* Officiell tråd - Panasonic PX70 *
4443 svar till detta ämne
Postad 25 August 2007 - 04:04
joelmeister
-
joelmeister
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Ärligt alltså, nu måste någon förklara för mig hur man kommer in i service menyn på ett enkelt sätt. Jag har testat att trycka -/V knappen och trycka nollan tre gånger i följd. Det som händer då (ibland) är att den börjar cykla kanaler men ingen service meny. Jag testar igen (kanske var nollorna inte i tillräckligt rask följd) och får mer kanalväxling. Jag provar trettio gånger till...och på trettioförsta (nypa salt) så kommer jag in i service menyn. Har en kompis med likadan TV och det är precis likadant för honom.
Hiiiiiiiilfeeeeeee! 
<{POST_SNAPBACK}>
fjarrkontrollen ar valdigt riktningskanslig, var noga med att peka den mot mottagaren pa tv'n, strax till hoger om on/off-knappen..
Postad 25 August 2007 - 10:54
TheMangan
-
TheMangan
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Mmm prova och ställ dig på en AV kanal (tex AV1) så ska du se att det går lite lättare, höll själv på att bli tokig på detta!!
<{POST_SNAPBACK}>
Yep, har också kommit fram till att man slipper själva kanalhoppandet om man går på AV-kanal, men det är fortfarande inte lätt att komma in, är man enveten så går det ju till slut, men det känns skumt att det skall vara så pass krångligt.
Postad 25 August 2007 - 11:51
mabbe
-
mabbe
-
Användare
-
-
174 inlägg
Det är inte "så pass krångligt" hos mig. Jag håller inne knappen på framsidan, samtidigt som jag trycker på 0an tills det kommer något. Ibland händer inget, då trycker jag in knappen på fronten igen och fortsätter trycka på nollor. Då brukar den komma direkt, precis som att den har de andra nollorna i minnet.
Postad 25 August 2007 - 13:44
Mr Big
-
Mr Big
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
När vi nu är inne på det ökända knäppandet... När jag startar TV:n hör jag oftast två klickande "knäpp". Detta klickljud dyker sedan upp tre, fyra gånger under kvällen. Nu till några frågor på detta:
Är det detta klickande ljud som spökar i de ökända apparaterna som byts pga knäppande?
Jag gissar att de apparaterna som byts knäpper mer än tre, fyra ggr per kväll, eller?
Ni som INTE har apparater som ni tänker byta. Har ni också dessa, som jag uppfattar som ganska normala, knäpp i samband med användandet utav TV:n? Vid start samt nån gång då och då, kanske?
Detta handlar alltså lite om gränsdragning och om när en knäppande TV blir en utav de ökända knäppande apparaterna. Jag tänker då inte bry mej så länge det inte handlar om flera knäpp i timmen. Särskilt som den nya ju kan vara en som knäpper ännu mer. 
Larry.
<{POST_SNAPBACK}>
Nar jag slar pa min PX70 hor jag tre klick men har inte hort nagot annat nar den sedan har gatt..Har kort den i 90 timmar nu..
<{POST_SNAPBACK}>
Har haft min i 3 månader nu och inte hört ett knyst från den bortsett från startreläet. Var lite orolig när jag hängde upp den på väggen för 1 vecka sedan. Jag använde HENKE systemet som jag ihandlade i våras för 49 kr (utförsäljning). Den kom då 3.5 cm från väggen vilket var hälften av det rekommenderade från Panasonic. Jag tyckte det blev väldigt varmt bakom så jag kollade med en probe och fick ett genomsnittligt värde på 45 grader. Mailade Panasoniccenter angående detta om det var riskabelt för tv,n men de svarade att för tv,n var det inga problem, den klarar det men frågan var om jag och väggen tålde det. Det var inget tal om risk för värmeknäppningar. Har även passat på att köpa en DMR-EH67 från dem. Skalar upp allt material som går via den till 1080p via hdmi. Även tv-signal. Lusfräckt att skala ner en HD-film till vanligt DVD-format (576p) för att sedan blåsa upp det igen via spelaren. Snacka om färgpalett. Den bli stark och skarp så det nästan gör ont i ögonen.
Postad 25 August 2007 - 15:04
TheMangan
-
TheMangan
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Det är inte "så pass krångligt" hos mig. Jag håller inne knappen på framsidan, samtidigt som jag trycker på 0an tills det kommer något. Ibland händer inget, då trycker jag in knappen på fronten igen och fortsätter trycka på nollor.
<{POST_SNAPBACK}>
Krångligt eller inte? Ja, inte låter det så proffsigt direkt. Det måste (borde) ju finnas ett kommano som aktiverar servicemenyn direkt och som fungerar konsekvent. Om jag är ute och åker bil vill jag ju gärna att sexans växel hoppar i när jag växlar till sexans växel. Om jag fick prova 2-3 gånger ena dagen och 4-5 gånger andra dagen...jag då skulle jag nog tycka att det vore aningens krångligt.  Men jag tror att det är som någon tidigare skrev, att fjärren är väldigt riktningskänslig. När jag siktar lite noggrannare så bir det helt klart mindre krångligt!
Redigerat av TheMangan, 25 August 2007 - 15:06.
Postad 25 August 2007 - 16:41
sobeus
-
sobeus
-
Lärjunge
-
-
267 inlägg
Det är inte "så pass krångligt" hos mig. Jag håller inne knappen på framsidan, samtidigt som jag trycker på 0an tills det kommer något. Ibland händer inget, då trycker jag in knappen på fronten igen och fortsätter trycka på nollor.
<{POST_SNAPBACK}>
Krångligt eller inte? Ja, inte låter det så proffsigt direkt. Det måste (borde) ju finnas ett kommano som aktiverar servicemenyn direkt och som fungerar konsekvent.
Om jag är ute och åker bil vill jag ju gärna att sexans växel hoppar i när jag växlar till sexans växel. Om jag fick prova 2-3 gånger ena dagen och 4-5 gånger andra dagen...jag då skulle jag nog tycka att det vore aningens krångligt. 
Men jag tror att det är som någon tidigare skrev, att fjärren är väldigt riktningskänslig. När jag siktar lite noggrannare så bir det helt klart mindre krångligt! 
<{POST_SNAPBACK}>
Vad skall du göra på servicemenyen? Går ju inte o göra ett skit där förutom o läsa lite oförklariga data!
Postad 25 August 2007 - 20:07
sarek
-
sarek
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Jag säger då det! Äntligen har man fått sin 28" äckelTV utbytt. Har varit ute efter en ny TV ett bra tag nu och varit inställd på en Samsung 42Q96, men då den varit slutsåld på de "billigaste" och "vettigaste" nätbutikerna så har det inte blivit något köp. Åkte till SIBA idag för att kika på Samsungen (13990:-) och Panasonic PX70 (12490:-) för att jämföra lite, och visst är Samsungen en kanontrevlig TV, men tyckte den var lite för dyr för min plånbok. Det slutade med att jag köpte en Panasonic 42"PV70 för 9990:-, vilket jag antar är ett ok pris om jag fattat rätt i att det som skiljer de två Panasonic modellerna emellan är en inbyggd digitalbox.
Ett par frågor dock:
* Någon som vet om TV:n är känslig för dåliga kablar? Just nu har jag digitalboxen kopplat till min Samsung DVD-HR737, som i sin tur är kopplad till TV:n via HDMI. HDMI-Kabeln som jag köpte är av märket Limited Label, är detta ren skit och kommer jag märka någon skillnad mot en med högre kvalitet?
* Min DVD-spelare har HDMI men inte uppskalning, är det värt att byta ut den mot till exempel en Panasonic DMR-EH57 som har 1080p uppskalning? Kommer det göra stor skillnad?
Tacksam för svar
Postad 25 August 2007 - 20:49
Unregistered6f4e89a3
-
Unregistered6f4e89a3
-
Forumräv
-
-
887 inlägg
pv70 för 9990:-......hmm du menar inte en pv7 som absolut inte ska förväxlas med pv70...
Postad 25 August 2007 - 20:52
TheMangan
-
TheMangan
-
Amatör
-
-
76 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Krångligt eller inte? Ja, inte låter det så proffsigt direkt. Det måste (borde) ju finnas ett kommano som aktiverar servicemenyn direkt och som fungerar konsekvent.
Om jag är ute och åker bil vill jag ju gärna att sexans växel hoppar i när jag växlar till sexans växel. Om jag fick prova 2-3 gånger ena dagen och 4-5 gånger andra dagen...jag då skulle jag nog tycka att det vore aningens krångligt. 
Men jag tror att det är som någon tidigare skrev, att fjärren är väldigt riktningskänslig. När jag siktar lite noggrannare så bir det helt klart mindre krångligt! 
<{POST_SNAPBACK}>
Vad skall du göra på servicemenyen? Går ju inte o göra ett skit där förutom o läsa lite oförklariga data!
<{POST_SNAPBACK}>
Kolla tiden, vill ju veta när man passerar 200h.
Postad 25 August 2007 - 21:11
sarek
-
sarek
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
pv70 för 9990:-......hmm du menar inte en pv7 som absolut inte ska förväxlas med pv70...
<{POST_SNAPBACK}>
Nej det var allt en PV70 hoppas jag. På kartongen och bak på TV:n står det TH-42PV70F. Jag har väl inte blivit lurad  .
Postad 25 August 2007 - 21:14
Unregistered6f4e89a3
-
Unregistered6f4e89a3
-
Forumräv
-
-
887 inlägg
<{POST_SNAPBACK}> Nej det var allt en PV70 hoppas jag. På kartongen och bak på TV:n står det TH-42PV70F. Jag har väl inte blivit lurad .
<{POST_SNAPBACK}>
Står det PV70 bak på tv:n så stämmer de nog.... bara att jag inte kunde hitta den på hemsidan för de priset..... hur ser foten ut till tv:n...?
Postad 25 August 2007 - 21:29
sarek
-
sarek
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
<{POST_SNAPBACK}> Nej det var allt en PV70 hoppas jag. På kartongen och bak på TV:n står det TH-42PV70F. Jag har väl inte blivit lurad .
<{POST_SNAPBACK}>
Står det PV70 bak på tv:n så stämmer de nog.... bara att jag inte kunde hitta den på hemsidan för de priset..... hur ser foten ut till tv:n...?
<{POST_SNAPBACK}>
Exakt som på den tredje bilden på denna länk KLICK. TV:n ser också likadan ut  . Kanske ska tillägga att de bara hade ett exemplar kvar. Säljaren sade även att de hade haft en liten kampanj med ett fåtal apparater. I alla fall på SIBA Trollhättan.
Postad 25 August 2007 - 22:06
sobeus
-
sobeus
-
Lärjunge
-
-
267 inlägg
Kanske ska tillägga att de bara hade ett exemplar kvar. Säljaren sade även att de hade haft en liten kampanj med ett fåtal apparater. I alla fall på SIBA Trollhättan. <{POST_SNAPBACK}> [/quote] Lustigt att vissa Siba har kampanj som man aldrig har hört talas om? Fan vad vissa har tur! Grattis till ett kanonköp. Köpte min själv för 2 veckor sen för 11990:-.
Postad 25 August 2007 - 22:11
sobeus
-
sobeus
-
Lärjunge
-
-
267 inlägg
9990:- tar ju dom för PV7. Jag misstänker att du har haft jävligt tur att dom gett dig fel!
Postad 25 August 2007 - 22:30
sarek
-
sarek
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
9990:- tar ju dom för PV7. Jag misstänker att du har haft jävligt tur att dom gett dig fel!
<{POST_SNAPBACK}>
Ja då kanske det var ett ganska bra köp ändå då  . Som sagt det står ju PV70 på både kartongen och TV:n. Skönt att ha tur för en gång skull.
Postad 26 August 2007 - 08:28
Tissas
-
Tissas
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Fick min PX70 för 8700 spänn  Ibland skall man ha tur!
Postad 26 August 2007 - 10:31
TheMangan
-
TheMangan
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Fick min PX70 för 8700 spänn Ibland skall man ha tur!
<{POST_SNAPBACK}>
Jisses, vart (och hur) får man den för det priset?
Postad 26 August 2007 - 15:23
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2986 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Jag köpte min PX74 (ska vara samma som PX70) imorse på Expert i Bromma för 8990kr! Men jag fattar inte en sak nu när jag ska montera tvn i stativet. Det står att jag ska dra två plastremmar genom något och fästa i stativfoten. Antingen har jag monterat den fram och bak för det finns inga hål att dra den igenom, annat än två hål där det sitter en avlångt klistermärke över (inte namelistklistermärket). Någon som har en bild på hur det ska se ut?
Postad 26 August 2007 - 15:37
Larry Lars
-
Larry Lars
-
Amatör
-
-
70 inlägg
inget skall dras igenom. på plastremmarna finns en pinne ihop med fästet. Pinnen "klickas" in i ett oansenligt hål. Dessa remmar är bara att dra ihop sladdar med.
Postad 26 August 2007 - 16:34
r0lf
-
r0lf
-
Rookie
-
8 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Jag kom oxå över en PV70 idag för 9990.- på siba i halmstad. men det jag undrar över är varför den heter PV70F vad betyder F et ?? mvh en glad jäkel
Postad 26 August 2007 - 16:44
sobeus
-
sobeus
-
Lärjunge
-
-
267 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Jag kom oxå över en PV70 idag för 9990.- på siba i halmstad. men det jag undrar över är varför den heter PV70F vad betyder F et ??
mvh en glad jäkel 
<{POST_SNAPBACK}>
Men va fan undrar om siba i Gbg har dessa priser. Skulle vart gött att åka till ONOFF o kvittera ut 3 tusen på prisgarantin! Grattis förresten!
Postad 26 August 2007 - 18:30
sarek
-
sarek
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}> Jag köpte min PX74 (ska vara samma som PX70) imorse på Expert i Bromma för 8990kr!
Men jag fattar inte en sak nu när jag ska montera tvn i stativet. Det står att jag ska dra två plastremmar genom något och fästa i stativfoten. Antingen har jag monterat den fram och bak för det finns inga hål att dra den igenom, annat än två hål där det sitter en avlångt klistermärke över (inte namelistklistermärket). Någon som har en bild på hur det ska se ut?
<{POST_SNAPBACK}>
Jag höll också på att slita håret av skallen när jag letade efter ett ställe att fästa plastremmarna. Det slutade med att jag sket i dem och nöjde mig med att skruva fast TV:n på foten vilket jag hoppas räcker. Och grattis till köpet, 8700:- för en PX74 får väl anses vara ett bra pris  .
Redigerat av sarek, 26 August 2007 - 18:32.
Postad 26 August 2007 - 20:01
jonniecb
-
jonniecb
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Trevande och försiktigt har jag nu börjat närma mig ett beslut vad gäller val utav TV. Efter många om och men känns nu Panasonic PX70 som ett bra val, även om vissa funderingar fortfarande går kring Samsung Q96/97.
Min sista och yttersta fråga innan jag kastar mig ut för ett inköp är om det är tvunget med en inkörningstid då man ställer ner inställningarna för att minska risken för inbränningar i början? Köper jag en TV vill jag kunna nyttja den om inte maximalt så i alla fall med en lagom bra bild även under de första timmarna. Till at börja med kommer TV:n användas till att spela mycket tv-spel på, och då vill jag självklart inte förstöra upplevelsen med dåliga inställningar på TV:n.
Jag har förstått att risken för inbränningar inte är den största, men samtidigt är det något jag kan känna en viss teknisk rädsla inför.
LCD känns dock inte som ett bra val då jag föredrar stor bild framför hög upplösning, och inte bara använder TV:n till tv-spel, men aldrig som datorskärm.
Postad 26 August 2007 - 20:27
R1 Uffe
-
R1 Uffe
-
Forumräv
-
-
549 inlägg
Det jag har sett i denna tråd är att dom flesta har kört ganska nära kalibrerad skärm direkt, Bio/Varm och inte rört det abdra nå speciellt. Butiken HBC hade kört denna inställning och då kom man runt 6700kelvin, medans det optimala är 6500kelvin. Så det är rätt bra inställning för optmal bild, tror 90% kör denna inställning. Medans restan av gänget har kanske dragit ner lite xtra på kontrasten. Jag kalbrerade min direkt
Postad 26 August 2007 - 21:53
sobeus
-
sobeus
-
Lärjunge
-
-
267 inlägg
Det jag har sett i denna tråd är att dom flesta har kört ganska nära kalibrerad skärm direkt, Bio/Varm och inte rört det abdra nå speciellt. Butiken HBC hade kört denna inställning och då kom man runt 6700kelvin, medans det optimala är 6500kelvin. Så det är rätt bra inställning för optmal bild, tror 90% kör denna inställning. Medans restan av gänget har kanske dragit ner lite xtra på kontrasten. Jag kalbrerade min direkt
<{POST_SNAPBACK}>
Hmmm bio? Varm? Själv tycker jag färgerna försvinner rejält vid dessa inställningar. Jag kör standard,normal. Drar ner kontrasten till drygt 60%Ljus drygt 40% likaså färmättnaden.
Postad 26 August 2007 - 22:38
jonniecb
-
jonniecb
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Hmmm bio? Varm? Själv tycker jag färgerna försvinner rejält vid dessa inställningar. Jag kör standard,normal. Drar ner kontrasten till drygt 60%Ljus drygt 40% likaså färmättnaden.
<{POST_SNAPBACK}>
Är din bild mycket sämre än med toppinställningar eller är det en försumbar skillnad för en obildad tv-köpare som jag?
Postad 27 August 2007 - 00:32
joelmeister
-
joelmeister
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
[/quote] Jag kom oxå över en PV70 idag för 9990.- på siba i halmstad. men det jag undrar över är varför den heter PV70F vad betyder F et ?? mvh en glad jäkel  <{POST_SNAPBACK}> [/quote] Har för mej att jag nånstans i den här tråden har läst att den sista bokstaven står för land/område/världsdel.. PX70 finns inte i alla europeiska länder som exempelvis Frankrike, där finns bara PV70 finns att tillgå, och just de apparater som då ska till Frankrike får då heta TH-42PV70F.. De flesta PX70 som finns i Sverige har enhetsbeteckningen TH-42PX70E, med E som i Europa..hmm, hoppas det hjälpte (är hög på kaffe och har inte sovit på två dygn)
Redigerat av joelmeister, 27 August 2007 - 00:33.
Postad 27 August 2007 - 13:40
badanka7521
-
badanka7521
-
Rookie
-
2 inlägg
Har någon testat CA-Modul Conax 5.0 på PX70 tillsammans med Comhems digital-TV?
Jag funderar på att köpa en sådan modul för att slippa ha en digitalbox ståendes och ta plats.
Är dock osäker på om det fungerar så därför ställer jag frågan här.
Postad 27 August 2007 - 13:46
Larry Lars
-
Larry Lars
-
Amatör
-
-
70 inlägg
det där med extrabokstäver i modellnamnen är synnerligen rörigt och svårt att få grepp om.
hos elgigantens servicelinje undrade jag lite kring hur bokade apparater för 9990:- sedan sålts till andra. -Det berodde på strul med modellbeteckningar sade han. Det fanns en med tillägget E, men den på rean var utan extra bokstav.
Men på min kartong stod det sedan PX70E.
Tror inte vi skall hänga upp oss så mycket på dessa bokstäver. Större skilnader mellan apparater verkar representeras utav siffror och bokstäver tidigare i modellnamnet.
Postad 27 August 2007 - 14:08
Pr0wler
-
Pr0wler
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Har någon testat CA-Modul Conax 5.0 på PX70 tillsammans med Comhems digital-TV? Jag funderar på att köpa en sådan modul för att slippa ha en digitalbox ståendes och ta plats. Är dock osäker på om det fungerar så därför ställer jag frågan här.
<{POST_SNAPBACK}>
Den digitala mottagaren i TVn är av typen DVB-T som bara är till för de marksända kanalerna, dvs de som man kan se med en Boxer. Så tyvärr måste du ha en extra box till ComHem...
Postad 27 August 2007 - 14:31
badanka7521
-
badanka7521
-
Rookie
-
2 inlägg
Har någon testat CA-Modul Conax 5.0 på PX70 tillsammans med Comhems digital-TV? Jag funderar på att köpa en sådan modul för att slippa ha en digitalbox ståendes och ta plats. Är dock osäker på om det fungerar så därför ställer jag frågan här.
<{POST_SNAPBACK}>
Den digitala mottagaren i TVn är av typen DVB-T som bara är till för de marksända kanalerna, dvs de som man kan se med en Boxer. Så tyvärr måste du ha en extra box till ComHem... 
<{POST_SNAPBACK}>
Tack för svaret! Misstänkte att så var fallet. Jag hade en liten förhoppning att den här CA-modulen skulle fungera för när jag var inne på Panasonic Center för några veckor sedan sa säljaren att det var en CA-modul på gång som skulle fungera tillsammans med comhem, men tydligen inte denna då.
Postad 27 August 2007 - 16:03
kajse
-
kajse
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Siba säljer nu 42pv70 för 9990kr, finns i lager dessutom!
Postad 27 August 2007 - 16:24
hajomer
-
hajomer
-
Lärjunge
-
-
288 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Beställde precis en, kan hämta den i varuhuset i Gbg. AVbokade den från Elgiganten då de inte kunde leverera så då får pengarna gå till Siba istället. Mig kvittar det!
Postad 27 August 2007 - 17:15
sobeus
-
sobeus
-
Lärjunge
-
-
267 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Såg detta oxå. Gick till OnOff o inkasserade 2000:- på prisgarantin  )
Postad 27 August 2007 - 17:17
sobeus
-
sobeus
-
Lärjunge
-
-
267 inlägg
Fattar inte varför du som säljer den såpass billigt bara. Enligt mig en av dom bästa Plasmorna på marknaden innan Pioneer. LG tex har alla företag mer avans på så jag fattar inget men men.
Postad 27 August 2007 - 19:17
Larry Lars
-
Larry Lars
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Fattar inte varför du som säljer den såpass billigt bara. Enligt mig en av dom bästa Plasmorna på marknaden innan Pioneer. LG tex har alla företag mer avans på så jag fattar inget men men.
<{POST_SNAPBACK}>
...Finns inte så mycket att fatta tror jag. När du kommer till butiken visar de ju en annan "bättre" produkt. En som de faktiskt har själva där hemma. De flesta som kommer in med anonnsen i hand får väl dessutom veta att de skall köpa lcd eftersom bilden så lätt permanent bränner fast i plasma. Kort sagt så finns det inte särskilt mycket logik bakom vad som säljs och till vilket pris. Detta är ju elektronikens motsvarighet till matvarubutiker vi snackar om. De har findus fiskpinnar till extrapris och som då är dyrare än euroshopper som kommer från samma fabrik. Och sedan skall de ändå tjäna sina stora pengar på godiset i kassan. Jag tror vi oroar oss i onödan om vi tror det finns någon större plan bakom köpladornas strategi. Just nu har de ett bra pris på en bra plasma. Nästa vecka har de bra pris på en halvbra. Inget konstigt.
Postad 27 August 2007 - 20:18
Unregistered1e34f888
-
Unregistered1e34f888
-
Rookie
-
3 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Såg detta oxå. Gick till OnOff o inkasserade 2000:- på prisgarantin )
<{POST_SNAPBACK}>
Nu vart jag sjukt sugen. Hur fungerar egentligen prisgarantin? PV70 var tillfälligt slut på Siba här i Uppsala, kan jag ändå utnyttja prisgarantin på Onoff? Eller måste varan finnas i lager?
Postad 27 August 2007 - 20:45
jonniecb
-
jonniecb
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Jag har fingret på avtryckaren för en beställning på en PV70 från Siba just nu. Det enda jag funderar över är skillnaden mot PX70, PV70 har vad jag förstått det analog tuner. Detta säger mig ingenting och kanske kan nån svara snabbt om det är en stor nackdel.
Postad 27 August 2007 - 20:46
Unregistered6f4e89a3
-
Unregistered6f4e89a3
-
Forumräv
-
-
887 inlägg
px70 har en digitalbox...så dom som kör med Boxer inte behöver en extra box..(mycket box nu hehe)...den ska funka så där.....annars ingen skillnad
Postad 27 August 2007 - 21:12
Larry Lars
-
Larry Lars
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Även PX70 har analog tuner samt en inbyggd digitalbox som är en "boxer-box". Dvs Har du en antenn på taket eller i rummet och där kan ta emot marksänd digital-tv så har du de fria kanalerna bara du sätter i antennsladden.
För boxers betal-utbud behöver du köpa en tillsats-modul att stoppa kortet i.
PV70 har bara analog tuner och den tunern blir ju oanvändbar alldeles snart när sändningarna släcks ned.
Många kör ju med separat box och det är ju helt ok, men jag måste säga att det var ljuvligt med en TV (px70) där man helt plötsligt har kanaler på fjärrkontrollens sifferknappar som i forntiden.
Nu kanske svärmor slipper ringa mobilen varje gång hon är barnvakt och behöver byta kanal.
Postad 27 August 2007 - 21:23
barkis69
-
barkis69
-
Användare
-
-
123 inlägg
px70 har en digitalbox...så dom som kör med Boxer inte behöver en extra box..(mycket box nu hehe)...den ska funka så där.....annars ingen skillnad
<{POST_SNAPBACK}>
ja hur e de ställt me digitalboxen te px70an , funkar den bra me kryptade kanaler ?? nån som vet o använder den mycke ??
Postad 27 August 2007 - 21:53
Unregistered2bbd2b3c
-
Unregistered2bbd2b3c
-
Rookie
-
5 inlägg
Hade köpt en toshiba 37X3030D, men var inte riktigt nöjd med kontrasten plus att det var overkill med full-hd på den storleken. Så nu när Siba kom med sin kampanj var det ett givet köp. Lite kul att den inte fanns uppställd i butiken ordentligt, men att de däremot verkar benägna att sälja px7:an för samma pris. Jag upplyste säljaren om att det var lite fult, men han sa att det nog var tryckfel. Bulls*it. Svin. Men vet man vad man ska ha är jättarna intressanta med sitt priskrigande.
Bilden är imponerande. Även analogt. Köp!  Designen kan man kanske diskutera, men det är också det enda minuset...
Big E, kolla in tråden. Det finns hur mycket som helst om digitalboxen i px70:an. Summering: Lite halvtjaskig utan EPG och strul med krypterade kanaler. Men visst fungerar den, verkar det som. px70:an har aningens högre ljusstyrka också väl? 1200 mot 1000...Inte för att jag sett nån skillnad. Lite kontakter skiljer också. Gå in på prisjakt.se och tryck jämför mellan px70 och pv70 för fullständig info...
/Christian (lycklig  ägare av pv70:an sen 7 timmar tillbaka)
Postad 27 August 2007 - 22:17
sobeus
-
sobeus
-
Lärjunge
-
-
267 inlägg
Bilden är imponerande. Även analogt. Köp!  Designen kan man kanske diskutera, men det är också det enda minuset...
Stilren,raka linjer,svart med pianolack och matt=helt underbar design!!!
Postad 27 August 2007 - 22:36
Unregistered2bbd2b3c
-
Unregistered2bbd2b3c
-
Rookie
-
5 inlägg
Mmm.. men plastkanten där nere och fjärrkontrollen...inte vackrast i stan... Sen e menysystemet lite tråkigt.. dock funktionellt.
Postad 27 August 2007 - 23:03
Agrik
-
Agrik
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Nån som vet om bordsställ ingår hos siba för 9990:-?
Hittar inget om det!
Redigerat av Agrik, 27 August 2007 - 23:09.
Postad 27 August 2007 - 23:17
sobeus
-
sobeus
-
Lärjunge
-
-
267 inlägg
Mmm.. men plastkanten där nere och fjärrkontrollen...inte vackrast i stan... Sen e menysystemet lite tråkigt.. dock funktionellt. 
<{POST_SNAPBACK}>
Plastkanten är det inget fel på alls. Men alla har olika smak thats it!
Postad 27 August 2007 - 23:18
sobeus
-
sobeus
-
Lärjunge
-
-
267 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Tror inte den säljs utan bordsställ?
Postad 28 August 2007 - 07:02
Joopy
-
Joopy
-
Lärjunge
-
-
342 inlägg
Nån som vet om bordsställ ingår hos siba för 9990:-?
Hittar inget om det!
<{POST_SNAPBACK}>
Har svårt att tänka mig att SIBA får sina förpackningar utan bordsställ, det ligger nedpackat i kartongen.
Postad 28 August 2007 - 07:37
JohanLi
-
JohanLi
-
Användare
-
-
173 inlägg
Bordställ ingår även på siba, köpte min igår där. Vilken skillnad mot min gamla 28 tummare... Nu måste man väl skaffa digitaltv också, och en nyare dvd kanske.. och en ny tv-bänk ja alltid är det nåt :-)
Postad 28 August 2007 - 08:47
waconda
-
waconda
-
Beroende
-
-
1026 inlägg
Tur att jag inte hann köpa en Sammy Q96 kanske med detta pris på SIBA.
Jag slår nog till ikväll om den finns kvar då..
Konstigt nog fick jag till mig av en säljare på ljud & bildcenter i Stenungsund där jag bor att Pannan inte är i samma klass som Samsungen. Naturligtvis säljer dom inte Panasonic men jag upplevde ändå säljaren som kunnig och seriös. Att dom inte sålde Panna berodde på att dom inte ansåg att gamla serien höll så bra klass och inte var rikigt prisvärd. Han snackade definitivt inte crap om Panna ändå. Däremot var han inte glad i LCD trots att dom sålde sånt också. Han rekommenderade bara LCD iunder 32".
Jag var nere på Mediamarkt i Göteborg där dom har Samsung, Panasonic och LG hängandes nära varann och det var rätt svårt att se någon större skillnad på apparaterna. Kanske kanske med en liten fördel för Sammyn men det kan ju bero på inställningarna. Jag hade inte tillgång till fjärr.
Men med detta pris är nog Pannan ett bättre köp
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|