Topfield TF5700PVRt
3284 svar till detta ämne
Postad 06 January 2011 - 08:37
Annaanna5
-
Annaanna5
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Jag får för det mesta fram "sätt i kortet" när jag skall titta på inspelningar från kodade kanaler. Det blir alltid så när jag skall återuppta en avbruten uppspelning en bit in i programmet. Efter en stund försvinner den och programmet visas. Men det konstiga är att det verkar som om uppspelningen går med snabbspolning medan skylten är framme så att man kommer jättelångt förbi det ställe man var på innan visningen startar!
Är det något ni också observerat och som försvunnit nu med den nya CA-modulen? Och vad fick ni betala för modulen?
/Bosse
Det händer bara ibland att "sätt i kortet" kommer upp och då kort tid. Jag gav 1kr på boxer. Jag ringde och frågade och om jag band mig för 1år så fick jag en CA-modul för 1kr. På deras hemsida står att det gäller bara för nya kunder men ringer man kan man ändå få erbjudandet. BoxerJag ser nu att man måste binda sig 2år för 1kr och 1år för 199kr.
Postad 06 January 2011 - 11:23
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Jag har två boxar så jag provade att ta CA-modulen för extra-boxen till den vi använder mest och se om det blev nån skillnad.
Men det blev det inte.
Hade en inspelning från Discovery från igår som jag tittade på. Spolade fram till mitten och sen stängde jag avspelningen. När jag återstartade avspelningen så kom "sätt i kortet" upp efter några sekunder och stannade kvar bortåt en halv minut. Sen syntes programmet men då hade det flyttat fram 2-4 minuter från där jag stannade förut.
Så detta händer med två olika CA-moduler. Då är frågan om det är normalt beteende också med en ny CA-modul eller om det har hänt något med nya CA-moduler så att de är snabbare?
Båda mina moduler är några år gamla.
Bosse
Postad 06 January 2011 - 14:02
lubbis
-
lubbis
-
Användare
-
-
222 inlägg
Jag kör SmartWI kortdelare mellan mina 2 Topfield och 2 TV. Jag märkte att med MAXIMUM CA så störde Torpfielden ut dekodningen på övriga mottagare vid uppstart. Jag bytte och satte en ny Neeotion MPRG4 i Topfielden som jag haft i en TV och man ser att den synkar in kodningen mycket snabbare och inget tapp i kodning på övriga mottagare. Jag ska testa om även problem med uppspelning försvinn för det har jag också haft från och till. Jag har två boxar så jag provade att ta CA-modulen för extra-boxen till den vi använder mest och se om det blev nån skillnad. Men det blev det inte. Hade en inspelning från Discovery från igår som jag tittade på. Spolade fram till mitten och sen stängde jag avspelningen. När jag återstartade avspelningen så kom "sätt i kortet" upp efter några sekunder och stannade kvar bortåt en halv minut. Sen syntes programmet men då hade det flyttat fram 2-4 minuter från där jag stannade förut.
Så detta händer med två olika CA-moduler. Då är frågan om det är normalt beteende också med en ny CA-modul eller om det har hänt något med nya CA-moduler så att de är snabbare? Båda mina moduler är några år gamla.
Bosse
Postad 06 January 2011 - 19:42
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Aha! Det kan vara skillnad på de CA-moduler som man har nuförtiden när Boxer kör MPEG4 på en mux!
Då kan den vara snabbare och dessutom kanske de har sabbat kodningen för oss vanliga MPEG2-tittareså att det går långsammare att hitta kortet?
Mina två CA-moduler är ju inte purunga precis....
Bosse
Postad 12 January 2011 - 08:04
Annaanna5
-
Annaanna5
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Är det någon som har provat My stuff 6.3?
Fungerar det bra? Något som är bättre än 6.2?
Jag har inte hunnit/orkat byta.
Postad 12 January 2011 - 18:50
lubbis
-
lubbis
-
Användare
-
-
222 inlägg
Fungerar kanon. Är det någon som har provat My stuff 6.3? Fungerar det bra? Något som är bättre än 6.2? Jag har inte hunnit/orkat byta.
Postad 12 January 2011 - 21:18
CalvinampHobbes
-
CalvinampHobbes
-
Rookie
-
8 inlägg
Är det någon som har provat My stuff 6.3? Fungerar det bra? Något som är bättre än 6.2? Jag har inte hunnit/orkat byta.
6.3 funkar mycket bra. Mina boxar startade om sig och frös vid laddning (L) flera gånger i veckan förut. Efter uppdateringen har jag inte haft några problem alls. Vid vanligt användande märker jag ingen skillnad men mina boxar mår mycket bättre med 6.3. /Jari
Postad 13 January 2011 - 00:48
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Är det någon som har provat My stuff 6.3? Fungerar det bra? Något som är bättre än 6.2? Jag har inte hunnit/orkat byta.
Laddade in 6.3 (bytte bara ut TAP-filen) samma dag den kom ut. Har inga problem med den, men det hade jag inte med 6.2 heller.... Jag har två fullpatchade 5700 boxar varav en är HDMI-versionen. Båda går med 6.3, men vi använder väldigt sällan HDMI-boxen, den är tänkt till sommarstugan egentligen. Kanske att 6.3 är lite snabbare att visa fillistor, men jag vet inte. Har massor med inspelningar så det tar lite tid första gången man trycker arkivknappen för det mesta. Bosse
Postad 13 January 2011 - 12:08
Annaanna5
-
Annaanna5
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Det låter bra. Dax att byta till 6.3. 6.3 funkar mycket bra. Mina boxar startade om sig och frös vid laddning (L) flera gånger i veckan förut. Efter uppdateringen har jag inte haft några problem alls. Vid vanligt användande märker jag ingen skillnad men mina boxar mår mycket bättre med 6.3.
/Jari
Postad 13 January 2011 - 18:47
lubbis
-
lubbis
-
Användare
-
-
222 inlägg
Hade samma fel med trashade Mystuff och inifiler men det är helt borta med 6.3. Misstänker SDS tappen som var för avstängning i 6.2. Nu har man i 6.3 gått tillbaka till intern avstängningsrutin i boxen så att alla filer hinner stängas. 6.3 funkar mycket bra. Mina boxar startade om sig och frös vid laddning (L) flera gånger i veckan förut. Efter uppdateringen har jag inte haft några problem alls. Vid vanligt användande märker jag ingen skillnad men mina boxar mår mycket bättre med 6.3.
/Jari
Postad 13 January 2011 - 18:59
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Misstänker SDS tappen som var för avstängning i 6.2. Nu har man i 6.3 gått tillbaka till intern avstängningsrutin i boxen så att alla filer hinner stängas.
Vad??? Stänger du av boxen? Det gör aldrig jag, kanske därför den har klarat sig så bra... Dessutom har jag inte använt SDS-tapen heller med MS 6.2, kör bara med de vanlga enkla TAP. Bosse
Postad 13 January 2011 - 19:12
lubbis
-
lubbis
-
Användare
-
-
222 inlägg
Tänker på miljön vet du :-) Jag stängde också av SDS-tappen men jag tror ändå att det blev knas när man stängde av den. Vad??? Stänger du av boxen? Det gör aldrig jag, kanske därför den har klarat sig så bra... Dessutom har jag inte använt SDS-tapen heller med MS 6.2, kör bara med de vanlga enkla TAP.
Bosse
Postad 15 January 2011 - 09:24
Unregistered345c2d61
-
Unregistered345c2d61
-
Lärjunge
-
-
372 inlägg
Verkar vara dags för en ny logofil igen.
På LCN 23 har fruntimmerskanalen TLC dykt upp samtidigt som AnimalPlanet flydde till MPEG4.
Postad 15 January 2011 - 13:31
lubbis
-
lubbis
-
Användare
-
-
222 inlägg
Hejsan Har nu kört 1 vecka med nya MPEG4 modulen i Topfielden och peppar peppar så verkar det som om det inte längre är något problem att hoppa i kodade inspelningar. Kör även nya SmartWI 2 utan problem sedan 14 dagar (Boxer) med r273 firmware Aha! Det kan vara skillnad på de CA-moduler som man har nuförtiden när Boxer kör MPEG4 på en mux! Då kan den vara snabbare och dessutom kanske de har sabbat kodningen för oss vanliga MPEG2-tittareså att det går långsammare att hitta kortet? Mina två CA-moduler är ju inte purunga precis....
Bosse
Postad 15 January 2011 - 15:33
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Hejsan
Har nu kört 1 vecka med nya MPEG4 modulen i Topfielden och peppar peppar så verkar det som om det inte längre är något problem att hoppa i kodade inspelningar.
Kör även nya SmartWI 2 utan problem sedan 14 dagar (Boxer) med r273 firmware
Kan du se Axxess och AnimalPlanet då? (MPEG4-kodade) /Bosse
Postad 15 January 2011 - 16:47
Unregistered345c2d61
-
Unregistered345c2d61
-
Lärjunge
-
-
372 inlägg
Så var det dags för lite uppdatering av loggor igen! Har skapat en ny logga för kanalen TLC på plats 23. Har också tagit bort loggan för Animal Planet som flyttat till MPEG-4 samt loggorna för radiokanalerna som inte heller sänds längre. Zippa upp två filer: "logo.dat" och "smlogo.dat". De är på 160kb styck. Lägg dem som vanligt i mappen: "ProgramFiles/Settings/Logos/". logos.zip 66kbHör av er om det är något knas! Edit: Ser ut att bli en till ny logga igen redan den 19:e januari då TV11 tar över efter TV400. Jag vet dock inte om de behåller samma kanalplats, så jag har inte med den loggan denna gången.
Redigerat av Unregistered345c2d61, 15 January 2011 - 22:32.
Postad 15 January 2011 - 17:49
kotten33
-
kotten33
-
Beroende
-
-
1039 inlägg
Hejsan
Har nu kört 1 vecka med nya MPEG4 modulen i Topfielden och peppar peppar så verkar det som om det inte längre är något problem att hoppa i kodade inspelningar.
Kör även nya SmartWI 2 utan problem sedan 14 dagar (Boxer) med r273 firmware
smartwi 2, skulle denna kunna kommunicera med en server på internet som hanterar koder till modulen?
Postad 15 January 2011 - 19:51
lubbis
-
lubbis
-
Användare
-
-
222 inlägg
Nej. smartwi 2, skulle denna kunna kommunicera med en server på internet som hanterar koder till modulen?
CA modulen styr inte om man ska kunna ta emot sändningar i MPEG4 utan det beror på mottagaren. Såg att Animal bara bytt kanalplats och fortfarande kör i MPEG2 men den försvinner väl när som helst. Kan du se Axxess och AnimalPlanet då? (MPEG4-kodade) /Bosse
Postad 15 January 2011 - 21:46
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Såg att Animal bara bytt kanalplats och fortfarande kör i MPEG2 men den försvinner väl när som helst.
Vilken kanalplats då? Jag kollade just hos Boxer ( Boxers kanalplatsdokument ) men där står det plats 20, vilket är den plats jag har använt och som nu inte längre fungerar. /Bosse
Redigerat av Bo_B, 15 January 2011 - 21:47.
Postad 15 January 2011 - 22:28
Unregistered345c2d61
-
Unregistered345c2d61
-
Lärjunge
-
-
372 inlägg
Händer mycket i tablån nu. Den 19:e januari kommer TV11 att ta över efter TV400. Pressmeddelande om TV11
Postad 16 January 2011 - 09:57
lubbis
-
lubbis
-
Användare
-
-
222 inlägg
Jag gör en pudel här. Körde sökning först på min nya TV som jag köpte före jul och som visserligen är MPEG4 men inte DVB-T2 eller HE-AAC ljud och där kom den upp med bild och ljud men naturligtvis inte när jag senare sökte på Toppyn. Edit: En förklaring skulle kunna vara att man kör DVB-T men MPEG-4 under en övergångstid. Tv:n är en LG 42LD450N, https://www.prisjakt...kt.php?p=607723 , som jag köpte för 3 990 inkl frakt före jul från Elgiganten. Den har inte i specen att det är DVB-T2 men jag antar att det måste den ha eftersom jag får in Animal Planet? Dessutom tog det bara 1 minut att patcha TV:n så nu spelar den upp HD filmer och divx via USB. Rekommenderas starkt. Vilken kanalplats då? Jag kollade just hos Boxer ( Boxers kanalplatsdokument ) men där står det plats 20, vilket är den plats jag har använt och som nu inte längre fungerar. /Bosse
Redigerat av lubbis, 16 January 2011 - 10:05.
Postad 16 January 2011 - 11:12
Unregistered345c2d61
-
Unregistered345c2d61
-
Lärjunge
-
-
372 inlägg
Jag gör en pudel här.
Du kanske får göra en till. Den har inte i specen att det är DVB-T2 men jag antar att det måste den ha eftersom jag får in Animal Planet?
Animal Planet har bara flyttat till MPEG-4, inte T2.
Postad 17 January 2011 - 18:34
EdBaker
-
EdBaker
-
Användare
-
-
163 inlägg
Bosse: Liten buggrapport - jag har upptäck att tecknet ' blir ' i EPG'n.
Förtydligande: apostroffelet uppstår vid data hämtad från DagensTV
Angående namnbytet från TV400 till TV11 så verkar EPG (åtminstone från DagensTV) vara korrekt framöver (även efter den 19:e).
Redigerat av EdBaker, 18 January 2011 - 10:27.
Postad 18 January 2011 - 10:05
Unregisteredd87c3847
-
Unregisteredd87c3847
-
Användare
-
-
153 inlägg
I kväll medan vi tittade på ett inspelat program hängde sig plötsligen digitalboxen. Den reagerade inte på någonting, så jag drog ur sladden.
Efter det beter den sig konstigt---när jag slår på den verkar den som vanligt i några sekunder, sen kommer dialogen "Verifying files and folders" upp. Bilden börjar hacka efter några sekunder innan den fryser helt. Progress-bar:en i dialogen fortsätter att röra sig fram och tillbaka, men i övrigt händer ingenting.
Jag antar att disken har kraschat, men finns det någonting man kan göra? Något sätt att få den att boota utan att börja verifiera allt så att man kommer in i menyerna? Så att man kan formattera om den?
Jag kör en helt vanilj-Topfield utan några TAP:ar och med original-firmware.
Liten uppdatering här efter alla helger: Efter det ursprungliga problemet lät jag boxen stå med nätsladden urdragen över natten. När jag kopplade in den morgonen efter sa den "Verifying files and folders" igen, men bara i ett tiotal sekunder, sen kunde jag använda den igen. Men bara för att titta "live", så fort jag försöker titta på någonting inspelat eller spela in någonting nytt så "fryser" den efter ett tag och man måste dra ur sladden igen. Så jag köpte en ny hårddisk (320GB) och igår gjorde jag äntligen slag i saken---öppnade boxen, skruvade loss den gamla hårddisken och satte in den nya. När jag efter det slog på digitalboxen så kom den aldrig "igång". I normala fall när jag slår på den står det "C426" i displayen i några sekunder, sen står det "run" ett kort tag innan det står "0001" eller vad man nu har valt för kanal. Med den nya hårddisken verkar den "fastna" i läget "C426"---även om jag låter den tugga på i en timme kommer den aldrig "igång" och levererar ingen utsignal. Om jag provar att dra ur strömförsörjningen till hårddisken så står boxen istallet bara och blinkar "0000". Så jag tänkte att jag kanske förstört boxen och kopplade in den gamla hårddisken tillbaka igen. Då funkar den som "vanligt" igen, fast den hänger sig fortfarande när man försöker spela in eller upp. Nu idag slår det mig att jag kanske borde ha strappat hårddisken på något speciellt sätt för att det ska funka? Jag satte bara in den med den setting som kom från fabriken ("software select"?), men den kanske skulle ha varit strappad som "Master" (eller "Slave")? Är det någon som bytt hårddisk på sin Topfield som haft samma problem? Tack på förhand! /PG
Postad 18 January 2011 - 13:34
Chelsean
-
Chelsean
-
Användare
-
-
217 inlägg
Ja, såvitt jag vet finns det ingen annan programmerbar box i Sverige. Och ingen HD-box från Topfield heller. Så nästa steg blir väl att bygga en HTPC och samla in mjukvarukomponenter från webben. Är det nån som vet ifall det finns DVB-T2 mottagare att plugga in i en HTPC förresten?
Bosse
Hur ser markanden ut nu? Har Topfield någon HD PVR box som klarar Mpeg4 och DVB-T2 ? Eller är en sådan i det närmaste antågande? Om inte kanske det finns en för Satellitmotagning? Jag vill ha HD-TV NU, och jag vill ha en Topfiled. Skall man lämna Boxer eller stanna? /Kjell ------- Topfield TF5700PVRt - 500GB, MS 6.3
Postad 18 January 2011 - 16:13
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Bosse: Liten buggrapport - jag har upptäck att tecknet ' blir ' i EPG'n.
Fixat nu Förtydligande: apostroffelet uppstår vid data hämtad från DagensTV
Jag var tvungen att filtrera vissa tecken genom att ersätta dem med html escapesekvenser för data från DagensTV eftersom det inte är XML i det fallet. Glömde att filtrera tillbaka när EPG skulle byggas. Ordnat nu och tillgängligt på min XmlTv2Mei-sida/Bosse
Postad 18 January 2011 - 18:05
Unregistered345c2d61
-
Unregistered345c2d61
-
Lärjunge
-
-
372 inlägg
Såg nu att TV11 ligger med istället för TV400 på LCN 11 om man gör en kanalsökning, så jag skapade en logga för den också. Har även skapat en ny logga för kanalen TLC på plats 23. Har också tagit bort loggan för Animal Planet som flyttat till MPEG-4 samt loggorna för radiokanalerna som inte heller sänds längre. Zippa upp två filer: "logo.dat" och "smlogo.dat". De är på 160kb styck. Lägg dem som vanligt i mappen: "ProgramFiles/Settings/Logos/". logos.zip 66kbHör av er om det är något knas!
Postad 18 January 2011 - 18:38
Unregistered345c2d61
-
Unregistered345c2d61
-
Lärjunge
-
-
372 inlägg
Bosse, jag försöker få XmlTv2Mei att hämta EPG-data för den nya kanalen TLC, men jag lyckas inget vidare.
Har nog missat något väsentligt i ini-filen...
Redigerat av Unregistered345c2d61, 18 January 2011 - 19:24.
Postad 18 January 2011 - 19:29
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Bosse, jag försöker få XmlTv2Mei att hämta EPG-data för den nya kanalen TMC, men jag lyckas inget vidare.
Har nog missat något väsentligt i ini-filen... 
Är du säker på att det heter TMC? Det finns en kanal som heter TCM, är det inte den du är ute efter? Principen är emellertid följande: 1) Hitta kanalen på dagenstv, tex TCM2) När du ser tablån så kollar du vad det står i adressfältet, det slutar med en siffra tex cha=24 Antag att din kanal heter KalleAnka och har DagensTV-numret 333 samt Boxer LCN 78 3) I inifilen ska du nu göra följande: i sektonen [LCN] skriver du in en fiktiv url, tex kalleanka.tv följt av = LCN-numret för kanalen: kalleanka.tv=78 i sektionen [LCN2DTV] skriver du in en översättning mellan LCN och numret från DagensTv alltså 78=333 Sen skapar du en ny sektion som heter som url i LCN-sektionen: [kalleanka.tv] Name=Kalle Anka LCN=78 EPG=1 AltSrc=1 Det sista entriet anger att dagenstv skall användas i stället för tvsajten som inte längre tar in nya kanaler. Nu tror jag att det skall fungera. Du skall såklart använda riktiga data för LCN och DagensTV-nummer, men url är bara viktig att få rätt för tvsajten eftersom det är nyckeln för att hämta data. Hos DagensTV är det i stället det här numret som beskrevs ovan. Så då är den bara en unik beteckning som du kan hitta på själv. Hoppas att detta löser sig nu. EDIT: För att fixa TLC gjorde jag så här: [LCN]
tlc.com = 23
[LCN2DTV]
23 = 120
[tlc.com]
Name=TLC
LCN = 23
EPG=1
AltSrc=1 Bosse
Redigerat av Bo_B, 18 January 2011 - 19:37.
Postad 18 January 2011 - 19:38
Unregistered345c2d61
-
Unregistered345c2d61
-
Lärjunge
-
-
372 inlägg
Är du säker på att det heter TMC? Det finns en kanal som heter TCM, är det inte den du är ute efter?
Nä, den heter TLC, halkade på tangentbordet. Det jag kan ha missat är nog raden AltSrc=1. Edit: Japp, så var det! Nu rullar det på! Tack för ett snabbt svar!
Redigerat av Unregistered345c2d61, 18 January 2011 - 19:41.
Postad 18 January 2011 - 20:15
svegust
-
svegust
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Liten uppdatering här efter alla helger: Efter det ursprungliga problemet lät jag boxen stå med nätsladden urdragen över natten. När jag kopplade in den morgonen efter sa den "Verifying files and folders" igen, men bara i ett tiotal sekunder, sen kunde jag använda den igen. Men bara för att titta "live", så fort jag försöker titta på någonting inspelat eller spela in någonting nytt så "fryser" den efter ett tag och man måste dra ur sladden igen.
Så jag köpte en ny hårddisk (320GB) och igår gjorde jag äntligen slag i saken---öppnade boxen, skruvade loss den gamla hårddisken och satte in den nya. När jag efter det slog på digitalboxen så kom den aldrig "igång". I normala fall när jag slår på den står det "C426" i displayen i några sekunder, sen står det "run" ett kort tag innan det står "0001" eller vad man nu har valt för kanal.
Med den nya hårddisken verkar den "fastna" i läget "C426"---även om jag låter den tugga på i en timme kommer den aldrig "igång" och levererar ingen utsignal.
Om jag provar att dra ur strömförsörjningen till hårddisken så står boxen istallet bara och blinkar "0000".
Så jag tänkte att jag kanske förstört boxen och kopplade in den gamla hårddisken tillbaka igen. Då funkar den som "vanligt" igen, fast den hänger sig fortfarande när man försöker spela in eller upp.
Nu idag slår det mig att jag kanske borde ha strappat hårddisken på något speciellt sätt för att det ska funka? Jag satte bara in den med den setting som kom från fabriken ("software select"?), men den kanske skulle ha varit strappad som "Master" (eller "Slave")?
Är det någon som bytt hårddisk på sin Topfield som haft samma problem?
Tack på förhand!
/PG
Jag fick problem med att boxen inte ville läsa min disk. Då kollade jag vilka spänningar jag hade i boxen och de var helt åt h****e. Fanns helt enkelt inte tillräckligt med spänning för hårddisken. Efter att ha bytt kondensatornerna i nätdelen (som Bo_B tipsat dig om tidigare i tråden) fungerade boxen klockrent igen! Vore nog klokt att prova det... Mvh Sven
Postad 18 January 2011 - 21:39
Unregisteredd87c3847
-
Unregisteredd87c3847
-
Användare
-
-
153 inlägg
Jag fick problem med att boxen inte ville läsa min disk. Då kollade jag vilka spänningar jag hade i boxen och de var helt åt h****e. Fanns helt enkelt inte tillräckligt med spänning för hårddisken.
Efter att ha bytt kondensatornerna i nätdelen (som Bo_B tipsat dig om tidigare i tråden) fungerade boxen klockrent igen!
Vore nog klokt att prova det...
Mvh Sven
Ja, jag får ta och skriva ut Bo_B:s beskrivningar och traska iväg till vår lokala TV-reparatör och höra efter vad de ska ha för jobbet... Tack!
Postad 19 January 2011 - 07:38
EdBaker
-
EdBaker
-
Användare
-
-
163 inlägg
Fixat nu Jag var tvungen att filtrera vissa tecken genom att ersätta dem med html escapesekvenser för data från DagensTV eftersom det inte är XML i det fallet. Glömde att filtrera tillbaka när EPG skulle byggas. Ordnat nu och tillgängligt på min XmlTv2Mei-sida /Bosse
Tack!
Postad 19 January 2011 - 07:45
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Inspelningar på AnimalPlanet förlorar beskrivningarna...Jag har en hel bunt med inspelningar av Planet Earth från Animal Planet och de fungerade fint med MyStuffs arkiv ända fram till att jag var tvungen att göra en ny kanalsökning i går då Animal Planet försvann från kanallistan. Nu har jag ett antal inspelningar som blivit föräldralösa så att deras ikon försvunnit och ersatts av MyStuff:s defaultikon. Tråkigt men inte avgörande. Däremot är det väldigt irriterande att ALLA beskrivningarna för dessa inspelningar nu är förstörda! Vad kan man göra? Jag har ju sparat extended info från MyStuff på min PC (görs av XmlTv2Mei varje natt) men hur skall man kunna få in dessa data i själva rec-filerna? Är det nån här som känner till nån TAP som kan ordna detta? Bosse
Postad 19 January 2011 - 18:48
EdBaker
-
EdBaker
-
Användare
-
-
163 inlägg
Fixat nu Jag var tvungen att filtrera vissa tecken genom att ersätta dem med html escapesekvenser för data från DagensTV eftersom det inte är XML i det fallet. Glömde att filtrera tillbaka när EPG skulle byggas. Ordnat nu och tillgängligt på min XmlTv2Mei-sida /Bosse
Sorry, men det blir inga EPG-data alls för DagensTV efter senaste uppdateringen. När jag kör föregående version går det, men med ' som resultat...
Postad 19 January 2011 - 19:13
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Kolla din inifil.
Alla kanaler som skall komma från DagensTV måste ha flaggad AltSrc=1 påslagen.
Och översättningstabellen för LCN till TagensTV-nummer måste vara korrekt.
Du kan också se i logfilen vad programmet har gjort och om det möjligen blivit nåt fel.
Jag får i alla fall full EPG med en blandning av de två datakällorna.
/Bosse
Postad 20 January 2011 - 09:58
EdBaker
-
EdBaker
-
Användare
-
-
163 inlägg
Kolla din inifil. Alla kanaler som skall komma från DagensTV måste ha flaggad AltSrc=1 påslagen. Och översättningstabellen för LCN till TagensTV-nummer måste vara korrekt. Du kan också se i logfilen vad programmet har gjort och om det möjligen blivit nåt fel.
Jag får i alla fall full EPG med en blandning av de två datakällorna.
/Bosse
JÄTTEPUDEL!!! Jag tog felaktigt ner din senaste "skarpa" version och inte testversionen. Såklart fungerar allt bra nu... Tack igen!
Postad 21 January 2011 - 02:39
Chelsean
-
Chelsean
-
Användare
-
-
217 inlägg
Efter att jag installerade MS 6.3 så har jag fått något konstigt problem med min EPG.
Jag gjorde så här:
Ny kanalsökning eftersom Animal har försvunnit och TV11 har ersatt TV400.
Lade in nya logotyper
Gjorde om mina favorites och skickade upp dem.
Installerade MS.6.3
Allt startar och fungerar fint, men när jag använder EPG och går stegar mig nedåt och kommer till den sista kanalen så kommer jag inte tillbaka till den första kanalen utan TV4. Och om då backar upp kommer kanalerna i EPG huller om buller. Går jag dock längst upp (exempelvis med recall), så kommer jag till SVT1, Men när jag stegar upp så kommer jag inte till min sista kanal utan TV9.
Mina favoriter som jag har skickat upp och som är angivna under V1 och V2 stämmer vad jag kan se. Jag har uteslutit några kanaler på dem båda. Men ingen av dem är felaktiga, dvs. har en kanal som inte längre finns
Vad kan detta bero på?
Kjell
Postad 21 January 2011 - 12:48
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Jag hade samma problem efter kanalsökningen.
Kunde stega uppåt i MS EPG tills jag nådde SVT1 (den första kanalen i fav-filen).
Sen när jag tryckte upp så visades kanalerna i slutet av listan men den som jag skulle komma till (Kunskapskanalen) hade SVT1-loggan och nu kunde jag inte flytta markeringen längre.
Lösningen (efter ett antal olika försök) var följande:
1) Ladda ner Fav-filen från ProgramFiles/Settings/MyStuff/Fav (kommer inte ihåg exakt mappnamn)
2) Ta bort det nummer som motsvarade Animal Planet ur listan
3) Skicka tillbaka till boxen igen
3) Starta om boxen
Nu var allt som vanligt igen och navigeringen funkade.
Bosse
Postad 22 January 2011 - 16:57
Chelsean
-
Chelsean
-
Användare
-
-
217 inlägg
Jag hade samma problem efter kanalsökningen. Kunde stega uppåt i MS EPG tills jag nådde SVT1 (den första kanalen i fav-filen). Sen när jag tryckte upp så visades kanalerna i slutet av listan men den som jag skulle komma till (Kunskapskanalen) hade SVT1-loggan och nu kunde jag inte flytta markeringen längre.
Lösningen (efter ett antal olika försök) var följande: 1) Ladda ner Fav-filen från ProgramFiles/Settings/MyStuff/Fav (kommer inte ihåg exakt mappnamn) 2) Ta bort det nummer som motsvarade Animal Planet ur listan 3) Skicka tillbaka till boxen igen 3) Starta om boxen
Nu var allt som vanligt igen och navigeringen funkade.
Bosse
Jag gjorde detta, och alla kanaler som låg i mín favorit lista var ok. Mitt problem var snarlikt ditt. Men det gick att stega sig runt slutet / början utan att den ngn stannade (fastnade). Men i stället för att komma till kunskapskanalen så fick jag TV4 och allt såg huller om buller. Jag testade min adra favoritlista som jag endast har vld sökning, eftersom jag inte vill söka på alla kanaler. Den fungerade utmärkt. Valde jag alla TV kanaler, så fungerade allt också. Se helt klart var att det berode just på denna favoritlistan. Men allla kanaler i lista är ok. Men så testade jag att ta bort sista radbrytningen efter 99 (fast att jag alltid har haft ett radbrytning efter 99 och har det även på min andra favoritlista. Så sparade jag och startade om MS. Sedan fungerade allt. Så sjukt konstigt fel. /Kjell
Postad 24 January 2011 - 13:36
Unregisteredd87c3847
-
Unregisteredd87c3847
-
Användare
-
-
153 inlägg
Ja, jag får ta och skriva ut Bo_B:s beskrivningar och traska iväg till vår lokala TV-reparatör och höra efter vad de ska ha för jobbet...
Kort update: Lämnade in boxen hos Elservice AB på Skånegatan 78 på Söder här i Stockholm, ett litet hål-i-väggen. Han kikade lite på Bo_B:s beskrivningar och sa att ville ha 400:- för jobbet plus materialkostnad. Det tog två dagar, kostade en femhundring, och nu fungerar boxen klockrent igen... /PG
Postad 24 January 2011 - 21:13
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Kort update: Lämnade in boxen hos Elservice AB på Skånegatan 78 på Söder här i Stockholm, ett litet hål-i-väggen. Han kikade lite på Bo_B:s beskrivningar och sa att ville ha 400:- för jobbet plus materialkostnad. Det tog två dagar, kostade en femhundring, och nu fungerar boxen klockrent igen... /PG  Billigare än en ny om man inte kan reparera själv! Har själv byggt om två Toppy-maskiner... Bosse
Postad 24 January 2011 - 22:46
svegust
-
svegust
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Kort update: Lämnade in boxen hos Elservice AB på Skånegatan 78 på Söder här i Stockholm, ett litet hål-i-väggen. Han kikade lite på Bo_B:s beskrivningar och sa att ville ha 400:- för jobbet plus materialkostnad. Det tog två dagar, kostade en femhundring, och nu fungerar boxen klockrent igen... /PG
Gott att höra! Billigare kan det nog inte bli om man lämnar in den... Det var alltså inte hårddisken!
Postad 29 January 2011 - 15:20
Unregistered9b117a23
-
Unregistered9b117a23
-
Lärjunge
-
-
285 inlägg
Har ni fått igång EPG till TV11? Får det icke att fungera.
Postad 29 January 2011 - 15:53
Unregistered345c2d61
-
Unregistered345c2d61
-
Lärjunge
-
-
372 inlägg
Har ni fått igång EPG till TV11? Får det icke att fungera.
Det torde väl bli nå't sån't här: [LCN]
tv11.se = 14
[LCN2DTV]
14 = 199
[tv11.se]
Name=TV11
LCN = 14
EPG=1
AltSrc=1
Redigerat av Unregistered345c2d61, 29 January 2011 - 15:55.
Postad 29 January 2011 - 18:00
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Plus att 14 skall finnas med i FAV-listan....
Postad 31 January 2011 - 12:14
Unregistered345c2d61
-
Unregistered345c2d61
-
Lärjunge
-
-
372 inlägg
denna 57xx box har ju några år på nacken, finns det någon ny fräsch ersättare på marknaden? om det inte gör det, finns det någon annan marksänd box av annat märke som är lika bra? TF5710HDMI, TF5720HDMI är båda senare modeller med större disk och med HDMI-utgång. Annars tämligen likadana. Jag har inte hittat någon annan box på marknaden som medger att man kan modifiera GUI och funktioner själv samt att man kan överföra inspelningar till/från boxen. Alternativet då är väl en sån här liten PC som man bygger ihop med ett par digitaltv-mottagare och en massa pysselmjukvara. Vet dock inte om en sån kan fås att känna igen ett Boxer-kort så att man kan se annat än rikanalerna....
Jag har sneglat lite på Miraclebox 9 som nyligen har kommit ut. Den klarar T2 med boxerkort och att spela in 3 program samtidigt (på max 2 muxar) och kan visa 1 annat program (+1 PiP). Den har nätverksuttag och kan förses med WLAN-dogel direkt i någon av de 3 USB-kontakterna. Det är ganska imponerande. ...men läs mer i den tråden som är avsedd för den boxen.
Postad 05 February 2011 - 13:46
sintran
-
sintran
-
Användare
-
-
143 inlägg
Animal verkar ha blivit en ren MPEG4-kanal nu och försvunnit från listan.
Men min fråga gäller nått annat.
Nån som sitter med nya logo-filer där TV11 finns med?
/A
Postad 05 February 2011 - 20:14
Unregistered345c2d61
-
Unregistered345c2d61
-
Lärjunge
-
-
372 inlägg
Nån som sitter med nya logo-filer där TV11 finns med?
Naturligtvis! Läs bara lite högre upp på denna sida så hittar du länken!
Redigerat av Unregistered345c2d61, 05 February 2011 - 20:16.
Postad 06 February 2011 - 10:35
sintran
-
sintran
-
Användare
-
-
143 inlägg
Naturligtvis!
Läs bara lite högre upp på denna sida så hittar du länken! 
Kanon ju! Hittade!
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|