Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - TViX M-6500A *

7525 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
TViX HD M-6500A (Mediaspelare) 4 9.071004 (168) Inga priser
TViX HD M-7000 (Mediaspelare) 5 8.970588 (33) Inga priser
54 relaterade trådar
TViX N1 (1086 inlägg) 10 år sedan
* Officiell tråd - TViX HD M-7000 * (454 inlägg) 11 år sedan
TViX UI Filmomslag för TVIX 6500 och 7000 (86 inlägg) 12 år sedan
Vilka spelare klarar av att spela upp .rar format ? (6 inlägg) 14 år sedan
Problem med stora MKV-filer i 1080 (5 inlägg) 14 år sedan
OpenTvix (0 inlägg) 15 år sedan
Nybörjare som behöver hjälp med val av mediaspelare. (17 inlägg) 15 år sedan
Vilken media extender för att spela upp DVD iso-filer? (15 inlägg) 16 år sedan
Media Extender, vilken är frågan? (34 inlägg) 16 år sedan
Nas server till mediaextenders! (35 inlägg) 16 år sedan
Tvix eller någogn annan M-E? (3 inlägg) 16 år sedan
DVD menyer och bläddra media med omslagsbild. (4 inlägg) 16 år sedan
Hjälp mig välja en media spelare (11 inlägg) 16 år sedan
Xtreamer eller Tvix HD6500A? (6 inlägg) 16 år sedan
Bästa media extender för film? (7 inlägg) 16 år sedan
Vilken mediaextender klarar allt (iaf film och bild smidigt)? (1 inlägg) 16 år sedan
Tvix 6500 DTS HD och Dolby HD (6 inlägg) 16 år sedan
Installera tvix hd6500a till nätverk (1 inlägg) 16 år sedan
Tvix HD M-6500 eller Popcorn Hour A-110 (74 inlägg) 16 år sedan
Tvix M-6500a som tv-inspelning? (8 inlägg) 16 år sedan
Hjälp med val av HTPC eller mediabox (16 inlägg) 17 år sedan
Vilket IPnr ska jag skriva in när jag ska ansluta tvixen till nätverket? (5 inlägg) 17 år sedan
Mediacenter, vill spela musik, film och ha backup... (9 inlägg) 17 år sedan
Media Extender Noll-Koll (13 inlägg) 17 år sedan
Lite frågor om TViX HD M-7000A (8 inlägg) 17 år sedan
Popcorn hour eller tvix (1 inlägg) 17 år sedan
Vilken är den BÄSTA Media Extendern? (22 inlägg) 17 år sedan
tvix 6500 problem (7 inlägg) 17 år sedan
TViX M-6500A (9 inlägg) 17 år sedan
Freecom Network Mediaplayer-450WLAN 1TB (7 inlägg) 17 år sedan
Behöver hjälp att välja?!?! (5 inlägg) 17 år sedan
Behöver hjälp att hita lösning/produkt (6 inlägg) 17 år sedan
Funkar inte att LAN-ansluta Twiwen (14 inlägg) 17 år sedan
Tvix 6500 med scart (5 inlägg) 17 år sedan
Val för nybörjare (8 inlägg) 17 år sedan
Spela MKV-filer (10 inlägg) 17 år sedan
TViX HD M-6500 vs, HTPC (10 inlägg) 17 år sedan
TViX Dvico M-6500 (7 inlägg) 17 år sedan
Dvico Tvix M6500-A (19 inlägg) 17 år sedan
TViX HD M-6500 GUI video (3 inlägg) 17 år sedan
Tvix, PCH , MB-801S (24 inlägg) 17 år sedan
mediaspelare för 4000 med minst buggar (7 inlägg) 17 år sedan
Tvix 6500a, får det inte att funka (2 inlägg) 17 år sedan
HTPC ersätta Tvix (18 inlägg) 17 år sedan
Samsung SE-S224Q (External DVD Writer) (5 inlägg) 17 år sedan
Popcorn Hour A-100 24hz (76 inlägg) 17 år sedan
Tvix M-6500A - Hårddiskar - Kablar - Tillbehör (21 inlägg) 17 år sedan
Tvix M-6500A med analogstöd (9 inlägg) 17 år sedan
Tvix 6500 nätverks-problem. (13 inlägg) 17 år sedan
Popcorn Hour & Squeezebox eller TViX 6500A (1 inlägg) 18 år sedan
Popcorn Hour eller TViX? (2 inlägg) 18 år sedan
TVIX M-5100SH vs. M-6500A (3 inlägg) 18 år sedan
MP3 eller annan audio på denna box (10 inlägg) 18 år sedan
Tvix 6500 tappar bilden (9 inlägg) 18 år sedan

Postad 06 July 2008 - 12:24

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Jag tror du har fel.

Till att börja med har 4:3 fungerat tidigare. Då ska det inte behöva vara en resursfråga. Min gissning är att de har ruggigt dålig koll på just produktkvaliteten (och då är vi snudd på tillbaka där den här diskussionen började). Jag har ända sedan jag köpte min TVIX 4100 för nästan ett år sedan haft känslan av att de skickar ut FW utan tillräckliga tester. En del FW har haft småfel som inte skulle ta lång tid att fixa till men jag tror tyvärr inte att DVICO varit medvetna om att felen funnits.

Jag känner mig också övertygad om att det bara är ett fåtal personer som har tuner men jag tycker inte det ursäktar att Canman/DVICO sätter den på undantag. Om man saluför tunern som ett tillbehör så måste man också stödja den.

/Göran

Om det är så att det verkligen har fungerat tidigare, då rättar jag mig i leden, självfallet. Då är det lite konstigt att det inte längre fungerar. Att det är så många firmwares ute är ju för att så många är betafirmwares. De reella officiella släppen går ju i princip att räkna på en hand, och det är inte så många.

Sen går det alltid att dra en diskussion till sin spets, men du kan spela in med tunern, eller hur? Det går, men det blir inte exakt det bildförhållande du önskar. Står det någonstans i klartext att tunern ska kunna spela in i 4:3?

Anyway, jag har sagt det tidigare och jag säger det igen - och det är bara det här jag ville få fram - att TViX:en inte är fulländad. Det finns fortfarande saker att jobba på. Däremot argumenterar jag gärna emot de som säger att Popcorn Hour skulle vara bättre på saker som jag absolut inte håller med om. Rätt ska vara rätt, eller hur? Det måste gå att bemöta argument som inte verkar korrekta, precis som du gör nu och då jag helt enkelt får ta till mig hur det ligger till. Svårare än så är det liksom inte. :D

Postad 06 July 2008 - 13:30

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

• 1886 inlägg
  • 0
En fråga

Varför är Tvix 6500 cirka 1800:- dyrare än PCH om det är samma hårdvara?

Postad 06 July 2008 - 13:42

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

En fråga

Utvecklingkostnader, marknadsföring, logistik, produktens konstruktion med val av material, kretsar etc. Sen råkar jag veta att Popcorn Hour inte betalar licenskostnader till varken Sisvel (de som ska ha pengar för att en produkt kan spela upp MP3-filer om den nu kan det) eller Dolby Laboratories för dess funktioner etc. Om de (Popcorn Hour) skulle köra med rent mjöl i påsen, så hade prisbilden också sett annorlunda ut...

Postad 06 July 2008 - 13:53

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

• 1886 inlägg
  • 0

Utvecklingkostnader, marknadsföring, logistik, produktens konstruktion med val av material, kretsar etc. Sen råkar jag veta att Popcorn Hour inte betalar licenskostnader till varken Sisvel (de som ska ha pengar för att en produkt kan spela upp MP3-filer om den nu kan det) eller Dolby Laboratories för dess funktioner etc. Om de (Popcorn Hour) skulle köra med rent mjöl i påsen, så hade prisbilden också sett annorlunda ut...

Hittade en begagnad 6500:a till salu men priset är för högt, 2000:- låter väl som rimligt maxbud?

Postad 06 July 2008 - 16:44

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
Hej där!

Tyckar nog att eran diskussion är ute lite o seglar, delvis, måste därför kommentera några saker:

Sean:

Ok, vad har du för belägg, angående licenskostnader?? MP3 licens betalas ju via Sigma, så vad är problemet?? Det finns ju heller ingen kostnad för signal-transport av DD-signal, mig veterligen... Det Syabas/Popcorn Hour valt bort är ju Downmix av DTS, detta kostar pengar. Däremot kostar ju inte heller DTS signal-transport pengar... Så jag tycker nog vi ska ha en liten bättre nivå, skitsnack hör ju inte hemma här!

Att Tvix väljer en mer designad produkt med en högra prislapp, det är ju helt okey. Men faktum är att Popcorn Hour är inte en "sämre" produkt, den har vissa begränsningar i jämförelse, punkt. Sen har den ju helt klart många styrkor i jämförelse med Tvix, Öppen plattform, Utvecklingsplattform för Web-applikationer, Torrent-klient, NAS-server osv...

Men Sean, skärp upp nivån och sluta släng ur dig saker hej vilt!

Packetloss:

Tycker du att Tvixen är så mycket bättre än PCH, så ska du köpa en Tvix... Men det är ingen större skillnad. Köper du en Curanta Mediabox har du dessutom tagit bor 2 av skillnaderna.... den har stöd för SATA o har USB-slave (direktkoppling mot PC via USB).

Postad 06 July 2008 - 17:08

tjabo20
  • tjabo20
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Har en popcorn och en tvix 6500 . För popcornen hade stora problem med vissa dts mkv filer mm så köpte jag en tvix ,som spelar dom utan o droppa dts ljudet hela tiden + den spelar filer som popcornen inte ville dra igång ens... så för mig som kör mest 1080 dts mkv är det tvixen som regerar.

Redigerat av tjabo20, 06 July 2008 - 17:09.

Postad 06 July 2008 - 17:30

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Hej där!

Tyckar nog att eran diskussion är ute lite o seglar, delvis, måste därför kommentera några saker:

Sean:

Ok, vad har du för belägg, angående licenskostnader?? MP3 licens betalas ju via Sigma, så vad är problemet?? Det finns ju heller ingen kostnad för signal-transport av DD-signal, mig veterligen... Det Syabas/Popcorn Hour valt bort är ju Downmix av DTS, detta kostar pengar. Däremot kostar ju inte heller DTS signal-transport pengar... Så jag tycker nog vi ska ha en liten bättre nivå, skitsnack hör ju inte hemma här!

Eh. Skitsnack?

Gör din egen research om du inte tror mig (vilket du inte verkar göra). Mer har jag inte att säga med tanke på din stil och ton mot mig.

Postad 06 July 2008 - 19:11

Goeran
  • Goeran
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0

Om det är så att det verkligen har fungerat tidigare, då rättar jag mig i leden, självfallet. Då är det lite konstigt att det inte längre fungerar. Att det är så många firmwares ute är ju för att så många är betafirmwares. De reella officiella släppen går ju i princip att räkna på en hand, och det är inte så många.

Sen går det alltid att dra en diskussion till sin spets, men du kan spela in med tunern, eller hur? Det går, men det blir inte exakt det bildförhållande du önskar. Står det någonstans i klartext att tunern ska kunna spela in i 4:3?

Nja - så här är det:

Följande gäller för 6500 med FW 1.2.52. När man tittar på program via tunern i realtid som sänds i 4:3-format så är formatet till TVn by default 16:9. Normalt ska man kunna ändra aspect ratio med ZOOM-knappen till 4:3 men i stället klipper den av vänster- och högerkanterna från bilden. Om man spelar in så blir det inspelade helt korrekt. När man spelar upp program som spelats in från tunern väljer den rätt aspect ratio själv. Jag har t.o.m. tittat på ett program där aspect ratio växlas flera gånger mellan 16:9 och 4:3 mitt i programmet och TVIX hanterar detta helt korrekt.

Om man ser på detta historiskt så hade jag samma problem i 4100 i början. I en senare FW så fixades detta i 4100. Jag är nästan säker på att det fungerade i 6500 FW 1.1.44.

Som jag skrev tidigare så betraktar jag detta problem som en bagatell men det tyder på att DVICO inte har särskilt bra testmetoder innan man skickar ut produkter. Om de testat ordentligt hade de antagligen också undvikit de hårdvaruproblem de råkade ut för med 6500.

/Göran

Postad 06 July 2008 - 19:25

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
Sean:

Stil o ton... jo, jag tackar! Nej, har du nåt att komma med så fram med det! Du kan ju förklara varför MP3 licens skall betalas när Sigma har Native stöd och därför borde betala licensen??

Har du nåt att komma med, så fram med det! Tills dess är det bara snack! Det är stil o ton!

tjabo20:

Visst, det finns skillnader. Konkurrensen gör ju att alla blir bättre! Jag vet om att Tvixen i vissa fall är vassare. Jag skulle aldrig påstå att "Tvix är skit" eller nåt sånt. Dom är grymt duktiga,

Postad 06 July 2008 - 19:51

Converge
  • Converge
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0
Jag har ett litet problem. Vill uppgradera min FW från 1.1.44 (som den levererads med) till 1.2.51. Jag har flyttat över fw-filen till TViX'en interna HDD och bläddrat fram den och klickat på den; klickat på yes osv. Men när den startar om om jag tittar under settings så står det fortfarande 1.1.44 F uppe till höger? What gives?

Postad 06 July 2008 - 20:55

Goeran
  • Goeran
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0

Jag har ett litet problem. Vill uppgradera min FW från 1.1.44 (som den levererads med) till 1.2.51. Jag har flyttat över fw-filen till TViX'en interna HDD och bläddrat fram den och klickat på den; klickat på yes osv. Men när den startar om om jag tittar under settings så står det fortfarande 1.1.44 F uppe till höger? What gives?

Även om jag inte vet varför så måste TVIX starta om innan den kan börja uppgraderingen ibland. Jag misstänker att det är det som hänt här. Prova att kicka igång uppdateringen igen efter omstarten. Själva uppdateringen tar cirka tio minuter (ungefär halva tiden för erase).

/Göran

Postad 06 July 2008 - 22:45

pwillow
  • pwillow
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Jag hade liknade problem och löste det genom att göra en fabriksåterställning. Sen gick det finfint att uppgradera.

Postad 06 July 2008 - 23:03

KarlXII
  • KarlXII
  • Beroende

• 1112 inlägg
  • 0
Jag skaffade tunerkortet, men jag är inte speciellt imponerad av bilden på SVT HD.
Är det så att jag lyckats pricka in när det inte är några HD-sändningar (jag har inte använt det många gånger direkt), eller är bilden på HD TV betydligt sämre än när man kör en HD mkv-fil?

Postad 07 July 2008 - 03:31

zyntax81
  • zyntax81
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0

Ja, du får skiva inlägg och vara tveksam, men jag har lika stor rätt att skriva i "försvar".

Jag vet att DViCO jobbar på en massa saker som de håller på att förbättra, som till exempel det faktum att de var missnöjda med själva uppspelaren som jag tror ska finnas med i SigmaDesign-chippet (nu kan jag ha fel i hur jag uttrycker mig), varför de själva har programmerat en egen engine som gör att det tar någon sekund att starta även riktigt stora MKV-filer, till exempel. Det finns massor av fler exempel på saker de har förbättrat men som vi inte alltid ser. Däremot går det inte så snabbt som du och de vill angående att fixa det här med 24 Hz och jag har ingen bra lösning eller bra svar, tyvärr (för tro det eller ej, men jag vill verkligen att du ska vara 100 % nöjd). Behöver du ha citat så får du ringa dem eller maila igen som du redan har gjort.

Angående att de är mer måna om att fixa saker i Popcorn Hour vilket var något av det jag reagerade på i ditt inlägg; har de fixat så att den stöder 16:9 via PAL än (till exempel), för senast jag kollade så hade de inte löst det heller på över ett halvår? Det är ju inte speciellt snabbt jobbat heller och det borde ju vara en enkel sak, eller?

Du får det att låta som att Popcorn Hour är så mycket bättre bara för att den skulle vara billigare och där håller jag helt enkelt inte med dig och det känner jag för att uttrycka. Det finns, vill jag påstå, en anledning till att den de facto har det pris den har.

De fick återkalla en batch av de första TViX:arna av M-6500-generationen. Uppskattningsvis från DViCO stod denna batch i Sverige för under 1 % (!) vilket är extremt lite. Till skillnad från andra företag, så valde då DViCO att återkalla alla maskiner som hade skickats ut till återförsäljare i Sverige och Skandinavien, istället för att "vänta" på att de felaktiga skulle komma in på service. Det, är service, omtanke kvalitet i mina ögon och värt att lyfta fram, och det ska de ha cred för, då de inte bara löste problemet utan även erkände att det var ett problem med både värme och klockan bland annat. Det är dock löst idag då enbart version 2 ska cirkulera ute sedan många veckor.

Fläkten går bättre när den har gått i ungefär två veckor och blir normalt smord. Om din låter som en visselpipa, så verkar det vara fel på din fläkt. Däremot har jag personligen skickat tips om både Papst och Noctua till dem men vad jag vet så har inget hänt där. Kanske vill de gynna någon koreansk leverantör istället, jag vet inte. Där har Popcorn en bra fördel och det är att den är ljudlös. Å andra sidan kan man verkligen poppa popcorn på den då den blir blixtvarm enligt användare, vilket jag inte tror är så hälsosamt om man nu väljer att ha en disk i den.

Jag delar inte din åsikt men är beredd att dö för din rätt att uttrycka den, sa Voltaire någon gång på 1700-talet. Klokt sagt och något jag delar. :D

Aight jag håller med dig om det med att uttrycka sin åsikt :(

Jag har faktiskt inte sagt att Popcorn Hour är bättre än Tvix, jag har däremot sagt att Popcorn Hour har roligare lösningar som tex att (nu har jag bara hört om andra som hållt på med detta inget jag har sett själv eller har erfarenhet av) se dreambox via Popcorn Hour och att spela upp filmer direkt ur .rar arkiv med något addon.
Jag anser att Tvix och Popcorn är ungefär likvärdiga. Därför tycker jag det är rena rånet att ta 3500kr eller 4000kr som jag betalade då för en Tvix.
För 1500kr är jag betydligt mer öppen för buggar och problem.

Postad 07 July 2008 - 03:46

zyntax81
  • zyntax81
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0

Eh. Skitsnack?

Gör din egen research om du inte tror mig (vilket du inte verkar göra). Mer har jag inte att säga med tanke på din stil och ton mot mig.

Jag måste få slänga mig in här lite grand.
DU har DIN åsikt och andra måste få ha sin egen. Du verkar anta att dina åsikter är lag.
Skitjobbigt att läsa allt du skriver och att du snacka bort vad andra tycker med egna gissningar och slutsatser.
Sure DU tycker att Tvix är världens bästa produkt, JAG gör det däremot inte. Leave it be.
Du kan inte ens erkänna att Tvixen är för högt pris satt jämte sina konkurrenter utan måste försöka kasta skit på de konkurerande produkterna. Sandlåde nivå.

Postad 07 July 2008 - 05:45

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Sandlåde nivå.

Jag säger det igen, gör er egen research.

Nu önskar jag er alla en fin inledande vecka! :D

Postad 07 July 2008 - 06:23

Goeran
  • Goeran
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0

Jag skaffade tunerkortet, men jag är inte speciellt imponerad av bilden på SVT HD.
Är det så att jag lyckats pricka in när det inte är några HD-sändningar (jag har inte använt det många gånger direkt), eller är bilden på HD TV betydligt sämre än när man kör en HD mkv-fil?

Om det bara står SVT i övre högra hörnet är det ett vanligt program som uppskalats till 720P. Det ska stå SVT HD om det är riktig HD-sändning. SVT HD har inte så många riktiga HD-sändningar. Jag hoppas att det ska öka med tiden.

När det gäller bildkvaliteten så skickar SVT HD 720P och personligen tycker jag att bilden vid HD-sändning är bra men jag har en annan digitalbox som jag tycker har ännu bättre bild. SVT HD kan ju däremot inte mäta sig med de MKV-filer som är 1080P. Men jag känner mig ändå inte säker på att du ser någon större skillnad. Man måste sitta mycket nära TVn (eller ha jättebild) om man ska se skillnad mellan 720P och 1080P.

/Göran

Postad 07 July 2008 - 06:47

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
Sean:

Jag säger det igen, du snackar skit tills du visar vad du har! Ditt sätt att negligera detta tolkas som att din "research" är rykten, bloggar osv. Vill du komma någon vart lägg korten på bordet!

Du måste börja nyansera ditt snack lite!!

Postad 07 July 2008 - 07:33

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0

Det är väl inte så konstigt, det kan ju inga externa hårddiskar tex. Och Tvixen fungerar ju som en sådan när man monterat en hårddisk. Det är väl bättre att Dvico lägger krutet på att utveckla mediaspelaren än att de försöker implementera formattering i ett video-chip? :D

Återigen. Funktionen finns ju där redan. När man stoppar i en ny hårddisk får man ju frågan om man vill formatera den. Borde inte vara så svårt att göra en funktion som kör formateringen igen om användaren önskar det.
och glöm inte att tvixen har en processor och ett operativsystem precis som en dator. Den består av många fler delar
än bara ett "video-chip" ;-)

/Hans

Postad 07 July 2008 - 08:16

Unregistered2431065f
  • Unregistered2431065f
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 0
Sean.Wiklund och Kanelbulle,

Hur vore det om ni skulle ta ert gnabb via PM istället?
Den här tråden är viktig för många som har eller har tänkt att köpa en mediaspelare.
Att sitta och filtrera den från ert personliga skitsnack kan vi väl få slippa?
Kom för all del med tips och idéer men håll det på en högre nivå.

//BC

Postad 07 July 2008 - 08:22

Unregistered2431065f
  • Unregistered2431065f
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 0

En fråga

De har samma mediaprocessor, däremot är det stora skillnader på hårdvaran i övrigt.
Man får vad man betalar för.

//BC

...
Packetloss:

Tycker du att Tvixen är så mycket bättre än PCH, så ska du köpa en Tvix... Men det är ingen större skillnad. Köper du en Curanta Mediabox har du dessutom tagit bor 2 av skillnaderna.... den har stöd för SATA o har USB-slave (direktkoppling mot PC via USB).

Curanta Mediabox kräver väl en separat mjukvara för att fungera som USB-slave?

//BC

Redigerat av Unregistered2431065f, 07 July 2008 - 08:37.

Postad 07 July 2008 - 08:57

Unregisteredf94fc478
  • Unregisteredf94fc478
  • Lärjunge

• 410 inlägg
  • 0
Hejsan!

Har någon varit med om följande, och vad var i sådana fall lösningen.

Jag har formaterat om hårddisken i Tvixen, genom att ansluta den till en dator via USB, sedan skapat mapparna "Audio" samt "Video" och fört över filer. Stängt av Tvixen. Slagit på Tvixen och samtliga filer i mappen Video fungerar att se och spela upp medan "audio" -mappen är helt försvunnen. Dock avslöjar ledigt hårddiskutrymme om att ca. 90 gb musik faktiskt ligger någonstans men varken dessa filer eller ens mappen syns! Vare sig man kollar i tvixen eller från servern i typ utforskaren. Mappen Video syns alltid.

Jag kör med senaste firmware.

Hälsningar
Marc

Postad 07 July 2008 - 09:11

Unregistered2431065f
  • Unregistered2431065f
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 0

Hejsan!

Har någon varit med om följande, och vad var i sådana fall lösningen.

Jag har formaterat om hårddisken i Tvixen, genom att ansluta den till en dator via USB, sedan skapat mapparna "Audio" samt "Video" och fört över filer. Stängt av Tvixen. Slagit på Tvixen och samtliga filer i mappen Video fungerar att se och spela upp medan "audio" -mappen är helt försvunnen. Dock avslöjar ledigt hårddiskutrymme om att ca. 90 gb musik faktiskt ligger någonstans men varken dessa filer eller ens mappen syns! Vare sig man kollar i tvixen eller från servern i typ utforskaren. Mappen Video syns alltid.

Jag kör med senaste firmware.

Hälsningar
Marc

Ser du mappen om du ansluter via USB?

// BC

Postad 07 July 2008 - 11:46

Unregisteredf94fc478
  • Unregisteredf94fc478
  • Lärjunge

• 410 inlägg
  • 0

Ser du mappen om du ansluter via USB?

// BC

Jag anslöt den bärbara nu (som jag använde då jag formaterade), och nu ser jag Audiomappen!
Dock går den ej att "accessa". Får felmeddelandet "t:\audio refererar till en plats som inte är tillgänglig..."
Mappen är inte dold eller skrivskyddad.

Mappen Video funkar hur bra som helst...

//Marc

Redigerat av Unregisteredf94fc478, 07 July 2008 - 11:47.

Postad 07 July 2008 - 11:52

Goeran
  • Goeran
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0

Jag anslöt den bärbara nu (som jag använde då jag formaterade), och nu ser jag Audiomappen!
Dock går den ej att "accessa". Får felmeddelandet "t:\audio refererar till en plats som inte är tillgänglig..."
Mappen är inte dold eller skrivskyddad.

Mappen Video funkar hur bra som helst...

//Marc

Använde du "Säker borttagning av maskinvara" innan du bröt förbindelsen mellan PCn och TVIX? TVIX är rätt känslig om man slarvar med det.

Har du provat att köra CHKDSK på disken?

/Göran

Postad 07 July 2008 - 13:03

da.king
  • da.king
  • Lärjunge

• 317 inlägg
  • 0
Vad är problemet med 24hz och centrering?
Jag har kört flera 720P &1080P filmer i 24hz utan att märka några problem ?

I övrigt nöjd med TViX´en, men skulle såklart gärna ha en tystare fläkt...
Kan man köra fläkten i LOW eller kommer den överhetta då under långa 1080P filmer ?

/N

Postad 07 July 2008 - 13:26

Unregisteredf94fc478
  • Unregisteredf94fc478
  • Lärjunge

• 410 inlägg
  • 0

Använde du "Säker borttagning av maskinvara" innan du bröt förbindelsen mellan PCn och TVIX? TVIX är rätt känslig om man slarvar med det.

Har du provat att köra CHKDSK på disken?

/Göran

Ja, detta gjordes. Annars borde väl samma problem uppstå med "video", särskilt som jag förde över filer till denna mapp sist av allt. Tänkte om du menade att den inte hunnit spara före jag ryckte ur.
Har ej provat CHKDSK...Skall göra detta.

Jag har fått för mig att mitt problem uppstår när man lägger in filer eller mappar som innehåller ÅÄÖ. Detta på grund av tidigare problem då jag under audio la in mappen "A-Ö" och under denna mapp låg alla låtar, Artister på A, i "A" o.s.v.
När jag hade så syntes mappen Audio men, inte mappen A-Ö. Jag mailade canman och de sa att ÅÄÖ inte skulle vara något problem, och sedan fick jag det enda svaret de verkar ha, att jag skulle uppdatera firmware. Lite halvsvårt att göra då jag förstås har det senaste.

Hur som helst kan det ju ligga en och annan mp3:a som har bokstäverna ÅÄÖ i min samling och detta kan jag ju åtgärna om jag bara får tillgång till dem!!! =)

//Marc

Postad 07 July 2008 - 14:02

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Kan man köra fläkten i LOW eller kommer den överhetta då under långa 1080P filmer ?

Kör med low om du vill. Jag har gjort det i över ett år och det går utmärkt. Om du kör i low och den blir för varm, så märker du det av att TViX:en fryser, eller bootar om etc. Prova då att höja fläkthastigheten till normal igen och se om det löser det (eller om det är något annat, som till exempel materialet som strular). ;)

Postad 07 July 2008 - 14:04

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
BoneCutter:

Nej, Curantan ska ha USB-slave utan någon speciell mjukvara, som jag tolkat allting. Ska kolla upp det säkert!

När det gäller Sean:s påstående så är det ju märkligt, Sean försöker ju promota sig som "Bussigt-Bengt" som inte längre har något ihop med Tvix/Canman. Det blir ju lite speciellt när han då håller på att snacka skit. Speciellt när han försöker tala om "stil och ton". Det är dags att syna killen!

Sean:

Jag hade fel angående Licensen, den tillverkande parten ska stå för den. Och enligt mina källor är detta inga problem. Då är vi tillbaka igen... fram med dina belägg! Om det legat något i ditt snack, så skulle ju Popcorn/Syabas struntat i DTS-downmix licensen? Men det gör dom inte, det är därför det dröjt med besked om HD-ljudet, licensfrågor! Så har du något att komma med, fram med det! Annars talar din tystnad för sig själv!

Postad 07 July 2008 - 14:38

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Jag hade fel angående Licensen, den tillverkande parten ska stå för den. Och enligt mina källor är detta inga problem. Då är vi tillbaka igen... fram med dina belägg! Om det legat något i ditt snack, så skulle ju Popcorn/Syabas struntat i DTS-downmix licensen? Men det gör dom inte, det är därför det dröjt med besked om HD-ljudet, licensfrågor! Så har du något att komma med, fram med det! Annars talar din tystnad för sig själv!

Jag vet en massa saker, precis som du vet en massa saker. Precis som jag vet att den gigantiska MP3-spelartillverkaren Meizu blev raidade och fick alla sina MP3-spelare konfiskerade på senaste stora elektronikmässan i Tyskland bara för att de inte (!) betalade sina licenspengar till Sisvel för MP3-formatet, för att ge ett exempel. By the way, sen när, har en journalist angivit sin källa? Du får prata med FRA om du ska dra ur mig det, och JA, precis, det är tillverkaren som ska betala licenskostnaden. Är det något mer du eventuellt inte har koll på i det här fallet? Vet du förresten till 100 % säkerhet att Popcorn Hour betalar sin licens? Do your own research som sagt. Och som sagt, jag har inget med Canman att göra längre. Det är nu mer än ett halvår sedan. Det har jag också deklarerat för dig lång tid tillbaka. Jag är privatperson nu, inget annat.

Nu har jag inte mer att säga om just det här då hela poängen var att belysa att det finns fler skäl än att DViCO tar för höga priser för sin produkt i relation till Popcorn, till exempel att de själva (Syabas alltså) står för både utveckling och tillverkning vilket drar ner kostnaden, så väl som andra orsaker. Ni som vill prata om just detta kan ta detta per PM eller i någon lämplig tråd (som till exempel Popcorntråden) då det inte har med TViX:en i sig att göra utan mer om Popcorn. Punkt.

Postad 07 July 2008 - 14:51

Unregistered2431065f
  • Unregistered2431065f
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 0

BoneCutter:

Nej, Curantan ska ha USB-slave utan någon speciell mjukvara, som jag tolkat allting. Ska kolla upp det säkert!

OK, då har vi förstått det olika. Enligt artikeln nedan så kommer den inte att fungera som en USB-disk om man inte använder en extern mjukvara som sköter kommunikationen.

"A hard drive that will serve as the internal drive can be initialized and formatted by the NMT player itself. When doing so, the NMT will format the drive in EXT2/3 which is a linux format. Only when using this format type, you will be able to install the NMT apps which feature FTP, Torrent downloads and some other applications. In order to be able copying data from PC using the USB Slave or by connecting the other NMT's hard drive to PC, you need to install a so called Ext2fs driver. as Windows natively does not support this format"

http://www.mpcclub.c...N...Read this!!

//BC

Redigerat av Unregistered2431065f, 07 July 2008 - 14:53.

Postad 07 July 2008 - 15:26

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
Sean:

Ok, då är det skitsnack. Ingen ytterligare info = rent skvaller/spekulation. Återkom när du har något!

Sean, det intressanta är att du kör sånt här snack själv i Tvix-tråden. Man dyker förbi och får se ett antal skvaller-inlägg i nivå med Hänt i Veckan! Jag håller med dig, skicka eventuella frågor till Popcorn tråden, det är inte jag utan du som kört skvaller-taktiken. Over and out för min del, men du får ta och skippa skitsnacket om du inte har mer att komma med!

BoneCutter:

Jo, den har USB-slave (hårdvara som jag förstår det). Efter mitt förra inlägg gick jag tillbaka och kollade. Trubblet idag är att NMT (Operativ-systemet i PCH) har stöd för Ext2/3 för Read/write och Fat/NTFS read. Dock är det utlovat stöd för Read/write för NTFS, då kommer det vara 100% plug and play. Fram tills dess får man ha en Windows klient som kan läsa/skriva Ext2/3.

Så det korrekta svaret är: Ja, den har USB-slave, i dagsläget endast för Ext2/3 via Windows klient. NTFS read/write är utlovat, då kommer det fungera rakt av utan klient.

Redigerat av Kanelbulle, 07 July 2008 - 15:38.

Postad 07 July 2008 - 15:38

Unregistered2431065f
  • Unregistered2431065f
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 0

[b]BoneCutter:[b/]

Jo, den har USB-slave (hårdvara som jag förstår det). Efter mitt förra inlägg gick jag tillbaka och kollade. Trubblet idag är att NMT (Operativ-systemet i PCH) har stöd för Ext2/3 för Read/write och Fat/NTFS read. Dock är det utlovat stöd för Read/write för NTFS, då kommer det vara 100% plug and play. Fram tills dess får man ha en Windows klient som kan läsa/skriva Ext2/3.

Så det korrekta svaret är: Ja, den har USB-slave, i dagsläget endast för Ext2/3 via Windows klient. NTFS read/write är utlovat, då kommer det fungera rakt av utan klient.

Jag har ju inte påstått att den inte har USB-slave. Däremot påpekade jag att det inte fungar PnP, vilket trots allt är en ganska viktig grej om man vill använda den som extern disk.

-Läste du överhuvud taget det jag postade tidigare?

//BC

Postad 07 July 2008 - 15:46

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
BoneCutter:

Sorry, jag har varit borta ett par timmar, slänga skit i hällregn... Hade kollat upp rubbet direkt efter du skrev det, så jag "bara matade in svaret" när jag kom in! Blev väl lite kaka på kaka... ;), ville bara var tydlig (inga missförstånd, du vet...).

Men, du får ju full fräs i överföringen. Så tills Firmware med NTFS read/write är ju detta en klart körbar lösning!

Att jag överhuvudtaget stökar runt i Tvix tråden kan du ju tacka Sean för!

Redigerat av Kanelbulle, 07 July 2008 - 15:47.

Postad 07 July 2008 - 15:50

Unregistered2431065f
  • Unregistered2431065f
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 0

BoneCutter:

Sorry, jag har varit borta ett par timmar, slänga skit i hällregn... Hade kollat upp rubbet direkt efter du skrev det, så jag "bara matade in svaret" när jag kom in! Blev väl lite kaka på kaka... ;), ville bara var tydlig (inga missförstånd, du vet...).

Men, du får ju full fräs i överföringen. Så tills Firmware med NTFS read/write är ju detta en klart körbar lösning!

Att jag överhuvudtaget stökar runt i Tvix tråden kan du ju tacka Sean för!

High-Five!

//BC

Redigerat av Unregistered2431065f, 07 July 2008 - 15:51.

Postad 07 July 2008 - 16:09

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0
Sean Wiklund:

Jag har en fråga till dig.

Har du några mappar / filer på din tvix (hårddisk) som innehåller ÅÄÖ?

För mig så försvinner nämligen dessa mappar / filer spårlöst från tvixen!!

Om ja, har du några problem med dessa filer?

Om nej, testa att skapa en mapp som heter t.ex "Ö" eller spara några filer som innehåller ÅÄÖ.

Vi kanske har hittat en bugg. Tillsammans?

/Hans

Postad 07 July 2008 - 16:12

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Sean Wiklund:

Jag har en fråga till dig.

Har du några mappar / filer på din tvix (hårddisk) som innehåller ÅÄÖ?

För mig så försvinner nämligen dessa mappar / filer spårlöst från tvixen!!

Om ja, har du några problem med dessa filer?

Om nej, testa att skapa en mapp som heter t.ex "Ö" eller spara några filer som innehåller ÅÄÖ.

Vi kanske har hittat en bugg. Tillsammans?

/Hans

Jag ska testa det här genast när jag kommer hem ikväll. ;) Återkommer så fort jag kan. Spana in forumet efter 21-tiden.

Postad 07 July 2008 - 19:21

Kapten Zoom
  • Kapten Zoom
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
Hej!

Skulle behöva lite hjälp när det gäller ftp-tjänsten. Jag har kopplat upp min M-6500A via Ethernet-kabel till hemmanätverket men jag kommer fan inte åt apparaten med FileZilla. Jag anger rätt ip-adress samt ID + PW. Jag har testat i såväl aktivt som passivt mode. Jag tillåter ftp i brandväggen. Firmware är 1.2.46.

Hjälp!

Redigerat av Kapten Zoom, 07 July 2008 - 19:49.

Postad 07 July 2008 - 20:17

Unregistered2431065f
  • Unregistered2431065f
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 0

Hej!

Skulle behöva lite hjälp när det gäller ftp-tjänsten. Jag har kopplat upp min M-6500A via Ethernet-kabel till hemmanätverket men jag kommer fan inte åt apparaten med FileZilla. Jag anger rätt ip-adress samt ID + PW. Jag har testat i såväl aktivt som passivt mode. Jag tillåter ftp i brandväggen. Firmware är 1.2.46.

Hjälp!

Får du något svar öht, eller är det stendött?
Kan du pinga TViX'en?

//BC

Postad 07 July 2008 - 20:20

Unregisteredb80a2f99
  • Unregisteredb80a2f99
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Jag har problem med TViXiE. Sedan i fredags har det slutat att fungera för mig, jag har provat med både ver. 0.2.0.0 och ver. 0.3.0.0 och ingen av programen hittar omslagen till mina filmer. Helgen före hade jag rippat in flera av mina filmer till hårdisken och jag hade inga problem med att ladda hem omlsagen och film infon. Är det bara jag som har problem eller någon som har lösningen på varför det inte fungerar för mig.

Postad 07 July 2008 - 20:44

Kapten Zoom
  • Kapten Zoom
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

Får du något svar öht, eller är det stendött?
Kan du pinga TViX'en?

//BC

Går bra att pinga!

Kör jag FileZilla får jag "Anslutningen etablerad, väntar på välkomstmeddelande..." följt av "Kunde inte ansluta till servern" men därefter händer ingenting. Inga kataloger listas från TViX:en. Nada bing!

Måste jag ange någon speciell servertyp för TViX:en eller en viss teckenuppsättning?

Redigerat av Kapten Zoom, 07 July 2008 - 20:53.

Postad 07 July 2008 - 21:40

Unregistered33328
  • Unregistered33328
  • Lärjunge

• 264 inlägg
  • 0

Jag har problem med TViXiE. Sedan i fredags har det slutat att fungera för mig, jag har provat med både ver. 0.2.0.0 och ver. 0.3.0.0 och ingen av programen hittar omslagen till mina filmer. Helgen före hade jag rippat in flera av mina filmer till hårdisken och jag hade inga problem med att ladda hem omlsagen och film infon. Är det bara jag som har problem eller någon som har lösningen på varför det inte fungerar för mig.

Jag fick ngt liknande fel. Det stod ngt om att den inte fick kontakt med discshop, eller hur det nu var.
Det jag gjorde för att lösa problemet var att jag bara slängde de gamla TViXiE-filerna och packade upp nya och körde med de.
Då funkade det för mig iaf.

Jag undrar fortfarande om det är någon som vet hur man får fram informationen om vad filmen handlar om. Den infon som står i xml-filen alltså...

Postad 07 July 2008 - 21:56

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0

Jag ska testa det här genast när jag kommer hem ikväll. ;) Återkommer så fort jag kan. Spana in forumet efter 21-tiden.

Antar att du stött på Patrull eftersom att klockan är 22.55 nu.
Kollar här igen imorgon.

/H

Postad 07 July 2008 - 22:10

Unregisteredb80a2f99
  • Unregisteredb80a2f99
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Jag fick ngt liknande fel. Det stod ngt om att den inte fick kontakt med discshop, eller hur det nu var.
Det jag gjorde för att lösa problemet var att jag bara slängde de gamla TViXiE-filerna och packade upp nya och körde med de.
Då funkade det för mig iaf.

Jag undrar fortfarande om det är någon som vet hur man får fram informationen om vad filmen handlar om. Den infon som står i xml-filen alltså...

Fungerade kanon

Tack för hjälpen

Postad 07 July 2008 - 22:31

Unregistered85528044
  • Unregistered85528044
  • Användare

• 217 inlägg
  • 0
Hej!

Min tvix har fungerat utan större problem nu att par veckor. Jag är helt klart nöjd med vad den presterar.
Igår började dock något underligt att hända.
Den skalar om bilden! Oftast krymper den bilden på bredden och visar en 4:3-bild och jag hittar ingen lösning för detta problem. Andra gånger krymper den bilden på alla sidor så att bilden blir 16:9 men inte når Plasmans kanter till höger och vänster. Blir som att se en 32" plasma istället för den 42" jag har. Detta löser jag med ZOOM-funktionen men dock känns det så klart inte okej. Vad ska jag göra? Flasha om FW?
Problemet uppstår på alla möjliga filmer och format, .iso, .mkv osv. Filmer som innan problemet uppdagades visades helt korrekt. Har testat de olika uppspelningsvalen som finns och det blir ingen skillnad om jag kör Auto, 720p,1080i eller 1080p. Helst skulle jag vilja att den körde Pions egna upplösning men jag kan inte välja 1024x768 trots att det finns med i listan. Jag kör FW 1.2.52.

MVh

Postad 07 July 2008 - 23:21

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Antar att du stött på Patrull eftersom att klockan är 22.55 nu.
Kollar här igen imorgon.

/H

Hej!

Jo, jag stötte på patrull kan man säga. Kom hem först 23.45. Lång dag...

Anyway, testade att skapa en mapp på min interna HD i TViX:en. Döpte den till "Tästfåldern". I den la jag "Björk - Play Dead". Det innebär att både mapp och låt har "konstiga" tecken i sig. Resultatet - flawless - det fungerar utmärkt att först göra en säker borttagning av hårdvaran och sedan starta om TViX:en och börja lyssna. ;)

Jag rekommenderar att du kollar din hårddisk. Som någon annan skrev tidigare i tråden:

1) Jacka in Tvixen med USB
2) Högerklicka på USB-disken som dyker upp - välj egenskaper - verktyg - Felkontroll "Kontrollera nu"
3) aktivera [x]reparera fel i filsystemet automatiskiskt
4) Klicka starta
5) Vänta tills den är klar
6) Bli glad igen :-)

Testa det och återkom.

/Tigger

EDIT: Jag kör firmwareversion 1.2.51 och det bör fungera även för dig oavsett vad du har för firmwareversion. Jag tror helt enkelt att om du kör en reparering av din disk enligt ovan, så löser det sig.

Redigerat av sean.wiklund, 07 July 2008 - 23:23.

Postad 08 July 2008 - 01:22

zyntax81
  • zyntax81
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0

Vad är problemet med 24hz och centrering?
Jag har kört flera 720P &1080P filmer i 24hz utan att märka några problem ?

/N

Det är inte alla tv/projektorer som centreringen blir fel på. Tydligen är det Sony lcds och Panasonic plasmor som det är problem med. Antar att det blir något fel med EDID men Dvico har inte precis varit intresserade att hjälpa just mig med det här problemet iaf :/ Tur att du har en tv det fungerar på ;)

Postad 08 July 2008 - 06:16

Goeran
  • Goeran
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0

Anyway, testade att skapa en mapp på min interna HD i TViX:en. Döpte den till "Tästfåldern". I den la jag "Björk - Play Dead". Det innebär att både mapp och låt har "konstiga" tecken i sig. Resultatet - flawless - det fungerar utmärkt att först göra en säker borttagning av hårdvaran och sedan starta om TViX:en och börja lyssna. ;)

Även jag testade lite i går kväll. Jag skapade en mapp i rooten som hette Test. I den lade jag mappen åäöÅÄÖ och i mappen åäöÅÄÖ la jag in några MP3-filer. Jag döpte om en av MP3-filerna så att tecknen åäöÅÄÖ ingår i filnamnet.

Jag gjorde säker borttagning och bootade om TVIX. Även jag kunde se alla mapparna och alla filerna. Jag kunde också spela MP3-filen med åäöÅÄÖ i filnamnet. Över huvud taget märkte jag inga problem.

Jag undrar var skillnaden kan ligga? Jag utgår från att du använder NTFS för jag har inte testat med FAT. Vilket språk använder du i TVIX. Själv använder jag svenska.

/Göran

Postad 08 July 2008 - 06:31

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0

Hej!

Jo, jag stötte på patrull kan man säga. Kom hem först 23.45. Lång dag...

Jag rekommenderar att du kollar din hårddisk. Som någon annan skrev tidigare i tråden:

Testa det och återkom.

/Tigger

EDIT: Jag kör firmwareversion 1.2.51 och det bör fungera även för dig oavsett vad du har för firmwareversion. Jag tror helt enkelt att om du kör en reparering av din disk enligt ovan, så löser det sig.

Testa att dra in senaste FW och testa samma sak igen med ÅÄÖ på filnamn och mapp. Detta fel uppkommer just i den senaste versionen av Firmwaren ((1.2.52)).

Det är inget fel på disken, den är sprillans ny utan några skadade sektorer.

Sedan förstår jag inte varför du skriver "konstiga tecken" utan åäö är en del av vårt språk. Om jag lägger in hela min mp3-samling i tvixen vill jag ju att den skall visa låtnamnen korrekt. Samma om det skulle vara svenska titlar på filmer.

/Hans

/H

Redigerat av DiSNEY, 08 July 2008 - 06:35.

Postad 08 July 2008 - 06:44

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0

Även jag testade lite i går kväll. Jag skapade en mapp i rooten som hette Test. I den lade jag mappen åäöÅÄÖ och i mappen åäöÅÄÖ la jag in några MP3-filer. Jag döpte om en av MP3-filerna så att tecknen åäöÅÄÖ ingår i filnamnet.

Jag gjorde säker borttagning och bootade om TVIX. Även jag kunde se alla mapparna och alla filerna. Jag kunde också spela MP3-filen med åäöÅÄÖ i filnamnet. Över huvud taget märkte jag inga problem.

Jag undrar var skillnaden kan ligga? Jag utgår från att du använder NTFS för jag har inte testat med FAT. Vilket språk använder du i TVIX. Själv använder jag svenska.

/Göran

Vilken firmware kör du med?

/H

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.