Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Philips 42PFL9632D

329 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Philips 47PFL9732D (TV) 1 9,17 (11) Inga priser
Philips 37PFL9632D (TV) 1 7,5 (1) Inga priser
Philips 42PFL9732D (TV) 1 9 (5) Inga priser
Philips 42PFL9632D (TV) 1 8,35 (16) Inga priser
Philips 37PFL9732D (TV) 1 4 (1) Inga priser
Philips 42PFL7862D (TV) 1 7,5 (7) Inga priser
Philips 47PFL9632D (TV) 1 8,83 (5) Inga priser
18 relaterade trådar
Testa din input-lag och publicera den här (20 inlägg) 16 år sedan
Philips HTS 8100, hur kopplar ni? (14 inlägg) 16 år sedan
PFL9732D/100hz/3ms/1080p24 1:1 mm (233 inlägg) 16 år sedan
Skillnad mellan Philips 42PFL9632D och Philips 42PFL9732D (5 inlägg) 17 år sedan
Philips 42PFL7862D (174 inlägg) 17 år sedan
Hjälp? Ljud dator->TV philips-tv (2 inlägg) 17 år sedan
Sony KDL-46X3500 vs Philips 47PFL9732D? (16 inlägg) 17 år sedan
Philips 47PFL9632D/10 ansluta laptop med s-video problem (7 inlägg) 17 år sedan
LCD-skärm vann blindtest överlägset (71 inlägg) 17 år sedan
Vilken 46-47" (52 inlägg) 17 år sedan
47pfl9732d (4 inlägg) 17 år sedan
Philips HTS 8100 eller Yamaha YSP-1100 eller xxxxx? (3 inlägg) 17 år sedan
Philips 42PFL9732D/10 (13 inlägg) 17 år sedan
Hjälp! Sony KDL-40X3500 eller Philips 42PFL9732D? (5 inlägg) 17 år sedan
TV för ca 15-20000 (13 inlägg) 17 år sedan
Philips 42PFL9632D vs Mirai DTL-642E500 (0 inlägg) 17 år sedan
Köpte Philips 42PFL7682D, e inte nöjd... (2 inlägg) 17 år sedan
Problem med nya Philips 42PFL9732D/10 (3 inlägg) 17 år sedan

Postad 02 februari 2008 - 09:25

EdBaker
  • EdBaker
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

Hej,
någon som vet om den digitala (coax) utgången på TVn skickar vidare alla former av ljudsignaler från HDMI 1,2,3 In eller digital in (coax) ?

- S

Det finns ingen separat digitalingång på 9632.

All Dolby Digital skickas vidare (synkat med bild = fördröjd) ut på digital ut (coax), dock inte DTS.

Hej,
tack för info.
Jag läser dock i Svenska bruksanvisningen s. 40 att det finns Digital Audio In (koaxial-cinch-S/PDIF) samt Digital Audio Out (koaxial-cinch-S/PDIF), synkroniseradvisning. Stämmer inte det på den fysiska TVn?

Skickas inte DTS vidare okodat så det kan avkodas i en DTS-receiver?

Mvh,
- S

Nej, det finns bara digital ut. Ingången är en option (för andra länder?)

Postad 02 februari 2008 - 11:29

Ödlan
  • Ödlan
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0

Hej
Jag har hämtat ut min 9632 för 2 dagar sedan och ganska snart upptäckte jag att den brummar ganska högt när man lyssnar vid baksidan då TV är igång. ....
....
NÅGON som också har detta på sin TV, eller har man haft otur igen??
Kan tillägga att jag har 42" och inte uppgraderat programvaran.

Har för mig att jag sett något om detta i den här tråden. Det verkar som om det ska finnas bot för problemet men hur minns jag inte.

Postad 12 februari 2008 - 17:46

Unregisterede663e690
  • Unregisterede663e690
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Jag koplade in min bärbara Asus G1S med hdmi till min nyinköpta 42PFL9632D. Men jag får ingen bild.
Det står "Videofarmatet stöds ej". Jag får upp Tv'n i datorn och allt ser ut att funka, har bytt upplösningar och testat lite.
Någon som vet vad som kan vara fel?

Postad 12 februari 2008 - 21:27

TPS
  • TPS
  • Lärjunge

• 429 inlägg
  • 0

Jag koplade in min bärbara Asus G1S med hdmi till min nyinköpta 42PFL9632D. Men jag får ingen bild.
Det står "Videofarmatet stöds ej". Jag får upp Tv'n i datorn och allt ser ut att funka, har bytt upplösningar och testat lite.

Vad kör du för upplösning och hz? :/

Postad 13 februari 2008 - 15:53

Bumpa Berra
  • Bumpa Berra
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

Så har jag äntligen tagit reda på vad innehållet på USB-stickan var. En vanlig .mpg-fil. Prova föra över en liten .mpg-fil på en USB-sticka och sedan sätt in den i TVn. Ha TVn på valfri kanal och gör ingenting med kontrollen. TVn letar automatiskt upp .mpg-filen och kör igång den! Lycka till!

Från engelskt forum:
Instruction: How to play mpg via USB on new Philips CINEOS (9632/9732) and AUREA TV

--------------------------------------------------------------------------------

Playing mpeg1 and mpeg2 via USB is normally not support on new CINEOS 9x32 and AUREA TV. (Older models 9xx1 support this type of video).
In USB menu, there is only Picture and Music options. (not video)
But mpg video can be still play
Philips has backdoor to automatic playing mpg video via USB and here is instruction what you need to do, if you can watching mpg video file:

1. rename your mpg file to SuperShopDemo.mpg
2. copy this file on USB memory device to root sector (not to directory)
3. turn on your TV and put USB memory device to USB slot
Wait a couple of seconds... and watch

During playing is every function on RC disabled. Only Menu key is active (and also volume control).

I dont now why Philips blocked this function, but certainly it has some reasons.

Re: Instruction: How to play mpg via USB on new Philips CINEOS (9632/9732) and AUREA

--------------------------------------------------------------------------------

Did so, with a 1920x1080 mpeg file. Saw "TV demonstration is starting", then TV went in standby and back to TV.

Also lost ALL my settings, thankfully I posted them here so I recovered here.

Any idea why?

Var precis ner i källarn och provade en gammal mpg fil och det fungerade. Dock inte så stor och inte HD kvalite.

/BB

Redigerat av Bumpa Berra, 13 februari 2008 - 16:13.

Postad 13 februari 2008 - 20:09

EdBaker
  • EdBaker
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

Så har jag äntligen tagit reda på vad innehållet på USB-stickan var. En vanlig .mpg-fil. Prova föra över en liten .mpg-fil på en USB-sticka och sedan sätt in den i TVn. Ha TVn på valfri kanal och gör ingenting med kontrollen. TVn letar automatiskt upp .mpg-filen och kör igång den! Lycka till!

Från engelskt forum:
Instruction: How to play mpg via USB on new Philips CINEOS (9632/9732) and AUREA TV

Playing mpeg1 and mpeg2 via USB is normally not support on new CINEOS 9x32 and AUREA TV. (Older models 9xx1 support this type of video).
In USB menu, there is only Picture and Music options. (not video)
But mpg video can be still play
Philips has backdoor to automatic playing mpg video via USB and here is instruction what you need to do, if you can watching mpg video file:

1. rename your mpg file to SuperShopDemo.mpg
2. copy this file on USB memory device to root sector (not to directory)
3. turn on your TV and put USB memory device to USB slot
Wait a couple of seconds... and watch

During playing is every function on RC disabled. Only Menu key is active (and also volume control).

I dont now why Philips blocked this function, but certainly it has some reasons.

Re: Instruction: How to play mpg via USB on new Philips CINEOS (9632/9732) and AUREA

Did so, with a 1920x1080 mpeg file. Saw "TV demonstration is starting", then TV went in standby and back to TV.

Also lost ALL my settings, thankfully I posted them here so I recovered here.

Any idea why?

Var precis ner i källarn och provade en gammal mpg fil och det fungerade. Dock inte så stor och inte HD kvalite.

/BB

OBS! Samtliga bildinställningar går förlorade om man gör detta. Kontrast = 100, ljusstyrka = 46.

Testa på eget bevåg!

Postad 16 februari 2008 - 12:05

jolllebollle
  • jolllebollle
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
hej tänkte bara tipsa om lite inställningar för att få så bra svartnivå som möjligt samtidigt som ljushet och kontrast är kalibrerad och färgtonen så nära D65 standarden som möjligt. hoppas ngn får nytta av inställningarna, håll till godo. Det är inställningar för filmtittande via hdmi, sd inställningar får ni laborera lite med, jag kör samma fast medium brusreducering, skärpa 6, brightness 75

Contrast: 83

Brightness: 70

Color: 57

Sharpness: 0

Color temperature: Custom

Perfect Pixel HD: on

100Hz Clear LCD: On, sätt den på on , stäng sedan av natural motion

Dynamic contrast: Off

Noise reduction: Off

MPEG artifact reduction: Off

Color enhancement: Off

Active control: On, hjälper till att få ett flyt i bilden, utan att ha natural motion aktiverad. den kickar in och hjälper till där det behövs tex panoreringar. samt fixar skärpan.

Light sensor: On du får bästa svartnivån med den här on, se bara till att sätta lite svart tejp över ljussensorn så lurar du tvn att det alltid är mörkt och dämpar därmed bakgrundsbelysningen och förhindrar samtidigt att kontrasten skjuter i höjden under ljusare förhållanden.

Picture format: Unscaled

Custom color temperature submenu: kalibrerad för D65 gråskala, så nära det går

R-WP: 108

G-WP: 94

B-WP: 59

R-BL: 7

G-BL: 6

hoppas det hjälper ngn, skriv gärna vad ni tycker om de här inställningarna

Redigerat av jolllebollle, 16 februari 2008 - 12:17.

Postad 16 februari 2008 - 12:24

m_ab
  • m_ab
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

hej tänkte bara tipsa om lite inställningar för att få så bra svartnivå som möjligt samtidigt som ljushet och kontrast är kalibrerad och färgtonen så nära D65 standarden som möjligt. hoppas ngn får nytta av inställningarna, håll till godo. Det är inställningar för filmtittande via hdmi, sd inställningar får ni laborera lite med, jag kör samma fast medium brusreducering, skärpa 6, brightness 75

Contrast: 83

Brightness: 70

Color: 57

Sharpness: 0

Color temperature: Custom

Perfect Pixel HD: on

100Hz Clear LCD: On, sätt den på on , stäng sedan av natural motion

Dynamic contrast: Off

Noise reduction: Off

MPEG artifact reduction: Off

Color enhancement: Off

Active control: On, hjälper till att få ett flyt i bilden, utan att ha natural motion aktiverad. den kickar in och hjälper till där det behövs tex panoreringar. samt fixar skärpan.

Light sensor: On du får bästa svartnivån med den här on, se bara till att sätta lite svart tejp över ljussensorn så lurar du tvn att det alltid är mörkt och dämpar därmed bakgrundsbelysningen och förhindrar samtidigt att kontrasten skjuter i höjden under ljusare förhållanden.

Picture format: Unscaled

Custom color temperature submenu: kalibrerad för D65 gråskala, så nära det går

R-WP: 108

G-WP: 94

B-WP: 59

R-BL: 7

G-BL: 6

hoppas det hjälper ngn, skriv gärna vad ni tycker om de här inställningarna

AAAHHH perfect! :) You read me mind :wub: Satt å letade efter lite bättre inställningar, fick tvn igår:D tack så mycket granterat bättre än standard ;)

Redigerat av m_ab, 16 februari 2008 - 12:26.

Postad 03 mars 2008 - 13:47

Archduk3
  • Archduk3
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Med risk för att upprepa den här frågan.

Jag har en Samsung M86 för tillfället. En jättebra-tv som jag inte riktigt tycker ger allt. På något sätt känns den lite väl hård mot dåliga signaler, och att dras med smärre clouding känns trist.

Så jag har funderat på att köpa ny tv. Och såg denna i El-gigantens utskick. Har alltid varit lite svag för ambilight och att den har 100 hz uppdatering glädjer mig när jag ska recensera mina ps3-spel.

Hur som helst, någon som har sett de båda och berätta om det är värt att slänga ut runt 18 000:- till för att få denna, eller om jag bör vänta något år till?

//C

Postad 03 mars 2008 - 21:52

TPS
  • TPS
  • Lärjunge

• 429 inlägg
  • 0

Jag har en Samsung M86 för tillfället. En jättebra-tv som jag inte riktigt tycker ger allt. På något sätt känns den lite väl hård mot dåliga signaler, och att dras med smärre clouding känns trist.

Så jag har funderat på att köpa ny tv. Och såg denna i El-gigantens utskick. Har alltid varit lite svag för ambilight och att den har 100 hz uppdatering glädjer mig när jag ska recensera mina ps3-spel.

Hur som helst, någon som har sett de båda och berätta om det är värt att slänga ut runt 18 000:- till för att få denna, eller om jag bör vänta något år till?

//C

9632 krossar ju M86 vad det gäller bildkvalité. Så all TV-tittande och film-tittande kommer du ha gläjde av den dyrare TVn. Dessvärre har 9632 input-lag vilket gör att den inte är optimal för spelande. First Person spel sägs vara jobbiga att spela på 9632an.

Postad 03 mars 2008 - 22:23

Archduk3
  • Archduk3
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

//C

9632 krossar ju M86 vad det gäller bildkvalité. Så all TV-tittande och film-tittande kommer du ha gläjde av den dyrare TVn. Dessvärre har 9632 input-lag vilket gör att den inte är optimal för spelande. First Person spel sägs vara jobbiga att spela på 9632an.

Förlåt att jag inte är så bildad, input lag vad är det?

Har ju utnyttjat 100hz på en samsung bara så då borde det väl se bra ut?

Har du jämfört båda eller är det bara "den är ju såklart bätte"?

För jag har aldrig riktigt sett ambilight, eller en phillips skärm in action med en bra signal. Däremot tycker jag att det ser ganska bra ut på den jag har, men det kommer alltså vara som att stiga in i en ny värld?

//C

Postad 07 mars 2008 - 08:41

Gorner
  • Gorner
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej!

Har sedan en tid tillbaka en 42pfl9632 som jag är mer än nöjd med. För ett tag sedan kopplade jag ihop min dator med teven via en dvi-hdmi kabel. Fick då en kanonbil direkt i 1920*1080 upplösning och allt verkade fungera klockrent. Nästa dag när jag startade dator och teve fick jag bild i uppstartsläget, men när windows startade försvann bilden, och så håller det på. Ibland fungerar det och ibland inte, men jag har alltid bild i uppstartsläget. Någon som vet vad som är fel. Jag har aningar om att det handlar om upplösningen, men den ska väl inte ändra sig från gång till gång. Tips är välkomna.

Redigerat av Gorner, 10 mars 2008 - 11:07.

Postad 08 mars 2008 - 22:42

wicke02
  • wicke02
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Hej!

Har sedan en tid tillbaka en 42pfl9632 som jag är mer än nöjd med. Igår försökte jag koppla ihop min dator med teven utan framgång. Jag använde en dvi-hdmi kabel men lyckades som sagt inte få någon bild.
Har försökt med allt möjligt men inget tycks hjälpa. Datorn är en Fujitsu Siemens med ett ATI Radeon 600 grafikkort.

Bytte ut kabeln och fick då bild direkt. Jag har bild i uppstartsläget men när windows startar säger teven att den inte har någon videosignal. När jag startar i felsäkert läge har jag bild.

Vad kan detta bero på, måste jag ändra några inställningar för grafikkortet. Har hållt på och ändrat en hel del, men inget hjälper.

Har en likadan teve som dig men en dator med endast vga och s-video utgång. Enligt svar från Philipssupport så krävs hdmi eller dvi utgång för att koppla dator till teve. Men vilka inställningar som krävdes vet jag ej.

Postad 10 mars 2008 - 15:12

Unregisterede663e690
  • Unregisterede663e690
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Vad kör du för upplösning och hz? :/

Jag testa alla upplösningar och hz. Prata med philips "många ggr", uppdatera via usb men det blev inte bättre.
Tog med min dator till butiken och testa i flera philips, samma resultat. Men det funka i andra märken.
Nu är den tillbaka lämnad och jag sitter med min 32" sony tjock-TV. Förbaskat liten när man haft en 42"
Jag skulle köpa en PFL9632 om det gick att fixa.. .. . ... .. . någon som har en ide? =))
Vad rekomenderar ni för TV i ungefär samma prisklass?

Postad 10 mars 2008 - 15:35

Gorner
  • Gorner
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Hej!

Har sedan en tid tillbaka en 42pfl9632 som jag är mer än nöjd med. Igår försökte jag koppla ihop min dator med teven utan framgång. Jag använde en dvi-hdmi kabel men lyckades som sagt inte få någon bild.
Har försökt med allt möjligt men inget tycks hjälpa. Datorn är en Fujitsu Siemens med ett ATI Radeon 600 grafikkort.

Bytte ut kabeln och fick då bild direkt. Jag har bild i uppstartsläget men när windows startar säger teven att den inte har någon videosignal. När jag startar i felsäkert läge har jag bild.

Vad kan detta bero på, måste jag ändra några inställningar för grafikkortet. Har hållt på och ändrat en hel del, men inget hjälper.

Har en likadan teve som dig men en dator med endast vga och s-video utgång. Enligt svar från Philipssupport så krävs hdmi eller dvi utgång för att koppla dator till teve. Men vilka inställningar som krävdes vet jag ej.

Att det krävs hdmi eller dvi utgång för att koppla dator till teven stämmer inte. Innan jag köpte dvi-hdmi kabel så körde jag med en s-videokabel, tekniskt fungerade det. Men bildkvalitén blir inget vidare med den lösningen.

Redigerat av Gorner, 11 mars 2008 - 11:20.

Postad 13 mars 2008 - 20:49

TPS
  • TPS
  • Lärjunge

• 429 inlägg
  • 0

//C

Förlåt att jag inte är så bildad, input lag vad är det?

Har ju utnyttjat 100hz på en samsung bara så då borde det väl se bra ut?

Har du jämfört båda eller är det bara "den är ju såklart bätte"?

För jag har aldrig riktigt sett ambilight, eller en phillips skärm in action med en bra signal. Däremot tycker jag att det ser ganska bra ut på den jag har, men det kommer alltså vara som att stiga in i en ny värld?

//C

Ja, jag har jämnfört båda i identiska miljöer med identisk signal. Samsungs 100hz-teknik är inte bra. Inte i närheten om man jämnför den med Philips eller Sonys.
Input-lag är den tiden det tar för TVn att visa inkommande signal. Alltså tiden då enheten skickar signalen till att TVn visar signalen.
Ambilight är mäktigt, men det är inte många som upplevt de i korrekta förhållanden.

Postad 27 mars 2008 - 11:16

SwiftingSpeed
  • SwiftingSpeed
  • Beroende

• 1 062 inlägg
  • 0

Nej, det finns bara digital ut. Ingången är en option (för andra länder?)

Det fanns på tidiga tillverkningar och kan fortfarande finnas om butikerna har tidiga apparater i lager. Philis tog bort S/PDIF input och YC-input (S-Video) från SCART-kontakerna då dessa funktioner knappt inte används av folk.
Med tidigare menas då runt vecka 32, 2007 så det är nog inte särskillt stor chans att man får en sån om man köper idag.

Redigerat av SwiftingSpeed, 27 mars 2008 - 11:18.

Postad 16 april 2008 - 18:56

Sandgren84
  • Sandgren84
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Har haft min Philips i snart ett år nu, nån månad kvar.
Har dock haft endel problem med min.
Dels så har jag ett ganska högfrekvent ljud från nätdelen när tv är avstängd allså ej i standby utan avstängd med
knappen på sidan av tv:n
Samt endel bildproblem, är en slags gloria runt människor samt objekt när jag ser på blu-ray men även i vanliga SD sändningar.
Har dock identifierat problemet till HD Natural Motion samt 100Hz Clear LCD stängde jag av dom båda så vart bilden normal igen och inga spår fanns av dom tidigare gloriarna.
Är det någon som har märkt av detta problem sen tidigare? haft min tv inne på reperation och fick tillbaka den nu i fredags (11 april) men inte hade dom lyckas fixa till detta.
Modifierat nätdel och uppdaterat programvaran stod det på lappen jag fick.
Men både problemet med "bildförbättringarna" HD Natural Motion samt 100Hz Clear LCD samt det högfrekventa ljudet var kvar.
Ljudet är dock aningen lägre än förr, men nog är det kvar och tillräckligt irriternade för att störas av det om det är tyst i rummet.

Postad 16 april 2008 - 22:10

Bumpa Berra
  • Bumpa Berra
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
Fanken visste inte att modellen var så gammal!?
Angående gloria. Det är så att när bakgrunden är ljus och kontasten mellan det rörande partiet är stor då blir det mycket gloria. Och du har mycket riktigt sett att det försvinner när finesserna stängs av.

Det är inte fel på din tv utan en design miss eller kalla det "skit tv". Hur som jag är nöjd med min och den är knäpptyst.

Postad 03 juni 2008 - 22:03

Unregistered88276e3c
  • Unregistered88276e3c
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Vilken CA-modul ska man ha till denna TVn om man kör Com Hem digital-TV? Erfarenheter någon?

Kommer man att kunna få in SVT HD och TV4 HD isf?

Postad 04 juni 2008 - 08:37

SwiftingSpeed
  • SwiftingSpeed
  • Beroende

• 1 062 inlägg
  • 0

Vilken CA-modul ska man ha till denna TVn om man kör Com Hem digital-TV? Erfarenheter någon?

Kommer man att kunna få in SVT HD och TV4 HD isf?

Det går inte med någon CA-modul alls då TV:n bara klarar av DVB-T, alltså digital-TV via vanlig antenn.

Postad 05 juni 2008 - 01:42

FredrikPettersson
  • FredrikPettersson
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Har en fråga liten fråga bara, när man ör via HTPC och kollar film, måste man ha 24Hz inställt då för att få "äkta" 1080p? eller går det med 60Hz med?

Sen har jag upptäckt när jag spelar på tv:n (9632) så är det ett lag på 200ms, Det är rätt störande när man tex kör cod4. Gjorde ett test, fixade 1 timer, Klonade bilden till en crt skärm, Satte på timern tog ett kort på båda skärmarna samtidigt, Vipps, Så hade man ett lag på ca 200ms. Pratade med Philips om detta och dom sa att dom visste om problemet men att dom inte hade några planer alls på att fixa detta, Dom prioriterar bilden före inputlag eftersom att dom inte har fått in så många klagomål på detta. Verkar ju sådär då :(

Postad 06 juni 2008 - 22:12

v1qer
  • v1qer
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Undrar om man då kan returnera tvn för de som inte är nöjda pga fel marknadsföring. 3ms verkar inte stämma i verkligheten, jag vet inte vart Philips har tagit ut denna fakta ifrån.

Postad 07 juni 2008 - 14:34

Caveo
  • Caveo
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Undrar om man då kan returnera tvn för de som inte är nöjda pga fel marknadsföring. 3ms verkar inte stämma i verkligheten, jag vet inte vart Philips har tagit ut denna fakta ifrån.

Det är 2 olika saker som vi pratar om. Response time som ligger på 3ms, panelen kan ställa om pixlarna på 3ms. Sen har vi Input lag, den tid det tar för signalen att gå från signalkälla till att det händer nåt på TV´n.

Det har pratats mycket om det i 9732 tråden som är samma TV fast en kanal till på ambilight.

I inlägg 189 har du mer info om Response time och Input Lag

Postad 16 juni 2008 - 12:08

EddieX
  • EddieX
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Denna TV'n säljs nu på Siba för en, enligt mig, mycket tilltalande summa och efter att ha läst en del material (bl.a alla inlägg här) kring denna TV så återstår ett par frågetecken, vilka följer nedan:

Input-lag:
1)Gäller denna samtliga ingångar, d.v.s. vid spelande (PS3) etc. ?
2)Hur mycket kan man påverka denna fördröjning genom avstängning/inställning av diverse funktioner ?

PC (DVI-HDMI):
Hämmar problemen kring detta t.ex. tittandet på HD-material via en HTPC, eller löses detta genom PC-läget ?

Ytterst tacksam för svar, och kanske vore bra ifall fler punkter kunde tas upp för att på något vis kunna knuta samman åsikter/problem med TV'n, istället för att sprida dem löst i tråden.

Ps. Priset är ~15 000! :-) Ds.

Redigerat av EddieX, 16 juni 2008 - 12:16.

Postad 16 juni 2008 - 12:54

Maagz
  • Maagz
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Vilket skit!!
Denna och 7962 kostar samma på siba nu och denna har perfect pixel och 100 Hertz vilket gör den mer intressant än 7962 men hur fan kan en TV inte klara av att hantera spel. Som hängiven 360 lirare vill man ju lira fett på sin TV utan lagg. Så då får man alltså köpa 7962 med sämre eller kanske ska kalla det mindre bra bildförbättring för samma pris bara för att man ska kunna lira utan problem. Vilket bullshit...

Har haft planerna på att skaffa en platt TV nu i några månader och okunnig och osäker som man är har man ju lusläst prisjakt. Verkar som att ALLA apparater har något som inte är bra. I alla prisklasser. Bristande svärta, eftersläpningar, inbränningar, inputlag, osynkat ljud, ränder i bilden. Så fort man hittar en som verkar bättre än den man nyss tittade på så hittar man nåt fel. Denna verkade ju vara som en gåva från ovan nu när jag bestämt mig för 7962. Ojj, en 100 Hertz och Perfect pixel för samma pris. Tjohooo. Men nejdå, denna TV'n kan man inte spela på. What the fuck...Som att köpa en bil man inte kan backa med. Det går utmärkt att köra framåt och att svänga men tyvärr finns det ingen funktion för att backa.

Vad är problemet med tillverkarna av TV. Finns det ingen som kan tillverka en tv som klarar både TV, Film och Spel?
Får börja ******** och köpa en Bang Olufsen för 140 000 istället.

Vid lugnare humör och lite mer läsning verkar den ändå fungera på spel. Läste inte klart på AVForum sist =/ Men denna tråden skrivs det bara om interlacing tjohejs via datorn osv men jag undrar, kära ägare och andra kunniga, om denna klarar av att spelas på utan lagg eller delay?

Det måste väl gå iallafall? Snälla...orkar inte leta efter fler tv-apparater nu ,,,,

Redigerat av Maagz, 17 juni 2008 - 22:17.

Postad 26 juni 2008 - 22:47

Chris72
  • Chris72
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

PC (DVI-HDMI):
Hämmar problemen kring detta t.ex. tittandet på HD-material via en HTPC, eller löses detta genom PC-läget ?

Ytterst tacksam för svar, och kanske vore bra ifall fler punkter kunde tas upp för att på något vis kunna knuta samman åsikter/problem med TV'n, istället för att sprida dem löst i tråden.

Om du vill köra pixelmappat från din HTPC så tycker jag du ska välja en annan skärm. Philipsen ger dig en massa onödiga problem, bl.a. interlacing-effekten.
Själv har jag en TViX som jag kopplat till min 47PFL9732 i HD-läge (ej PC). Bilden är fantastisk, även om jag får leva med lite overscan. En HTPC fungerar såklart också, men med 1080p och overscan kommer du inte att se hela windows-skrivbordet. Bara i PC-läge, som jag anser bara fungerar för stillbilder.
Hur man kan misslyckas med PC-läget på en Full-HD-LCD är för mig en gåta.

En annan sak jag kan nämna så här i EM-tider är att fotbollsmatcher lämnar en hel del att önska när det gäller bildkvalitet. (TV4 eller Dansk TV2 via Boxer). Många små objekt och en panorerande kamera resulterar i en irriterande gloria som följer alla spelarna. Gräset ser väldigt pixligt ut. Man får sitta en bra bit ifrån så märks det mindre.

Postad 23 augusti 2008 - 21:49

puts
  • puts
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Har haft min 9632a sen maj o är väl nöjd i stort.
Det som retar mej är när en person rör sej så är det som en gloria runt.
Det är inte så på HDkanalerna.Då är det kanon.
Har fipplat med inställningarna.
Är till salu för 11500:-

Postad 25 september 2008 - 23:17

Svärta
  • Svärta
  • Forumräv

• 848 inlägg
  • 0
Nya numret (#9) av tidningen Ny Teknik testar 52" LCD-TV och utser denna till "Testets klart bästa TV". Detta i konkurrens med Sony X3500, Samsung A656 och Toshiba Z3030.

Vi säljer ut våra kvarvarande 42" för 12995.- så det kanske är läge för mig att plocka upp en att ha en som frukost-TV :P

Postad 16 februari 2009 - 18:13

Unregisteredf53f9190
  • Unregisteredf53f9190
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0
den där glorian har jag med med allt skit på ;D stänger av 100hz och pixel+ hd när jag kollar fotboll eller allmänt tv-tittande... och en liten fråga kan man uppdatera tven på något vänster? Mvh Jag

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.