Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor
Postad 26 September 2012 - 11:50
Hej,
Jag kanske har helt fel men som jag tolkar dialogerna så känns det som att det finns en viss förväntan över att företag bör göra mer än vad de i dagsläget gör, inklusive oss.
För att se om vi kan möta era förväntningar så vore det intressant att veta vad det är som ni anser att vi inte lyckats med att informera om i denna tråd eller om det handlar om något annat än information, bortsett från frivisning av Viasat Film som vi håller med om att vi hade kunnat delge även er information om här?
Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice
Jag tror att en högre närvarograd på detta forum från er sida (årets alla dagar), där ni informerar, förklarar och svarar på frågor som uppkommer, skulle ses som att ni bryr er om era kunder mer än i dagsläget.
Jag får ibland mejl från er när det är något problem i mitt område som ni jobbar på och det är ju bra att ni informerar om sådant, men att ni frivisar f.n. Tv4 FaktaXL är det nog inte många utanför detta forum som vet. Varför informerar ni inte alla era kunder om något som ses som ett positivt mervärde för kunderna, hur länge kommer den kanalen att frivisas? Att skicka ut ett info mejl är ju dessutom helt gratis, eller att bifoga ett infoblad med räkningen kostar inte heller så mycket. Det ger ju dessutom positiv respons och det kan man väl inte få för mycket av.
Postad 26 September 2012 - 14:40
dom svarar ju inte ens på frågorna man ställer!
De har nog semester ett tag tror jag..
Postad 26 September 2012 - 15:19
Dom som svarar här gör nog så gott dom kan utifrån den informationen dom har.
Det finns säkert information dom har men inte kan gå ut med heller pga policy osv och det gäller ju alla företag och inte bara Comhem.
Menar bara vill man ha bra kundbemötande så gäller det att försöka besinna sig och försöka ha bra bemötande tillbaka.
Men visst Telia sticker ut där och har en kille som gör mer än man kan begära egentligen i det här forumet och det är väl vad man kan kalla bra support även om Telia kan strula en hel del med.
Redigerat av Leatherface, 26 September 2012 - 15:22.
Postad 26 September 2012 - 16:53
Har ni tänkt på att det dom kanske tappar lusten till att svara här då dom bara får en massa skit hela tiden.
Dom som svarar här gör nog så gott dom kan utifrån den informationen dom har.
Det finns säkert information dom har men inte kan gå ut med heller pga policy osv och det gäller ju alla företag och inte bara Comhem.
Menar bara vill man ha bra kundbemötande så gäller det att försöka besinna sig och försöka ha bra bemötande tillbaka.
Men visst Telia sticker ut där och har en kille som gör mer än man kan begära egentligen i det här forumet och det är väl vad man kan kalla bra support även om Telia kan strula en hel del med.
Tror du inte att Comhems frånvaro i detta forum skapar en onödig frustration och irritation, där medlemmerna ställer frågor och bara får svar från andra medlemmar i bästa fall? Om CH ägnade mer tid åt att informera, svara och förklara här så är jag helt övertygad om att kritiken skulle minska i motsvarande grad. Den som visar sina kunder respekt får nog detsamma tillbaka. Att det är i stort sett knäpptyst från CH på detta forum mellan Juni-Augusti är inte att bry sig om sina kunder och leder inte till några bra kundrelationer.
Självklart är det så på alla liknande forum att företagen blir ifrågasatta av dagens välinformerade kunder, internet har verkligen öppnat dörrarna för verklig konsumentmakt. Om man som representant för ett företag som CH inte orkar med att bli ifrågasatt, så är man kanske helt enkelt inte rätt person på det jobbet. Att sluta svara och närvara på sina egna forum och tycka kunderna är elaka är ingen framgångsrik väg oavsett vilket företag.
Dialog, dialog och ännu mer dialog är en klart mer framgångsrik strategi för nöjdare kundrelationer.
Redigerat av sivle, 26 September 2012 - 17:40.
Postad 26 September 2012 - 17:33
Stäng av TVn och ut på stranden istället
Postad 26 September 2012 - 19:11
Ja du som är i ALLA forum o spammar men har tele 2, borde verkligen gå ut en stundInte så konstigt då det är semestertider.
Stäng av TVn och ut på stranden istället
Apropå att vi ska vara trevliga bla bla vi pröjsar genom näsan och dom går med hundratals miljoner i vinst per år,tror vi har rätt och använda vilket språk vi vill.
Postad 26 September 2012 - 20:46
Jag jobbar själv med att leda och fördela och har många gånger sett hur stor påverkan enstaka negativa individer har på en större grupp. Likaså har jag sett hur stor påverkan gladlynta och positiva individer har. Föredrar själv det sistnämnda. Humor och ett gott skratt är verkligen upplyftande.
Postad 26 September 2012 - 21:29
Postad 26 September 2012 - 23:43
Du har rätt att tycka så, men förvänta dig inte att bli vänligt bemött (eller bemött alls) om du skriver på ett otrevligt sätt.Ja du som är i ALLA forum o spammar men har tele 2, borde verkligen gå ut en stund
Apropå att vi ska vara trevliga bla bla vi pröjsar genom näsan och dom går med hundratals miljoner i vinst per år,tror vi har rätt och använda vilket språk vi vill.
Postad 27 September 2012 - 16:14
Hej,
Jag kanske har helt fel men som jag tolkar dialogerna så känns det som att det finns en viss förväntan över att företag bör göra mer än vad de i dagsläget gör, inklusive oss.
Personligen så tycker jag som sagt inte att problemet i stort varken för er eller andra företag är att det är för mycket eller för lite info utan att det är svårt att få reda på att det finns ny relevant info utan att drunkna i flödet.
Låt alla kunder aktivt välja ett (eller flera) av följande alternativ.
1. Absolut ingen info alls. (Åtar sig att läsa själv på hemsidan när de vill)
2. Vill ha infon via Facebook, Twitter eller annat socialt media.
3. Vill ha infon i ett (förslagsvis månads) infobrev via email.
Sen kommer det viktiga. Var och en av dessa kanaler måste innehålla ALL infon som är relevant. Man ska inte behöva ha både och. Ni får alltså helt enkelt se till att planera tillräckligt väl för att alla erbjudanden och förändringar för kommande månad hinner komma med i den månadens infobrev.
Sen kan ni givetvis använda forum som detta att svara på specifika frågor men eftersom bara en bråkdel av kunderna läser här så är det ingen ersättning för normala infokanaler.
Detta gäller naturligtvis alla företag och inte ComHem specifikt.
Postad 01 October 2012 - 19:16
UPPLEV C MORE NÄR OCH VAR DU VILL
Med C More Play kan du som är C More-kund titta på C Mores filmer, serier, barnprogram, dokumentärer, sportsändningar och livekanaler var och när du vill, helt utan extra kostnad.
TITTA OBEGRÄNSAT I DATOR, TV OCH IPAD
- Över 1000 filmer – allt från de senaste storfilmerna från Hollywood till svenska favoriter och fascinerande dokumentärer.
- De allra senaste avsnitten av tv-serier som True Blood, Game of Thrones, Dexter, Boardwalk Empire, The Newsroom, Weeds med flera.
- Massor av skojiga och inspirerande barnprogram.
- Direktsänd sport från bland annat Allsvenskan, Elitserien, La Liga och Serie A samt massor av tennis, fighting, motorsport och ridsport.
- Upp till 16 livestreamade C More-kanaler.
När du tecknar ett C More-abonnemang får du tillgång till C More Play helt utan extra kostnad.
SÅ FÅR DU TILLGÅNG TILL C MORE PLAY
För att använda C More Play behöver du användaruppgifter som du får från din digital-tv- eller webb-tv-operatör. För närvarande är C More Play tillgängligt i dator för C More-kunder hos följande operatörer:Fler operatörer kommer att anslutas till tjänsten inom kort. Kontakta din operatör för att få veta när ett konto kan upprättas för dig.
C More Play lanseras inom de närmaste veckorna även på iPad.
Hmm, ser på er hemsida att det står *Kräver en On Demand-box. C More Play ingår utan extra kostnad om du har C More Max, C More Family, C More Sport eller C More Film.
men det är tillgången via dator o Ipad som intressant.
Redigerat av Stagger Lee, 01 October 2012 - 19:38.
Postad 01 October 2012 - 19:25
Postad 01 October 2012 - 19:37
Hur skulle detta lösas? en cod att logga in på C More play kanske. hur svårt kan det va ??
Redigerat av Stagger Lee, 01 October 2012 - 19:38.
Postad 01 October 2012 - 19:51
att comhem vill dra sig med play kan va att de känner att de kan konkurrera med ondemand de vill ju att fler ska använda ondemand tv tjänst
Redigerat av Duckface21, 01 October 2012 - 19:53.
Postad 01 October 2012 - 19:52
jo de har dem här https://www.minhembi...dpost&p=3655247
att comhem vill dra ut på med play kan va att de känner att de kan konkurrera med ondemand de vill ju att fler ska använda ondemand
tv tjänst
å fan, missade detta.
Vet att många sitter med dessa boxar...men för mig e de skit, numera finns ju inspelningsfunktionen i TV-apparaterna om man nu måste se allt som man missar.
Redigerat av Stagger Lee, 01 October 2012 - 19:55.
Postad 02 October 2012 - 08:19
För att reda ut frågan behöver vi ge svar på några frågeställningar.
Vad är vårt syfte till att finnas i detta forum?
Minhembio är ett välbesökt teknikforum där många av våra lite mer teknikintresserade kunder är aktiva. Vi kan snappa upp tips och eventuellt tekniska problem som vi kan lyfta vidare för att göra våra produkter och tjänster bättre.
Varför är vi dåliga på att svara om nya kanaler när ni ställer frågan?
Vi vet redan nu, av tidigare erfarenhet, hur ni reagerar då vi ger information om att förhandling pågår och att vi inte har ytterligare information om nya kanaler som ni önskar att vi borde ta in i vårt utbud. Med anledning av detta har vi nu valt att inte bemöta dessa frågor, vilket kan kännas dumt men i denna fråga så känner vi att det är bättre att ducka än att ni skall få en information som yttra sig som ”papegoja-snack”.
Allmänt
Vi som operatör vill vara ledande på digital-tv, vilket också innebär att vi hela tiden försöker utöka vårt utbud. Ibland finns det anledningar till att vi inte tar in vissa kanaler, men i de allra flesta fall kommer ny kanaler, dock är det svårt att benämna när, var och hur. När vi tar in en kanal så måste det finnas ett större intresse för att det skall löna sig att vi tecknar avtal och lanserar vissa kanaler. Självklart kan ni tycka att de kanaler som ni skulle vilja se borde vara den kanal som är störst och mest eftertraktad och så kan det vara i vissa men inte i alla lägen.
Som ni märker så benämner vi ganska mycket om kanallansering, vilket vi även tycker att de flesta inlägg här på forumet handlar om, vilket i vissa fall kan göra det svårt att kommentera utan att ni tycker att svaret inte var relevant eller tillfredsställande för frågeställnigen.
Förutom det vi nu skrivit ovan, som vi nu hoppas att ni har förståelse för att vi inte kan ge information om i vissa lägen. Kan ni snälla hjälpa oss att förstå vad ni efterfråga i detta forum och hur vi skall kunna göra er mer nöjd?
Tror samtidigt att det är dags att röna ut själva frågan som är återkommande när det gäller nya kanal- och tjänstelanseringar där vi ofta får frågor om när, var och hur.
”Förhandlingar pågår”
Kanalförhandlingar är ofta väldig komplexa och långdragna, eftersom det är väldig många aspekter som ska avhandlas av olika intressenter. En avtalsförhandling innehåller en rad olika parametrar och innehåll. Exempelvis rättighetsfrågor, teknikfrågor samt ekonomiska frågor. Sen kan yttre omständigheter påverka förhandlingen utan parternas egen påverkan, detta är också en anledning av förhandlingarna tyvärr ofta drar ut på tiden.
Vi kan därför aldrig i förväg redogöra för när en kanal kommer att lanseras, svara på frågor om prissättning, frågor om hur förhandlingar fortskrider, och så vidare. Därför publicerar vi väldigt sällan information eller ger svar på frågor om pågående förhandlingar förutom ”förhandling pågår”, vilket vi kan förstå om ni inte tycker är speciellt givande. Det är dock det enda svaret vi kan ge när ett avtal om ny tjänst eller kanal inte är helt färdig.
För att tydliggöra, om era förväntningar är att detta forum skall användas till kommande kanallanseringar så kan vi redan nu säga, så länge de inte är officiella så kommer vi alltid att göra er missnöjda. Vi tycker naturligtvis inte att detta är optimalt då vi vill ge information till våra kunder men det är tyvärr så här det fungerar enligt det jag skrev i första stycket. Vi tar naturligtvis till oss och tar med oss att se över hur vi på bästa sätt ska ge er informationen när den väl är officiell.
När ni verkligen uttrycker intresse för en kanal i detta forum så tar vi den informationen och lägger upp som ett internt önskemål. Så ni är välkommen att önska kanaler men ni kan tyvärr inte förvänta er annat svar än ”förhandling pågår”.
Ni får gärna sprida denna information då vi nu i framtiden kommer att använda ovanstående vid varje fråga som rör önska eller synpunkter kring varför vi inte går ut med information om förhandling om ny kanaler.
Med vänlig hälsning
Johan åström
Kundservice
ja och va skrev dem
jag menar nått vättigt
Oerhört tråkigt att du har inställningen att vi inte ger någon vettig information!
Vad anser du att vi borde kunna ge för att i alla fall du skall bli nöjd med vår närvaro på detta forum, förutom det som vi nu skrivit om i vårt senaste inlägg?
Med vänlig hälsning
Johan Åström
Redigerat av Tele2 Sverige, 02 October 2012 - 08:18.
Postad 02 October 2012 - 08:22
Ja Com hem verkar ju inte ha någe att säga tydligen i detta forum...
dom svarar ju inte ens på frågorna man ställer!
De har nog semester ett tag tror jag..
Vilka frågor är det som du upplever att du inte har fått svar på, så kanske vi kan reda ut dem direkt?
Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice
Postad 02 October 2012 - 08:43
Redigerat av greve12, 02 October 2012 - 09:38.
Postad 02 October 2012 - 08:49
Tack för en utförlig policyförklaring, ComHem.Troligen är många av våra önskemål svåra att uppfylla. Vi vet att det ofta är omöjligt att få information om sådant som fortfarande är föremål för "förhandlingar" i olika skeden.
Det kan vara datum för när ComHem startar upp C More Series HD (seriesäsongen började förra veckan hos C More med bl a tredje säsongen av Boardwalk Empire),
något positivt om Kanal 5 HD - blir det en lansering hos ComHem detta år eller först senare?,
kommer vi som abonnerar på C More att få tillgång till C More på andra plattformar som en del av vårt abonnemang hos ComHem?,
händer det något med HBO Nordic och ComHem?
ny mjukvara till Motorola VIP1963C för att komma till rätta med problemen som beskrivs i https://www.minhembi...howtopic=299267
Det var vad jag kom på just nu i alla fall.
Det mesta går ut på att förklara varför vi inte kan få information om sådant som bläcket ännu inte torkat på. Det tror jag de flesta som är aktiva på detta forum har förstått redan. Att vi jämrar oss ibland beror på frustration snarare än att vi inte skulle begripa att det som ännu inte är färdigförhandlat inte kan göras offentligt. När det publiceras ska det också ske genom samtliga kanaler och någon förhandsinformation kan naturligtvis inte droppas t ex i detta forum.
Hur som helst, jag och många med mig skulle vara tacksamma om vi åtminstone fick veta inställningen hos ComHem i vissa frågor t ex ang kanallanseringar.
Vi fick veta för ett tag sedan att C More Series HD skulle lanserars "senare under hösten". Det var värdefull information. Tyvärr har kanalen ännu inte startat hos ComHem trots att det gått en månad av höstens seriesäsong med bl a Boardwalk Empire, True Blood, Treme, The Borgias och The Newsroom.
Frågan om Kanal 5 HD verkar för mig som utomstående svår att förstå. Tidigare fick vi veta att det var oklart om HD-innehållet i Kanal 5 HD och det var detta som skulle klarläggas. TV3 HD fick dock klartecken direkt oberoende av hur mycket äkta HD-innehåll som den sänder.
Kan vi inte åtminstone få veta ComHems policy beträffande Kanal 5 HD? Är den "onödig" som tidigare Viasat Motor HD, innehåller kanalen för lite HD-material i förhållande till Kanal 5 eller väljer ComHem att vänta med lanseringen av något annat skäl som ni inte kan avslöja?
Betr C More på andra plattformar verkar det utifrån som det är On demand-tjänsterna som bromsar. C More har ju "lovat" att verka för att abonnenterna ska kunna få tillgång till C More på iPad, iPhone, dator osv men detta "löfte" verkar kollidera med ComHems eget intresse av att få fler kunder på On demand. Risken är naturligtvis att den som har C More-abonnemang på kabel-tv kan tycka att det räcker med bredbandstjänsten så det innebär naturligtvis en risk att göra C More tillgängligt på andra plattformar. Kan det vara en riktig analys?
Motsv skulle kunna sägas om HBO Nordic, Netflix och Filmnet som ju är konkurrerande tjänster till kabel-tv och satellit. Marknaden är verkligen under förändring vilket självklart är en utmaning för de traditionella operatörer som inte är lyhörda för kundernas önskemål.
Postad 02 October 2012 - 09:03
+1 du sammanfattar det mycket bra.Tack för en utförlig policyförklaring, ComHem.
Det mesta går ut på att förklara varför vi inte kan få information om sådant som bläcket ännu inte torkat på. Det tror jag de flesta som är aktiva på detta forum har förstått redan. Att vi jämrar oss ibland beror på frustration snarare än att vi inte skulle begripa att det som ännu inte är färdigförhandlat inte kan göras offentligt. När det publiceras ska det också ske genom samtliga kanaler och någon förhandsinformation kan naturligtvis inte droppas t ex i detta forum.
Hur som helst, jag och många med mig skulle vara tacksamma om vi åtminstone fick veta inställningen hos ComHem i vissa frågor t ex ang kanallanseringar.
Vi fick veta för ett tag sedan att C More Series HD skulle lanserars "senare under hösten". Det var värdefull information. Tyvärr har kanalen ännu inte startat hos ComHem trots att det gått en månad av höstens seriesäsong med bl a Boardwalk Empire, True Blood, Treme, The Borgias och The Newsroom.
Frågan om Kanal 5 HD verkar för mig som utomstående svår att förstå. Tidigare fick vi veta att det var oklart om HD-innehållet i Kanal 5 HD och det var detta som skulle klarläggas. TV3 HD fick dock klartecken direkt oberoende av hur mycket äkta HD-innehåll som den sänder.
Kan vi inte åtminstone få veta ComHems policy beträffande Kanal 5 HD? Är den "onödig" som tidigare Viasat Motor HD, innehåller kanalen för lite HD-material i förhållande till Kanal 5 eller väljer ComHem att vänta med lanseringen av något annat skäl som ni inte kan avslöja?
Betr C More på andra plattformar verkar det utifrån som det är On demand-tjänsterna som bromsar. C More har ju "lovat" att verka för att abonnenterna ska kunna få tillgång till C More på iPad, iPhone, dator osv men detta "löfte" verkar kollidera med ComHems eget intresse av att få fler kunder på On demand. Risken är naturligtvis att den som har C More-abonnemang på kabel-tv kan tycka att det räcker med bredbandstjänsten så det innebär naturligtvis en risk att göra C More tillgängligt på andra plattformar. Kan det vara en riktig analys?
Motsv skulle kunna sägas om HBO Nordic, Netflix och Filmnet som ju är konkurrerande tjänster till kabel-tv och satellit. Marknaden är verkligen under förändring vilket självklart är en utmaning för de traditionella operatörer som inte är lyhörda för kundernas önskemål.
Angående kanal 5 hd tror jag alla vill ha en bra förklaring till varför det dröjer när telia,boxer,viasat och canal digital alla lagt till den sedan länge....inte bara att ni förhandlar för kan alla andra fixa den så kan ni också.Nu har jag sagt upp ert hd paket just pga detta att kanaler vi vill ha inte kommer in ,och samtidigt kanaler ingen vill ha kommer in.(för det mesta kommer inget in ialf senaste åren,men tänker på wildtv hd skräpet)
Redigerat av Unregistered40562de1, 02 October 2012 - 09:05.
Postad 02 October 2012 - 09:56
Tack för en utförlig policyförklaring, ComHem.
+1 du sammanfattar det mycket bra.
Angående kanal 5 hd tror jag alla vill ha en bra förklaring till varför det dröjer när telia,boxer,viasat och canal digital alla lagt till den sedan länge....inte bara att ni förhandlar för kan alla andra fixa den så kan ni också.Nu har jag sagt upp ert hd paket just pga detta att kanaler vi vill ha inte kommer in ,och samtidigt kanaler ingen vill ha kommer in.(för det mesta kommer inget in ialf senaste åren,men tänker på wildtv hd skräpet)
Hej,
Rätta mig nu om jag har fel men ni tog just upp frågor om kanallansering och tjänster som vi lade tid på att förklara bakgrunden till.
Det enda svaret vi egentligen kan ge i detta är "förhandling pågår". Orsaken till detta är följande, som vi skrev ovan:
"Kanalförhandlingar är ofta väldig komplexa och långdragna, eftersom det är väldig många aspekter som ska avhandlas av olika intressenter. En avtalsförhandling innehåller en rad olika parametrar och innehåll. Exempelvis rättighetsfrågor, teknikfrågor samt ekonomiska frågor. Sen kan yttre omständigheter påverka förhandlingen utan parternas egen påverkan, detta är också en anledning av förhandlingarna tyvärr ofta drar ut på tiden.
Vi kan därför aldrig i förväg redogöra för när en kanal kommer att lanseras, svara på frågor om prissättning, frågor om hur förhandlingar fortskrider, och så vidare. Därför publicerar vi väldigt sällan information eller ger svar på frågor om pågående förhandlingar förutom ”förhandling pågår”, vilket vi kan förstå om ni inte tycker är speciellt givande. Det är dock det enda svaret vi kan ge när ett avtal om ny tjänst eller kanal inte är helt färdig."
Vi har tidigare givit information om bakgrunder till varför kanaler inte lanseras, som exempelvis Kanal 5 HD på grund av att dess innehåll skulle vara givande. Orsaken till att exempelvis TV3 HD togs in kan ha att göra med det som skrev i första stycket som jag kopierade in här nu, enligt följande: "Exempelvis rättighetsfrågor, teknikfrågor samt ekonomiska frågor.".
När avtal med bolag/leverantör är spikade så går vi gladeligen ut med information om kommande lanseringar, som exempelvis i fallet med C More Series HD. Vad gäller C More Play (iPad, dator med mera) så är det tråkiga svaret att "förhandling pågår" och vi kommer att gå ut med mer information om detta nu under hösten.
Hur andra kanalbolag förhandlar och hur de väljer att ta in kanaler är inget vi kan svara för och heller inget vi har någon information om.
Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice
Redigerat av Tele2 Sverige, 02 October 2012 - 09:57.
Postad 02 October 2012 - 10:49
Personliga frågor vill ni ju ända ta på telefon eller twitter etc så vad gör vi här egentligen.
6 månader till får jag stå ut med er sedan är det bye bye och det ska bli skönt.
Postad 02 October 2012 - 11:12
Com Hem nu har jag fått svar på en del av mina frågor!
Att du bara fått svar på en del av dina frågor lät inte bra. Vilka är din kvarstående frågor, så ska vi se om vi kan hjälpa dig med dem?
Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice
Postad 02 October 2012 - 12:32
Postad 02 October 2012 - 12:33
Jag uttryckte faktiskt förståelse för att vi inte kan få förhandsinformation om sådant som ännu inte är formellt avtalat och jag skrev också att sådan information naturligtvis måste lämnas samtidigt i alla kanaler t ex Facebook, hemsidan och bloggen.Hej,
Rätta mig nu om jag har fel m
en ni tog just upp frågor om kanallansering och tjänster som vi lade tid på att förklara bakgrunden till.
...
Vi har tidigare givit information om bakgrunder till varför kanaler inte lanseras, som exempelvis Kanal 5 HD på grund av att dess innehåll skulle vara givande. Orsaken till att exempelvis TV3 HD togs in kan ha att göra med det som skrev i första stycket som jag kopierade in här nu, enligt följande: "Exempelvis rättighetsfrågor, teknikfrågor samt ekonomiska frågor.".
...
Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice
Vidare har jag noterat att beskedet att C More Series HD kommer att tas in är så nära besked vi får. Intressant dock att ComHem kan avslöja att man bestämt sig trots att avtalet inte är i hamn. Det brukar väl inte vara den vanliga förhandlingstaktiken för någon men positivt för oss. Trist bara att veckorna går och vi abonnenter inte har möjlighet att avnjuta C Mores nästa dag-serier i HD.
Jag har noterat att Kanal 5 HD fortfarande inte är aktuell hos ComHem på grund av brister i innehållet - om det är själva programkvaliteten eller bristen på HD-material, eller båda, framgår inte. Verkar alltså som ComHem gör en helt annan bedömning av Kanal 5 HD än Boxer, Canal Digital, Telia och Viasat. Konkurrenterna kanske bryr sig mer om kundernas önskemål? Jag har svårt att tänka mig att någon av ComHems abonnenter skulle tacka nej till Kanal 5 HD.
Det är positivt att ComHem här visar intresse för dessa frågor som är viktiga för oss kunder. Det faktum att vi åtminstone diskuterar aktuella frågor ökar förhoppningsvis möjligheten till förbättringar för oss kunder.
Postad 02 October 2012 - 12:41
Redigerat av Duckface21, 02 October 2012 - 12:44.
Postad 02 October 2012 - 13:17
Jag uttryckte faktiskt förståelse för att vi inte kan få förhandsinformation om sådant som ännu inte är formellt avtalat och jag skrev också att sådan information naturligtvis måste lämnas samtidigt i alla kanaler t ex Facebook, hemsidan och bloggen.
Vidare har jag noterat att beskedet att C More Series HD kommer att tas in är så nära besked vi får. Intressant dock att ComHem kan avslöja att man bestämt sig trots att avtalet inte är i hamn. Det brukar väl inte vara den vanliga förhandlingstaktiken för någon men positivt för oss. Trist bara att veckorna går och vi abonnenter inte har möjlighet att avnjuta C Mores nästa dag-serier i HD.
Jag har noterat att Kanal 5 HD fortfarande inte är aktuell hos ComHem på grund av brister i innehållet - om det är själva programkvaliteten eller bristen på HD-material, eller båda, framgår inte. Verkar alltså som ComHem gör en helt annan bedömning av Kanal 5 HD än Boxer, Canal Digital, Telia och Viasat. Konkurrenterna kanske bryr sig mer om kundernas önskemål? Jag har svårt att tänka mig att någon av ComHems abonnenter skulle tacka nej till Kanal 5 HD.
Det är positivt att ComHem här visar intresse för dessa frågor som är viktiga för oss kunder. Det faktum att vi åtminstone diskuterar aktuella frågor ökar förhoppningsvis möjligheten till förbättringar för oss kunder.
Konkret och välskrivet som alltid andylin!
Det är som sagt inte så att vi kan svara på hur andra operatörer/kanalbolag förhandlar utan vi kan endast svara för vår egen del. Vi tar stor hänsyn till våra kunders önskemål och det är delvis anledningen till att vi har ett av Sveriges störta kanalutbud (om inte det största).
Förhandlingen om Kanal 5 HD fortsätter, om än i tysthet tills eventuell lansering blir aktuell.
Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice
Redigerat av Tele2 Sverige, 02 October 2012 - 13:17.
Postad 02 October 2012 - 13:21
Vi trodde att detta forum behövde samma sak från oss men det verkar som att vi har misslyckats med att tolka användandet på detta forum. Vi får ta en funderare kring hur vi skall göra i framtiden, om det endast är kanallanseringar som detta forum vill veta. Kanske att vi använder forumet för att informera om när lanseringar har skett samt för att samla in information om kanalönskemål eller om vi skall göra på något annat sätt, men detta är som sagt något som vi får sätta oss ner och fundera över för att ge er den bästa upplevelsen.
Nu är det ju bara några av er som yttrat er men som vi tolkat de senaste två veckorna så verkar det vara den allmänna uppfattningen.
Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice
Postad 02 October 2012 - 13:38
Ni är en leverantör av kanaler. Självklart vill vi veta vilka kanaler som är på G och när de kan tänkas att lanseras. Tror de flesta här skiter i hur många kanaler ni kan trycka in i SD på obskyra språk för att skapa stora paket.
Postad 02 October 2012 - 13:42
sen borde vi få göra kund ärenden i PM det får vi inte nu????
Redigerat av Duckface21, 02 October 2012 - 13:49.
Postad 02 October 2012 - 14:15
Fast Minhembio är ett bra forum som just tar upp frågor rörande tv-tittande, kanaler, kvalitet och utrustning för bild och ljud. ComHem hör hemma här men jag kan hålla med om att diskussionerna ofta blir negativa - det finns ju utöver företagstråden även trådar för de olika digitalboxarna där man tyvärr oftast behandlar saker som inte fungerar.Det är tråkigt att det här forumet enbart är intresserad av kanaler, vilket vi i de flesta fall inte kan diskutera eller ge information om innan det är helt klart. Grannforumet Sweclockers, för att ta ett exempel, där vi har samma intention som i detta forum, att försöka skapa en användarbyggd FAQ där forumanvändarna hjälper varandra och utvecklar informationen utifrån den fakta som vi har givit (nu gav vi er lite inblick i vårt arbete).
...
Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice
Jag kollar också Comhem-tråden på Sweclockers men den behandlar i princip endast internet, uppkoppling och nätverk. Iofs intressant men det mesta där går ut på att användarna klagar på sitt bredband hos ComHem och på hur dåligt bredbandsmodemet Netgear CG3100 är.
Sedan handlar diskussionerna där mycket om hur separata routers ska fås att fungera som bäst med ComHems bredband. Jag har fått en hel del hjälp med mina problem med bredband, modem och router just på Sweclockers. Men som sagt, där pratar man inte om Kanal 5 HD eller C More Series HD! Jag förstår att detta uppskattas av ComHem.
Sedan finns även ComHit.net men det är ett forum som är inriktat på cardsharing och det ska vi ju inte hålla på med.
Vi får alltså avvakta hur ComHem vill jobba med Minhembio. Så länge företagstråden finns så uppskattar jag att det finns ett forum kring utbud, program och kanaler men jag tycker att deltagandet från användarna på senare tid blivit sämre och inläggen mindre kvalificerade. Detta kan nog avspegla den frustration och uppgivenhet som både ComHem och användarna känner just nu.
Postad 02 October 2012 - 14:17
att vi endast vill se kanal lanseringar här kanske beror på att detta forum just har med hemmabio att göra. därför samlas bild och ljud fanatiker här
sen borde vi få göra kund ärenden i PM det får vi inte nu????
När vi gick in i detta forum så hade vi förhoppningen att vi skulle kunna vara behjälplig i att svara på frågor och funderingar gällande våra hårdvaror samt självfallet kanaler eftersom att hårdvara utan innehåll inte fyller en funktion
När vi började bli aktiva i forumet så kom frågor om båda dessa delar men på senare tid har det endast varit diskussioner kring kanaler och förhandlingar där vi inte kan ge er något tillfredsställande svar och det är det vi nu vill vara öppen och ärlig och förmedla så att onödig irritation inte behöver uppstå.
PM fyller absolut en bra funktion men som jag skrev i tidigare inlägg så vill vi skapa en FAQ genom öppen dialog. Vill man diskutera sina privata abonnemang eller har frågor eller funderingar som är av privat karaktär så är man alltid välkommen att skicka oss ett privat meddelande på Facebook alternativt ett skicka oss ett DM på Twitter. Sedan finns såklart alltid möjligheten att ringa.
Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice
Postad 02 October 2012 - 14:35
Då återstår kanaler eftersom ni är leverantör av dessa.
Frustrationen blir av att man ser att ett företag man betalar en stor summa pengar till bara tänker på just det maximalt med pengar.Ni sitter i förhandlingar i år efter andra har gett sina kunder en kanal = frustrerande kunder.Det var samma visa med digitala versionerna av tv3 och kanal 5 för x antal år sedan,det tog åååår.Men det kommer en dag när det straffar sig att bara tänka på pengarna för stunden och ej på kunderna,dvs folk kommer fly från er.Mitt bostadsbolag har redan beslutat att ta sina 7200 hushåll från er.
Redigerat av Unregistered40562de1, 02 October 2012 - 14:46.
Postad 02 October 2012 - 14:35
Vi kommer att gå tillbaka till ritbordet för att se hur vi kan ge er den allra bästa och nyttigaste informationen för att höja er upplevelse. För att kunna göra detta behöver vi input från er användare. Det kanske inte är möjligt att gå alla behov tillmötes, men vi skall göra vårt bästa.
Samtidigt vill vi vara självkritiska. Det kanske är vi själva som skapat att ni endast efterfrågar kanaler och hur det går med förhandlingar eftersom att vi till stor del endast lanserat information när nya kanaler kommer och att vi inte "styrt" samtalen mot något annat håll, vilket vi kanske borde?
Så nu har ni chansen:
Vad förväntar ni er att vi publicerar i detta forum i framtiden?
Hur gör vi er upplevelse i detta forum bättre?
Med vänlig hälsningar
Johan Åström
Kundservice
Postad 02 October 2012 - 14:48
Ja det diskuteras såna saker där och det är nåt jag tar avstånd ifrån även om jag till viss del försvarar att familjer inte har råd att betala 5 gånger om för att få kanalerna på alla TV apparater.Sedan finns även ComHit.net men det är ett forum som är inriktat på cardsharing och det ska vi ju inte hålla på med.
I andra länder finns det operatörer som tillåter det inom hushållet och så borde det vara i Sverige med och borde jämföras med t.ex licens eller router för att dela bredband till flera datorer osv.
Men att påstå att ComHit skulle vara inriktat på det är fel utan det handlar om TV och boxar i allmänhet.
Redigerat av Leatherface, 02 October 2012 - 14:50.
Postad 02 October 2012 - 14:54
För att sammanfatta dagens diskussioner.
Vi kommer att gå tillbaka till ritbordet för att se hur vi kan ge er den allra bästa och nyttigaste informationen för att höja er upplevelse. För att kunna göra detta behöver vi input från er användare. Det kanske inte är möjligt att gå alla behov tillmötes, men vi skall göra vårt bästa.
Samtidigt vill vi vara självkritiska. Det kanske är vi själva som skapat att ni endast efterfrågar kanaler och hur det går med förhandlingar eftersom att vi till stor del endast lanserat information när nya kanaler kommer och att vi inte "styrt" samtalen mot något annat håll, vilket vi kanske borde?
Så nu har ni chansen:
Vad förväntar ni er att vi publicerar i detta forum i framtiden?
Hur gör vi er upplevelse i detta forum bättre?
Med vänlig hälsningar
Johan Åström
Kundservice
information om vad som sker
frivisningar!
kanalsläpp!
TVnäts information tex nät störningar i den mån de går!
nya programvaror till digitalboxar!
och allmänt svara på frågor nya som gamla i den mån ni inte kan, svara bara att ny information inte finns (MEN SVARA)!!!
att dra in internet osv tror jag inte folk vill veta här detta forum handlar inte om det
Postad 02 October 2012 - 16:30
Jag är intresserad av när ni tänker skicka ut en ny firmeware till Humax HDPVR-1000c som rättar till felet som den dragits med sen den lanserades, nämligen att den "tappar" favoritlistan och ideligen återgår till "tv" listan som är eran kanal ordning (som ingen vill ha).
Sen undrar jag varför man måste betala för "syskonkort" räcker det inte att man betalar för kanalerna en gång?
Först betalar man i hyran för kanalerna analogt, sen betalar man en gång till när man vill ha dom digitalt sen ska man ytterligare en gång till om man vill ha digitalt i en tv till, betala för en kanal tre gånger!?
Det är två frågor som inte är om när kanaler kommer
Postad 02 October 2012 - 16:40
Blir att fortsätta med Boxer. /Tor
Postad 02 October 2012 - 16:42
Comhem
Jag är intresserad av när ni tänker skicka ut en ny firmeware till Humax HDPVR-1000c som rättar till felet som den dragits med sen den lanserades, nämligen att den "tappar" favoritlistan och ideligen återgår till "tv" listan som är eran kanal ordning (som ingen vill ha).
Sen undrar jag varför man måste betala för "syskonkort" räcker det inte att man betalar för kanalerna en gång?
Först betalar man i hyran för kanalerna analogt, sen betalar man en gång till när man vill ha dom digitalt sen ska man ytterligare en gång till om man vill ha digitalt i en tv till, betala för en kanal tre gånger!?
vissa av dina frågor tycker jag ComHem kan svara på men en av dina frågor kan jag svara på. det med analogt det hör med större grad till bostadsrättsföreningen/hyresbolaget som har förhandlat fram det med comhem för att ha analoga... på vissa orter finns inte analogt mer hos comhem, tex Lulebo här i luleå finns bara digitalt från comhem ... vill du inte betala i hyran för analogt mer så ska du ta upp det med ditt bostadsbolag tex dra ihop en grupp av de som bor där och säga att ni inte vill ha det mer.. nu mera kan man dessutom se samma kanaler som finns i analoga gratis utan kort på digitalt hos comhem. allt hänger på bostadsbolagen som vill ha analogt...
Redigerat av Duckface21, 02 October 2012 - 23:13.
Postad 02 October 2012 - 17:30
Jag vill ha svar på när de regionala nyhetssändningarna kommer i HD för hela Sverige. Som det är nu måste man byta för att slippa se ABC när man tex bor i Göteborg.information om vad som sker
frivisningar!
kanalsläpp!
och allmänt svara på frågor nya som gamla i den mån ni inte kan, svara bara att ny information inte finns (MEN SVARA)!!!
att dra in internet osv tror jag inte folk vill veta här detta forum handlar inte om det
*EDIT*
Kom på att jag måste ställa frågan hur länge koden gäller till viaplay och Premier League.
Är det läge att säga upp så att man inte debiteras pengar för kommande månad?
Redigerat av Unregistered1c93ff53, 02 October 2012 - 17:55.
Postad 02 October 2012 - 17:46
Jag vill ha svar på när de regionala nyhetssändningarna kommer i HD för hela Sverige. Som det är nu måste man byta för att slippa se ABC när man tex bor i Göteborg.
såg att du citerade mig tror nog bättre att du citerar CH för de kan nog bättre svara på det
Postad 02 October 2012 - 20:50
Det har varit en hel del frågor kring teknik, framför allt boxar och firmware. Tyvärr är det sällan ni svarar och när ni svarar är det ungefär som med kanallanseringar, "det kan komma en uppdatering någon gång och den kan innehålla både det ena och det andra", typ. Jag kan förstå tanken bakom att inte prata om kanalförhandlingar, information om vad ni eventuell arbetar med gällande firmware borde inte vara lika hemligt. Om ni inte tänker göra något kan ni väl lika gärna stå för det.Det är tråkigt att det här forumet enbart är intresserad av kanaler, vilket vi i de flesta fall inte kan diskutera eller ge information om innan det är helt klart. Grannforumet Sweclockers, för att ta ett exempel, där vi har samma intention som i detta forum, att försöka skapa en användarbyggd FAQ där forumanvändarna hjälper varandra och utvecklar informationen utifrån den fakta som vi har givit (nu gav vi er lite inblick i vårt arbete).
Vi trodde att detta forum behövde samma sak från oss men det verkar som att vi har misslyckats med att tolka användandet på detta forum. Vi får ta en funderare kring hur vi skall göra i framtiden, om det endast är kanallanseringar som detta forum vill veta. Kanske att vi använder forumet för att informera om när lanseringar har skett samt för att samla in information om kanalönskemål eller om vi skall göra på något annat sätt, men detta är som sagt något som vi får sätta oss ner och fundera över för att ge er den bästa upplevelsen.
Nu är det ju bara några av er som yttrat er men som vi tolkat de senaste två veckorna så verkar det vara den allmänna uppfattningen.
Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice
Själv har jag enHumax HDPVR-1000c, och som andra påpekar i dag och som påpekats otaliga gånger i denna och andra trådar finns ett antal buggar som hängt med sedan länge. Hade varit kul att vet om ni tänker göra något åt dem eller om det är dags att ge upp hoppet.
Jag kan hålla med att tonen här gentemot er är lite aggressiv i bland men det är till viss del en konsekvens av kvartalslånga uppehåll i svaren. Frustrationen ökar.
Postad 02 October 2012 - 21:32
Postad 02 October 2012 - 22:55
Analoga utbudet är nåt hyresvärden/BRF förhandlat fram så det är upp till dom att avtala ett utbud med digitala kanaler istället och helt släcka ner analoga kanalerna.Comhem
Men håller med i det övriga att det ska räcka att betala 1 gång för hela hushållet.
Det finns lösningar på det problemet även om jag inte vill uppmana nån att bryta mot avtalen.
Men det är inget unikt för Comhem utan det gäller alla operatörer i Sverige medans det i vissa länder är ok att inom hushållet se på flera TV apparater men sålänge svenskarna är så dumma och betalar för flera TV apparater så kommer dom fortsätta ta dom avgifterna.
Postad 03 October 2012 - 14:39
information om vad som sker
frivisningar!
kanalsläpp!
Tackar! Dessa tar jag med mig så ska vi se vad vi kan göra!
Med vänlig hälsning
Johan Åström
Postad 03 October 2012 - 14:50
"Till helgen är det premiär för kanalerna TLC och Animal Planet i Play. Kunder som valt kanalerna som i Medium 8 Favoriter, eller har Large eller Extra Large - paket får automatiskt tillgång till kanalen/-erna i Play. Dock ingår bara de reklamfria programmen för Large och Extra Large-kunder. Medium 8 favoriter-kunder får inte tillgång till det reklamfria programmen och måste köpa ett större Digital-tv-paket om de vill se programmen reklamfritt."
https://www.comhem.s...ue/-/index.html
Postad 03 October 2012 - 15:06
Comhem
Hej,
Den senare mjukvaran till Humax HDPVR-1000C skickades ut 2011-11-03 och vi har inte hört något om att en ny mjukvara till denna digitalbox skall komma. Om det skulle vara så att vi får information om ny mjukvara till den så kommer vi absolut att säga till.
Om du endast upplever problem med att digitalboxen tappar favoritlista så kan du göra såhär:
Åtgärd: Inaktivera systemuppdatering i menyn.
Menu -> Systeminställningar -> Tid & Tidstyrning -> Tid för systemuppdatering
Vad gäller syskonabonnemanget så har avtal med programbolag för att kunna spegla befintliga kanaler i grundabonnemang till ett syskonabonnemang för en lägre kostnad istället för att man som kund skall behöva teckna ett extra grundabonnemang och få dubbla kostnader för grundabonnemanget. Att spegla grundabonnemanget med ett, vad vi kallar det, syskonabonnemang är inget som är unikt för oss att erbjuda utan även våra konkurrent erbjuder liknande lösningar. Syskonabonnemanget hos oss kostar 99:-/månad och det tillkommer inga övriga avgifter som exempelvis kort-/krypteringsavgift.
Till syskonabonnemanget så kan man teckna tillvalstjänsten Viasat Syskon för 99:-/månad, utöver kostnaden för syskonabonnemanget, för att kunna spegla Viasat Premium HD/SD, Viasat Film HD/SD, Viasat Sportpaketet HD/SD samt Viasat Guld HD/SD till en andra tv-apparat. Denna kostnad debiteras på grund av avtal med Viasat och inget som vi själva har valt att debitera. För att göra ett exempel så tillkommer ingen extra kostnad för spegling av C More Film till syskonabonnemanget.
Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3 bilder
235 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?