* Officiell Tråd - Ino Audio piP, pi60 *
5759 svar till detta ämne
Postad 19 March 2010 - 08:21
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Diversa truntprat...
// 
så nu är jag hemma från jobbet!
jag kom på att jag ska ha folk här den 20 dvs om 1,5 veckor. men efter det är det fritt fram!!
Har nu som sagt talat med Mattias och 17-18 april, Lördag - söndag är det lungt att dyka upp. Bongo_Mongo: SKA DU MED !!!!? Blixten_no1: dig vet jag redan Shifts: Tråkigt att du inte kan hänga på, men jag ska lyssna för dig också... Kan Bongo_Mongo bekräfta att han ska med, svara gärna på mitt PM
Postad 27 March 2010 - 12:44
Triggerhappy
-
Triggerhappy
-
Forumräv
-
-
853 inlägg
Var hittar man priser på Ino?
Råa MDF lådor, element och filter sats.
Postad 27 March 2010 - 12:46
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3878 inlägg
Var hittar man priser på Ino? Råa MDF lådor, element och filter sats.
Man frågar här i tråden och är man snäll så skickar någon över "manifestet" via mail.  Jag sitter på jobbet, annars hade du kunnat få det av mig.
Postad 27 March 2010 - 12:59
Blixten_no1
-
Blixten_no1
-
Lärjunge
-
-
408 inlägg
IÖ vill inte att man skickar vidare manifest.
han vill skicka ut dom själv eftersom det ändras ganska ofta.
plus att han snart inte orkar med att mobilen ringer hela tiden.
Så jag tycker att man ska respektera hans önska.
Postad 27 March 2010 - 13:00
Triggerhappy
-
Triggerhappy
-
Forumräv
-
-
853 inlägg
Jag är tacksam om någon har lust att maila.
PMá för mailadress.
Tackar på förhand.
Postad 27 March 2010 - 18:32
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Som Blixten_no1 förklarade så Har IÖ problem med att hans telefon ringer oavbrutet 24/7 i stort sätt och det är hans öndskan att dom som sitter på manifestet tar det väldigt lugnt med att skicka det vidare hur som helst. Han har även problem med att det blir allt fel och fler som beställer av honom och han hinner helt enkelt inte med...
Jag har sedan jag läste detta börjat ta det väldigt lugnt med att skicka runt manifest/prislista till folk och dessutom tagit det lugnare rent allmänt med att prata om ino och rekommendera det hur som helst.
Så, det är Å hans vägnar som vi säger att ta det lugnt med manifestet och ska ni absolut ringa honom så är telefontiden 12-15 på vardagar om jag in te minns helt fel.
Alltså inget illa menat mot någon (och själfallet inte heller mot triggerhappy) som vill ha manifest och prislista.
mvh//David
Postad 27 March 2010 - 18:37
Unregistered9b54f378
-
Unregistered9b54f378
-
Forumräv
-
-
721 inlägg
Han borde höja priserna minst 50%, så han får det lite lugnare och tjänar mer pengar!! Jag får tjata på han....
Postad 27 March 2010 - 19:45
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11286 inlägg
IÖ får anställa folk så han hinner med alla beställningar som kommer in.
Postad 27 March 2010 - 21:53
Blixten_no1
-
Blixten_no1
-
Lärjunge
-
-
408 inlägg
han vill inte anställa nån...
han har guru för det. Ino är hans lilla barn som ingen annan för komma nära inpå.
Postad 29 March 2010 - 09:38
Unregistered0efe83c1
-
Unregistered0efe83c1
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Letar efter ett par Ino Audio piPs (helst vita) men de verkar vara dött på begagnatmarknaden, vad kan man räkna på för leveranstid om man beställer direkt från Öhman?
Postad 29 March 2010 - 10:41
shifts
-
shifts
-
Veteran
-
-
1684 inlägg
Så sent som förra veckan fanns där väl tre par piP ute till salu på Hifimagasinet. Håll utkik där och var lite kvick. De är kanske inte vita, men de går ju att måla om.
Postad 16 April 2010 - 21:06
Unregistered8ba9d801
-
Unregistered8ba9d801
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Vad kostar ett par pi60? Har ett par CM7 just nu men kanske skulle köpa ett par pi60 då de har fått enormt bra omdömen på prisjakt och här bl.a
Postad 16 April 2010 - 23:03
Blixten_no1
-
Blixten_no1
-
Lärjunge
-
-
408 inlägg
färdig byggda med lack : 34 400:-
bygga själv med lack : 26 795:-
bygga själv utan lack : 22 800:-
bygga lådor själv : 19 400:-
sen måste du ju vart på demo i källaren för att få köpa dom.
Postad 16 April 2010 - 23:33
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Sen är det ju dumt att köpa något olyssnat också. Finns många högtalare med höga omdömmen
Postad 21 April 2010 - 15:05
Denlin
-
Denlin
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Hej
jag ska uppgradera högtalare från mina canton chrono.
Jag har blivit ruskigt intresserad av pi60 då jag läst så mycket positivt om dem.
Är även inne på canton karat referece eller avance.
Jag har ett par avance epsilon 560 och de spöar chrono något otroligt, men de saknar kanske lite tryck.
Är det nån som jämfört ex avance epsilon modell 580, 8 eller supermagnum mot ino?
Skulle även vara kul om nån hade hört karat 6 referece och intryck av dessa.
/D
Postad 21 April 2010 - 17:31
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Smaken är olika så det är rätt svårt att få något riktigt bra tips tror jag. Någon kanske tycker så, någon annan si. Bästa är och försöka lyssna själv, bara fråga här i tråden om någon har pi60 omkring där du bor som du kan lyssna på. Brukar lösa sig.
Postad 21 April 2010 - 17:33
Nahaz
-
Nahaz
-
Beroende
-
-
1349 inlägg
Precis du borde lyssna själv, inte lita på andras omdömen : )
Det finns säkert någon med INO inom rimligt avstånd från där du bor.
Postad 21 April 2010 - 20:18
Denlin
-
Denlin
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Smaken är olika så det är rätt svårt att få något riktigt bra tips tror jag. Någon kanske tycker så, någon annan si. Bästa är och försöka lyssna själv, bara fråga här i tråden om någon har pi60 omkring där du bor som du kan lyssna på. Brukar lösa sig.
Det har du rätt i såklart. Finns det nån i gävleborgs län som äger ett par Ino´s så vill jag väldigt gärna komma och lyssna. Har läst lite här i tråden och det verkar vara svårt/krångligt att få köpa ett par. Lite tråkigt om man skulle bli frälst och får vänta ett halvår eller nåt Jag skrev förresten fel tidigare när jag skrev att mina avance epsilon hette 560. De heter 960! Tror inte det finns nån 560 modell
Postad 21 April 2010 - 23:23
Nahaz
-
Nahaz
-
Beroende
-
-
1349 inlägg
Skriv frågan i INO audio delen på faktiskt.se också. Fler INO ägare som hänger där, så det är större chans att hitta någon.
Postad 24 April 2010 - 18:15
spuj
-
spuj
-
Forumräv
-
-
547 inlägg
Jag söker ett bild-galleri här på forumet med ett par pip ståendes i varsitt hörn med oklädda akustikskivor bakom varje högtalare.
Jag har för mig att stativen som används var riktigt snygga men jag hittar inte galleriet när jag söker.
Postad 09 May 2010 - 22:09
kusling
-
kusling
-
Lärjunge
-
-
378 inlägg
Jag la upp några bilder nu. Stockholmsvita piP på nexus atacama 5 stativ. mitt galleri
Postad 25 May 2010 - 11:42
MaxVan
-
MaxVan
-
Rookie
-
3 inlägg
Hej är det någon som har prislista, vore uppskattat!
Postad 25 May 2010 - 16:59
Radekkk
-
Radekkk
-
Rookie
-
3 inlägg
Asså är det någon som har tips på hur ett eventuellt köp lättast går till när det gäller INO,har mailat herr Öman om en pris lista och katalog men det dyker inte upp nått från han. Börjar undra om det är värt allt besvär eller hur man nu ska uttrycka sig. Någon som har en uppfattning på hur lång kö det är för ett par pi60s ?
Postad 25 May 2010 - 17:44
shifts
-
shifts
-
Veteran
-
-
1684 inlägg
För att köpa pi60s måste du ringa och boka tid för provlyssning hos honom först. Numret står nog längre bak i den här tråden, har det inte här.
Postad 25 May 2010 - 21:08
Radekkk
-
Radekkk
-
Rookie
-
3 inlägg
För att köpa pi60s måste du ringa och boka tid för provlyssning hos honom först. Numret står nog längre bak i den här tråden, har det inte här.
Men jag antar att det inte är nått köp tvång även fast det inte finns nått som talar för att man ska bli besviken men man vet ju aldrig. Känns mer som man ska bli upptagen i en hemlig orden en att man köper högtalare hehe.
Postad 25 May 2010 - 22:00
spuj
-
spuj
-
Forumräv
-
-
547 inlägg
Givetvis finns inget köptvång efter en demo. Vill man köpa ett par högtalare så tycker jag dock att man ska ringa och boka in en tid för demo snarast möjligt, annars tar det bara längre tid. Något bestämt svar på ev. leveranstid kommer du nog inte få från varken Öhman eller någon annan, det är helt enkelt för svårt att uppskatta. Man får snällt vänta ovetandes  . Men jag antar att det inte är nått köp tvång även fast det inte finns nått som talar för att man ska bli besviken men man vet ju aldrig. Känns mer som man ska bli upptagen i en hemlig orden en att man köper högtalare hehe.
Postad 26 May 2010 - 21:52
kusling
-
kusling
-
Lärjunge
-
-
378 inlägg
Det är ingen hemlig orden. Han vill att hans högtalare skall användas så som de är konstruerade för. Den som köper skall alltså inte komma hem med nya högtalare, ställa dem helt felaktigt och sen känna sig lurad. Att det är svårt att köpa är för att han inte hinner med att leverera till hur många som helst, och han vägrar anställa folk och öka priset på högtalarna för att göra anställningar lönsamma. Han har en omutbar syn på Ino Audio som ett hobbyprojekt och möjligt även som reklamplats för hans akustikfixartjänster. Han prioriterar helt klart kvalitét istället för kvantitét.
Jag är övertygad om att andra märkens högtalare skulle låta precis lika bra om tillverkarna va lika bra på att tala om för köparna hur man ska ställa upp dem, och sen tillverkade högtalarna utifrån de specifikationerna. Men det är inte kommersiellt gångbart tydligen.
Men visst har han ju en förmåga att övertala en även om han säger att det inte är hans syften. Jag skulle iaf aldrig kommit på tanken att ställa upp ljudabsorbenter bakom högtalarna om det inte var för att han sagt att det va bra. Och jag kan såhär ett halvår efteråt säga att det gjorde stor skillnad med absorbenter. Det är inte någon placeboeffekt som många andra mer eller mindre seriösa "tweaks" ofta ger. Men högtalarna är konstruerade för att ha ljudabsorbenter av en viss typ bakom sig säger han.
Om man inte orkar ta kontakt med Öhman kan man alltid köpa/lyssna på ett par begagnat. Framförallt piP säljs rätt ofta. Det är många personer runt om i landet som har Ino, så fråga på forum eller liknande för en provlyssning. Är det bara piP man är intresserad av kan man köpa dem direkt av Öhman tror jag, utan provlyssning.
Postad 26 May 2010 - 22:33
Jajjan
-
Jajjan
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Kommer man undan leveranstiderna om man bygger själv?
Postad 26 May 2010 - 22:38
shifts
-
shifts
-
Veteran
-
-
1684 inlägg
Beror väl på vad man bygger för något. Man kan köpa byggsats så till vida att inga lådor följer med, utan bara resten. Då kan nog leveranstiden kortas ner. Men inga signaturmodeller säljs på det sättet.
I monteringssatsen så får du färdig låda. Utan ytbehandling går det nog snabbare, men den måste ju fortfarande snickras ihop, vilket tar tid.
Postad 27 May 2010 - 10:44
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Det är ingen hemlig orden. Han vill att hans högtalare skall användas så som de är konstruerade för. Den som köper skall alltså inte komma hem med nya högtalare, ställa dem helt felaktigt och sen känna sig lurad. Att det är svårt att köpa är för att han inte hinner med att leverera till hur många som helst, och han vägrar anställa folk och öka priset på högtalarna för att göra anställningar lönsamma. Han har en omutbar syn på Ino Audio som ett hobbyprojekt och möjligt även som reklamplats för hans akustikfixartjänster. Han prioriterar helt klart kvalitét istället för kvantitét.
Jag är övertygad om att andra märkens högtalare skulle låta precis lika bra om tillverkarna va lika bra på att tala om för köparna hur man ska ställa upp dem, och sen tillverkade högtalarna utifrån de specifikationerna. Men det är inte kommersiellt gångbart tydligen.
Men visst har han ju en förmåga att övertala en även om han säger att det inte är hans syften. Jag skulle iaf aldrig kommit på tanken att ställa upp ljudabsorbenter bakom högtalarna om det inte var för att han sagt att det va bra. Och jag kan såhär ett halvår efteråt säga att det gjorde stor skillnad med absorbenter. Det är inte någon placeboeffekt som många andra mer eller mindre seriösa "tweaks" ofta ger. Men högtalarna är konstruerade för att ha ljudabsorbenter av en viss typ bakom sig säger han.
Om man inte orkar ta kontakt med Öhman kan man alltid köpa/lyssna på ett par begagnat. Framförallt piP säljs rätt ofta. Det är många personer runt om i landet som har Ino, så fråga på forum eller liknande för en provlyssning. Är det bara piP man är intresserad av kan man köpa dem direkt av Öhman tror jag, utan provlyssning.
Jepp, man behöver inte ha varit på Demo för att köpa piP/piPs Kommer man undan leveranstiderna om man bygger själv?
Njaa, piP brukar han ha i lager så det är oftast bara att ringa honom, få reda på en tid som man kan komam och hämta/betala och sedan åka hem för att montera ihopp allt och sedan vara glad. Detta är om dom är i rå MDF, om du ska ha någon av "standard" färgerna eller faner så brukar na hna kunna ha det i lager och då går det precis lika smidigt. Om det är någon färg som inte finsn inne på lager så blir det till att vänta "ett tag". (säger inte hur länge för det varierar mellan 1 vecka till 10 veckor obland..  )
Postad 27 May 2010 - 10:57
Unregistered9b54f378
-
Unregistered9b54f378
-
Forumräv
-
-
721 inlägg
Kan ju säga det är en upplevelse att få besöka Ingvar Öhman och lyssna en kväll! Men man måste ta sig till Täby i Stockholm då.
Postad 27 May 2010 - 11:23
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Jo, väldigt kul va det, synd att jag va tvungen att dra så tidigt...
jäkla SL och kollektivtrafiken, och jäkla onödigt att bo ute i skärgården där det inte finns några vettiga förbindelser... fattar inte varför jag fortfarande bor här faktiskt
Postad 27 May 2010 - 20:34
kusling
-
kusling
-
Lärjunge
-
-
378 inlägg
vi kan byta... du får min lägenhet i jakobsberg
Postad 28 May 2010 - 08:07
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Haha, så får du bo hemma här hos min mamma.... låter som en bra ide...
Postad 28 May 2010 - 13:50
Blixten_no1
-
Blixten_no1
-
Lärjunge
-
-
408 inlägg
mer folk som bor i järfälla!
Skojsigt!
Postad 28 May 2010 - 14:14
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Kan ju, bara för saken skull, informera om att mina i16s nu är ganska exakt 1 vecka bort bara...
Gissa om jag är sugen, nyfiken och uppspelt över att jag snart kommer att ha mina drömhögtalare no1, spelande hemma hos mig!!!  och så fort jag fått mitt Meridian G55 steg sålt så blir det profundusY-2 moduler beställda och sedan köps det steg till att driva rubbet!
Redigerat av DVD-ai, 28 May 2010 - 14:20.
Postad 28 May 2010 - 14:18
Blixten_no1
-
Blixten_no1
-
Lärjunge
-
-
408 inlägg
fan vad skoj!
jag har inom snar framtid prof x-4... ska inte bli så jobbigt heller...
Postad 28 May 2010 - 14:23
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
trevligt
Jag funderar faktiskt på att köpa pX-2 moduler först för att dom får plats bättre och sedan när jag fått tag på nytt boende sälja dessa till förmån för pY-2 modulerna, men det känns inte helt kul att göra så heller så jag vet inte... vill gärna gå på pY2 modulerna direkt...
Men jag får inte plats med dom i nuvarande rum, och är ju inte heller tanken så... ideen va ju att jag ska skaffa eget boende snabbare än blixten(_no1  ) och då har jag ju mer yta att jobba med sedan
Postad 28 May 2010 - 14:33
Nahaz
-
Nahaz
-
Beroende
-
-
1349 inlägg
David, nog för att vi tycker det är roligt med hifi och att en hobby är nyttigt. Men det måste ju ändå vara prio 1 att flytta hemifrån, det är ju ganska mycket viktigare än att skaffa sig bättre ljud hemma i sitt barndomshem.
Jag hade definitivt skjutit på alla inköps planer och fokuserat på boendet i första hand.
Nu var det visserligen 13 år sedan jag flyttade hemifrån men jag hade drömt om den dagen i minst 3 år : )
Postad 28 May 2010 - 14:53
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
David, nog för att vi tycker det är roligt med hifi och att en hobby är nyttigt. Men det måste ju ändå vara prio 1 att flytta hemifrån, det är ju ganska mycket viktigare än att skaffa sig bättre ljud hemma i sitt barndomshem.
Jag hade definitivt skjutit på alla inköps planer och fokuserat på boendet i första hand. Nu var det visserligen 13 år sedan jag flyttade hemifrån men jag hade drömt om den dagen i minst 3 år : )
Haha, klart att boende det är Pryo 1 Men man ska få tag i en lägehter först... problemet ligger inte i pengar utan i bostadsbrist bland hyreslägenheter i stockholm's området...  kan ju inte sitta och vänta på att jag ska få en bostad inann jag köper mina nya prylar JU!!!! antagligen så kommer dessa prylar att få vara hoss farsan ett tag (bor i hus och jag har där hela vardagsrummet i stort sätt helt fritt till mitt förfogande) tills att jag hitatt en lägenhet som jag vill/ kan och får möjlighet att flytta till. Klart att jag inte skulla köpa stereoprylar i stälelt för att flytta till eget boende, då skulle jag slå mig själv i huvudet med något stort och hårt för då behöver man vakna upp och komam tillbaka till verkligheten. Nej, detta är något som inte har någon som helst negativ inverkan på möjligheten att få nytt boende som det ser ut nu, annars skulle jag inte gjort det helt enkelt Edit: köpa lägenhet är inte intressant då jag egentligen hatar lägenheter, jag ska bo i hus och min plan är att hyra lägenhet "tills vidare" och sedan köpa hus !
Redigerat av DVD-ai, 28 May 2010 - 14:54.
Postad 28 May 2010 - 15:56
Bongo_Mongo
-
Bongo_Mongo
-
Veteran
-
-
1813 inlägg
Hyr en liten kåk/vinterfodrad stuga, förutom uppvärmningen så är inte hyran värre
än en lägenhet. Såna som vi ska inte bo i lägenhet.
Postad 28 May 2010 - 16:15
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Haha, jo det är ju alternativet...
Du har så rätt, lägenhet är bara så himla fel !!!
Postad 28 May 2010 - 16:23
Bongo_Mongo
-
Bongo_Mongo
-
Veteran
-
-
1813 inlägg
Jag kommer inte sätta mig i en lägenhet igen. Det har två sidor.
Dels vill jag kunna dra på utan att ha dåligt samvete för att störa
grannarna. Dels vill jag ha det dödstyst emellan varven. Jag bodde granne
med en riktig idiot som spelade för hela huset på helt osannolika
tider. En natt mot onsdag kunde hårdrocken dra igång. Det
knäckte mig mer eller mindre  Alla flyttade utom han.
Men det där är lite av en åldersfråga. När jag var 20 bast och
bodde i Göteborg var grannen en hårdrockstrummis med setet
i vardagsrummet. Bekom mig inte då...
Redigerat av Bongo_Mongo, 28 May 2010 - 16:24.
Postad 28 May 2010 - 19:00
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Mitt tips är tvärtom, köp grejerna nu när du bor hemma. När du bor i egen lägenhet så har du inte lika mycket att röra med dig.
Postad 28 May 2010 - 23:02
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Någon som har koll på var dom få existerande paren av i56 är fördelade ute i stugorna...?
Postad 28 May 2010 - 23:16
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Ett par är i Polen, två par finns i sthlm. Det är dom paren jag vet om. i64s finns visst på studio blue och ett par har david_a och ett par finns i thailand.
Postad 28 May 2010 - 23:20
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Ett par är i Polen, två par finns i sthlm. Det är dom paren jag vet om. i64s finns visst på studio blue och ett par har david_a och ett par finns i thailand.
Med andra ord finns två par man eventuellt kanske kanske skulle kunna få lyssna på i sthlm...? Vad jag förstått säljer IÖ inte såna om man inte lyssnat på dom...?
Postad 28 May 2010 - 23:23
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Precis. Båda finns på faktiskt och jag tror inte det är några problem att lyssna hos dom (jag har lyssnat hos båda). Gör en tråd i Ino-delen på faktiskt så får du nog hjälp att lyssna.
Ja, Ingvar vill att du har hört dom innan så du inte ångrar dig. Så kolla med Nicke eller Johan lindroos.
Postad 29 May 2010 - 09:24
Unregistered9b54f378
-
Unregistered9b54f378
-
Forumräv
-
-
721 inlägg
Min polare har i64s och z2 och han bor i Stockholm
Postad 29 May 2010 - 10:13
Unregistered9b54f378
-
Unregistered9b54f378
-
Forumräv
-
-
721 inlägg
Har du fått dina i16s DVD-ai? Brukar du ringa och kolla med Ingvar hur det går, eller sitter du och väntar tålmodigt?
Väntar själv på prylar, och vet inte om man ska besvära han...men lite status är man ju sugen på....
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Högtalare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|