Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Denon 3808CI *

587 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 November 2007 - 15:57

Hamilton
  • Hamilton
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0

Hur gör man för att köra Audyssey auto-setup om jag har frontarna kopplade via Pre-Out?

Det skall inte spela någon som helst roll... Audyssey ligger i förstegsdelen och därför är val av slutsteg utan betydelse. Internt eller externt.

Koppla in systemet och placera ut högtalarna som du vill ha det och kör Audyssey sedan fixar Denon resten.

Det var det jag försökte göra men den bara stannar med en gång för att den inte hittar några fronthögtalare...

Postad 12 November 2007 - 16:13

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Då är det något som är felkopplat eller felinställt. Har du läst igenom manualen?

Postad 13 November 2007 - 13:34

Hamilton
  • Hamilton
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Testade igen imorse utan att ha ändrat några kopplingar och då bara funkade det! :P

Tyvärr med så mycket ljud utifrån från husbyggen och trafik så blev inte mätningarna så bra men det är ok. Huvudsaken var att jag fick se att allt verkar fungera!
är helnöjd med den här receivern! :D

Postad 13 November 2007 - 20:50

salvador
  • salvador
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag har lite problem med nätverkskopplingen på min 3808.
Jag har den kopplad till min router, DLink DI-784. Till att börja med så vägrade routern att dela ut en ip adress till 3808:an om kabeln till modemet satt i. Det löstes med att sätta en fast IP-adress på 3808an. Nu fungerade både streamingen från mediacentret och internet radion. Dagen efter lyssnade jag på internet radion. Efter att jag satt 3808an i standby läge, knappen lyser rött upptäckte jag att den använde nätverket för fullt. Det slutade först när jag stängde av förstärkaren helt.

Jag har också problem att logga in för att hämta mjukvaruuppdateringar. Den försöker en stund och sedan säger den inloggning misslyckades. Detta trots att webradion fungerar.

Är det någon som har liknande problem ?

Postad 13 November 2007 - 22:25

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4558 inlägg
  • 0
Farsan fick nyss hem sin 3808 och det är ju sannerligen en vacker skapelse! Har inte hunnit testa den än då den inte ville skicka ut pre out till Lyngdorfen som skall driva frontarna.. Har läst igenom manualen men kan inte hitta något om man måste aktivera pre out på något sätt. Någon som kan ha någon aning om varför jag inte får något ljud? För övrigt så har jag kopplat en digital koax kabel mellan DVD:n och 3808:an.

Postad 14 November 2007 - 05:34

Hamilton
  • Hamilton
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0

Farsan fick nyss hem sin 3808 och det är ju sannerligen en vacker skapelse! Har inte hunnit testa den än då den inte ville skicka ut pre out till Lyngdorfen som skall driva frontarna.. Har läst igenom manualen men kan inte hitta något om man måste aktivera pre out på något sätt. Någon som kan ha någon aning om varför jag inte får något ljud? För övrigt så har jag kopplat en digital koax kabel mellan DVD:n och 3808:an.

På min funkade pre-out direkt utan att jag behövde ställa in nånting.
Kör själv med optisk kabel mellan DVDn och 3808an. Men för att få ljud den vägen var jag tvungen att ändra vilken ljudingång ljudet skulle komma från. Som standard tog den ljudet från de analoga ingångarna.

Redigerat av Hamilton, 14 November 2007 - 05:35.

Postad 15 November 2007 - 06:47

Unregistered45a72c65
  • Unregistered45a72c65
  • Forumräv

• 511 inlägg
  • 0
kan jag få 1080p på tv med denon 3808.
ska koppla scart från decodern till CYP-2100(scartconvertertillkomonent)
sen komponent till reciver och sen hdmi ut till min tv pioneer plasma-

Postad 15 November 2007 - 18:49

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4558 inlägg
  • 0

På min funkade pre-out direkt utan att jag behövde ställa in nånting.
Kör själv med optisk kabel mellan DVDn och 3808an. Men för att få ljud den vägen var jag tvungen att ändra vilken ljudingång ljudet skulle komma från. Som standard tog den ljudet från de analoga ingångarna.

Har för mig att jag ställde in den på rätt ingång men det funkade ändå inte.. Kör förresten med koax, inte optisk. :) Får testa igen..

Postad 15 November 2007 - 22:14

Unregisteredb8bcc3ae
  • Unregisteredb8bcc3ae
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0

kan jag få 1080p på tv med denon 3808.
ska koppla scart från decodern till CYP-2100(scartconvertertillkomonent)
sen komponent till reciver och sen hdmi ut till min tv pioneer plasma-

Jag kör med 1080p på min LCD TV från 3808. Konverterar upp från s-video (digitalbox) och HDMI (dvd). Kör även 1080p från datorn rakt igenom stärkaren.

Postad 16 November 2007 - 09:24

Gokster
  • Gokster
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0
Då jag är en användare av plasma med bara komponent-ingång, så undrar jag om 3808:n kan konvertera hdmi till komponent till min plasma.?

Visst, köp en ny plasma kanske någon tänker, men vad ska man göra med den man har?
Kan inte få sålt den precis (ide på pris kanske?). Har en Panasonic TH-42PA50.

Postad 16 November 2007 - 11:19

PEH61
  • PEH61
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0

Då jag är en användare av plasma med bara komponent-ingång, så undrar jag om 3808:n kan konvertera hdmi till komponent till min plasma.?

Visst, köp en ny plasma kanske någon tänker, men vad ska man göra med den man har?

Kommer kunna svar på det i morgon då jag får tillbaka min tv från reparation men enl. bruksanvisningen så ska den klara från HDMI till komponent och förhoppningsvis samtidigt till både komponent och HDMI då jag har projektor på HDMI och TV på komponent.

//P-E

Postad 16 November 2007 - 13:02

Gokster
  • Gokster
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0

Kommer kunna svar på det i morgon då jag får tillbaka min tv från reparation men enl. bruksanvisningen så ska den klara från HDMI till komponent och förhoppningsvis samtidigt till både komponent och HDMI då jag har projektor på HDMI och TV på komponent.

//P-E

Okej, men har du hdmi in till förstärkaren och sen vidare med hdmi och komponent?

Postad 16 November 2007 - 13:29

Haen
  • Haen
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Jag antar att det finns flera som läser denna tråd som verkligen har en 3808...
Min fråga är hur det gått för er med nätverkskopplingen? Jag har problem med att den "låser" hela nätet ut mot internet. Jag har mitt nät kopplat via en Netgear 614 router. Fösta gången jag försökte så rapporterade Denonen ett IP nummer som inte finns i mitt nät..vid ett senare försök fick jag ett ip som verkade korrekt, men hade ändå kvar samma problem, att ingen av mina andra datorer på nätet kommer ut mot Internet. Det gick inte ens att komma in i routerns setup.?
Någon som känner igen problemet?

För övrigt är jag nöjd. Har förvisso bara haft den i en vecka men övriga funktioner verkar helt OK.

Haen

Efter en längre mailväxling med HiFi-klubben och ytterligare tester så visadet sig att det är ett problem med Netgear routrar och uPnP. med uPNP avslaget i routern så fungerar det, men så ska det inte vara. Via Hifi-klubbens support (som varit mycket hjälpsamma) så fick vi ett svar från Denon i USA, som från början inte kände till problemet med nu gjort en test:

"Now I can confirm the problem. In US is same problem, but only with Netgear router. So we think it’s their problem. Other UPnP routers are OK. We try to investigate more but don’t expect too much. Customer should disable in router or should use other manufacturer."

En upplysning till er som har nätverksproblem och Netgearroutrar!

/Haen

Postad 16 November 2007 - 22:25

najken
  • najken
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0
någon som jämfört denna med Marantz 8002?

Jag var grymt sugen på att köpa denna Marantzen till ett par monitor audio rs8

för de ska lira bra ihop. men så fick jag upp ögonen för 3808:an. tankar?

marantzen erbjuder ju 2st hdmi ut, och vad jag kan läsa mig till så är det inga begränsningar i hdmi:n vad gäller genomströmning, pixlar osv.

snackade med en kompis som sa att denon har till stor del ändrat sin ljudbild i den nya generationen denon-stärkare. hur, ber jag att få återkomma till(vi diskuterade mycket och länge) men någon annan kanske vet?

men först marantz 8002 vs denon 3808?

Postad 17 November 2007 - 14:19

• Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Har oxå börjat inse att marantz 8002 förmodligen är mer intressant än 3808

Postad 17 November 2007 - 14:20

najken
  • najken
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0
ja, någon som har ställt dem emot varandra och kollat ljudbilderna? speccarna kan man ju läsa sig till men det är ju prestandan som avgör i slutändan.

Postad 17 November 2007 - 15:06

PEH61
  • PEH61
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0

//P-E

Har provat med komponent ut nu och det fungerar inte med en källa in på HDMI tyvärr funderar däremot så klarar den att mata ut på komponent och HDMI samtidigt om ingångskällan är komponent eller lägre så jag funderar på att gradera ner DVDn till komponentsignal tror inte det är någon förlust i kvalite

//P-E

Postad 17 November 2007 - 16:00

Gokster
  • Gokster
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0

//P-E

Har provat med komponent ut nu och det fungerar inte med en källa in på HDMI tyvärr funderar däremot så klarar den att mata ut på komponent och HDMI samtidigt om ingångskällan är komponent eller lägre så jag funderar på att gradera ner DVDn till komponentsignal tror inte det är någon förlust i kvalite

//P-E

Tack för svar, men funderar på en sak.
Om man skickar med interlaced signal från dvdn, typ 576i/480i så kanske det borde gå.
I och med att förstärkarens egen videokrets fixar reseten vidare sen till progressive, eller har jag helt fel?

Postad 18 November 2007 - 09:12

TOOL
  • TOOL
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0
Någon som vet om det finnes en "firmware update" till 3808`an eller en bra sida där man kan få reda på senaste versionerna.....?

Mvh Nicke

Postad 18 November 2007 - 09:48

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

• 5433 inlägg
  • 0

Någon som vet om det finnes en "firmware update" till 3808`an eller en bra sida där man kan få reda på senaste versionerna.....?

Mvh Nicke

finns inget ännu till den

Postad 18 November 2007 - 10:35

valmont74
  • valmont74
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
Är det någon som kopplat en Mac mini via sin Denon 3808 med en DVI-HDMI-kabel alt VGA-komponent? Jag läste att en användare i ett annat forum haft problem med DVI-HDMI (det blev bara en svart ruta) och eftersom jag själv precis funderar på att köpa en Mac Mini vore det bra att höra om det funkar. :)

Redigerat av valmont74, 18 November 2007 - 10:35.

Postad 18 November 2007 - 13:14

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

• 851 inlägg
  • 0

marantzen erbjuder ju 2st hdmi ut, och vad jag kan läsa mig till så är det inga begränsningar i hdmi:n vad gäller genomströmning, pixlar osv.

snackade med en kompis som sa att denon har till stor del ändrat sin ljudbild i den nya generationen denon-stärkare. hur, ber jag att få återkomma till(vi diskuterade mycket och länge) men någon annan kanske vet?

ja den frågan försökte jag ju ta upp här i tråden (jag tog upp frågan) men det korta svar jag fick tillbaka var att denon kunde få ut mer effekt inte bara pga sin totala watt-spec utan även hur den hanterar transcient-nånting (tror jag). vilket egentligen inte säger något som själva ljudbilden heller nej...

Postad 18 November 2007 - 16:26

najken
  • najken
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0

ja den frågan försökte jag ju ta upp här i tråden (jag tog upp frågan) men det korta svar jag fick tillbaka var att denon kunde få ut mer effekt inte bara pga sin totala watt-spec utan även hur den hanterar transcient-nånting (tror jag). vilket egentligen inte säger något som själva ljudbilden heller nej...

hmm tack, men jag vet inte om jag blev klokare nu. mer effekt, ok, det fattar jag. men resten då. effekt kan ju inte vara allt. nån annan som har provat/vet?

Postad 19 November 2007 - 23:12

najken
  • najken
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0
hörde att karaktären på denons maskiner har förändrats till denna "nya" serien med nytt yttre osv.

någon som kan bekräfta detta? och på vilket sätt har den ändrats?

jag är sugen på en stärkare till ett par monitor audio rs8 och vill ha fin dunka-bas, men den ska självklart spela varmt och fylligt, både på 2kanal och flerkanas filmljud.

någon som vet?

Postad 21 November 2007 - 20:58

Hamilton
  • Hamilton
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Bilder på insidan av 3808:an ifall nån mer än jag var nyfiken... ;)

Bifogad fil  DSCF0071.JPG   597.36K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  DSCF0072.JPG   589.33K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  DSCF0073.JPG   581.21K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  DSCF0074.JPG   573.79K   1 Antal nerladdningar
Bifogad fil  DSCF0075.JPG   591.31K   0 Antal nerladdningar

Postad 22 November 2007 - 09:42

najken
  • najken
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0
någon som har jämfört marantz 8002:an med denons 3808?

8002an har ju 2st hdmi ut där jag tänkte dra en till tvn o en till projjen.
denon har bara 1 hdmi ut så då blir det hdmi till tvn och komponent till projjen. båda stärkarna har ju 4 st hdmi in så alla delar, tvspel osv kan visas både på tvn samt projjen.

men hur är de vid 2kanal? jag behöver synpunkter på hur de är "i ljudet". de kommer att köras med ett par monitor audio rs8(troligtvis iaf). självklart ska jag åka o lyssna på båda stärkarna men alltid bra att vara förberedd

Postad 22 November 2007 - 17:26

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

• 851 inlägg
  • 0
Fast, jag vet att det kanske inte är smidigt för några... men egentligen är det ingen kass idé.

Man har en förstärkare med endast HDMI ut, men man har både projektor och TV. Båda har varsin hdmi ner till stärkaren. När det är dags att titta på projje så kopplar man in dess hdmi-sladd och när det är dags för TV så kopplar man in den kabeln...

Det är väl egentligen inte en sån tokig idé.... eller?

Postad 22 November 2007 - 17:47

PEH61
  • PEH61
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0

Fast, jag vet att det kanske inte är smidigt för några... men egentligen är det ingen kass idé.

Man har en förstärkare med endast HDMI ut, men man har både projektor och TV. Båda har varsin hdmi ner till stärkaren. När det är dags att titta på projje så kopplar man in dess hdmi-sladd och när det är dags för TV så kopplar man in den kabeln...

Det är väl egentligen inte en sån tokig idé.... eller?

Finns HDMI-splitters med så du kan köra samma bild samtidigt på proj och TV, tänker jag själv köpa den dagen jag byter TV kostar inte så mycket ca 1100:-

//P-E

Postad 22 November 2007 - 23:31

najken
  • najken
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0
tricket är att det ska vara så smidigt som möjligt. hade det bara hängt på in/utgångar så hade de flesta valt 2hdmi ut och sluppit att koppla om. jag har ingen lust att köpa ngt för 16000kr och sen ligga och byta sladdar varje gång jag ska titta på film.

men som sagt, det hänger inte bara på in/utgångar.

Postad 29 November 2007 - 11:52

Unregisteredb8bcc3ae
  • Unregisteredb8bcc3ae
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
Läste det engelskspråkiga testet av 3808:an som finns på Hifiklubbens sida. Där klagade de på att basen kanske var lite för stram och tight.

Själv tycker jag ju att den tight:a basen är det bästa med förstärkaren. Vad tycker ni?

Postad 02 December 2007 - 23:07

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

• 1776 inlägg
  • 0
Jag går lite i uppgraderingstankar och har siktet inställt på Denon AVR-3808. Men just nu har jag Denon AVR-4306 hemma. Jag undrar om de är värt att byta egentligen? Är det nån som är mer insatt i Denon's produkter och vet skillnaden? Bortsett ifrån Dolby TruHD och liknande.

Tacksam för ett snabbt svar.

Postad 03 December 2007 - 18:41

Unregisteredb8bcc3ae
  • Unregisteredb8bcc3ae
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
3808:an känns ju som den nya 4306:an. Samma effekt och rumskorrigering mm. De stora skillnaderna (förutom de nya ljudformaten) är väl omarbetad förstärkardel, ny intern klocka med mindre jitter och nytt GUI.

Det nya GUI:t är snyggt och använder du förstärkaren som mediacenter så är ju det ett plus.

sen får du ju också en extra HDMI in

Postad 04 December 2007 - 12:04

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

• 1776 inlägg
  • 0

3808:an känns ju som den nya 4306:an. Samma effekt och rumskorrigering mm. De stora skillnaderna (förutom de nya ljudformaten) är väl omarbetad förstärkardel, ny intern klocka med mindre jitter och nytt GUI.

Det nya GUI:t är snyggt och använder du förstärkaren som mediacenter så är ju det ett plus.

sen får du ju också en extra HDMI in

Okej, tack så mycket för svaret. ;)

Postad 04 December 2007 - 17:22

BarbaLala
  • BarbaLala
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Hur fungerar det för er som har denna att spela upp Flac filer.
Jag får inte till det, delar ut min musik på datorn via mediaplayer och hittar alla filer med 3808:an men kan inte spela upp flac filerna, men mp3:er går bra.

Har letat men hittar inget om det.

Tacksam för svar.

Postad 10 December 2007 - 22:16

JesperA
  • JesperA
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0
Ni som har fått hem era, kan inte ni ladda upp lite fler bilder, vore riktigt nice.

Postad 11 December 2007 - 20:08

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

• 1776 inlägg
  • 0
Jag har beställt en Denon 3808 nu och funderar på att även skaffa en Playstation 3 som blu-ray spelare då det är av de bättra på marknaden och absolut en av de billigare till prestandan sett. Men tydligen så skickar inte PS3 ut bitstream och ska du få ut allt ur den (ljudmässigt) så behöver förstärkaren klara 8ch LPCM via en HDMI port. Så min följdfråga blir då naturligtvis om Denon 3808 klarar det?

Postad 11 December 2007 - 20:17

Coca
  • Coca
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0

Jag har beställt en Denon 3808 nu och funderar på att även skaffa en Playstation 3 som blu-ray spelare då det är av de bättra på marknaden och absolut en av de billigare till prestandan sett. Men tydligen så skickar inte PS3 ut bitstream och ska du få ut allt ur den (ljudmässigt) så behöver förstärkaren klara 8ch LPCM via en HDMI port. Så min följdfråga blir då naturligtvis om Denon 3808 klarar det?

Ja den klarar det.

Postad 12 December 2007 - 16:09

Unregisterede12048a7
  • Unregisterede12048a7
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

denon har bara 1 hdmi ut så då blir det hdmi till tvn och komponent till projjen. båda stärkarna har ju 4 st hdmi in så alla delar, tvspel osv kan visas både på tvn samt projjen.

men hur är de vid 2kanal? jag behöver synpunkter på hur de är "i ljudet". de kommer att köras med ett par monitor audio rs8(troligtvis iaf). självklart ska jag åka o lyssna på båda stärkarna men alltid bra att vara förberedd

1 vs 2 HDMI frågan:
En risk allmänt när man kopplar in en HDMI kabel till Recievern är ju avlastningen på kabeln. Inte roligt om ett barn/vuxen snubblar/drar i HDMI kabeln -> kontakten i Recievern går sönder - >lessen.
Jag har behov av två HDMI utgångar, en till AE2000 projen och en till TV'n men jag köpte iaf. en 3808.
Från 3808'an drar jag en kort HDMI till en splitter med förstärkare som jag monterar bak på stereobänken. Sedan drar jag kablaget till projen resp. TV. Enkelt!
Tänk på att om du har HDMI från DVD/HTPC etc. så går det inte att ta ut signalen till tv/proj via komponent/s-video etc. i main zone. Man kan inte 'gå ner' i bild kvalite från HDMI till tex. komponent.
Detta ger att:
1) Jag får en bra förstärkning till projen (10 meter...)
2) Möjligheter att göra en dragavlastning HDMI
3) Mindre snubbel exponering av kablar som går in till 3808
4) HDMI till båda bildvisarna (1080p24 :) ).

marantz 8002:an vs denons 3808:
3808 har nätverk... = Internet radio, uppgraderingar, musiken på min(a) datorer blir valbara direkt på Recievern.
Jag använder detta dagligen (inte uppgraderingen...) och har inte dragit någon antennkabel ännu.

Redigerat av Unregisterede12048a7, 13 December 2007 - 07:51.

Postad 13 December 2007 - 14:02

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

The 360 Elite does not does not carry 5.1 audio via HMDI. Therefore you need to connect the supplied SPDIF audio dongle. On the LX70 I have the DVR-1 source configured to use HDMI1 for video and OPTICAL1 for audio. I have also renamed the DVR-1 source to 'Xbox 360'. The limitation is with the Xbox and the same applies for Sky HD.

Det kan väl inte stämma?

Är det någon som har sin 360 inkopplad till 3808 via HDMI? Skulle vara inressant att veta om man måste ha optisk fast
man kopplar via HDMI.

/Niklas

Postad 13 December 2007 - 23:08

najken
  • najken
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0

1 vs 2 HDMI frågan:
En risk allmänt när man kopplar in en HDMI kabel till Recievern är ju avlastningen på kabeln. Inte roligt om ett barn/vuxen snubblar/drar i HDMI kabeln -> kontakten i Recievern går sönder - >lessen.
Jag har behov av två HDMI utgångar, en till AE2000 projen och en till TV'n men jag köpte iaf. en 3808.
Från 3808'an drar jag en kort HDMI till en splitter med förstärkare som jag monterar bak på stereobänken. Sedan drar jag kablaget till projen resp. TV. Enkelt!
Tänk på att om du har HDMI från DVD/HTPC etc. så går det inte att ta ut signalen till tv/proj via komponent/s-video etc. i main zone. Man kan inte 'gå ner' i bild kvalite från HDMI till tex. komponent.
Detta ger att:
4) HDMI till båda bildvisarna (1080p24 ;) ).

3808 har nätverk... = Internet radio, uppgraderingar, musiken på min(a) datorer blir valbara direkt på Recievern.
Jag använder detta dagligen (inte uppgraderingen...) och har inte dragit någon antennkabel ännu.

förstår din användning av nätverket. jag kör htpc och därigenom spelas mp3 och internetradio, alltså är inte nätverksanslutningen nödvändig. med en 8002a slipper jag en splitter, jag har precis som du, en tv o en projje som skall försörjas. enklast möjliga är en utgång till dem var. självkart är ljudbilden det viktigaste, men gillar man båda så kommer såna här funktioner att spela större roll. ditt argument ang vuxen/barn som snubblar på kablen köper jag inte för fem öre.

Postad 14 December 2007 - 20:23

TOOL
  • TOOL
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0
Någon som provat en "firmware update" ?... kollade min FW och den är 1.05

Finns tydligen nu en på 1.60

Ref: http://www.avforums....ad.php?t=631698

Mvh Nicke

Postad 16 December 2007 - 23:11

Shrimpii
  • Shrimpii
  • Lärjunge

• 290 inlägg
  • 0
någon som biampat? vad kopplade ni in basen i då? front eller surr. back?

Postad 16 December 2007 - 23:28

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Signalen är samma i båda så det spelar ingen roll.

Postad 17 December 2007 - 08:40

Unregisterede12048a7
  • Unregisterede12048a7
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

1 vs 2 HDMI frågan:
Detta ger att:
4) HDMI till båda bildvisarna (1080p24 :blush: ).

förstår din användning av nätverket. jag kör htpc och därigenom spelas mp3 och internetradio, alltså är inte nätverksanslutningen nödvändig. med en 8002a slipper jag en splitter, jag har precis som du, en tv o en projje som skall försörjas. enklast möjliga är en utgång till dem var. självkart är ljudbilden det viktigaste, men gillar man båda så kommer såna här funktioner att spela större roll. ditt argument ang vuxen/barn som snubblar på kablen köper jag inte för fem öre.

Jag har velat mellan olika HTPC alternativ men jag vill inte samla på enheter i onödan, har dock inte bestämt mig om det blir en HTPC eller en TWIX 5100. Båda har sina fördelar/nackdelar.
Du får behålla din 5 öring, jag har en 3,5 åring som har och kommer i fortsättningen att ha tillträde till alla rum hemma. Dock finns risken att nyfikenheten tar överhand. Min uppfattning är att det är en bra lösning att använda en separat förstärkare/splitter, hela anläggningen blir modulärt uppbyggd då.
Vad har kör du för HTPC? måste du använda en skärm eller har du en bra displaylösning?

Postad 17 December 2007 - 14:00

Kettricken
  • Kettricken
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Review av Denon 3808 på CNet

http://reviews.cnet....l?tag=pdtl-list

Redigerat av Kettricken, 17 December 2007 - 14:02.

Postad 18 December 2007 - 22:27

peter_lovgren
  • peter_lovgren
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Har ett "litet" problem med min PS3 och/eller receiver.
Jag har en Denon AVR-3808 och har kopplat PS3 via hdmi till den och sen en HDMI-sladd till TV:n.
Problemet är att hur jag än gör så blir det bara vanligt stereo-ljud från PS3 (som receivern sen gör om till PLII). Tycker jag varit inne i alla väsentliga (och oväsentliga) menyer och ändrat inställningar men lik förbannat så vägrar PS3 skicka ut DD eller DTS. Har inga BlueRay-filmer så jag kan inte testa de nya ljuddformaten, men de lär väl inte heller fungera.
Har inte provat att koppla optisk sladd för ljudet, men jag får väl ta och göra det, om inte annat så för att testa om det funkar.

Nån som har några tips?

Postad 18 December 2007 - 22:56

Coca
  • Coca
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0

Jag har en Denon AVR-3808 och har kopplat PS3 via hdmi till den och sen en HDMI-sladd till TV:n.
Problemet är att hur jag än gör så blir det bara vanligt stereo-ljud från PS3 (som receivern sen gör om till PLII). Tycker jag varit inne i alla väsentliga (och oväsentliga) menyer och ändrat inställningar men lik förbannat så vägrar PS3 skicka ut DD eller DTS. Har inga BlueRay-filmer så jag kan inte testa de nya ljuddformaten, men de lär väl inte heller fungera.
Har inte provat att koppla optisk sladd för ljudet, men jag får väl ta och göra det, om inte annat så för att testa om det funkar.

Nån som har några tips?

Prova klicka på D/ST knappen på fjärren.

Postad 18 December 2007 - 23:13

peter_lovgren
  • peter_lovgren
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Nån som har några tips?

Prova klicka på D/ST knappen på fjärren.

Hehe, ja det var ju lätt fixat, trodde jag hade testat den men tackar för hjälpen...

Postad 19 December 2007 - 18:17

Unregisteredb8bcc3ae
  • Unregisteredb8bcc3ae
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
Lyckades göra en firmware-uppdatering igår efter tips att det krävs en master reset innan detta fungerar.

Har hitills märkt två förbättringar
1. Det går att lyssna på vanlig radio i hörlurar
2. Min hårddisk behöver inte startas två gånger för att komma igång. Nu fungerar allt efter första uppstarten.

Någon annan som har kört uppdatering och märkt andra förbättringar?

Postad 21 December 2007 - 22:46

gustav_80
  • gustav_80
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Finns det möjlighet att koppla två SW till 3808?
Skulle vilja koppla upp två rum:
Zone1 ->5.1
Zone -> 2.1

// Gustav

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.