Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Topfield TF5700PVRt

3284 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 September 2010 - 19:54

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Bosse. Har hämtat hem "MyStuff svenska logos (uppdaterade med CANAL+ SPORT1-SFKanalen). Nu också anpassade efter kanaländringen 1 Feb 2010, samt TV10-loggan från Sept 2010" men får ändå inte någon logo för Kanal 10.

Kommer du att uppdatera logo filen snart?
Tack Bosse vad gjorde vi utan dig.

/Kjell

Du måste också ändra i favoritfilen som du har i /ProgramFiles/Settings/MyStuff/FavLists.
Den består av en rad siffror, en på varje rad, som anger vilka kanaler som skall visas i EPG och i vilken ordning. Här anges LCN-numret.

VIKTIGT:
Man måste se till att ta bort kanaler som har försvunnit från denna lista annars blir MyStuff förvirrad. I mitt fall fick jag 3 st SVT1 när jag backade runt från SVT1 till de höga numren (pil upp) beroende på att jag hade kvar radiokanalernas nummer i fav-filen.
Alltså: Ta bort ZTV:s nummer (13) liksom radionumren (800 och uppåt) och lägg till TV10 (42) i listan.
För över den till toppyn och starta om MyStuff (behöver inte starta om boxen, bara stänga MyStuff och sen starta den igen.

När det gäller EPG för TV10 så har jag ingen lösning ännu annat än att använda TAP EPG2MEI och ställa in den att mixa ihop EPG från luften med EPG från MyStuff.mei. För att få vettig EPG på det viset måste man nog starta om toppyn minst en gång per dygn, dvs stänga den på kvällen när man lägger sig.
Annars verkar den firmware vi har nu tappa bort EPG vartefter tiden går.

Postad 17 September 2010 - 20:13

Chelsean
  • Chelsean
  • Användare

• 217 inlägg
  • 0

Du måste också ändra i favoritfilen som du har i /ProgramFiles/Settings/MyStuff/FavLists.
Den består av en rad siffror, en på varje rad, som anger vilka kanaler som skall visas i EPG och i vilken ordning. Här anges LCN-numret.

VIKTIGT:
Man måste se till att ta bort kanaler som har försvunnit från denna lista annars blir MyStuff förvirrad. I mitt fall fick jag 3 st SVT1 när jag backade runt från SVT1 till de höga numren (pil upp) beroende på att jag hade kvar radiokanalernas nummer i fav-filen.
Alltså: Ta bort ZTV:s nummer (13) liksom radionumren (800 och uppåt) och lägg till TV10 (42) i listan.
För över den till toppyn och starta om MyStuff (behöver inte starta om boxen, bara stänga MyStuff och sen starta den igen.

När det gäller EPG för TV10 så har jag ingen lösning ännu annat än att använda TAP EPG2MEI och ställa in den att mixa ihop EPG från luften med EPG från MyStuff.mei. För att få vettig EPG på det viset måste man nog starta om toppyn minst en gång per dygn, dvs stänga den på kvällen när man lägger sig.
Annars verkar den firmware vi har nu tappa bort EPG vartefter tiden går.

Hej Bosse. Tack för ditt svar. Jag har ingen sådan fil. Jag gjorde det enkla för mig, Jag raderade allt. Formaterade om hårddisken, gjorde fabriksåterställning, ny kanalsökning. Bröt strömmen. Sedan installerade jag om allt.

Allt fungerar hur bra som helst. Inga som helst problem med någo. Har alla logos för alla kanaler, men dock inte för Kanal 10. den saknas.

Men ok. Det är lite trist. Men jag får klara mig. Skall se om jag kan göra en egen...
Tack för allt Bosse.

Postad 17 September 2010 - 21:51

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Hej Bosse. Tack för ditt svar. Jag har ingen sådan fil. Jag gjorde det enkla för mig, Jag raderade allt. Formaterade om hårddisken, gjorde fabriksåterställning, ny kanalsökning. Bröt strömmen. Sedan installerade jag om allt.

Hur gjorde du installationen av MyStuff?
Med installern från England eller manuellt?

Allt fungerar hur bra som helst. Inga som helst problem med någo. Har alla logos för alla kanaler, men dock inte för Kanal 10. den saknas.

Men ok. Det är lite trist. Men jag får klara mig. Skall se om jag kan göra en egen...
Tack för allt Bosse.

Var det filen swlogos-tv10.zip som du laddade ner? Det är i den som TV10-loggan finns med.

Och hur kan du få en epg-visning utan fav-fil? Då borde det inte bli något alls...
Fast kanske MyStuff visar alla kanalerna ifall man inte har en fav-fil? Har aldrig provat det alternativet. Jag har flera fav-filer som jag kan växla mellan för att få bättre översikt ibland.

Redigerat av Bo_B, 17 September 2010 - 21:56.

Postad 17 September 2010 - 23:17

Chelsean
  • Chelsean
  • Användare

• 217 inlägg
  • 0

Hur gjorde du installationen av MyStuff?
Med installern från England eller manuellt?
Var det filen swlogos-tv10.zip som du laddade ner? Det är i den som TV10-loggan finns med.

Och hur kan du få en epg-visning utan fav-fil? Då borde det inte bli något alls...
Fast kanske MyStuff visar alla kanalerna ifall man inte har en fav-fil? Har aldrig provat det alternativet. Jag har flera fav-filer som jag kan växla mellan för att få bättre översikt ibland.

Nej nej, jag har installeratr MyStuff Manuellt så som jag gjort tidigare. Jag har kört MyStuff länge. Jag har inga problem utom just kanal 10 loggan. Jag har alla andra logoosar. Givetvis har jag fav-filer. Jag har egentligen 2 st. En som jag har för att visa epg och en annan för inspelning. Ingen av dessa är de jag hade innan jag gjorde kanalsökning, Istället har jag gjort helt nya. Men givetvis har jag inte med någon LCN som inte längre finns. Inte några radiokanaler, eller annat. Jag har inge problem heller med att skolla upp och förbi SVT1 och bak eller åt andra hållet. Jag är helt nöjd med allt. Allt fungerar hur bra som helst.

Jag ville egentligen bara att upplysa dig om att den fil jag hämtade hem från dig inte gav mig någon kanal 10 logotyp
Den heter
"MyStuff svenska logos (uppdaterade med CANAL+ SPORT1-SFKanalen). Nu också anpassade efter kanaländringen 1 Feb 2010, samt TV10-loggan från Sept 2010" med länk: http://hem.bredband....wlogos-tv10.zip

Den fungerar ju hur som helst hyggligt bra i alla fall. det är ju bara en ända logotyp vi talar om. Alla andra ligger ju där.

Men det är inte hela världen. Ville bara upplysa dig om det. Jag fixar en egen....

/Kjell

Postad 18 September 2010 - 07:24

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Jag ville egentligen bara att upplysa dig om att den fil jag hämtade hem från dig inte gav mig någon kanal 10 logotyp
Den heter
"MyStuff svenska logos (uppdaterade med CANAL+ SPORT1-SFKanalen). Nu också anpassade efter kanaländringen 1 Feb 2010, samt TV10-loggan från Sept 2010" med länk: http://hem.bredband....wlogos-tv10.zip

Det är ju rätt zipfil och jag har nu dubbelkollat genom att ladda ner den från websidan och sen extrahera alla ingående bilderna ur de två logofilerna logo.dat och smlogo.dat.
Båda innehåller loggan för TV10 som nummer 42, vilket är vad de skall ha.

Men nu kommer jag på ännu en sak, innan den slutliga kanalomläggningen då ZTV försvann och TV10 tillkom så kunde jag se TV10 på kanalplats (LCN) 13, dvs på ZTV:s plats. Detta ändrades först efter att jag gjort en fabriksåterställning följt av kanalsökning. Då flyttade TV10 till LCN=42. Bara en vanlig kanalsökning räckte inte, jag behövde göra fabriksåterställningen.

Kanske att det är detta som är problemet för dig också? Du kan ju kolla i den inbyggda kanallistan (tryck OK utan att något annat är uppe i bild) där skall du se boxens egen lista. Är TV10 på nummer 42 eller 13? Om den är på 13 så förklarar detta problemet.
I så fall gör du en fabriksåterställning, söker kanaler och sen justerar du boxinställningarna (tex den inbyggda favoritlistan i boxen, inställningarna för klockan, ansluten TV:s format, återspelning mm). Nu borde du ha fått TV10 på kanalnummer 42....

Och då fungerar logofilerna.

Postad 18 September 2010 - 20:13

Rob74
  • Rob74
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Jag har en 5700 HDMI till salu, om någon är intresserad skicka ett PM till mig.

/Robban

Postad 20 September 2010 - 06:56

Chelsean
  • Chelsean
  • Användare

• 217 inlägg
  • 0

Det är ju rätt zipfil och jag har nu dubbelkollat genom att ladda ner den från websidan och sen extrahera alla ingående bilderna ur de två logofilerna logo.dat och smlogo.dat.

Men nu kommer jag på ännu en sak, innan den slutliga kanalomläggningen då ZTV försvann och TV10 tillkom så kunde jag se TV10 på kanalplats (LCN) 13, dvs på ZTV:s plats. Detta ändrades först efter att jag gjort en fabriksåterställning följt av kanalsökning. Då flyttade TV10 till LCN=42. Bara en vanlig kanalsökning räckte inte, jag behövde göra fabriksåterställningen.

Kanske att det är detta som är problemet för dig också? Du kan ju kolla i den inbyggda kanallistan (tryck OK utan att något annat är uppe i bild) där skall du se boxens egen lista. Är TV10 på nummer 42 eller 13? Om den är på 13 så förklarar detta problemet.
I så fall gör du en fabriksåterställning, söker kanaler och sen justerar du boxinställningarna (tex den inbyggda favoritlistan i boxen, inställningarna för klockan, ansluten TV:s format, återspelning mm). Nu borde du ha fått TV10 på kanalnummer 42....

Så, tack. Det var grejen. Varför kunde jag inte komma på detta själv.
Mycket snyggt. Som alltid Bosse, du är en klippa.
Äntligen.
/Kjell

Postad 27 September 2010 - 13:59

Unregistered9b117a23
  • Unregistered9b117a23
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0
o jag har en 5710 som bara står där hemma och väntar på en ny ägare för en billig peng. Nybytta kondensatorer... PM mig om nån är sugen.

Postad 27 September 2010 - 16:18

Ralle1
  • Ralle1
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Hur gjorde du när du extraherade alla bilder?

Postad 27 September 2010 - 17:34

lubbis
  • lubbis
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
MakeLogos 1.3
-------------
MakeLogos is a command line replacement for the MakeLogos TAP. It can process gif, png, jpeg and pcx files and will output a logo.dat or smlogo.dat file for use with UKTimers, Archive, Surfer, AutoSearch and MyStuff 5. It can also run in extract mode to create png files from a logo file, handy if you don't have source graphics available.

Process all gif and pcx files with a name beginning UI and output backup_logo.dat
makelogos -obackup_logo.dat *.gif UI*.pcx

Extract graphics from logo.dat and put them in the source_graphics directory
makelogos logo.dat -x -dsource_graphics

Postad 28 September 2010 - 22:34

Chelsean
  • Chelsean
  • Användare

• 217 inlägg
  • 0
Håller nu på att byta de berömda kondingarna på min TF5700PRVt. När jag ändå är på gång sätter jag i en större disk som jag hade liggande. Det är en SATA disk. Jag satte i Deltacos SATA-56 för att konvertera IDE till SATA. Det verkar som min Topfield hittade disken, för den frågade mig om jag ville formatera om den ? Men hur lång tid tar det att formatera disken ? Den är på 320GB. Den har hållit på en timme nu.

Nej det gjorde det visst inte. Läste detta med kabeln också. Nu fungerar det fint. Nu skall här lödas lite... Hehe

Redigerat av Chelsean, 28 September 2010 - 22:40.

Postad 09 October 2010 - 11:21

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

• 1039 inlägg
  • 0
Jag får inte till EPG för TV10. Jag har modifierat ini-filen med allt UTOM raden mergexxxx

Om man startar config verktyget så trodde jag man skulle kunna se TV10 i listan över kanaler, men inte.

Postad 09 October 2010 - 13:09

Unregistered9b117a23
  • Unregistered9b117a23
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0
Den här sökfunktionen på detta forum kan man bli galen på :D

Jag har problem med min EPG för Canal + Sport1/SF där det gapar stora hål och som t ex ikväll när jag vill spela in Brynäsmatchen bara finns EPG för hockeylördag studio före och efter matchen. Så lite EPG fungerar ju men oftast inte för vilka matcher som sänds mm.

Kan ju spela in genom att sätta på den kanalen o spela in två timmar framåt mm. men inte lika smidigt.

Någon som har förslag?

Postad 09 October 2010 - 13:56

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Jag får inte till EPG för TV10. Jag har modifierat ini-filen med allt UTOM raden mergexxxx

Om man startar config verktyget så trodde jag man skulle kunna se TV10 i listan över kanaler, men inte.

Om du avser EPG via XmlTv2Mei så fungerar det inte därför att TVSajten inte tillhandahåller programdata för TV10.
Det är så att TVSajten funkar som den är men inget underhåll förekommer därför att han som höll på med den har ledsnat, gör annat nu...

Det jag har provat är följande:
Jag har installerat TAP EPG2MEI (den som följer med den här installatören som används i England).
Sen har jag ställt in den på följande sätt i sin inifil på toppyn:

[Control]
#Output=MyStuff  # Note: this is temporary and the output will eventually be EPG.mei
EuroDST
External=MyStuff
Demangle
MergeExt
UseExtGenre
#AddExtendedInfo
DescSeparator=¬
DescTerminator=
StripDups
Debug

[Include]
1-11
14,20,21,24,26,34,41,42,98,99

[Exclude]
45
Dessa inställningar är rakt av från de som kommer med TAP utom listan på include- och exclude-kanaler, som jag har lagt dit för våra Svenska kanaler.
Sen har jag ställt in MyStuff R1-konfig till att använda EPG.mei i stället för MyStuff.mei.
Effekten av detta är att efter ett tag så befolkas TV10 med nya program av EPG2MEI-tapen.
Den skall så att säga merga ihop MyStuff.mei med det den själv läser från toppyn till EPG.mei som MyStuff sen använder.
Men det funkar sisådär....
Efter ett tag så försvinner beskrivningarna för program som kommer via XmlTv2Mei, det står bara texten "BLANK" där när man vill vea vad det skall handla om.
Så jag har stängt detta försök och backat tillbaka till MyStuff.mei. Tittar i alla fall aldrig på TV10.

/Bosse

Postad 09 October 2010 - 14:02

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Den här sökfunktionen på detta forum kan man bli galen på :D

Jag har problem med min EPG för Canal + Sport1/SF där det gapar stora hål och som t ex ikväll när jag vill spela in Brynäsmatchen bara finns EPG för hockeylördag studio före och efter matchen. Så lite EPG fungerar ju men oftast inte för vilka matcher som sänds mm.

Kan ju spela in genom att sätta på den kanalen o spela in två timmar framåt mm. men inte lika smidigt.

Någon som har förslag?

Hurdan EPG har du?
Använder du MyStuff?
Hur får du då EPG till boxen?

/Bosse

Redigerat av Bo_B, 09 October 2010 - 14:03.

Postad 09 October 2010 - 17:06

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

• 1039 inlägg
  • 0

Om du avser EPG via XmlTv2Mei så fungerar det inte därför att TVSajten inte tillhandahåller programdata för TV10.
Det är så att TVSajten funkar som den är men inget underhåll förekommer därför att han som höll på med den har ledsnat, gör annat nu...

Det jag har provat är följande:
Jag har installerat TAP EPG2MEI (den som följer med den här installatören som används i England).
Sen har jag ställt in den på följande sätt i sin inifil på toppyn:

[Control]
#Output=MyStuff  # Note: this is temporary and the output will eventually be EPG.mei
EuroDST
External=MyStuff
Demangle
MergeExt
UseExtGenre
#AddExtendedInfo
DescSeparator=¬
DescTerminator=
StripDups
Debug

[Include]
1-11
14,20,21,24,26,34,41,42,98,99

[Exclude]
45
Dessa inställningar är rakt av från de som kommer med TAP utom listan på include- och exclude-kanaler, som jag har lagt dit för våra Svenska kanaler.
Sen har jag ställt in MyStuff R1-konfig till att använda EPG.mei i stället för MyStuff.mei.
Effekten av detta är att efter ett tag så befolkas TV10 med nya program av EPG2MEI-tapen.
Den skall så att säga merga ihop MyStuff.mei med det den själv läser från toppyn till EPG.mei som MyStuff sen använder.
Men det funkar sisådär....
Efter ett tag så försvinner beskrivningarna för program som kommer via XmlTv2Mei, det står bara texten "BLANK" där när man vill vea vad det skall handla om.
Så jag har stängt detta försök och backat tillbaka till MyStuff.mei. Tittar i alla fall aldrig på TV10.

/Bosse

Aha, då fattar jag varför det inte fungerar. Tack

Postad 09 October 2010 - 17:18

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

• 1039 inlägg
  • 0
Jag har en TF 5720 men nu när DVB-T2 är på ingång så skulle jag vilja ha en sådan box istället. TF har jag varit nöjd med, någon som vet om TF kommer med en motsvarande box som 57xx men med DVB-T2?

Sagem verkar ju bara vara den boxen som finns idag.

Postad 10 October 2010 - 06:42

Unregistered9b117a23
  • Unregistered9b117a23
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0

Hurdan EPG har du?
Använder du MyStuff?
Hur får du då EPG till boxen?

/Bosse

Använder mig av ditt program och laddar upp det via USB och använder MyStuff. Tänkte mest om det är nåt ni har ändrat i INI-filen som jag har missat. Fast jag har ju kollat med din "Sida" o de inställningar du har på INI-filen o inget skiljer där. Eftersom jag får lite EPG på vissa saker till C+ Sport1/SF så blev jag osäker vad problemet kan bero på eller om det nu är lika för er andra?

Postad 10 October 2010 - 08:19

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Använder mig av ditt program och laddar upp det via USB och använder MyStuff. Tänkte mest om det är nåt ni har ändrat i INI-filen som jag har missat. Fast jag har ju kollat med din "Sida" o de inställningar du har på INI-filen o inget skiljer där. Eftersom jag får lite EPG på vissa saker till C+ Sport1/SF så blev jag osäker vad problemet kan bero på eller om det nu är lika för er andra?

Jag kollade just de data som TVSajten skickar fär denna kanal och det är faktiskt så att det är hål i tablån.
Tex nästa lördag så är det ett barnprogram "Sixten" mellan 10:40 och 12:00, sedan kommer nästa program "Hockeylördag" kl 15:30, dvs det är ett hål på 3.5 timmar.
Inte mycket man kan göra åt detta ifall de datat man läser är fel/ofullständiga.

En sak jag saknar i MyStuff är att kunna ställa in en timer som inte är kopplad till EPG på något sätt, dvs att bestämma starttid och sluttid/inspelningslängd. Då skulle man ju kunna få spela in en hel eftermiddag från en kanal som denna tex...

Postad 10 October 2010 - 11:04

Unregistered9b117a23
  • Unregistered9b117a23
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0

Jag kollade just de data som TVSajten skickar fär denna kanal och det är faktiskt så att det är hål i tablån.
Tex nästa lördag så är det ett barnprogram "Sixten" mellan 10:40 och 12:00, sedan kommer nästa program "Hockeylördag" kl 15:30, dvs det är ett hål på 3.5 timmar.
Inte mycket man kan göra åt detta ifall de datat man läser är fel/ofullständiga.

En sak jag saknar i MyStuff är att kunna ställa in en timer som inte är kopplad till EPG på något sätt, dvs att bestämma starttid och sluttid/inspelningslängd. Då skulle man ju kunna få spela in en hel eftermiddag från en kanal som denna tex...

Ja då var det som jag befarade inget att göra åt. Jag saknar också den egenskapen i MyStuff som du beskriver. Igår fick jag spela in hockeysnackprogrammet som varade i en kvart innan Brynäsmatchen och sen ändra sluttiden på inspelningen vilket ju också fungerar. Ingen mening att lägga mer krut på detta alltså.

Postad 10 October 2010 - 11:54

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Ja då var det som jag befarade inget att göra åt. Jag saknar också den egenskapen i MyStuff som du beskriver. Igår fick jag spela in hockeysnackprogrammet som varade i en kvart innan Brynäsmatchen och sen ändra sluttiden på inspelningen vilket ju också fungerar. Ingen mening att lägga mer krut på detta alltså.

Man skall inte ge upp! ;)
MyStuff har ett s.k. API-interface som kan användas här...
Jag har just provat att skapa en timer på TV10 från kl 19:00 till 21:05 i kväll.
Jag gjorde så här:
Skapade en textfil på min PC med följande innehåll:
MyAPITimer|TIMERCREATE|42|201010101900|125
Sen sparade jag den till en fil med namnet FreeTimers.api
Därefter överförde jag den till toppyn med FTP (men det går bra med Altair också) till katalogen
ProgramFiles/Settings/MyStuff/API/
Jag har inställningen Z5 på MyStuff ställd till 5m, dvs var 5:e minut kollar MyStuff om det finns någon api-fil där och i så fall processas den.
I detta fall så tog det några minuter och sen hade jag en timer på TV10 enligt filens specifikation.
I MyStuff timerlista finns den med namnet MyApiTimer och är markerad med en röd symbol eftersom det inte finns någon EPG-data för denna period. Men den finns i alla fall.

Syntaxen i apifilen är följande:
<godtyckligt namn>|TIMERCREATE|<LCN>|<starttid som yyyymmddhhmm>|<längd i minuter>

Man kan ha flera rader med kommandon ifall man vill.
/Bosse

Postad 10 October 2010 - 18:26

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0
Rrsultatet blev en inspelning där man kan se TV10-ikonen i arkivet fast inspelningsamnet blev "No Information"...
Men inspelat blev det. :)
/Bosse

Postad 11 October 2010 - 13:22

Unregistered9b117a23
  • Unregistered9b117a23
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0
Du är grym Bosse! :) Får se om jag får behov av att testa det där jag också då!

Postad 13 October 2010 - 21:29

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

• 1039 inlägg
  • 0
Fattar inte vad som har hänt, men på min display så visar den tiden hela tiden. Tidigare så har man sett antingen kanalnummret eller REC. Jag hittar ingen knapp på kontrollen eller på boxen som ändrar detta. Någon som vet?

Postad 13 October 2010 - 22:58

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Fattar inte vad som har hänt, men på min display så visar den tiden hela tiden. Tidigare så har man sett antingen kanalnummret eller REC. Jag hittar ingen knapp på kontrollen eller på boxen som ändrar detta. Någon som vet?

Vad kör du för TAP:s?
Jag använder TF5000Display för att få info på displayen och denna TAP ramlar inbland ur minnet, vilket yttrar sig så att displayen ser konstig ut. Jag har TAP Commander oxå så då är det snabbt att kolla ifall TF5000Display har slutat köra och om så är fallet så är det bara att starta den manuellt så är allt åter till det normala...

Bosse

Postad 14 October 2010 - 06:58

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

• 1039 inlägg
  • 0
Jag kör inga speciella TAP´s och då inte denna display tap. Mystuff och channelbuttonhack kör jag däremot.

Postad 14 October 2010 - 22:11

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Jag kör inga speciella TAP´s och då inte denna display tap. Mystuff och channelbuttonhack kör jag däremot.

Det var länge sedan jag lät Toppyn själv hantera displayen...
Jag använder som sagt TF5000Display och den ger en massa nyttig info på den begränsade displayen.
När den stänger ner så återgår displayen till toppy-stuket och då undrar man vad som pågår tills man inser detta och startar om tapen.
Du kan ju alltid prova den och se om du gillar hur det ser ut.

Bosse

Postad 18 October 2010 - 10:00

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0

Jag använder TF5000Display för att få info på displayen och denna TAP ramlar inbland ur minnet

Gör den? :) Det var skumt. Det har jag aldrig lyckats med på mina...

Postad 21 October 2010 - 04:18

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Gör den? :) Det var skumt. Det har jag aldrig lyckats med på mina...

Inte ofta, men det händer...
Fast jag stänger ju nästan aldrig av min Toppy, så den kan gå veckovis i sträck och ibland när jag kollar så visar den inte det den skall och då får jag starta om denna TAP.
Eller stänga och starta boxen förstås, det ger ju andra fördelar som att fräscha upp lite interna data.

/Bosse

Postad 31 October 2010 - 09:44

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0
Fel på EPG från TVSajten 31/10 för SVT1
Idag är det totalfel på TV-sajtens EPG för SVT1, den anger bara några reprissändningar av The Event under natten och den sista av dessa är dessutom rejält förlängd! Inget mera hela dagen. :)
Antagligen beror det hela på ett fel i deras mjukvara som inte kunde ta hand om fallet att ett program börjar senare än det slutar pga sommartidens upphörande i natt....

För att få rätt EPG i toppyn om man använder sig av XmlTV2Mei så kan man ändra MyStuff inställning R1 från MyStuff.mei till EPG.mei, men då måste man ju också köra TAP EPG2MEI i sin burk.
Jag har EPG2MEI men använder normalt ändå MyStuff.mei från XmlTV2Mei eftersom EPG2MEI har en tendens att förkorta programbeskrivningarna efter ett tag. Men det är ju bättre än att tappa alla program förstås....
Så jag slog om R1 till EPG.mei och nu har jag full EPG för SVT1 idag.

Jag har bara kollat upp att SVT1 är felaktig, det kan finnas andra kanaler som drabbats också.
/Bosse

Postad 31 October 2010 - 11:45

lubbis
  • lubbis
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Start för The event 02:30 slut 02:15 klarar inte TV-sajten av :-)

Ett annat sätt är att trycka EPG 3 gånger så kommer man till Toppyns EPG och därifrån kan man sätta en timer (vilket jag gjorde)

Postad 03 November 2010 - 22:25

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

• 1039 inlägg
  • 0
Något konstigt har hänt. På min display så visar sig bara klockan. Den går dessutom fel. Klockan på displayen och i boxen är inte samma. Tex om klockan är 08:04 så visar klockan på displayen 08:57

Jag har testat att lägga in TAP TF5000 men det händer absolut inget när jag konfigurerar den. Jag får upp menyn under EXIT knappen, men inget tar om jag ändrar.

Om jag startar upp boxen så har det tidigare stått RUN i displayen, det är också borta.

Om man stänger av boxen så börjar 5-6 punkter längst ner på displayen att blinka och sedan går boxen ner efter ett tag.Efter uppstart så gör den verifying files and folder.

Postad 03 November 2010 - 23:03

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0
Hur är det med nätaggregatet på denna Toppy? Har du bytt kondingarna?

/Bosse

Postad 04 November 2010 - 07:20

EdBaker
  • EdBaker
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

Något konstigt har hänt. På min display så visar sig bara klockan. Den går dessutom fel. Klockan på displayen och i boxen är inte samma. Tex om klockan är 08:04 så visar klockan på displayen 08:57

Jag har testat att lägga in TAP TF5000 men det händer absolut inget när jag konfigurerar den. Jag får upp menyn under EXIT knappen, men inget tar om jag ändrar.

Om jag startar upp boxen så har det tidigare stått RUN i displayen, det är också borta.

Om man stänger av boxen så börjar 5-6 punkter längst ner på displayen att blinka och sedan går boxen ner efter ett tag.Efter uppstart så gör den verifying files and folder.

Gör en norsk reset (dra ur nätsladden).

Postad 06 November 2010 - 10:11

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

• 1039 inlägg
  • 0

Hur är det med nätaggregatet på denna Toppy? Har du bytt kondingarna?

/Bosse

nej, det har jag inte gjort. Denna box är ganska ny (max ett år)

Gör en norsk reset (dra ur nätsladden).

det skall jag testa

Postad 06 November 2010 - 12:46

lubbis
  • lubbis
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
När jag nu kom hem efter tre veckor semester i Thailand så hade min ena Topfield 5710 låst sig. Vid uppstart kom verify folders och vill du formatera hårddisken. Inte kul när frugan har massa serier inspelat. Jag hörde att hårddisken startade så jag plockade ur hårddisken och anslut till datorn via ett USB/IDE interface. Sedan använde jag programmet TopfHDRW http://www.topfield.cc/56k-e.html som hittade disken. Jag gjorde en felsöking på disken och den hittade en del fel som jag valde att reparera. Tillbaka med disken i Toppyn och allt var ok igen förutom 14 dagars missade inspelningar (som jag fick jaga rätt på med bittorrent).

Jag har tidigare haft lite strul med Mystuff 6.2 att filen Mystuff.dat blir korrupt så jag tar täta backuper på den så frågan är om det även denna gång var Mystuff som sabbade disken. Förhoppningsvis kommer version 6.3 snart.

Postad 08 November 2010 - 15:02

sintran
  • sintran
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

När jag nu kom hem efter tre veckor semester i Thailand så hade min ena Topfield 5710 låst sig. Vid uppstart kom verify folders och vill du formatera hårddisken. Inte kul när frugan har massa serier inspelat. Jag hörde att hårddisken startade så jag plockade ur hårddisken och anslut till datorn via ett USB/IDE interface. Sedan använde jag programmet TopfHDRW http://www.topfield.cc/56k-e.html som hittade disken. Jag gjorde en felsöking på disken och den hittade en del fel som jag valde att reparera. Tillbaka med disken i Toppyn och allt var ok igen förutom 14 dagars missade inspelningar (som jag fick jaga rätt på med bittorrent).

Jag har tidigare haft lite strul med Mystuff 6.2 att filen Mystuff.dat blir korrupt så jag tar täta backuper på den så frågan är om det även denna gång var Mystuff som sabbade disken. Förhoppningsvis kommer version 6.3 snart.

Min 5720 har oxå börjat låsa sig... Irriterande som sjutton. frågan är om man skall börja labba med firmware & patchar eller om nya MyStuff ligger runt hörnet? (faktum är att jag har två 5720 som båda låser sig, vid olika tilfällen)

Brukar bli när den stått på för länge. Finns det nån TAP som stänger av en toppy varje kväll vid givet klockslag?

(tror faktiskt att jag kör FW för 5710 då 5720 inte funkade alls med MS pga boxer-navigator-stödet)

Postad 08 November 2010 - 18:49

sintran
  • sintran
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Min 5720 har oxå börjat låsa sig... Irriterande som sjutton. frågan är om man skall börja labba med firmware & patchar eller om nya MyStuff ligger runt hörnet? (faktum är att jag har två 5720 som båda låser sig, vid olika tilfällen)

Brukar bli när den stått på för länge. Finns det nån TAP som stänger av en toppy varje kväll vid givet klockslag?

(tror faktiskt att jag kör FW för 5710 då 5720 inte funkade alls med MS pga boxer-navigator-stödet)

Den boxen som låste sig låser sig efter omstart på "L"-fasen i MyStuff...

Gick in med Altair efter en 0-start och plockade bort mystuff-mei och få gick den snällt igenom L-fasen. Körde bosses hack för att trycka tillbaks en färsk mei-fil.

Har nedgraderat den ena boxen till 2.89.

Postad 08 November 2010 - 19:16

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Den boxen som låste sig låser sig efter omstart på "L"-fasen i MyStuff...

Gick in med Altair efter en 0-start och plockade bort mystuff-mei och få gick den snällt igenom L-fasen. Körde bosses hack för att trycka tillbaks en färsk mei-fil.

Har nedgraderat den ena boxen till 2.89.

Ganska typiskt om man har fått dåliga data för någon kanal. Enligt uppgift skall MS 6.3 vara betydligt bättre på att kolla data i mei-filen och inte krascha sådär.
Jag har inte sett några krascher på sistone men så har jag ju patchat min f/w ganska så mycket...
Här är min lista: Mina patchar till TF5700 f/w 2.87
Någon/några av dessa kanske gör min box stabilare, plus att jag har f/w 2.x i stället för 3.x, som har väldiga problem att hålla koll på fritt minne och gör att MS kraschar pga för lite minne efter några dagars drift...

/Bosse

Postad 15 November 2010 - 15:45

Ralle1
  • Ralle1
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Nu har jag installerat drivrutinen för 64-bit windows och det gick bra. Antares fungerar och jag kan nu se innehållet på hårddisken på Toppyn.

Men jag trodde faktiskt att xmltv2mei skulle fungera också nu, men tji fick jag. Är det så att xmltv2mei använder någon annan uppkopplingsmetod till boxen?

Skall det inte fungera eller har någon fått det att funka?

Som sagt, jag har en fungerade drivrutin. Det kan jag nu se i device manager.

Jag använder visserligen windows 7 32-bit, men jag undrar hur man installerar drivrutinen?

Postad 15 November 2010 - 16:14

jerjoh
  • jerjoh
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Någon som vet varför det inte går att spela in på tv3 och tv4 samtidigt påbörja tittandet på pgm man spelat in på tv3 med viss fördröjing. Funkar mkt bra på den ena av mina TF5720 boxar men ej på den andra. Kan det ha att göra med nätagg och dags att byta kondingar?

Description extender funkar ej på TF5720, någon som vet hur man får med denna i den tapsen? Ska tydligen gå att maila skaparen av denna tap via något uk forum.

Använder mig av Boxer navigator på TF5720, det är boxers egna epg för 7 dagar framåt, funkar helt ok men vill kunna använda mig av en bättre epglayout än originalet. Har kört mystuff, men den funkar inge bra med TF5720 och fw 3.40. Byter jag fw till under 3.xx förlorar jag stödet från boxer navigatorn, stödjer endast på fw 3.28 och 3.40.
Har därför testat epgnavigator (el. nått sånt) inte lika trevlig som MS men ändå helt ok. Den stödjer dock bara pgmbeskrivn upp till 127 tecken, med description extender ska man kunna få upp emot ca 500 tecken, därav min undran.

Tack på förhand!

Postad 16 November 2010 - 08:31

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0

Jag använder visserligen windows 7 32-bit, men jag undrar hur man installerar drivrutinen?

I 32-bit Windows skall man installera drivrutinen (från Topfield) INNAN man kopplar in sin box för första gången.
Sen skall boxen hittas när den kopplas in.
Jag har inte Win7 x64 själv så jag vet inte hur man gör, men eftersom jag dessutom använder FTP till mina boxar så har jag inget behov av USB-anslutning heller...

Bosse

Postad 03 December 2010 - 12:42

Unregistered9b117a23
  • Unregistered9b117a23
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0
Har haft en väldig massa strul igen nu då Boxen hängde sig och sedan kunde jag aldrig komma åt MyStuffs EPG även om Arkivet och sånt såg ut som vanligt. Nu har jag fått tillbaka MyStuff EPG men nu fungerar inte hämtningen av programdata via Bosses prg.

Jag får liksom bara data ett dygn framåt vid hämtningen av info och t ex ikväll så står det No info vid flera tidpunkter ikväll på t ex SV2, TV3 och TV4 så frågan är ju vad det kan bero på då min inifil har fungerat som den är tidigare?

Redigerat av Unregistered9b117a23, 03 December 2010 - 15:27.

Postad 03 December 2010 - 17:39

lubbis
  • lubbis
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Har också haft problem i flera dagar med korrrupt EPG-fil (mystuff.mei. Kör nu Freeview.epg.

Får följande när jag försöker ladda med Bosses program

20101203 08:56:03.468 Reading data: File already in cache: kunskapskanalen.svt.se_2010-12-15.xml.gz
20101203 08:56:03.561 Reading data: New file to cache: kunskapskanalen.svt.se_2010-12-16.xml.gz
20101203 08:56:03.608 ERROR: Failed reading EPG data!
20101203 08:56:03.608 ERROR: when retrieving EPG data, cannot continue!
20101203 08:56:03.608 ERROR: No EPG data available!
20101203 08:56:03.608 Process time: 53118 ms
20101203 08:56:03.608 ----------------- Exiting XMLTV2MEI -------------------

Postad 03 December 2010 - 18:22

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0
Jag har inte märkt något med mina Toppy men nu har jag kollat i logfilen och jag ser samma sak som ni rapporterat om gällande kunskapskanalen.
Och det verkar som om detta fel medför att den EPG som samlats in för alla andra kanaler inte överförs till Toppyn heller. ;)
Det verkar som om problemen började den 30 november, innan dess ser jag inga såna fel i mina loggfiler.

När jag kollar i Cachedir efter filer som är ovanligt korta så ser man att det är en hel del som har för lite data i sig.
Verkar som om TVSajten har gett upp med sin programguide-generering..

Jag har i alla fall temporärt fixat min EPG genom att minska antalet dagar som EPG byggs för från 13 till 8.
Då fick jag i alla fall en aktuell EPG som också överfördes till Toppyn.

Problemet med TVSajten är ju allvarligt för alla oss som behöver en EPG via Internet, antinmgen vi kör Toppy som vi gör eller om vi kör med HTPC.
Men han som skötte den har ju lagt av för nästan ett år sedan och nu är det bara med tur som den fortsätter att funka.

/Bosse

Postad 03 December 2010 - 21:21

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

• 1039 inlägg
  • 0
Mycket tråkigt, jag har precis samma problem med EPG. Har hållit på ett tag nu, men inget fungerar.

Jag har ju en 5720, borde jag då inte ha Boxer Navigator med full EPG?

Postad 03 December 2010 - 22:10

Unregistered9b117a23
  • Unregistered9b117a23
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0
Aha fler som har fel alltså. jag som har felsökt så in i helxxxxx men så kan det vara. Usch, det är verkligen farligt att vara så beroende av en fungerande Topfield-box med fungerande Mystuff och fungerande suveränt Bosse-prg som man är. Hoppas det går att lösa på något sätt.

Postad 03 December 2010 - 23:01

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

• 1012 inlägg
  • 0
Prova med följande:

1) Radera innehållet i mappen Cache under XmlTv2Mei:s installationsmapp.

2) Ställ in kortare EPG.
Denna inifilinställning ger ungefär en veckas data tills jag kan hitta nån annan lösning:
[Config]
xmltvdays=8

Egentligen vet jag inte varför det blir error pga de dåliga data så att programmet inte ens skickar över den EPG som faktiskt har lästs in. Måste felsöka stegvis i programmet för att hitta detta.

/Bosse

Postad 04 December 2010 - 11:27

Unregistered9b117a23
  • Unregistered9b117a23
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0
Tack som vanligt Bosse! Veckan är alla fall räddad.

Ibland känns det som om du är den viktigaste mannen på jordklotet Bosse! ;)

Fortfarande ingen som är intresserad av en TF 5710-box som jag har över nu?

Redigerat av Unregistered9b117a23, 04 December 2010 - 14:56.

Postad 04 December 2010 - 11:47

lubbis
  • lubbis
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Kanon. Nu fungerar det igen. Nu är det bara att ta tag i att min Asus tappar närverket då och då.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.