Panasonic Plasma 2013
4746 svar till detta ämne
Postad 24 november 2013 - 10:31
sajbot
-
sajbot
-
Lärjunge
-
-
298 inlägg
Panasonic VT60 Jag tog en bild på fenomenet jag stört mig enormt på ett tag nu. När jag tittar på svart/vita filmer så skiftar bilden i en grön och röd ton. Man kan ofta se det som lite svagare horisontella linjer (notera ansiktet). Nu är bilden mycket mer rödaktig än vad den är i verkligheten då den är tagen med iPhone, men man ser ändå fenomenet tydligt. Är detta s.k. "coloured line bleeding"? Detta såg jag inget av på min gamla V20... funderar på om man kan lämna tillbaka tv:n eller göra nåt, för jag kan inte njuta av svart/vit film längre. https://www.minhembi...c_id=452813.jpg
Redigerat av sajbot, 24 november 2013 - 10:37.
Postad 24 november 2013 - 10:37
Erik_N
-
Erik_N
-
Veteran
-
-
1 536 inlägg
I oktobernumret av den amerikanska tidningen Sound & Vision (tidigare Home Theater Magazine) så testar de TC-P65ZT60 och TC-P65VT60. I slutet på testet av den senare skriver de lite om vad de tycker om skillnaderna mellan dessa apparater.
Postad 24 november 2013 - 12:04
Ringblixt
-
Ringblixt
-
Mästare
-
-
3 318 inlägg
Jag tog en bild på fenomenet jag stört mig enormt på ett tag nu. När jag tittar på svart/vita filmer så skiftar bilden i en grön och röd ton. Man kan ofta se det som lite svagare horisontella linjer (notera ansiktet). Nu är bilden mycket mer rödaktig än vad den är i verkligheten då den är tagen med iPhone, men man ser ändå fenomenet tydligt. Är detta s.k. "coloured line bleeding"?
Detta såg jag inget av på min gamla V20... funderar på om man kan lämna tillbaka tv:n eller göra nåt, för jag kan inte njuta av svart/vit film längre.
https://www.minhembi...c_id=452813.jpg
Kan vara så enkelt som att du har en skiftande gråskala och det går att kalibrera bort. Du kan verifiera detta genom att titta på en gråramp från exempelvis DVE eller AVS HD709 och där se ifall det är motsvarande skiftningar när testbilden tonar från svart till vitt.
Postad 24 november 2013 - 12:38
sajbot
-
sajbot
-
Lärjunge
-
-
298 inlägg
Kan vara så enkelt som att du har en skiftande gråskala och det går att kalibrera bort. Du kan verifiera detta genom att titta på en gråramp från exempelvis DVE eller AVS HD709 och där se ifall det är motsvarande skiftningar när testbilden tonar från svart till vitt.
Det verkar som att det är skiftande gråskala för det syns tydligt med testbilden. Frågan är.. hur ska man lyckas kalibrerar bort det?
Postad 24 november 2013 - 14:11
Ringblixt
-
Ringblixt
-
Mästare
-
-
3 318 inlägg
Antingen påbörja en resa och själv investera i mätutrustning och ta många timmar till att lära sig vetenskapen, historiken, konsten och den praktiska användningen av färger och ljus. Oerhört givande ifall detta låter som din gebit. Du har ju i alla fall observerat vad som är fel, vilket tyder på att du har rätt sinnelag.
Andra alternativet är att anlita någon som gör kalibreringen åt dig. Det finns tyvärr inte så många som pysslar med det i sverige, underlaget är för litet och tillgängligheten gäller främst Stockholm med omnejd och så The Rock i Lund.
Postad 24 november 2013 - 14:49
Gallo69
-
Gallo69
-
Forumräv
-
-
629 inlägg
Hembiobutiken säljer Panasonic 50VT60 för 11511:-,65ST60 för 18990:-,60ZT60 29999:-när du lägger den i korgen.
Redigerat av Gallo69, 24 november 2013 - 15:02.
Postad 24 november 2013 - 16:32
sajbot
-
sajbot
-
Lärjunge
-
-
298 inlägg
Antingen påbörja en resa och själv investera i mätutrustning och ta många timmar till att lära sig vetenskapen, historiken, konsten och den praktiska användningen av färger och ljus. Oerhört givande ifall detta låter som din gebit. Du har ju i alla fall observerat vad som är fel, vilket tyder på att du har rätt sinnelag. 
Andra alternativet är att anlita någon som gör kalibreringen åt dig. Det finns tyvärr inte så många som pysslar med det i sverige, underlaget är för litet och tillgängligheten gäller främst Stockholm med omnejd och så The Rock i Lund.
Och tyvärr bor jag i Jönköping, så jag lär få mixtra själv med den biten  En märklig sak såg jag direkt när jag fipplat med inställningarna, och det är att om jag ändrar ljusinställningen från "Låg" som det "ska" va enligt många recensioner, till "Medel" så försvinner den rödaktiga nyansen och det ser redan bättre ut i gråskalan. Sen ställde jag ner R-gain och G-gain ett par snäpp, samt ökade B-gain ett par snäpp. Nu syns inte skiftningen alls lika mycke, och jag kommer nog inte mycke närmre utan att köpa egen utrustning.
Postad 24 november 2013 - 16:45
Ringblixt
-
Ringblixt
-
Mästare
-
-
3 318 inlägg
Jepp, för utan referenspunkt riskerar du sätta en bild som generellt färgas åt ett visst håll, förvisso utan skiftningar i band, men ändå fel.
Ljusinställning "Låg" är endast att rekommendera ifall man vill ha en väldigt lugn bild i ett rum som inte är helt svart men heller inte helt särskilt ljust. Djupsvärtan försämras något och det krävs mer justering/kalibrering för att undvika skiftningar i gamma och gråskala.
Postad 24 november 2013 - 16:58
Carus
-
Carus
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Rätt bra ide faktiskt, märkligt att ingen kommit på tanken att jämföra vt60 med zt60 tidigare 
I ett mörkt rum är båda lika bra, i ett ljust rum däremot är zt60 mycket bättre tack vare sitt mkt bättre filter. Eg. har nog zt60 bättre filter än Samsung F8505, den senare har dock mkt bättre ljusstyrka så i ett ljust rum är den nog bättre. Svärtan i ett ljust rum är dock riktigt imponerande på zt60, med F8505 en bit därefter och vt60 en hyfsad bit bakom. Om då zt60 är värd mer för en mindre skärm...det måste nog var och en avgöra själv.
Jo kommer tyvärr inte att kunna jämföra dem själv så får bli lite chansning, i min värld lutar det dock mot VT av de två. Får intrycket att skillnaden är lite för subtil för att uppväga både pris och storleksskillnad. Hoppas de sänker ner Samsungs 65 8005 Led till liknande nivå, då blir det riktigt svårt att välja  I oktobernumret av den amerikanska tidningen Sound & Vision (tidigare Home Theater Magazine) så testar de TC-P65ZT60 och TC-P65VT60. I slutet på testet av den senare skriver de lite om vad de tycker om skillnaderna mellan dessa apparater.
Tack, intressant läsning
Postad 24 november 2013 - 18:05
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3 696 inlägg
Jo kommer tyvärr inte att kunna jämföra dem själv så får bli lite chansning, i min värld lutar det dock mot VT av de två. Får intrycket att skillnaden är lite för subtil för att uppväga både pris och storleksskillnad. Hoppas de sänker ner Samsungs 65 8005 Led till liknande nivå, då blir det riktigt svårt att välja 
VT60 är säkert det mest förnuftiga valet mellan de 2. Personligen anser jag att Samsung F8505 är bästa allround tv:n på marknaden nu och att skälen att välja F8005 är rätt få om man inte är väldigt fokuserad på energieffektivitet. För den som främst kollar i riktigt mörka rum, eller är likgiltig för hur bra det funkar i ljusare rum, så är nog VT60 bästa valet.
Postad 24 november 2013 - 19:14
rico90
-
rico90
-
Lärjunge
-
-
345 inlägg
Hej,
Införskaffade precis en TX-55VT60Y idag. Bra pris på Elgiganten för övrigt. 14390kr
Är det något speciellt jag bör tänka på i början? Några vettiga inställningar jag bör ha i början. Som jag har förstått det ska man dra ner kontrasten i början. Hur länge då och vad bör den stå på? Det tog ett tag innan jag hittade vart man aktiverar "Game-mode", däremot vet jag inte hur man väljer det??? Är det annars det läget jag bör använda för PS3/PS4 spelande? Vilket läge använder ni för att titta på HDTV respektive Bluray? Blir gärna glad för andra tips oxå.
Tack på förhand.
Postad 24 november 2013 - 20:32
Gopo
-
Gopo
-
Rookie
-
7 inlägg
Hej: Har nu haft min TX-65VT60Y i ca 5 månader. Och vill sammanfatta denna fantastiska TV med följande:
+ Oerhört design snygg tycker både jag och min fru
+ Inga inbränningar hittills
+ Fläktljud hörs bara om man koncentrerar sig på det. Inte med ljud på. Det är inget vi störs av alls.
+ Svärtan, färgerna, kontrasten är i toppkvalitet
+ Netflix körs över av trådlöst modem. Bildkvaliten håller bästa HD kvalitet. Endast 79 kr i månaden med de bästa serierna och bra långfilmsutbud.
+ Blu-ray är grymt bra och likaså vanliga HD sändningar
+ Ljudet är helt ok vid slötittande.
+ TV kostade ca 40 000 kr vid inköp i juni. Nu ca 28 000 kr
+ Kalibreringsmöjligheterna är utomordenligt bra.
+ Följdsamheten i bilden upplever vi som mycket bra
+ Skärpan är behaglig och lagom skarp
+ Filtret ger inga besvärliga reflexer
+ Ljusstyrkan räcker gott och väl
+ 3D ger bra djup och skarp bild.
Den bästa TV vi någonsin haft. OLED är framtiden men kostar ca 1500 kr per tum och de har sina barnsjukdomar så om ca 3-5 år är prisnivån i normal konsumentnivå.
Skriver detta för er som tvekar med inköp i höst/vinter. Plasman från Panasonic läggs ner men än bättre TV än denna idag är svår att få tag i. Slå till nu. Du kommer inte att bli missnöjd.
Tillägg: körde in tv i ca 300 timmar fullbild.
Referensfilmer förslag: Baraka, Samsara, Home.
Har faktiskt inga anmärkningar på TV. Kanske skulle jag köpt den idag och tjänat 12 000 kr. Men så är livet. Vill man vara först kostar det mera.
Önskar dig bästa val. Kanske det blir UltraHD med 4K, Oled, Led eller plasma. Men plasma tekniken står på toppen av berget nu.
Hoppas du hittar den tv du önskar.
Med bästa hälsningar
Film/biograf och filmhistorisk älskare
Var rädd om dig!
Postad 24 november 2013 - 22:06
RedMarathon
-
RedMarathon
-
Veteran
-
-
1 883 inlägg
Hej,
Införskaffade precis en TX-55VT60Y idag. Bra pris på Elgiganten för övrigt. 14390kr
Är det något speciellt jag bör tänka på i början? Några vettiga inställningar jag bör ha i början. Som jag har förstått det ska man dra ner kontrasten i början. Hur länge då och vad bör den stå på? Det tog ett tag innan jag hittade vart man aktiverar "Game-mode", däremot vet jag inte hur man väljer det??? Är det annars det läget jag bör använda för PS3/PS4 spelande? Vilket läge använder ni för att titta på HDTV respektive Bluray? Blir gärna glad för andra tips oxå.
Tack på förhand.
Grattis. Jag kör min på 50 kontrast, ljus 0, färgmättnad 40,färgton 0, skärpa 0. THX Cinema, Färgtemp Varm, allt annat avstängt.
Postad 24 november 2013 - 22:08
rico90
-
rico90
-
Lärjunge
-
-
345 inlägg
Grattis.
Jag kör min på 50 kontrast, ljus 0, färgmättnad 40,färgton 0, skärpa 0. THX Cinema, Färgtemp Varm, allt annat avstängt.
Tackar! Ska testa dessa inställningar. Vet du hur man aktiverar "game mode"?
Postad 24 november 2013 - 22:32
Unregistered9ee6630d
-
Unregistered9ee6630d
-
Rookie
-
6 inlägg
Hej,
Tack på förhand.
Jag ska också hämta min TX-55VT60Y imorgon så alla tips för inkörningar och andra allmänna tips om denna pjäs mottages hjärtligt  tex kan man låta den stå igång ett par dygn för att få den "inkörd" eller är det inget att rekommendera? ; Kom på den kanske dummaste frågan någonsin men men vill dubbelkolla är det ok att frakta en plasma tv liggandes? Mao om jag kan trycka in den i min v70 eller om jag behöver ett släp eller dylikt? Mvh
Redigerat av Unregistered9ee6630d, 24 november 2013 - 22:45.
Postad 24 november 2013 - 22:50
rico90
-
rico90
-
Lärjunge
-
-
345 inlägg
Jag kan svara gällande transporten. Jag hade en V70 och fällde säten och la in en madrass. Kartongen gick precis in på millimetern  . Bredden är inga problem. Jag hade den liggande. Kändes hur tryggt som helst. Gällande game-mode så verkar det inte vara något man väljer ur picturemode utan man slår bara på det eller av det. Jobbigt att behöva gå in och ändra varje gång om man använder PS3/PS4 för Netflix, filmer med mera.
Postad 25 november 2013 - 00:01
RedMarathon
-
RedMarathon
-
Veteran
-
-
1 883 inlägg
Jag kan svara gällande transporten. Jag hade en V70 och fällde säten och la in en madrass. Kartongen gick precis in på millimetern . Bredden är inga problem. Jag hade den liggande. Kändes hur tryggt som helst.
Gällande game-mode så verkar det inte vara något man väljer ur picturemode utan man slår bara på det eller av det. Jobbigt att behöva gå in och ändra varje gång om man använder PS3/PS4 för Netflix, filmer med mera.
Pannans menyer är inte dom mest användarvänliga tyvärr.
Postad 25 november 2013 - 09:20
EVOVII
-
EVOVII
-
Veteran
-
-
1 892 inlägg
Jag ska också hämta min TX-55VT60Y imorgon så alla tips för inkörningar och andra allmänna tips om denna pjäs mottages hjärtligt  tex kan man låta den stå igång ett par dygn för att få den "inkörd" eller är det inget att rekommendera?
; Kom på den kanske dummaste frågan någonsin men men vill dubbelkolla är det ok att frakta en plasma tv liggandes? Mao om jag kan trycka in den i min v70 eller om jag behöver ett släp eller dylikt? Mvh
Det rekommenderas inte att man fraktar en plasma liggandes men i en personbil och speciellt om man lägger något mjukt under så är det väldigt liten risk att något skulle hända, jag har faktiskt aldrig hört talas om någon som lyckats knäcka sin panel pg a. det. Jag har kört hem flera 42" och 50" i bil mer eller mindre liggandes men min 65VT60 körde jag hem i skåpbil stående. Det är absolut ingen fara att lägga en plasma ner, det görs hela tiden på service etc. men det som kan bli problem är om den ligger ner på t ex. ett lastbilsflak och sen kör den ner i ett potthål i vägen, då kan panelens egen tyngd göra att den spricker.
Postad 25 november 2013 - 14:11
wesslan
-
wesslan
-
Beroende
-
-
1 438 inlägg
Och tyvärr bor jag i Jönköping, så jag lär få mixtra själv med den biten En märklig sak såg jag direkt när jag fipplat med inställningarna, och det är att om jag ändrar ljusinställningen från "Låg" som det "ska" va enligt många recensioner, till "Medel" så försvinner den rödaktiga nyansen och det ser redan bättre ut i gråskalan. Sen ställde jag ner R-gain och G-gain ett par snäpp, samt ökade B-gain ett par snäpp. Nu syns inte skiftningen alls lika mycke, och jag kommer nog inte mycke närmre utan att köpa egen utrustning.
Kan berätta att jag har en proffs kalibrerad VT60 och jag kan också se line bleed i vissa filmer i tex ansiktet så det behöver inte ha något med kalibrering att göra utan mer materialet i sig är min gissning. Sen kan man säkert minska problemet på olika sätt.
Redigerat av wesslan, 25 november 2013 - 14:11.
Postad 25 november 2013 - 15:11
Vapo
-
Vapo
-
Lärjunge
-
-
446 inlägg
Slog också till efter mycket om och men. Blev en 55" VT60.
Gick från en Panasonic PV60 som var inhandlad 2006.
Kan bara säga  ....
Postad 25 november 2013 - 19:25
Hamilton
-
Hamilton
-
Användare
-
-
190 inlägg
Var och kollade på ZT60 på Hembiobutiken i Sthlm idag som var kalibrerad av Thomas Ytterberg. WOW vilken bild!!
Hade den funnits i 65 tum hade jag aldrig ens funderat över nåt annat. Nu velar jag dock mellan den och den 5 tum större VT60 som dessutom är billigare... Suck vilka problem...
Postad 25 november 2013 - 22:12
wesslan
-
wesslan
-
Beroende
-
-
1 438 inlägg
Var och kollade på ZT60 på Hembiobutiken i Sthlm idag som var kalibrerad av Thomas Ytterberg. WOW vilken bild!!  Hade den funnits i 65 tum hade jag aldrig ens funderat över nåt annat. Nu velar jag dock mellan den och den 5 tum större VT60 som dessutom är billigare... Suck vilka problem...
Jag valde större och lät Ytterberg fixa toppenbild  (har ändå inte ljust rum eller kollar så mycket dagtid). Köpte min tidigt också så dagens 27500 är fantastiskt prisvärt i mina ögon.
Postad 26 november 2013 - 08:53
EVOVII
-
EVOVII
-
Veteran
-
-
1 892 inlägg
Jag valde större och lät Ytterberg fixa toppenbild (har ändå inte ljust rum eller kollar så mycket dagtid). Köpte min tidigt också så dagens 27500 är fantastiskt prisvärt i mina ögon.
Jag valde också större och planerar att få den kalibrerad när den är lite mer inkörd. De tester jag läst säger att det inte är någon synbar skillnad i bildkvalitet i ett mörkare rum och jag kollar också relativt sällan på tv i dagsljus men jag tycker VT60 fungerar helt ok även i lite ljusare miljöer om man t ex. väljer THX bright room.
Postad 26 november 2013 - 09:30
sajbot
-
sajbot
-
Lärjunge
-
-
298 inlägg
Kan berätta att jag har en proffs kalibrerad VT60 och jag kan också se line bleed i vissa filmer i tex ansiktet så det behöver inte ha något med kalibrering att göra utan mer materialet i sig är min gissning. Sen kan man säkert minska problemet på olika sätt.
Tror inte det är line bleed har jag kommit på, troligtvis gråskalan. För övre halvan av ansiktet var grön och undre rödaktig (en tydlig kant). När jag ställde ljusinställning från låg till medel så försvann det rödaktiga. Läste recensionen på filmutgåvan, kollade filmen på datorn och där fanns inget sånt, så materialet kan man utesluta.
Postad 26 november 2013 - 09:55
rico90
-
rico90
-
Lärjunge
-
-
345 inlägg
Har en 55VT60Y och undrar vilket bildläge ni använder ni när ni spelar på konsol? Känns lite jobbigt att behöva gå in och stänga av och sätta på "Game mode" om man använder sin konsol till mer än spel, exempelvis Netflix, Bluray med mera. Hur gör ni andra?
Ska bli kul att koppla en PS4 till Tvn om ett par dagar
Postad 26 november 2013 - 10:46
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3 696 inlägg
Var och kollade på ZT60 på Hembiobutiken i Sthlm idag som var kalibrerad av Thomas Ytterberg. WOW vilken bild!! Hade den funnits i 65 tum hade jag aldrig ens funderat över nåt annat. Nu velar jag dock mellan den och den 5 tum större VT60 som dessutom är billigare... Suck vilka problem...
Jo, ZT60 i HBBs mörka biorum är riktigt vass! Håller med om att det är synd att den inte finns i 65" (i Europa) för att betala mkt mer för en mindre tv tar absolut emot. Rimligtvis borde en VT60 i samma rum se lika bra ut, iaf om det är mörkt iom att skillnaden främst ligger i ljusare rum som bekant.
Postad 26 november 2013 - 15:25
ljudnisse
-
ljudnisse
-
Veteran
-
-
2 129 inlägg
Jo, ZT60 i HBBs mörka biorum är riktigt vass! Håller med om att det är synd att den inte finns i 65" (i Europa) för att betala mkt mer för en mindre tv tar absolut emot. Rimligtvis borde en VT60 i samma rum se lika bra ut, iaf om det är mörkt iom att skillnaden främst ligger i ljusare rum som bekant.
Kan du inte släppa de här snacket om ljusa rum det är inte projektorer vi snackar om här ! Rätt säker på att merparten av spekulanter av årets ST tom ZT blir nöjda i ett normal upplyst vardagsrum kvälls tid, punkt !
Postad 26 november 2013 - 15:35
wesslan
-
wesslan
-
Beroende
-
-
1 438 inlägg
Har en 55VT60Y och undrar vilket bildläge ni använder ni när ni spelar på konsol? Känns lite jobbigt att behöva gå in och stänga av och sätta på "Game mode" om man använder sin konsol till mer än spel, exempelvis Netflix, Bluray med mera. Hur gör ni andra?
Ska bli kul att koppla en PS4 till Tvn om ett par dagar 
Jag ändrar manuellt till game mode varje gång, är pain men vad ska man göra för att hålla lågt input lag liksom :/
Postad 26 november 2013 - 15:55
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3 696 inlägg
Kan du inte släppa de här snacket om ljusa rum det är inte projektorer vi snackar om här ! Rätt säker på att merparten av spekulanter av årets ST tom ZT blir nöjda i ett normal upplyst vardagsrum kvälls tid, punkt !
Du kanske skulle ta och läsa på vad som faktiskt skiljer en ZT60 från andra Panasonics innan du kastar dig över tangentbordet? Främsta skillnaden mellan ZT60 och VT60 är just filtret som gör att den funkar mkt bättre i ljusare rum, det är liksom hela iden att ZT60 ens existerar. Så ja, ZT60 är mkt bättre i ljusare rum, vilket också bekräftas av alla tester jag sett. Att sen ST60 och VT60 funkar i ett ljust rum inser väl alla som någonsin sett dem, därmed inte sagt att det inte finns andra apparater som fungerar klart bättre. I ett mörkare rum däremot kommer både ZT60 och VT60 verkligen till sin rätt, liksom ST60 som sett till priset är fantastisk om än så klart inte riktigt lika bra, men det visste ni nog redan  För den som fullt förståligt kanske vill ha en annan källa än mina åsikter rekommenderas t.ex. denna artikel från HDTVTest, som brukar anses som en av de mest pålitliga källorna som finns: http://www.hdtvtest....ews/bright-room(Personligen tycker jag gott att ZT60 kunde vara med på listan tack vare dess utmärkta filter som ger en riktigt bra svärta även i ljusa rum men kan förstå att dom valde bort den sett till ljusstyrkan)
Redigerat av improwise, 26 november 2013 - 18:00.
Postad 26 november 2013 - 18:13
Hamilton
-
Hamilton
-
Användare
-
-
190 inlägg
Vilket är just anledningen till att jag velar (förutom då bara vetskapen om att jag har DEN vassaste panelen som finns) är att mitt TV-rum just nu är ganska ljust med beige golv samt vita väggar och tak plus en del fönster vilket skulle ge fördel till ZT60. Min plan är givetvis att förbättra miljön i rummet för både bild och ljud men det kan ta ett tag.
Postad 26 november 2013 - 18:38
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3 696 inlägg
Vilket är just anledningen till att jag velar (förutom då bara vetskapen om att jag har DEN vassaste panelen som finns) är att mitt TV-rum just nu är ganska ljust med beige golv samt vita väggar och tak plus en del fönster vilket skulle ge fördel till ZT60. Min plan är givetvis att förbättra miljön i rummet för både bild och ljud men det kan ta ett tag.
Just detta är skälet till att mitt val till slut blev rätt enkelt - en Samsung F8505. Hade ZT60 funnits i 65" även i Europa hade det mkt väl kunnat bli en sån då det är en fantastisk TV. Men tanken på en mindre tv till ett mkt högre pris kändes inte rätt, hade det däremot varit en lika stor tv till ett mkt högre pris hade jag mkt väl kunnat tänka mig en sådan istället. För mig som kör projektor också så var det aldrig aktuellt med ännu en apparat som likt en vampyr trivdes bäst i mörkret men ogillade ljus. VT60 är så klart också en mycket bra TV, och oslagbar i mörkret, men tyvärr har jag aldrig kunnat nöja mig med "second best". Så efter att ha sett ZT60 så var det kört med VT60, och iom Panasonics beslut att inte skicka några 65" ZT60 till Europa så fick jag motvilligt släppa även ZT60. När så F8505 gick och vann HDTVShootout så var det game over för min del. Men kan man leva med att bilden i ljusa rum inte är fullt så bra som hos ZT60 är nog VT60 det förnuftiga valet av dom två. VT60 och ZT60 har vad jag vet likadana paneler, det är filtret som skiljer dem åt.
Redigerat av improwise, 26 november 2013 - 18:41.
Postad 26 november 2013 - 23:09
Unregisteredd4b81901
-
Unregisteredd4b81901
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Någon som jämfört p65-st60y med p65-vt60y ? skiljer det mycket bildmässigt ? https://www.prisjakt...1718100,1717145
Postad 26 november 2013 - 23:46
Unregistered009004b8
-
Unregistered009004b8
-
Rookie
-
6 inlägg
Jag har en snabb fråga ang. USB-inspelningsfunktionen på P55Vt60. Jag trodde den stödde att bara sticka in en liten USB-sticka i sidan av TV'n och ha den där hela tiden. Det verkar inte funka då den inte stöder enheten när jag försöker formatera den (Provat med 2 olika stickor och samma felmeddelande varje gång) Måste man verkligen ha en bökig Extern HDD med egen strömförsörjning etc. (Jag vet att det säkert finns små 2,5tums som drivs av interna USB-spänningen, men vill ändå ha så enkel och diskret lösning som möjligt utan mekaniska diskar).
Postad 26 november 2013 - 23:49
improwise
-
improwise
-
Mästare
-
-
3 696 inlägg
Någon som jämfört p65-st60y med p65-vt60y ?
skiljer det mycket bildmässigt ?
https://www.prisjakt...1718100,1717145
"Mycket" är nog att ta i men vt60 har väl lite bättre svärta, bättre filter och mindre input lag. Tidigare år har ST modellen haft lite bättre (möjlig) ljusstyrka men tror inte det är så i år, däremot är ST vad jag vet fläktfri till skillnad från vt60. Per krona har alltid ST60 varit grymt prisvärd, lite osäker på hur det är nu när det är lite hela havet stormar kring prissättningen på Panasonic.
Postad 27 november 2013 - 12:47
peppelito
-
peppelito
-
Veteran
-
-
2 261 inlägg
Jag har en snabb fråga ang. USB-inspelningsfunktionen på P55Vt60. Jag trodde den stödde att bara sticka in en liten USB-sticka i sidan av TV'n och ha den där hela tiden. Det verkar inte funka då den inte stöder enheten när jag försöker formatera den (Provat med 2 olika stickor och samma felmeddelande varje gång) Måste man verkligen ha en bökig Extern HDD med egen strömförsörjning etc. (Jag vet att det säkert finns små 2,5tums som drivs av interna USB-spänningen, men vill ändå ha så enkel och diskret lösning som möjligt utan mekaniska diskar).
Har för mig att FAT32 måste användas vid formatering. Borde stå nåt i maualen...
Postad 27 november 2013 - 13:40
ljudnisse
-
ljudnisse
-
Veteran
-
-
2 129 inlägg
Krav på minst 160GB USB-disk, funkar med ström från USB-port, kör en sådan själv till min GT60, funkar inte med USB skicka ! Här är länk från 2012 men gäller fort farande: http://panasonic.jp/.../option1_3.htmlFormatering måste göras av TVn och du kan inte ha annan data där än TV recordings !
Redigerat av ljudnisse, 27 november 2013 - 13:43.
Postad 27 november 2013 - 18:53
RedMarathon
-
RedMarathon
-
Veteran
-
-
1 883 inlägg
Har för mig att FAT32 måste användas vid formatering. Borde stå nåt i maualen...
Om du använder FAT 32 kan du inte lägga in en 4.3 Gb stor fil t.ex en högupplöst film, däremot är detta inget problem med NTFS. Nu vet jag inte om NTFS funkar ihop med Pannan.
Redigerat av RedMarathon, 27 november 2013 - 18:55.
Postad 27 november 2013 - 21:20
giantos1
-
giantos1
-
Rookie
-
7 inlägg
Kanske dum fråga, men varför ska man INTE ha game mode på alltid?
Postad 28 november 2013 - 11:00
Gallo69
-
Gallo69
-
Forumräv
-
-
629 inlägg
Har en 65VT60 som jag har kopplat till datorn,men text som på datorskärmen är svart drar mot blått på min VT.
Nån som råkat ut för samma sak?Såg aldrig det på min Pioneer 5090.
Postad 28 november 2013 - 11:10
Ringblixt
-
Ringblixt
-
Mästare
-
-
3 318 inlägg
Har en 65VT60 som jag har kopplat till datorn,men text som på datorskärmen är svart drar mot blått på min VT. Nån som råkat ut för samma sak?Såg aldrig det på min Pioneer 5090.
Brukar vara en fråga om att du behöver nivåjustera mha av testbilder, exempelvis AVS HD709 för programmen du kör film med och http://www.lagom.nl/lcd-test/ för vanligt windows-användande.
Postad 28 november 2013 - 12:08
Unregisteredcab460d8
-
Unregisteredcab460d8
-
Forumräv
-
-
701 inlägg
Kanske dum fråga, men varför ska man INTE ha game mode på alltid?
Game Mode stänger av en del Video Processing som ger bättre bild när TV'n behöver deinterlace och skala video .
Postad 28 november 2013 - 12:14
Unregisteredcab460d8
-
Unregisteredcab460d8
-
Forumräv
-
-
701 inlägg
Om du använder FAT 32 kan du inte lägga in en 4.3 Gb stor fil t.ex en högupplöst film, däremot är detta inget problem med NTFS. Nu vet jag inte om NTFS funkar ihop med Pannan.
NTFS fungerar inte. Man kan dock använda exFAT som stödjer större än 4GB filer.
Postad 28 november 2013 - 18:00
Malli_
-
Malli_
-
Rookie
-
9 inlägg
precis köpt en ny plasma o höra buzz. hur ligger tolerans nivån för detta`?
Postad 29 november 2013 - 00:31
kingkello
-
kingkello
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Alla vi som nyligen köpt någon utav Panasonics tv-apparater borde skicka en förfrågan till HBO Nordic om när de tänker finnas tillgängliga för Panasonic Smart tv. Kanske kan vi göra skillnad
Postad 29 november 2013 - 00:35
x-dream
-
x-dream
-
Användare
-
-
114 inlägg
TX-P50ST60Y för 7999:-http://www.komplett.se/panasonic-50-3d-plasma-tv-tx-p50st60y/776231
Postad 29 november 2013 - 07:18
Malli_
-
Malli_
-
Rookie
-
9 inlägg
Så störigt, köpte precis från siba
Postad 29 november 2013 - 08:35
wesslan
-
wesslan
-
Beroende
-
-
1 438 inlägg
Electroworld har 10% på allt, borde ge lite fina priser gissar jag
Postad 29 november 2013 - 08:58
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5 366 inlägg
Electroworld har 10% på allt, borde ge lite fina priser gissar jag 
Om de haft nån TV ja förutom Samsung 64  Hade dock ändå inte blivit nåt bra pris på Panasonic 65 i dagsläget vi får se om 1 månad.
Postad 29 november 2013 - 09:31
Dalex
-
Dalex
-
Användare
-
-
103 inlägg
Alla vi som nyligen köpt någon utav Panasonics tv-apparater borde skicka en förfrågan till HBO Nordic om när de tänker finnas tillgängliga för Panasonic Smart tv. Kanske kan vi göra skillnad 
Med tanke på att HBO Nordic suger snabel och inte fått ut nåt vettigt på över ett år så tror jag knappast att dom prioriterar en modell som läggs ner
Postad 29 november 2013 - 09:41
EVOVII
-
EVOVII
-
Veteran
-
-
1 892 inlägg
Så störigt, köpte precis från siba
Har inte Siba nån form av öppet köp och/eller prisgaranti då?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|