Denon DP-47F
(Skivspelare)
|
1
|
(4)
|
Inga priser | |
Simply Black Magic RIAA-Dynavox-TPR-2
(Försteg)
|
0
|
(0)
|
Inga priser |
Postad 25 May 2013 - 08:57
Postad 25 May 2013 - 11:02
Finns det någon butik i Stockholm som har en vettig skivrengörare man kan använda i butiken? För mig som har typ 40-50 skivor känns det onödigt att köpa en vinyltvätt (än i alla fall), samtidigt som jag har runt 10-20 skivor som skulle må bra av en tvätt. Det vore perfekt om man kunde gå någonstans och betala, säg 100kr per 10 skivor eller liknande. Borde ju gå rätt snabbt med en skivtvätt av dyrare modell, typ VPI 16.5. En affärsidé för någon av alla secondhand-butiker annars...
Vad är annars en bra "budgettvätt"? Knosti disco antistat?
Budget tvätt: https://www.minhembi...howtopic=295215
Postad 25 May 2013 - 11:50
Tyckte nog att vännens spelare hade bussningar likt de han apple chap monterar, såg rätt stora ut och att de dras fast ganska hårt så de buktas ut en del. Den runda remmen är väl till för att minska kontaktytan och då överförandet av vibrationer?
Då är det en annan variant jag fått. Ska bli spännande att de vad du får för variant. Apple Chap fick ju sina från Henley Designs,
Vad är bussningar?
Ett slags tjocka gummibrickor, i detta fall ska de vara av ett särskilt slags gummi som ska isolera bra mot vibrationer. Så påstås det i alla fall. Kanske är det kattguld det här också.
Postad 28 May 2013 - 20:11
Var hände med ljudet då? Jag tycker definitivt att det är tystare, inget mirakel som tar bort allt men det här borde absolut sitta på spelaren från början tycker jag. Och bussningarna gör det på efterföljaren till min spelare. Hur mycket den runda remmen mot den platta gör mer vet jag inte, tror inte jag kommer plocka mer med det utan med det här utbytt och en Michellklämma på skivan som faktiskt ser ut att få armen att röra sig mindre kan jag tycka att det var rätt vettiga tillbehör.
För pengen mycket nöjd. Riaa funderingarna stannar av lite, men det är nog tydligare med svajandet nu än innan
Såg ut att vara precis samma paket som äpplepojken installerar fö
Postad 28 May 2013 - 23:32
Är remmen vit eller svart? Jag har varit i kontakt med Analogueseduction och de menar att remmen är vit i den nya varianten av uppgraderingspaketet.
Jag jämförde igen med Apple Chaps bilder. Bussningarna på hans bilder är definitivt större än dem jag fick från Analogueseduction. Såvida han inte dragit åt skruvarna extremhårt är de mjukare också. Mina bussningar flyter inte ut så där mycket.
Tja, det är väl bara att acceptera att man fått ett annorlunda uppgraderingspaket. Frågan är bara om jag vågar handla på Analogueseduction igen. Jag har köpt en hel del där och det här är enda gången jag inte är nöjd, så man ska väl lita på dem. Kanske.
Redigerat av Mange36, 28 May 2013 - 23:46.
Postad 29 May 2013 - 07:55
Postad 29 May 2013 - 09:39
Vad jag har läst så är uppgraderingskittet ingen officiel Pro-Ject produkt utan framtaget av ett annat företag vilket kan förklara varför ditt kit ser annorlunda ut.
Det är framtaget av Henley Design som också försett Apple Chap med ett paket. Apple Chap lyssnar och mäter och säger att paketet ger en avsevärd förbättring. Mitt paket skiljer sig från Apple Chaps. Men kanhända är det fler företag som börjat lägga liknande delar (bussningar, rem etc) i en påse och säljer det för samma pris. Nästan så att jag är sugen på att bränna upp ytterligare 300kr på att beställa ett uppgraderingspaket direkt från Henley Design. Bara för att jämföra.
Redigerat av Mange36, 29 May 2013 - 09:40.
Postad 29 May 2013 - 11:06
Det är framtaget av Henley Design som också försett Apple Chap med ett paket. Apple Chap lyssnar och mäter och säger att paketet ger en avsevärd förbättring. Mitt paket skiljer sig från Apple Chaps. Men kanhända är det fler företag som börjat lägga liknande delar (bussningar, rem etc) i en påse och säljer det för samma pris. Nästan så att jag är sugen på att bränna upp ytterligare 300kr på att beställa ett uppgraderingspaket direkt från Henley Design. Bara för att jämföra.
Är det detta kit? http://www.henleydes...rade%20Kit-p841
Det står att "The Debut Carbon does also not need this upgrade.".
Undrar om det är exakt samma delar som sitter med i spelaren från start? För den är allt annat än tyst i driften, iallafall min
Redigerat av n_sandstrom, 29 May 2013 - 11:06.
Postad 29 May 2013 - 14:09
Helt fri från bakgrundsljud blir väl aldrig vinyl. Låter din Debut Carbon väldigt mycket t.ex. när du precis sänkt ner nålen eller i de "tysta" spåren mellan låtarna? På min Music Hall/Debut III hörs motorn väldigt bra i dessa partier. Om det ligger och "brummar" även när musiken spelar har jag förstått att det påverkar den totala ljudbilden rätt mycket. Någon mer initierad får gärna rätta mig om jag har fel.
Jag måste släppa detta snart, tror jag. Man blir ju till slut lite manisk i att lyssna efter motor/vibrationer. På gott och ont. Mest på ont kanske.
Redigerat av Mange36, 29 May 2013 - 14:16.
Postad 29 May 2013 - 16:41
Det var en vit rem med, samma nummer som står på Henley påsen. Det dödade ju långt ifrån allt ljud, hade en väldigt skeptisk ingång i det både innan och efter dina erfarenheter. 300 kr och lite pyssel tycker jag det var värt som sagt, vissa skivor som det varit lite ljud på innan blev tystare mellan låtarna, andra som väsnas rätt mycket tyckte jag inte det hände något alls med. Det och klämman gjorde det iaf till en lite mer tydlig återgivning, inga underverk men ja lite trevligare överlag...Kul att det funkade! Grattis!
Är remmen vit eller svart? Jag har varit i kontakt med Analogueseduction och de menar att remmen är vit i den nya varianten av uppgraderingspaketet.
Krävs nog ett större kliv i spelarvärlden för att det ska bli riktigt tyst men det har nog de med finare saker bättre koll på än jag vad som händer?!
Redigerat av Martgus, 29 May 2013 - 16:45.
Postad 29 May 2013 - 19:15
Som en billig upgrade: korrigera VTA eller köp en bättre basplatta.
Redigerat av Glidtassen, 30 May 2013 - 05:23.
Postad 29 May 2013 - 19:55
Googlade Nottingham-spelaren. Kanske inte den mest vackra, men helt ok. Utseendemässigt lite "själlös" på något sätt. Det ser ut som att den har dubbelplint, precis som Music Hall mmf-5.1.
Postad 29 May 2013 - 20:00
Det var en vit rem med, samma nummer som står på Henley påsen. Det dödade ju långt ifrån allt ljud, hade en väldigt skeptisk ingång i det både innan och efter dina erfarenheter. 300 kr och lite pyssel tycker jag det var värt som sagt, vissa skivor som det varit lite ljud på innan blev tystare mellan låtarna, andra som väsnas rätt mycket tyckte jag inte det hände något alls med. Det och klämman gjorde det iaf till en lite mer tydlig återgivning, inga underverk men ja lite trevligare överlag...
Krävs nog ett större kliv i spelarvärlden för att det ska bli riktigt tyst men det har nog de med finare saker bättre koll på än jag vad som händer?!
Tack Martgus! Då fick vi likadana prylar. Kul att det gjorde skillnad i din anläggning. Antagligen var mina förväntningar alltför högt ställda.
Postad 29 May 2013 - 20:01
Skulle vara intressant att ha möjlighet att justera VTA, ser helt parallellt ut men men. Basplatta hittar jag ingen annan än den som är original till min spelare...Som en billig upgrade: korrigera VTA eller köp en bättre basplatta.
Lr jag kanske tänkte subplatta nu?
Redigerat av Martgus, 29 May 2013 - 20:03.
Postad 29 May 2013 - 20:26
Skulle vara intressant att ha möjlighet att justera VTA, ser helt parallellt ut men men. Basplatta hittar jag ingen annan än den som är original till min spelare...
Lr jag kanske tänkte subplatta nu?
Hehehe kan inte låta bli eftesom man e ett Thorens freak..... kanske byta till en äldre 166,160 eller 3xx serien som har en bättre bas att bygga vidare på!
Nej skämt åsido tweakningar går det aldrig att få för mycket av, att få möjligheten att justera VTA är en kanon "uppgradering"!
Postad 29 May 2013 - 21:00
Är mer på en plats där det försvinner mer och mer saker från hemmet, avkopplingen att pyssla med det här är en bra motpol till mycket i livet.
Postad 30 May 2013 - 05:36
För några år sedan byggde jag en plint till min spelare. Detta var mer av ett experimentprojekt, även om jag fortfarande tycker att min spelare låter bättre när den står på plinten. Jag har tre gummifötter som är placerade på motsatt sida av underlaget på plinten, detta i jämförelse med hur de sitter på Regan. Har gjort skisser på en ny plint med en insida helt i spånskiva, bara med ett ytterhölje av olika träslag.
Som ni ser på bilden som är Photoshoppad så ligger min gamla plint under.
Bifogad fil(er)
Postad 30 May 2013 - 21:40
Postad 02 June 2013 - 19:35
Många skivspelartillverkare, även av dyrare modeller, använder numer mycket mdf och/lr hdf material i plintarna, ofta sandwitchkonstruktion i komb. med bl.a aluminium. Dessa material påstås ha utmärkta vibrationsdämpande egenskaper. Detta kunde kanske vara någonting att inspireras av om man funderar på att tillverka en bas för svarven.
Jag hade en ideé att bygga en helt ny plint till min rega som inköptes för jag "bara" ville ha tonarmen till´min betong -thorens!
Men det blev ju en ny Rega 303 arm iställt, så regan p3 finns kvar och nu har funderingarna börjat på att bygga om den till en "betong rega" som borde bli riktigt bra...
Bättre plint är alldrig fel!
Redigerat av MrLelle, 02 June 2013 - 19:37.
Postad 12 June 2013 - 17:20
Jag hade en rätt stor samling förr (300st ca), som tyvärr brann upp i en källbrand... Jag började liite smått igen med vinyl för 1,5 år sedan med en billig gammal Dual, nu har jag köpt en Music Hall mmf 2.2 som jag är riktigt nöjd med.
Men jag vill köpa lite fler skivor. Tänkte bege mig in till Stockholm City på fredag och titta på lite beg, men den enda affären jag känner till är en i Hornstull.
Tar gärna emot tips på andra bra affärer!!
Redigerat av Schonning, 12 June 2013 - 17:22.
Postad 12 June 2013 - 18:50
http://www.recordjun...weden/stockholm
Där kan du hitta en lista på skivaffärer.
Ha en trevlig fredag!
Postad 12 June 2013 - 20:19
Tack, jo jag råkade snubbla på den sidan tidigare idag. hittade 2-3 stycken att gå tillSchonning, du kan ju kolla på Recordjunkie:
http://www.recordjun...weden/stockholm
Där kan du hitta en lista på skivaffärer.
Ha en trevlig fredag!
Postad 12 June 2013 - 20:21
Jag har läst lite här i tråden, en sak jag funderar, vart köper ni era skivor? Köper ni nytt, begagnat? om beg: vart? Tradera? Skivaffärer?
Jag hade en rätt stor samling förr (300st ca), som tyvärr brann upp i en källbrand... Jag började liite smått igen med vinyl för 1,5 år sedan med en billig gammal Dual, nu har jag köpt en Music Hall mmf 2.2 som jag är riktigt nöjd med.
Men jag vill köpa lite fler skivor. Tänkte bege mig in till Stockholm City på fredag och titta på lite beg, men den enda affären jag känner till är en i Hornstull.
Tar gärna emot tips på andra bra affärer!!
Ny pressat har Ginza, Cdon..och säkert på flera ställen!
Beg.. finns på Loppisar, bagage luckförsäljning, Myrorna.. m.m
Bara att leta runt..sen finns det ju lokalabutiker i landet alla hörn som det brukar stå lite LP-backar i..
Lycka till i letandet!
Postad 16 June 2013 - 12:05
Min sambo skulle ta och damma av min RP6 igår, trodde bara hon skulle torka av locket. Men icket, hon tog dammtrasan och skullle torka av hela tjofräset. Hade inget nålskydd på min Rega Exact pickup... så ni förstår nog vad som hände. Trasan fastnade i nålen som vred sig ganska ordentligt.
Går detta att åtgärda på något bra sätt på Regas pickupper?
Postad 16 June 2013 - 15:25
Hej alla vinylälskare
Min sambo skulle ta och damma av min RP6 igår, trodde bara hon skulle torka av locket. Men icket, hon tog dammtrasan och skullle torka av hela tjofräset. Hade inget nålskydd på min Rega Exact pickup... så ni förstår nog vad som hände. Trasan fastnade i nålen som vred sig ganska ordentligt.
Tråkigt att höra. Tyvärr måste jag nog göra dig ledsen, finns inte så mycket att göra åt problemet förutom att skaffa en ny pickup. Om du har en försäkring typ "drulle" så går det förhoppningsvis att få ut försäkringspengar till en ny Exact.
Postad 16 June 2013 - 15:34
Postad 16 June 2013 - 19:24
Hej alla vinylälskare
Har du kvitto, samt hyfsat låg självrisk på en drulleförsäkring - är detta nog billigaste sättet.
Annars:
Använd Regas inbytesprogram - lämna in din kassa PU, och få ett bra mellanpris på en ny...
Postad 17 June 2013 - 13:52
Postad 18 June 2013 - 19:37
Det var här som jag bytte från en Goldring 2200 till Ortofon 2M Blue.
Redigerat av Glidtassen, 18 June 2013 - 19:37.
Postad 18 June 2013 - 22:49
Jag gjorde en liknande sak när jag skulle inspektera min puppa. Jag försökte att avlägsna själva nålsatsen från min puppa (bara för att se om det gick
) När jag sedan skulle sätta fast den igen skadade jag nålröret.
Det var här som jag bytte från en Goldring 2200 till Ortofon 2M Blue.
Hur tycker du det bytet blev då?
Jag fullkomligt älskar mina Goldrings PU...
Visserligen har jag bara Ortofon OM10 att jämföra med..men ljudbliden på goldring 1022 och 1040 är super för mig!
Redigerat av MrLelle, 18 June 2013 - 22:50.
Postad 19 June 2013 - 06:43
Men genomgående så var Goldring 2200 ljusare i klangen och hade större fokus på diskant och detaljer. 2M Blue är rundare och mer behaglig att lyssna till.
Postad 22 June 2013 - 13:39
Postad 23 June 2013 - 06:20
Detta är ett av problemen som bidrar till att Regas skivspelare har svårt att få till det ordentligt när de kombineras med riktigt fina pickuper. Man kommer inte undan detta med att finjustera om man vill gräva ut så mycket som möjligt ur sina skivor...Vad som är viktigt när det kommer till Rega är: höjden på puppan kan vara avgörande. Även om tonarmsstödet är i upphöjt läge så händer det i enstaka fall att en puppa är för hög. Då får man höja tonarmsstödet genom att använda en speciell nyckel, och tyvärr är måttet på denna lite speciellt. Jag fick höja mitt tonarmsstöd när jag fixade Goldring 2200, annars hade den tagit i skivan oavsett om den var upphöjd eller nedsänkt.
Postad 04 July 2013 - 22:09
Min P7 spelade först ihop med en Exact PU och ett projekt riaa - senare en ASR mini basis II stället för projekt = stort lyft
Nu har Exact PU fått ge plats för en Benz Micro Ace S L
Efter lite kalibrerande med riaan ( load 1k gain 54db ) låter det nu så jäkla bra... just det - har tidigare slängt på rega vita remmar - gjorde skillnad!!
Sååå nöjd med slutresultatet😄😃
Postad 05 July 2013 - 08:55
Med en rega som grund kan man komma hur långt som helst.
Min P7 spelade först ihop med en Exact PU och ett projekt riaa - senare en ASR mini basis II stället för projekt = stort lyft
Efter lite kalibrerande med riaan ( load 1k gain 54db ) låter det nu så jäkla bra... just det - har tidigare slängt på rega vita remmar - gjorde skillnad!!
Sååå nöjd med slutresultatet
Du är aningen jävig/färgad i det här fallet, Jörgen.
Med en Rega- svarv kan man komma en bit på vägen men tyvärr inte hur långt som helst. Det är hög plug'n play- faktor på Regas skivspelare men de är absolut inte dåliga på något vis för det- bara lite begränsade när det gäller möjliga uppgraderingsvägar.
Hoppas att din Benz rör om ordentligt i skivsamlingen...
Redigerat av GyroSE, 05 July 2013 - 09:01.
Postad 05 July 2013 - 09:50
Postad 05 July 2013 - 10:02
Med min Rega har jag nått min personliga nirvana, kan inte säga att jag saknar någonting efter mina uppgraderingar. Totalt med puppa och uppgraderingar har jag väl lagt ca: 10 000:- bara på spelaren. Jag föredra denna framför min cd-spelare nu, men prisskillnaden är också stor.
Kul att dina uppgraderingar får dig att känna det så. Är dock övertygad om att ditt hifi- nirvana skulle kunna få sig ytterligare en boost om du skaffade en MC- pickup typ Jörgens nyförvärv Benz Micro Ace....
Postad 05 July 2013 - 10:24
Postad 05 July 2013 - 10:44
Grejen är att, sedan jag passerade 30 strecket så har andra delar kommit in i livet. Detta gör att jag sällan sitter och lyssnar koncentrerat, intresset finns kvar men inte lika intensivt.
Sånt är livet för oss hifi- och musikintresserade, intresset går i vågor hela tiden.
När jag var runt de 30 så satt jag sen några år tillbaka supernöjd med min Pro-Ject 6.1- spelare och var fast övertygad om att det inte kunde vara/bli bättre. Några år senare så grep musikintresset men framförallt uppgraderingsdjävulen tag i mig på allvar och jag upptäckte då ganska brutalt hur fel jag hade haft. Kunde dessförinnan aldrig ens drömma om att man kunde få ett så pass bra ljud ur vinyluppställningen som det jag idag har.
Min lärdom efter denna upptäckt; i hifi- världen är allt bara relativt om man inte har möjlighet att vara helt kompromisslös från första början.
De flesta av oss har inte möjligheten att pumpa in de pengar vi skulle vilja i våra anläggningar utan vi får i stället snällt skynda långsamt uppåt på uppgraderingsstegen. Men detta med gradvisa uppdateringar är en del av grejen åtminstone för min del, det är sanslöst kul att upptäcka att en (ofta) liten förändring kan få så otroligt positiva inverkningar på anläggningens möjlighet att leverera välljud.
Redigerat av GyroSE, 05 July 2013 - 10:49.
Postad 05 July 2013 - 17:27
Kul att du sitter nöjd för det är ju det som är syftet.Med en rega som grund kan man komma hur långt som helst.
Sååå nöjd med slutresultatet😄😃
Nu till mina funderingar då jag tycker era påstående inte stämmer att man kan komma hur långt som helst.
Vad är det som gör en rega p7 eller liknande så bra?
Att ett asr riaa med en benz pickup låter bra är jag med på men vad kommer rega in i bilden?
Jag har läst en annan tråd här på forumet ang rega och blir faktiskt lite förundrad över hur mycket jobb man kan lägga ner på en maskin som från grunden inte är så märkvärdig.
Åter igen kul att du är nöjd och detta är inget personligt så vem som helst får svara då jag vill påstå att det finns fler världar att söka nirvana i.
Med vänlig hälsning, JAS
Postad 05 July 2013 - 18:41
Tror inte att man kan komma hur långt som helst, men en bra bit mot välljudet. Den spelare som imponerat på mig mest genom alla är har varit en Nottingham Analouge. Den hade mer konturskärpa i basen, och spelade överlag med ett större lugn.
Postad 05 July 2013 - 20:34
En sådan tonarm får mig att titta en extra gång på bankkontot och drömma en stund efter en av två bästa tonarmar som tillverkats.Det var nog det mest førnuftiga du sagt Tassen
Sedan håller jag med om att NA har ett otroligt fint lugn som passar sig in en mörk kväll med tända ljus och lite i glaset.
Men korven har ju två ändar och det man förlorar på karusellen får man ju ta igen på gungorna så två olika maskiner hemma är väldigt tänkbart i framtiden.
Jag får kolla lite på Kuzma 4point och drömma lite efter en till bra arm.
haD Med vänlig hälsning, Jas
Postad 05 July 2013 - 21:09
Bra tassen.Vet att jag inte svarar på ett inlägg, utan refererar till mina egna erfarenheter.
Tror inte att man kan komma hur långt som helst, men en bra bit mot välljudet. Den spelare som imponerat på mig mest genom alla är har varit en Nottingham Analouge. Den hade mer konturskärpa i basen, och spelade överlag med ett större lugn.
Jag vill inte hoppa på någon personligen utan vill bolla tankar om hur vi tömmer våra plånböcker utan att få ut riktig valuta för pengarna!
Jag har också provat en del med rega och dess uppdateringar och tycker oftast att det faktiskt gör vissa positiva saker MEN man kommer aldrig till mållinjen vilket också är meningen med regas uppgraderings stege.
Nu kommer vi givetvis in på kostnader och design vilket är en faktor som inte kan bortses.
Det kan finnas många som tycker det är kul att prova uppgraderingar och sprida ut sina kostnader på längre sikt och jag har respekt för den vägen också men det finns så många som åker med på tåget som kanske borde nöjt sig med utgångs maskinen de köpt för pris prestanda följer inte riktigt med en fullt uppdaterad rega då man är uppe i prisnivå för en välbyggd maskin.
Men för den som gillar att testa så har man ju fått erfarenhet på vägen och den är ju värdefull. Men att köpa alla dessa uppdateringar med hopp om att det varje gång skall göra så ......... stor skillnad som många skriver och blir sittande själva och undrar vad som hände??? Då har vi ju inte hjälp alla våra vänner här på forumet!
HaD
Postad 06 July 2013 - 08:06
.....glöm för all del inte bort SME Ltd och deras superfina tonarmar i sammanhanget. Främst är det väl toppmodellerna SME V och SME V-12 som gäller om man ska matcha de ovan två nämnda mästerverken Phantom och Kuzma 4point.En sådan tonarm får mig att titta en extra gång på bankkontot och drömma en stund efter en av två bästa tonarmar som tillverkats.
Sedan håller jag med om att NA har ett otroligt fint lugn som passar sig in en mörk kväll med tända ljus och lite i glaset.
Men korven har ju två ändar och det man förlorar på karusellen får man ju ta igen på gungorna så två olika maskiner hemma är väldigt tänkbart i framtiden.
Jag får kolla lite på Kuzma 4point och drömma lite efter en till bra arm.
haD Med vänlig hälsning, Jas
Redigerat av GyroSE, 06 July 2013 - 08:06.
Postad 06 July 2013 - 08:16
Då blir det mer än mörka kvällar/tända ljus hellre mer blix å dunder
Postad 06 July 2013 - 08:28
Jag skulle kunna få flertalet att börja se sammanhang genom att bara nämna enskilda märken, och utifrån det förstå mitt resonemang.
Yamaha receivers + Cerwin Vega.
McIntosh + Dynaudio Evidence Temptation.
Beroende på vilka intressen vi har, och vad vi gör på fritiden så präglas givetvis vår utrustning av det. Har jag möjligheten att införskaffa en mer avancerad skivspelare än den jag äger idag? Yes, det har jag.
Men sedan finns det också andra kapitel i mitt liv som jag skulle vilja ta itu med, saker som jag anser är mer utvecklande än min hittills besatta shopping: resor, körkort osv. Jag känner mig inte på något sätt kränkt över diskussionen att jag valt en instegs-svarv i sammanhanget.
Flertalet av oss i detta forum lägger mer pengar på ett RIAA än vad Svenne-Banan spenderar på en kompaktanläggning från EL-Giganten. Om jag skulle köpte en ny svarv idag hade det blivit en Avid Diva 2, men det kommer nog inte hända på ett tag, det finns helt enkelt mer utvecklande saker för mig som jag skall ta itu med.
Jag lyssnar inte på musik på samma sätt som för 10 år sedan. Mycket handlar nog om ett svalnande intresse, och en lust att göra andra saker. Som jag skrev i en granntråd så bär det av till Nepal om ett år. Jag tar min Nikon D7000 med mig, och sedan tror jag att jag kommer att vara happy happy.
Bifogad fil(er)
Postad 06 July 2013 - 08:56
Helt sant det du skriver Glidtassen. Flera av oss som håller till härinne är nog lite lätt "skadade" då vi kan tänka oss att nära nog sätta hus och hem i pant för att nå hifi- nirvana.Mycket måste ställas i relation till var vi befinner oss i livet
Jag skulle kunna få flertalet att börja se sammanhang genom att bara nämna enskilda märken, och utifrån det förstå mitt resonemang.
Yamaha receivers + Cerwin Vega.
McIntosh + Dynaudio Evidence Temptation.
Beroende på vilka intressen vi har, och vad vi gör på fritiden så präglas givetvis vår utrustning av det. Har jag möjligheten att införskaffa en mer avancerad skivspelare än den jag äger idag? Yes, det har jag.
Men sedan finns det också andra kapitel i mitt liv som jag skulle vilja ta itu med, saker som jag anser är mer utvecklande än min hittills besatta shopping: resor, körkort osv. Jag känner mig inte på något sätt kränkt över diskussionen att jag valt en instegs-svarv i sammanhanget.
Flertalet av oss i detta forum lägger mer pengar på ett RIAA än vad Svenne-Banan spenderar på en kompaktanläggning från EL-Giganten. Om jag skulle köpte en ny svarv idag hade det blivit en Avid Diva 2, men det kommer nog inte hända på ett tag, det finns helt enkelt mer utvecklande saker för mig som jag skall ta itu med.
Jag lyssnar inte på musik på samma sätt som för 10 år sedan. Mycket handlar nog om ett svalnande intresse, och en lust att göra andra saker. Som jag skrev i en granntråd så bär det av till Nepal om ett år. Jag tar min Nikon D7000 med mig, och sedan tror jag att jag kommer att vara happy happy.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
27 bilder
41 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?