Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.

35062 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 August 2015 - 11:48

Unregisteredb2bcb2c1
  • Unregisteredb2bcb2c1
  • Beroende

• 1393 inlägg
  • 0

tarzan, du vill kolla in min surrtråd när du funderar över antal. sen gör du likadant. jag lovar att du kommer vara nöjd när dom väl är klara :D

Nähe du!

Nu har jag lagt massa tankekraft på design och redan köpt element till 4 st. Om jag drar till med en gissning på att du byggt 32 st och låter bli att debitera mig själv per konsulttimme så skulle det hamna på över 25k för bara element! Tror du jag har en inkomst eller?!  :blink:

Postad 07 August 2015 - 12:34

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0

tarzan, du vill kolla in min surrtråd när du funderar över antal. sen gör du likadant. jag lovar att du kommer vara nöjd när dom väl är klara :D

Känns som att din surrtråd är LITE för overkill ;)

Postad 07 August 2015 - 13:53

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Känns som att din surrtråd är LITE för overkill ;)

Lite? Om jag så kräks surrar åt alla håll med flera år kanal så kan jag inte använda alla!
8 per surr blir 16. Fyra per bak blir 24. Två per front och back high blir 32. Så har jag kvar åtta som jag köpt och som ska sättas som just front och back high. Hur fan får man plats med 40 surrar egentligen? Bara galningar gör såna projekt...

Postad 07 August 2015 - 14:10

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Zartok, skriv vad du har för högtalare i vardagsrummet, jag har tappat räkningen :P Är det 2 frontar, 1 center, 32 surrar och 8 subwoofers? :o

Postad 07 August 2015 - 14:18

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 1
40 surrar. Men bara ett bassystem :D funderar på att testa köra några surrar som center för att se hur dialogen lyfts fram :)

Postad 07 August 2015 - 22:13

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

• 1312 inlägg
  • 0

Detta går under "annat härligt" :)

Snälla WB, kan du inte beskriva varför det är rätt med en högtalare per kanal. Om du inte orkar förklara själv, kan du då inte länka till det där internet där det står istället?

Jag skriver inte för att jag vill vara jobbig, utan för att jag håller på att bygga surround och funderar på om jag ska ha 4 eller 6 st. Om 6 st är sämre så är det klart jag väljer 4. För tillfället är det mycket som talar för 6 st: 2 surround left, 2 surround back, 2 surround right.

Det beror ju HELT OCH ENDAST PÅ hur ditt rum ser ut, 4st _diskreta_ högtalare/kanaler har du ju i BD-formatet, om du monterar och placerar dessa 4st exemplariskt så är du hemma, och 6st blir enbart överflödigt.

Har du ett _väldigt_ stort rum så kan det väl hända att bubblan kan bli mer sammanhållen med 6st optimalt placerade fågelholkar.

Sen som alltid är det ju en personlig smaksak... MEN! det korrekta/grundtanken/mixen är en högtalare per diskret kanal, men föredrar man en mer diffus ljudbild så är mitt råd: bipo eller tripo, inte multipla högtalare per kanal.

Redigerat av WB-Cinema, 07 August 2015 - 22:13.

Postad 07 August 2015 - 22:22

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0

Det beror ju HELT OCH ENDAST PÅ hur ditt rum ser ut, 4st _diskreta_ högtalare/kanaler har du ju i BD-formatet, om du monterar och placerar dessa 4st exemplariskt så är du hemma, och 6st blir enbart överflödigt.

Har du ett _väldigt_ stort rum så kan det väl hända att bubblan kan bli mer sammanhållen med 6st optimalt placerade fågelholkar.

Sen som alltid är det ju en personlig smaksak... MEN! det korrekta/grundtanken/mixen är en högtalare per diskret kanal, men föredrar man en mer diffus ljudbild så är mitt råd: bipo eller tripo, inte multipla högtalare per kanal.

Fortfarande bara dina åsikter och ingen källhänvisning!

Postad 07 August 2015 - 22:33

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2850 inlägg
  • 0

Varför inte motbevisa, med källa?

Postad 07 August 2015 - 22:35

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Som jag ser det här med små och stora rum så får man ju lättare kamfiltereffekter i mindre rum, det var därför jag tänkte bygga flera surrar. Dock så undviks det problemet till stor del med tripoler eller element som lutar uppåt och ej strålande mot lyssnaren. Ino a-serien och Bremenäggen (som från början än Öhmans konstruktion) är strålande exempel på det :)

Sen så funderar jag på d det här med att du tänkte köra 6.1, är det inte lika att ändå d satsa på 7.1 när du ändå bygger? :)

Edit: kom på att man kan köra ensamma bak också :D

Redigerat av Zartok, 07 August 2015 - 22:39.

Postad 07 August 2015 - 22:46

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0

Bubben141 har ju givit en källa i inlägg #32856 som flertalet tolkar helt annorlunda än vad WB-Cinema gör. Således är det väl ändå WB-Cinema som skall komma med en källa till sina påståenden?

Postad 07 August 2015 - 22:48

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

• 1312 inlägg
  • 0

Återigen, OM du är så förbaskat intresserad utav detta, och faktiskt inte visste om hur det låg/ligger till så var ju mitt tips till dig att ge dig själv lite tid att söka, lära och läsa på nätet. (om du tycker det är för jobbigt, så har du nog inte så stort intresse som du påvisar, utan är bara ute efter att gnabba i vanlig ordning mot mig)

Just DÄRFÖR lägger jag inte en sekund på att länka en av de flertal fina förklaringar och uppbackningarna på det jag påstår, till dig.

Utan... sök och lär för egen del om du nu är seriös i din undran.

/WB

Pga att det inte går, iom att dom har felaktiga påståenden.

Redigerat av WB-Cinema, 07 August 2015 - 22:51.

Postad 07 August 2015 - 23:08

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0

Återigen, OM du är så förbaskat intresserad utav detta, och faktiskt inte visste om hur det låg/ligger till så var ju mitt tips till dig att ge dig skälv lite tid att söka, lära och läsa på nätet. (om du tycker det är för jobbigt, så har du nog inte så stort imtresse som du påvisar, utan är bara ute efter att gnabba i vanlig ordning mot mig)

Just DÄRFÖR lägger jag inte en sekund på att länka en av de flertal fina förklaringar och uppbackningarna på det jag påstår, till dig.

Utan... sök och lär för egen del om du nu är seriös i din undran.

/WB

Pga att det inte går, iom att dom har felaktiga påståenden.

Varför skulle enbart bi-/di-/tri-polära vara bra till att skapa en "diffus" ljudupplevelse?

Varför skulle det vara totalt uteslutet att göra detta med parallellkopplade högtalare (om nu slutsteget kan hantera lasten)?

Men det är ju tur att Du vet ALLT och alla andra är idioter som inte kan söka själva  :rolleyes:

Postad 07 August 2015 - 23:32

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

• 1312 inlägg
  • 0

Varför skulle enbart bi-/di-/tri-polära vara bra till att skapa en "diffus" ljudupplevelse?

Varför skulle det vara totalt uteslutet att göra detta med parallellkopplade högtalare (om nu slutsteget kan hantera lasten)?

Men det är ju tur att Du vet ALLT och alla andra är idioter som inte kan söka själva  :rolleyes:

Tur och tur?, själv tycker jag det är rätt synd :rolleyes:

Redigerat av WB-Cinema, 07 August 2015 - 23:32.

Postad 07 August 2015 - 23:47

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 7

Jag förstår inte riktigt hur det kan vara så svår för moderatorerna att se att VARENDA gång WB-Cinema/Dallan1981/Xtraljud/Etagemedia deltar i tråden så åker rödpennan fram?

Kan man inte banna någon från en tråd?

Vi vill inte ha rövfejset här.

Postad 07 August 2015 - 23:48

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0

Jaja, WB ligger numera på min ignore-lista. Borde ha blockerat trollet tidigare och inte dragits med ner på dennes usla nivå, ber om ursäkt till er andra för detta trams.

Och tyvärr letar sig ormen hit ändå, ömsar bara skinnet och dyker upp i ny skepnad.

Redigerat av Unregistereda299ec85, 07 August 2015 - 23:51.

Postad 08 August 2015 - 00:12

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 1
Det märkliga är väl att det borde ansamlas någon form av bråkpoäng. Etagemedia som "fanns här för länge sedan" kunde ju bråka med 20 pers och när semestern kom så fick inte bara hen, utan även halva dom hen bråkade med semester. Det är ju lite som att kolla på Kim Jong Un och komma fram till att det nog är fel på halva världens ledare för att dom har något otalt med det styrande överhuvudet i Nordkorea. Men men, det löser sig snart igen, jag håller flaggan högt på fredens dag, sjuttonde juni :)

Och på tal om fred, jag tänker på trumpeter när jag hör det ordet. Är det någon som har en bra låt med en lite lugnare trumpet? Inget sånt där vanligt jazzblås alltså, typ en trumpet som spelar mest i dom lägre tonerna av dess range? Jag vill ha en sån låt till demo av högtalarna. Gärna någon med en saxofon också. Men inte jazz, det är kravet! :D

Lägger till att jag gick fett ot genom att dra in jazz i tråden om allt annat härligt. Fy fasen vad jag inte tycker om den genren :D

Redigerat av Zartok, 08 August 2015 - 00:13.

Postad 08 August 2015 - 00:22

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0

Första som dyker upp vad gäller saxofon är Kenny G, smörigt och härligt ;)

Postad 08 August 2015 - 06:17

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Kenny g var inge bra :D
Tänk om det är ett annat blåsinstrument jag menar? Någon större variant som låter lite basigare, men utan att vara en bastuba? Måste kolla vad det finns för såna där horn.

Redigerat av Zartok, 08 August 2015 - 06:19.

Postad 08 August 2015 - 06:58

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0
Ah, det är contra-sax du söker :)
http://youtu.be/9BiW2mVKk0w

Redigerat av Unregistereda299ec85, 08 August 2015 - 07:00.

Postad 08 August 2015 - 06:59

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
Tja det första jag tänker på är baker street med Gerry Rafferty men det är nog sax. Till trumpet är det första som kommer upp i huvudet Chicago men skall du gå på fredstemat funkar väl all you need is love.

Postad 08 August 2015 - 07:33

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Och på tal om fred, jag tänker på trumpeter när jag hör det ordet. Är det någon som har en bra låt med en lite lugnare trumpet? Inget sånt där vanligt jazzblås alltså, typ en trumpet som spelar mest i dom lägre tonerna av dess range? Jag vill ha en sån låt till demo av högtalarna.

Jag är ganska dålig på det, men om du behöver ha trumpet till höger så kan Niklas säkert hjälpa dej. :D

Postad 08 August 2015 - 07:35

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Jag är ganska dålig på det, men om du behöver ha trumpet till höger så kan Niklas säkert hjälpa dej. :D

:D :D :D :D

Redigerat av Unregisterede93ec5d9, 08 August 2015 - 07:35.

Postad 08 August 2015 - 09:05

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

• 1312 inlägg
  • 0

Godmorgon, 

Måste bara göra er införstådda med en viktig sak, och det är: tro inte att personer som INTE håller med er i olika specifika trådar gör det för att bråka med er, utan det handlar om att dom inte håller med er helt enkelt.

Så fort någon inte instämmer med er så går ni till attack, känner er kränkta och försöker på alla möjliga vis att svartmåla dessa personer.

Detta är rätt barnsligt, och visar väldigt tydligt på vilken nivå ni är på, att inte klara av att bli motsagd på ett forum blir rätt svårt.

Att sedan kalla folk för glåpord etc enbart för detta berättar mer om er själva än om de personerna som inte håller med er.

Rövfejs och Troll  :lol:

Ja ni är allt gulliga, detta är påhopp som inte detta forumets regler tillåter, det borde ni kanske tänka på?

Postad 08 August 2015 - 09:57

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Trumpet to höger? Är det ett till diskantskämt om stackars Niclas nu igen? :)

Postad 08 August 2015 - 10:01

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Trumpet to höger? Är det ett till diskantskämt om stackars Niclas nu igen? :)

Det får du fråga Niklas OERHÖRT nära vän Lindell om. ;) :D

Postad 08 August 2015 - 10:04

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0
Zartok: Jag slängde ihop en lista åt dig lite snabbt. Kanske något du diggar?

http://open.spotify....XhdUDT3CwLuh9Js

Förövrigt rätt svårt att veta exakt vilket sound du är ute efter när du är så otroligt specifik som: "något mellan trumpet och bastuba". ;) :)

Titeln på spellistan är lite missvisande dock. Det vart inte bara trumpet. 😊

Redigerat av Unregisterede93ec5d9, 08 August 2015 - 10:38.

Postad 08 August 2015 - 10:35

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0

Som jag ser det här med små och stora rum så får man ju lättare kamfiltereffekter i mindre rum, det var därför jag tänkte bygga flera surrar. Dock så undviks det problemet till stor del med tripoler eller element som lutar uppåt och ej strålande mot lyssnaren. Ino a-serien och Bremenäggen (som från början än Öhmans konstruktion) är strålande exempel på det :)

Sen så funderar jag på d det här med att du tänkte köra 6.1, är det inte lika att ändå d satsa på 7.1 när du ändå bygger? :)

Edit: kom på att man kan köra ensamma bak också :D

Håller med det om mindre rum = fler surround.
Det var först när jag hörde system med flera surroundhögtalare som jag tyckte det var något att ha. Det jag hade hört innan hade aldrig funkat för mig.

Postad 08 August 2015 - 10:48

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Fasen Brallson, tack så mycket! Nu har jag att lyssna på :)

Vi har samma upplevelse där Karlsson. Jag var i solos bio först och sen i Jonas, och det är en helt annan känsla av att ha flera surrar. Om jag får lägga in lite av min expertis i varför det låter bra så skriver jag det alldeles snart (kan inte just nu) :)

yes, jag ska först säga att det finns olika tyckande i det här och jag säger inte att något är fel, men min syn på det är följande.

öronen är fantastiskt bra på att bestämma vart ett ljud kommer ifrån, och i samband med synen så kan vi väldigt snabbt lokalisera en ljudkälla som finns framför oss. även om det låter otroligt så baseras riktningen från vilken vi bedömer vart ljudet kommer ifrån på när det kommer till våra öron. kommer det snabbare till höger öra så vet vi att ljudet är åt höger. det låter som sagt märkligt med tanke på hur snabbt ljud färdas, men det är så vi riktningsbestämmer ljud. however, det gäller bara ljud som kommer framifrån, direktljud.

om vi är ute i skogen och hör en gren knäckas bakom oss så kommer vi att ha betydligt svårare att bedöma riktningen från vilket ljudet kommer. vi kommer veta ungefär, men vi kommer inte kunna pricka in det i närheten av lika bra, just eftesom vi inte har det direkta ljudet till öronen samt ögonen som hjälper till.

därför är det enligt mig en bra ide med flera surrar. det simulerar det här med att vi hör att ljudet kommer DÄRIFRÅN på ett ungefär, men vi kan inte bestämma det riktigt. det ger, när man har flera surrar utan direktljud, en upplevelse av att ljudet man hör faktiskt kommer från ett stort område, inte alls brevid en. har man flera surrar, ex som solo har, så kan man sätta alla på att spela stereo, lägga på lite eko och få det att låta lite som att man sitter i en stor konserthall istället för ett vanligt (nåja) rum som finns i en lägenhet eller ett hus.

det är därför jag helt klart föredrar att ha det här indirekta ljudet, det sammanfaller bättre med mina tankar om hur ljud ska presenteras. att jag ens började bygga surrar (dom första linjekällorna) var inte mer än att jag ville ha ytterligare mer sånt ljud som jag fick från dom fina småsurrarna jag köpte från jonas =)

Redigerat av Zartok, 08 August 2015 - 11:09.

Postad 08 August 2015 - 13:15

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 3

MEN! det korrekta/grundtanken/mixen är en högtalare per diskret kanal

Du är medveten om att biografer i stort sett alltid har en rad högtalare per kanal?

Det är ju annars lite ironiskt, med tanke på att du har cinema i ditt användarnamn...

Bifogad fil  bergakungen.jpg   131.44K   1 Antal nerladdningar

Redigerat av Ageve, 08 August 2015 - 13:18.

Postad 08 August 2015 - 13:18

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Du är medveten om att biografer i stort sett alltid har en rad högtalare per kanal?

Nu måste jag fråga, när jag jobbade på Kirunas biograf så spelade den i 4.1, dvs en kanal per vägg. Vet någon om det var vanligt förut eller om det var en speciallösning? Biografen hade, jag jag slutade just över 400 platser eller ungefär halva befolkningen :D

Postad 08 August 2015 - 13:21

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Det vanligaste nuförtiden är väl 5.1 eller 7.1.

Här är ett exempel, Filmpalatset i Bromölla:

http://filmpalatset.se/biografen-idag/

Bifogad fil  salongen.jpg   112.6K   1 Antal nerladdningar

Postad 08 August 2015 - 13:35

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

• 1312 inlägg
  • 0

Det är ju annars lite ironiskt, med tanke på att du har cinema i ditt användarnamn...

attachicon.gifbergakungen.jpg

Jag råder dig att läsa mina inlägg jag skrivit innan i ämnet, blir lite dumt annars när du försöker hyckla, och du hade då heller inte behövt göra detta totalt onödiga inlägg.

Dock inte förvånad ;)

Postad 08 August 2015 - 14:06

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Det vanligaste nuförtiden är väl 5.1 eller 7.1.

Här är ett exempel, Filmpalatset i Bromölla:

http://filmpalatset.se/biografen-idag/

attachicon.gifsalongen.jpg

Är det de 4 röda "klumparna", vid centern, som är subwoofers?

Postad 08 August 2015 - 14:38

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Blir inte dom grå subbarna?

Just det, Nicklas, vad är det här med trumpet till höger? :D
Ska mäta baktill ang sladdarna också, då mitt steg står till vänster så är det osäkert om ens tre meter räcker :/

Redigerat av Zartok, 08 August 2015 - 14:40.

Postad 08 August 2015 - 14:39

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Är det de 4 röda "klumparna", vid centern, som är subwoofers?

Ja, det har väl med THX-certifieringen att göra...

Bifogad fil  thx-certified-cinema-screen-placement-616x462.jpg   54.16K   6 Antal nerladdningar

http://www.thx.com/p...reen-placement/

Postad 08 August 2015 - 14:41

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Varför asymmetrisk sub? :o

Postad 08 August 2015 - 14:44

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

• 1312 inlägg
  • 0
Zartok, Läs länken/om THX?

Inget svar på mitt svar Ageve? =)

Redigerat av WB-Cinema, 08 August 2015 - 14:46.

Postad 08 August 2015 - 15:01

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 1

Varför asymmetrisk sub? :o

Bifogad fil  question.png   117.14K   0 Antal nerladdningar

Inget svar på mitt svar Ageve? =)

Vad ska jag svara?

Du skrev ju längre upp att man inte ska ersätta dipoler/bipoler med flera surroundhögtalare, även om rekommendationen för bigrafer är exakt det motsatta. Eftersom antalet kanaler är det samma så gäller såklart också det samma för placering och typ av högtalare.

Dipoler/bilpoler används av en anledning: Det är enklare och kostar mindre.

Redigerat av Ageve, 08 August 2015 - 15:04.

Postad 08 August 2015 - 15:03

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

• 1312 inlägg
  • 0
Ok, tack! =) =)
Du har bevisligen inte läst mina inlägg.

Eller låtsas iaf som du inte gjort det.. ;)

Postad 08 August 2015 - 15:13

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 4

Att du orkar i tråd efter tråd...

Det finns inget som magiskt ändrar innehållet i en kanal så att det inte fungerar med flera surroundhögtalare. Funkar det på bio, så funkar det även hemma, om man har plats för det såklart. Har man inte plats till mer än 7 högtalare, så kan man köra med dipoler.

Jag har läst dina inlägg, och de visar att du inte har koll på vad du snackar om, om du nu vill ha det svart på vitt.

Postad 08 August 2015 - 15:18

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Är högtalarna på biografbilden riktade mot lyssnarna eller rakt ut? Baktill ser det ut att vara rakt ut och till sidorna lätt lätt neråt, men absolut inte riktade mot någon i dom närmaste raderna.

Postad 08 August 2015 - 16:54

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0
Lite om högtalarnas placering i salongen
https://www.jblpro.c...ma/cinedsgn.pdf

Postad 08 August 2015 - 17:35

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2850 inlägg
  • 0

Rensat lite, håll er till ämnet "bas".

Och rapportera istället för att bemöta och svara.

Postad 08 August 2015 - 19:20

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

https://www.youtube.com/watch?v=gSWbx3CvVUk

om ni som kan det här med instrument lyssnar på dom tre första blåsen, vad är det för instrument? jag misstänker att det inte är en trumpet utan något lite större =)

Postad 08 August 2015 - 19:23

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

om ni som kan det här med instrument lyssnar på dom tre första blåsen, vad är det för instrument? jag misstänker att det inte är en trumpet utan något lite större =)

Fagott, Oboe?

Alt, nån av trombonvarintanterna?

Redigerat av masse70, 08 August 2015 - 19:24.

Postad 08 August 2015 - 20:00

Unregistered2020
  • Unregistered2020
  • Lärjunge

• 486 inlägg
  • 0

Är det någon skillnad på om subborna spelar mot mig,eller om dom spelar mot varandra,och i så fall vad är skillnaden.

Postad 08 August 2015 - 20:03

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0

Är det någon skillnad på om subborna spelar mot mig,eller om dom spelar mot varandra,och i så fall vad är skillnaden.

Skillnaden är att de inte längre spelar mot dig, utan mot varandra ;)
:D

Postad 08 August 2015 - 20:04

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Kan fungera olika bra i olika rum. Jag får bilden att du mister lite ljud av att ställa dom mot varandra, men det är väldigt lite. Då bas är så rundstrålande så brukar det gå att ha dom mot varandra också.

Behöver du flytta på dina?

Edit: det är mer kinkigt med portar, men du har ju inga, så du slipper det problemet :)

Redigerat av Zartok, 08 August 2015 - 20:08.

Postad 08 August 2015 - 20:04

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Skillnaden är att de inte längre spelar mot dig, utan mot varandra ;)
:D

Inte kul att ha en massa subbor som är emot en.... ;)

Postad 08 August 2015 - 20:09

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0

Inte kul att ha en massa subbor som är emot en.... ;)

Nej fan, det är klart bättre när de är med. Fast beroende på val av subba så kan det bli enklare med bara en, alla subbor spelar inte lika tillsammans.
:)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.