Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Topfield TF5700PVRt

3284 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#3151

Postad 22 februari 2011 - 13:40

Unregistered9b117a23
  • Unregistered9b117a23
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 0
...löst problemet ;)

Redigerat av Unregistered9b117a23, 28 februari 2011 - 12:45.


#3152

Postad 03 mars 2011 - 14:16

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

  • 2 805 inlägg
  • 0
Hej allihopa,

Nu har min HD lagt av i toppyn och det var ca 2 år sen jag höll på med mystuff o fixade o donade sist. Så jag har glömt bort stort sett allt :/

Funkar det att ladda ner senaste versionen av mystuff från toppy.org.uk eller är den inte kompatibel med svenska boxar?

Om nån vore snäll att friska upp mitt minne så jag kan få mystuff att spinna igen så vore jag väldigt tacksam :P

#3153

Postad 03 mars 2011 - 16:19

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

  • 372 inlägg
  • 0
Visst är den kompatibel, men ladda enbart ner TAP-filen, inte hela installationen, för då får du med andra grejer som inte passar den svenska fjärrkontrollen t.ex.

#3154

Postad 04 mars 2011 - 10:46

vmaxpk
  • vmaxpk
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Visst är den kompatibel, men ladda enbart ner TAP-filen, inte hela installationen, för då får du med andra grejer som inte passar den svenska fjärrkontrollen t.ex.


Kan man stoppa in MS 6.3 utan att göra några firmware uppdateringar? Har en 5710 HDMI sedan kanske 3 år och jag har aldrig gjort nån firmwareuppdatering. Har kört MS 5.5 (tror jag) hela tiden och jag kände att det kanske är dags att byta.

#3155

Postad 04 mars 2011 - 12:31

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

  • 372 inlägg
  • 0
Uppdateringarna av firmwaren löser diverse andra små problem, men nog funkar MyStuff 6.3 ändå.
Bara att prova om inte annat! :)

#3156

Postad 04 mars 2011 - 17:40

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0

Kan man stoppa in MS 6.3 utan att göra några firmware uppdateringar? Har en 5710 HDMI sedan kanske 3 år och jag har aldrig gjort nån firmwareuppdatering. Har kört MS 5.5 (tror jag) hela tiden och jag kände att det kanske är dags att byta.

Jag skulle nog rekommendera en hel del patchar speciellt om man kör original-firmware på sin toppy.
Själv kör jag dessa patchar på min TF5700PVRt. Bas-f/w är 2.87.

På den andra boxen (TF5700PVRt-HDMI) så har jag dessa också, men jag kommer dock inte ihåg ifall någon av dem inte kunde installeras pga olika modeller. Hur som helst så är vissa patchar viktiga för att man skall få full MyStuff-funktion.

En annan sak om du tänker ge dig på att patcha firmware är att inte använda någon 3.xx-version som grund. När Topfield gick över till 3-serien så introducerade de också en hanterare av det interna RAM-minnet som är behäftad med buggar vilka ännu inte lagats. Konsekvensen av detta är att minnet ganska fort tar slut och boxen kraschar om man kör ett antal TAP på den. Jag hade mycket såna problem tills jag backade ner grund-versionen till den senaste 2.xx-versionen för resp box.
Därefter är de båda "rock-solid".

Enda förbättringen som jag saknar ifrån 3.xx är TextTV-hanteringen. Den är patetisk i 2.xx, tex så kommer boxen inte ihåg vilken sida du är på utan startar på 100 vareviga gång du visar text....
Men jag använder alltid TV:ns textfunktion i stället för den är mycket snabbare, kommer ihåg sidan jag gått till och är dessutom skarpare och större (har en Sony LCD-TV).

/Bosse

Redigerat av Bo_B, 04 mars 2011 - 19:16.


#3157

Postad 04 mars 2011 - 19:46

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

  • 372 inlägg
  • 0

Enda förbättringen som jag saknar ifrån 3.xx är TextTV-hanteringen. Den är patetisk i 2.xx, tex så kommer boxen inte ihåg vilken sida du är på utan startar på 100 vareviga gång du visar text...

Det där har vi diskuterat förut.
För mig funkade det fint med text-tv i 3.21, men någon av patcharna sabbade det, så jag fick rensa lite och kör en halvpatchad 5700. :)

Redigerat av Unregistered345c2d61, 04 mars 2011 - 20:03.


#3158

Postad 06 mars 2011 - 09:38

vmaxpk
  • vmaxpk
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Jag skulle nog rekommendera en hel del patchar speciellt om man kör original-firmware på sin toppy.
Själv kör jag dessa patchar på min TF5700PVRt. Bas-f/w är 2.87.

På den andra boxen (TF5700PVRt-HDMI) så har jag dessa också, men jag kommer dock inte ihåg ifall någon av dem inte kunde installeras pga olika modeller. Hur som helst så är vissa patchar viktiga för att man skall få full MyStuff-funktion.

En annan sak om du tänker ge dig på att patcha firmware är att inte använda någon 3.xx-version som grund. När Topfield gick över till 3-serien så introducerade de också en hanterare av det interna RAM-minnet som är behäftad med buggar vilka ännu inte lagats. Konsekvensen av detta är att minnet ganska fort tar slut och boxen kraschar om man kör ett antal TAP på den. Jag hade mycket såna problem tills jag backade ner grund-versionen till den senaste 2.xx-versionen för resp box.
Därefter är de båda "rock-solid".

Enda förbättringen som jag saknar ifrån 3.xx är TextTV-hanteringen. Den är patetisk i 2.xx, tex så kommer boxen inte ihåg vilken sida du är på utan startar på 100 vareviga gång du visar text....
Men jag använder alltid TV:ns textfunktion i stället för den är mycket snabbare, kommer ihåg sidan jag gått till och är dessutom skarpare och större (har en Sony LCD-TV).

/Bosse


Tack för svaret.
Då är det väl bara att komma igång försöka börja pacha.
Det är ju ett helt gäng som behövs.

Peter

#3159

Postad 06 mars 2011 - 10:03

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

  • 372 inlägg
  • 0
På min 5710 kör jag v. 2.89 och patcharna: Ab Ar Bf Bq Ck Cp Cw De F Fs Gm He Kt P Pc R Ra Rh Rp Rs S Sr St T2 Td Tf Ts U Uc Uu Wf Xp Xw Z Xl.

#3160

Postad 06 mars 2011 - 12:45

lubbis
  • lubbis
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0
Och min 5710 med 2.89
Installed patch list:- Ab Ar Bf Bq Ck Cp Cw De Dy F Fs Gm He Kt P Pc R Ra Rh Rp Rs S Sr St T Td Tf Ts U Uc Uu Wf Xw Z Xl
Patch Decode Link - Will explain your patches:
http://www.toppy.org...fTsUUcUuWfXwZXl

Dy är en special som förhindrar automatisk uppdatering av kanalerna via Boxer.

Redigerat av lubbis, 06 mars 2011 - 12:46.


#3161

Postad 07 mars 2011 - 22:59

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

  • 2 805 inlägg
  • 0
Hur varma blir era boxar? Undrar om det är något fel på min för den är riktigt varm, kan inte säga om det är normalt eftersom jag inte kommer ihåg hur den var när den var ny.

Installerade en ny HD idag men får den inte boxen att fungera ok, den startar upp men sen låser den sej på en kanal och man kan inte använda vare sej remoten eller knapparna på topfielden för att göra något. Enda som fungerar är att stänga av den.

#3162

Postad 08 mars 2011 - 09:41

Unregistered479eaf9c
  • Unregistered479eaf9c
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Byt kondensatorer i boxen.

#3163

Postad 08 mars 2011 - 09:49

ebedu
  • ebedu
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Hej!
Jag har en fråga som kanske ska ställas till Boxers kundtjänst, men jag tror att jag får bättre svar här!

Jag förlängde mitt abonnemang för några veckor sen och fick då ytterligare en inspelningsbar box som jag har i fritidshuset (Sagemcom rt-190, inga andra kommentarer!). I samband med detta fick jag ett nytt kort som uppgraderats med HD-kanaler m.m. Detta innebar att de c:a 100 filmer jag har inspelat i Toppyn inte går att se på, då boxen tycker att jag ska sätta in kortet. Det funkar med det gamla så klart, men då kan jag inte se de kanaler jag betalat för. Detta gamla kort vill ju Boxer att jag ska skicka tillbaka. Jag har Mix och Canal+.
Går det att göra något åt mina kortproblem?
Tacksam för svar.

#3164

Postad 08 mars 2011 - 15:35

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0

I samband med detta fick jag ett nytt kort som uppgraderats med HD-kanaler m.m. Detta innebar att de c:a 100 filmer jag har inspelat i Toppyn inte går att se på, då boxen tycker att jag ska sätta in kortet.
Det funkar med det gamla så klart, men då kan jag inte se de kanaler jag betalat för.

Menar du att du inte kan se de nya kanaler du abonnerat på eller att du inte kan se de gamla kodade kanalerna längre?

Detta gamla kort vill ju Boxer att jag ska skicka tillbaka. Jag har Mix och Canal+.
Går det att göra något åt mina kortproblem?

Jag tror att detta är ett Boxer-relaterat problem. Du behöver alltså ett kort av gamla typen för att se på inspelningar du gjort på kodade kanaler. Men samtidigt vill du ha ett kort i den nya boxen för att kunna se det nya du abonnerat på.
Låter som att du behöver två kort, vilket antagligen strider mot Boxers principer.
Det enda jag kan komma på är att använda funktionen för att avkryptera inspelningarna innan du lämnar in det gamla kortet.

Fråga: Fungerar inte det nya kortet alls i din Toppy? Dvs är det omgjort så att Topfields avkodning inte kan läsa det nya kortet?
I så fall måste du använda det gamla.
Men om det nya kortet funkar i Toppyn så kan du ju sätta in det där över nätterna framöver och köra såna här avkrypteringskommandon tills alla inspelningar är avkrypterade.
Notera att avkryptering innebär att man spelar av en inspelning och spelar in den igen i en annan fil på disken. Boxen måste visa denna avspelning hela tiden dessutom. Det tar lika lång tid som det tar att titta på inspelningen, men det kan ju göras på nätterna...

/Bosse

#3165

Postad 08 mars 2011 - 15:44

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0

Hur varma blir era boxar? Undrar om det är något fel på min för den är riktigt varm, kan inte säga om det är normalt eftersom jag inte kommer ihåg hur den var när den var ny.

Topfields boxar har väldigt dålig ventilation, vilket gör att de blir mycket varma. Det är därför viktigt att man verkligen ställer dem med fri luftventilation runt om.
Värmen stiger också i boxen om man sätter in en ny hårddisk som behöver mer ström än den gamla. Idag är det emellertid så att man kan köpa "gröna" hårddiskar som drar mindre än originaldisken och då sjunker förstås temperaturen.

Installerade en ny HD idag men får den inte boxen att fungera ok, den startar upp men sen låser den sej på en kanal och man kan inte använda vare sej remoten eller knapparna på topfielden för att göra något. Enda som fungerar är att stänga av den.

Vilken hårddisktyp har du stoppat in?
Det finns en lista på fungerande hårddiskar på forumet i England.
Om det är en disk i listan så kan det vara nätagget.
Det problem du anger indikerer att ditt power supply har vissnat. Topfield har använt undermåliga kondensatorer till nätaggregatet och de går sönder efter ett tag. Då får man symtom som de du anger.
Lösningen är ett kondensatorbyte, se Reparation av nätaggregat på min website. Där finns länkar till mer info också.

/Bosse

#3166

Postad 13 mars 2011 - 12:11

vmaxpk
  • vmaxpk
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Och min 5710 med 2.89
Installed patch list:- Ab Ar Bf Bq Ck Cp Cw De Dy F Fs Gm He Kt P Pc R Ra Rh Rp Rs S Sr St T Td Tf Ts U Uc Uu Wf Xw Z Xl
Patch Decode Link - Will explain your patches:
http://www.toppy.org...fTsUUcUuWfXwZXl

Dy är en special som förhindrar automatisk uppdatering av kanalerna via Boxer.


Hej

Har kollat nu och jag har oxå en 5710 med 2.89 men var hittar jag alla patchar för nerladdning?
Har installerat Tofi på min Mac och jag har letat en del men jag lyckas inte hitta rätt sida.
Nån som kan berätta för mig?

//Peter

#3167

Postad 13 mars 2011 - 15:18

lubbis
  • lubbis
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0
Klicka på min länk ovan så hittar du patcharna.

Du kan även se här http://www.toppy.org.uk/index.php

Sedan måste du lägga in patcharna som du kan göra i din PC eller lägga in patcharna vi Topfielden.

Ett annat sätt är att lägga ett PM till mig så kan jag maila över en färdigpatchad firmware som jag kör.

#3168

Postad 14 mars 2011 - 09:47

ebedu
  • ebedu
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Fråga: Fungerar inte det nya kortet alls i din Toppy? Dvs är det omgjort så att Topfields avkodning inte kan läsa det nya kortet?
I så fall måste du använda det gamla.
Men om det nya kortet funkar i Toppyn så kan du ju sätta in det där över nätterna framöver och köra såna här avkrypteringskommandon tills alla inspelningar är avkrypterade.
Notera att avkryptering innebär att man spelar av en inspelning och spelar in den igen i en annan fil på disken. Boxen måste visa denna avspelning hela tiden dessutom. Det tar lika lång tid som det tar att titta på inspelningen, men det kan ju göras på nätterna...

/Bosse
[/quote]

Det nya kortet fungerar i Toppyn. Hur avkrypterar man? Hittar inget i manualen. Tacksam för hjälp!

#3169

Postad 31 mars 2011 - 18:14

JohnD
  • JohnD
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som har EPG på alla kanaler (även kodade) ca. 1 vecka framåt?

Har bara haft det på de fria tidigare.... och ca. 1 dygn på de kodade

Redigerat av JohnD, 31 mars 2011 - 18:17.


#3170

Postad 31 mars 2011 - 19:27

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0

Det nya kortet fungerar i Toppyn. Hur avkrypterar man? Hittar inget i manualen. Tacksam för hjälp!

Jag har varit bortrest ett tag så därför det sena svaret.
Avkodning av program:

1) Gå till boxens eget arkiv (arkivknappen flera gånger ifall du kör MyStuff)
2) Markera den inspelning du vill avkoda och tryck röd knapp
3) Markere flera ifall du vill, de får siffror efter sig som markerar ordningen
4) Tryck REC-knappen
Nu börjar avkodningen genom att de markerade inspelningarna spelas av och genast spelas in igen...

Bosse

Någon mer än jag som har EPG på alla kanaler (även kodade) ca. 1 vecka framåt?

Har bara haft det på de fria tidigare.... och ca. 1 dygn på de kodade

Jag har EPG på ALLA kanaler i 13 dagar framåt.....
Men jag kör ju MyStuff och mitt eget program för att skapa EPG: XmlTv2Mei för Windows

/Bosse

Kan någon här förklara varför inlägg man gör som svar på olika andra inlägg bakas samman till ett enda på detta forum?
Inte klokt. :blush:
Bosse

#3171

Postad 02 april 2011 - 05:58

Unregistered9b117a23
  • Unregistered9b117a23
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 0
Aj aj då har min senaste Topfield 5720 kraschat oxå. Hade tv:n på o gick till köket och sen när jag kom tillbaka så stod det bara ingen signal och fjärrkontrollen fungerade inte alls. Stängde av boxen framme o de där välbekanta fyra prickarna visades o startade boxen igen (på boxen) o den låter som den kör igång men absolut inget händer. Tv:n förblir svart med meddelandet Ingen Signal.

Har testat dra ur sladden men ska göra det en längre stund nu och kan ju även testa koppla ifrån hårddisken för att utesluta fel på den men gissar att det väl är något med nätaggregatet som det skrivits mycket om i tråden. Jag bor ju i Sandviken och undrar om det finns någon i närheten (gävletrakt) som har förslag på vart jag kan lämna in min o få bytt de där kondensatorerna enligt Bosses beskrivningar utan att de tar ca 1000 kr som senast när jag bytte på min förra box på en firma i stan.

Som tur är har jag ju kvar min gamla 5710-box som efter lite trixande visade sig fungera, pust. Vill förstås ändå fixa den nyare boxen och prova byta de där kondensatorerna så ska bara hitta någon som kan hjälpa mig med det o det är ju värt några hundra för att få kunna fortsätta med denna boxen ihop med Mystuff o Bosses prg.

Redigerat av Unregistered9b117a23, 02 april 2011 - 15:33.


#3172

Postad 04 april 2011 - 15:40

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

  • 372 inlägg
  • 0

Jag bor ju i Sandviken och undrar om det finns någon i närheten (gävletrakt) som har förslag på vart jag kan lämna in min o få bytt de där kondensatorerna enligt Bosses beskrivningar utan att de tar ca 1000 kr som senast när jag bytte på min förra box på en firma i stan.

Du har PM! :D

#3173

Postad 05 april 2011 - 18:20

Chelsean
  • Chelsean
  • Användare

  • 217 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om man behöver göra ngt med MS nu när TV4 plus blir lokal?
Så att den tidigare låg på kanal7, och så verkar den göra även efter en kanalsökning

/Kjell

#3174

Postad 16 april 2011 - 13:12

Annaanna5
  • Annaanna5
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0
MS6.4 är på gång. de testar för full nu.

#3175

Postad 18 april 2011 - 23:44

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

  • 2 805 inlägg
  • 0

Topfields boxar har väldigt dålig ventilation, vilket gör att de blir mycket varma. Det är därför viktigt att man verkligen ställer dem med fri luftventilation runt om.
Värmen stiger också i boxen om man sätter in en ny hårddisk som behöver mer ström än den gamla. Idag är det emellertid så att man kan köpa "gröna" hårddiskar som drar mindre än originaldisken och då sjunker förstås temperaturen.
Vilken hårddisktyp har du stoppat in?
Det finns en lista på fungerande hårddiskar på forumet i England.
Om det är en disk i listan så kan det vara nätagget.
Det problem du anger indikerer att ditt power supply har vissnat. Topfield har använt undermåliga kondensatorer till nätaggregatet och de går sönder efter ett tag. Då får man symtom som de du anger.
Lösningen är ett kondensatorbyte, se Reparation av nätaggregat på min website. Där finns länkar till mer info också.

/Bosse


Tänkte bara flika in och tacka för hjälpen Bosse! Mina lödningskunskaper är inte på topp men tog modet till mej och lödde dit nya kondensatorer och nu spinner boxen på som om den vore ny :blink:

#3176

Postad 19 april 2011 - 00:44

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0

Tänkte bara flika in och tacka för hjälpen Bosse! Mina lödningskunskaper är inte på topp men tog modet till mej och lödde dit nya kondensatorer och nu spinner boxen på som om den vore ny :blink:

Kul att höra! Det blir nog ett vanligare fel med tiden också när boxarna som köptes runt 2007 (som min) har gått tillräckligt länge.
:lol:

/Bosse

#3177

Postad 19 april 2011 - 20:05

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

  • 372 inlägg
  • 0
Jag tror hårddisken (250 GB) håller på att packa ihop i min 5710. :)
Den är glödhet och blir korrupt med jämna mellanrum och pixlar det mesta den spelar in, inte annars (har 99/99% signalstyrka/kvalitet). :P

Har kikat runt på ombyggnad till SATA-disk, men den adapter flera här använt verkar ha gått ur tiden.
Har kollat på uk-forumet, men de modellerna finns utomlands verkar det som.
Någon som byggt om på senare tid?

#3178

Postad 19 april 2011 - 21:44

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0

Jag tror hårddisken (250 GB) håller på att packa ihop i min 5710. :)
Den är glödhet och blir korrupt med jämna mellanrum och pixlar det mesta den spelar in, inte annars (har 99/99% signalstyrka/kvalitet). :P

Har kikat runt på ombyggnad till SATA-disk, men den adapter flera här använt verkar ha gått ur tiden.
Har kollat på uk-forumet, men de modellerna finns utomlands verkar det som.
Någon som byggt om på senare tid?

Jag byggde om en 5700hdmi i höstas och valde då en WD 500Gb ATA-disk för att göra det enklare. Då var det bara att byta.

Bosse

#3179

Postad 21 april 2011 - 08:58

Hakvik
  • Hakvik
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Hej,

Igår kväll så blev bilden plötsligt neongul/grön, Jag provade att stänga av den en stund men felet är kvar... vad kan ha hänt?

/Hakvik

#3180

Postad 21 april 2011 - 09:19

EdBaker
  • EdBaker
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0

Hej,

Igår kväll så blev bilden plötsligt neongul/grön, Jag provade att stänga av den en stund men felet är kvar... vad kan ha hänt?

/Hakvik


HDMI eller Scart?

Om Scart kan förklaringen vara att det är glappkontakt och att du inte längre tar emot RGB utan bara GB

#3181

Postad 21 april 2011 - 09:33

Hakvik
  • Hakvik
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

HDMI eller Scart?

Om Scart kan förklaringen vara att det är glappkontakt och att du inte längre tar emot RGB utan bara GB


Kör via SCART, jag provade att "rucka" på kontakterna men jag bytte inte sladd, kan prova det också.

/H

Redigerat av Hakvik, 21 april 2011 - 09:34.


#3182

Postad 28 april 2011 - 18:28

gapeno
  • gapeno
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Hej!
Har problem med min Toppy. MyStuff searches försvinner, timers inställda från searches blir engångstimers, info om inspelade program blir korrupt (typ konstiga tecken och siffror, eller att många bokstäver är borta). Laddar jag in en säkerhetskopia på mina searches försvinner den när jag startar upp toppyn eller re-loadar MyStuff.

Har provat installera om MyStuff.

Kan det vara MyStuff ändå? Formatera om och installera om?

Kan det vara HDD:n? Byta?

Kan det vara nätdelen? Finns det i såna fall någon i Sundsvallstrakten som kan hjälpa?

#3183

Postad 28 april 2011 - 21:21

austin-a35
  • austin-a35
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0

Kör via SCART, jag provade att "rucka" på kontakterna men jag bytte inte sladd, kan prova det också.

/H


Hej

Om det inte är glapp i scarten kolla så att inte boxen har blivit inställd på att lämna komponent via scart. Till den 5700 jag har följde det med en scart till komponentkabel.

Jag testade och ändrade inställningen till YUV och bilden blev väldigt grön. Inställningen finns även på min 5720 när jag kontrollerade.

Mvh
MH

Redigerat av austin-a35, 28 april 2011 - 21:42.


#3184

Postad 28 april 2011 - 21:40

Hakvik
  • Hakvik
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

Hej

Om det inte är glapp i scarten kolla så att inte boxen har blivit inställd på att lämna komponent via scart. Till den 5700 jag har följde det med en scart till komponentkabel.

Mvh
MH



Tack för ditt svar, jag har hittat felet och glömt uppdatera här, det var kabeln det var fel på, jag bytte den och sen blev bilden bra igen :-)

/H

#3185

Postad 29 april 2011 - 22:41

Bo_B
  • Bo_B
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0

Hej!
Har problem med min Toppy. MyStuff searches försvinner, timers inställda från searches blir engångstimers, info om inspelade program blir korrupt (typ konstiga tecken och siffror, eller att många bokstäver är borta). Laddar jag in en säkerhetskopia på mina searches försvinner den när jag startar upp toppyn eller re-loadar MyStuff.

Om du har MyInfo installerat kan du kanske visa log-filens innehåll här? Den finns i /ProgramFiles/Logs

Har provat installera om MyStuff.
Kan det vara MyStuff ändå? Formatera om och installera om?
Kan det vara HDD:n? Byta?
Kan det vara nätdelen? Finns det i såna fall någon i Sundsvallstrakten som kan hjälpa?

Tror inte att det beror på MyStuff... Troligen inte heller disken, för det yttrar sig annorlunda.
Däremot kan det vara problem med boxens kanallistor.
Och förstås nätdelen, det börjar vara dags efter några års drift.

Men prova först att göra en fabriksåterställning och förnyad kanalsökning.
Brukar kunna vara här problem finns ifall beskrivningar på inspelade program försvinner eller ser korrupta ut.
MS lagrar den långa beskrivningen i en fil, men om den inte hittar kanalen som är kopplad till inspelningen vid startup så raderas denna information och därefter har den bara den betydligt sämre som finns i själva REC-filen att visa.
Den kan vara helt missvisande eller trunkerad.
Tyvärr kan man inte få tillbaka redan raderade beskrivningstexter om man inte själv tagit backup på beskrivningsfilen så den kan återställas.

Bosse

#3186

Postad 30 april 2011 - 06:28

gapeno
  • gapeno
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Om du har MyInfo installerat kan du kanske visa log-filens innehåll här? Den finns i /ProgramFiles/Logs

Tror inte att det beror på MyStuff... Troligen inte heller disken, för det yttrar sig annorlunda.
Däremot kan det vara problem med boxens kanallistor.
Och förstås nätdelen, det börjar vara dags efter några års drift.

Men prova först att göra en fabriksåterställning och förnyad kanalsökning.
Brukar kunna vara här problem finns ifall beskrivningar på inspelade program försvinner eller ser korrupta ut.
MS lagrar den långa beskrivningen i en fil, men om den inte hittar kanalen som är kopplad till inspelningen vid startup så raderas denna information och därefter har den bara den betydligt sämre som finns i själva REC-filen att visa.
Den kan vara helt missvisande eller trunkerad.
Tyvärr kan man inte få tillbaka redan raderade beskrivningstexter om man inte själv tagit backup på beskrivningsfilen så den kan återställas.

Bosse


Tack för svar. Men idag när jag skulle starta boxen gick den in i nån slags boot-loop, och startar om hela tiden, utan att man kan göra nåt. Får nog prova att få nätdelen fixad.

#3187

Postad 01 maj 2011 - 08:44

lubbis
  • lubbis
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0
Hålla in "0" på fjärrkontrollen diretk efter att dy tryckt på onknappen så ser du om den går igång utan att starta Mystuff

#3188

Postad 06 maj 2011 - 21:14

gapeno
  • gapeno
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Jag lämnade in min Toppy, och det visade sig vara dags för nätdelsbyte. Den gav tydligen helt fel värden. Men inte nog med det, disken hade också dött... kul.

Men det förde iaf det goda med sig att jag tog tag i saken och patchade färdigt det jag påbörjade för år sedan, plus att jag har en större disk, som är helt ren. :)

#3189

Postad 16 maj 2011 - 11:37

l_mathias
  • l_mathias
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Jag har upptäckt att EPGn för Eurosport är förskjuten -1 timma
Ett program som enligt DagensTV och Eurosports sajt ska pågå 16.00-17.30 visas 15.00-16.30 i Toppyns EPG.

Jag kör Bo-B:s eminenta EPGnerladdning.

Är det ngn annan som har samma problem? Och kanske även en lösning :-)

/Mathias

#3190

Postad 16 maj 2011 - 11:43

Annaanna5
  • Annaanna5
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0
Är det bara eurosport eller alla kanaler? Är det alla kanaler kan du ha fel tid. Fast det borde du ha upptäckt.
Sedan upplever jag att det kan visas vad som helst på eurosport när som helst. EPG stämmer till 50% ungefär.

Jag har upptäckt att EPGn för Eurosport är förskjuten -1 timma
Ett program som enligt DagensTV och Eurosports sajt ska pågå 16.00-17.30 visas 15.00-16.30 i Toppyns EPG.

Jag kör Bo-B:s eminenta EPGnerladdning.

Är det ngn annan som har samma problem? Och kanske även en lösning :-)

/Mathias



#3191

Postad 16 maj 2011 - 12:11

l_mathias
  • l_mathias
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0

Är det bara eurosport eller alla kanaler? Är det alla kanaler kan du ha fel tid. Fast det borde du ha upptäckt.
Sedan upplever jag att det kan visas vad som helst på eurosport när som helst. EPG stämmer till 50% ungefär.


Det är bara på Eurosport jag märkt det.
Jag hade åxå uppfattningen att EPGn stämmer sådär på Eurosport, därför tänkte jag inte så mycket på det. Men när jag tittade efter så skiljer det exakt en timma på hela dagens EPG jämfört med tablån. Sen kan ju såklart sändningarna dra över eller bli kortare, men det har ju inte ngt med EPG och tablå att göra.

/Mathias

#3192

Postad 17 maj 2011 - 11:29

PatrikBlix
  • PatrikBlix
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Går det att se på MPEG4-kanaler i min TF5700 PVRt?
Jag har en CA-modul (Smit 3.2.1) som det står MPEG4 på, men det verkar inte hjälpa. Jag vill kunna se på bl.a. Cartoon Network.

/Patrik

#3193

Postad 17 maj 2011 - 11:51

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2 230 inlägg
  • 0

Går det att se på MPEG4-kanaler i min TF5700 PVRt?

Finns tyvärr ingen möjlighet.

#3194

Postad 17 maj 2011 - 13:20

PatrikBlix
  • PatrikBlix
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Hur avkodar man inspelningar?
I Topfields eget arkiv (inte MyStuff) visas alla inspelningar med ett dollartecken $ om inspelningen är gjord från en kodad betalkanal.
Ett gult $ visar att inspelningen är kodad och man måste ha giltigt programkort i.
Ett grönt $ visar att inspelningen är avkodad.
Ett gulgrönt $ innebär att endast vissa delar är avkodade (eller?).

Hur avkodar man en inspelning så att man inte längre behöver programkortet och så att man kan föra över filmen till en dator och titta på den där?

Enligt manualen ska man starta avspelningen och öka farten till maxhastighet (6x) och därefter trycka på Inspelning.
Men jag får inte det att fungera. Jag börjar med att trycka på PLAY (högerpil) och sedan på RECORD (röd punkt). Men det skapas aldrig någon ny avkodad fil. Jag har även prövat att först markera filen med RÖD tangent och sedan trycka på knappen med RÖD punkt. Men ingen ny avkodad fil skapas.
Självklart måste jag avsluta MyStuff för annars får jag bara ett felmeddelande.

Vad gör jag för fel. Hur avkodar jag inspelningar?

/Patrik
Topfield TF5700 PVRt v2.87, MyStuff v5.62c


#3195

Postad 17 maj 2011 - 13:34

PatrikBlix
  • PatrikBlix
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Avkodning av program:

1) Gå till boxens eget arkiv (arkivknappen flera gånger ifall du kör MyStuff)
2) Markera den inspelning du vill avkoda och tryck röd knapp
3) Markere flera ifall du vill, de får siffror efter sig som markerar ordningen
4) Tryck REC-knappen
Nu börjar avkodningen genom att de markerade inspelningarna spelas av och genast spelas in igen...

Bosse


Jag gjorde exakt som du beskriver. Avspelning/avspelningar fungerar MEN inget blir avkodat.

Mina knappar på fjärren är så utnötta så jag vet inte riktigt vilken som är REC-knappen. Jag chansade på att det var 4:e raden nerifrån, 2:a från höger. Dvs knappen till höger om LIVE.
Själva knappen fungerar i alla fall eftersom jag kan starta en vanlig inspelning med knappen.

Vad gör jag för fel? Har du själv testat och sett att du fått en avkodad inspelning? Enligt manualen ska det skapas en ny avkodad kopia och som har samma namn som orginalet fast med ett tillägg.

/Patrik
Topfield TF5700 PVRt v2.87, MyStuff v5.62c


#3196

Postad 19 maj 2011 - 13:52

Annaanna5
  • Annaanna5
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0
MS 6.4 finns att ladda hem.
MyStuff Download

Jag har testat 6.4 i några dagar och märker inte någon större skilldnad. Funkar bra.

Redigerat av Annaanna5, 24 maj 2011 - 11:38.


#3197

Postad 19 maj 2011 - 23:46

l_mathias
  • l_mathias
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0

Jag har upptäckt att EPGn för Eurosport är förskjuten -1 timma
Ett program som enligt DagensTV och Eurosports sajt ska pågå 16.00-17.30 visas 15.00-16.30 i Toppyns EPG.

Jag kör Bo-B:s eminenta EPGnerladdning.

Är det ngn annan som har samma problem? Och kanske även en lösning :-)

/Mathias


Är det ingen annan som har samma problem??

/M

#3198

Postad 21 maj 2011 - 01:22

PatrikBlix
  • PatrikBlix
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Hur avkodar man inspelningar?
I Topfields eget arkiv (inte MyStuff) visas alla inspelningar med ett dollartecken $ om inspelningen är gjord från en kodad betalkanal.
Ett gult $ visar att inspelningen är kodad och man måste ha giltigt programkort i.
Ett grönt $ visar att inspelningen är avkodad.
Ett gulgrönt $ innebär att endast vissa delar är avkodade (eller?).

Hur avkodar man en inspelning så att man inte längre behöver programkortet och så att man kan föra över filmen till en dator och titta på den där?

Enligt manualen ska man starta avspelningen och öka farten till maxhastighet (6x) och därefter trycka på Inspelning.
Men jag får inte det att fungera. Jag börjar med att trycka på PLAY (högerpil) och sedan på RECORD (röd punkt). Men det skapas aldrig någon ny avkodad fil. Jag har även prövat att först markera filen med RÖD tangent och sedan trycka på knappen med RÖD punkt. Men ingen ny avkodad fil skapas.
Självklart måste jag avsluta MyStuff för annars får jag bara ett felmeddelande.

Vad gör jag för fel. Hur avkodar jag inspelningar?

/Patrik
Topfield TF5700 PVRt v2.87, MyStuff v5.62c

Har hittat felet här!
"The Play No CYR [Xp] patch prevents playback being interrupted when a second recording starts (note: this removes the ability to copy a recording when playing it, but the patch may be temporarily enabled/disabled using HDFWv2)."
/Patrik :lol:

#3199

Postad 29 maj 2011 - 12:55

Unregisteredd45a5baf
  • Unregisteredd45a5baf
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Jag har åxå sett det där med Eurosport. Det har varit så hela tiden sedan man började hämta tablåerna direkt från Eurosport. Det skulle vara bra om det gick att fixa.

#3200

Postad 07 juni 2011 - 09:15

Unregisteredd45a5baf
  • Unregisteredd45a5baf
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Hej

Igår lödde jag om nätdelen på min 5700. Den har varit lite lynnig på sista tiden.
Köpte lödgrejor på biltema och kondensatorer på ELFA. Tränade först lite lödning på en gammal fjärrkontroll som låg och skräpade. Gav mig sedan på boxen
Den startade igen efteråt, hoppas att den blir stabilare nu.

Tack vare detta forum lyckades jag laga den, hur skulle jag annars vetat att det var ett standardfel på 5700:an som var så lätt att fixa.
Lämna in en box med ett så diffusa fel hade jag inte gjort.

Familjen jublar också att vi slipper använda den Dilog DT-655 DVR som vi fick när vi förlängde abonnemanget.

Tack till alla som hjälper till att hålla våra topfield igång, med epg'er och lagningstips



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.