Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Panasonic Plasma 2013

4746 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Panasonic Viera TX-P50ST60Y (TV) 6 8,71 (30) Inga priser
Panasonic Viera TX-P42ST60Y (TV) 6 8,6 (4) Inga priser
Panasonic Viera TX-P42X60E (TV) 3 7,5 (1) Inga priser
Panasonic Viera TX-P50X60E (TV) 3 (0) Inga priser
Panasonic Viera TX-P55ST60Y (TV) 6 9,13 (15) Inga priser
Panasonic Viera TX-P65ST60Y (TV) 6 8,35 (22) Inga priser
Panasonic Viera TX-P65VT60Y (TV) 7 9,15 (19) Inga priser
Panasonic Viera TX-P55VT60Y (TV) 7 8,74 (18) Inga priser
Panasonic Viera TX-P50VT60Y (TV) 7 9 (14) Inga priser
Panasonic Viera TX-P50ST60E (TV) 1 (0) Inga priser
Panasonic Viera TX-P55ST60E (TV) 1 (0) Inga priser
Panasonic Viera TX-P50GT60Y (TV) 4 7,5 (1) Inga priser
Panasonic Viera TX-P42GT60Y (TV) 2 (0) Inga priser
Panasonic Viera TX-P60ZT60E (TV) 7 8,56 (8) Inga priser
Panasonic Viera TX-P55STW60 (TV) 1 (0) Inga priser
Panasonic Viera TX-P65STW60 (TV) 1 (0) Inga priser
36 relaterade trådar
Panasonic TX-55HZ980E (28 inlägg) 4 år sedan
OLED och Plasma? (34 inlägg) 6 år sedan
Fantastisk TV, som är fantastiskt trasig :/ (8 inlägg) 8 år sedan
Köpt TV (13 inlägg) 8 år sedan
3D-glasögon (4 inlägg) 9 år sedan
Är LG 55EA880W enda alternativet om man vill köpa till våren? (16 inlägg) 10 år sedan
Projektor vs TV till vardagsrum (123 inlägg) 10 år sedan
köpa stor tv nu (12 inlägg) 10 år sedan
Hur stor bild har du? (174 inlägg) 10 år sedan
Köpa ny plasma! (43 inlägg) 10 år sedan
panasonic st60 hdmi signal (3 inlägg) 10 år sedan
Sony Bravia KDL-55W905A eller Panasonic Viera TX-P55VT60Y (6 inlägg) 10 år sedan
Ny tv 55"-65" Max 25.000:-, Väldigt ljust rum.. (5 inlägg) 11 år sedan
Hjälp med TV-köp, bråttom! (3 inlägg) 11 år sedan
SONY KDL55W905 eller Panasonic TX-P60ZT60E. Ska beställa idag! (15 inlägg) 11 år sedan
P55VT60Y vs UE55F8005 (5 inlägg) 11 år sedan
Bästa valet? P65ST60Y. (18 inlägg) 11 år sedan
Vilken Tv ska jag välja? ST60 eller 8005 (16 inlägg) 11 år sedan
För stor TV? (finns väl inte!) (22 inlägg) 11 år sedan
TX-P50ST60Y kanallista med både analoga och digitala kanaler. (1 inlägg) 11 år sedan
Mellandagsrea 2013 (197 inlägg) 11 år sedan
Bakgrundsbelyst eller kantbelyst LED? (4 inlägg) 11 år sedan
Tv till 5 meter, hjälp! (30 inlägg) 11 år sedan
Letar "dum" prisvärd LED 7-10k (2 inlägg) 11 år sedan
Samsung UE55F6655 eller Panasonic TX-P55ST60Y (30 inlägg) 11 år sedan
PS51F8505 vs. TX-P50VT60Y (3 inlägg) 11 år sedan
Hur bra är Samsung ps64f5005 (10 inlägg) 11 år sedan
Ännu en "vilken ska jag välja"-tråd – PS50ST60Y / 46F8005 / KDL-W80 (6 inlägg) 11 år sedan
Behöver råd ang tv-köp. Lite panik.. (19 inlägg) 11 år sedan
Ersätta Pioneer TV, varför så svårt (17 inlägg) 11 år sedan
Bildfråga panasonic st60y (19 inlägg) 11 år sedan
Hjääälp! Jag blir galen av alla dessa val! (21 inlägg) 11 år sedan
NAS-lösning (3 inlägg) 11 år sedan
Ny plasma - hjälp med val (9 inlägg) 11 år sedan
Panasonic P50GT60, CI+ modul upptäckt, vid varje uppstart (7 inlägg) 11 år sedan
Spela på en TX-P55ST60Y, byta ut en 40A656A1 (0 inlägg) 11 år sedan

Postad 27 december 2013 - 00:02

Unregisterede8757e04
  • Unregisterede8757e04
  • Forumräv

• 577 inlägg
  • 0
Det blev en 55VT60 från HBB, sjukt nöjd med bilden men får inte DLNA att funka alls,det står att den inte kan hitta DLNA server. Den är uppkopplad mot samma trådlösa router som laptopen som jag tänkt hämta media från. Att surfa och använda Viaplay appen funkar så den är i alla fall i kontakt med internet.

Jag har satt på DLNA i TV:n och tillåtit samtliga mac adresser i listan som visas. Men i datorns nätverk eller i hemgruppen så syns inte TV:n. Inte heller vid manuell sökning dyker den upp. Däremot dyker den upp som Bluetooth enhet under enheter och skivare, fast ikonen ser dov ut i färgen som om den inte vore aktiverad.

Av flertalet svar på forum så ska man aktivera mediedirektuppspelning i nätverkscenter el. via Windows mediespelaren men när jag trycker så kommer inte några enheter upp som det ska göra.

Laptopen är inte med i någon Domän utan bara i ett enkelt hemnätverk. Jag har aktiverat alla tänkbara fildelnings allternativ och även testat med brandväggen avstängd men TV:n dyker inte upp i nätverket.

Däremot syns den i Mediespelaren men man kan bara hämta material FRÅN TV:n (om man skulle ha någon HD el. USB inkopplad)

Några tips?(kanske borde postats i en datortråd?)

//Mikael

Redigerat av Unregisterede8757e04, 27 december 2013 - 00:03.

Postad 27 december 2013 - 07:59

Rossifumi
  • Rossifumi
  • Lärjunge

• 340 inlägg
  • 0

Det blev en 55VT60 från HBB, sjukt nöjd med bilden men får inte DLNA att funka alls,det står att den inte kan hitta DLNA server. Den är uppkopplad mot samma trådlösa router som laptopen som jag tänkt hämta media från. Att surfa och använda Viaplay appen funkar så den är i alla fall i kontakt med internet.

Jag har satt på DLNA i TV:n och tillåtit samtliga mac adresser i listan som visas. Men i datorns nätverk eller i hemgruppen så syns inte TV:n. Inte heller vid manuell sökning dyker den upp. Däremot dyker den upp som Bluetooth enhet under enheter och skivare, fast ikonen ser dov ut i färgen som om den inte vore aktiverad.

Av flertalet svar på forum så ska man aktivera mediedirektuppspelning i nätverkscenter el. via Windows mediespelaren men när jag trycker så kommer inte några enheter upp som det ska göra.

Laptopen är inte med i någon Domän utan bara i ett enkelt hemnätverk. Jag har aktiverat alla tänkbara fildelnings allternativ och även testat med brandväggen avstängd men TV:n dyker inte upp i nätverket.

Däremot syns den i Mediespelaren men man kan bara hämta material FRÅN TV:n (om man skulle ha någon HD el. USB inkopplad)

Några tips?(kanske borde postats i en datortråd?)

//Mikael

Använder du "Media server"?

Följ Panasonics guide om det är en dator du försöker koppla tvn mot: http://www2.panasoni...perating+System

Redigerat av Rossifumi, 27 december 2013 - 08:03.

Postad 27 december 2013 - 09:12

EVOVII
  • EVOVII
  • Veteran

• 1 892 inlägg
  • 0

Är det någon som har koll på skillnaden mellan 65ST50 och 65VT60 när det gäller buzzing eller fläktar osv. Alltså är VT60 tystare än ST50? För jag lämnade tillbaka en ST50 pga buzzing.

Och hur är det med ljusstyrkan och svärtan i ett vanligt rum mitt på dagen dom sinsemellan? Jag kommer betala 10k mer för VT60 än jag gjorde för ST50 så det vore ju isåfall kul om det är mer än oljud som är betydligt bättre. VT60 är för dyr egentligen, jag vill ligga under 20k. Hmm.

Jag har gjort precis det bytet, från 65ST50 till 65VT60, jag hade dock inga problem med buzzing på min ST50 mer än att man precis kunde höra det från 3 meter vid helt vit eller väldigt ljus bild och knäpptyst i rummet. Buzzingen upplever jag som likvärdig på min nya VT60 som beskrivet ovan. Dock har VT60 fläktar, de hörs tydligt och är betydligt mer störande än den lilla buzzing jag haft enligt min uppfattning, jag har fått skumplast-fixen utförd och upplevde att det blev betydligt bättre. Så pass bra att jag nu inte tänker på ljudet även om det fortfarande finns där. Dock är ju detta väldigt individuellt så det är väldigt svårt att säga hur du skulle uppfatta det.

Postad 27 december 2013 - 11:11

Unregisteredec18f665
  • Unregisteredec18f665
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Jag har gjort precis det bytet, från 65ST50 till 65VT60, jag hade dock inga problem med buzzing på min ST50 mer än att man precis kunde höra det från 3 meter vid helt vit eller väldigt ljus bild och knäpptyst i rummet. Buzzingen upplever jag som likvärdig på min nya VT60 som beskrivet ovan. Dock har VT60 fläktar, de hörs tydligt och är betydligt mer störande än den lilla buzzing jag haft enligt min uppfattning, jag har fått skumplast-fixen utförd och upplevde att det blev betydligt bättre. Så pass bra att jag nu inte tänker på ljudet även om det fortfarande finns där. Dock är ju detta väldigt individuellt så det är väldigt svårt att säga hur du skulle uppfatta det.

Vart får man tag på den fixen, vilka är det som utför jobbet och vet du om det påverkar garantin?
Just det, vad kostar det?
Många frågor men är lite nyfiken om det skulle vara så att jag själv behöver det :)

Redigerat av Unregisteredec18f665, 27 december 2013 - 11:12.

Postad 27 december 2013 - 12:47

Skvall
  • Skvall
  • Lärjunge

• 385 inlägg
  • 0

VT60 låter väl i bästa fall lika mkt som ST60, finns som bekant en fläktfix men det förändrar inte det faktum att VT60 har fläktar vilket väl varken ST50 eller ST60 har om jag minns rätt. Ang. ljusstyrkan och svärtan i ett rum mitt på dagen så finns det dom som anser att båda är nog bra på ST60 och VT60, jag tillhör dock inte den skaran :)

Låter som att du gissar angående ljudet? Angående svärta/ljusstyrka på dagen så har jag ju haft en ST50 hemma så jag vet ungefär hur den är i förhållande till vad jag tycker är bra nog(den var lite mesigare än jag hoppats på, men hade fått duga om resten av TVn var bra). Så skillnaden mot den modellen är det intressanta.

Minns inte vilken de syftar på som side-by-side jämförelse, kanske var GT-modellen. Men VT verkar iaf ha ok anti-reflective coating.
Enligt hdtvtest.co.uk:

Okej det låter ju som att det borde va en synbar skillnad på den fronten då. :)

Jag har gjort precis det bytet, från 65ST50 till 65VT60, jag hade dock inga problem med buzzing på min ST50 mer än att man precis kunde höra det från 3 meter vid helt vit eller väldigt ljus bild och knäpptyst i rummet.

Okej intressant! Gissar att min ST50 var värre än din isåfall. Jag satt också på 3m men jag tyckte den lät ganska högt, med ljus bild. Men visst man är ju olika känsliga också. Fläktar kan låta väldigt olika så det är svårt att sitta hemma och gissa ifall det är något som stör en eller ej. Säkert olika från exemplar till exemplar där med. Jag är ganska känslig mot fläktljud med antar jag men det beror ju på vilken frekvens det ligger på och om det varierar osv. Buzzingen varierar ju i varje scen(ej hörbar i mörka scener) och var ju en pina när man satt och surfade på vita hemsidor eller körde skärmtvätt o sånt. Problemet är att jag är känslig mot clouding med.

Egentligen den enda inom min budget:
65ST60: För hög input lag, och buzzing som ST50?

Resten är utanför budget, men hittar man en bra tv går det väl att tumma på:
65VT60: Låter ?
64F8505: Hög input lag (ingen aning om buzz osv)
65W855: Grym input lag och ingen buzzing såklart! Dock rädd för clouding, dåliga betraktningsvinklar och svärta osv... såg dock att hifiklubben nyligen sänkt denna till 23900:- så nu blev jag lite intresserad av att ge den en chans.

Hmm...... ångest.

Postad 27 december 2013 - 17:34

improwise
  • improwise
  • Mästare

• 3 696 inlägg
  • 0

Vart får man tag på den fixen, vilka är det som utför jobbet och vet du om det påverkar garantin?
Många frågor men är lite nyfiken om det skulle vara så att jag själv behöver det :)

Kolla förslagsvis i tråden om Panasonics 2013 plasmor i forumet på MinHembio.com :)

Redigerat av improwise, 27 december 2013 - 17:34.

Postad 27 december 2013 - 20:31

Unregisterede8757e04
  • Unregisterede8757e04
  • Forumräv

• 577 inlägg
  • 0
Ja det är via Media Server jag försökt komma åt innehållet på datorn. Tack för länken och det är i princip dom stegen jag följt men det är när jag ska aktivera mediedirektuppspelning på datorn som jag inte kommer vidare. När jag trycker på det valet så tänker den en stund men jag får inte upp någon alternativ nätverksenhet likt tv:n

Jag har nu installerat om win7 och ska testa att konfigurera nätverket / hemgruppen från början, det kändes som att något inte var som det skulle.

Använder du "Media server"?

Följ Panasonics guide om det är en dator du försöker koppla tvn mot: http://www2.panasoni...perating+System

Postad 27 december 2013 - 20:51

Unregisterede8757e04
  • Unregisterede8757e04
  • Forumräv

• 577 inlägg
  • 0

Ja det är via Media Server jag försökt komma åt innehållet på datorn. Tack för länken och det är i princip dom stegen jag följt men det är när jag ska aktivera mediedirektuppspelning på datorn som jag inte kommer vidare. När jag trycker på det valet så tänker den en stund men jag får inte upp någon alternativ nätverksenhet likt tv:n

Jag har nu installerat om win7 och ska testa att konfigurera nätverket / hemgruppen från början, det kändes som att något inte var som det skulle.

svarar mig själv, efter ominstallation av win7 så dök TV:n upp i datorn och allt gick väldigt enkelt att ställa in. Någonting låste nätverket innan, men nu funkar det iallafall.

Postad 28 december 2013 - 10:32

EVOVII
  • EVOVII
  • Veteran

• 1 892 inlägg
  • 0

Man surfar in på panasonic.se och kollar vilken av deras servicepartners som är närmast, sen ringer man dem och bestämmer en tid så kommer de hem och gör det på plats och allt är utan kostnad och påverkar inte garantin.

Jag är också känslig för fläktljud men det är lättare att acceptera ett lågt konstant ljud än ett som varierar, jag tänker inte på ljudet alls längre, ljudet är betydligt lägre efter fixen men det finns fortfarande kvar men det har ändrat karaktär från ett tydligt vinande till ett svagt sus. Sen vänjer man sig också med oljud och filtrerar bort dem speciellt om de är konstanta. Fläktljudet tror jag är mer konstant mellan olika exemplar än buzzing verkar vara eftersom ljudet är av mekanisk art.

Postad 28 december 2013 - 10:35

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
100+ i lager för 65 VT igår hos giganten och idag 50+..

Redigerat av henke007, 28 december 2013 - 10:38.

Postad 28 december 2013 - 12:12

Hamilton
  • Hamilton
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Många som köpte igår alltså... ;)

Postad 28 december 2013 - 12:57

DonRon
  • DonRon
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0
Har det varit någon drive på 65" VT60 som jag missat eller?

Postad 28 december 2013 - 13:18

improwise
  • improwise
  • Mästare

• 3 696 inlägg
  • 0

100+ i lager för 65 VT igår hos giganten och idag 50+..

Alt. kan det vara som jag gissade tidigare, att lagersaldona inte är helt tillförlitliga. Råkade själv ut för det när jag skulle köpa en TV till päronen, som gick från typ 50 i lager till slutsåld på en minut, och jag tvivlar starkt på att alla såldes på 23.30 tiden en fredag :)

Postad 28 december 2013 - 13:20

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1 954 inlägg
  • 0

Har det varit någon drive på 65" VT60 som jag missat eller?

Tja, den är ganska billig nu.

/Fredrik

Postad 28 december 2013 - 13:22

TurboJonte
  • TurboJonte
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Dessa lagersaldon kan väl i många fall vara distributörens lagersaldo och inte nödvändigtvis butikens eller kedjans egna lager?

Postad 28 december 2013 - 13:32

Unregisteredec18f665
  • Unregisteredec18f665
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Man surfar in på panasonic.se och kollar vilken av deras servicepartners som är närmast, sen ringer man dem och bestämmer en tid så kommer de hem och gör det på plats och allt är utan kostnad och påverkar inte garantin.

Jag är också känslig för fläktljud men det är lättare att acceptera ett lågt konstant ljud än ett som varierar, jag tänker inte på ljudet alls längre, ljudet är betydligt lägre efter fixen men det finns fortfarande kvar men det har ändrat karaktär från ett tydligt vinande till ett svagt sus. Sen vänjer man sig också med oljud och filtrerar bort dem speciellt om de är konstanta. Fläktljudet tror jag är mer konstant mellan olika exemplar än buzzing verkar vara eftersom ljudet är av mekanisk art.

Tack för ditt svar! :)
Fick upp min 65" VT60 igår och fläktarna låter lite men det är inget jag tänker på vid filmtittande.
Men skulle det bli störande så vet jag i alla fall hur jag ska gå tillväga :)

Postad 28 december 2013 - 14:12

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0

Tja, den är ganska billig nu.

/Fredrik

Skojar du eller, den kostade ju runt 25K hos HBB i början av December.

När nya modeller från Samsung lanseras så måste dem sänka sina TV.s.

Hoppas på en rejäl förbättring av Samsung i svärtan 2014 tillsammans med sin överlägsna ljusstyrka.

Redigerat av henke007, 28 december 2013 - 14:14.

Postad 28 december 2013 - 14:17

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1 954 inlägg
  • 1

Skojar du eller, den kostade ju runt 25K hos HBB i början av December.

När nya modeller från Samsung lanseras så måste dem sänka sina TV.s.

Hoppas på en rejäl förbättring av Samsung i svärtan 2014 tillsammans med sin överlägsna ljusstyrka.

Panasonic VT60 65 tum är billig nu, förstår inte ditt svammel om Samsung.

/Fredrik

Redigerat av porch123, 28 december 2013 - 14:17.

Postad 28 december 2013 - 15:44

improwise
  • improwise
  • Mästare

• 3 696 inlägg
  • 0

Panasonic VT60 65 tum är billig nu, förstår inte ditt svammel om Samsung.

/Fredrik

Billig är väl en definitionsfråga som var och en lämpligast avgör själv, däremot har den väl ett riktigt bra pris nu jämfört med för några månader sen. Ang. Samsung menar han rimligtvis att den inte "bara" ska ha bästa ljusstyrkan och näst bästa svärtan, utan att den ska vara bäst på allt. Och vem hoppas inte på nåt sånt oavsett vilket märke som levererar det :)

Postad 28 december 2013 - 15:53

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1 954 inlägg
  • 0

Billig är väl en definitionsfråga som var och en lämpligast avgör själv, däremot har den väl ett riktigt bra pris nu jämfört med för några månader sen. Ang. Samsung menar han rimligtvis att den inte "bara" ska ha bästa ljusstyrkan och näst bästa svärtan, utan att den ska vara bäst på allt. Och vem hoppas inte på nåt sånt oavsett vilket märke som levererar det :)

Visst, det går inte att få alla härinne nöjda. Tycker jag att den är billig nu (eller ganska billig som jag skrev förut) så tycker någon annan något helt annat. Förutsättningarna är olika för olika personer helt enkelt.

Sedan om jag ska skriva OT så såg jag den absolut bästa bild jag sett när det gäller fotboll förut på Elgiganten, Norrköping. Sonys 65 tums 4k tv visade en fotbollsmatch med Brasilien mot något lag. Snacka om haksläpp. Åk och titta ni som kan.

/Fredrik

Redigerat av porch123, 28 december 2013 - 16:02.

Postad 28 december 2013 - 17:41

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

• 1 322 inlägg
  • 0

Ja, när enda motståndaren kastar in handduken så kommer de nog att vara bäst på allt nästa år om inte LG gör ett uppryck, frågan är bara om nästa års bästa plasma är bättre än årets modeller, risken finns ju att Samsung mer går in på att öka lönsamhet än bild på toppmodellen.

Postad 28 december 2013 - 17:52

Unregistered2df24d9e
  • Unregistered2df24d9e
  • Lärjunge

• 338 inlägg
  • 0
Intressant tanke där när det gäller Elgigantens saldo. Det kan ju absolut vara så att det gäller hos distributör. Undrar när de sista leverenserna kommer till butikerna som fortfarande vill ta in dom. Jag vill gärna ha ner priset lite till för att investera i en Panasonic då jag tycker bilden är för mörk/grådassig sett till priset. Annars kommer det kanske nya spännande masterpieces från Samsung.

Postad 28 december 2013 - 17:55

Unregistered2df24d9e
  • Unregistered2df24d9e
  • Lärjunge

• 338 inlägg
  • 0

Ja, när enda motståndaren kastar in handduken så kommer de nog att vara bäst på allt nästa år om inte LG gör ett uppryck, frågan är bara om nästa års bästa plasma är bättre än årets modeller, risken finns ju att Samsung mer går in på att öka lönsamhet än bild på toppmodellen.

Är det bara svärtan du tycker Panasonic anno 2013 ligger bättre till eller är det något mer i bilden?

Postad 28 december 2013 - 18:48

andreasp79
  • andreasp79
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Blev en 55" VT, hoppas den står sig tills OLED är lite billigare :)

Postad 28 december 2013 - 21:54

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

• 1 322 inlägg
  • 0

Är det bara svärtan du tycker Panasonic anno 2013 ligger bättre till eller är det något mer i bilden?

Jag har inte personligen jämfört med Samsung så jag kan inte uttala mig om det, men jag är väldigt nöjd med bilden med mina ytterst amatörmässiga justeringar.

Det var mer ett uttalande baserat på att det tester som finns att tillgå med VT60/ZT60 vs F8505, det råder väl konsensus om att de är topp tre när det gäller bästa bild, med ST60 som prisvärd 4:a.

Postad 28 december 2013 - 23:16

RedMarathon
  • RedMarathon
  • Veteran

• 1 883 inlägg
  • 0

Jag vill gärna ha ner priset lite till för att investera i en Panasonic då jag tycker bilden är för mörk/grådassig sett till priset. Annars kommer det kanske nya spännande masterpieces från Samsung.

Satsa du på kommande Samsung eller varför inte på ett säkert kort Oled. Bra svärta kostar pengar.

Blev en 55" VT, hoppas den står sig tills OLED är lite billigare :)

Grattis till ett bra köp. Du lär inte bli missnöjd.

Redigerat av RedMarathon, 28 december 2013 - 23:19.

Postad 29 december 2013 - 10:04

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1 811 inlägg
  • 0
Tog "sista chansen" nyss med en 55ST60 (på väg från lagret). Lite vemodigt :P , men den får jag ha länge.

Vet nån var/hur man kan se hur många timmar TV.n varit på?

Redigerat av Unregistered6df60672, 29 december 2013 - 11:52.

Postad 29 december 2013 - 12:53

RedMarathon
  • RedMarathon
  • Veteran

• 1 883 inlägg
  • 0

Tog "sista chansen" nyss med en 55ST60 (på väg från lagret). Lite vemodigt :P , men den får jag ha länge.

Vet nån var/hur man kan se hur många timmar TV.n varit på?

Tryck på fjärrkontrollen, Menu - Hjälp - Systeminformation - titta på Status 4 där finns tim antalet.

Postad 29 december 2013 - 16:51

EVOVII
  • EVOVII
  • Veteran

• 1 892 inlägg
  • 0

Tryck på fjärrkontrollen, Menu - Hjälp - Systeminformation - titta på Status 4 där finns tim antalet.

Stämmer det? Jag har alltid trott att man måste in i servicemenyerna för att se det, är ju betydligt smidigare om man kan göra sådär. Någon som vet vad de andra status-raderna är?

Postad 29 december 2013 - 18:12

RedMarathon
  • RedMarathon
  • Veteran

• 1 883 inlägg
  • 0
inlägg #3142

Hittade det här, lite enklare. Under help menu>system information the first numbers under status 4 (c***) is the hours used.

Det var "byan" som gav detta sökalternativ då jag ställde samma fråga och jag har gått in där lite då och då så det verkar stämma, min har gått nu 258 timmar så man närmar sig snart gränsen för att kalibrera.

Var inne på elgiganten idag såg en Sony minns inte modellen med det var en 4 K apparat, mycket fin bild men då ev sändningar med 4 K via TV nätet verkar ligga långt bort så blir TVn ointressant, priset var på runt 25 000 kr nedsatt 12 000 kr.

Redigerat av RedMarathon, 29 december 2013 - 18:29.

Postad 29 december 2013 - 19:13

muIder
  • muIder
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej och god fortsättning på er alla!

Jag har inhandlat en TX-P65VT60Y (pensionerade min TH42PV60) och är i ett stort behov av ett tiltbart väggfäste. Är det någon som vet vilket väggfäste som passar?

Postad 30 december 2013 - 01:20

Unregisteredec18f665
  • Unregisteredec18f665
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Hej och god fortsättning på er alla!

Jag har inhandlat en TX-P65VT60Y (pensionerade min TH42PV60) och är i ett stort behov av ett tiltbart väggfäste. Är det någon som vet vilket väggfäste som passar?

Typ http://www.ginza.se/...ign=pricerunner

Sök bara tiltbart väggfäste på google så kommer det hur mycket som helst.

Postad 30 december 2013 - 05:29

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0
50" VT60 för 10990kr inkl frakt på..

http://www.siba.se/p...asma-tv-med-3d-

Postad 30 december 2013 - 08:13

EVOVII
  • EVOVII
  • Veteran

• 1 892 inlägg
  • 0

inlägg #3142

Det var "byan" som gav detta sökalternativ då jag ställde samma fråga och jag har gått in där lite då och då så det verkar stämma, min har gått nu 258 timmar så man närmar sig snart gränsen för att kalibrera.

Var inne på elgiganten idag såg en Sony minns inte modellen med det var en 4 K apparat, mycket fin bild men då ev sändningar med 4 K via TV nätet verkar ligga långt bort så blir TVn ointressant, priset var på runt 25 000 kr nedsatt 12 000 kr.

Smidigt :) Jag har i så fall 236h på min 65VT60 nu så inte allt för långt till kalibrering här heller B)

Redigerat av EVOVII, 30 december 2013 - 08:14.

Postad 30 december 2013 - 09:13

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3 166 inlägg
  • 0
På min VT60 så dyker det upp en ruta då och då som säger hur länge TVn varit på, inte mer än 180min har jag sett men är det nån som vet hur jag får bort detta?

Postad 30 december 2013 - 09:37

EVOVII
  • EVOVII
  • Veteran

• 1 892 inlägg
  • 0

På min VT60 så dyker det upp en ruta då och då som säger hur länge TVn varit på, inte mer än 180min har jag sett men är det nån som vet hur jag får bort detta?

Det finns i menyerna nånstans, jag har stängt av det på min men jag minns inte exakt vart det var tyvärr. Har för mig att det var för att man skulle veta hur länge man spelat tv-spel eller nått sånt :wacko:

Postad 30 december 2013 - 09:56

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3 166 inlägg
  • 0

Det finns i menyerna nånstans, jag har stängt av det på min men jag minns inte exakt vart det var tyvärr. Har för mig att det var för att man skulle veta hur länge man spelat tv-spel eller nått sånt :wacko:

Har kikat runt en hel del där utan att finna nåt, är väl inte så uppenbart som det borde vara vart man ändrar detta.

Postad 30 december 2013 - 10:48

Unregisteredc3031afe
  • Unregisteredc3031afe
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0

Har kikat runt en hel del där utan att finna nåt, är väl inte så uppenbart som det borde vara vart man ändrar detta.

Kolla i "Timer" menyn, där finns den funktionen.

Edit: Har kollat runt i menyerna lite utförligare och det enda stället jag hittade 180min är i "SETUP"--> "ECO"
Så "Timer" har inget att göra med det som kommer upp på din TV.

Redigerat av Unregisteredc3031afe, 30 december 2013 - 13:38.

Postad 30 december 2013 - 11:00

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1 954 inlägg
  • 0

En ruta som med den informationen bara. Alltså ingen information om att tvn kommer stängas av eller så?

Under Menu-Timer kan man ställa in autostandby, möjligt att det finns där. Eller också är det något Panasonic lagt in om man har autostandby på av, vilket de säkert inte rekommenderar. Men bara fantiserar nu, enligt inlägg ovan går det ju att stänga av.

/Fredrik

Postad 30 december 2013 - 11:17

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3 166 inlägg
  • 0
Ok, tack för infon, ska kolla det.

Postad 30 december 2013 - 12:41

Libell
  • Libell
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0
Rutan som talar om tiden igång är p.g.a. att Game Mode är aktiverat, gissar jag. Så är det på min ST60 iaf.

Postad 30 december 2013 - 14:47

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

• 1 322 inlägg
  • 0
Igår kväll fick min TV för sig att sluta reagera på fjärrkontrollerna (TV:ns och förstärkarens), inte minsta reaktion att det kom signaler, hade fungerat utan problem tidigare på kvällen.
Eftar att ha kollat klart det jag skulle så testade jag att låta den stå utan ström ett tag, då började den att sporadiskt reagera på fjärrkontrollen.
Lät den stå utan ström hela natten och nu fungerar det som det ska.

Någon som varit med om något liknande eller som har någon teori på vad det kan vara?

Postad 30 december 2013 - 16:16

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1 811 inlägg
  • 0
Vad segt det går med beställningen. Har alla även posten/DHL ledigt i mellandagarna?Någon annan som beställt under mellandagarna?

Redigerat av Unregistered6df60672, 30 december 2013 - 16:19.

Postad 30 december 2013 - 22:29

Gullberg_89
  • Gullberg_89
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0

Vad segt det går med beställningen. Har alla även posten/DHL ledigt i mellandagarna?Någon annan som beställt under mellandagarna?

Om du har nära till terminalen så kan du åka och hämta den själv :)

Postad 31 december 2013 - 09:49

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1 811 inlägg
  • 0
<p>Den har tydligen skickats iväg nu. Kommer senast på fredag verkar det som vilket passar bra när jag är ledig.Annars hade jag inte långt till lagret men en 55 tummare är ganska stort för en vanlig bil.

Redigerat av Unregistered6df60672, 31 december 2013 - 09:51.

Postad 31 december 2013 - 13:58

Unregisteredec18f665
  • Unregisteredec18f665
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Har en liten fundering över min VT60.
Bilden går inte hela vägen ut i kanterna, har provat med olika källor och det blir samma sak på alla. Provat olika bildlägen men allt resulterar i samma sak.

Är ca 1 cm i nedre kant och ca 0,5 cm på övre och på sidorna.

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  image.jpg   459,84K   3 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  image.jpg   358,27K   5 Antal nerladdningar

Postad 31 december 2013 - 14:07

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1 954 inlägg
  • 0
Ingen expert men kan ha att göra med pixel orbiter eller vad det heter på Panasonic, testa slå av den och se om det blir någon skillnad.

/Fredrik

Postad 31 december 2013 - 14:08

anvestam
  • anvestam
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Testat 16:9 overscan?

Postad 31 december 2013 - 14:17

Unregistered11dd1ec2
  • Unregistered11dd1ec2
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0

Beställde 22:a..har inte rört på sig mer än till Örebro där det stått stilla sen den 23:e,hempaket funkar visst inge vidare bra..
På torsdag ska jag ringa o härja..

Postad 31 december 2013 - 14:26

Unregisteredec18f665
  • Unregisteredec18f665
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Ingen expert men kan ha att göra med pixel orbiter eller vad det heter på Panasonic, testa slå av den och se om det blir någon skillnad.

/Fredrik

Testat 16:9 overscan?

Testat i princip allt. Testat Overscan och allt men man vill ju "sträcka" bilden i så fall för att kunna rätta till det.
Är det någon mer som har 65VT60 som har det likadant?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.