:53 Har du elementet hemma så du kan mäta hur långt den kan röra sig? Sedan så är det byggt för att spela i en bil med motsvarande spec för det och jag vet att det är inte det bästa SQ elementet men det var också medvetet.....förhoppningsvis har väl du också varit 20 år en gång i tiden Postad 06 December 2014 - 13:11
Den är ok. Men kanske skulle man se om det nu när man fått lite mer resurser i basen. ---------------------------------------------- Är det någon som har något att säga om Yamahareceivers? I ett nummer av Molt testades en Denon, Marantz och en Yamahareceiver, och där påpekades att Yamahan var den som färgade mest. Har kört Denon i alla år och varit väldigt nöjd med dem, nu kan man dock få en Yamaha för lite mer än hälften av en Denon med nästan identiska funktioner. Är lite småsugen, men frågan är om man blir besviken genom att byta tillverkare? Kanske någon som ägt både en receiver från Denon och Yamaha? Redigerat av genstruktur, 06 December 2014 - 13:16. Postad 06 December 2014 - 14:21 ser man på första polplattan så ser man det direkt att den rör sig inte några 80 mm i xmax. Och vad skulle det skilja imellan en hifi bas och en bilbas något du själv skall tänka på när du själv kör med grejor anpassade för bil så vad är skillnaden. Redigerat av kalle12dussin, 06 December 2014 - 15:17. Postad 06 December 2014 - 15:19 Du är rolig det finns hur många frågor som helst om typ bilbasar i ett vardagsrum pga av bilbasar är inte gjorda för att spela bra 20 Hz och/eller under det! En bil coupe är inte samma sak som ett vardagsrum och tror du att tex DLS Nordica kan spela lika hög som DD nej tror du att DD kan spela lika djupt som B2 ref12 nej osv. Och är du intresserad av deras värden kan du läsa här du har väl inte köpt TC för att saker inte har någon betydelse? http://dls.se/sv/car...?produkt=sv_824 http://www.brl.se/sv...udio-ref12.html Digital Design 3512g SuperCharged. 3512g D2 Low Fs Woofer Coils in Parallel Revc= 1.130 ohms Fo= 31.369 Hz Sd= 0.051044 M² Vas= 0.776. Ft³ Cms= 0.0594 mm/N Mmd= 426.421 g Mms= 433.052 g BL= 14.752 T•M Qms= 5.136 Qes= 0.443 Qts= 0.408 Levc= 0.334 mH No= 0.148 % SPLo= 83.724 dB EBP= 70.8 Postad 06 December 2014 - 15:26
Vad var poängen med basen där precis i början av edge of tomorrow egentligen? Jag blev bara förvånad och kastade mig på fjärren. Var lite rädd att mina små sls10 kanske inte skulle må så bra trots HP-filtret på 15 Hz... Men vad var poängen med den? Vad i filmen var det som skulle tänkas vara upphov till ljudet?
Postad 06 December 2014 - 15:40
Att folk med stora bassystem skulle bli helt till sig i byxan? Postad 06 December 2014 - 15:53 Jag skiter fulständigt i vad DD har för värden på sina skit basar se på bl så förstår du att det är en ganska kassbas. ser man på vas så har man ett gansaka hård upphängning på basen då vas och fs hänger samman . Det går att få en dls nordica att spela lika högt eller högre då den har bättre spl värden. Postad 06 December 2014 - 16:00
Så måste det vara. Det förklarar varför dom lagt det precis i början också: när man ska testa basen så slipper man komma ihåg vilken tid det var man skulle hoppa fram till. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |