NÀr jag anvÀnder HDMI frÄn CD HD-box utan att anvÀnda recievern fÄr jag inget ljud vid DD-ljud.
HJĂLP!
Sökningen pÄgÄr
Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
54 relaterade trÄdar
Postad 28 August 2007 - 10:04
Ăr det nĂ„gon som haft problem med följande:
NĂ€r jag anvĂ€nder HDMI frĂ„n CD HD-box utan att anvĂ€nda recievern fĂ„r jag inget ljud vid DD-ljud. HJĂLP! Postad 28 August 2007 - 10:09
Konstigt nog fick jag till mig av en sÀljare pÄ ljud & bildcenter i Stenungsund dÀr jag bor att Pannan inte Àr i samma klass som Samsungen. Naturligtvis sÀljer dom inte Panasonic men jag upplevde ÀndÄ sÀljaren som kunnig och seriös. Att dom inte sÄlde Panna berodde pÄ att dom inte ansÄg att gamla serien höll sÄ bra klass och inte var rikigt prisvÀrd. Han snackade definitivt inte crap om Panna ÀndÄ. DÀremot var han inte glad i LCD trots att dom sÄlde sÄnt ocksÄ. Han rekommenderade bara LCD iunder 32".
Han vet inte vad han pratar om. Postad 28 August 2007 - 10:44
Finns det nÄgon som kan lÀgga upp (eller lÀnka till) en bild pÄ den hÀr tvns fjÀrrkontroll?
Postad 28 August 2007 - 11:03 http://bilder.minhem...c_id=139036.jpg Postad 28 August 2007 - 11:17
![]() Eller sÄ kan du ladda ner (13,9 mb) manualen. Redigerat av Thomas S, 28 August 2007 - 11:19. Postad 28 August 2007 - 11:40
Jo, jag tror nog att han visste en del men inte om Panasonic kontra Samsung i alla fall. DÀremot var han ovanligt kunnig i allmÀnhet om platt-tv, det intrycket fick jag i alla fall efter att ha sprungit en hel del pÄ El-giganten, SIBA, Onoff mm. Han pratade inte skit om nya Panasonic-serien i alla fall och menade att hans jÀmförelse var med förra generationen. SjÀlv tycker jag nog att det Àr hÄrfin skillnad mellan Pannan och Sammyn dÀr bÄda har vissa fördelar och nackdelar. Fast som priset Àr nu Àr det ju ingen tvekan En sak som jag mÀrkt hos arbetskamrater mfl Àr att allt fler tror att LCD Àr bÀttre Àn plasma och att plasman Àr den "gamla" tekniken Blir en sÄn tanke utbredd sÄ blir det ju sÄ. Glöm inte VHS kontra Beta pÄ -70/80 talet (för er som kunde minnas det dÄ) ! FÄ minns nu att Beta egentligen var en bÀttre teknik. Postad 28 August 2007 - 11:43
Senaste numret av Hemmabio borde vara obligatorisk lÀsning för alla som ska köpa TV Postad 28 August 2007 - 11:44 NÄvÀl. NÀsta gÄng skall jag vara beredd nÀr erbjudande kommer. Det borde vÀl vara Onoff eller Power nÀsta gÄng ..Eller kanske Fyndbörsen. Dom har jag bra erfarenhet av och deras priser Àr ju rÀtt ok utan kampanj Postad 28 August 2007 - 12:58
Behöver inte vara försent Ànnu, jag köpte en hos Siba i Lödde för bara nÄn timma sen, det var nog den sista dom hade men det skulle finnas nÄn i Hbg ocksÄ. Hur det ser ut för resten av Sverige vet jag inte. Lita inte pÄ deras hemsida, ring o frÄga deras kundtjÀnst! Redigerat av Agrik, 28 August 2007 - 13:00. Postad 28 August 2007 - 17:38
DÄ var den tillbaka pÄ Siba's hemsida igen!
Och jag har bokat en styck till mig! Redigerat av Thomas S, 28 August 2007 - 17:38. Postad 28 August 2007 - 17:59
Sopade ivÀg en bestÀllning frÄn Siba igÄr kvÀll, idag nÀr jag tittar pÄ orderhistoriken stÄr det att min order har restnoterats och kan ta lÀngre Àn 2-5 dagar att levereras. NÄn som vet vad de menar? Jag vill ha min TV snabbt, och kan de inte ordna det fÄr jag vÀnda mig nÄnannanstans.
Postad 28 August 2007 - 19:29
Gjorde en bestÀllning igÄr kvÀll jag med.. Fick ocksÄ orderstatus "restnoterad". Ringde upp kundtjÀnst och frÄgade vad som gÀllde med min leverans och fick svaret att min tv skickas i morgon och jag bör ha den hemma med lite tur pÄ fredag.. SÄ förhoppningsvis sÄ gÀller det ocksÄ dig. Postad 28 August 2007 - 21:19
Tack för svaret! Försökte ocksÄ ringa idag men vÀntetiden var för lÄng. HÄller tummarna för att lÀget Àr detsamma för mig. Postad 28 August 2007 - 22:27
Hej! Undrar bara om nÄgon kan sÀga mig om det Àr sÄ mycket bÀttre bild med en dvi kabel Àn vga??? och vad Àr skillnaden i sÄdana fall??
Postad 29 August 2007 - 09:43
Nu finns den inte pÄ sibas sida lÀngre. Hoppas den kommer tillbaka snart dÄ jag tÀnkte bestÀlla en idag. PÄ prisjakt stÄr det dock Ànnu 9990:- pÄ siba.
Postad 29 August 2007 - 10:13 Man större möjlighet att justera PC-bilden vid anvÀndning av VGA istÀllet för HDMI-ingÄngarna eftersom den Àr anpassad för PC-anslutning. StÄr om detta pÄ sid 31 i manualen. Jag kör VGA eftersom jag tyckte det vart bÀttre. Postad 29 August 2007 - 10:35
Det Àr vÀl inte meningen att jag ska ha den hÀr tv'n!
Varan fanns ej tillgÀnglig var meddelandet man fick. Postad 29 August 2007 - 11:11
Hej!!
Har köpt 42 PX70 och Ă€r jĂ€tte nöjd. Nu till en lite frĂ„ga: Jag har ett surrande ljud frĂ„n elektroniken nĂ€r jag lĂ€gger örat ovanför tv'n som jag uppfattar som ganska högt men dock ej knappt hörbart frĂ„n tv soffan. Ăr detta ljud normalt frĂ„n en plasma eller bör jag vara orolig? Tack!! Postad 29 August 2007 - 11:37
Den finns ju i lager hos Fyndbörsen om man kan tÀnka sig att betala nÄgon tusenlapp extra. Postad 29 August 2007 - 11:41
Det Àr helt normalt att TV:n surrar lite grann om man som du sÀger "lÀgger örat ovanför", speciellt nÀr det visas extremt ljusa (vita) bilder. Jag vet inte hur lÄngt avstÄnd du har till din TV, men jag sitter 2,5 meter frÄn min och jag hör inget surr nÀr jag sitter i soffan. Postad 29 August 2007 - 11:54
Var precis pÄ Siba Backaplan och hÀmtade en PV70 för 9990:- Postad 29 August 2007 - 13:06
Finns tyvÀr ingen siba pÄ gotland sÄ mitt hopp Àr att den kommer upp pÄ sidan igen. Trodde kampanjen skulle gÀlla hela veckan och inte bara en kvÀll :/ Postad 29 August 2007 - 13:39
Va ut pÄ Siba pÄ lunchen, var slutsÄlt dÄ pÄ PV70. Ringde deras support dÄ va tydligen slut i hela Sverige pÄ PV70.
Lite less precis nÀr man skulle slÄ till. Postad 29 August 2007 - 13:57
Jag fick ocksÄ "ej tillgÀnglig" nÀr jag skulle boka
NÄja, nu Àr jag beredd ifall den kommer upp igen. Det blir antingen PV70 eller en Samsung C96 (möjligen Q96) !!! BildmÀssigt tycker jag att det Àr grymt svÄrt att se skillnad och specarna Àr rÀtt lika ocksÄ. Fast visst har ju Panasonic lite bÀttre "klang" liksom Dessutom vete katten om den inte Àr snyggare ocksÄ Postad 29 August 2007 - 14:36
Har pratat med Servicecenter i Sundsvall angÄende mina kÀppning/klickningar i PX70'n. Dom hittade inget i Panasonics databas att det skulle vara ett relÀ som klickade. De bad mig avvakta och höra av mig innan första garantiÄret gÄtt ut, ifall det skulle komma nÄgon form av servicebullentin.
Postad 29 August 2007 - 15:02 TÀnkte precis ringa dem jag ocksÄ ang. knÀppningarna i min PX70 men det behövde jag ju inte nu. min klickar ocksÄ med olika intervaller men jag har ocksÄ mÀrkt att samma smÄ klickande ibland kan uppstÄ efter man stÀngt av apparaten och dÄ menar jag inte det kraftigare relÀklicket som alltid kommer nÄgon minut efter avstÀngning. Postad 29 August 2007 - 15:09
Har lĂ€st lite i trĂ„den men hittar inte sĂ„ mycket om det sĂ„ kallade "högfrekventa" ljudet som man kan höra ibland. Ăr det vanligt att man hör det ibland? Jag hör det inte nĂ€r jag sitter framför tv:n men kan höra det ibland nĂ€r jag sitter vid datorn brevid tv:n. Men det ger sig efter ett tag och det verkar inte spela nĂ„gon roll om det Ă€r ljus eller mörk bild pĂ„ tv:n. Har inte gĂ„tt 30 dagar Ă€n sĂ„ det Ă€r ju lĂ€tt att byta tv:n om det skulle vara sĂ„, dock vet jag inte om det Ă€r ett vanligt problem som man antagligen inte kommer bli av med fast man byter tv. Hoppas pĂ„ att nĂ„n av er kan ge mig rĂ„d.
Postad 29 August 2007 - 15:34 TÀnkte precis ringa dem jag ocksÄ ang. knÀppningarna i min PX70 men det behövde jag ju inte nu. min klickar ocksÄ med olika intervaller men jag har ocksÄ mÀrkt att samma smÄ klickande ibland kan uppstÄ efter man stÀngt av apparaten och dÄ menar jag inte det kraftigare relÀklicket som alltid kommer nÄgon minut efter avstÀngning. Vid början av inkörningstiden hade jag tvn pÄ kanske uppemot 10 timmar i strÀck och lÀt den stÄ pÄ. DÄ hörde jag kanske som max 2-4 knÀppningar varje dag. SÄ detta tÀcker eventuellt pÄ garantin om det dÄ blir vÀrre? Postad 29 August 2007 - 17:30
Gjorde en bestÀllning igÄr kvÀll jag med.. Fick ocksÄ orderstatus "restnoterad". Ringde upp kundtjÀnst och frÄgade vad som gÀllde med min leverans och fick svaret att min tv skickas i morgon och jag bör ha den hemma med lite tur pÄ fredag.. SÄ förhoppningsvis sÄ gÀller det ocksÄ dig.
[/quote] Tack för svaret! Försökte ocksÄ ringa idag men vÀntetiden var för lÄng. HÄller tummarna för att lÀget Àr detsamma för mig. [/quote] Verkar vara skitsnack frÄn siba.. Pratade med kundsupport idag dÄ min orderstatus fortf stod som "restnoterad". Ringde dÀrför för att kolla vad som hÀnder och idag kunde han jag pratade med helt plötsligt inte lova att jag skulle fÄ nÄgon tv alls. Han kunde inte ens se om dom skulle fÄ in nÄgra fler av PV70Žn. Hur ser det ut för dig? Har din orderstatus Àndrats? Postad 29 August 2007 - 17:43
Eller jag kan omformulera min frÄga dÄ den gÀller alla som gjort en bestÀllning..
Jag la ivĂ€g min bestĂ€llning 27/8 kl 21.30 och det Ă€r nu tveksamt om jag kommer att fĂ„ nĂ„gon tv. Hur ser det ut för er andra? Ăr er tv skickad och nĂ€r gjorde ni bestĂ€llningen? Postad 29 August 2007 - 18:04
VÀnta lite nu, var det inte PV7 som kostade 9990:- pÄ siba, sÄ stÄr det ialla fall i mitt reklamblad ochh det Àr ju en ###### skillnad mot PV70 eller har jag sett fel?
Mvh// A Postad 29 August 2007 - 18:19
Jag fÄr problem nÀr jag ska koppla tv:n till datorn via DVI->HDMI. Jag har kopplat frÄn HDMI 1 och har stÀllt in i catalyst center att jag vill köra 720p. Det stÄr dÄ pÄ tv:n att den fÄr en 720p signal, men allting Àr i övrigt bara svart. Jag har provat att bÄde köra extended, klon och primÀr, men bilden blir ÀndÄ bara svart. NÄgon som har en aning vad det kan bero pÄ?
Postad 29 August 2007 - 18:25
pv70 stod det iaf pÄ hemsidan samt pÄ min lagda order. Postad 29 August 2007 - 18:25
HÀmtade min PV70 idag pÄ siba för det underbara priset 9990:- Postad 29 August 2007 - 19:27
[quote name='tjerak' date='Aug 29 2007, 17:30 ']
Gjorde en bestÀllning igÄr kvÀll jag med.. Fick ocksÄ orderstatus "restnoterad". Ringde upp kundtjÀnst och frÄgade vad som gÀllde med min leverans och fick svaret att min tv skickas i morgon och jag bör ha den hemma med lite tur pÄ fredag.. SÄ förhoppningsvis sÄ gÀller det ocksÄ dig. [/quote] Tack för svaret! Försökte ocksÄ ringa idag men vÀntetiden var för lÄng. HÄller tummarna för att lÀget Àr detsamma för mig. [/quote] Verkar vara skitsnack frÄn siba.. Pratade med kundsupport idag dÄ min orderstatus fortf stod som "restnoterad". Ringde dÀrför för att kolla vad som hÀnder och idag kunde han jag pratade med helt plötsligt inte lova att jag skulle fÄ nÄgon tv alls. Han kunde inte ens se om dom skulle fÄ in nÄgra fler av PV70Žn. Hur ser det ut för dig? Har din orderstatus Àndrats? [/quote] Ringde idag ocksÄ, beskedet var att jag i vÀrsta fall skulle fÄ vÀnta 1 mÄnad innan den kommer hem. I vÀrsta fall Àr för mig lika med ingen ny plasma-tv inom en mÄnad, sÄ jag biter i det sura Àpplet och bestÀller frÄn OnOff för 11 500 kronor. JÀvligt dÄligt av Siba att lÀgga ut en produkt för det hÀrliga priset och sen inte kunna leverera. ###### sopor. Postad 29 August 2007 - 19:43
NÄgon som har yttermÄtten pÄ kartongen den kommer i? Funderar pÄ om den gÄr in i bilen
Postad 29 August 2007 - 20:13
Ni som har fÄtt hem era tv apparater ifrÄn Siba hur ser erat stativ ut?
Postad 29 August 2007 - 20:20
Kanske sjÀlvklart, men jag hittade inte i spec:en att dessa plasmor förmÄr visa 1080p/25 som mÄnga HDV-kameror ger ifrÄn sig. Det anges bara 1080p/50 eller 60. NÄgon som provat t.ex. 25F frÄn Canons HDV-kameror?
Jag vill ocksÄ veta emballagemÄtten. Det fÄr inte hÀnga pÄ det nÀr nÀsta erbjudande dyker upp... Postad 29 August 2007 - 20:50
Ni som har fÄtt hem era tv apparater ifrÄn Siba hur ser erat stativ ut?
Postad 29 August 2007 - 20:57
Precis som pÄ bilderna. Klicka pÄ PV70 dÀr priset stÄr högst upp pÄ denna sida sÄ ser du. Postad 29 August 2007 - 21:23 Varför köra datorn via HDMIn? Kör pÄ upplösningen 1366x768 via VGAn istÀllet som Àr anpassad för dator och har mera instÀllningsmöjligheter. Postad 29 August 2007 - 22:38 Varför köra datorn via HDMIn? Kör pÄ upplösningen 1366x768 via VGAn istÀllet som Àr anpassad för dator och har mera instÀllningsmöjligheter. Ger inte HDMI bÀttre bild Àn VGA dÄ det Àr digitalt? Postad 29 August 2007 - 22:47 Varför köra datorn via HDMIn? Kör pÄ upplösningen 1366x768 via VGAn istÀllet som Àr anpassad för dator och har mera instÀllningsmöjligheter. Undrar ocksÄ just detta, har dvi utgÄng pÄ grafik kortet bÀst att köra till hdmi eller pcanslutningen ?! Hade tur att siba i Helsingborg hade en kvar för 9990 =)! Postad 29 August 2007 - 23:28
140x80x40, mÄste stÄ upprÀtt... Postad 30 August 2007 - 08:15 Varför köra datorn via HDMIn? Kör pÄ upplösningen 1366x768 via VGAn istÀllet som Àr anpassad för dator och har mera instÀllningsmöjligheter. Har fÄtt för mig att det ska bli skarpare bild med DVI/HDMI. Jag kör med en 10 meterskabel och har lÀst att det ibland blir problem med HDMI-kablar över 7 m, sÄ det Àr möjligt att det Àr det som spökar. Men, jag fÄr vÀl prova VGA istÀllet. MÄste skaffa en 10 meters VGA-kabel bara... NÄgon som vet om VGA Àr kÀnslig för lÄnga kablar? Postad 30 August 2007 - 08:58
Har precis fÄtt upp min PX70 pÄ vÀggen. VÀggfÀstet köpte jag frÄn Fyndbörsen, det bygger inte sÄ mkt och Àr vÀldigt snyggt. Problemet nu Àr att min XBOX360 scart in i teven OCH Àven component in i teven "slÄr i vÀggen". Det syns knappt, men det Àr inte bra för kablarna i lÀngden. Finns det nÄgra smarta lösningar pÄ detta? Finns det kablar som böjer sej nedÄt direkt istÀllet för att bara bygga rakt utÄt nÀr man stoppat dom i teven?
Med facit i hand skulle jag kanske köpt vÀggfÀste som bygger nÄgot mer... Men jag bara orkar inte göra om hela monteringsprocessen med ett nytt fÀste! Postad 30 August 2007 - 10:39
Testa med distanser mellan tv och fÀste. Kanske du begöver lÀngre skruvar Àn vad som följde med.
2 anvÀndare lÀser detta Àmne0 medlemmar, 2 gÀster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |