* Officiell Tråd - Ino Audio piP, pi60 *
5759 svar till detta ämne
Postad 05 June 2010 - 12:34
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Du har problem DVD-ai....jag skall ta ett allvarligt snack med Ingvar så du får besöksförbud..... 
En bugar och dockar ! Håller med, det du sysslar med är: Akustik onani blandat med okulär onani. Får jag också vara med 
 edit: Nu sitter jag med ett par i16s framför mig, spelandes ljuva toner
Postad 05 June 2010 - 14:38
Unregistered9b54f378
-
Unregistered9b54f378
-
Forumräv
-
-
721 inlägg
Grattis! Vad blir det för basmoduler till dem då? (när det är klart)
Postad 05 June 2010 - 15:29
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
edit: Nu sitter jag med ett par i16s framför mig, spelandes ljuva toner 
Har man inte lagt upp några bilder är det bara lögner...
Postad 06 June 2010 - 02:54
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Grattis! Vad blir det för basmoduler till dem då? (när det är klart)
Det blit matchande "uber snygga" vita pX-2 moduler till att börja med, senare blir det pY-2 moduler (här jag får råd...  ) Har man inte lagt upp några bilder är det bara lögner... 
DU FÅR HELT ENKELT LOV ATt LITA PÅ MIG... bilder kommer så fort som möjligt, jag har ju ingen kamera... jag får ragga hit Timpolanen igen...
Redigerat av DVD-ai, 06 June 2010 - 02:58.
Postad 06 June 2010 - 07:33
sollerön
-
sollerön
-
Veteran
-
-
1644 inlägg
DVD-ai skrev Nu sitter jag med ett par i16s framför mig, spelandes ljuva toner
Fn va kul ,du kommer nog att ha ett system snart som är mkt svårslaget på alla parametrar
Postad 06 June 2010 - 08:34
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Grattis till nya systemet DVD-ai! Hoppas att de spelar på bra.
Postad 06 June 2010 - 11:52
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
DVD-ai skrev Fn va kul ,du kommer nog att ha ett system snart som är mkt svårslaget på alla parametrar 
Jo, förhoppningen är att det ska tillfredsställa mig och mina behov i alla fall Grattis till nya systemet DVD-ai! Hoppas att de spelar på bra.
Man tackar ! och det spelar på mycket bra redan nu, utan några moduler, det dessutom att spela väldigt högt med dom redan som dom är märker jag, högre än vad som är kul i mitt nuvarande lilla rum i alla fall! ska bli underbart med moduler sedan också
Postad 06 June 2010 - 11:56
Blixten_no1
-
Blixten_no1
-
Lärjunge
-
-
408 inlägg
Härligt med uppgraderingar!
Jag ska såga upp lite mdf i morrn till mitt nästa bygge... =)
Postad 06 June 2010 - 12:03
LTMS
-
LTMS
-
Forumräv
-
-
845 inlägg
DVD-ai: Är det ett par mindre/ större stativare, storlek på element?
Postad 06 June 2010 - 17:17
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Härligt med uppgraderingar! Jag ska såga upp lite mdf i morrn till mitt nästa bygge... =)
Jo vist är det ! helt underbara, detta har jag drömt om länge, vilket jäkla ljud asså! har suttit fast med film och musik nu i 2 dagar sedan jag fick dom... DVD-ai: Är det ett par mindre/ större stativare, storlek på element?
Det är ett par stativare modell "större" med 1st 8" midbas/mellanregister och en 1" diskant med Waweguide/horn. Sluten konstruktion och tänkta att dela vid 80Hz, men dom spelar bra i basen helt själva, klart det fattas ju det där sista i djupaste basen. Men allt över ca 60-70Hz finns med full utstyrning, sitter bara och drömmer om mina moduler nu Men mest av allt så drömmer jag om att ha dom bättre uppställda i ett bättre rum! Men redan nu så låter det otäckt bra ! jag har ju lyssnat an hel del på pi60s, och jag kan ju bara säga att jag känner verkligen igen ljudet, perfektion !!!
Redigerat av DVD-ai, 06 June 2010 - 17:28.
Postad 07 June 2010 - 07:13
SunfireTHX
-
SunfireTHX
-
Forumräv
-
-
781 inlägg
Har man inte lagt upp några bilder är det bara lögner...  He he ... vi körde hem dem till honom i fredags och dom är verkligen kanonfina ....
Postad 13 June 2010 - 20:06
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Jag har nu trimmat in mitt nya system bestående av i16s och ProfundusX-2 och jag kan inte annat än att konstatera att detta är nog något av det bästa jag någonsin hört något system låta, oavsett märke, pris eller några parametrar medräknat alls ! Jag har lyckats få till ett så sjukt trevligt ljudligt resultat i rummet så jag fattar knappt själv hur det gick till (  ) men nu sitter jag här och det är verkligen helt magiskt. Jag är här med så pass nöjd så att jag känner att detta är helt sjukt, behöver absolut inte något mer, nu har jag verkligen exakt allt jag någonsin velat ha och det gör mig alldeles varm inombords.. Detta trots att högtalarna står på ett bord, för högt upp i förhållande till båda golvet och i förhållande till hur jag sitter. Dessutom så med min "puckel" mellan 45-65hz (som jag dock lyckats möblera bort en hel del!) som är där, det är helt sjukt var det låter balancerat och bra, jag har knappast hört på maken. Jag är här med 100% tvärnöjd med det ljudliga resultatet, jag hittar inget att klaga på alls  (förutom 45-65Hz som ska tas ner med en P-eq senare, men det räknas inte!) Jag känner alltså att risken är stor att jag "slipper" köpa några nya högtalare på ett bra tag, och blir det något nytt senare så är det ju såklart 2st till pX moduler eller så blir det pY-2 moduler. Men detta känns otroligt långt borta... att ens fundera på att byta ut någonting nu känns bara märkligt, jag har aldrig varit i närheten av såhär tillfredsställd någon gång, med något! Helt otroligt, jag får känslan av att här så "slutar min resa" och jag kan liksom bara njuta av total perfektion och underbar musik och förmedlas på ett sätt som liksom bara smeker min själ. Det som återstår att göra med anläggningen är följande. 1: P-eq (för att kunna kompencera mer i basområdet) 2: Ett kraftigare 5kanal steg till att driva rubbet, eller 2st 2 kanal eller så bryggar jag mitt Meridian till topparna och köper ett Behringer EP2500 till pX-2, har inte bestämt mig än... 3:Lyssna på musik och inte tänka på att byta några prylar på Läääänge! och skulle det ske så är det som sagt modulerna och enbart för att få mer prestanda. Jag är i ljudhimmelen, hoppas att fler av er kommer dit en dag, att få uppleva (subjektivt) total avsaknad av störande ljudliga problem och att allt bara är "rätt". Man försvinner in i musiken och inget annat finns än just musiken, helt fantastiskt. Bilder kommer att finnas i mitt galleri inom närmaste veckan hoppas jag på, Timpolanen ska bara få ut dom ur kameran och göra om dom till, ett för Windows, läsbart filformat. Håll ögonen öppna ! Edit: jag kan knappt föreställa mig hur det kommer att bli med denna underbara settupp i ett nytt boende, men i16s på sina tillhörande och jätte fina stativ. allt snyggt uppställt och noga inpassat möblemanget och min sköna soffa att krypa ner i och bara njuta. Mmmm helt underbart
Redigerat av DVD-ai, 13 June 2010 - 20:13.
Postad 13 June 2010 - 20:34
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Helt otroligt, jag får känslan av att här så "slutar min resa" och jag kan liksom bara njuta av total perfektion och underbar musik och förmedlas på ett sätt som liksom bara smeker min själ.
Visst är det en skön känsla  Gött för dig, är ju i sthlm ibland kanske kan komma förbi och lyssna.
Postad 13 June 2010 - 20:41
Unregistered1ca7c3a4
-
Unregistered1ca7c3a4
-
Lärjunge
-
-
414 inlägg
Jag känner alltså att risken är stor att jag "slipper" köpa några nya högtalare på ett bra tag... Jotack, jag känner igen mig. Har inte haft en tanke på att byta högtalare sedan mina pi60s köptes för snart 8 år sedan. Möjligen en uppgradering av elementen, men inget annat. Rätt skönt att slippa uppgraderings(tvångs)tankar!
Postad 13 June 2010 - 20:41
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Jo, en känsla jag aldrig tidigare känt på detta sättet...  Men det är helt underbart, och jag kan inte komma på något som skulle kunna vara mer värt att ha lagt pengarna på för mitt egen välbefinnande
självklart är du välkommen över Mattias, dock så blir det inga "basorgier" eller SPL race för en jag fått ordning på drivningen. Meridian steget är kraftigt nog att spela ordentligt högt, men inte HÖGT som jag ju vill kunna göra...  så det ska ses över det "problemet"
Postad 13 June 2010 - 22:02
shifts
-
shifts
-
Veteran
-
-
1684 inlägg
Fantastiskt kul att läsa! Vi kommer sitta på samma system ungefär, om jag får som jag vill. Får se vad som händer till hösten jobbmässigt, men då ska prof.X-4 och i16s in i systemet.
Postad 13 June 2010 - 22:11
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Ja visst är det härligt
Det enda som kan förbättras är rummet skiten står i... men men
Postad 13 June 2010 - 22:21
spuj
-
spuj
-
Forumräv
-
-
547 inlägg
Bara att gratulera DVDai! Man blir ju inte direkt att längta mindre efter de beställda i32orna :-). För tillfället är inga basmoduler beställda men jag hoppas kunna köpa ett par py-2, annars gör jag som dig och börjar med px-2. I värsta fall får de köras utan basmoduler en stund tills ekonomin tillåter, men de låter säkerligen riktigt bra då också. Edit: RitningHur mycket tror ni ett skrivbord mellan högtalarna påverkar ljudbilden? Väggen de står mot är 3,86 bred. Basarna hamnar bakom topparna så bakkant på dessa bör hamna 50-60cm från väggen. Skrivbordet är 160x80cm och 70cm högt. Mao hamnar diskanterna ungefär lika långt ut som skrivbordets framkant och diskanterna ett par dm ovanför skivan i höjd. Topparna kommer att stå ganska nära skrivbordet pga kort lyssningsavstånd. Vad kan vara lämplig dämpning att börja med bakom/på sidan av högtalarna bakom draperierna? Ino aco + markskiva? Bor väldigt kompakt så detta är den bästa lösningen.
Redigerat av spuj, 13 June 2010 - 22:47.
Postad 14 June 2010 - 06:18
SunfireTHX
-
SunfireTHX
-
Forumräv
-
-
781 inlägg
Helt otroligt, jag får känslan av att här så "slutar min resa" och jag kan liksom bara njuta av total perfektion och underbar musik och förmedlas på ett sätt som liksom bara smeker min själ.
Grattis !! Jäklar vad roligt att höra att du är nöjd med grejorna och att du fått till ljudet. Jotack, jag känner igen mig. Har inte haft en tanke på att byta högtalare sedan mina pi60s köptes för snart 8 år sedan. Möjligen en uppgradering av elementen, men inget annat. Rätt skönt att slippa uppgraderings(tvångs)tankar!
Känner också igen mig i detta, men nu är det annat på inköpslista som behövs... bla lite bättre drivning ...  och ......rummet ... Ja visst är det härligt 
Det enda som kan förbättras är rummet skiten står i... men men 
.... Håller fullständigt med ... Jag har ett par problemområden i mitt rum som jag måste försöka råda bot på .... Förhppningsvis så går det att få till hyfsat iaf ....
Redigerat av SunfireTHX, 14 June 2010 - 06:22.
Postad 14 June 2010 - 08:18
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Bara att gratulera DVDai! Man blir ju inte direkt att längta mindre efter de beställda i32orna :-).
För tillfället är inga basmoduler beställda men jag hoppas kunna köpa ett par py-2, annars gör jag som dig och börjar med px-2. I värsta fall får de köras utan basmoduler en stund tills ekonomin tillåter, men de låter säkerligen riktigt bra då också.
Edit:
Ritning
Hur mycket tror ni ett skrivbord mellan högtalarna påverkar ljudbilden? Väggen de står mot är 3,86 bred. Basarna hamnar bakom topparna så bakkant på dessa bör hamna 50-60cm från väggen. Skrivbordet är 160x80cm och 70cm högt. Mao hamnar diskanterna ungefär lika långt ut som skrivbordets framkant och diskanterna ett par dm ovanför skivan i höjd. Topparna kommer att stå ganska nära skrivbordet pga kort lyssningsavstånd. Vad kan vara lämplig dämpning att börja med bakom/på sidan av högtalarna bakom draperierna? Ino aco + markskiva?
Bor väldigt kompakt så detta är den bästa lösningen.
Hmm, svårt att uttala sig om, men jag tror inte att borden är lämpligt att ha där... Jag tror att det kan bli väldigt konstigt... Men nu går jag bara på "känn" skulle det inte fungera för dig att skaffa ett betydligt mycket mindre bord så att du slipper ha bordsytan så nära högtalarna ?! jag själv har ju inte någon optimal placering, ändå så låter det ju väldigt bra (har vidtagit en del olika åtgärder dock..) så jag kan bara tänka mig med en mer optimal placering av högtalarna, hur underbart det kommer att bli då... Edit: Är inte i32s lite i störst laget om du nu bor så trångt.. ?!
Postad 14 June 2010 - 10:00
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Nice DVD-ai. Nu har du riktigt trevliga datorhögtalare. Kanske till och med lite bättre än ett tungt Logitech-paket.
Skämt åtsido. Bilder snarast tack!
Postad 14 June 2010 - 10:18
Mr_Empa
-
Mr_Empa
-
Veteran
-
-
1742 inlägg
Grattis! Nästan så man funderar på att skippa den där resan med frugan framöver
Postad 14 June 2010 - 12:01
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Nice DVD-ai. Nu har du riktigt trevliga datorhögtalare. Kanske till och med lite bättre än ett tungt Logitech-paket. Skämt åtsido. Bilder snarast tack! 
Jo, bilder kommer så fort det går ! Grattis! Nästan så man funderar på att skippa den där resan med frugan framöver 
Hehe, arbeta på en bortförklaring du....
Postad 14 June 2010 - 18:12
spuj
-
spuj
-
Forumräv
-
-
547 inlägg
Hmm, svårt att uttala sig om, men jag tror inte att borden är lämpligt att ha där... Jag tror att det kan bli väldigt konstigt... Men nu går jag bara på "känn" skulle det inte fungera för dig att skaffa ett betydligt mycket mindre bord så att du slipper ha bordsytan så nära högtalarna ?!
jag själv har ju inte någon optimal placering, ändå så låter det ju väldigt bra (har vidtagit en del olika åtgärder dock..) så jag kan bara tänka mig med en mer optimal placering av högtalarna, hur underbart det kommer att bli då...
Edit: Är inte i32s lite i störst laget om du nu bor så trångt.. ?! 
Ett mindre bord.. nja jag behöver nog ytan tyvär, jag får nog leva med en icke-optimal setup ett tag. Själva rummet är 19kvm så i32s är knappast för stort för rummet, dock lite väl stora möbleringsmässigt för tillfället  . Slipper gärna "mellansteg" då detta inte är något permanent boende. Det är väl bara att hålla tummarna för ett så bra resultat som möjligt!
Postad 14 June 2010 - 19:19
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Mitt rum är 19 kvm och mina i32s funkar kanon där. Kan man dämpa kring dom så kan dom stå nära väggen.
Postad 15 June 2010 - 09:09
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Ett mindre bord.. nja jag behöver nog ytan tyvär, jag får nog leva med en icke-optimal setup ett tag. Själva rummet är 19kvm så i32s är knappast för stort för rummet, dock lite väl stora möbleringsmässigt för tillfället . Slipper gärna "mellansteg" då detta inte är något permanent boende.
Det är väl bara att hålla tummarna för ett så bra resultat som möjligt!
ok, jo 19kvm är inte för litet för i32s, men jag fick uppfattnignen at tdet va mindre rummet. Jo samma sak här, jag lever med denna icke optimala lösning tills vidare det är ju inte permanent
Postad 20 June 2010 - 22:35
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Ingen som är på g med en beställning eller kanske redan väntar på leverans?
Postad 21 June 2010 - 11:20
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Nytt slutsteg på inköpslistan snart antagligen, men jag har mycket stora problem med att bestämma mig för hur jag ska göra... Emotiva XPA2 + Behringer EP2500/4000 eller ett XPA5...`?!
Alternativ 1 är betydligt kraftigare men också ca 4500kr dyrare... hur mycket kräm behöver jag ?! vill jag verkligen ha 2st slutsteg, fatta va skönt med "bara" 1 till alltihopp ! hur mycket pengar till jag lägga ?! hur mycket pengar kan jag lägga ?! kan jag får Behringet steget tyst nog så att jag slipper slänge ut den genom fönstret ?!
Jahh... som ni märker, frågorna är många och jag funderar, funderar och funderar...
Sedan så är det såhär att jag säker fortfarande lägenhet, svårt som tusan att hitta något som inte ligger helt åt hälv3t3 och dessutom har en hyra som går att betala...
Jakten går vidare på att få till ett trevligt vardagsrum alltså...
sista saken som är på G är nytt filter, det blir såklart ett cr80s och så ska jag vara mycket tjatig på Ingvar så att han tillslut blir färdig med sin P-eq tillsats som, från min sida, är mycket efterlängtad och något av det bästa (kommer att var det bästa) med hela cr80s filtret (utöver Q fungtionen som är "guld värd" )
Jaha, det va en lägesuppdatering och vart jag befinner mig just nu.
SunfireTHX har krävt tillbaka sitt cr80s (  ) så jag kör åter igen med bara i16s utan moduler och Meridian steget ska säljas till förmån för kraftigare prylar som verkligen kan pumpa på ordentligt. Meridian steget låter ju fruktansvärt bra, jag vill egentligen ha den kvar, men den pallar inte riktigt att helt tillfredställa mig när den ska driva dessa toppar + moduler själv. jag vill lira högre men steget sätter stopp, nu går det ju att spela högt, ingen snacka om det... men jag vill naturligtvis lira högre...
Postad 21 June 2010 - 17:59
shifts
-
shifts
-
Veteran
-
-
1684 inlägg
Och allt det där är sådant som löser sig med tid.
Jag är sugen på filtret, men det är en svår kostnad för mig. Delar i receivern och well, det fungerar bra tycker jag. Vet inte hur bättre det blir med filtret och det är roligare att köpa till högtalare:  Filter blir det, men den dagen den sorgen (eh). Plus att det då behövs ett till slutsteg också. Blir dyyyrt.
Postad 21 June 2010 - 22:20
SunfireTHX
-
SunfireTHX
-
Forumräv
-
-
781 inlägg
Det blir stor skillnad mot att dela i recievern måste jag tyvärr meddela dig
att jag tycker.
Vet inte vad du har för reciever men jag brottades med att det inte
går att köre pure audio / Direct läget + lfe ... och då är man ju mer
eller mindre tvingad att köra stärkaren i stereo läget ,,,,
Postad 27 June 2010 - 05:50
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Vilken är senaste prislistan? Jag har 2010-1.
Postad 27 June 2010 - 07:11
Blixten_no1
-
Blixten_no1
-
Lärjunge
-
-
408 inlägg
Jag har inte fått nån ny iaf... så kan va senaste =)
Postad 27 June 2010 - 22:02
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3878 inlägg
Vet inte vad du har för reciever men jag brottades med att det inte går att köre pure audio / Direct läget + lfe ... och då är man ju mer eller mindre tvingad att köra stärkaren i stereo läget ,,,,
Denons maskiner fixar pure direct + sub, dock blir det ju lite kaka på kaka då frontarna automatiskt blir fullrange och dom spelar samma frekvenser (Om subben inställd på LFE+main) Edit: förtydligade texten lite.
Redigerat av -Palle-, 28 June 2010 - 10:44.
Postad 28 June 2010 - 11:57
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Så den slutar helt enkelt att alls filtrera signalen då.. ?! mycket dumt !
Ytterligare en av fördelarna/ anledningarna till att man ska köra "bass out: Mane" och sedan ta ut signalen på Mane out och koppla på aktivt filter + 1st slutsteg till frontarna (har man passiva moduler så 1st slutsteg till). TAda!!! en mycket smidig och billig lösing...
Jaja, det blir mycket mer prylar men man får mer kraft, bättre möjligheter att själv styra resultatet så jag ser det som klart värt dom extra pengarna och den extra yta som tas upp
Postad 02 July 2010 - 14:48
Mr_Empa
-
Mr_Empa
-
Veteran
-
-
1742 inlägg
Bilder kommer att finnas i mitt galleri inom närmaste veckan hoppas jag på, Timpolanen ska bara få ut dom ur kameran och göra om dom till, ett för Windows, läsbart filformat. Håll ögonen öppna ! 
Ja hur går det?
Postad 02 July 2010 - 23:20
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Bilder ligger nu uppe, några få dock...
bordet ska bort och dom tillhörande stativen ska komma till användning, mer optimalt ska det bli alltså och då kommer det att antagligen att låta än bättre. Fast att det redan nu låter löjligt bra...
Postad 04 July 2010 - 21:40
Purre
-
Purre
-
Forumräv
-
-
609 inlägg
Yay piPs med lite tillbehör står bakom ryggen på mig just nu dock inte ihop monterade eller målade. Kom hem för sent för att fixa det så får ta det i veckan som kommer nu. PL400 står på handlingslistan iaf sen är det någon typ utav färg också, dock säkert just nu vilken. Ja jag tänkte försöka måla innan montering eftersom de är lite svåra att skruva isär samt hört att man inte ska montera utan målning först då man inte vill skruva isär dom igen
Redigerat av Purre, 04 July 2010 - 21:41.
Postad 05 July 2010 - 20:05
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Vad skulle ni ge för ett sånt sånt här paket, kan inte ett jota om ino´s saker. Bara läst att det skall vara riktigt bra prylar.
Han som säljer sa något om att det är gamla serien, porten är inte lika grov som på den som görs nu vad jag fattade det som, någon som har hört skillnaderna?
Det handlar alltså om Ino Audio prof. X-2, cr8 och NAD 218
DSC_1128.jpg 581.28K
0 Antal nerladdningar
DSC_1129.jpg 539.99K
0 Antal nerladdningar
DSC_1131.jpg 529.78K
0 Antal nerladdningar
DSC_1136.jpg 871.05K
0 Antal nerladdningar
Postad 05 July 2010 - 20:45
shifts
-
shifts
-
Veteran
-
-
1684 inlägg
Jag har hört just det systemet och det var efter det jag bestämde mig för att skaffa motsvarande själv, minus delningsfilter + nyare version av basmodulerna. Jag skulle lätt klippa det för det priset och funderade själv på det i går.
Hans rum är lite resonant, men man hör urkraften hos basmoddulerna där med all önskvärd tydlighet. Skittrevlig kille dessutom!
Postad 05 July 2010 - 21:07
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Jag har hört just det systemet och det var efter det jag bestämde mig för att skaffa motsvarande själv, minus delningsfilter + nyare version av basmodulerna. Jag skulle lätt klippa det för det priset och funderade själv på det i går.
Hans rum är lite resonant, men man hör urkraften hos basmoddulerna där med all önskvärd tydlighet. Skittrevlig kille dessutom!
Ok, låter fint det. Jag har fått första tjing på det, detta ihop med ett par NHT 2.5i bör bli en ganska bra kombination då ? Du är ju lite partisk  men iom att du själv har samma uppsättning efter lyssning på detta paketet så bör det ju inte vara kattskit  DVD-ai sade något om hyfsat med pulver ner till 17Hz, någon som har lite mätningar på detta kanske? Det sitter "bara" 10" i dessa väl?
Redigerat av Evil Homer, 05 July 2010 - 21:15.
Postad 05 July 2010 - 21:15
shifts
-
shifts
-
Veteran
-
-
1684 inlägg
Jag är väldigt partisk, men övervägde väldigt mycket tanken på att köpa upp systemet som sagt. Kattskit ska det inte kallas. Kommer säkert fungera finfint ihop med NHT 2.5i. Du vet att delningsfrekvensen blir fixerad vid 80 Hz? Gillar du inte det, får du gärna sälja filtret vidare min väg. Jag köper.
Postad 05 July 2010 - 21:18
Blixten_no1
-
Blixten_no1
-
Lärjunge
-
-
408 inlägg
köp om du vill.
om det låter dåligt kan du sälja det för samma pengar!
=)
Postad 05 July 2010 - 21:22
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Jag är väldigt partisk, men övervägde väldigt mycket tanken på att köpa upp systemet som sagt. Kattskit ska det inte kallas. Kommer säkert fungera finfint ihop med NHT 2.5i. Du vet att delningsfrekvensen blir fixerad vid 80 Hz? Gillar du inte det, får du gärna sälja filtret vidare min väg. Jag köper.
Dom är väl just gjorda för 80delning så bör väl bli som handen i hansken det. Jag gjorde en liten edit i mitt inlägg på förra sidan, postar det här med så ingen missar. "DVD-ai sade något om hyfsat med pulver ner till 17Hz, någon som har lite mätningar på detta kanske? Det sitter "bara" 10" i dessa väl? " köp om du vill.
om det låter dåligt kan du sälja det för samma pengar!
=)
Jo jag misstänker att man kan göra det, känns ganska safe nu när en till tänker i samma banor som mig själv
Postad 05 July 2010 - 21:24
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Det är samma element som dom nyare X-2 va?
Postad 05 July 2010 - 21:30
shifts
-
shifts
-
Veteran
-
-
1684 inlägg
Ja, jag tror det är samma element (Niklas F: 10" stämmer bra). Bara volymen och porten ska vara ändrade vad jag minns. Hmm, det finns mätningar på X-4 någonstans. Har dock inget minne av var däremot. Men en annan Niklas här på forumet kan ha, men är inte säker. Eller så har han från Askersund, vadhannuheterförnågot, garanterat. Kommer jag på namnet hojtar jag till. Enligt pappret är det fullt blås från 19 Hz har jag för mig och -3 dB-punkten ligger vid 17 Hz . I rum. Edit: Niklas H här på forumet. Inga mätningar, men lite trevliga byggbilder och läsning: https://www.minhembi.../Niklas H/55441Edit 2: Neil_Peart, här skriver han lite om sitt bygge, Öhmans mätning samt visar upp en egen mätning: http://cl.ly/6212a42fcd4c2131c827 (Component.se)
Redigerat av shifts, 05 July 2010 - 21:40.
Postad 05 July 2010 - 21:47
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Om priset är bra så skulle jag slå till. Något man kan tänka på är om man kommer köpa två till så man har X-4, så kan det se lite annorlunda ut med två olika "modeller". Åk och lyssna iaf
Postad 05 July 2010 - 21:51
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Om priset är bra så skulle jag slå till. Något man kan tänka på är om man kommer köpa två till så man har X-4, så kan det se lite annorlunda ut med två olika "modeller". Åk och lyssna iaf 
11.500kr för rubbet. Det är en bit att åka, vill inte 40 mil för att sen komma dit och inte vara nöjd med sakerna. Ja, jag tror det är samma element (Niklas F: 10" stämmer bra). Bara volymen och porten ska vara ändrade vad jag minns.
Hmm, det finns mätningar på X-4 någonstans. Har dock inget minne av var däremot. Men en annan Niklas här på forumet kan ha, men är inte säker. Eller så har han från Askersund, vadhannuheterförnågot, garanterat. Kommer jag på namnet hojtar jag till.
Enligt pappret är det fullt blås från 19 Hz har jag för mig och -3 dB-punkten ligger vid 17 Hz . I rum.
Edit: Niklas H här på forumet. Inga mätningar, men lite trevliga byggbilder och läsning: https://www.minhembi.../Niklas H/55441
Edit 2: Neil_Peart, här skriver han lite om sitt bygge, Öhmans mätning samt visar upp en egen mätning: http://cl.ly/6212a42fcd4c2131c827 (Component.se)
Skall kika, första länken är redan avklarad
Postad 05 July 2010 - 21:59
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
11.500kr för rubbet. Det är en bit att åka, vill inte 40 mil för att sen komma dit och inte vara nöjd med sakerna.
Ska du ha det själv ??
Postad 05 July 2010 - 22:01
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Det ser ut på bilderna att han har satt ihop dom själv och då vet jag inte. Köper man nya X-2 som man målar och sätter ihop själv, så kostar dom 8150kr. Jag skulle nog pressa det priset en del, faktiskt. Om du bor i närheten av karlstad så kan du lyssna här, inte samma basar dock.
Postad 05 July 2010 - 22:12
shifts
-
shifts
-
Veteran
-
-
1684 inlägg
11500 låter som ett mycket bra pris om slutsteg, filter och moduler ingår tycker jag. 7500 såg jag på Hifimagasinet för samma, men utan slutsteg. Kanonpris verkligen. Filtret går väl loss på 1700 kr (där i krokarna iaf) om man köper det begagnat från Ino.
Det är förövrigt Bamsefars gamla grejor, både filter och moduler.
Redigerat av shifts, 05 July 2010 - 22:13.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Högtalare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|