Samsung LE32M61B TV
(TV)
|
1
|
(40)
|
Inga priser | |
Samsung LE40M61B
(TV)
|
1
|
(60)
|
Inga priser |
Postad 11 December 2005 - 13:53
Postad 11 December 2005 - 15:10
Mvh Fredrik
Postad 11 December 2005 - 17:04
Har en frÄga till som det blir enklare att svara pÄ. Vilken mottagare sitter i burken? Analog/digital? Om det Àr en digital mottagare av vilken typ dÄ? Kunde inte hitta infon varken pÄ Samsungs hemsida eller i den svenska manualen.
Postad 11 December 2005 - 20:23
Velodynamic vad för nÄgon kabel anvÀnder du nÀr du kör mellan dvi och vga ?
http://www.inwarehou...03828&ReferId=1
http://www.deltaco.se/
Postad 11 December 2005 - 20:28
Vet inte vad det var, men jag tyckte den var ganska ful och att bilden inte var vad jag hade förvÀntat mig.
Postad 11 December 2005 - 21:19
Vet snart inte vad jag skall vÀlja ju
Postad 11 December 2005 - 21:24
Postad 11 December 2005 - 21:25
Postad 11 December 2005 - 21:27
//Tobbe
Postad 12 December 2005 - 09:59
Lita inte pÄ mig, jag kan inget om instÀllningar etc. Tyckte bara inte att bilden var specielt bra i jÀmförelse med övriga i butiken. Kan varit butiken som hade galna instÀllningar.
1 gÄngen dÄ var inne i Expert butiken sÄ hade den bra bild pÄ Canal+, 2 gÄngen jag var inne för ett sista titt innan bestÀmma mig om skullle köpa TVn eller ej och bilden var riktigt dÄligt. SÀmst bild av alla LCD TV dÀr och gissa vad. Sammyns hade kopplat in med komposit kabel, dom hade förmodligen seriekopplat tillsammans med flera TVn frÄn en digitalbox (de andra TV kunde jag inte se vad för kabel dom hade, alla stod mycket tÀtt intill vÀggen och högt upp) och inte undra pÄ den hade sÀmst bild av alla. Sammy LE-40M51B sÄg mycket bÀttre ut Àn 40M61B vid det tillfÀllet och förmodligen vill Expert sÀlja den sÄ den fick nÀst bÀst bild av alla LCD efter Sharp 45"GD1E. Eftersom M61B Àr relativt nytt, beröm pÄ de flesta stÀllen, sÄ skulle inte vara nÄt problem att fÄ dom sÄlda och sjÀlvklart vill butiker sÀlja de Àldre modeller först innan dom ska sÀnka priset = mindre vinst.
Akta att gÄ pÄ sÄna fÀllor om man jÀmför TV i butiker, titta alltid vad den Àr inkopplad med (delar den signal med andra TV), be fÄ se pÄ instÀllningar och alternativt stÀlla in den sjÀlv.
SjÀlv anar jag att det Àr bara en försÀljningstrick butiker kör med, om en TV som fÄtt bra kritik, beröm och helt plötsligt visar sÄ dÄlig bild ute i butikerna.
För min del Àr jag nöjd med TVn, bÀttre Àn vad jag förvÀntat mig med analoga sÀndingar (KabelVison, som inte har bÀste rykte för sÀnda bra bild över kabeltv) och knappt nÄn skillnad om jÀmför med sÀndingar frÄn min digitalbox (satellit). Ibland tror jag att TV bilden Àr frÄn min digitalbox nÀr jag tittar pÄ det analoga nÀtet.
Ingen verkar kunna svara pÄ mina zoom frÄgor. Eller orkar inte helt enkelt. :-(
Har en frÄga till som det blir enklare att svara pÄ. Vilken mottagare sitter i burken? Analog/digital? Om det Àr en digital mottagare av vilken typ dÄ? Kunde inte hitta infon varken pÄ Samsungs hemsida eller i den svenska manualen.
SjÀlv anvÀnder jag sÀllan zoomen, eftersom sÀmre bild och för svara pÄ din frÄga.
Vid Zoom, sÄ fÄr du inte "utdragna axlar/ansikte" som du beskrev det förrut, fast dÄ visar inte hela bilden och för kunna fÄ hela bilden, Àr man tvungen förminska bilden. Samt flytta den upp/ner och dÄ fÄr bilden fel proportioner, men dÄ blir "ansikt/axlar breda" som du beskriver det. Man kan inte vÀlja dra ut bilden i sidled, som jag skulle vilja önska den kunde och som sagt anvÀnder jag inte Zoom, sÄ inget jag bryr mig om heller.
Tvn har en analogt TV tuner.
Redigerat av XFire, 12 December 2005 - 10:14.
Postad 12 December 2005 - 13:53
Jag vill ocksÄ ha!
Postad 12 December 2005 - 14:03
Det Àr nÀstan sÄ man fÄr en tÄr i ögat sÄ fint det Àr
HÀr Àr lite bilder ifrÄn första kvÀllen dÄ den hastigt och lustigt blev uppackad, nu gör ju bilderna knappast nÄgon rÀttvisa igentligen men men here goes :

/M
Redigerat av patlab, 12 December 2005 - 14:05.
Postad 12 December 2005 - 14:18
Kostar 29 756 kr + 95 kr i frakt pÄ Inet Data i Göteborg
www.inet.se StÄr tydligen inte x med i benÀmningen men det skall vÀl vara samma tv va?
Samsung LCD-TV 40'' 16:9 LE-40M61B
Kommer nog att ta en sÄn nÀr Dustin betalat tillbaka mina pengar för min retunerade Viewpia hoppas man kan fÄ den innan jul.......
//Tobbe
*stavfel*
Redigerat av Tobbe Hansson, 12 December 2005 - 14:18.
Postad 12 December 2005 - 15:10
...
StÄr tydligen inte x med i benÀmningen men det skall vÀl vara samma tv va?
...
Jag fick det förklarat av en sÀljare att modellen heter LE-40M61. B och ev X efter Àr bara benÀmningar pÄ typ land den sÀljs i osv - dvs det Àr samma burk oavsett.
Postad 12 December 2005 - 15:24
Dessa bilderna va tagna direkt efter att jag fÄtt upp TV ur lÄdan och endast hade XBoxen pÄ standby, nu har jag utöver XBox'en Àven klÀmmt in en DVi->HDMi sladd frÄn datorn till TV'n och om sÄ önskas kan jag posta lite bilder med mer igenkÀnligt material frÄn MS VMW-HD sida.
/M
Postad 12 December 2005 - 15:35
3 st kvar pÄ Inet , var inne pÄ expert men deras var med slut o restad hade bara visnings ex kvar.
//Tobbe
Postad 12 December 2005 - 19:57
/M
Postad 12 December 2005 - 23:10
Har egentligen lovat mig sjÀlv att ta det lite lugnt med inköp ett tag men efter att ha kollat in denna tv hos Hifi-klubben Àr det nog kört....
Vilken bild den uppvisar!! DÄ matades den ÀndÄ med komponent... kan tÀnka mig med uppskalad hdmi eller dvi
Postad 13 December 2005 - 11:11
Hmm....vet tyvÀrr inte hur man visar som miniatyr bilder, sÄ lÀgger upp i mitt galleri istÀllet och de som vill kan ta en kik dÀr hur sjÀlva servce menyn ser ut pÄ Samsung LE-40M61BX.
edit:
Lyckades fÄ till mini bilder, men inte som jag ville, fast det fÄr duga.
Bifogad fil(er)
Redigerat av XFire, 13 December 2005 - 11:23.
Postad 13 December 2005 - 11:27
Redigerat av patlab, 13 December 2005 - 11:28.
Postad 13 December 2005 - 13:06
Ăntligen en vĂ€nlig sjĂ€l! Tackar! :-)SjĂ€lv anvĂ€nder jag sĂ€llan zoomen, eftersom sĂ€mre bild och för svara pĂ„ din frĂ„ga.
Vid Zoom, sÄ fÄr du inte "utdragna axlar/ansikte" som du beskrev det förrut, fast dÄ visar inte hela bilden och för kunna fÄ hela bilden, Àr man tvungen förminska bilden. Samt flytta den upp/ner och dÄ fÄr bilden fel proportioner, men dÄ blir "ansikt/axlar breda" som du beskriver det. Man kan inte vÀlja dra ut bilden i sidled, som jag skulle vilja önska den kunde och som sagt anvÀnder jag inte Zoom, sÄ inget jag bryr mig om heller.![]()
Postad 13 December 2005 - 13:15
XFire, finns det nÄgot roligt man kan göra dÀr i service menyerna utöver dom vanliga sakerna i dom vanliga menyerna ?
Som du ser pÄ bilderna, sÄ finns det mycket roliga saker man kan göra med Tvn och om man vet vad man hÄller pÄ med.
Var bara nyfiken hur service menyn ser ut, samt ville ta reda pĂ„ vad för panel sammyn anvĂ€nder sig utav och linjedubbleringen. Men stod inget info om det (kanske jag inte gĂ„tt djupare i undermenyerna), sen Ă€r Tvn nyinköpt med 14 dagars Ăppet Köp (9 dagar kvar
Den enda som jag var intresserad av att hitta i service menyn, var om man kunde Àndra pÄ Mute fönstret som dyker upp och tycker det Àr lite irriterande att den vÀgrar försvinna efter en kort tid. SÄ pÄ Meny 8. Adjust - Video Mute Time, stod pÄ 10, vet inte om det Àr till det jag letat efter och om det Àr 10 min det menas. Har satt TVn pÄ Mute och börjat ta tiden, fÄr se om den försvinenr efter 10 min. Ska testa Àndra det till 1, dÄ min 14 dagars öppet köp tid Àr över och om Tvn stÄr kvar pÄ mitt vardagsrum.
Redigerat av XFire, 13 December 2005 - 13:16.
Postad 13 December 2005 - 13:46
SjÀlv sÄ har jag Àgt min LE-40M61 i 3 veckor nu och Àr hur nöjd som helst!
Kunde dock inte lÄta bli sÄ jag har Àven köpt biopaketet HT-P1200, och kan ju sÀga som
en newbie Àr jag iaf extremt nöjd! Bra ljud och bild och framförallt vilken snygg design!
Postad 13 December 2005 - 17:27
En annan grej Àr att klockan i min Sammy nollstÀlls sÄ fort nÀtkabeln kopplas ur.
Vore ju smidigare om det gick att slÄ av Àven stand-by funktionen pÄ TV'ns powerknapp sÄ att blÄljuset slÀcks fast utan att klockminnet försvinner.
ĂnsketĂ€nkande kanske?
Postad 13 December 2005 - 17:32
En annan frĂ„ga: hur stor blir skillnaden att anvĂ€nda HDMI istĂ€llet för vanlig scart mellan DVD och tvÂŽn. Ăven stor skillnad att anvĂ€nda komponent istĂ€llet för vanlig scart?
Postad 13 December 2005 - 20:41
Sitter sedan nÄgra timmar med nylevererad LE 40M61BX. Vore tacksam om nÄgon har tips pÄ bra instÀllningar vad gÀller kontrast, skÀrpa, fÀrg etc. Har starkt begrÀnsad erfarenhet av detta o dÀrmed tar det lÄÄng tid.
En annan frĂ„ga: hur stor blir skillnaden att anvĂ€nda HDMI istĂ€llet för vanlig scart mellan DVD och tvÂŽn. Ăven stor skillnad att anvĂ€nda komponent istĂ€llet för vanlig scart?
Jag tyckte faktiskt att det var mÀrkbar skillnad mellan scart och komponent frÄn dvd-spelaren in i denna teve. Mer detaljrikt och bÀttre skÀrpa. Skulle vara intressant att se hur det ser ut med HDMI.
Postad 13 December 2005 - 22:37
Hur lyckades du ficka det med dvi>hdmi ?Bilderna Àr tagna pÄ material spelat pÄ XBox'en. Uppenbarligen kan man stÀlla om den till att köra pÄ 720p output nÀr man ploppat in en HD AV Pack sladd i den.
Dessa bilderna va tagna direkt efter att jag fÄtt upp TV ur lÄdan och endast hade XBoxen pÄ standby, nu har jag utöver XBox'en Àven klÀmmt in en DVi->HDMi sladd frÄn datorn till TV'n och om sÄ önskas kan jag posta lite bilder med mer igenkÀnligt material frÄn MS VMW-HD sida.
/M
Postad 14 December 2005 - 00:35
Postad 14 December 2005 - 08:44
Sitter sedan nÄgra timmar med nylevererad LE 40M61BX. Vore tacksam om nÄgon har tips pÄ bra instÀllningar vad gÀller kontrast, skÀrpa, fÀrg etc. Har starkt begrÀnsad erfarenhet av detta o dÀrmed tar det lÄÄng tid.
Har bara justerat upp ljusstyrkan och sedan Àr det vÀl lite tycke och smak men jag har stÀllt in min pÄ varm kontrast. Annars tycker jag att tv'ns automatiska ljusjustering funkar kanon!
Grym skillnad att köra HDMI mot scart och S-video! Antar att TV'n Àr gjord för att köra HDMI, man tar till vara tv'ns alla special funktioner! Kör ju med Samsung p1200 system med linjedubblering!
Postad 14 December 2005 - 08:47
Samma frÄga som Kokaburra :Har ngn tid och skriva ner lite tips pÄ bra instÀllningar vad gÀller kontrast, skÀrpa, fÀrg etc.? Jag har försökt(och med icke resultat) stÀlla in fjÀrrkontrollen för en Samsung DTB-9401V (digitalbox för marknÀtet Boxer), koden 000 funkade inte.
Tjenare
Jag vet att instruktionsboken kan vara lite luddig. Men för att stÀlla in fjÀrren sÄ ska produkten du vill styra vara pÄ standby. Sedan nÀr man trycker in koden sÄ kan det vara sÄ att man mÄste hÄlla in SET-knappen under tiden du slÄr in koden 000.
För att programmera Sammys DVD-fjÀrr mÄste man hÄlla in POWER-knappen under tiden man slÄr in koden, sedan funkar det direkt.
Postad 14 December 2005 - 09:52
RĂ„kade se att TVn finns med i listan i trĂ„den "TV-apparater med inbyggd digitaltuner". Vad Ă€r det som gĂ€ller?!!!Ăntligen en vĂ€nlig sjĂ€l! Tackar! :-)SjĂ€lv anvĂ€nder jag sĂ€llan zoomen, eftersom sĂ€mre bild och för svara pĂ„ din frĂ„ga.
Vid Zoom, sÄ fÄr du inte "utdragna axlar/ansikte" som du beskrev det förrut, fast dÄ visar inte hela bilden och för kunna fÄ hela bilden, Àr man tvungen förminska bilden. Samt flytta den upp/ner och dÄ fÄr bilden fel proportioner, men dÄ blir "ansikt/axlar breda" som du beskriver det. Man kan inte vÀlja dra ut bilden i sidled, som jag skulle vilja önska den kunde och som sagt anvÀnder jag inte Zoom, sÄ inget jag bryr mig om heller.![]()
Postad 14 December 2005 - 10:50
DĂ„ stĂ„r det fel i den trĂ„den, Sammyn har endast analogt tuner och om tittar pĂ„ bilderna i manualen, sĂ„ finns det inga ingĂ„ngar alls för koppla in digital TV direkt in i TVn och behövs separat digital box till det.RĂ„kade se att TVn finns med i listan i trĂ„den "TV-apparater med inbyggd digitaltuner". Vad Ă€r det som gĂ€ller?!!!Ăntligen en vĂ€nlig sjĂ€l! Tackar! :-)SjĂ€lv anvĂ€nder jag sĂ€llan zoomen, eftersom sĂ€mre bild och för svara pĂ„ din frĂ„ga.
Vid Zoom, sĂ„ fĂ„r du inte "utdragna axlar/ansikte" som du beskrev det förrut, fast dĂ„ visar inte hela bilden och för kunna fĂ„ hela bilden, Ă€r man tvungen förminska bilden. Samt flytta den upp/ner och dĂ„ fĂ„r bilden fel proportioner, men dĂ„ blir "ansikt/axlar breda" som du beskriver det. Man kan inte vĂ€lja dra ut bilden i sidled, som jag skulle vilja önska den kunde och som sagt anvĂ€nder jag inte Zoom, sĂ„ inget jag bryr mig om heller.Â![]()
edit:
Ăndrade pĂ„ mitt svar, lĂ€ste igen och det var en dum formulering sĂ„g jag. SjĂ€lvklart finns det ingĂ„ngar för koppla in en digital box till TVn.
Bakbild
Redigerat av XFire, 15 December 2005 - 06:19.
Postad 14 December 2005 - 17:47
(Har en skuggig, analog kabelTV-signal)
TV (personlig inst.) kontrast 62, ljus 64, skÀrpa 20, fÀrg 44
fÀrgton: sval 1
DVD-spelare hdmi (film inst.) kontrast 66, ljus 60, skÀrpa 15, fÀrg 43
fÀrgton: normal
rosa 41, grön 29, blÄ 66
Min första pixel dog ikvÀll...mitt pÄ skÀrmen sÄ klart.
3 veckor efter köpet, ÄngerrÀtten passerad med 1 vecka.
Den röd/svarta pricken mÀrks inte frÄn soffan, men syns pÄ ca 1,5 meters hÄll.
Det som kanske svider mest Àr nog tanken pÄ att TV'n inte Àr helt perfekt lÀngre.
NÄgon som har nÄtt tips?
Redigerat av Velodynamic, 14 December 2005 - 22:50.
Postad 15 December 2005 - 00:31
Kanske en dum frÄga, men behövs en digitalbox om man har en digital mottagare i TVn?DÄ stÄr det fel i den trÄden, Sammyn har endast analogt tuner och om tittar pÄ bilderna i manualen, sÄ finns det inga ingÄngar alls för koppla in digital box direkt in i TVn.
Postad 15 December 2005 - 00:37
Beror pÄ om du pratar om marksÀnd (DVB-T) eller kabelburen (DVB-C) digital-tv. MarksÀnd Àr altsÄ boxer och kabelburen t.ex comhem. Har du en innbyggd-DVB-T mottagare sÄ kan du bara se boxernÀtet digitalt och mÄste köpa till en box för comhem o vice versa.Kanske en dum frÄga, men behövs en digitalbox om man har en digital mottagare i TVn?DÄ stÄr det fel i den trÄden, Sammyn har endast analogt tuner och om tittar pÄ bilderna i manualen, sÄ finns det inga ingÄngar alls för koppla in digital box direkt in i TVn.
Postad 15 December 2005 - 11:26
Postad 16 December 2005 - 00:14
(Sorry, jag vet att trÄden mest gÀller 40-tummaren men 32-tumstrÄden fÄr ingen uppmÀrksamhet...
Postad 16 December 2005 - 01:38
Samma frÄga som Kokaburra :Har ngn tid och skriva ner lite tips pÄ bra instÀllningar vad gÀller kontrast, skÀrpa, fÀrg etc.? Jag har försökt(och med icke resultat) stÀlla in fjÀrrkontrollen för en Samsung DTB-9401V (digitalbox för marknÀtet Boxer), koden 000 funkade inte.
Tjenare
Jag vet att instruktionsboken kan vara lite luddig. Men för att stÀlla in fjÀrren sÄ ska produkten du vill styra vara pÄ standby. Sedan nÀr man trycker in koden sÄ kan det vara sÄ att man mÄste hÄlla in SET-knappen under tiden du slÄr in koden 000.
För att programmera Sammys DVD-fjÀrr mÄste man hÄlla in POWER-knappen under tiden man slÄr in koden, sedan funkar det direkt.
1. Det gick inte att programmera Sammys fjÀrrkontroll (CATV)
TheGun vad har du för DVD?
2. Det gĂ„r ej och lagra bildstorlek(Auto Wide eller Panorama ). Om jag vĂ€ljer bildstorlek Auto Wide eller Panorama och sedan stĂ€nger av Tvn, trycker man pĂ„ strömknappen stĂ„r Tvn pĂ„ Wide bildstorlek. Ăr det fel pĂ„ min Sammy?
Postad 16 December 2005 - 10:07
Samma frÄga som Kokaburra :Har ngn tid och skriva ner lite tips pÄ bra instÀllningar vad gÀller kontrast, skÀrpa, fÀrg etc.? Jag har försökt(och med icke resultat) stÀlla in fjÀrrkontrollen för en Samsung DTB-9401V (digitalbox för marknÀtet Boxer), koden 000 funkade inte.
Tjenare
1. Det gick inte att programmera Sammys fjÀrrkontroll (CATV). TheGun har du försökt stÀlla in fjÀrrkontrollen för just en Samsung DTB-9401V? Eller ngn annan?
2. Det gĂ„r ej och lagra bildstorlek(Auto Wide eller Panorama ). Om jag vĂ€ljer bildstorlek Auto Wide eller Panorama och sedan stĂ€nger av Tvn, trycker man pĂ„ strömknappen stĂ„r Tvn pĂ„ Wide bildstorlek. Ăr det fel pĂ„ min Sammy?
Tjenare, det verkare ju lite lustigt att du inte kan stÀlla in fjÀrren till boxen, kontakta samsung och frÄga om DTB-9401V Àr kompatibel med fjÀrren. Har du testat alla koder och testat olika sÀtt att programera. Jag vet att jag av en ren hÀndelse lyckades fÄ det att fungera med min DVD-fjÀrr till TV:n, och det var inte enligt instruktionsbokens beskrivning, dessutom fungerar inte on-off knappen utan jag mÄste sÀtta pÄ TV:n via sifferknapparna men sen kan jag styra TV:ns kanal och ljud etc.
Jag har en Samsung DVD-HR725, grym DVD-spelare, klarar alla typer av format som divx .srt .sub etc. Den har dock inte linjedubblare men man kan inte fÄ allt
Vad gÀller bildstorleken som du verkar ha lite problem med sÄ verkar det ju lite lustigt faktiskt men jag kan inte svara pÄ den frÄgan dÄ jag inte inhandlat TV:n Àn, det blir efter jul, dÄ smÀller det
Redigerat av TheGun, 16 December 2005 - 10:09.
Postad 16 December 2005 - 15:04
"Vanlig" tv kan inte riktigt kan mÀta sig med min gamla CRT, men dÄ har jag inte hunnit jobba med instÀllningarna Ànnu heller.
Postad 16 December 2005 - 15:18
Annars Àr den riktigt snygg.
Postad 16 December 2005 - 16:17
//Tobbe
Postad 16 December 2005 - 17:14
Samma frÄga som Kokaburra :Har ngn tid och skriva ner lite tips pÄ bra instÀllningar vad gÀller kontrast, skÀrpa, fÀrg etc.? Jag har försökt(och med icke resultat) stÀlla in fjÀrrkontrollen för en Samsung DTB-9401V (digitalbox för marknÀtet Boxer), koden 000 funkade inte.
Tjenare
1. Det gick inte att programmera Sammys fjÀrrkontroll (CATV). TheGun har du försökt stÀlla in fjÀrrkontrollen för just en Samsung DTB-9401V? Eller ngn annan?
1. Har sjÀlv inte lyckats heller progammera ett enda apparat mig sjÀlv.
2. Funkar prima pÄ min, kvittar vilket lÀge jag stÀnger av TVn (via Tvn eller fjÀrr) sÄ Àr det samma lÀge nÀsta gÄng jag slÄr pÄ TVn. Speciellt vid Source, Tvn komemr ihÄg vilka lÀge jag har valt vid diverse ingÄng, t.e.x: har DVD (komponent ingÄng) Wide, Satellit box (scart 1) 4:3, Video (Scart 2) Panorama (valde detta lÀge för test skull) och Tvn kom ihÄg alla lÀgen jag har den pÄ. Varför det inte funkar pÄ din Sammy, har jag ingen aning om och ser inget i menyn "kom ihÄg instÀllningar" att vÀlja heller.
Postad 16 December 2005 - 18:05
LÄter vÀldigt mysko. Jag brukar t.o.m. bryta strömmen ifrÄn vÀgguttaget utan att TV'n tappar en enda instÀllning (förutom klockan som jag ÀndÄ inte har anvÀndning av. GÄr ju att kolla tiden via text). Jag har alltid TV-lÀget instÀllt pÄ "panorama" och "wide" ifrÄn scart/hdmi.
Om jag anvÀnder snabbkomando-knappen pÄ fjÀrren sÄ kommer tv'n ihÄg senast valda bildstorlek.
Postad 17 December 2005 - 01:42
DÄ ÄterstÄr bara att kontakta samsung och frÄga de.
För övrigt jag kör, Boxer box (scart 1), Satellit box (Scart 2) och den inkommande DVD Sammy HD950 (Hdmi).
Ăr det ngn som har den kombinationen Sammy HD950--- Sammy LE-40M61BX, Ă€r den lyckad?
Postad 17 December 2005 - 16:39
Postad 18 December 2005 - 01:58
Nedskalning av native-formatet kommer naturlagsmÀssigt att ge en försÀmring.
Det finns ju redan ett antal 1920 X 1080 skÀrmar och fler lÀr komma.
Postad 18 December 2005 - 11:19
Ăr det inte sĂ„ att alla dessa dyra skĂ€rmar "som ger bra bild" och som har lĂ€gre upplösning Ă€n 1920X1080 kommer att vara obsoleta om HDTV-standarden i europa blir 1920X1080?
Nedskalning av native-formatet kommer naturlagsmÀssigt att ge en försÀmring.
Det finns ju redan ett antal 1920 X 1080 skÀrmar och fler lÀr komma.
Det Àr mycket möjligt att det Àr som du sÀger Tykir. Men vad hÀnder med de skÀrmarna om standarden blir satt till 720? Men allvarligt, om du ska vÀnta pÄ en skÀrm som hÄller för sÄ lÄng framtid sÄ kan du vÀl lika gÀrna vÀnta pÄ nÀsta generations platta TV-apparater som bör dyka upp i handeln i slutet av 2006, d v s som nÄr en vettig prisnivÄ i slutet av 2007. Alternativet Àr t ex att köpa den hÀr Sammyn som visar grymt bra bild redan idag, och som kommer hÄlla vÀl för dagens standard under lÄng tid framöver, och som klarar HDTV, om Àn inte pÄ ett som du beskriver helt opitmalt sÀtt.
Spekulera mindre, handla mer!
1 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pÄgÄr
Avancerad sökning
1
KnÀpper det i din LCD-TV?
1 bild
3 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas hÀr?